Skrevet av Emne: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV  (Lest 72138 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ny kamp igjen etter en kjedelig landslagspause. Birmingham nå, en klubb som tok The Double mot oss forrige sesong. Det er på tide å ta en dobbel mot dem nå. Det begynner på lørdag. Vi får satse på at det løsner i angrep. Vi tar 3 poeng og vinner 3-0. Målscorere blir Bamford (2) og Harrison.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #1 på: Oktober 14, 2019, 12:40:23 »
Ny kamp igjen etter en kjedelig landslagspause. Birmingham nå, en klubb som tok The Double mot oss forrige sesong. Det er på tide å ta en dobbel mot dem nå. Det begynner på lørdag. Vi får satse på at det løsner i angrep. Vi tar 3 poeng og vinner 3-0. Målscorere blir Bamford (2) og Harrison.

Håper Birmingham ikke spiller like bedriten sabotasjefotball som de gjorde ifjor.  ::) Håper vi setter et par relativt tidlige mål og fortsetter å dytte på. Gleder meg til ny runde!
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #2 på: Oktober 14, 2019, 15:40:24 »
Ny kamp igjen etter en kjedelig landslagspause. Birmingham nå, en klubb som tok The Double mot oss forrige sesong. Det er på tide å ta en dobbel mot dem nå. Det begynner på lørdag. Vi får satse på at det løsner i angrep. Vi tar 3 poeng og vinner 3-0. Målscorere blir Bamford (2) og Harrison.

Håper Birmingham ikke spiller like bedriten sabotasjefotball som de gjorde ifjor.  ::) Håper vi setter et par relativt tidlige mål og fortsetter å dytte på. Gleder meg til ny runde!
Bare for Leeds å score på sjansene sine, så vil antifotballen virke mot sin hensikt. Leeds må selv være gode.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #3 på: Oktober 14, 2019, 19:40:38 »
Her er det bare å pøse på med offansive krefter fra start. Hvis jeg fikk velge ville jeg valgt noe slik som:

Kiko - Dallas, White, Phillips, Douglas - Forshaw - Pablo, Klich, Nketiah, Costa - Bamford

Subs: Miazek, Berardi, Ayling, Alioski, Harrison, Roberts og Clarke


Men jeg tipper vi får se:

Kiko - Dallas, White, Berardi, Alioski - Phillips - Pablo, Forshaw, Klich, Harrison - Bamford


Tips: 2-1 (Bamford, Pablo).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #4 på: Oktober 14, 2019, 19:42:25 »
Er ikke dette SELVE jubileumskampen?

Sjelden vi vinner slike kamper.....
MOT

auren

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #5 på: Oktober 14, 2019, 20:31:44 »
Er ikke dette SELVE jubileumskampen?

Sjelden vi vinner slike kamper.....

Det er det. Vi har vel aldri vunnet en 100-årsjubileumskamp før, så vi taper nok...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #6 på: Oktober 14, 2019, 21:57:01 »
Er ikke dette SELVE jubileumskampen?

Sjelden vi vinner slike kamper.....

Det er det. Vi har vel aldri vunnet en 100-årsjubileumskamp før, så vi taper nok...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Viss vi blar opp i historieboka vil vi oppdage at vi vant The Centenary FA Cupfinal i 1972, sjølv om eg trur det har liten betydning for kampen på lørdag.
COME ON LEEDS !!

HåvardK

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #7 på: Oktober 14, 2019, 22:28:18 »
Her er det bare å pøse på med offansive krefter fra start. Hvis jeg fikk velge ville jeg valgt noe slik som:

Kiko - Dallas, White, Phillips, Douglas - Forshaw - Pablo, Klich, Nketiah, Costa - Bamford

Subs: Miazek, Berardi, Ayling, Alioski, Harrison, Roberts og Clarke


Men jeg tipper vi får se:

Kiko - Dallas, White, Berardi, Alioski - Phillips - Pablo, Forshaw, Klich, Harrison - Bamford


Tips: 2-1 (Bamford, Pablo).

auren
De to første navnene på blokka er Harrison og Bamford, tett fulgt av Allioski.
Er Forshaw og Pablo klar til denne kampen?

auren

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #8 på: Oktober 15, 2019, 00:07:38 »
Her er det bare å pøse på med offansive krefter fra start. Hvis jeg fikk velge ville jeg valgt noe slik som:

Kiko - Dallas, White, Phillips, Douglas - Forshaw - Pablo, Klich, Nketiah, Costa - Bamford

Subs: Miazek, Berardi, Ayling, Alioski, Harrison, Roberts og Clarke


Men jeg tipper vi får se:

Kiko - Dallas, White, Berardi, Alioski - Phillips - Pablo, Forshaw, Klich, Harrison - Bamford


Tips: 2-1 (Bamford, Pablo).

auren
De to første navnene på blokka er Harrison og Bamford, tett fulgt av Allioski.
Er Forshaw og Pablo klar til denne kampen?

Håper på det. Svaret får vi torsdag ettermiddag.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #9 på: Oktober 15, 2019, 20:25:44 »
Er ikke dette SELVE jubileumskampen?

Sjelden vi vinner slike kamper.....

Det er det. Vi har vel aldri vunnet en 100-årsjubileumskamp før, så vi taper nok...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Viss vi blar opp i historieboka vil vi oppdage at vi vant The Centenary FA Cupfinal i 1972, sjølv om eg trur det har liten betydning for kampen på lørdag.
Et lite statistisk utvalg å bygge noen som helst prediksjoner på, ja.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #10 på: Oktober 16, 2019, 09:23:52 »
Pablo og Forshaw tilbake...det trenger vi!

https://leeds.vitalfootball.co.uk/news-vital-leeds-duo-are-all-ready-for-a-return-to-action/

God følelse inn mot denne..

4-1 og 70/30.
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #11 på: Oktober 16, 2019, 10:19:34 »
Er ikke dette SELVE jubileumskampen?

Sjelden vi vinner slike kamper.....

Det er det. Vi har vel aldri vunnet en 100-årsjubileumskamp før, så vi taper nok...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Birmingham sliter vi mot. 2-1-5 på Elland Road siden vi returnerte til Championship....

Cherry

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #12 på: Oktober 16, 2019, 10:26:51 »
Er ikke dette SELVE jubileumskampen?

Sjelden vi vinner slike kamper.....

Det er det. Vi har vel aldri vunnet en 100-årsjubileumskamp før, så vi taper nok...

auren

Men Che Adams er solgt/vekk...og Jutkiewitz(!!??) bør vi hamle opp med!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Birmingham sliter vi mot. 2-1-5 på Elland Road siden vi returnerte til Championship....
 

Reaney

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #13 på: Oktober 16, 2019, 11:12:00 »
Ett av få lag som Bielsa aldri har slått. Også var det Leeds og massiv ramme også da.

ingve1960

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #14 på: Oktober 16, 2019, 19:54:06 »
Hvar så heldig å være ringside mot Birmingham  i 13/14 sesongen. Vant 4-0 me Austin på  midtbanen foran 19000 tilskuere, tror og håper jeg får oppleve det samme på lørd..glede meg.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #15 på: Oktober 17, 2019, 19:47:08 »
Her er hva Eirik Aase i Championship Norge mener om jubileums-kampen...

Leeds United – Birmingham City
Kampstart: 16.00
Skader og Suspensjoner: Kommer…

For andre gang på en uke måtte Leeds United reise hjem fra London uten poeng i bagasjen like før landslagspausen. Først var det Charlton Athletic de tapte mot, mens de i forrige runde tapte 1-2 borte mot Millwall. Kampen mot Millwall kommer definitivt til å bli husket for dommer James Liningtons avgjørelse da han ga vertene straffespark og sendte Gaetano Berardi i garderoben tidlig i kampen. Til tross for at Leeds ser ut til å ha marginene mot seg i hver eneste kamp, ligger de likevel helt oppe på en femteplass med bare to poeng til tabelltopp. Man jo undre seg over hvordan tabellen ville sett ut dersom Leeds hadde hatt litt mer flyt foran mål. Hjemme på Elland Road har de 2-2-1 så langt, hvor tapet kom mot Swansea City. Birmingham City har vært sesongens store “Jekyll & Hyde-lag” så langt i høst. De har gått fra imponerende forestillinger, til å kunne se fryktelig svake ut i den neste kampen. Den store jobben for Pep Clotet blir å få laget til å levere stabilt gode prestasjoner utover vinteren. Etter tre strake tap klarte de ta tre poeng hjemme mot Middlesbrough forrige runde. På bortebane har blåtrøyene tapt fire av sine fem siste kamper i serien. 


Leeds siste kamper:
Millwall – Leeds 2-1 (Alioski)
Leeds – West Brom 1-0 (Alioski)
Charlton – Leeds 1-0
Leeds – Derby 1-1 (Selvmål)
Barnsley – Leeds 0-2 (Klich, Nketiah)

Birminghams siste kamper:
Birmingham – Boro 2-1 (Bailey, Villalba)
Wigan – Birmingham 1-0
Derby – Birmingham 3-2 (Gardner, Sunjic)
Birmingham – Preston 0-1
Charlton – Birmingham 0-1 (Bellingham)

Vurdering: Mye stang ut for Leeds United i det siste, men her blir det stang inn. Birmingham City har for det meste sett fryktelig svake ut på bortebane. Jeg har store problemer med å se hvordan gjestene skal få med seg poeng fra Elland Road lørdag ettermiddag. Dette ender med hjemmeseier.

Tips: Hjemmeseier (1.45 @ Coolbet)

http://championshipnorge.com/?p=16140&fbclid=IwAR1Zn1oApXYTlSLw4MMBtTyCFyrFiX1YoLSu5N-xC6dTz3dFcE716yZm7Bc
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #16 på: Oktober 17, 2019, 20:35:24 »
Eirik Aase gir ikke opp å tippe Leeds-seire, ser jeg ;D. Kanskje man må holde med et annet lag for å være optimist på Leeds' vegne?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #17 på: Oktober 17, 2019, 22:03:25 »
Forshaw og Pablo tilbake er gode nyheter for Leeds. Samtidig skyver det vel Eddie og Costa enda lenger unna førsteelleveren.

Bjorn

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #18 på: Oktober 18, 2019, 08:03:13 »
Eirik Aase gir ikke opp å tippe Leeds-seire, ser jeg ;D. Kanskje man må holde med et annet lag for å være optimist på Leeds' vegne?

Egentlig ikke. Jeg har hatt god tro på at Leeds skulle vinne alle sine kamper.. Eneste kampen jeg har vært nervøs for å tape underveis i kampen, var WBA.  ;)
Marching On! 4276

Bjorn

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #19 på: Oktober 18, 2019, 14:36:48 »
Forshaw og Pablo tilbake er gode nyheter for Leeds. Samtidig skyver det vel Eddie og Costa enda lenger unna førsteelleveren.

Pablo var vel den som ble bekreftet nærmest og medregnes i troppen imorra. Shackelton, Forshaw og Cooper trolig tilbake i løpet av neste uke?
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #20 på: Oktober 18, 2019, 15:03:45 »
Pablo spiller altså fra start U23 nå (max førsteomgangen tipper eg), mens Forshaw, Shakleton og Cooper ikke er klar ennå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #21 på: Oktober 18, 2019, 15:29:55 »
Med Forshaw ute gir ikke startoppstillinga seg selv allikevel. Men Pablo går vel inn på bekostning av Costa, vil jeg anta. Dallas starter da på midten, mens Ayling går inn på høyre back og Berra i midtforsvaret sammen med White.

Cannavaro

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #22 på: Oktober 18, 2019, 15:58:11 »
Jeg ville testet denne oppstillingen :

                                        Casilla
Dallas                White                     Berardi              Alioski
                                        Phillips
Costa               Pablo                       Klich                 Harrison
                                       Bamford

Ayling på benken enn så lenge, står mellom han og Berardi der fra start.  Stuart Dallas har hatt en fantastisk start på sesongen som høyre back, bare la han fortsette i den rollen.  Pablo som en indreløper eller i en fri 10-er rolle, med mest offensivt ansvar av ham og Klich.  Costa og Harrison er også typer som kan svitsje side eventuelt for å gjøre en endring/forandring under kampen.  Vi vet selvsagt at MB ikke starter Eddie selv om han har påberopt sin skuffelse over å være på benken.
I denne 11-eren er og blir Berra det usikre kortet, men han gir alt uansett. Klich er den neste som må ofres snart dersom han ikke glimter til med mer kreativitet.  Med Pablo, Costa og Harrison fra start så MÃ… det være godt nok for å yte Bamford den servicen han trenger for å score !!!  Mitt forslag ihvertfall.
MFLU - Miracles For Leeds United

stian

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #23 på: Oktober 19, 2019, 14:01:23 »
Jeg ville testet denne oppstillingen :

                                        Casilla
Dallas                White                     Berardi              Alioski
                                        Phillips
Costa               Pablo                       Klich                 Harrison
                                       Bamford

Ayling på benken enn så lenge, står mellom han og Berardi der fra start.  Stuart Dallas har hatt en fantastisk start på sesongen som høyre back, bare la han fortsette i den rollen.  Pablo som en indreløper eller i en fri 10-er rolle, med mest offensivt ansvar av ham og Klich.  Costa og Harrison er også typer som kan svitsje side eventuelt for å gjøre en endring/forandring under kampen.  Vi vet selvsagt at MB ikke starter Eddie selv om han har påberopt sin skuffelse over å være på benken.
I denne 11-eren er og blir Berra det usikre kortet, men han gir alt uansett. Klich er den neste som må ofres snart dersom han ikke glimter til med mer kreativitet.  Med Pablo, Costa og Harrison fra start så MÃ… det være godt nok for å yte Bamford den servicen han trenger for å score !!!  Mitt forslag ihvertfall.

Spørs om det blir for tidlig for Pablo å spille fra start, men jeg liker måten du tenker rundt komponeringen av midtbanen. Ting har ikke fungert på en stund nå - det har vært for statisk og forutsigbart hva Leeds prøver på, og de mestrer det pt. ikke godt nok til å spille ut motstanderen gjennom innlegg fra kant.

Pablos største styrke er blikket til å slå presise og godt vektede stikkere som kan åpne opp et forsvar. Klich sin største styrke offensive ligger i å komme på dype løp fra midtbanen inn i boks. Hvis man klarer å vende spillet raskt og ofte fra side til side vil det oppstå rom som gode løp fra midtbanen kan utnytte. Flere og bedre løp fra midten skaper også større utfordringer for den jevne Championship-stopper, som som regel er langt bedre på å stange innlegg enn raskt spill langs bakken. Der kan det ligge et våpen som vi ikke har sett på en stund.

Defensivt har det nok en pris, men Klich er en bra boks-til-boks-spiller som forhåpentligvis klarer å løse en krevende oppgave i alle fall til godt ut i 2. omgang.


Sølvreven

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #24 på: Oktober 19, 2019, 15:06:44 »
Her har dere laget som starter dagens kamp mot Birmingham:

Casilla, Alioski, White, Berardi, Ayling, Phillips, Klich, Dallas, Costa, Harrison, Bamford.

Kampen vises på LUTV!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

raggen

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #25 på: Oktober 19, 2019, 15:10:47 »
Her har dere laget som starter dagens kamp mot Birmingham:

Casilla, Alioski, White, Berardi, Ayling, Phillips, Klich, Dallas, Costa, Harrison, Bamford.

Kampen vises på LUTV!

Bielsa overrasker ikke nei :o :o
Forever Leeds United!!!!!!!!

enur

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #26 på: Oktober 19, 2019, 15:15:58 »
Clarke på benken, sammen med Miazek, Douglas, Roberts, Nketiah, Gotts og Davis. Kampen kom litt for tidlig for Pablo, altså.
____________
enur

Marching on together

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #27 på: Oktober 19, 2019, 15:24:49 »
Clarke på benken, sammen med Miazek, Douglas, Roberts, Nketiah, Gotts og Davis. Kampen kom litt for tidlig for Pablo, altså.

Beren Cross:
Hernandez has a slightly sore hamstring after yesterday's under-23s run-out. Told no major issue. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #28 på: Oktober 19, 2019, 15:43:33 »
Den forsvarsfireren vi stiller med i dag er alt annet enn tillitvekkende.
White er knallgod, de tre andre knapt nok middelmådigheter.
Må høyere makter sørge for at Ben White holder seg skadefri i lang tid fremover!

Håper også at "The Stubborn One" setter innpå Eddie Nketiah såpass tidlig at han får en reel sjanse til å gi oss en trepoenger.

Sølvreven

Sv: Kamp: vs Birmingham City, @Elland Road, lørdag 19/10, kl 16.00 LUTV
« Svar #29 på: Oktober 19, 2019, 15:49:19 »
Den forsvarsfireren vi stiller med i dag er alt annet enn tillitvekkende.
White er knallgod, de tre andre knapt nok middelmådigheter.
Må høyere makter sørge for at Ben White holder seg skadefri i lang tid fremover!

Håper også at "The Stubborn One" setter innpå Eddie Nketiah såpass tidlig at han får en reel sjanse til å gi oss en trepoenger.
Stoler 100% på backfireren vår i dag. 0 baklengs i dag  ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".