Skrevet av Emne: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00 på Viasport 2  (Lest 20192 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

4 dager til ny kamp. Sesongens viktigste kamp. Vel, den neste kampen er kanskje den viktigste, men denne er veldig spesiell og viktig.

Dagen i forveien spilles Brentford - WBA. Hvis WBA klarer å ta poeng mot Brentford og vi klarer brasene mot Fulham, vil vi være 10 poeng foran lag nr. 3 på tabellen med 7 kamper igjen å spille. Den avstanden vil i mine øyne være så stor at det skal være tilnærmet umulig for the chasing pack å ta oss igjen. Men vi er jo Leeds, så det er vel kanskje ikke så sannsynlig at vi får en luke på 10 poeng?

Noen vil kanskje også si at det viktigste er å IKKE tape kampen. 1 poeng vil være godkjent, ettersom Fulham fortsatt vil være 7 poeng bak. Brentford kan, med seier, være 6 poeng bak hvis det blir uavgjort på lørdag.

Mitt lag:

Meslier, Ayling, White, Cooper, Dallas - Phillips - Costa, Pablo, Klich, Harrison - Roberts

Jeg velger å vrake Bamford etter den utrolig svake forestillingen sist. Han virket slapp og lazy. Og han trenger å vite at han ikke har klippekort på laget. Dessuten trenger vi en spiss på benken.

Tips: 2-1 (Roberts og Klich).

MOT!

auren
« Siste redigering: Juni 24, 2020, 10:15:51 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00
« Svar #1 på: Juni 23, 2020, 17:02:52 »
Håper du får rett i det med og vrake bambi.. men er 1000% sikker på bielsa starter med ham på topp. sta som han er.
Når det gjelder de som kommer bak i rekkene,u 23 osv så er det helt utrolig at vi ikke kan ha en ren spiss på benken. vil tro edmonson hadde gjort ok figur på topp de siste 15-20 min der vi må jage mål osv
Forever Leeds United!!!!!!!!

Josch

Sv: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00
« Svar #2 på: Juni 23, 2020, 17:12:56 »
Jeg tar gjerne uavgjort her. Da kan Brentford være seks poeng bak oss hvis de vinner. Deretter har Leeds ganske "lett" program .

Minner bare om toppkamp mot Sheff U i fjor. Vi kunne klart oss med uavgjort men slapp inn mål på kontring ut i 2. omg. Slikt skal ikke skje. Står det uavgjort midt i 2. omgang så bør Bielsa vurdere å berge det resultatet med vekt på det defensive. Men det er han ikke typen til. Fulham må jo vinne her.

raggen

Sv: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00
« Svar #3 på: Juni 23, 2020, 17:15:23 »
det at fulham "må" vinne vil jo åpne opp kampen og leeds kan spille sitt spill. og ikke spille mot ett lag som ligger bakpå.
tror det kan bli en riktig så gøy kamp
Forever Leeds United!!!!!!!!

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00
« Svar #4 på: Juni 23, 2020, 22:35:57 »
En "must win" kamp. Sorry, har mista trua :( De siste åra har vi tryna hver jævla gang det har kommet en slik kamp. Kjenner at det er umulig å ikke være nervøs etter Cardiff kampen :( Jeg fatter ikke hvorfor vi ikke kan få litt bedre uttelling på sjansene våre. ???

baste

Sv: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00
« Svar #5 på: Juni 24, 2020, 00:15:39 »
Velg å være sterk i trua. Vi kunne fort ha scoret mot Cardiff. De stygge feilene Kalvin og Cooper stod førr, tror æ ingen bli å kopiere i neste kamp.

Gutta kommer til å være max fokusert, og viljen til å vise seg fram fra en bedre side, den er der.


MOT

leedslife

Sv: KAMP: vs Fulham @ Elland Road, lørdag 27/6 2020, kl 16.00
« Svar #6 på: Juni 24, 2020, 09:11:36 »
Ikke veldig imponert av Fulham heller.

En ting som er sikkert er at Mitrovic setter sjansen hvis vi ikke er 100 prosent fokusert kampen igjennom.
Ganske rå akkurat der.

Får driste meg på et 2-1 tips og følge hjertet, men er langt i fra sikker. Litt engstelig over det jeg så i forrige kamp.

Blank_File

Jeg drister meg til å si at jeg tror ikke vi har sjangs i denne kampen og at vi går på nok et tap.

Det er helt rett at Fulham ikke var på sitt beste mot Brentford, men opplever at det er lettere å rette på innsatsen (som jeg syns manglet), enn det er for oss å begynne og score mål.

Så tipset mitt er at vi taper 2-0, med et kampbilde som minner om Cardiff, men at Fulham er med i spillet enn Cardiff var. Vi slipper inn et langskudd og en heading.

Ove

Jeg er også redd denne kampen. Det irriterer grenseløst å se at vi i kamp etter kamp er overlegne på possession. Har ball og skaper sjanser. Men hvorfor scorer vi ikke ?  Vi trenger virkelig en som setter sjansene. Frykter at det blir samme scenario her.
 

Cherry

Jeg er også redd denne kampen. Det irriterer grenseløst å se at vi i kamp etter kamp er overlegne på possession. Har ball og skaper sjanser. Men hvorfor scorer vi ikke ?  Vi trenger virkelig en som setter sjansene. Frykter at det blir samme scenario her.

Vi trenger FLERE som setter sjansene, det er jo både mangel på selve sjansene og DEN/DE som skal sette de...i hvert fall nå mot Cardiff.
Bamford snakkes det mye om, med rette.......men Costa og Harrison MÃ… da klare og score flere mål..de er jo angripere!!

Pablo KAN redde denne kampen, og de som er igjen om han holder seg skadefri.
Håper på seier, men tror mest på U.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
LUFCDATA
@LUFCDATA

Both Leeds and Fulham have avoided defeat after having scored the first goal in any of their Championship matches this season.

That first goal will be significant on Saturday. #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Leste et sted at Roberts er skadet også?

Eriksen55

Leste et sted at Roberts er skadet også?

Ikke noen bombe det. Han spiller aldri mer enn 4-5 kamper på rappen før han er ute. Trist om det stemmer. Han var frisk mot Cardiff.

Uro i kroppen før lørdag. Må vi bare unngå tap! Sjelden vi leverer 2 dårlige kamper på rad. Fulham så mye verre ut enn oss. Vi var på tross av resultatet klart best, igjen!

Tror Bamford starter. Han var i likhet med flere svak søndag. Bamford er avhengig av bedre servering. Søndag var det ille. Costa usedvanlig svak. Harrison rota bort maaange muligheter med dribling og dårlige innlegg. Dessuten mener jeg at det var utrolig svakt av Harrison å treffe Bamford når han har nesten hele målet å skyte på. Den kan ikke Bamford noe for. Motsatt og Bamford hadde truffet en Leeds spiller så hadde Bamford blitt slaktet for avsluttningen.

Mitt tips 2-0. Poveda og Harrison

Skjer neppe da vi stiller uforandret. Men ønsker dette offensive laget:
Meslier, Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Poveda, Roberts, Klich, Pablo - Bamford

Sub: Miazek, Ayling, Berardi, Alioski, Gotts, Shackleton, Harrison og Costa.

Hallgeir *

Leste et sted at Roberts er skadet også?

Ikke noen bombe det. Han spiller aldri mer enn 4-5 kamper på rappen før han er ute. Trist om det stemmer. Han var frisk mot Cardiff.

Uro i kroppen før lørdag. Må vi bare unngå tap! Sjelden vi leverer 2 dårlige kamper på rad. Fulham så mye verre ut enn oss. Vi var på tross av resultatet klart best, igjen!

Tror Bamford starter. Han var i likhet med flere svak søndag. Bamford er avhengig av bedre servering. Søndag var det ille. Costa usedvanlig svak. Harrison rota bort maaange muligheter med dribling og dårlige innlegg. Dessuten mener jeg at det var utrolig svakt av Harrison å treffe Bamford når han har nesten hele målet å skyte på. Den kan ikke Bamford noe for. Motsatt og Bamford hadde truffet en Leeds spiller så hadde Bamford blitt slaktet for avsluttningen.

Mitt tips 2-0. Poveda og Harrison

Skjer neppe da vi stiller uforandret. Men ønsker dette offensive laget:
Meslier, Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Poveda, Roberts, Klich, Pablo - Bamford

Sub: Miazek, Ayling, Berardi, Alioski, Gotts, Shackleton, Harrison og Costa.

Er Ayling skadet?

Eller tror du at Douglas kan gjøre en bedre jobb?

Jeg må bare innrømme at Douglas har jeg mistet trua på, og det ser ikke ut som om han er spesielt langt fram i Bielsas kø-system heller.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Leste et sted at Roberts er skadet også?

Ikke noen bombe det. Han spiller aldri mer enn 4-5 kamper på rappen før han er ute. Trist om det stemmer. Han var frisk mot Cardiff.

Uro i kroppen før lørdag. Må vi bare unngå tap! Sjelden vi leverer 2 dårlige kamper på rad. Fulham så mye verre ut enn oss. Vi var på tross av resultatet klart best, igjen!

Tror Bamford starter. Han var i likhet med flere svak søndag. Bamford er avhengig av bedre servering. Søndag var det ille. Costa usedvanlig svak. Harrison rota bort maaange muligheter med dribling og dårlige innlegg. Dessuten mener jeg at det var utrolig svakt av Harrison å treffe Bamford når han har nesten hele målet å skyte på. Den kan ikke Bamford noe for. Motsatt og Bamford hadde truffet en Leeds spiller så hadde Bamford blitt slaktet for avsluttningen.

Mitt tips 2-0. Poveda og Harrison

Skjer neppe da vi stiller uforandret. Men ønsker dette offensive laget:
Meslier, Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Poveda, Roberts, Klich, Pablo - Bamford

Sub: Miazek, Ayling, Berardi, Alioski, Gotts, Shackleton, Harrison og Costa.

Er Ayling skadet?

Eller tror du at Douglas kan gjøre en bedre jobb?

Jeg må bare innrømme at Douglas har jeg mistet trua på, og det ser ikke ut som om han er spesielt langt fram i Bielsas kø-system heller.

Egentlig jeg også, men laget trenger minst 1 spiller som kan slå veldig gode innlegg. I tilegg slå cornere eller skyte direkte frispark. Der har vi ingen. Kun derfor jeg ønsker Douglas. Men Ayling starter lørdag. Kommer Douglas inn er det heller Dallas som dyttes frem. Men Alioski er nok også foran Douglas i køa.

Bjorn

Gleder meg vilt til å se oss måle styrke med ett av de beste lagene i Championship. Dette er ikke noe lettere for det ene eller det andre laget. Hvis vi skal snakke relativ fordel, så mener jeg vi er godt trent. Får se om vi kan kverne ut og sette sjanser.
Pasningene frem til Bamford bør være noen cm bedre denne gangen.
Satser på at Mitrovich har en dårlig dag på jobb og ikke filmer seg til kort på våres spillere.
Lykke til!
Marching On! 4276

kilgallon

Frykter denne kampen på det grusomste, og forutser et knepent 0-1 nederlag. Har egentlig svoret at jeg alltid vil holde meg positivt innstilt til klubben i mitt hjerte, men etter Cardiff kampen er frykten for nok en gedigen skuffelse begynnt å vinne innpass.
Det jeg dog henger min hatt på er at kampen spilles lørdag kl. 16.00 og ikke kl. 13.30.
MOT

Hallgi

What if.., to livsviktige sekspoengkamper ikveld og imorgen!!
Pablo er forhåpentligvis klar ifølge Bielsa, og Roberts skal være helt frisk;
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-team-news-marcelo-bielsa-issues-pablo-hernandez-tyler-roberts-and-jean-kevin-augustin-updates-2895119
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Johnnyj

Kommer til å feire med flatfylla hvis vi tar poeng i denne kampen.
Hvis vi taper så blir det en nervepirrende sesongavslutning. Etter de siste sesongavslutningene så håper jeg vi slipper det, for snart har jeg ikke flere fingernegler igjen å bite av.

Hallgeir *

Leste et sted at Roberts er skadet også?

Ikke noen bombe det. Han spiller aldri mer enn 4-5 kamper på rappen før han er ute. Trist om det stemmer. Han var frisk mot Cardiff.

Uro i kroppen før lørdag. Må vi bare unngå tap! Sjelden vi leverer 2 dårlige kamper på rad. Fulham så mye verre ut enn oss. Vi var på tross av resultatet klart best, igjen!

Tror Bamford starter. Han var i likhet med flere svak søndag. Bamford er avhengig av bedre servering. Søndag var det ille. Costa usedvanlig svak. Harrison rota bort maaange muligheter med dribling og dårlige innlegg. Dessuten mener jeg at det var utrolig svakt av Harrison å treffe Bamford når han har nesten hele målet å skyte på. Den kan ikke Bamford noe for. Motsatt og Bamford hadde truffet en Leeds spiller så hadde Bamford blitt slaktet for avsluttningen.

Mitt tips 2-0. Poveda og Harrison

Skjer neppe da vi stiller uforandret. Men ønsker dette offensive laget:
Meslier, Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Poveda, Roberts, Klich, Pablo - Bamford

Sub: Miazek, Ayling, Berardi, Alioski, Gotts, Shackleton, Harrison og Costa.

Er Ayling skadet?

Eller tror du at Douglas kan gjøre en bedre jobb?

Jeg må bare innrømme at Douglas har jeg mistet trua på, og det ser ikke ut som om han er spesielt langt fram i Bielsas kø-system heller.

Egentlig jeg også, men laget trenger minst 1 spiller som kan slå veldig gode innlegg. I tilegg slå cornere eller skyte direkte frispark. Der har vi ingen. Kun derfor jeg ønsker Douglas. Men Ayling starter lørdag. Kommer Douglas inn er det heller Dallas som dyttes frem. Men Alioski er nok også foran Douglas i køa.

Innlegg er (muligens) det eneste Douglas behersker bedre enn resten av våre backer.

Tenk om vi hadde hatt Charlie Taylor nå ! (sukk)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Under dagens presser forklarte Bielsa hvorfor Gotts kom på banen og ikke Shakleton. Interessant betraktning:

And he had a typically detailed answer for why Robbie Gotts came on as a sub instead of Jamie Shackleton:
Shackleton is a player who needs spaces to attack and Gotts is a player who finds spaces where it is difficult to find spaces. I chose him, he played just 10 minutes, and we played one pitch at this moment of the match that was 30 metres for 60 metres.
That last bit is a bit confusing, he's basically saying all the game, so all the players, and none of the space, was being played in Cardiff's half, and that suited Gotts better.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

De fleste tipper tap her. Skjønner jeg godt, cause we are Leeds.....

Men må skuffe dere, folks. Vi vinner 4-0.
MOT

Reaney

Hvis Leeds på hjemmebane i en svært avgjørende kamp (Fulham) svikter igjen som i fjor mot Norwich, Sheffield Utd. ogDerby (play offs) og klarer å tape, så må vi bare erkjenne at laget ikke er godt nok og at direkte opprykk mest sannsynlig går i dass.

ingve1960

Etter resultatene å dømme så er kampene uten publikum som å spille på nøytral bane. Det er sund for oss som hadde 5 hjemme 4 borte 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Adam Pope
@apopey

Fulham boss Scott Parker says his team news is “a bit of a mixed bag” with “a number of players being  nursed through certain issues & players who are a bit behind due to Coronavirus & how we’ve had to train them as they were in isolation. But we’ve a strong enough squad.”
#lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Hvis Leeds på hjemmebane i en svært avgjørende kamp (Fulham) svikter igjen som i fjor mot Norwich, Sheffield Utd. ogDerby (play offs) og klarer å tape, så må vi bare erkjenne at laget ikke er godt nok og at direkte opprykk mest sannsynlig går i dass.

De gangene jeg har sett Fulham så er de dårligere enn Leeds pleier å være. De er mye av og på i løpet av en kamp og spiller ofte omstendelig.
Jeg har vanskelig for å se at Fulham er ligaens nest beste lag (direkte opprykk) .
Men i interne oppgjør kan alt skje, for Fulham har kvalitetsspillere.

Fulham er nå testet mot Bristol og Brentford i de to siste kamper (1-1 og 0-2). Det var jevnt, men Fulham mangler det kneppet som gjør dem til et lag som kan rykke rett opp, mener nå jeg. De har rotet mer enn Leeds mot svak motstand også.

rd1

All erfaring tilsier at det bare er å grue seg til 0-1 eller 0-2... suuuk!
"Who needs Cantona??"

Sleivind

Kan ikke huske sist jeg gruet meg like mye til en kamp!

Blir rett og slett ulidelig spennende. Satser på en tidlig 3-0 ledelse  ::)

roaldv

Matchday! Prøver å si til meg selv at det er annerledes i år, men klarer ikke helt å overbevise meg selv. Vi er bedre enn Fulham, men i en enkeltkamp kan alt skje. Samtidig er jeg rimelig sikker på at WBA vil avgi en god del poeng utover, de er rett og slett ikke så veldig bra for tiden. Ville nok tatt en uavgjort i dag, om jeg fikk tilbudet.

samadhi

Vinner vi i dag rykker vi opp til Premier Leauge.
Da får vi en luke som er så stor at selv ikke Leeds er i stand til rote det til på slutten.
marching on together,
derudaf forever...