Skrevet av Emne: Premier League 2020/21  (Lest 38915 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Premier League 2020/21
« Svar #210 på: April 18, 2021, 21:19:55 »

Jeg tror dette er er utspill fra disse klubbene for å presse PL og UEFA slik at de selv får mer penger i de turneringene.
Jeg tviler på at superligaen blir realitet.



Du har nok rett i det - og det var vel lignende pressmiddel forrige gang CL utvidet og storklubbene fikk flere kamper/større inntekter...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Perik

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #211 på: April 18, 2021, 22:33:24 »
Mon tro hva grassroten i disse klubbene mener!
Hvis en stor del av supporterne boikotter eget lag og klubbene kastes ut av nasjonale serier er det omtrent kroken på døren det.
Kjenner jeg er glad vi ikke er en del av dette, hadde hatt en forferdelig vond smak i munnen

Jeg tror dette er er utspill fra disse klubbene for å presse PL og UEFA slik at de selv får mer penger i de turneringene.
Jeg tviler på at superligaen blir realitet.

PL: PL har valget mellom å kaste dem ut eller skjevfordele TV-inntektene mer for å beholde dem. Det siste tror jeg vil skje.
CL: UEFA ble ikke enige om nytt opplegg for CL i siste møte. For å beholde de store klubbene må UEFA betale "de store" mer, f.eks i form av "fast" deltakelse. En fribillett uten å kvalifisere seg.

Storklubbene har de beste kortene her. De har tapt mye penger det siste året og vil ha enda bedre betingelser. Kastes de ut av PL så lever de godt med det. Annonsørene (pengene) vil da kanaliseres til Superligaen, og Premier League vil da få et B-stempel med mindre penger. Derfor tror jeg ledelsen i Premier League strekker seg langt og endrer den nye TV-avtalen mye , til fordel for "de store". De tør ikke å kaste ut lagene som drar inn mest inntekter fra TV-sponsorer. Det vil være kroken på døra. Det samme for UEFA. De tør ikke å ekskludere de store klubbene. Da blir CL en B-turnering og sponsorene rømmer til superligaen

Dette er et pressmiddel fra de store klubbene. Akkurat det samme som fikk UEFA til å opprette Champions League etter trussel om egen superliga på 90-tallet. Dette var ventet.

Er spent på utviklingen! Men tror du klubbene ville gjennomført det om de mister støtte fra supporterne, og om spillerne får beskjed om at de ikke får delta i internasjonale turneringer? Hvis UEFA/PL ikke gir etter for presset, de har jo litt gode kort de og, selv om de vil miste penger uten de store klubbene

Gordon McUseless

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #212 på: April 18, 2021, 23:18:16 »
Dette gjør meg nervøs med tanke på de Amerikanske eierne vi har fått inn.
Hvis Leeds hadde gått med på noe slikt, noe de ikke hverken er tilbudt eller tror vil, ihvertfall så lenge Radrizzani har majoriteten, så hadde jeg funnet meg et nytt lag i non leauge inntil de hadde kommet til fornuft. Dette er så sykt at jeg måtte sjekke hvilken dag i April vi var igjen.
« Siste redigering: April 18, 2021, 23:59:28 av Gordon McUseless »

Josch

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #213 på: April 18, 2021, 23:39:40 »
Mon tro hva grassroten i disse klubbene mener!
Hvis en stor del av supporterne boikotter eget lag og klubbene kastes ut av nasjonale serier er det omtrent kroken på døren det.
Kjenner jeg er glad vi ikke er en del av dette, hadde hatt en forferdelig vond smak i munnen

Jeg tror dette er er utspill fra disse klubbene for å presse PL og UEFA slik at de selv får mer penger i de turneringene.
Jeg tviler på at superligaen blir realitet.

PL: PL har valget mellom å kaste dem ut eller skjevfordele TV-inntektene mer for å beholde dem. Det siste tror jeg vil skje.
CL: UEFA ble ikke enige om nytt opplegg for CL i siste møte. For å beholde de store klubbene må UEFA betale "de store" mer, f.eks i form av "fast" deltakelse. En fribillett uten å kvalifisere seg.

Storklubbene har de beste kortene her. De har tapt mye penger det siste året og vil ha enda bedre betingelser. Kastes de ut av PL så lever de godt med det. Annonsørene (pengene) vil da kanaliseres til Superligaen, og Premier League vil da få et B-stempel med mindre penger. Derfor tror jeg ledelsen i Premier League strekker seg langt og endrer den nye TV-avtalen mye , til fordel for "de store". De tør ikke å kaste ut lagene som drar inn mest inntekter fra TV-sponsorer. Det vil være kroken på døra. Det samme for UEFA. De tør ikke å ekskludere de store klubbene. Da blir CL en B-turnering og sponsorene rømmer til superligaen

Dette er et pressmiddel fra de store klubbene. Akkurat det samme som fikk UEFA til å opprette Champions League etter trussel om egen superliga på 90-tallet. Dette var ventet.

Er spent på utviklingen! Men tror du klubbene ville gjennomført det om de mister støtte fra supporterne, og om spillerne får beskjed om at de ikke får delta i internasjonale turneringer? Hvis UEFA/PL ikke gir etter for presset, de har jo litt gode kort de og, selv om de vil miste penger uten de store klubbene

Vanskelig spørsmål du stiller. I alle store valg klubbene gjør bør de ha støtte fra supporterne. Vil man heie like mye på klubben sin om man holder til i en superliga og ikke deltar i engelsk seriesystem eller FA-cupen? Dette er tradisjoner og  fotballens gen i England. Blir det det samme å spille en egen liga mot Real Madrid og Milan, med ditto reiser for supportere?
Hvis ikke supporterne er med på dette så tar man en stor sjans her. Vi ser allerede at de som er imot dette prøver å bruke supporterne som argument her.

Blank_File

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #214 på: April 19, 2021, 08:25:26 »
Fremtidens supportere er ikke de samme som oss. De synes åpenbart det er kulere med ett opplegg der "deres" lag spiller kamper mot andre storlag hver gang. Jeg kjenner på den samme vemmelsen som dere andre, men har tror ikke det er så urealistisk som vi håper og tror. Uansett så betyr dette mer makt til toppen og vil usannsynliggjøre Leicester-suksesser til et punkt der det ikke er mulig. Så lenge eierne generer mest mulig profitt, er alt annet underordnet.

Stut og Fjærkre

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #215 på: April 19, 2021, 09:05:39 »
Tror man må se på hvilke supportere disse klubbene prioriterer.
De anser seg selv som globale klubber, med store fans grupper i Asia og Afrika. Fans der mange ikke drømmer om å besøke stadionene og er fornøyd med å se klubbene på TV så ofte som mulig. Mens de som drar på kamp en gang i livet er opptatt med å ta selfie under kampen. Hver eneste asiatiske turist generere store inntekter i megastoren, og kjøper like mye pølse. Slik at kampinntektene har blitt mangedoblet etter at de gradvis har faset ut de lokale supporterne.

De engelske supportene blir da mer sett på som hår i suppa som lager mye støy uten at de er mange nok til å generere de inntektene disse klubbene drømmer om.

Uansett håper jeg at PL har baller til å kaste dem ut, jeg kommer ikke til å savne dem. Men er redd for at UEFA og PL nok en gang kommer til å logre for disse brønnpisserne.

RoarG

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #216 på: April 19, 2021, 11:07:36 »
Makta rår, og den sitter i lommeboka. De store klubbene lever etter regelen "størst først, minst sist". At man skylder på pandemien for å dekke over sin egen grådighet er direkte kvalmende. Altså, er jeg pessimist. Superligaen blir en realitet. Så får supportere, klubber, pundits og fotballforbund rasle med sablene så mye man vil.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Stut og Fjærkre

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #217 på: April 19, 2021, 11:40:35 »
For to år siden fikk Leeds 200 000 GBP i bot for at en kar i United tøy stod på en offentlig gangvei utenfor treningsanlegget til Derby County. Angivelig for ikke å ha opptrådd i god tro og med de beste hensikter ovenfor felleskapet i ligaen de da spilte i.

Skal tro hvor stor bot de skitne seks ville ha fått, dersom det hadde vært likhet for loven.

NT

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #218 på: April 19, 2021, 12:58:15 »
Fremtidens supportere er ikke de samme som oss. De synes åpenbart det er kulere med ett opplegg der "deres" lag spiller kamper mot andre storlag hver gang. Jeg kjenner på den samme vemmelsen som dere andre, men har tror ikke det er så urealistisk som vi håper og tror. Uansett så betyr dette mer makt til toppen og vil usannsynliggjøre Leicester-suksesser til et punkt der det ikke er mulig. Så lenge eierne generer mest mulig profitt, er alt annet underordnet.
Du pirker jo borti en av samfunnets store utfordringer her, at makten på toppen styrer oss i ett puslespill basert på deres premisser og hvor historiske perspektiv bare blir ledd av. Det kalles utvikling som vi ikke kan stoppe, hvilket jeg også er med på i mange sammenheng, men undres over hvor stor grad av historien det skal køddes med. Utvikling må ikke stoppes, men den kan kontrolleres og ha en balanse. Noen ganger spør jeg meg selv om den i det hele tatt har verdi ? F.eks. når skikongen Dæhlie foreslår at vi skal kutte ut klassisk i langrennssporten, kjenner på oppgitthet over hele greia.

lowfields

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #219 på: April 19, 2021, 19:15:36 »
12 av 15 faste plasser er tatt. Spørs om det blir mer enn 2 til foreløpig. Den 15. er nok satt av til PSG etter at de har arrangert VM sammen med FIFA.
Galatasaray og Cardiff må gjerne få de 2 andre.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Hallgeir *

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #220 på: April 19, 2021, 19:22:31 »
Bayern M og B. Dortmund var vel tiltenkt to av plassene. Heldigvis takket de nei, og det var nok en strek i regningen for de grådige.

Jeg noterer meg at INGEN supporter som har blitt spurt i media, har bifalt den nye ligaen.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #221 på: April 19, 2021, 19:51:01 »
Bayern M og B. Dortmund var vel tiltenkt to av plassene. Heldigvis takket de nei, og det var nok en strek i regningen for de grådige.

Jeg noterer meg at INGEN supporter som har blitt spurt i media, har bifalt den nye ligaen.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/M3ldl0/supporterleder-positiv-til-super-league-de-fleste-hadde-skrudd-paa-tv-en

Blank_File

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #222 på: April 19, 2021, 20:19:17 »
Bayern M og B. Dortmund var vel tiltenkt to av plassene. Heldigvis takket de nei, og det var nok en strek i regningen for de grådige.

Jeg noterer meg at INGEN supporter som har blitt spurt i media, har bifalt den nye ligaen.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/M3ldl0/supporterleder-positiv-til-super-league-de-fleste-hadde-skrudd-paa-tv-en
Det er akkurat dette jeg også tror det ender med. At det blir med pratet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Premier League 2020/21
« Svar #223 på: April 20, 2021, 16:23:56 »
'Formtabellen' siste 20 kamper er riiimelig interessant.
Se f.eks. avstanden opp til  tredjeplassen.

Tror man kan si Leeds har tilpasset seg øvre sjikt av Premier League nå. :)

Ross  @yaboysharpy

Form table for the last 20 games (mid December onwards) is an interesting one

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #224 på: April 21, 2021, 20:31:44 »
Er virkelig ikke kamptidspunkter fastsatt for 1. Mai ennå- er vel neppe kl 16:00 for samtlige?
 

Forever Whites

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #225 på: April 21, 2021, 21:27:39 »
Er virkelig ikke kamptidspunkter fastsatt for 1. Mai ennå- er vel neppe kl 16:00 for samtlige?

Her står det 4 forskjellige tidspunkt på kampene den dagen:

https://www.livescore.com/en/football/england/premier-league/#/20210501
Medlem 94237

Håvard

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #226 på: April 21, 2021, 22:26:32 »
 City spiller utvist etter en blåkopi av Coopers utvisning....og Pep kraftig irritert
...

Andersen

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #227 på: April 21, 2021, 23:26:44 »
2 kamper i dag som gikk Leeds vei resultatmessig , Southampton og Aston Villa tapte .  ;D ;

Andersen

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #228 på: April 21, 2021, 23:30:31 »
Enig med deg Håvard , taklingen til Stones var en blåkopi av Cooper sin ! Pep var sikkert helt enig i utvisningen av Cooper , men rasende over at sin egen spiller ble utvist i kveld .

GeirO

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #229 på: April 21, 2021, 23:54:40 »
Nyopprykkede Sheff. Utd. ble nr. 9 i fjor. Kan vi ha som mål å gjøre det bedre enn de? Dvs. gå forbi Arsenal og Everton og ta 8. plassen. Ville vært meget bra.
MOT

Lucas the Kop Cat

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #230 på: April 22, 2021, 07:01:52 »
City spiller utvist etter en blåkopi av Coopers utvisning....og Pep kraftig irritert
...
En liten forskjell, Cooper var vel på ball først, Stones tok bare mann.

Cherry

Sv: Premier League 2020/21
« Svar #231 på: April 22, 2021, 12:12:27 »
Er virkelig ikke kamptidspunkter fastsatt for 1. Mai ennå- er vel neppe kl 16:00 for samtlige?

Her står det 4 forskjellige tidspunkt på kampene den dagen:

https://www.livescore.com/en/football/england/premier-league/#/20210501

Hmm, takk.
Pub glapp allikevel her i Viken dessverre  :(