Skrevet av Emne: Ny manager?  (Lest 3672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ny manager?
« på: Februar 27, 2020, 11:53:13 »
Det hevdes at Bielsa er i kikkerten til Real Betis. Kanskje forsvinner han til sommeren? Kontrakten hans går ut da, uansett. Noen klynger seg kanskje til håpet om at han fortsetter dersom Leeds rykker opp til PL etter denne sesongen?

https://www.nettavisen.no/sport/--real-betis-har-tatt-kontakt-med-marcelo-bielsa/3423929335.html

Jeg tror Nettavisen har rett. El Loco forsvinner etter denne sesongen, og en ny mann må inn. Siden Fagermo nå er nyansatt i VIF, er vel han uaktuell ;)?

Så, hvem vil vi ha? Kjør debatt
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Ny manager?
« Svar #1 på: Februar 27, 2020, 11:57:21 »
Det hevdes at Bielsa er i kikkerten til Real Betis. Kanskje forsvinner han til sommeren? Kontrakten hans går ut da, uansett. Noen klynger seg kanskje til håpet om at han fortsetter dersom Leeds rykker opp til PL etter denne sesongen?

https://www.nettavisen.no/sport/--real-betis-har-tatt-kontakt-med-marcelo-bielsa/3423929335.html

Jeg tror Nettavisen har rett. El Loco forsvinner etter denne sesongen, og en ny mann må inn. Siden Fagermo nå er nyansatt i VIF, er vel han uaktuell ;)?

Så, hvem vil vi ha? Kjør debatt

Mulig vi velger innad i klubben. Cobrehan.
Evt så ville jo Pochettino vært en nr 1 på min ønskeliste.
Ellers er vel Conte en favoritt hos Rad.

Av britiske trenere så står Rodgers eller Wilder på min liste.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ny manager?
« Svar #2 på: Februar 27, 2020, 12:02:31 »
Vi har vel nok å diskutere om vi ikkje skal begynne å diskutere hvis, om, såfremt og kanskje helt sikkert.

Dessuten, vedder mye på at Bielsa trener Leeds i 2023 også. Kjærlighet som forblir.

RoarG

Sv: Ny manager?
« Svar #3 på: Februar 27, 2020, 12:06:36 »
Alle de ovennevnte er PL-managere, eller har vært det, utenom Corberan. Spørs om de velger Leeds. Vet i alle fall noen jeg ikke vil ha: Pulis og Moyes. Corberan kan være spennende, men er vel uprøvd? Rad forsøkte jo med to unge, spennende managere i Christiansen og Heckingbottom. Er ikke lysten på et nytt eksperiment. Utnevnelsen av Bielsa har vist at Leeds trenger en med erfaring. Kunne jo prøve å hente Steven Gerrard fra Rangers dersom vi rykker opp?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Ny manager?
« Svar #4 på: Februar 27, 2020, 12:11:14 »
Vi har vel nok å diskutere om vi ikkje skal begynne å diskutere hvis, om, såfremt og kanskje helt sikkert.

Dessuten, vedder mye på at Bielsa trener Leeds i 2023 også. Kjærlighet som forblir.
Siden ryktene har oppstått nå, er det nok en diskusjon vi like godt kan starte på nå. Siste runde går 2. mai, og det er knappe 2 måneder til. Det går fort. Ikke ideelt å få en slik diskusjon oppi en spennende sesongavslutning, selvsagt. Og kunne jeg velge, så ville jeg valgt at Bielsa fortsatte til han går av med pensjon.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Sv: Ny manager?
« Svar #5 på: Februar 27, 2020, 12:14:02 »
Vi må gjøre alt for å beholde Bielsa. Har gjort underverker med klubben. Kan aldri tenke meg at Real Betis frister mer enn å teste seg med Leeds i PL. Forutsetter selvsagt at vi rykker opp:)

Sydhagen

Sv: Ny manager?
« Svar #6 på: Februar 27, 2020, 12:15:01 »
Jeg tipper at Bielsa blir om Leeds rykker opp.
Om jeg tipper feil så håper jeg at Rodgers tar over, men tror ikke det er mulig å lokke han vekk fra Leicester når de mest sannsynlig skal ut i CL neste sesong.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Ny manager?
« Svar #7 på: Februar 27, 2020, 12:18:31 »
Alle de ovennevnte er PL-managere, eller har vært det, utenom Corberan. Spørs om de velger Leeds. Vet i alle fall noen jeg ikke vil ha: Pulis og Moyes. Corberan kan være spennende, men er vel uprøvd? Rad forsøkte jo med to unge, spennende managere i Christiansen og Heckingbottom. Er ikke lysten på et nytt eksperiment. Utnevnelsen av Bielsa har vist at Leeds trenger en med erfaring. Kunne jo prøve å hente Steven Gerrard fra Rangers dersom vi rykker opp?

Blir meget skuffet hvis vi henter Steven Gerrard. Håper listen er lagt høyere enn det.
Har diskusjoner mellom Leeds og Bielsa allerede startet ifht til sesongen 20/21 er nok jobben allerede i gang med å peile seg inn på en liste med 4-5 potensielle navn. Tror nok også Bielsa har et sterkt ord på hvem som blir hans etterkommer hvis feks Rad styrer skuta.

Spørs vel om det kommer nye partnere inn i klubben. De som har vært ryktes tidligere går vel for spillere og trenere fra absolutt øverste hylle.
Tror nok Leeds United i PL klinger godt for mange.
Fundamentet som er lagt borger ihvertfall for å kunne etablere seg på øvre halvdel hvis det blir opprykk.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager?
« Svar #8 på: Februar 27, 2020, 12:27:17 »
Bielsa er en bestemt herremann.

Kan hende har f.eks Hay rett at Leeds er det nærmeste Bielsa har kommet til å trives et sted etter Newell's Old Boys... Kan hende han har en drøm om å få prøvd seg i Premier League før han gir seg...
Kan hende har han allerede engelsk presse i halsen (tenk pressekonferansene...), mon hvordan det blir om han kommer i nærkontakt med tabloidene i PL...

Det kan være han nekter å jobbe under QSI (om de kommer inn), han har klare politiske meninger...

Mht Gerrard så nevnte vel Hay i høst at det var en kar Leeds-ledelsen likte godt...
Men kanskje har de erfart at klubben trenger en erfaren trener?
Kanskje er de opptatt av å finne en med Biesas filosofi i fortsettelsen..

Ellers er eg enig med Bengten i at dette foreløpig blir en hvissomatte-diskusjon...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ny manager?
« Svar #9 på: Februar 27, 2020, 12:33:30 »
Diskusjonen vil nok dabbe av nå, men kanskje komme med fornyet styrke i mai?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

Sv: Ny manager?
« Svar #10 på: Februar 27, 2020, 14:32:24 »
Tror også Bielsa kan være typen som fort blir lut lei engelsk presse/fans konstante jakt på syndebukker hvis et og annet resultat går feil.
At det hele tiden MÃ… våre noen som har feil,om det er slakt av spillere, treningsregime, feil spillere eller gudene vet hva.
Han er jo en veldig spesiell "humble" fyr som jeg tror misliker den sensasjonspregede pressen, som ikke bare gjelder England, men kanskje værst der...som tydelig selger mest med negative vinklinger...og sammen med fans hele tiden tror det er så enkle løsninger på alt... med så mange år på baken som trener på toppnivå, og sin kunnskap, vet nok Bielsa at fotballen har flere parametere en presse og sofamanagere tror...
Ser jo hvordan han blir oppgitt og frustrert i pressekonferanser til tider...og må si jeg skjønner mannen godt...og han får med seg det meste (dessverre) , og tror at han fort kan være lut lei den delen av engelsk fotball..

Kontakinte

Sv: Ny manager?
« Svar #11 på: Februar 27, 2020, 15:29:45 »
Simeone!

Runar

Sv: Ny manager?
« Svar #12 på: Februar 27, 2020, 17:18:05 »
Alle de ovennevnte er PL-managere, eller har vært det, utenom Corberan. Spørs om de velger Leeds. Vet i alle fall noen jeg ikke vil ha: Pulis og Moyes. Corberan kan være spennende, men er vel uprøvd? Rad forsøkte jo med to unge, spennende managere i Christiansen og Heckingbottom. Er ikke lysten på et nytt eksperiment. Utnevnelsen av Bielsa har vist at Leeds trenger en med erfaring. Kunne jo prøve å hente Steven Gerrard fra Rangers dersom vi rykker opp?

Du tenker Gerrard har erfaring? Spennende ansettelse, men litt motstridende mot kravet som var at en måtte ha erfaring.
 

GeirO

Sv: Ny manager?
« Svar #13 på: Februar 27, 2020, 17:28:42 »
Bielsa liker England.
Bielsa liker Leeds.
Bielsa vil avslutte dette med PL-spill, ikke før.
Leeds er større enn Real Betis (aldri hørt om)
Bielsa blir.
MOT

Blank_File

Sv: Ny manager?
« Svar #14 på: Februar 27, 2020, 19:12:50 »
Alle de ovennevnte er PL-managere, eller har vært det, utenom Corberan. Spørs om de velger Leeds. Vet i alle fall noen jeg ikke vil ha: Pulis og Moyes. Corberan kan være spennende, men er vel uprøvd? Rad forsøkte jo med to unge, spennende managere i Christiansen og Heckingbottom. Er ikke lysten på et nytt eksperiment. Utnevnelsen av Bielsa har vist at Leeds trenger en med erfaring. Kunne jo prøve å hente Steven Gerrard fra Rangers dersom vi rykker opp?

Du tenker Gerrard har erfaring? Spennende ansettelse, men litt motstridende mot kravet som var at en måtte ha erfaring.
Måtte også lolle litt av den.

Blank_File

Sv: Ny manager?
« Svar #15 på: Februar 27, 2020, 19:13:32 »
Bielsa liker England.
Bielsa liker Leeds.
Bielsa vil avslutte dette med PL-spill, ikke før.
Leeds er større enn Real Betis (aldri hørt om)
Bielsa blir.
Du har aldri hørt om Betis?? Eller var det sånn, where is Yeovil kommentar?

GeirO

Sv: Ny manager?
« Svar #16 på: Februar 27, 2020, 19:24:26 »
Bielsa liker England.
Bielsa liker Leeds.
Bielsa vil avslutte dette med PL-spill, ikke før.
Leeds er større enn Real Betis (aldri hørt om)
Bielsa blir.
Du har aldri hørt om Betis?? Eller var det sånn, where is Yeovil kommentar?
Spissa innlegget litt.... :-\
MOT

ibster

Sv: Ny manager?
« Svar #17 på: Februar 27, 2020, 19:42:57 »
Er det ikke så enkelt som dette? Rykker vi opp blir han minst én sesong til? Uten opprykk stikker han.

Uansett når det blir så må vi ha en bielsistatrener som neste trener for å videreføre arven.

NT

Sv: Ny manager?
« Svar #18 på: Februar 27, 2020, 20:48:50 »
Det fortelles fra innsiden på ER at Bielsa trives veldig godt i Leeds og Yorkshire.  Han uttrykker også i særdeleshet Radz/Orta/Kinnear rolle til å tilrettelegge på alle måter og også ta av mot presse.
Er også sagt at mye står og faller på Radz neste trekk, selger han eller ikke.  Bielsa knytter ikke enkelt bånd med alle, men kjemien i Leeds managment er særs god.  Dette er viktig for en kar som har hatt nok av kontroverser, her får han jobbe i fred med optimal tillit. 

Så da håpertenker jeg at hvorfor skal han gi slipp på dette ?  Forutsatt at eierskapet forblir i harmoni med Radz i regien, så er de sportslige utfordringer så spennende at han vil være i Leeds. Han går ikke før han kan si "mission completed "