Skrevet av Emne: Kamp: vs QPR @ Loftus Road, lørdag 18. januar 2020 kl. 13:30 på Viasport 2  (Lest 28888 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

RoarG

Egentlig leverer vi en ganske bra kamp, bortsett fra de første 20 minuttene. Men, vi mangler jo totalt punch foran motstandernes mål, igjen! Mellom 10 og 15 cornere, og jeg kommer i farta på en hvor en Leeds-spiller er først, da Cooper header helt ufarlig over. Hadde dette vært en isolert kamp kunne man skyldt på dommer, uflaks eller dårlig karma, men når et skjer for sjuende eller åttende gang på en sesong så er det et tydlig mønster. Tenk hva en "Chapman-type" kunne bidratt til!

Jeg er langt nede nå, og skal over for å se Wigan-kampen live. Krysser fingra for at vi er tilbake på sporet da, og at stallen er styrket med minst to gode alternativ til startoppstillingen...

flynn
Edmondson?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Føler med Bamford. Han må ha det tøft nå.

Det er vel bare å holde seg unna internett neste uka. Vi må jo være verdens verste fans i motgang.

Vi er positive:
To megaenkle hjemmekamper nå i løpet av en uke. Det eneste vi behøver er å score mål  :o Seks enkle poeng og vi begynner å få et forsprang igjen.

Så komme de strategisk viktige kampene mot våre rivaler; Forest og Brentford. De er viktige å vinne, og det gjør vi faktisk. Stevens scorer tre mål i disse kampene, og ungguttene imponerer stort (siden førsteelleveren er skadet).

MOT  ;D
MOT

flynn

Egentlig leverer vi en ganske bra kamp, bortsett fra de første 20 minuttene. Men, vi mangler jo totalt punch foran motstandernes mål, igjen! Mellom 10 og 15 cornere, og jeg kommer i farta på en hvor en Leeds-spiller er først, da Cooper header helt ufarlig over. Hadde dette vært en isolert kamp kunne man skyldt på dommer, uflaks eller dårlig karma, men når et skjer for sjuende eller åttende gang på en sesong så er det et tydlig mønster. Tenk hva en "Chapman-type" kunne bidratt til!

Jeg er langt nede nå, og skal over for å se Wigan-kampen live. Krysser fingra for at vi er tilbake på sporet da, og at stallen er styrket med minst to gode alternativ til startoppstillingen...

flynn
Edmondson?

Han virker ikke å være en av Bielsas favoritter... Det jeg har sett av ham gir ikke meg tro på det heller, han er en god avslutter, men jeg ser ikke den killeren han kunne vært med sin fysikk. Enda i alle fall.

flynn

janesoer

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

 

SOL

Det einaste positive med dagens kamp var å sleppe Arnstein Friling som kommentator.
Elles spelar me bra nok til å vinne kampen, men nok ei gong viser Bamford at han ikkje er nokon måltjuv. Etter alle sjansane han har hatt burde han hatt 20 mål så langt. I tillegg må fleire også bidra med skåringar.
No er det opp til eigarane å gjera noko med situasjonen me har hamna i. Dette ser ut til å gjenta seg sjølv år etter år, altså at me ramler saman etter nyttår. Men eg gjev ikkje opp ... Come on You Whites!!
 

HåvardK

Kan det bli verre nå?

Uflyt med dommere.
Uflyt med stenger.
En Bamford som mister mer og mer selvtillit.
Og på toppen av alt 3 kamper uten Phillips.

Vi er godt ute av det nå.
Det kan bli verre. Vi kan selge Kalvin, og White blir tilbakekalt eller skadet. Alt er mulig.

SOL

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Det kan ligge noko her. Sjølv om eg er bak Bielsa 110 %, så er det noko med å satse på to spissar når det er behov for litt meir tyngde heilt fremst, eventuelt å endre litt meir på andre ting undervegs. Svakheita vår er kanskje at det kan sjå ut til at me har få mottiltak å setje inn dersom motstandaren vår avslører oss med å bruke vår eigen medisin - nemleg å presse høgt mann mot mann ... Men kva veit vel eg.
 

asbfjell

Føler med Bamford. Han må ha det tøft nå.

Det er vel bare å holde seg unna internett neste uka. Vi må jo være verdens verste fans i motgang.

Bamford virket også å være veldig nervøs før han skulle ta straffen. Er neppe mye sjøltillit igjen i den karen nå...

Radrizzani, Orta og Kinnear satt sammen på rekke og rad på Loftus Road i dag. Nå har disse tre karene knappe to uker på seg til å prestere på et nivå de tidligere knapt nok har operert på. Og "prestasjonene" de leverer blir med stor sannsynlighet svært avgjørende for sesongutfallet.

Dylan

Denne kampen var tung å fordøye. Vanskelig å se akkurat nå hvordan en snur dette, må snu rundt på en del ting; effektivitet, humør, skader, nye spillere inn, selvtillit etc. To neste kamper MÃ… vinnes hvis vi skal henge med, håper 10 dagers spillefri hjelper på det meste. Men skal uansett over i februar og april, om det går sånn eller sånn!! Opp med hodet, ingenting er umulig i denn divisjonen......

Kontakinte

Føler med Bamford. Han må ha det tøft nå.

Det er vel bare å holde seg unna internett neste uka. Vi må jo være verdens verste fans i motgang.

Vi er positive:
To megaenkle hjemmekamper nå i løpet av en uke. Det eneste vi behøver er å score mål  :o Seks enkle poeng og vi begynner å få et forsprang igjen.

Så komme de strategisk viktige kampene mot våre rivaler; Forest og Brentford. De er viktige å vinne, og det gjør vi faktisk. Stevens scorer tre mål i disse kampene, og ungguttene imponerer stort (siden førsteelleveren er skadet).

MOT  ;D
Følger deg på den, Marching one Together!

leedslife

Var vel kanskje en liten melding fra Bamford at ansvaret om å være nr 9 i Leeds United er litt for stort å ha alene.
Tror både klubb og spiller hadde kommet styrket ut av å fått inn en erstatter som kan overta litt av presset han nå føler.
Byttene eller mangelen på gode bytter kan vel også tolkes som et rop fra Bielsa at vi trenger spillere inn.
Det er sjarmerende med unggutter på benken, men da må de være gode nok. De kan ikke være der fordi vi ikke har seniorspillere nok.

Håper også den signeringen vi gjør på spiss plass har litt xfactor. Vi trenger en som er best under press. Som står frem når de andre er stakkato og mister hodet. Så jo dette i fjor og året før på denne tiden. Avisene og supporterne snakker om opprykk til Premier League og det hagler med røde kort og hodeløse avgjørelser gjennom januar og februar måned.
Vanskelig å gjøre noe med når mentaliteten i denne gruppen er som den er. Man kan snakke inn og ut og dra inn kompetente idrettspsykologer utenfra, men det viktigste er å få gjennom DEN signeringen med DEN spilleren som tar det ansvaret og viser vei. Vi har manglet det i mange år. Nå har vi to uker på oss.
Forventer faktisk at Rad, Orta og Kinnear tar dette her alvorlig og ikke bare feier det under teppet og kaller det uflaks og marginer i mot. Det er faen det største hissvasset jeg har hørt.

Nå er det game on!!
« Siste redigering: Januar 18, 2020, 16:40:53 av leedslife »

Cherry

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Interessant innlegg, og jeg er redd det er spot on.

Og ikke evne å endre seg når det gjentatte ganger « går i lås på enden av sesongen..». :(
Vi spiller en meget krevende fotball, og når de samme spillerne spiller uke ut, og uke inn uten rullering unntatt ved egne skader, så er det rovdrift på spillerne som benyttes!

Nå har vi samme dipp i form , bare litt tidligere enn i fjor.. og vi HAR MULIGHET til å få inn forsterkninger - det vi ikke klarte forrige januar...
Benytt sjansen nå Orta/Bielsa.  Vis at dere har lært noe.
 

RoarG

Man ligger der man ligger p.g.a det som blir gjort. Siden man ligger i toppen, gjør man ting rett.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

morten1966

Hadde en interessant diskusjon med Reidar Vågnes vedrørende treneren Marcelo Bielsa. Reidar er en fotballfaglig ressursperson som bla. var ass.trener i Molde når de spilte Champions League mot Porto, Olympiakos og Real Madrid.
Han hadde vært på cupfinale seminaret i fjor der Hans Backe hadde en gjennomgang av treneren Bielsa.
Backe har studert Bielsa nøye over flere år og visstnok skrevet bok om det, Reidar kjenner Hans Backe godt.
Som Reidar sier; Bielsa er et eksempel på at elevene blir bedre enn læremesteren. Guardiola, Pochettino m.flere har plukket med seg det som har gjort dem til topptrenere, men så har de også lært av hva Bielsa ikke er så god på og unngått å gå i den samme fella med sine lag.
Som han sier videre, det er ikke tilfeldig at han ikke har vunnet noen store titler som klubbtrener, uten unntak så har alle hans lag punktert i sluttfasen av sesongen, der spillerne nærmest kollapser og ikke klarer å stå løpet ut.
Det har ikke skjedd en gang, men det er en trend som også vi fikk smake på i fjor og som nå ser ut som kommer snikende igjen.
Reidar mente at staheten til Bielsa er et av hans største problemer, evnen til å justere både treningsmengde, treningsintensitet og bruken av få spillere viser seg gang på gang at det fører til bråstopp. Som han sier, der har Guardiola og co. ikke tatt etter læremesteren.

Vi får håpe at denne trenden kan brytes i år og at den kan føre til at Bielsa fører oss til et etterlengtet opprykk.
Må bare innrømme at skepsisen kommer snikende, men vi får være optimister og håpe at ting retter seg fremover.

Nå må vi vel se hva Bielsa har fått til med svært begrensede midler i Leeds...Hadde vært moro å ett om Guardiola og  Pochettino hadde klart det samme i sine klubber .

morten1966

Ã… nå putta Haaland etter tre min..

Hallgeir *

Føler med Bamford. Han må ha det tøft nå.

Det er vel bare å holde seg unna internett neste uka. Vi må jo være verdens verste fans i motgang.

Vi er positive:
To megaenkle hjemmekamper nå i løpet av en uke. Det eneste vi behøver er å score mål  :o Seks enkle poeng og vi begynner å få et forsprang igjen.

Så komme de strategisk viktige kampene mot våre rivaler; Forest og Brentford. De er viktige å vinne, og det gjør vi faktisk. Stevens scorer tre mål i disse kampene, og ungguttene imponerer stort (siden førsteelleveren er skadet).

MOT  ;D

Dersom du har noe til overs av det du går på, kunne det vært flott å få testet det.

 ;D
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Slipper unna det svindyre TV2 Sumo abonnementet enda et år da i hvert fall.

Hehe - beste galgehumor eg har lest på lenge!  ;D ;D

Men altså. Utruleg skuffa. Har vore nokre labre veker no.

Me er Leeds. Me gjer oss ikkje utan kamp. Me gjer oss aldri kjedelige.

GeirO

Vi får døyve tapet med å se på Leedsfødte Haaland på Viasport 1 (starter på benken).....

Og han scorer etter to minutter på banen...han skulle vi hatt !!!!
MOT

B_Ød

Enorm lyst til å fortelle majoriteten inne her hva jeg egentlig mener om dem, men er redd moderator ville "bænne" meg for livet, nøyer meg defor med:
MOT!!!
Ups & Ups!!

GeirO

Føler med Bamford. Han må ha det tøft nå.

Det er vel bare å holde seg unna internett neste uka. Vi må jo være verdens verste fans i motgang.

Vi er positive:
To megaenkle hjemmekamper nå i løpet av en uke. Det eneste vi behøver er å score mål  :o Seks enkle poeng og vi begynner å få et forsprang igjen.

Så komme de strategisk viktige kampene mot våre rivaler; Forest og Brentford. De er viktige å vinne, og det gjør vi faktisk. Stevens scorer tre mål i disse kampene, og ungguttene imponerer stort (siden førsteelleveren er skadet).

MOT  ;D

Dersom du har noe til overs av det du går på, kunne det vært flott å få testet det.

 ;D

Yorkshirepudding med kokaindryss, glimrende  :o
MOT

janesoer

Det er vel ingen som betviler at Bielsa har gjort en kjempejobb med de spillerne han har hatt til rådighet i Leeds.
At vi ligger helt i toppen av divisjonen pr nå, er vel heller ikke poenget.
Det Reidar pekte på var at måten lagene til Bielsa spiller på, med et voldsomt gjenvinningspress og et enormt krav til forflytningsevne hos spillerne, fører til en slik slitasje at lagene hans ikke klarer å stå løpet ut.
« Siste redigering: Januar 18, 2020, 16:58:31 av janesoer »
 

HåvardK

Man ligger der man ligger p.g.a det som blir gjort. Siden man ligger i toppen, gjør man ting rett.
Og når man taper tre kamper på rad, uten å score, gjør man ting feil.

RoarG

Man ligger der man ligger p.g.a det som blir gjort. Siden man ligger i toppen, gjør man ting rett.
Og når man taper tre kamper på rad, uten å score, gjør man ting feil.
Det er marginer. Men, du får finne en mann som gjør ting rett, da. Sett i gang. I serien er det 2 tap på rad, ikke 3.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Hat trick Haaland! For Dortmund ! På 20 minutter! Et eventyr!
MOT

ziganda

Det lyser i hvert fall vinnervilje av en mann fra Leeds!

leedslife

Man ligger der man ligger p.g.a det som blir gjort. Siden man ligger i toppen, gjør man ting rett.
Og når man taper tre kamper på rad, uten å score, gjør man ting feil.
Det er marginer. Men, du får finne en mann som gjør ting rett, da. Sett i gang. I serien er det 2 tap på rad, ikke 3.
Marginer?

Inkluderer man Cardiff kampen har vi tatt 6 poeng på siste 7 (21 å spille for) og sluppet inn 14 mål.
Vi hadde vel sluppet inn færre mål på alle kampene før Cardiff.
Tar man med skadene, mange kamper i beinene på spillerne, det røde kortet til Phillips og at vi enda ikke har klart å erstatte Eddie (Som bidro) og Clarke er det vel på sin plass at folk inne på et forum er litt fortvilet over hvordan klubben agerer?
Tar man med erfaring fra fjoråret så ser det ikke veldig lyst ut når vi går inn snart i en utrolig viktig februar måned.

3 kamper uten Phillips. Ingen real erstatter i systemets viktigste rolle. Vi er softe bakover og vi er softe fremover på banen. Vi har en benk like svak som det du ser et lag nederst på tabellen..

nei dette stikker dypere enn marginer og dårlige dommere spør du meg

HåvardK

Man ligger der man ligger p.g.a det som blir gjort. Siden man ligger i toppen, gjør man ting rett.
Og når man taper tre kamper på rad, uten å score, gjør man ting feil.
Det er marginer. Men, du får finne en mann som gjør ting rett, da. Sett i gang. I serien er det 2 tap på rad, ikke 3.
Ikke det at jeg forventer at du svarer på spørsmål fra meg - det pleier du jo ikke å gjøre - men uansett: Tror du jeg er i posisjon til å "finne en mann som gjør ting rett"? I tilfelle tar du feil. Og det har jeg bevis på, siden bevisbyrden faller på meg.

Buddy

Mye bra fotball fra Leeds mot et møkkalag. Særlig i andre omgang. Bare fortvilende å se mangelen på å omsette sjanser i mål - og en stor porsjon uflaks.
Men vi er i toppen! Håper spillerne har litt mer tru på laget en forumet har. Vi rykker ikke ned!

morten1966

Enorm lyst til å fortelle majoriteten inne her hva jeg egentlig mener om dem, men er redd moderator ville "bænne" meg for livet, nøyer meg defor med:
MOT!!!

Si hva du mener.... det gjør jeg

karaba

Positivt at Brentford spiller uavgjort i dag ;D litt synd at vi da ikke tar en 3p med oss