Skrevet av Emne: FA-cupen 3. runde: Kamp vs Arsenal @Emirates 06.01.20 kl 20:56 Viasport 1  (Lest 37970 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

asbfjell

Ett mål, vær så snill! Bare ett mål.

Hvorfor det?
Er du redd for at vi skal måtte spille for få kamper før sesongen er over?  ;)

raggen

Blir sååååå dårlig av slik arsenal spillerne holder på
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hallgeir *

Ett mål, vær så snill! Bare ett mål.

Vil egentlig ikke ha omkamp.
Super Leeds since 1968

Sleivind

Lenge siden jeg har sett PL nå, men merker meg at dommerne er like dårlige der som i Championship.

DenHviteYeboah

Så viktig å sette sjansene. Helt typisk at vi får en i trynet etter å ha trykka på så bra! Vl hevde vi rundspilte Arsenal i 1. omgang. Men det er måla som teller, ikke ballinnehav.....

leedslife

Stakkars Harrison

auren

Slutt. 1-0. Et hederlig tap. Strålende første omgang, og en dårlig andre. Ble gutter mot menn da.

Bring on the owls!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Akkurat som det var med Norges A-landslag før i tida ; hederlig tap...... >:(
Veldig stolt over 1.omgangen, og det er veldig typisk at når et lag har dominerende perioder i en fotballkamp så er man nødt til å score !!!  Det gjorde ikke vi, målene teller fortsatt i fotball.  Da får vi bare ta på oss Championship-brillene i tida fremover....
MFLU - Miracles For Leeds United

stian

En bra kamp. Dominerer stort i første, men Arsenal har et gir ekstra å sette inn. Bare å ta med seg en positiv opplevelse og fokusere på serien

baste

God kamp av gutta, nu kan vi konsentrere oss om serien. VAR får ingen større stjerne hos mæ, etter at nedsparkingen ikke va rødt..

MOT

Kato

Ser ikke ut til at vi trenger å hente keeper i januar.
 

palle

Fin trening dette. Vi skal heldigvis kjøre over Arsenal neste sesong. 2 ganger, minst!
...ooo, vi vandrar saman...

gulle

God kamp av gutta, nu kan vi konsentrere oss om serien. VAR får ingen større stjerne hos mæ, etter at nedsparkingen ikke va rødt..

MOT
det VAR en hjemmedommer
Nå rykker vi opp! Jasederja

leedslife

Systemet og strukturen er helt kanon. Vanvittig kapasitet, men Arsenal har bedre enkeltspillere og det viser seg i andre omgang.
Synes egentlig alle kom veldig bra  fra det kanskje bortsett fra Ayling og innhoppet til Costa.
OK kamp av Gotts også til å være første seniorkamp.

Er så mye rutine og erfaring i det Arsenal laget. Ballen var knapt i spill siste kvarteret, mens vi stresset heseblensende rundt.
Opprykk i mai og 2-3 signeringer og vi slår dette laget neste sesong!

Cherry

Meget godkjent kamp.
Arsenal skal være bedre enn oss, men vi viste klasse i 1 omgang og burde selvfølgelig hatt med oss ledelse inn i garderoben.
D presset vi viser første 30 minutter er vanvittig...og jeg håper vi er like skrudd på mot Wednesday på lørdag. Vi har ett høyt toppnivå.

Mange kritiserer dommeren, og jeg giver meg på... blir jo håpløst når det kun dømmes 1 veg i andre omgangen. Xhaka er en gris, og Sokratis en skuespiller..stygg sådan.

Kom lørdag!
 

raggen

synes det lille stevens viste da han kom inn var bra.. kunne godt se mere av han med de store gutta!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Meslier bedre enn Casilla med de lange mot back/kant.
 

leedslife

Meget godkjent kamp.
Arsenal skal være bedre enn oss, men vi viste klasse i 1 omgang og burde selvfølgelig hatt med oss ledelse inn i garderoben.
D presset vi viser første 30 minutter er vanvittig...og jeg håper vi er like skrudd på mot Wednesday på lørdag. Vi har ett høyt toppnivå.

Mange kritiserer dommeren, og jeg giver meg på... blir jo håpløst når det kun dømmes 1 veg i andre omgangen. Xhaka er en gris, og Sokratis en skuespiller..stygg sådan.

Kom lørdag!

Synes det er helt greit faktisk. De har jo solid rutine i hver lag del. Påvirker dommeren og tar stinget fullstendig ut av kampen.
Vi har mye å lære der. Noe jeg håper vi blir flinkere på etterhvert som vi dyrker/får inn de riktige typene.
Sjarmerende første omgang fra vår side, men det er en god god egenskap å være kynisk i fotball hvis man skal være helt der oppe.

ar9

Fantastisk 1.omg. og Arsenal ditto under pari. Medn ett slikt overtak må man utnytte.
Sier seg selv at det ikke vil vedvare uansett hvilket lag som hadde stått på andre siden.
Fotball er spill og motspill.

På baklengsen vår virket det igjen som vi manglet venstre back.
Selv om det ikke var Alioski som var venstreback.
Synes vi har blottlagt oss der på kontringer i det siste.
Kan det være noe med spillestilen vår?
Går vi over til å spille uten venstreback i visse faser av spillet??

Skuffet mest fordi spillerne hadde fortjent mer idag.
Uansett, dette må ha gitt spillergruppa en opptur.
Tipper det er ganske grei stemning både i spillerbussen og ikke minst i bussene til de mange tilreisende fra Nord.

Eriksen55

Super 1 omgang. Spilte Arsenal av banen. Mål preger kamper og når Araenal får sin tidlig i andre har det mye å si for hvordan kampen ble. At det dabber litt av utover er naturlig. 1 omg tempo i 2 x45 ser man aldri!  1 omgangen våres var bedre enn 2 omgangen til Arsenal. Det var ikke Arsenal som var dårlige, men vi ordentlig gode og presset dem voldsomt.
Når vi ikke vinner etter 90 min tar jeg heller tap en omkamp.

Dommern la lista høyt. Helt greit at Lacazette ikke fikk rødt. Det var ikke rare sparket. Xhaka alene hadde 5 klare gule kort, men fikk ingen.

Ikke bekymret om Kiko ryker på en karantene. Meslier bør kjøpes permanent i januar!

Syntes Gotts jobbet bra og kom greit fra debuten. Stevens startet med en feil, men spilte seg opp. Overbevist om at enkelte av unggutta kan bidra.

Artig kamp. Nå er den glemt. Fokus mot det viktige. Sheff W hjemme og nye 3 poeng!

« Siste redigering: Januar 06, 2020, 23:05:17 av eriksen55 »

Josch

Systemet og strukturen er helt kanon. Vanvittig kapasitet, men Arsenal har bedre enkeltspillere og det viser seg i andre omgang.
Synes egentlig alle kom veldig bra  fra det kanskje bortsett fra Ayling og innhoppet til Costa.
OK kamp av Gotts også til å være første seniorkamp.

Er så mye rutine og erfaring i det Arsenal laget. Ballen var knapt i spill siste kvarteret, mens vi stresset heseblensende rundt.
Opprykk i mai og 2-3 signeringer og vi slår dette laget neste sesong!

Enig i mye her. Eneste måte å slå Leeds på er å spille som Leeds: presse høyt og bruke fysikk selv om man heter Arsenal. Arsenal ble overrasket i 1.omg men våknet tidsnok.
Surt at vi ikke ledet 2-0 etter 45 min. Det var der vi tapte kampen.

Bielsa kan fint coache Leeds i PL. Stolt ble jeg nå..
« Siste redigering: Januar 06, 2020, 23:06:11 av Josch »

kjella

  • Gjest
Laget ser ut til å ha kommet lengre i utviklingen enn jeg trodde / 58% ball innehav borte mot Arsenal og 18-16 i skudd favør Leeds. Men vi var ikke skarpe nok i avslutningene i dag - mangler litt i siste ledd - som vi ofte gjør - det er både noen valg pasning eller skudd og avslutningsteknikk som ikke er god nok enda ..... Og ble selvfølgelig slitne i 2. omgang. Men meget godt fornøyd egentlig. 1. omgangen var jo helt fantastisk spillemessig.

Meslier så forøvrig ut som om han hadde spilt i hele år synes jeg - god rekkevidde og sikker. Hjertet i halsen da Bamford haltet 10 minutter før full tid. Tror ikke det var noe...Gleder meg (og gruer meg) til lørdag. Blir spennende å se hvor vi er med 1 år til med Bielsa...
« Siste redigering: Januar 06, 2020, 23:17:52 av kjella »

jackbauer68

  • Gjest
Ser ikke ut til at vi trenger å hente keeper i januar.

Det har vi vel visst lenge basert på både det vi har sett på U23, og på hva Bielsa har sagt om temaet. Meslier er kanontalent.

jackbauer68

  • Gjest
Dommeren dømte 75-25 i dag. Patetisk

palle

Ser ikke ut til at vi trenger å hente keeper i januar.

Det har vi vel visst lenge basert på både det vi har sett på U23, og på hva Bielsa har sagt om temaet. Meslier er kanontalent.

Men tar han til takke med å slite benk i 1 1/2 år til?
...ooo, vi vandrar saman...

GeirO

Ett mål, vær så snill! Bare ett mål.

Hvorfor det?
Er du redd for at vi skal måtte spille for få kamper før sesongen er over?  ;)
Vil vinne cupen, vi er gode nok.
MOT

GeirO

Ett mål, vær så snill! Bare ett mål.

Vil egentlig ikke ha omkamp.
Merkelig, trodde dette handlet om å vinne fotballkamper. Og særlig slike kamper.
MOT

Eriksen55

Ett mål, vær så snill! Bare ett mål.

Vil egentlig ikke ha omkamp.
Merkelig, trodde dette handlet om å vinne fotballkamper. Og særlig slike kamper.

Er vel særlig CC kamper det handler om å vinne. Cup kan gi bra med mynt i kassa med rett motstander. Kun en bonus!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa:

How proud?
We wanted to beat them and after that tried to win the match. The first half was what we wished for. In the second half we understand it is difficult to keep the same control in the match. We should have achieved to try to play a match more balanced.
About the three young players, I think all of them did well and this is the answer.

What changed second half?
In the first half we did three important things, we pressed well their playing out, we made first pass uncomfortable and easy for our defenders to anticipate and this way we avoid the striker to be involved in the play. After you recover the ball quickly in their half we were able to recover fast and combine passes in attack.
That happened in the first half, but we didn’t do it in the second half. We thought we were in good condition to repeat what we did in the first half, but it wasn’t like that.

Guilty about Gotts in the past - how good did it feel to play him tonight?
Gotts got what he deserved. The fact he played is up to him because all of it is up to his skill as well. Principally, for his skill and abilities. The person who has to be proud is he about himself.
[What did he do well?]
He didn’t lose the ball. He defended well. He was close to his man he had to control. When we had the ball he was far from the opponent trying to receive the ball. The player that had small, good, positive things in the match. He make few mistakes in the match. He has simple play. He achieved to compete in good competition at this level.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Merkelig spiller Alioski.
Kan jo bli så frustrert at man river av seg hele parykken, men han kommer til flere farlige posisjoner og større målsjanser enn Harrison og Costa.
Faen ikke til å bli klok på.