Skrevet av Emne: Kamp: vs Birmingham @StAndrews, søndag 29.12-19, kl.16.00 på LUTV  (Lest 32490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
To kamper i Birmingham venter, først på søndag mot vår gamle venn Pep og hans Birmingham.
16.plass, 10 poeng fra playoff og 8 unna nedrykksstreken.
« Siste redigering: Desember 29, 2019, 14:02:44 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Håper vi slår tilbake med seier i denne kampen. Det trenger vi! Kommer Bielsa til å gjøre noen endringer i startelleveren mon tro? Neppe, men kanskje Shack og/eller Roberts blir å finne på benken. Skulle gjerne sett Nketiah fra start, men Bamford bør vel heller ikke benkes. Kan han fungere som ving mon tro og Costa som 10-er? Evt. Bamford som 10-er, men det fungerte vel dårlig mot Fulham.

Jeg tipper en ny uavgjortkamp. 0-0 eller 1-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Blir svært overrasket dersom Harrison benkes.

GeirO

Birmingham-Leeds 1-0.
Skjer bestandig.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Interessante fakta

FocusOnLeeds
@FocusOnLeeds

With games coming thick and fast, I'd argue   @EddieNketiah9
 deserve a start on Sunday. He won 3/5 ground duels compared to Bamford who won 0/3 ground duels. He also managed 2 successful dribbles compared to Bamford's who attempted no dribbles. #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Tror vi overrasker og vinner 2-1  8)
Medlem 94237

RoarG

Birmingham-Leeds 1-0.
Skjer bestandig.
Enig. Tap her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Tror vi skal være fornøyd med U her. Ikke særlig høye forhåpninger til WBA borte heller.
Vi trenger spillere tilbake og ny energi i form av 1-2 signeringer i Januar.
Synes man kan lese mye ut i fra de tre siste kampene. Det begynner å dra seg til. Overrasket hvis vi vinner den utrolige viktige kampen på onsdag. Psykologien av slike tap så vi i fjor.

Tilbake til Bham. 1-1 med Eddie som målscorer. Blir viktig å beholde han. Vi vet han scorer mål når han får sjansen og han har vært med under Bielsa regime en stund nå.

Triangelet vårt begynner å gå litt opp i liminga. Høyt press er ikke Phillips og cooper veldig flinke til å løse. Hadde gjort seg med et klokt og rolig fotballhode i Forshsw, men ser ikke ut til at vi får se mer av han denne sesongen. Hva skjer??

asbfjell

Tror vi skal være fornøyd med U her. Ikke særlig høye forhåpninger til WBA borte heller.
Vi trenger spillere tilbake og ny energi i form av 1-2 signeringer i Januar.
Synes man kan lese mye ut i fra de tre siste kampene. Det begynner å dra seg til. Overrasket hvis vi vinner den utrolige viktige kampen på onsdag. Psykologien av slike tap så vi i fjor.

Tilbake til Bham. 1-1 med Eddie som målscorer. Blir viktig å beholde han. Vi vet han scorer mål når han får sjansen og han har vært med under Bielsa regime en stund nå.

Triangelet vårt begynner å gå litt opp i liminga. Høyt press er ikke Phillips og cooper veldig flinke til å løse. Hadde gjort seg med et klokt og rolig fotballhode i Forshsw, men ser ikke ut til at vi får se mer av han denne sesongen. Hva skjer??

Adam Forshaw er etter min mening en av de mest undervurderte spillerne i Leeds.
Forshaw var god i Brentford, han var god for M'Boro - og han har også vært god i Leeds i de få periodene han har fått være skadefri og noenlunde matchfit.

Så til kampen mot Birmingham.
Som jeg skrev i annen tråd i går: Eddie Nketiah får her sin første Leeds-kamp fra start.
Bamford får hvile seg på benken mesteparten av kampen på søndag. Noe annet ville jo vært reinspikka galskap.

Vi trenger en opptur nå etter et så langt poengmessig skuffende jule- og nyttårsprogram.
Tør vi både håpe og tro på tre poeng her?
Ja, det gjør vi. 2-1 til Leeds!!


Reaney

Skal Leeds framstå som et opprykkslag må kamper mot svakere motstandere som Birmimgham vinnes. Selv om det er bortekamp. Det klarte vi mot Reading, Hudd og Luton. Små marginer, men heldigvis vippet det i vår favør.

stian

Skal Leeds framstå som et opprykkslag må kamper mot svakere motstandere som Birmimgham vinnes. Selv om det er bortekamp. Det klarte vi mot Reading, Hudd og Luton. Små marginer, men heldigvis vippet det i vår favør.

Enig. Birmingham borte er en tøff kamp, uavhengig av tabellplassering, men det er ekstremt viktig å slå tilbake etter tre svake kamper.

Cannavaro

Disse to kampene mot Birmingham og West Brom blir interessante, jeg tror også at WBA nærmer seg et tap snart. De har ikke tapt siden 1.oktober da vi slo de 1-0 på ER.  WBA har 3 uavgjorte på de 4 siste, de vil som oss også merke at sesongen er lang og at juleprogrammet er tøft.  De har M`boro på søndag (som har skjerpet seg etter 0-4 mot oss). Boro har 3 seire, 1 U og ett tap på siste 5 kamper.  Håper de gjør det vanskelig for WBA.   Så må vi gjøre jobben mot Birmingham.  Jeg syns det er leit at vi ikke har Pablo klar på en stund, og det er synd at Forshaw har vært så lenge ute.  Vi har spilt noen av de beste kampene med Kalvin og Forshaw som en del av midtbane leddet, de er normalt veldig sikre med ball begge to.  Tyler Roberts er også en spiller vi kunne hatt behov for så lenge Pablo ikke er klar.  Jeg håper bare at Bielsa jobber såpass med spillergruppa nå at vi får se litt skjerpings blant spillerne etter tre kamper med litt lite poengfangst.  Det hadde vært bra å slå Birmingham og gått inn mot WBA kampen med litt mer selvtillit og tro igjen.  Jeg tipper 2-1 mot Brum, Harrison og Nketiah på scoringslista.
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Tror vi skal være fornøyd med U her. Ikke særlig høye forhåpninger til WBA borte heller.
Vi trenger spillere tilbake og ny energi i form av 1-2 signeringer i Januar.
Synes man kan lese mye ut i fra de tre siste kampene. Det begynner å dra seg til. Overrasket hvis vi vinner den utrolige viktige kampen på onsdag. Psykologien av slike tap så vi i fjor.

Tilbake til Bham. 1-1 med Eddie som målscorer. Blir viktig å beholde han. Vi vet han scorer mål når han får sjansen og han har vært med under Bielsa regime en stund nå.

Triangelet vårt begynner å gå litt opp i liminga. Høyt press er ikke Phillips og cooper veldig flinke til å løse. Hadde gjort seg med et klokt og rolig fotballhode i Forshsw, men ser ikke ut til at vi får se mer av han denne sesongen. Hva skjer??

Adam Forshaw er etter min mening en av de mest undervurderte spillerne i Leeds.
Forshaw var god i Brentford, han var god for M'Boro - og han har også vært god i Leeds i de få periodene han har fått være skadefri og noenlunde matchfit.

Så til kampen mot Birmingham.
Som jeg skrev i annen tråd i går: Eddie Nketiah får her sin første Leeds-kamp fra start.
Bamford får hvile seg på benken mesteparten av kampen på søndag. Noe annet ville jo vært reinspikka galskap.

Vi trenger en opptur nå etter et så langt poengmessig skuffende jule- og nyttårsprogram.
Tør vi både håpe og tro på tre poeng her?
Ja, det gjør vi. 2-1 til Leeds!!

Jeg er litt nede i kjelleren for tiden.
Du har gode betraktninger og et klokt forballhodet. Jeg føler på optimismen din og håper du har rett ang kampen. Vi trenger en seier.

rd1

Frykter max 1 poeng på de to neste kampene og at poeng luken er 3 poeng..
"Who needs Cantona??"

Kontakinte

Denne tar vi, 1-3 Super Leeds. Klich må heve seg, var helt forferdelig i 1"st omg. sist.

Hallgeir *

Denne tar vi, 1-3 Super Leeds. Klich må heve seg, var helt forferdelig i 1"st omg. sist.

Han hadde vel ærlig talt bortimot 10 på samme nivå.

Hvorfor disse Klich? Svikten var kollektiv!
Super Leeds since 1968

jaho

Ingen pressekonferanse i dag?? Spent på om Schack og Roberts er blant de 18...mulig litt tidlig..

Kontakinte

Denne tar vi, 1-3 Super Leeds. Klich må heve seg, var helt forferdelig i 1"st omg. sist.

Han hadde vel ærlig talt bortimot 10 på samme nivå.

Hvorfor disse Klich? Svikten var kollektiv!
Det har jeg nevnt noe om tidligere. MOT! 


« Siste redigering: Desember 28, 2019, 23:57:45 av Kontakinte »

baste

Håper på 3 poeng, men tror bare på 1 poeng. Tap tror jeg ikke det bli..


MOT

DenHviteYeboah

Vanskelig kamp. Dårlig historikk mot Brums :( Frykter tap her, men kanskje vi kan slå tilbake?

Bromancer

Denne skal vi vinne. Brum er et middelmådig lag, og hvis vi spiller vårt spill og får normal uttelling skal dette gå greit. Keep calm and pass the ball. Skal vi opp må vi vise at vi fortjener det. Kun 3 poeng er godt nok.

auren

Denne skal vi vinne. Brum er et middelmådig lag, og hvis vi spiller vårt spill og får normal uttelling skal dette gå greit. Keep calm and pass the ball. Skal vi opp må vi vise at vi fortjener det. Kun 3 poeng er godt nok.

Enig. Vi slår tilbake og vinner 2-0. Bamford og Costa.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Birmingham har ikke gjort det såå bra i det siste:

The Birmingham City boss welcomes his former employers to St Andrew's this afternoon hoping to snap a four-game winless streak.

Defeats to QPR, West Brom and Hull were followed by a Boxing Day draw with Blackburn away from home.

The Blues have won just once in their last 10 outings, a record that would begin to put pressure on almost any manager or head coach.

Og så peker han på Leeds som et eksempel på lag som har fått ha kontinuitet :o :o :o

But Clotet points to the time taken to turn other clubs around, clubs who are now reaping the rewards at the top end of the table, including promotion favourites Leeds.

Dette er tale fra en sjef som ber om mer tid...

“I remember teams that changed their style in this league and turned themselves into strong, winning teams,” he said.

“It took Fulham two seasons to develop and become what they became. It took Leeds two seasons to become the team they are now.

“And this is the season Leeds are making a big difference to change the style and the ability to win consistently thanks to that change in style.

“We have just started this journey and sometimes we need to keep that in the back of our minds. Otherwise, we are only going to destroy all the work that we’ve been doing, especially because we have so much positivity in the club.

Syns Marcelo knapt trengte noen sommeruker på å endre klubben, eg. Men det er klart, vi holdt ikke helt inn...


https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-leeds-united-news/pep-clotet-wants-birmingham-city-follow-leeds-uniteds-example-1350543
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Vanskelig kamp. Dårlig historikk mot Brums :( Frykter tap her, men kanskje vi kan slå tilbake?
Ganske likt statistisk sett 41-26-40 noe dårligere i kun liga 40-25-34
MEN! De har aldri slått oss på en søndag!!  ;D  4-0, 3-0, 1-2, 1-2 kun Leeds seire  ;D
« Siste redigering: Desember 29, 2019, 14:05:42 av Kontakinte »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Forrige tiår startet altså med 'den kampen' i Manchester - det har jeg ikke tenkt på før :o





stats ©
@lufcstats

A decade that started at Old Trafford on that famous day, ends today at St Andrews. What will the next 10 years bring?!


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase med et vettig poeng mht Jutkiewicz!
(Han så jo deres forrige kamp, mot hans Blackburn)



Kampstart: 16.00
Skader og Suspensjoner: Vertene mangler Jake Clarke-Salter, Marc Roberts og Maikel Kieftenbeld. Gjestene mangler Pablo Hernandez og Adam Forshaw. I tillegg er Jamie Shackleton og Tyler Roberts usikre.
Det ble ingen fin forestilling fra Birmingham City da de gjestet Ewood Park for et par dager siden. De forsvarte seg bra, men angrepsspillet var det ikke sving over. Likevel fikk Pep Clotet & Co med seg ett poeng hjem fra Lancashire, og det er de nok fornøyde med. Formen har dog ikke vært god over lengre tid for blåtrøyene. I løpet av de ti siste kampene har det bare blitt én seier, og dette har ført Birmingham ned til en 16. plass med ti poeng opp til playoff. Hjemme på St Andrews har de 5-2-4 denne sesongen, men på de fire siste hjemmekampene har det bare blitt ett poeng.

Leeds United skuffet hjemme mot Preston North End sent torsdag kveld. Preston ga Leeds problemer med sin aggressive jobbing uten ball, samt raske overganger. Leeds havnet først under da Alan Browne fant nettmaskene etter en strålende kontring. Senere i kampen kjempet Leeds seg tilbake og sikret ett poeng da Stuart Dallas fant nettmaskene i sluttminuttene. Serieleder West Bromwich Albion spilte også uavgjort, noe som gjør at Leeds fortsatt bare har tre poeng opp til tabelltopp. Ned til tredjeplass skiller det åtte poeng. På bortebane har Leeds 7-2-3 denne sesongen. De er dermed ligaens nest beste bortelag.   

Birminghams siste kamper:
Blackburn – Birmingham 1-1 (Mrbati)
Hull – Birmingham 3-0
Birmingham – West Brom 2-3 (Jutkiewicz, Dean)
Birmingham – QPR 0-2
Reading – Birmingham 2-3 (Alvaro, Bela, Selvmål)

Vurdering: Birmingham City i svak form. Her får de besøk av et sterkt Leeds United-lag som har skuffet litt i de siste kampene. For Birmingham sin del blir det viktig å utnytte offensive dødballer, samt duellstyrken til Lukas Jutkiewicz foran mål. Dersom de klarer det, tror jeg de vil kunne skape problemer for Leeds. Dog tror jeg Birmingham kommer til å ha nok å henge fingrene i bakover på banen. Leeds trenger en seier igjen, og jeg tror den kommer her.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Birmingham er nr 16 på tabellen. Leeds har gjort jobben mot denne type lag tidligere i sesongen. Kun mot Charlton og Millwall har vi sviktet mot slike lag. Leeds vil være best i banespill , som vanlig, og få sin fortjente seier.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Birmingham vanligvis med to spisser...

Irish_Leeds
@Irish_Leeds

Think today would be a day to try Eddie and Bamford likely we'll go 3 at the back to match the 2 CF's they usually play against us #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

I tillegg til LUTV står kampen også oppført  på Viasport 1.
Super Leeds since 1968

Perik

På min altibox står det Leeds-Presten klokken 16?