Skrevet av Emne: Kamp: vs Barnsley @Elland Road, torsdag 16/07-20 kl. 18.00 på Viasport 1  (Lest 21607 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

karaba

Nå er presset igjen på Brentford og WB. De må vinne sine siste to for å hindre oss i og rykke opp (og vi må da tape begge våre). Dette ser veldig bra ut må jeg si


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Jadda!!!!! Verdens beste 3 poeng i «verdens verste» Leedskamp! Andre omgang snakker vi ikke om nå. Premier League here we come!!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Var vel heller dårlig struktur og store problemer med å finne en god nok erstatter for Kalvin.
I tillegg kom jo nervene krypene utover andre omgang da fundamentet bak i banen nesten lå i ruiner.
Hadde jo de største sjansene med Bamford og Dallas. Bamford skulle vel også hatt et straffespark kanskje.

Deilig sånne seire, men ikke bra for helsa.
Tror WBA skal få det tøft mot Huddersfield I morgen!

lowfields

Hva i all verden skjedde idag? Er det viktigheten av kampen(spenning/nerver) som gjør spillerne 10x mer slitne enn vanlig? Håper jeg aldri får se Leeds slik under Bielsa igjen. Gjør med nesten bekymret for de 2 siste kampene. Shackleton må starte mot Derby nå. Skål!!!!!
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

RoarG

Og dette var Leeds 4. strake seier! Rekka etter avbrekket er vel TVUVVVV? Ubeseiret på siste 6, altså. Slikt blir det opprykk av. Mulig vi burde ha bare fått uavgjort i dag? Vel, mot Luton burde vi ha vunnet. Så det går vel sånn opp i opp, tenker jeg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Synes Mads Andersen på Barnsley var bra, en av de bedre stopperne jeg har sett i CC. Her burde Orta kjenne sin besøkelsestid.

asbfjell

Vi så blytunge ut. Og utover i andre omgang viste det mentale seg frem igjen. Jo før det opprykket er i boks, jo bedre. Samtidig godt å vinne på litt sånne dager. Vi var ikke til å kjenne igjen. Kampprogrammet tærer på.

Ja - og på søndag møter vi Derby som får fem hviledager før kampen mot våre tre.
Klart sånt har betydning og er direkte urettferdig.

Er veldig glad for at vi ikke MÃ… ha et poeng-resultat på søndag.

GeirO

Er veldig forvirret. Er vi ikke bedre enn dette på slike dager, dvs. gå helt i oppløsning?

En ting er sikkert, opprykket er LANGT fra klart. Taper vi mot Derby (Brentford og WBA vinner sine) tror jeg kampen mot Bowyer blir helt grusom å se på.....i alle fall hvis vi spiller som i dag (Charlton er bedre enn Barnsley).
MOT

palle

Synes Mads Andersen på Barnsley var bra, en av de bedre stopperne jeg har sett i CC. Her burde Orta kjenne sin besøkelsestid.

Holder bra CC-standard.

Men CC-standard holder jo ikke for oss (tji-hi)

...ooo, vi vandrar saman...

Lucas the Kop Cat

Synes Mads Andersen på Barnsley var bra, en av de bedre stopperne jeg har sett i CC. Her burde Orta kjenne sin besøkelsestid.
Vanskelig å bedømme ut fra dagens kamp så dårlig som Barnsleys motstander var.

stian

Dette var grusomt å følge med på!
Nå har vi noen tær i PL!  8)

Til tross for seier, er det lov å kalle dette en taktisk bommert av Bielsa?
Bielsaball betyr høyt, kollektivt, aggressivt press og mange på løp samtidig. Når vi ikke orker/tør så er det vel ikke planen men utførelsen som er problemet. I tillegg noen viktige brikker på skadelisten.

Tja, det går kanskje an å stille spørsmålstegn ved noen av disposisjonene denne gangen. 3-ern bak funket dårlig i dag, men det er vel en av Bielsas standardmanøvre i noen kamper. Vi aner jo ikke hva Bogusz/McCalmont viser på trening, men det virker rart at ingen av dem er på benken når Phillips er ute. Struijk klarer seg OK, men virket utilpass i posisjonen. Shackleton kommer inn alt for sent og erstatter Pablo i stedet for en sliten Klich. Flere overraskende trekk i mitt hode i alle fall.

jaho

Vi så blytunge ut. Og utover i andre omgang viste det mentale seg frem igjen. Jo før det opprykket er i boks, jo bedre. Samtidig godt å vinne på litt sånne dager. Vi var ikke til å kjenne igjen. Kampprogrammet tærer på.

Aldri sett oss så slitne...Klich klarte jo så å si ikke jobbe hjemover...med flere...ikke samme gladfølelsen som
etter Swansea, bare veldig betenkt og lettet...kan ikke spille slik siste to....men kan da umulig gå fra 10-1-1 til 0-0-2 ?? Selv ikke Leeds vel..

gulle

Har ikke sett på , men skjønner vi var dårligere ennvi bruker å være men vi har absolutt fortjent dette vi kunne vel slått Luton 5-1 uten at det var et ran

Vi rykker opp dere, det ser ikke sånn ut på kommentarene her inne
Cheer up. PL hete we come!
Nå rykker vi opp! Jasederja

Bellini

Alle må være fornøyd med 3 poeng i en slik kamp. Tipper det var en god blanding av nerver og et stort savn av Kalvin, vi har jo sett dette flere ganger i år når han er vekk så spiller White der og det er alltid Hawaii. Har ikke sett at deg har vært bra og må tyde på at Shackelton er langt unna en start plass som DCM. Men synes Struijk viste potensialet veldig bra i duell og hode spill og flere veldig fine pasninger var nok litt nervøs og startet litt famlende men synes han fant plassen i et dårlig Leeds lag.

I morgen avgir WBA poeng og da..... :D

raggen

mye overraskende idag spesielt i 2 omg. om det er spillerne som er slitne eller roteringen som ødelegger. white ble jeg ikke klok på idag. vet ikke hvor han egentlig spilte.
Istedenfor og "bare" erstatte phillips med en spiller så kjører vi white ut av forsvareret slik at vi har 2 "nye" spillere. Her burde det kanskje være lettere og kjøre shack, evt dallas og inn med douglas på back og ha stopperparet i fred.
Ellers var bytte med struijk og overraskende og alt i alt en rotete 2 omgang.MEN gud bedre det har aldri smakt bedre med 3 poeng og DET er det viktigste ikveld.
Forever Leeds United!!!!!!!!

Forever Whites

Herlig med 3 poeng.  Nå trenger vi kun et poeng på de to siste.  Dette klarer vi!  :)
Medlem 94237

samadhi

Herlig å se gleden og lettelsen på spillerne etter kampen.
Ingen snakker høyt om Premier Leauge ennå, men jeg tror de fleste er overbeviste om hvordan dette ender nå.
marching on together,
derudaf forever...

GeirO

Herlig med 3 poeng.  Nå trenger vi kun et poeng på de to siste.  Dette klarer vi!  :)
Det klarer vi HVIS vi spiller som normalt, ikke som i dag.
MOT

Eriksen55

Skjønner at Bogusz føler seg forbigått nå, når Strujik kommer inn sentralt i en så viktig fase av en så viktig kamp. Sitter nok hjemme og tenker at det burde vært ham.

Bogusz er offensiv midtbane. Strujik stopper og 4'er.

Bortsett fra en tidlig feilpassning så syntes jeg han klarte seg bra. En god hodespiller er han også. Det trengs!

Kanskje et alternativ mot Derby? Tipper Bielsa starter likt som i dag. Men fint å se u23 gutta får spilletid og gripe sjansen. White imponerer ikke i 4'rollen, så muligheter for endring. Berardi god som alltid under Bielsa.

Nå er vel Costa ute også. Dette går bra til slutt uansett! Helr nydelig med tre poeng!
« Siste redigering: Juli 16, 2020, 22:02:09 av Leeds - 1919 »

lowfields

Meslier
Ayling Berra Cooper Douglas
White
Harrison Shack Roberts Allioski
Bamford

bør være laget til søndag.
La Klich og Dallas hvile for en gangs skyld.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

ar9

Grusomt å se på 2.omgangen idag.
Kan ikke huske å ha sett Bielsas Leeds på den måten en hel omgang.
Men takler 45 min med Iceing fotball nå når det gir oss alle 3 poengene.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Er mer bekymra i kveld enn jeg var i går kveld. Utrolig deilig å vinne på en dårlig dag, men nå må vi ha hjelp av Hødd eller Stoke for å klare opprykket.
Er redd Derby blir for tøft pga mangel på restitusjon. Da står vi igjen med Charlton som kommer til å krige akkurat som Barnsley. I kveld har vi sett at det passer Leeds dårlig og da kan ALT skje.

Blank_File

Er mer bekymra i kveld enn jeg var i går kveld. Utrolig deilig å vinne på en dårlig dag, men nå må vi ha hjelp av Hødd eller Stoke for å klare opprykket.
Er redd Derby blir for tøft pga mangel på restitusjon. Da står vi igjen med Charlton som kommer til å krige akkurat som Barnsley. I kveld har vi sett at det passer Leeds dårlig og da kan ALT skje.
Da er du nokså på jorde rent tallmessig i alle fall. 96% sjanse før i kveld. Lurer på hva den er nå. Asbjørn?

Torpe-do

Må hugse på at BÃ…DE Brentford og WB må VINNE sine to siste kampar, og me lyt tape begge to for at dette ikkje skal gå. Godt mogleg eg har reist Leeds-flagget i flaggstonga før søndag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom S

Eit aggresivt Barnsley lag kombinert med dårlig kampledelse av Bielsa gjorde denne kampen utriveleg å følge.
COME ON LEEDS !!

HåvardK

Ja, det var tungt - men det gikk.
Tror vi må avgjøre dette selv, og da er det spennende om det gjøres endringer på laget til søndag. Mest sannsynlig stiller vi med de samme elleve som i dag, men jeg hadde foretrukket Struik direkte inn på midten, samt Pablo fra start på bekostning av Roberts, som ikke har vært god i de siste kampene.

Kontakinte

Er mer bekymra i kveld enn jeg var i går kveld. Utrolig deilig å vinne på en dårlig dag, men nå må vi ha hjelp av Hødd eller Stoke for å klare opprykket.
Er redd Derby blir for tøft pga mangel på restitusjon. Da står vi igjen med Charlton som kommer til å krige akkurat som Barnsley. I kveld har vi sett at det passer Leeds dårlig og da kan ALT skje.
;D :o Det senarie du beskriver her, bør du sette penger på. MOT!

Hallgi

Dette var sjeldent deilige tre poeng, ting fungerte tydeligvis ikkje i Philips’ fravær; og då er det så ubeskrivelig godt å vinna slik ein viktig kamp på et selvmål.
Leeds produserte vel nesten ingenting, foruten ein veldig fin overgang som blei for dårlig avslutta av Bamford, men det var jammen mange halvsjanser for Barnsley:
https://youtu.be/vY93-EIi25k
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Lucas the Kop Cat

Dette var sjeldent deilige tre poeng, ting fungerte tydeligvis ikkje i Philips’ fravær; og då er det så ubeskrivelig godt å vinna slik ein viktig kamp på et selvmål.
Leeds produserte vel nesten ingenting, foruten ein veldig fin overgang som blei for dårlig avslutta av Bamford, men det var jammen mange halvsjanser for Barnsley:
https://youtu.be/vY93-EIi25k
To avslutninger på mål fra begge lag, Leeds sine var store sjanser og gode redninger av keeper. Barnsleys hadde vel en halvfarlig avslutning på mål og en helt ufarlig, ellers ble vi reddet var Barnsleys manglende evne på å treffe mål.
« Siste redigering: Juli 17, 2020, 10:36:24 av Lucas the Kop Cat »

Hallgi

Ja, like mange avslutninger på mål mot det som tross alt er bunnlaget i divisjonen er uansett under pari på ER, men det har ingenting å sei; de 3 poengene betyr alt

Dette var sjeldent deilige tre poeng, ting fungerte tydeligvis ikkje i Philips’ fravær; og då er det så ubeskrivelig godt å vinna slik ein viktig kamp på et selvmål.
Leeds produserte vel nesten ingenting, foruten ein veldig fin overgang som blei for dårlig avslutta av Bamford, men det var jammen mange halvsjanser for Barnsley:
https://youtu.be/vY93-EIi25k
To avslutninger på mål fra begge lag, Leeds sine var store sjanser og god redning av keeper. Barnsleys hadde vel en halvfarlig avslutning på mål og en helt ufarlig, ellers ble vi reddet var Barnsleys manglende evne på å treffe mål.
ALAW (& I am the pirate amongst us)