Skrevet av Emne: Kva no - vegen vidare?  (Lest 2940 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SOL

Kva no - vegen vidare?
« på: Januar 12, 2020, 10:12:55 »
Ser at mange svartmålar situasjonen i Leeds no. Det kan eg skjøne, og me fryktar vel alle at me skal glippe direkte opprykk denne sesongen også.
Samanlikna med fjorårssesongen synest eg laget har vore meir stabilt, og ikkje minst var me mykje tryggare defensivt, i alle fall fram til 3-3 kampen mot Cardiff. Etter denne kampen har forsvaret vore sårbart, slik det var store delar av sesongen i fjor.
I fjor sleit me også med å skåre nok mål i forhold til produserte sjansar, og akkurat det har vore gjennomgangstonen denne sesongen også.
Bamford har mange gode kvalitetar, men i forhold til sjansar er det, etter mitt syn, for dårleg utteljing.
Eg håpar derfor at me kjøper eit par spelarar som kan endre på dette, og eg føler meg sikker på at Orta & co prøver så godt dei kan med dei rammene som eigaren har satt.
Hadde me kome i mål med Daniel James i fjor, er eg ganske sikker på at me hadde vore i PL denne sesongen. Han har det lille ekstra som kunne sett fart på oss, bokstavleg talt.
Det er lett å sitje framfor fjernsynsskjermen og på tribunen og meine både det eine og det andre om både mannskap og spelestil, men det må likevel vera lov til å kome med synspunkt.
Bakerst har Kiko stått bra med nokre unnatak der han har vore "klovn i feltet". I går var han heller ikkje heilt på topp. Ayling har også vore god etter at han kom tilbake frå skade, men han har til tider problem med å slå den siste avgjerande pasningen, så etter mitt syn skorter det på pasningskvalitet frå den kanten. For meg har Dallas vore ein god spelar så langt, men då helst som kantspelar (back eller midtbane) og ikkje som sentralt på midtbanen. 
Eg skal ikkje ta for meg alle spelarane, men det er frustrerende å sjå at Bamford er temposvak, og til tider litt pinglete og klumsete med ballen i avgjerande augneblinkar.

Elles vil eg berre seie at det er heilt fantastisk at me har Bielsa som manager. Eg må framleis klype meg i armen for å forstå at han tok nok ein sesong med oss. Både byen, fansen og klubben har vakse enormt med Bielsa. Det står ikkje på han, men me må nok vedgå at spelarmaterialet kunne vore betre. Men me og Bielsa må halde oss til dagens situasjon og då må me bruke dei spelarane me har.

Kan eg ynskje meg dette laget mot QPR?:                   Meslier

                                                                Ayling  White  Cooper Davis

                                                                                Phillips

                                                                Harrison Klich Hernandes Alioski
                                                                                 
                                                                                Bamford

                                 På benken: Kiko, Berardi, McCalmont, Edmundsson, Costa, Douglas, Shackleton. (Roberts og Forshaw er vel framleis ute).

Det blir garantert ikkje slik, men kanskje kunne det vore sunt å ruska litt i laget ... Eg synest Harrison spela bra på høgresida mot Arsenal og Alioski ditto på venstre. Kanskje har me ein ny spiss og kantspelar på plass til denne kampen, men dei får neppe sjansen frå start i så fall. Håpet om opprykk lever framleis - It's not over until the fat lady sings... MOT!
« Siste redigering: Januar 12, 2020, 13:44:04 av SOL »
 

HåvardK

Sv: Kva no?
« Svar #1 på: Januar 12, 2020, 11:08:26 »
Bra innlegg!

RoarG

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #2 på: Januar 12, 2020, 17:39:16 »
Dersom Ian Poveda blir signert denne uka, går han rett inn på laget. I så fall starter han nok på benken. Da ryker nok Stevens på benken. Har ingen tro på at hverken Edmondson eller McCalmont havner på benken denne sesongen. De er derimot gode utlånsobjekter.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #3 på: Januar 12, 2020, 22:28:27 »
Kjenner jeg Bielsa godt tipper jeg at Poveda og Adams starter på benken I mange kamper på rad. Forsiktig innkjøring og lære seg sipplestilen er vel mantraet til Bielsa.

Men det gjenstår å se hvem som kommer.....
MOT

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #4 på: Januar 13, 2020, 09:02:35 »
1-3-2 på siste 6 kamper setter jo spørsmålstegn med det meste. Her må det jobbes mentalt, Bamford ser jo ut som om han har solgt smør uten å få betaling. Spillegleden kommer vel tilbake med litt medgang.

auren

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #5 på: Januar 13, 2020, 09:11:18 »
1-3-2 på siste 6 kamper setter jo spørsmålstegn med det meste. Her må det jobbes mentalt, Bamford ser jo ut som om han har solgt smør uten å få betaling. Spillegleden kommer vel tilbake med litt medgang.

11-13 i målprotokollen. Etter å ha sluppet inn 10 mål på 21 kamper, slipper vi inn hele 13 mål på de neste 6 kampene. Sykt! Startet sesongens store nedtur etter 60 minutter med festfotball mot Cardiff?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #6 på: Januar 13, 2020, 09:13:48 »
1-3-2 på siste 6 kamper setter jo spørsmålstegn med det meste. Her må det jobbes mentalt, Bamford ser jo ut som om han har solgt smør uten å få betaling. Spillegleden kommer vel tilbake med litt medgang.

11-13 i målprotokollen. Etter å ha sluppet inn 10 mål på 21 kamper, slipper vi inn hele 13 mål på de neste 6 kampene. Sykt! Startet sesongens store nedtur etter 60 minutter med festfotball mot Cardiff?

auren

Kan virke slik. Om dette ryker så var det der matchballen var.

Kato

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #7 på: Januar 13, 2020, 09:13:56 »
1-3-2 på siste 6 kamper setter jo spørsmålstegn med det meste. Her må det jobbes mentalt, Bamford ser jo ut som om han har solgt smør uten å få betaling. Spillegleden kommer vel tilbake med litt medgang.

11-13 i målprotokollen. Etter å ha sluppet inn 10 mål på 21 kamper, slipper vi inn hele 13 mål på de neste 6 kampene. Sykt! Startet sesongens store nedtur etter 60 minutter med festfotball mot Cardiff?

auren

Synes du stort sett hele sesongen har jaktet etter litt elendighet. Dupp i resultater, ikke spesielt dupp i prestasjoner. Små marginer så er vi på plass igjen. Vi tapte fullstendig ufortjent lørdag, ikke glem det. Prestasjonene har vært langt bedre enn resultatene.

Vært mye verre om vi også spilte dårlig og skapte lite.
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #8 på: Januar 13, 2020, 09:17:16 »
1-3-2 på siste 6 kamper setter jo spørsmålstegn med det meste. Her må det jobbes mentalt, Bamford ser jo ut som om han har solgt smør uten å få betaling. Spillegleden kommer vel tilbake med litt medgang.

11-13 i målprotokollen. Etter å ha sluppet inn 10 mål på 21 kamper, slipper vi inn hele 13 mål på de neste 6 kampene. Sykt! Startet sesongens store nedtur etter 60 minutter med festfotball mot Cardiff?

auren

Synes du stort sett hele sesongen har jaktet etter litt elendighet. Dupp i resultater, ikke spesielt dupp i prestasjoner. Små marginer så er vi på plass igjen. Vi tapte fullstendig ufortjent lørdag, ikke glem det. Prestasjonene har vært langt bedre enn resultatene.

Vært mye verre om vi også spilte dårlig og skapte lite.

Det er sant. Vinner mot Wednesday 99 av 100 ganger med samme kampforløp. Dårligste prestasjonen vi har i perioden er vel seieren mot B'Ham.

auren

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #9 på: Januar 13, 2020, 09:35:36 »
1-3-2 på siste 6 kamper setter jo spørsmålstegn med det meste. Her må det jobbes mentalt, Bamford ser jo ut som om han har solgt smør uten å få betaling. Spillegleden kommer vel tilbake med litt medgang.

11-13 i målprotokollen. Etter å ha sluppet inn 10 mål på 21 kamper, slipper vi inn hele 13 mål på de neste 6 kampene. Sykt! Startet sesongens store nedtur etter 60 minutter med festfotball mot Cardiff?

auren

Synes du stort sett hele sesongen har jaktet etter litt elendighet. Dupp i resultater, ikke spesielt dupp i prestasjoner. Små marginer så er vi på plass igjen. Vi tapte fullstendig ufortjent lørdag, ikke glem det. Prestasjonene har vært langt bedre enn resultatene.

Vært mye verre om vi også spilte dårlig og skapte lite.

Tja. Er vel litt småpessimist av natur. Men at jeg hele sesongen har letet etter litt elendighet er skivebom kato. Dette var f.eks. min første reaksjon etter tapet i helgen:

"Tap 2-0. Skuffende. Uglene gode i andre omgang. Slik er Championship. Må sette sjansene! Nå blir det nervøse kamper fremover. Må nesten ha en seier borte mot QPR nå. Typisk Leeds å slå tilbake! MOT!"

At man kan slenge litt dritt og negativitet under kamptråder må være lov.

At jeg frykter utviklingen de siste kamper er vel ikke unaturlig. Vi lå altså 13 poeng foran 2. plassen like før slutt mot Cardiff. Nå er vi 6 poeng foran. Det kan selvsagt snu, men mange kjenner smaken av deja vu.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #10 på: Januar 13, 2020, 12:53:09 »
"Deja Vu" som ord benyttet sammen med Leeds United er ikke en bra Combo …..men det ligger i bakhodet på/for de fleste av oss.
Kan vi nå knekke jan/feb med bra prestasjoner , og få inn disse aktuelle spillerne i dette vinduet som er såååå viktige for hele laget/troppen - da tror jeg oppriktig vi får flyten videre igjen.. og har det som trengs.

Vi spiller jo heldigvis ikke dårlig , men får ikke maksimalt ut av posession i kampene.
De siste 4-5 kampene har vi også hatt en svært tynn benk , og ikke hatt game changers tilgjengelige (stort sett Pablo)  - og når da prestasjonene
til f eks Alioski (ja, jeg drar opp han igjen) Ayling, samt at Costa /Harrison/Bamford ikke "får det ut" ..da  blir det tøft.

Positivitet inn i gruppa nå, med nye spillere /mer konkurranse om plassene bør være helt riktig!
 

HåvardK

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #11 på: Januar 13, 2020, 13:31:50 »
Jeg har vært sjuk siden fredag, og dermed hatt tid til å se en del fotball på TV. Det som slår meg, er at andre lag fra vår divisjon ser ut til å få mål ut av halvsjanser og tilfeldigheter, noe som tilsynelatende sjelden eller aldri skjer med oss. En alt for enkel forklaring, kanskje - eller er det egentlig det? Det kunne vært interessant å se hva en skikkelig målsnok hadde tilført laget. Bamford får, fortjent nok, mye ros for alt han gjør for laget. Men vi har jo så stor del av posession at jeg ville tro at vi godt kunne ha ofret litt av den grenseløse jobbinga i bytte mot det å putte oftere enn hva våre spillere greier. Vi greier jo f eks fortsatt å dominere midtbanen, selv med Dallas som en av de tre sentrale - og han er strengt tatt ikke god nok på den plassen. La oss si at et bytte av spiss, evt en litt annen formasjon der fremme, hadde medført at vi skapte 10-15% færre målsjanser, som kanskje skyldes litt mindre press. Kunne ikke dette vært utlignet (og vel så det) hvis vi hadde hatt en eller flere effektive målskyttere?

Det blir selvsagt bare tankespinn, dette. Og jeg tenker veldig mye på Leeds om dagen.

RoarG

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #12 på: Januar 13, 2020, 13:49:00 »
Vi spiller bedre enn stort sett alle motstanderne våre. Men man må skape mange nok sjanser, og omsette dem i tellende resultat. Det deles dessverre ikke ut stilpoeng i fotball. Savner boksåpneren. Vi hadde en i Saiz. Roberts er vel påtenkt i denne rollen. Men han er stort sett skadd. Roberts er fortsatt ung, men jeg frykter at de stadige skadene hindrer utviklingen hans. Ovieda er påtenkt som Clarke-erstatter, men kan det tenkes at han også kan bli en 10er?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Kva no - vegen vidare?
« Svar #13 på: Januar 13, 2020, 14:26:00 »
Vi spiller bedre enn stort sett alle motstanderne våre. Men man må skape mange nok sjanser, og omsette dem i tellende resultat. Det deles dessverre ikke ut stilpoeng i fotball. Savner boksåpneren. Vi hadde en i Saiz. Roberts er vel påtenkt i denne rollen. Men han er stort sett skadd. Roberts er fortsatt ung, men jeg frykter at de stadige skadene hindrer utviklingen hans. Ovieda er påtenkt som Clarke-erstatter, men kan det tenkes at han også kan bli en 10er?

...Du tenker på Ian Poveda antagelig?  Han er nok Clarke erstatteren ja.
Med siste "bekymrende" Adamas rykter nå - så håper jeg virkelig Orta/Bielsa både har plan B og C klar...