Skrevet av Emne: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2  (Lest 25303 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Toppoppgjør, nr 1 vs nr 2.

Vil vi klare å hente oss inn spillemessig etter en rekke dårlig gjennomførte kamper og 10 baklengs siste fire kamper… Trøsten er at WBA har vært om mulig verre...


Jeg gjengir hva Eirik Aase skreiv om WBA foran dagens oppgjør mot Middlesbrough

Skader og Suspensjoner: Kyle Bartley, Kieran Gibbs og Nathan Ferguson er usikre hos vertene.
Serieleder West Bromwich Albion fikk tidvis kjørt seg borte mot bunnlaget Barnsley forrige runde. West Brom ledet lenge 1-0, men kunne ikke klage over at vertene til slutt sikret seg ett poeng. The Baggies fortsetter dermed uten å tape, og nå er rekken med kamper på rad uten tap oppe i hele 14 kamper. De har bare tapt én av sine 24 kamper i serien under Slaven Bilics ledelse, og det tapet kom borte mot opprykksrival Leeds United. Tre av de fire kampene har dog alle endt uavgjort. West Brom troner øverst på tabellen med hele elleve poeng ned til tredjeplassen som bare gir playoff. Hjemme på The Hawthorns har de 6-5-0, og de er dermed det eneste laget som ikke har tapt på hjemmebane denne sesongen.

West Broms siste kamper:
Barnsley – West Brom 1-1 (Krovinovic)
West Brom – Brentford 1-1 (Furlong)
Birmingham – West Brom 2-3 (Austin x2, Diangana)
Wigan – West Brom 1-1 (Austin)
West Brom – Swansea 5-1 (Ajayi, Pereira, Robson-Kanu, Edwards, Phillips)
West Brom-Middlesbrough 0-2

Vurdering: West Bromwich Albion er ubeseiret på hjemmebane, mens Middlesbrough ikke har vunnet på bortebane. Vertene er klare favoritter her, og det med god grunn. Boro har slitt stort på bortebane, mens West Brom ser fryktelig sterke ut. Det er vanskelig å ikke gå for hjemmeseier her.
WBA tapte altså 2-0 på hjemmebane mot Woodys gjeng.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #1 på: Desember 29, 2019, 22:00:26 »
Det skal bli fryktelig tøft dette. Selv om WBA har en nedadgående kurve. Jeg er kjempefornøyd om vi igjen kan se ut som et forsvar som henger sammen. Spiller vi så usikkert som de 4 siste så taper vi denne. Garantert.

Kato

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #2 på: Desember 29, 2019, 22:12:54 »
Kan se ut som de vi har møtt seneste tid presser enda høyere, og har brukt alt de har av panser på dødballer mot oss. Blir vel Charlie Austin, Zohore og Robson- Kanu med full gass mot oss.
 

Blank_File

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #3 på: Desember 29, 2019, 22:31:44 »
Kan se ut som de vi har møtt seneste tid presser enda høyere, og har brukt alt de har av panser på dødballer mot oss. Blir vel Charlie Austin, Zohore og Robson- Kanu med full gass mot oss.
Spyr nesten av tanken på den gjengen. Vi må bare sørge for at de ikke får tak i ballen.

Kato

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #4 på: Desember 29, 2019, 22:45:35 »
Skulle jo kunne bli kontringsrom for oss.
 

RoarG

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #5 på: Desember 29, 2019, 23:15:00 »
Jeg er i utgangspunktet ikke like pessimistisk som jeg var, men denne kampen er av de jeg regnet med å få null poeng i fra sesongstart. Holder på det. Mister hverken nattesøvnen eller motet dersom det blir 0 poeng her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #6 på: Desember 29, 2019, 23:17:04 »
Viktig for oss at de ikke får han West Ham vingen tilbake til kampen mot oss.
Han gjør en stor forskjell for dem.
Mer urolig for hva han og Pereira sammen kan stelle i stand enn Zohore, Austin og Robson Kanu

auren

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #7 på: Desember 29, 2019, 23:26:00 »
Viktig for oss at de ikke får han West Ham vingen tilbake til kampen mot oss.
Han gjør en stor forskjell for dem.
Mer urolig for hva han og Pereira sammen kan stelle i stand enn Zohore, Austin og Robson Kanu

Jepp. Det er spesielt Pereira vi må stoppe. Han var outstanding i oppgjøret på Elland Road. Frykter han vil herje mot et vaklende Leedsforsvar. Jeg tipper vi stort sett får se samme lag som mot Birmingham, bare at Bamford erstatter Eddie (dersom han er fit). Mitt lag:

Kiko - Ayling, White, Cooper, Dallas - Phillips - Costa, Alioski, Klich, Harrison - Bamford

Alioski vil være overalt på banen uansett hvor han spiller, så da kan han like godt gjøre jobben på midten som no. 8. Føler meg tryggere med Dallas på backen.
 

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #8 på: Desember 30, 2019, 01:31:11 »
Skulle jo kunne bli kontringsrom for oss.
Tipper vi får et tosifret antall sjanser på overganger. Fortsetter vi gårsdagens effektivitet scorer vi seks.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #9 på: Desember 30, 2019, 01:59:46 »
Vinner vi denne...og de neste 12-13 kampene så er vi i Premier League...
Enkel matematikk...

We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

GeirO

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #10 på: Desember 30, 2019, 10:51:50 »
Douglas inn på venstre back? Eller Dallas? Hvis Dallas som vb kommer vel Roberts inn som offensiv midtbanespiller.

Bamford starter hvis foten er ok.

Alioski får komme inn og lage røre hvis vi ligger under.
« Siste redigering: Desember 30, 2019, 10:54:23 av GeirO »
MOT

Cherry

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #11 på: Desember 30, 2019, 11:27:47 »
Douglas inn på venstre back? Eller Dallas? Hvis Dallas som vb kommer vel Roberts inn som offensiv midtbanespiller.

Bamford starter hvis foten er ok.

Alioski får komme inn og lage røre hvis vi ligger under.

Doglas har vært "sirup" når han har kommet inn, de fantastiske innleggene/assistene han hadde i Wolves - og som var hovedgrunn
til at var en god back der , har vi sjelden sett hos oss.
Bruk Alioski på VB, og la han løpe fritt på den siden - med Harrison som cover når Gianni går på løp.
Er egentlig for at Dallas skal spille HB, men nå begynner Luke og komme i form - men han matcher ikke like god med Costa da.....vrien.
 

HåvardK

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #12 på: Desember 30, 2019, 11:35:53 »
Douglas inn på venstre back? Eller Dallas? Hvis Dallas som vb kommer vel Roberts inn som offensiv midtbanespiller.

Bamford starter hvis foten er ok.

Alioski får komme inn og lage røre hvis vi ligger under.
Tror ikke dette er et dumt tips.

Bromancer

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #13 på: Desember 30, 2019, 11:54:56 »
Douglas inn på venstre back? Eller Dallas? Hvis Dallas som vb kommer vel Roberts inn som offensiv midtbanespiller.

Bamford starter hvis foten er ok.

Alioski får komme inn og lage røre hvis vi ligger under.
Tror ikke dette er et dumt tips.

Håper vi får se dette. Venstresiden vår må strammes opp defensivt.
« Siste redigering: Desember 30, 2019, 12:00:31 av Bromancer »

HåvardK

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #14 på: Desember 30, 2019, 12:11:14 »
Douglas inn på venstre back? Eller Dallas? Hvis Dallas som vb kommer vel Roberts inn som offensiv midtbanespiller.

Bamford starter hvis foten er ok.

Alioski får komme inn og lage røre hvis vi ligger under.
Tror ikke dette er et dumt tips.

Håper vi får se dette. Venstresiden vår må strammes opp defensivt.
Var innom FB en tur, hvor noen håpet på å se Berardi fra start. Jeg er ingen stor fan av ham, men det er klart at vi trenger fysikk i dette laget. Kan løsningen være Berra på VB, Dallas som nr 8 og Klich som nr 10? Og Kalvin i sin vante rolle?

Forever Whites

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #15 på: Desember 30, 2019, 13:13:17 »
Blir spennende denne kampen.  Er mer optimistisk nå enn for en liten uke siden.  Greier vi å få orden på forsvarsspillet vårt igjen kan vi fort ta et poeng eller tre her.  Men da kan vi ikke holde på slik som i går i bakre rekker.  Da kan vi lett bli straffet av et lag som ofte skårer mange mål hjemme.

På det positive siden kan vi  kontre noen mål imot dem.  De har på sine 12 hjemmekamper hittil i sesongen sluppet inn mål i alle kampene og hvis de går ut og presser oss høyt(noe jeg regner med de gjør) vil vi få en del sjanser til å kjøre kontra og det er vel noe av det vi er best til?

Er litt spent på hvem som starter for Leeds.  Regner med at Bielsa kjører som vanlig men kanskje han har en liten overraskelse på lur?

Stor sjanse for at dette blir en ny kamp der hjertemusklene får svingt seg for oss som ser på.  Bare å innta noe "beroligende" i forkant og under kampen.  Er fornøyd hvis vi får med oss et poeng her.  :)

MOT

Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #16 på: Desember 31, 2019, 17:24:41 »
Etter å ha lest dette ser eg for meg en kjedelig 0-0 kamp :D

Men jeg frykter at Leeds-spillerne er slitne etter forrige kamp, ikke minst mentalt...

WBA sparte visstnok noen (ikke bekreftet men jeg leste det...)

I dagens pressekonf sier Bilic at to stk er ute

Tom Carnduff
@TomC_22
Slaven Bilic has confirmed that Grady Diangana and Nathan Ferguson will miss West Brom's clash with Leeds on New Year's Day. #wba

men jeg tenker at med deres spillerstall betyr ikke det såå mye...

Vel, over til  Eirik Aase:


West Bromwich Albion – Leeds United
Kampstart: 18.15
Skader og Suspensjoner: Kommer…

På årets første dag kommer det som kanskje blir sesongens store kamp i Championship. West Bromwich Albion og Leeds United har vært de to soleklart beste lagene i Championship denne sesongen. Foran denne runden troner de øverst på tabellen med sine 51 poeng, og ned til tredjeplass skiller det ni poeng. Mye skal gå galt for at ikke disse to klubbene spiller Premier League-fotball til høsten. Vertene har dog vist en del svakhetstegn de siste ukene. Bare én av de fem siste kampene har endt med seier, og forrige runde kom sesongens første hjemmetap da Middlesbrough var på besøk. Tapet mot Boro førte West Brom ned til andreplass, mens Leeds United klatret opp til tabelltopp etter en ufattelig 5-4 seier borte mot Birmingham City. Birmingham utlignet til 4-4 på overtid, men enda lenger inn i overtiden kom seiersmålet for Yorkshire-klubben. Hjemme på The Hawthorns har West Brom 6-5-1 denne sesongen, mens Leeds United har 8-2-3 på sine bortekamper. Dette blir en herlig fotballkamp!

West Broms siste kamper:
West Brom – Boro 0-2
Barnsley – West Brom 1-1 (Krovinovic)
West Brom – Brentford 1-1 (Furlong)
Birmingham – West Brom 2-3 (Austin x2, Diangana)
Wigan – West Brom 1-1 (Austin)


Leeds siste kamper:
Birmingham – Leeds 4-5 (Costa, Harrison, Ayling, Dallas, Selvmål)
Leeds – Preston 1-1 (Dallas)
Fulham – Leeds 2-1 (Bamford)
Leeds – Cardiff 3-3 (Bamford x2, Costa)
Leeds – Hull 2-0 (Alioski, Selvmål)


Vurdering: West Bromwich Albion med skuffende tap sist, mens Leeds United tok en av sesongens herligste seiere. Det blir interessant å se hvordan det vil påvirke dette oppgjøret. Kanskje klarer vertene nullstille, mens Leeds kan plutselig slite med å komme seg ned på jorda igjen. Tiden vil vise. Det som er sikkert er at dette mest sannsynlig blir en fantastisk fotballkamp mellom to lag som spiller herlig offensiv fotball. Jeg forventer et fyrverkeri fra første spark på ballen, men sliter med å plukke en vinner her. Derfor markerer jeg for uavgjort. 
Tips: Uavgjort (3.54 @ Coolbet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #17 på: Desember 31, 2019, 18:52:50 »
Takk for det gamla folkens.leser forum hver dag ,takker for mange bra innlegg og oppdateringer.Glede meg sykt til i morra ..er fornøyd med 4poeng på De 2 neste.ellers spent på  hva bielsa gjør mot gunners..MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #18 på: Januar 01, 2020, 09:36:47 »
Takk for det gamla folkens.leser forum hver dag ,takker for mange bra innlegg og oppdateringer.Glede meg sykt til i morra ..er fornøyd med 4poeng på De 2 neste.ellers spent på  hva bielsa gjør mot gunners..MOT
Er sjeldent negativ i forhold til hva vi kan oppnå av resultat i dag.

Jeg regner med at gjengen tok ut alt på søndag. Og jeg regner med at i alle fall 10 stk blir de samme som startet sist.

Det er jo litt typisk Leeds å faile i en slik toppkamp...

Nå får vi en mulighet til å lage 'luft' nedover på tabellen, også til andreplassen.
Benytter vi oss av den muligheten... pleier vi det (retorisk spørsmål...).

Men så kan det jo være vi plutselig leverer likevel da, at dette liksom 'er sesongen'...

Time will show.

Vi tåler også et tap. Bare vi er på igjen når serien starter opp igjen etter cuptapet mot Arsenal.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #19 på: Januar 01, 2020, 09:56:00 »
I dag har jeg ikke noen god følelse. For første gang på lang tid forventer jeg tap. Vi kan ha fått et boost etter seiern sist. Det siste målet kan ha vært usedvanlig viktig. Uten det målet, tunge bein og hoder, rotet bort nok en ledelse..uten seier der hadde det blitt blytungt!

WBA er ikke gode om dagen dem heller. Men dem har garantert muligens en del flere friske bein. Tror det blir avgjørende i dag.

Håper Bielsa er litt crazy i dag og velger følgende:
Kiko - Dallas, White, Berardi, Douglas - Phillips- Costa, Roberts, Klich, Harrison - Bamford

Men laget er nok samme som resten av jula, bare Bamford inn om han er klar.

Tipper 2-0 til WBA

auren

Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #20 på: Januar 01, 2020, 10:26:13 »
Enig i siste to postere. Det lukter tap, selv om kanskje begge lag tenker at uavgjort er til å leve med.

At det blir samme lag som sist er bankers, men Eddie er vel kanskje alt dratt til London nå, så da får vi håpe på at Bambi er klar for action!

2-1 til WBA er mitt tips.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Januar 01, 2020, 10:32:35 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #21 på: Januar 01, 2020, 10:59:37 »
Trur dette er en åpen kamp, alt kan skje. Om Leeds kommer godt i gang, bli WBA løpende mye mellom ett ballbesittende Leeds UNITED

Gleder meg som en unge til kamp i ettermiddag.

Mitt tips; 1-4


MOT

Kato

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #22 på: Januar 01, 2020, 11:41:32 »
Enig i siste to postere. Det lukter tap, selv om kanskje begge lag tenker at uavgjort er til å leve med.

At det blir samme lag som sist er bankers, men Eddie er vel kanskje alt dratt til London nå, så da får vi håpe på at Bambi er klar for action!

2-1 til WBA er mitt tips.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Noen i går som nevnte at Eddie var reist med laget til Birmingham.  God følelse her. Avslutningen sist gir en god følelse inn mot denne. Vinner 3-0.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #23 på: Januar 01, 2020, 12:10:29 »
Går ikke kampen på LUTV i det hele tatt i dag

gulle

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #24 på: Januar 01, 2020, 12:33:48 »
Godt nyttår. MOT.
WBA har ikke tapt på heimebane i serien i år , det tapet må komme før eller siden, da blir det i dag
Nå rykker vi opp! Jasederja

Tom S

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #25 på: Januar 01, 2020, 12:37:23 »
Går ikke kampen på LUTV i det hele tatt i dag


Som alltid når det er TV kamp vises den ikkje på LUTV.
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #26 på: Januar 01, 2020, 12:42:40 »
Godt nyttår. MOT.
WBA har ikke tapt på heimebane i serien i år , det tapet må komme før eller siden, da blir det i dag
[/quote




De tapte da siste kamp 0-2 hjemme mot Middlesbrough.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #27 på: Januar 01, 2020, 13:22:22 »
James Marshment
@marshyleeds

Slaven Bilic on WBA v Leeds:
"It's a massive, massive game. It's worth more than 3pts.
"I want my players to be brave. We are fit. We are ready."

Understand the sentiment: victors today will be strong favourites to secure promotion to the Premier League.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #28 på: Januar 01, 2020, 13:27:04 »
Veldig fornøyd bare vi unngår tap i dag. Med andre ord veldig fornøyd med ett poeng. Og skulle vi klare å vinne kommer jeg tii å måtte klype meg i armen resten av uka for å skjønne at det er sant.

Cannavaro

Sv: Kamp vs WBA@The Hawthorns, onsdag 1.1.-20, kl.18.15 på Viasport 2
« Svar #29 på: Januar 01, 2020, 14:13:38 »
Godt Nytt Ã…r folkens !!!
Det er bare å glede seg til kamp, idag får vi med oss poeng. Det er jeg overbevist om.  Det blir full skjerpings fra hele gjengen og god sjanse for å holde nullen igjen.  Tid for å "sette skapet på plass".  Det har vært mange innslupne mål de siste kampene, så det er på høy tid med litt defensiv trygghet igjen. Det kommer idag.  Skal man grave seg ned og bli bekymra, så er det nok av faktorer å ta tak i.  Jeg tror den utrolige 5-4 seieren mot Birmingham var utrolig viktig for spillerne.  Bielsa gjør jo ikke mye endringer her, det blir Bamford på topp fremfor Eddie (dersom han skal hjem til London).  Vi møter Bromwich som er et mer spillende lag enn Birmingham og det passer oss mye bedre.  Tror vi overrasker positivt her, 0-0 er et greit resultat for oss, men jeg tror mest på at vi vinner 2-0 og viser styrketegn før Arsenal kampen.  Lykke til folkens, kos dere foran skjermen kl 18:15 !!
MFLU - Miracles For Leeds United