LUSCOS Forum > Ordet er fritt

De 3 neste kampene!

(1/6) > >>

auren:
Etter mange skuffende resultater siden midten av desember, der poengforspranget har skrumpet fra 11 poeng til 3. plassen (eller 13 poeng like før slutt mot Cardiff) til usle 3 poeng, er det mange som frykter et deja vu denne sesongen også. Selv om vi spillemessig er det beste laget i de aller fleste kampene, så er vi dessverre verken dyktige eller heldige nok foran egen og motstanders 16-meter. I de kommende tre matchene møter vi tre lag topp 6. Først borte mot Forest (4. plass) 8/2, så borte mot Brentford (5. plass) 11/2 før vi møter Bristol City (6. plass) til dyst hjemme på Elland Road 15/2. 3 beintøffe kamper på 1 uke. Ã… unngå tap blir viktig, men jeg vil heller ha 4 poeng enn tre uavgjorte. Borte mot Brentford blir nok den aller tøffeste kampen, og selv om Pontus er ute med skade, så tror jeg han kommer til å gjøre sitt ytterste for å lede Brentford ut på Griffin Park for å ta 3 viktige poeng mot sine tidligere lagkamerater. Og det frykter jeg at laget gjør. Imidlertid så har jeg tro på 3 poeng mot et Forest lag, som etter en god periode, har skuffet i to av de siste tre matchene. La oss se på formtabellen de siste 6:

Leeds: 2-1-3 (9-11) og 7 poeng
Forest: 3-2-1 (10-7) og 11 poeng
Brentford: 3-1-2 (12-4) og 10 poeng
Bristol City: 5-0-1 (8-4) og 15 poeng

Bristol City har vunnet 4 kamper på rad, og de tre siste 1-0. De har ikke sluppet inn mål foruten i kalastapet mot Brentford 1. nyttårsdag (0-4). Både City og Brentford slipper inn lite mål, og i disse kampene blir det særdeles viktig å score på de store sjansene som vi garantert kommer til å skape. 5 poeng eller mer er absolutt godkjent de kommende kampene. Alt under 4 er ikke godt nok.

Mine tips:

Forest - Leeds: 0-2
Brentford - Leeds: 3-1
Leeds - Bristol City: 1-0

WBA spiller mot følgende lag de neste kampene:
Millwall (borte), Reading (borte) og Forest (hjemme). Her tror jeg WBA fort taper mot Millwall, slår Reading og spiller uavgjort mot Forest. 4 poeng er mitt tips.

Fulham spiller borte mot formlaget Blackburn, borte mot Millwall og hjemme mot Barnsley. Jeg tror de taper 1 og vinner to. 6 poeng.

Forest spiller hjemme mot Leeds og Charlton før de spiller borte mot WBA. 1-1-1 er mitt tips og 4 poeng.

Brentford spiller hjemme mot Boro og Leeds samt borte mot Birmingham. 2-1-0 er mitt tips og 7 poeng.

Bristol City spiller hjemme mot Birmingham og Derby samt borte mot Leeds. 2-0-1 er mitt tips og 6 poeng.

Stillingen blant disse (foreløpige) topp 6 lagene vil da etter mitt skjønn være:

Leeds: 61
WBA: 60
Fulham: 58
Brentford: 57
Bristol City: 56
Forest: 55

Jeg håper at fordelen med å møte disse tre lagene er at de neppe vil parkere bussen slik andre lag gjør. Dette vil gi oss mer rom og mulighet til å skape såpass store sjanser at vi putter en goal eller to i hver match. Ã… score det første forløsende målet er alfa omega for Leeds, slik det også var i fjorårets sesong. At laget tilnærmet blir det samme i disse tre tøffe og vanskelige kampene på 1 (!) uke er dessverre bare å forvente. Augustin håper jeg ihvertfall er på benken fra og med lørdag.

Er vi, som spådd, på toppen av tabellen etter disse tre kampene, tror jeg vi rykker opp. Med 3 poeng eller mindre, så tror jeg det skal bli svært vanskelig. Dessverre.

MOT!


auren

Cherry:
Tror jammen vi vinner alle 3.... utrolig nok ;)

asbfjell:

--- Sitat fra: Cherry på Februar 04, 2020, 15:49:32 ---Tror jammen vi vinner alle 3.... utrolig nok ;)

--- Slutt sitat ---

Da kommer i så fall omslaget på min 60-års dag.
Og den opplevelsen synes jeg faktisk at jeg har gjort meg fortjent til, etter en lang og lidenskapelig tjeneste i Leeds-lidelsens landskap. :)

Kontakinte:

--- Sitat fra: asbfjell på Februar 04, 2020, 16:59:53 ---
--- Sitat fra: Cherry på Februar 04, 2020, 15:49:32 ---Tror jammen vi vinner alle 3.... utrolig nok ;)

--- Slutt sitat ---

Da kommer i så fall omslaget på min 60-års dag.
Og den opplevelsen synes jeg faktisk at jeg har gjort meg fortjent til, etter en lang og lidenskapelig tjeneste i Leeds-lidelsens landskap. :)

--- Slutt sitat ---
Da får det Hipp hipp hippes! På forhånd, hvis man skulle glemme det i all glede :D Gratulerer!

auren:

--- Sitat fra: asbfjell på Februar 04, 2020, 16:59:53 ---
--- Sitat fra: Cherry på Februar 04, 2020, 15:49:32 ---Tror jammen vi vinner alle 3.... utrolig nok ;)

--- Slutt sitat ---

Da kommer i så fall omslaget på min 60-års dag.
Og den opplevelsen synes jeg faktisk at jeg har gjort meg fortjent til, etter en lang og lidenskapelig tjeneste i Leeds-lidelsens landskap. :)

--- Slutt sitat ---

Jøss! 60 år på lørdag altså? Da tror jeg at jeg vet hva den beste bursdagspresangen du kan få er  :)

Masse til lykke med de neste 60 årene  ;)

auren

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning