Skrevet av Emne: Kamp: vs Bristol City, @Elland Road, lørdag 15.02.2020, kl 16:00 på LUTV  (Lest 21641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Rett foran trynet mitt i dag varmet Berardi, Augustin, Douglas, Roberts, Shackleton og Alioski opp med ujevne mellomrom. Nå snakker vi gode alternativ

ar9

Knappe 4 sider på kamptråd, mot opprykksrival..

held forumet for alvor på å mysse terreng mot andre medium, som f.eks Facebook?

Eg minst League 1-dagane, då me heilt uproblematisk bikka 30-35 sider på ein kamptråd!
Ikkje TV/LUTV-sendt kamp, naturlegvis, men still..

Kanskje, men noe kan nok også forklares med at dårlige kamper/tap noemalt gir langt flere kommentarer enn ved seier/god kamp. Det samme på fb, eksempel fra norske Leeds-fan siden: Tap mot Wigan: 248 kommentarer, uavgjort mot Brentford 176 kommentarer, seier mot Bristol C 80 kommentarer (foreløbig).

:O

Sier vi at uavgjort gir 50/50 er da 2 av 3 kommentarer utløp for frustrasjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

lojosang

Knappe 4 sider på kamptråd, mot opprykksrival..

held forumet for alvor på å mysse terreng mot andre medium, som f.eks Facebook?

Eg minst League 1-dagane, då me heilt uproblematisk bikka 30-35 sider på ein kamptråd!
Ikkje TV/LUTV-sendt kamp, naturlegvis, men still..
Jeg leste på twitter (Ollan) at det var ca 500 norske Leeds supportere på besøk på Elland Road idag.  Syns det er strålende om de fokuserer på det som er nyteverdig der borte enn å bidra på forumet her isåfall om det er tilfellet.....

Udiskutabelt.
Men at eg kommenterer det denne gongen er meir ein tanke som har sneke seg inn over tid ;D
Forum er nok et sakte døende medium, men form min egen del, når jeg er på hyttetur i Snåsa og ser kamp på mobilapp er det umulig å syte på tapatalk samtidig.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

eros

Knappe 4 sider på kamptråd, mot opprykksrival..

held forumet for alvor på å mysse terreng mot andre medium, som f.eks Facebook?

Eg minst League 1-dagane, då me heilt uproblematisk bikka 30-35 sider på ein kamptråd!
Ikkje TV/LUTV-sendt kamp, naturlegvis, men still..
Jeg leste på twitter (Ollan) at det var ca 500 norske Leeds supportere på besøk på Elland Road idag.  Syns det er strålende om de fokuserer på det som er nyteverdig der borte enn å bidra på forumet her isåfall om det er tilfellet.....

Udiskutabelt.
Men at eg kommenterer det denne gongen er meir ein tanke som har sneke seg inn over tid ;D
Forum er nok et sakte døende medium, men form min egen del, når jeg er på hyttetur i Snåsa og ser kamp på mobilapp er det umulig å syte på tapatalk samtidig.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

Var på ER i går og nøt stemningen og seier. Bortsett fra en periode rett før pause var det et fyrverkeri av en kamp. Et under at det ikke ble 2-3 til i kassa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucas the Kop Cat

Knappe 4 sider på kamptråd, mot opprykksrival..

held forumet for alvor på å mysse terreng mot andre medium, som f.eks Facebook?

Eg minst League 1-dagane, då me heilt uproblematisk bikka 30-35 sider på ein kamptråd!
Ikkje TV/LUTV-sendt kamp, naturlegvis, men still..
Jeg leste på twitter (Ollan) at det var ca 500 norske Leeds supportere på besøk på Elland Road idag.  Syns det er strålende om de fokuserer på det som er nyteverdig der borte enn å bidra på forumet her isåfall om det er tilfellet.....

Udiskutabelt.
Men at eg kommenterer det denne gongen er meir ein tanke som har sneke seg inn over tid ;D
Forum er nok et sakte døende medium, men form min egen del, når jeg er på hyttetur i Snåsa og ser kamp på mobilapp er det umulig å syte på tapatalk samtidig.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk
Redd det er noe i det at tradisjonelle forum er på vikende front. Synes det er synd for jeg liker kontinuiteten diskusjonstrådene gir. I tillegg synes jeg at forumpostinger er hakket mere sivilisert enn facebook.

auren

Hvis dommeren mot Brentford var noe av det beste denne sesongen, så var gårsdagens dommer den klart beste! Ingen feil såvidt jeg fikk med meg. BC mener de ble snytt for en klar straffe, men kan ikke erindre det helt. Var vel et par spillere som gikk ned rett innenfor 16-meteren, men ble vel aldri vist en skikkelig reprise på det.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

oveh

Kampen mot Bristol C har potensiale for å vere eit særs viktig vendepunkt for Leeds. Laget spelar som eit Premier League-lag - slik dei gjorde jevnt tidlegare i sesongen, men som delvis svikta etter siste halvdel av Cardiff-kampen og i lang tid.

Det nye idag var at: 1) Dei fekk den viktige førsteskåringa - hadde dette skjedd i eit par av fadesekampane i det siste hadde me hatt mange fleire poeng, kampforløpene hadde truleg sett veldig annleis ut, og den psykologiske krisen hadde vore mindre dramatisk. 2) Dei unngjekk å sleppe inn mål på tabbar. 3) Dei unngjekk å få avgjerande dommarfeil imot. 4) Dei holdt nullen / og hadde jamnt over ikkje mykje å stri med av sjansar imot. 5) Resultatene i andre kampar gjekk riktig veg (nb: det er jo berre å leve seg inn i nederlagsskjensla hjå Fulham som går på 0-3 mot sisteplass-plasserte Barnsley!).

Kort sagt: Bristol C-kampen gav eit snev av ei psykologisk gjenreisning som ikkje kan samanliknast med korkje Birmingham-sigeren eller Millwall-sigeren, som begge var kampar prega av ikkje å ha kontroll. Det som manglar er sjølvsagt utteljinga - kor antall mål kunne stått i eit betre samsvar med antall store sjansar - men det har mykje med marginar å gjere (to tverrliggar-treff ut, kunne lett ha vore to mål inn - noko som nesten utelukkande er eit spørsmål om flaks/uflaks).

No er det å vone at Leeds-laget omsider evnar å puste med magen, å gjenta nokre gode kampforløp / sigrar dei neste rundane, å unngå at eksistensielle kriser oppstår som følge av tabbar og dommarfeil, å vone at stang-ut-fenomenet ikkje gjentar seg til det absurde, så er det håp!

Det verste som kan skje dei neste par kampane: punkt 1-5 med motsatt forteikn, med oppblomsting av psykologisk krise som resultat.
Det beste som kan skje dei neste par kampane: nye, fortjente sigrar - og kjensla av at "ikkje alt som kan gå galt, må gå galt."
Eg vågar endå ikkje tru at oppturen er i gang - då, eg som oss andre er rimeleg traumatisert av dei siste vekers skrekk og gru - men eg konstaterer at det er håp!   

Cannavaro

Mitt hovedinntrykk etter kampen igår er at laget fremstår mer homogent igjen, med Kalvin som balanserer midtbanen - og vi har offensive backer og kantspillere ; Harrison og Costa som var mye involvert og tør å utfordre.  Som jeg har påpekt i en annen tråd så er det også viktig at flere melder seg på og scorer mål, slik at vi ikke blir avhengige av Bamford (og scoringsraten hans).  Særlig første omgangen igår så var det kun ett lag på banen, vi rundspilte Bristol til tider.  Det er god bevegelse i laget, flere er fremover rettet i spillet, vi er pasningssikre, det er gode mottak og generelt lite balltap.  I gjenvinningsfasen er vi gode (og jeg blir imponert over Kalvin her igjen, han er sterk og god).  Så har vi en Pablo som ikke er helt i form, men forhåpentligvis løsner det snart. Klich gjør mye bra og Dallas imponerer med de oppgavene han blir tildelt.  Ayling er offensiv og skaper overtall for oss i mange situasjoner. Casilla holdt nullen i sin 13.kamp denne sesongen. Coops og White er gode sammen. Bielsa TØR å gi spillere ute av form tillit, ikke mange som gjør det. Benken ser også bra ut. Alt i alt lover dette godt, jeg mener vi har det beste laget i Championship.  Hadde vi scoret flere mål så hadde vi hatt luke til resten.  West Brom skal være glad de har Pereira og at han er skadefri.  Vi har et godt nok lag til å vinne denne divisjonen alikevel tenker jeg.
MFLU - Miracles For Leeds United