Skrevet av Emne: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV  (Lest 22650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jaho

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #120 på: Februar 22, 2020, 18:55:30 »
Intervju med Pablo etter kampen. I bakgrunnen ser vi KP på vei inn i garderoben (med normal gange) etter å ha vært på matta etter kampslutt. DET virker lovende.

La merke til det samme...forhåpentlig bare en "legghøne" .Vi krysser finga!!

kjella

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #121 på: Februar 22, 2020, 19:01:42 »
1. omgang ikke all verden - men god 2. omgang. Ventet bare på pausen siste 5 minutter i første - har så stor tillit til at vårt trenerkorps tar grep i pausene..... Når man slår det sammen en meget fortjent seier. Etter min mening har vi vært det beste laget i 30 av 34 kamper i denne sesongen. La oss glede oss over en luke på 5 poeng ned til 3. plassen. For 2 kamper siden var det 1 poeng. Hadde vi hatt en nogenlunde potent spiss hadde vi hatt over 70 poeng allerede. Men Bielsa er lojal mot sine. En god egenskap - selv om den irriterer...

jaho

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #122 på: Februar 22, 2020, 19:06:33 »
1. omgang ikke all verden - men god 2. omgang. Ventet bare på pausen siste 5 minutter i første - har så stor tillit til at vårt trenerkorps tar grep i pausene..... Når man slår det sammen en meget fortjent seier. Etter min mening har vi vært det beste laget i 30 av 34 kamper i denne sesongen. La oss glede oss over en luke på 5 poeng ned til 3. plassen. For 2 kamper siden var det 1 poeng. Hadde vi hatt en nogenlunde potent spiss hadde vi hatt over 70 poeng allerede. Men Bielsa er lojal mot sine. En god egenskap - selv om den irriterer...

Likt var det faktisk..

flynn

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #123 på: Februar 22, 2020, 19:08:44 »
Er det lov til å drømme om hvordan uttellingen ville vært med Håland på topp? Se på dagens scoring ( av Håland altså) og forestill dere hvor mange slike innlegg Leedsgutta har slått i årets sesong, uten at timing på løp og selve avslutningene har vært i nærheten.

flynn

jaho

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #124 på: Februar 22, 2020, 19:10:58 »
Meget overasket over at vi ikke bytte inn Big Kev på slutten... bruke tid...

Men Bielsa lykkes med sin taktikk.. 3 superviktige poeng er i boks..


Bare å glede seg til neste kamp.  MOT

Konsert med «the dogs» i Bodø i kveld... kan det bli bedre ?

Tror faktisk det hadde sammenheng med skaden til Kalvin..Tipper Bielsa ville beholde Bamford grunnet at han er bedre til å hjelpe midtbanen defensivt...altså litt mer trygghet der etter omrokkeringer på laget..spesielt når vi var en foran..

lowfields

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #125 på: Februar 22, 2020, 19:14:52 »
Artig at Bielsa må rette på oversetteren sin fordi han gjengir feil på engelsk....... 8)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

leedslife

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #126 på: Februar 22, 2020, 19:15:13 »
Meget overasket over at vi ikke bytte inn Big Kev på slutten... bruke tid...

Men Bielsa lykkes med sin taktikk.. 3 superviktige poeng er i boks..


Bare å glede seg til neste kamp.  MOT

Konsert med «the dogs» i Bodø i kveld... kan det bli bedre ?

Tror faktisk det hadde sammenheng med skaden til Kalvin..Tipper Bielsa ville beholde Bamford grunnet at han er bedre til å hjelpe midtbanen defensivt...altså litt mer trygghet der etter omrokkeringer på laget..spesielt når vi var en foran..

Ja, også har vi gitt fra oss initiativet når vi har tatt ut Bamford i kamper tidligere da vi har ligget med 1 foran.
Imponerer få om dagen med mål, men jobben han har lagt ned hele sesongen som første mann i press er formidabel.
Hadde det vært 2-0 derimot burde Augestin fått minutter.

Er noe befriende med de raske forflytningene til Shack siste minuttene. Han tilfører laget endel sårt energi når han kommer inn. Synd at hodet ikke følger beinene i den ene situasjonen når han kan spille Harrison/Bamford)?) eller Costa fri...

jaho

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #127 på: Februar 22, 2020, 19:16:06 »
Da bomma jeg  ;D

Som jeg mente etter Brentford var det vendepunktet i sesongen. Tror faktisk vi tar 6 poeng mot Middelsboro og Hull og skaffer en luke på 8-9 poeng til lag nr. 3. Før hjemmekamper mot Huddersfield og Fulham. Men man bør ikke si slikt....selvfølgelig.

Treffer du med de 6 poengene der ligger vi utrolig bra an med 6 hjemme siste 10.. :D

auren

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #128 på: Februar 22, 2020, 19:18:19 »
Pope:


Phillips took a kick but at this stage it does not look serious. #lufc

Satser på at han ihvertfall er tilbake til bortekampen mot Hull neste lørdag. Kanskje bortekampen mot Boro på tirsdag kveld kommer litt tidlig?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jaho

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #129 på: Februar 22, 2020, 19:19:03 »
Meget overasket over at vi ikke bytte inn Big Kev på slutten... bruke tid...

Men Bielsa lykkes med sin taktikk.. 3 superviktige poeng er i boks..


Bare å glede seg til neste kamp.  MOT

Konsert med «the dogs» i Bodø i kveld... kan det bli bedre ?

Tror faktisk det hadde sammenheng med skaden til Kalvin..Tipper Bielsa ville beholde Bamford grunnet at han er bedre til å hjelpe midtbanen defensivt...altså litt mer trygghet der etter omrokkeringer på laget..spesielt når vi var en foran..

Ja, også har vi gitt fra oss initiativet når vi har tatt ut Bamford i kamper tidligere da vi har ligget med 1 foran.
Imponerer få om dagen med mål, men jobben han har lagt ned hele sesongen som første mann i press er formidabel.
Hadde det vært 2-0 derimot burde Augestin fått minutter.

Er noe befriende med de raske forflytningene til Shack siste minuttene. Han tilfører laget endel sårt energi når han kommer inn. Synd at hodet ikke følger beinene i den ene situasjonen når han kan spille Harrison/Bamford)?) eller Costa fri...

100 % enig med det du skriver.. :D

leedslife

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #130 på: Februar 22, 2020, 19:19:46 »
Da bomma jeg  ;D

Som jeg mente etter Brentford var det vendepunktet i sesongen. Tror faktisk vi tar 6 poeng mot Middelsboro og Hull og skaffer en luke på 8-9 poeng til lag nr. 3. Før hjemmekamper mot Huddersfield og Fulham. Men man bør ikke si slikt....selvfølgelig.

Det resultatet vårt mot Brentford gav dem en negativ effekt. Må være tøft mentalt å bli spilt av banen av oss når man nesten har hentet forspranget vi hadde rundt des/jan.
De var ikke imponerende idag mot Rovers. De har noen veldig tøffe kamper igjen.

Tror de gikk inn i garderoben etter kampen mot oss med et lite spørsmålstegn på om de er gode nok for topp 2.

*Jansson ryktes vel tilbake midten av Mars såvidt jeg fikk med meg på twitter. Da kan vel fort toget ha gått.
Kan vel være lite tvil om hvor viktig han er mtp kvalitet, alder og erfaring fra denne divisjonen.
« Siste redigering: Februar 22, 2020, 19:23:04 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #131 på: Februar 22, 2020, 19:29:27 »
Så mitt siste innlegg for idag. Euforisk følelse i kroppen så blir litt mange innlegg desverrre..

Positivt at supporterne til Fulham går mer og mer mot Scott Parker. Det er ikke lett å bære for en såpass urutinert trener i innspurten.
Sett dems to siste kamper og det lover virkelig ikke bra.
Dessverre har de en spiller på topp som er for god for denne divisjonen, men kollektivitet og helheten tror jeg ikke er god nok til å slå oss mtp topp 2.
Tror fortsatt det står mellom oss og Brentford helt tilslutt.

RoarG

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #132 på: Februar 22, 2020, 19:41:37 »
Pope:


Phillips took a kick but at this stage it does not look serious. #lufc

Satser på at han ihvertfall er tilbake til bortekampen mot Hull neste lørdag. Kanskje bortekampen mot Boro på tirsdag kveld kommer litt tidlig?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du mener selvsagt onsdag kveld?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #133 på: Februar 22, 2020, 19:44:33 »
At Bamford ikke scorer hver kamp bryr jeg meg egentlig lite om. Han fikk en del vanskelige baller å jobbe med idag, men det som er viktig er rollen han spiller i oppbyggingen av angrepene og hvordan han holder på ballen. Han var på et tidspunkt nede å ryddet i forsvar får så å løpe rett opp i angrep. Helt uvurderlig stykke arbeid. På 1-0 har ikke Augustin en sjanse til å komme inn tror jeg i den formen han er. Hadde det vært 0-0 eller 2-0 så kanskje. Bamford for meg er helt konge!  :-*
Marching On! 4276

leedslife

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #134 på: Februar 22, 2020, 19:49:49 »
At Bamford ikke scorer hver kamp bryr jeg meg egentlig lite om. Han fikk en del vanskelige baller å jobbe med idag, men det som er viktig er rollen han spiller i oppbyggingen av angrepene og hvordan han holder på ballen. Han var på et tidspunkt nede å ryddet i forsvar får så å løpe rett opp i angrep. Helt uvurderlig stykke arbeid. På 1-0 har ikke Augustin en sjanse til å komme inn tror jeg i den formen han er. Hadde det vært 0-0 eller 2-0 så kanskje. Bamford for meg er helt konge!  :-*

Enig, men ser man målet til Mitrovic i går og Watkins idag når lagene dems er sjakkmatt så er det noe som kan være utrolig verdifullt på slutten av sesongen. Fulham skulle tapt og brentford skulle tapt, men sikrer poeng pga utrolig gode enkeltspillere som scorer ut av intet

jaho

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #135 på: Februar 22, 2020, 19:52:15 »
At Bamford ikke scorer hver kamp bryr jeg meg egentlig lite om. Han fikk en del vanskelige baller å jobbe med idag, men det som er viktig er rollen han spiller i oppbyggingen av angrepene og hvordan han holder på ballen. Han var på et tidspunkt nede å ryddet i forsvar får så å løpe rett opp i angrep. Helt uvurderlig stykke arbeid. På 1-0 har ikke Augustin en sjanse til å komme inn tror jeg i den formen han er. Hadde det vært 0-0 eller 2-0 så kanskje. Bamford for meg er helt konge!  :-*

Helt enig Bjørn! Vår spillestil er ikke slik at det MÃ… være spissen som besørger scoringene...selv om Bamford selvfølgelig skulle puttet flere.
De som misset de største i dag var Costa, Klich og Alioski. Harrison hadde vel også en som kunne gått inn, var vel han som hadde den som traff Cooper..

Kato

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #136 på: Februar 23, 2020, 08:14:40 »
Syns vi spilte en sjeldent svak kamp i går. Valgene på siste tredjedel var verre enn jeg kan huske. I tillegg ga vi (spesielt i første omgang) bort enormt med rom sentralt i banen. Det var både før og etter Phillips. Reading kunne jo kontre uten press nesten inn til skuddhold. God defensiv organisering berget oss der.

Så er vi nesten heldige som slipper ut av fengsel i siste minutt. Vi har knapt sluppet til en sjanse mot, da skal vi sørge for å holde unna det siste minuttet
 

leedslife

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #137 på: Februar 23, 2020, 08:40:02 »
Syns vi spilte en sjeldent svak kamp i går. Valgene på siste tredjedel var verre enn jeg kan huske. I tillegg ga vi (spesielt i første omgang) bort enormt med rom sentralt i banen. Det var både før og etter Phillips. Reading kunne jo kontre uten press nesten inn til skuddhold. God defensiv organisering berget oss der.

Så er vi nesten heldige som slipper ut av fengsel i siste minutt. Vi har knapt sluppet til en sjanse mot, da skal vi sørge for å holde unna det siste minuttet

Det var mye rart i den perioden Kalvin hadde på banen uten at det var han som var feilen. Feilpasninger som gjør at de fikk mulighet til å kontre. Reading har mange teknisk gode spillere med god frekvens, men heldigvis for oss var dems final ball like upresis.
Synes derimot vi kommer til ganske mange clearcut sjanser ila kampen.
Eks: Costa på begynnelsen av kampen, Alioski etter han kommer inn, Costa og Bamford som egentlig får type tap ins som blir blokkert. Litt mer besluttsom der så er sjansene såpass gode at det burde stått 3-0 spør du meg.
Synes det Harrison leverte var meget bra i går. Synes også Costa begynner å våkne mer til liv, i tillegg la Dallas noen veldig gode innlegg da han kom over på høyreback.

Er jo feige lag å sammenligne Haaland og Bamford, men ser man bevegelsen og råskapen på Haalands mål i går kontra Bamfords bevegelser og frigjøring av oppasser så ser man jo hvorfor Haaland har 40 mål denne sesongen og Bamford scorer alt for lite.
Synes han gjør en fantastisk jobb som første mann i press og allround spillet hans er ganske bra, men det er for lite råskap og trøkk i kassa.

Dette med at alle skal bidra med mål er jo greit nok, men ballene som kom inn fra sidene i går var ofte gode og at han ikke er i nærheten er langt fra godt nok spør du meg. En spiss for dette laget burde minimum ligget på 16-18 scoringer nå spør du meg.
12 scoringer er ganske svakt. Waghorn, Armstrong ligger på 11. Det sier mye.

Kato

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #138 på: Februar 23, 2020, 08:45:11 »
Syns vi spilte en sjeldent svak kamp i går. Valgene på siste tredjedel var verre enn jeg kan huske. I tillegg ga vi (spesielt i første omgang) bort enormt med rom sentralt i banen. Det var både før og etter Phillips. Reading kunne jo kontre uten press nesten inn til skuddhold. God defensiv organisering berget oss der.

Så er vi nesten heldige som slipper ut av fengsel i siste minutt. Vi har knapt sluppet til en sjanse mot, da skal vi sørge for å holde unna det siste minuttet

Det var mye rart i den perioden Kalvin hadde på banen uten at det var han som var feilen. Feilpasninger som gjør at de fikk mulighet til å kontre. Reading har mange teknisk gode spillere med god frekvens, men heldigvis for oss var dems final ball like upresis.
Synes derimot vi kommer til ganske mange clearcut sjanser ila kampen.
Eks: Costa på begynnelsen av kampen, Alioski etter han kommer inn, Costa og Bamford som egentlig får type tap ins som blir blokkert. Litt mer besluttsom der så er sjansene såpass gode at det burde stått 3-0 spør du meg.
Synes det Harrison leverte var meget bra i går. Synes også Costa begynner å våkne mer til liv, i tillegg la Dallas noen veldig gode innlegg da han kom over på høyreback.

Er jo feige lag å sammenligne Haaland og Bamford, men ser man bevegelsen og råskapen på Haalands mål i går kontra Bamfords bevegelser og frigjøring av oppasser så ser man jo hvorfor Haaland har 40 mål denne sesongen og Bamford scorer alt for lite.
Synes han gjør en fantastisk jobb som første mann i press og allround spillet hans er ganske bra, men det er for lite råskap og trøkk i kassa.

Dette med at alle skal bidra med mål er jo greit nok, men ballene som kom inn fra sidene i går var ofte gode og at han ikke er i nærheten er langt fra godt nok spør du meg. En spiss for dette laget burde minimum ligget på 16-18 scoringer nå spør du meg.
12 scoringer er ganske svakt. Waghorn, Armstrong ligger på 11. Det sier mye.

Hvor mange skikkelig store sjanser hadde vi i går?

Costa sitt skudd utenfor etter 3 min var kanskje den største, innlegget Costa skjøt over via en spiller, Klich sitt skudd utenfor var vel ikke fullt så stor. Et par til kanskje med Alioski.

Kan knapt huske at keeperen hadde noen redninger utover en gang fra Alioski og en børsredning på frispark. Syns vi skapte mindre helt klare sjanser enn vi ellers har gjort. Uendelig med gode muligheter på siste tredjedel, som ble rota bort. Costa den verste på det feltet.
« Siste redigering: Februar 23, 2020, 08:49:01 av Kato »
 

leedslife

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #139 på: Februar 23, 2020, 08:57:34 »
Syns vi spilte en sjeldent svak kamp i går. Valgene på siste tredjedel var verre enn jeg kan huske. I tillegg ga vi (spesielt i første omgang) bort enormt med rom sentralt i banen. Det var både før og etter Phillips. Reading kunne jo kontre uten press nesten inn til skuddhold. God defensiv organisering berget oss der.

Så er vi nesten heldige som slipper ut av fengsel i siste minutt. Vi har knapt sluppet til en sjanse mot, da skal vi sørge for å holde unna det siste minuttet

Det var mye rart i den perioden Kalvin hadde på banen uten at det var han som var feilen. Feilpasninger som gjør at de fikk mulighet til å kontre. Reading har mange teknisk gode spillere med god frekvens, men heldigvis for oss var dems final ball like upresis.
Synes derimot vi kommer til ganske mange clearcut sjanser ila kampen.
Eks: Costa på begynnelsen av kampen, Alioski etter han kommer inn, Costa og Bamford som egentlig får type tap ins som blir blokkert. Litt mer besluttsom der så er sjansene såpass gode at det burde stått 3-0 spør du meg.
Synes det Harrison leverte var meget bra i går. Synes også Costa begynner å våkne mer til liv, i tillegg la Dallas noen veldig gode innlegg da han kom over på høyreback.

Er jo feige lag å sammenligne Haaland og Bamford, men ser man bevegelsen og råskapen på Haalands mål i går kontra Bamfords bevegelser og frigjøring av oppasser så ser man jo hvorfor Haaland har 40 mål denne sesongen og Bamford scorer alt for lite.
Synes han gjør en fantastisk jobb som første mann i press og allround spillet hans er ganske bra, men det er for lite råskap og trøkk i kassa.

Dette med at alle skal bidra med mål er jo greit nok, men ballene som kom inn fra sidene i går var ofte gode og at han ikke er i nærheten er langt fra godt nok spør du meg. En spiss for dette laget burde minimum ligget på 16-18 scoringer nå spør du meg.
12 scoringer er ganske svakt. Waghorn, Armstrong ligger på 11. Det sier mye.

Hvor mange skikkelig store sjanser hadde vi i går?

Costa sitt skudd utenfor etter 3 min var kanskje den største, innlegget Costa skjøt over via en spiller, Klich sitt skudd utenfor var vel ikke fullt så stor. Et par til kanskje med Alioski.

Kan knapt huske at keeperen hadde noen redninger utover en gang fra Alioski og en børsredning på frispark. Syns vi skapte mindre helt klare sjanser enn vi ellers har gjort. Uendelig med gode muligheter på siste tredjedel, som ble rota bort. Costa den verste på det feltet.

Jeg synes begge Costa sine er såpass store at bør være mål. Alt for lite besluttsomhet IGJEN. Så det sist kamp også da han rundet keeper og blir tatt igjen for han bruker for lang tid. Bank ballen i mål. Enkelt og greit, men nok om det.

Ayling sin synes jeg er stor. Ikke en jeg forventer at han skal score på, men at det skal sitte på kassa er det jo ingen tvil om.
Alioski sin er vel på 7 meter og bør så klart sitte i buret. Apropo keeper som har lagt seg...

Klich sitt skuddforsøk også har vel Bamford en på 8 meter etter legg fra venstresiden, men i kjent stil tar besluttsomheten overhånd og oppasser kommer seirende ut.

3 store sjanser som burde vært mål. 2-3 som burde gitt keeperen dems problemer.

Også hadde vel klich tror jeg det var en stor en i andre omgang når han blir spilt fri på 8 meter nesten uten press og får såvidt til et treff på ballen som går i Cooper og Costa setter ballen utenfor fra 17-18 meter.



« Siste redigering: Februar 23, 2020, 09:04:12 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #140 på: Februar 23, 2020, 09:12:31 »
Men ifølge statistikk har vi vel 5 on Target i går og 6 mot Bristol.
2 mål


ar9

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #141 på: Februar 24, 2020, 01:47:56 »
Synes dessuten vi sløser bort alt for mange av mulighetene vi får til å drepe kamper.
Tenker da på kontringsmuligheter i siste halvdel av 2.omg.
Så det i denne kampen og har vel sett det tidligere og når vi har ledet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cherry

Sv: Kamp: vs Reading, @Elland Road, lørdag 22.02.2020, kl 16:00 på LUTV
« Svar #142 på: Februar 24, 2020, 12:53:54 »
Same, same but different!  Alle kampene her i denne divisjonen lever sitt eget liv , men VI skaper sjanser - og har vært beste laget
i 95% av kampene - akkurat DET er betryggende.
Ser en bedring nå igjen ift guts og "spring in the step" hos flere ....men selvfølgelig bør vi score flere mål.

Uansett, 3 poeng vinner over alt - hver gang!