Skrevet av Emne: FA-cupen 3. runde: Kamp vs Arsenal @Emirates 06.01.20 kl 20:56 Viasport 1  (Lest 37964 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kanskje det ja...

Stephen Taylor
@Smtlufc
Best outcome possible in my opinion. Played really well, showed the world what we are all about, narrow defeatvso no extra games...and crucially..no obvious injuries. Well done lads
@LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

18 måneder med Bielsa. Vi er godt på vei :)
 

auren

1 omgangen våres var bedre enn 2 omgangen til Arsenal. Det var ikke Arsenal som var dårlige, men vi ordentlig gode og presset dem voldsomt.

Jo! Arsenal var elendige i første omgang. De kom seg litt etter halvspilt omgang, men de var jo ikke påskrudd i det hele tatt. Dårlig press på ballfører og ingen aggressivitet. Mange stygge feilpasninger. I andre omgang presset de oss høyt og var aggressive. Da hadde vi ingen sjanse.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Mer Bielsa:

Your intensity surprise Arsenal?
In the first half Leeds beat clearly the opponent because we cannot analyse both halves individually. One team is what he does in all the match. For me it would be easy to point at the first half as great and all we wished before the match. Obviously we had 10 chances and we didn’t score. After, in the second half, we allow the opponent to come back. In one match where we have shown we were able to beat the opponent. After we did in this part, but we have to analyse the second half to grow. Teams have a process, a development. In some moments, the idealists try to focus on the good things, but in this moment, for our team, even more because we have to play important things. We have to concentrate to have a regular performance, who is playing well.

Ready for the PL?
Not one I can answer. Something we don’t know will happen. We lost 4-0 to Manchester United. I also don’t think we can take conclusion from this match for the future.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

1 omgangen våres var bedre enn 2 omgangen til Arsenal. Det var ikke Arsenal som var dårlige, men vi ordentlig gode og presset dem voldsomt.

Jo! Arsenal var elendige i første omgang. De kom seg litt etter halvspilt omgang, men de var jo ikke påskrudd i det hele tatt. Dårlig press på ballfører og ingen aggressivitet. Mange stygge feilpasninger. I andre omgang presset de oss høyt og var aggressive. Da hadde vi ingen sjanse.

auren

Nøytralt sett vil jeg også sagt det slik som det. Vi har jo hatt problemer i CC når lag tar ut Phillips. Det startet jo med at han måtte byttes ut etter 30 min borte mot Swansea i fjor. Var jo nettopp dette Arteta gjorde, samt at duellspillet som kom etter smalt det av.
Men vi skal ikke ta vekk gleden over en solid første omgang.
At vi i det hele tatt kommer borte mot Arsenal og mentaliteten og gjennomføringen ligger der sier sitt.
Det var jo et Arsenal lag som ikke spilte for 2-0, men heller å ta stinget ut av kampen. Det sier litt med de stjernene de hadde utpå der.

bmoen

Den beste fotballen jeg har sett av Leeds på lang, lang tid. Arsenal ble spilt langt inn i pølsebua i hele 1. omgang. Ikke å vente noe tilsvarende etter pause. En veldig god kamp av Leeds, håper det fortsetter i serien.
BMo - Leeds-fan siden 1964

auren

Dommern la lista høyt. Helt greit at Lacazette ikke fikk rødt.

Soleklart gult. Rødt kan forsvares. Nå har VAR/dommeren fortalt en hel verden at det er OK å sparke en spiller bakfra. Det er så dumt at hele VAR kan legges ned med en gang!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Dommern la lista høyt. Helt greit at Lacazette ikke fikk rødt.

Soleklart gult. Rødt kan forsvares. Nå har VAR/dommeren fortalt en hel verden at det er OK å sparke en spiller bakfra. Det er så dumt at hele VAR kan legges ned med en gang!

auren

Trur ikke VAR skal grip inn der, om det ikke e rødt kort.. litt usikker. Mener at det burde vært rødt kort på den nedsparkingen bakfra. Direkte ufint, og unødvendig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Arteta med hissig pauseprat!

Arteta - much improved?
Thank God. How we started, how we began. Tried to convince them of what to expect. They battle every three days in the Champ. Man to man. Fifty 50s. If you’re not ready for that game...
Angry at half-time. When I see what I don’t want to see what I expect, the standard I expect, I cannot be happy and I have to let them know. Learning from them every day too. How can they react when they want to. Everyone said it was a physical issue for us. Look how they finish tonight.
What they have to understand.

Surprised to see that?
Release from beating Man Utd. Body and mind tries to relax. Not in a position to relax.
[Leeds could have been two goals up - not what you want to see?]
Had to react. Biggest change was how we approach mentality in the second half. Winning 50-50s. Be positive, be aggressive.

On Leeds
Very uncomfortable for the players when Leeds go man to man. They had to experience that tonight.

Leeds in the PL?
A nightmare for every team to play against. Like going to the dentists. A great team. They make it so hard. What they built is powerful.
« Siste redigering: Januar 06, 2020, 23:33:40 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

1 omgangen våres var bedre enn 2 omgangen til Arsenal. Det var ikke Arsenal som var dårlige, men vi ordentlig gode og presset dem voldsomt.

Jo! Arsenal var elendige i første omgang. De kom seg litt etter halvspilt omgang, men de var jo ikke påskrudd i det hele tatt. Dårlig press på ballfører og ingen aggressivitet. Mange stygge feilpasninger. I andre omgang presset de oss høyt og var aggressive. Da hadde vi ingen sjanse.

auren

Står på at vi gjorde dem dårlige. De dårlige passninge kom fordi Klich, Gotts, Harrison, Alioski  og Bamford løp dem i senk!

Fikk sms av en Arsenal kompis. Han har ikke sett noen lag presse så hardt og spille så aggressivt mot Arsenal på Emirates.

Synd dem fikk 1-0 tidlig. 0-0 en stund til hadde gitt en helt annen kamp. Lite å si nå. Helt ok fornøyd med stopp i 3 runde!


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
The Arsenal
@DareToWenger


Massive credit to Leeds.

We’ve played Chelsea and United though their first half tonight was the best one we’ve faced under Arteta.

Bielsa is an amazing manager and Leeds seem set for the big time.

They deserve it and on tonight’s evidence will do really well in the PL.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
LUFCDATA
@LUFCDATA

Mikel Arteta: "I tried to tell them exactly what they were going to face and after 32 minutes we had won one duel, I think. I watched a lot of Leeds games and they battered every team every three days. It was good for my players to learn and to suffer on the pitch." #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Veldig fornøyd med både forestilling og resultat.

Forestilling: Vi viste i første omgang at vi kan spille god fotball mot hvem som helst - hvor som helst.

Resultat: I forrige sesong gikk Norwich og Sheffield United på "sjokknederlag" i cupens tredje runde hjemme mot lag fra h.h.v nivå tre og fire.
I år gikk både WBA, Brentford og Fulham videre til fjerde runde - og nå må de alle ut mot knallsterk motstand fra Premier League klubber i neste runde.
Vi, derimot, kan bruke noen ekstra dager til hvile og restitusjon.

Konklusjon: Denne cup-helgen har vi tatt et aldri så lite ekstra skritt mot opprykk.

Buddy

Bra nok dette, så absolutt, vi kjørte en oppvisning i første som fikk Gunnerskompisene mine til å krype under bordet. Vanlig trøbbel med å få mål. Arsenal litt mer flaks akkurat der. Alt viste, inkl statistikken, at vi har noe i PL å gjøre. Et tap med hevet hode, samt kvitt en distraksjon som køppen er i år. Kun dommeren som gjorde meg irriterte ved ikke å straffe griseri fra Arsenal. MOT!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pontus var forresten på kampen - her sammen med Stix Lockwood

https://twitter.com/danielhearn_/status/1214289130462560256?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Pontus var forresten på kampen - her sammen med Stix Lockwood

https://twitter.com/danielhearn_/status/1214289130462560256?s=20

 ;D ;D så jævla bra!  8)
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Nå har betalingsmuren ankommet, men starten var glimrende :D

https://www.telegraph.co.uk/football/2020/01/06/leeds-football-marcelo-bielsa-provided-blueprint-arsenal-mikel/

Leeds' football under Marcelo Bielsa provided a blueprint for Arsenal and Mikel Arteta to now follow

Building from the back, pressing from the front and controlling everything in between: the first 45 minutes here provided the ultimate encapsulation of Marcelo Bielsa’s football, with his Championship team doing everything to Arsenal that Arsenal wanted to do to them.

It is a strange night indeed when the second-tier players are schooling some of the highest-paid names in football. Yet that was unavoidably the case in a first half that was remarkable as much for its one-sidedness as for the relentless energy of Leeds United’s players.

Such was their dominance in the first 45 minutes that it was tempting to wonder whether Arsenal might have been better served aping the opposition’s tactics. Mesut...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SupALeedS

En ting er sikkert, rykker vi opp må Ayling erstattes...
Alex

Blank_File

En ting er sikkert, rykker vi opp må Ayling erstattes...
Jeg tror også dessverre du har rett i det. Vi har noen spillere som ikke har det tekniske nivået som trengs i PL og jeg mener at Ayling er en av de. Jeg digger fyren, men det blir for svake avleveringer.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Tom

Ser ikke ut til at vi trenger å hente keeper i januar.

Har vi opsjon på Meslier?

Synes rett og slett han hadde en sjokkerende bra debut. Høy klasse på pasningene hans mot backene/kantene våre. Vitner jo også om at han er sterk i hodet når han er så rolig i "debuten" på Emirates. Og med 1,97 på strømpelesten bør det jo heller ikke stå på rekkevidden. Litt spinkel enda, men når denne gutten får jobbet litt i styrketreningsrommet og får litt mer erfaring  så kan jeg ikke skjønne annet enn at han vil kunne bli en klassekeeper på øverste nivå. Her er det bare å starte forhandlinger om en overgang.
 

HåvardK

Mer Bielsa:

Your intensity surprise Arsenal?
In the first half Leeds beat clearly the opponent because we cannot analyse both halves individually. One team is what he does in all the match. For me it would be easy to point at the first half as great and all we wished before the match. Obviously we had 10 chances and we didn’t score. After, in the second half, we allow the opponent to come back. In one match where we have shown we were able to beat the opponent. After we did in this part, but we have to analyse the second half to grow. Teams have a process, a development. In some moments, the idealists try to focus on the good things, but in this moment, for our team, even more because we have to play important things. We have to concentrate to have a regular performance, who is playing well.

Ready for the PL?
Not one I can answer. Something we don’t know will happen. We lost 4-0 to Manchester United. I also don’t think we can take conclusion from this match for the future.
Det eneste jeg får ut av dette, er at vi trenger en ny tolk.

h.b

  • Gjest
Mer Bielsa:

Your intensity surprise Arsenal?
In the first half Leeds beat clearly the opponent because we cannot analyse both halves individually. One team is what he does in all the match. For me it would be easy to point at the first half as great and all we wished before the match. Obviously we had 10 chances and we didn’t score. After, in the second half, we allow the opponent to come back. In one match where we have shown we were able to beat the opponent. After we did in this part, but we have to analyse the second half to grow. Teams have a process, a development. In some moments, the idealists try to focus on the good things, but in this moment, for our team, even more because we have to play important things. We have to concentrate to have a regular performance, who is playing well.

Ready for the PL?
Not one I can answer. Something we don’t know will happen. We lost 4-0 to Manchester United. I also don’t think we can take conclusion from this match for the future.
Det eneste jeg får ut av dette, er at vi trenger en ny tolk.

Har ikke penger til det. Football fair tolk vil sette en stopper for dette

B_Ød

Det eneste jeg får ut av dette, er at vi trenger en ny tolk.

ha ha...knallbra!!!  ;D
Ups & Ups!!

Cherry

Grei oppsummering fra 2 ex-dommere:

https://www.hitc.com/en-gb/2020/01/07/keith-hackett-mark-halsey-criticise-official-during-arsenal-leed/

Taylor var sjokkerende dårlig i går, den 2.omgangen fikk han ikke med seg.
TV`sto utrygt da han tilslutt ga Luiz frispark uten at noen VAR nær ham...ett par minutter før slutt - etter at han gang på gang
lot grisen Xhaka gå ustraffet for 4-5 klare frispark.
 

Cherry

Merkelig spiller Alioski.
Kan jo bli så frustrert at man river av seg hele parykken, men han kommer til flere farlige posisjoner og større målsjanser enn Harrison og Costa.
Faen ikke til å bli klok på.

Jeg er ikke den største fan` av Alioski.  Elsker innsatsen og guts`han viser - men han har med seg en østeuropeisk, nesten sydlandsk kultur ift "å legge seg/ramle som en sekk".
I tillegg er han født i offside, dog det var bedre enn vanlig i går (når han spiller flanke ) men allikevel i hvert fall 2 overganger/angrep han ødelegger pga dette...igjen.
Når Douglas spiller som i går - så ER han vår beste VB. Må han fortsatt starte fremover nå.
Alioski kan i mitt hode KUN spille VB, da han er for treg til å spille fremover på banen.

Gianni er munter og jovial han, det er ikke typen Alioski som ikke leverer - men spilleren.
Skal vi opp og frem så er i mitt hode Ayling og Gianni for svake........MEN de kan nok begge fortsatt gjøre en jobb denne sesongen - og hjelpe til med opprykket!

Kommer nok til å "få på kjeften her nå" - men det tåler jeg.  Meninger må man ha. ;)
 

Bromancer

Merkelig spiller Alioski.
Kan jo bli så frustrert at man river av seg hele parykken, men han kommer til flere farlige posisjoner og større målsjanser enn Harrison og Costa.
Faen ikke til å bli klok på.

Jeg er ikke den største fan` av Alioski.  Elsker innsatsen og guts`han viser - men han har med seg en østeuropeisk, nesten sydlandsk kultur ift "å legge seg/ramle som en sekk".
I tillegg er han født i offside, dog det var bedre enn vanlig i går (når han spiller flanke ) men allikevel i hvert fall 2 overganger/angrep han ødelegger pga dette...igjen.
Når Douglas spiller som i går - så ER han vår beste VB. Må han fortsatt starte fremover nå.
Alioski kan i mitt hode KUN spille VB, da han er for treg til å spille fremover på banen.

Gianni er munter og jovial han, det er ikke typen Alioski som ikke leverer - men spilleren.
Skal vi opp og frem så er i mitt hode Ayling og Gianni for svake........MEN de kan nok begge fortsatt gjøre en jobb denne sesongen - og hjelpe til med opprykket!

Kommer nok til å "få på kjeften her nå" - men det tåler jeg.  Meninger må man ha. ;)

Enig med deg i det meste her. Ayling er bra nok for en topp championshipklubb og god nok til å være med å ta oss opp, men neppe god nok for PL. Da hadde han blitt snappet om for årevis siden slik som Byram og Taylor. Flott å se Douglas tilbake.

Eriksen55

Merkelig spiller Alioski.
Kan jo bli så frustrert at man river av seg hele parykken, men han kommer til flere farlige posisjoner og større målsjanser enn Harrison og Costa.
Faen ikke til å bli klok på.

Jeg er ikke den største fan` av Alioski.  Elsker innsatsen og guts`han viser - men han har med seg en østeuropeisk, nesten sydlandsk kultur ift "å legge seg/ramle som en sekk".
I tillegg er han født i offside, dog det var bedre enn vanlig i går (når han spiller flanke ) men allikevel i hvert fall 2 overganger/angrep han ødelegger pga dette...igjen.
Når Douglas spiller som i går - så ER han vår beste VB. Må han fortsatt starte fremover nå.
Alioski kan i mitt hode KUN spille VB, da han er for treg til å spille fremover på banen.

Gianni er munter og jovial han, det er ikke typen Alioski som ikke leverer - men spilleren.
Skal vi opp og frem så er i mitt hode Ayling og Gianni for svake........MEN de kan nok begge fortsatt gjøre en jobb denne sesongen - og hjelpe til med opprykket!

Kommer nok til å "få på kjeften her nå" - men det tåler jeg.  Meninger må man ha. ;)

Fair å mene det. Vil alltid være delte meninger :)

Viktig at Douglas nå er i gang. God i går, men har en del å bevise enda. Må unngå skader. Vandrende kjeks til nå!

Angående filming så skal du lete hardt og lenge for å finne noen på Leeds som gjør det oftere enn Ayling. Klich og Phillips har de to pinligste og dårligste filmingene til nå i år :)

jackbauer68

  • Gjest
Sett målet noen ganger nå, for en forferdelig elendig jobb av Ayling. Først opphever han offside så løper han bak keeper i stedet for å ta ut mannen som scorer.

Bjorn

Sett målet noen ganger nå, for en forferdelig elendig jobb av Ayling. Først opphever han offside så løper han bak keeper i stedet for å ta ut mannen som scorer.

Ja, viktig å få pekt ut en synder.
Marching On! 4276

Kato

Fått kampen litt på avstand, og ender opp med å tenke at dette ble akkurat slik jeg ønsket.

En positiv opplevelse, samtidig som vi slipper belastningen av å spille cupkamper.