Skrevet av Emne: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?  (Lest 3776 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« på: Juli 29, 2020, 09:42:21 »
Noe går sikkert igjen hos oss alle, minus 30 poeng og en reell fare for likvidasjon. Men utover det, hva er det verste dere husker fra denne perioden, av stort og smått?

Stort:

Tapet i playoff-finalen i Cardiff i 2006. Var tilstede, for første gang på en arena under tak. Hjemturen ble lang, veeeldig lang.

Smått:

Da Neil Warnock vraket Ross Barkley, til fordel for Michael Brown. Ufattelig da, like ufattelig nå.
 

leedslife

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #1 på: Juli 29, 2020, 10:09:32 »
Mesteparten av Cellino tiden.
Ansettelsen av Hockaday og Evans feks.
Det har vært lysglimt i CC og sesongene i league one, men under Cellino var det mørkt.
Gjorde skam på klubben og de som jobbet i den. Kan vel heller ikke takke han for at Rad kom. Er vel Dalglish som skal takkes.

Noen av spillerne vi har hatt innom... har heldigvis fortrengt endel.
Pugh...

auren

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #2 på: Juli 29, 2020, 10:18:27 »
Disse 112 (!) lånesigneringene oppsummerer mye som var galt i klubben de siste 16 årene. Selvsagt noen gode lån, men jøsses så mye "dross" som har vært innom klubben i våre hjerter. Virket som ledelsen/managerne elsket å få inn reservekeepere og venstrebacker!

https://www.planetfootball.com/quick-reads/leeds-united-fan-ludicrously-rated-100-loan-signings-since-2004/


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #3 på: Juli 29, 2020, 10:24:01 »
Ellers må jeg istemme med leedslife at et av de store nedturene var da Cellino kom inn på sin høye hest og sparket McDermott FØR han i det hele tatt hadde tatt over klubben. En motbydelig fyr fra start til slutt. Ansettelsen av Hockaday er den mest sinnsyke ansettelsen i vår klubbs hundreårige historie. Inkompetanse, inkompetanse, inkompetanse! Det er helt utrolig når man tenker tilbake på det.

Årene i L1 var ikke av de verste. Første sesongen med minus 15 er faktisk en av de kjekkeste sesongene pre Bielsa. Hele verden mot oss. 5 kamper og vi var på 0 poeng. Bare så synd at vi ikke klarte opprykket med en gang. Vi hadde noen skikkelig gode spillere i Beckford, Gradel, Becchio, Howson og Snodgrass. Knuste Manu i FA-cupen m.m.

Så må vi jo også trekke inn fjorårets vårsesong. Da vi endelig trodde vi skulle rykke opp, og så falt vi sammen som et korthus. Det var veeeldig tøft å ta innover seg.

Tenk at vi har rykket opp til Premier League da dere!!  :-*

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

NT

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #4 på: Juli 29, 2020, 11:13:07 »
Øyeblikket da man fra tribunen på Elland Road så Kiko rykke ut i en situasjon han aldri kunne vinne, og Derby utlignet til 1-1 i Playoff 2019. Det øyeblikket, hvor man ledet 2-0 sammenlagt og allerede hadde dannet seg ett bilde av Wembley-tur og følelsen av at dette er året det skjer - så kom dette øyeblikket !  I den grad en hel 2.omgang også kan kalles "ett øyeblikk" så var det sammenhengende 45 min lidelse.  På en måte er det godt å se i speilet, da verdsettes årets triumf om mulig enda høyere.

stian

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #5 på: Juli 29, 2020, 11:39:00 »
For meg var bunnpunktet bildet av Eirik Bakke som går og smiler og ler sammen med en motspiller rett etter sluttfløyta i tapet mot Watford i playoff i 2006.

Så følger det jo en lang rekke med bisarre nedturer, men det som er det beste med fotball er at det trengs så få store opplevelser for å viske ut den lange listen av negative. Å være Leedssupporter gjør to viktige ting med deg: Det bygger karakter og en evne til selektiv hukommelse. Har hatt generelt god nytte av begge to  :)


Andersen

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #6 på: Juli 29, 2020, 12:29:16 »
Vanskelig å trekke frem disse 16 årene vi var i den mørke middelalderen . Det skjedde så mye . Men Bates/ Cellino (og hans lovnader) + tapet for Derby i play - off i fjor svei skikkelig . Men nå er de 16 årene glemt , ny seriøs eier som vil det beste for klubben :D og Bielsa som virkelig har transformert et lag fra å være middels til å være et lag som alle som er intressert i fotball faktisk snakker om. MOT.

Torpe-do

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #7 på: Juli 29, 2020, 13:12:35 »
Som fleire skriv er det mangt som kan nevnast her.

Men for å dra fram eit tilfelle, må det vere Play-off tapet mot Derby i fjor. Det er kanskje isolert sett ikkje det verste som har skjedd klubben dei siste 16 åra, men kombinasjonen av håp/skuffelse slo her utruleg sterkt.


RoarG

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #8 på: Juli 29, 2020, 14:04:06 »
Nedrykket til League One er det desidert verste som har hendt i klubbens historie, med den påfølgende administrasjonen av klubben. Overgår glatt ansettelsen av Hockaday, som blir mer som en vits å regne. I 2007 var Leeds United svært nær ved å opphøre og eksistere. Så Cellino-haterne får ha meg unnskyldt. Årene 2014 - 2017 kommer ikke i nærheten av sommeren 2007. Hvem vet, kanskje vi hadde nå sittet og holdt med et Leeds Wanderers/Rovers dannet i august 2007, og akkurat nå feiret et opprykk til League One?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #9 på: Juli 29, 2020, 17:49:27 »
For meg var ventetiden det verste.  Ble verre og verre som årene gikk.  Men nå er det heldigvis forbi.  ;)
Medlem 94237

Bromancer

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #10 på: Juli 29, 2020, 18:19:25 »
Nedrykket til League one var vel det absolutte bunnpunktet i løpet av disse fæle årene

Kontakinte

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #11 på: Juli 29, 2020, 18:26:10 »
Ansettelsen av  Steve Evans!!!!!!!!!!!!

lojosang

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #12 på: Juli 29, 2020, 21:23:00 »
Det verste enkeltøyeblikket var da Doncaster scora på Wembley.

Paranoiaen til Giftdvergen og Cellino-perioden var mer seigpining.

Audmjukst
-LeifO

- Leif Olav

ibster

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #13 på: Juli 30, 2020, 17:40:02 »
Salget av Howson svei skikkelig.

Da vi skjønte at GFH bare var dritt og vi nesten var glade for å få inn Cellino  :o Nok en bunn.

Gufrias

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #14 på: Juli 30, 2020, 23:06:48 »
1. Sommeren 2007, da jeg fryktet at klubben ville bli likvidert, eller miste plassen i EFL. Det var da jeg begynte å følge med på LUSCOS forum og etterhvert melde meg inn, etter å  ha klart meg med norske massemedia i alle de år.

2. Skuffelsen da GFH's fagre løfter viste seg å være blank løgn, og de bare var ute etter å tappe klubben for penger.

3. Dave Hockaday. Den ansettelsen viste Cellinos ambisjoner uten filter.
Hekta på Leeds siden 1974

Eriksen55

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #15 på: Juli 30, 2020, 23:36:59 »
Tilfeldig rekkefølge på tre ting jeg kommer på. Vanskelig, har vært noen nedturer.

1. Selv om årene i L1 var "ok". Var selve nedrykket fra cc grusomt! En vond følelse!

2. Klubben var totalt nedsyltet i gjeld. Ryktene gikk om diverse oppkjøp. Hadde ikke samme tilgang til info da. Men når jeg leste på tekst-tv at Bates hadde kjøpt tilbake klubben. Gniern ble kvitt mye gjeld. Men Bates igjen!  Blytungt

3. Cellino og alt det han kom med. Massesignering av spillere, bruk og kast av håpløse managere og rasering av akademiet. Ansettelsen av Hockaday og Evans inkludert her. Mange øyeblikk, vanskelig å velge det verste!

lowfields

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #16 på: Juli 31, 2020, 10:24:39 »
Årene ca 2012-2017.
Ingenting er verre enn når en føler klubben har en eier, et styre, en manager og en spillerstall som alle drar i hver sin retning.

Som jeg alltid har sagt, for meg er ikke det viktigste om motstanderen en lørdag ettermiddag kl 16 er Arsenal eller Cheltenham så lenge man gleder seg til kampen fordi klubben og laget virkelig har noe på gang.

Men - var ganske apatisk de årene med navn som Neil Warnock, Paddy Kenny, El Hadji Diouf og Jimmy Kebe.
« Siste redigering: Juli 31, 2020, 10:34:32 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Blank_File

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #17 på: Juli 31, 2020, 11:33:37 »
Jeg tror faktisk det som blei verst for meg var playoff semi tapet mot Millwall i andre sesong i L1. Da var jeg nettopp kommet tilbake fra min Leedsdvale og overbevist om at vi kom til å svinge oss til topps igjen så fort som mulig etter den grovt urettferdige straffen med minuspoengene. Vi var visst ikke sååå gode likevel. Millwall er også det laget jeg tror jeg hater mest av alle.

Av småting så var det tøffest når vi mista Robert Snodgrass. Det var liksom symbolet på hvor vi var på det tidspunktet. Aldri mulig å satse langsiktig med spillere som forsvinner og Neil "Kortsiktig" Warnock ved roret.

Det var mine personlige hendelser. Lista er lang som et vondt år når jeg begynner å tenke på det.

samadhi

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #18 på: Juli 31, 2020, 16:48:44 »
Stort:
Tapet mot Derby i fjor. Etter en fantastisk sesong avsluttet vi på mest mulig Leeds måte.
Fryktet at Bielsa var tapt og at vi var tilbake til start. Ble heldigvis ikke slik.

Små skuffelser:
- At Michael Ricketts var overvektig og langt fra å være han som kunne skyte oss til PL.
- Det røde kortet til Filip De Costa i tv sendt kamp i malingscupen. Heller ikke han levde opp til skrytevideoen på youtube.
- Habib Habibou ikke var den nye Yeboah.
- Januarvindet der kaptein Cooper tweetet at det var ting på gang rett før midnatt og ryktene gikk om Max Gradel. Endte opp med ingenting.
marching on together,
derudaf forever...

HR Jensen

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #19 på: Juli 31, 2020, 19:32:05 »
Mitt verste minne er kampen Sheff.W - leeds i 2017 /18 : tapte 3- 0 og spillerne spilte ett gutte/ jr lag. var så langt nede (startet å holde med leeds 69 så jeg har hatt noen skuffelser) at jeg etter kampen, ikke klarte å åpne supporter bladet eller se noe av kampene, før ett lite frø blei sådd  da jeg jeg leste at vi skulle ganske få ny manager (Bielsa) Derfor er denne ett større skuffelse enn tapet mot Derby året etter og jeg trur at laget hadde godt av å ikke rykke opp. Og det helt store er at 5 spillere + 2 innbyttere som spilte den kampen, spiller nå mer eller mindre fast på det kjempelaget.

Hallgi

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #20 på: August 01, 2020, 00:25:39 »
Det har vore ein del smertefulle tap desse åra, og dei som ligg sterkast i minnet mitt er to kamper eg såg live. Og min første Leeds kamp live var faktisk playoff-finalen mot Doncaster på Wembley 25/5-08, kor eg hadde fått billett mitt imellom Doncasterfansen..; Det var nitriste 90 minutter!
Og så var eg på Elland Road i fjorårets playoff-kamp mot Derby; Minnast ein fantastisk stemning før kampen og herlig optimisme på West Stand frem til det 45.&46. minutt da gardina gjekk ned igjen:xxx
Men desse minnene får årets opptur og omveltninga av dagens LUFC til å følast desto bedre!!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

TK20

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #21 på: August 02, 2020, 08:39:41 »
Apati er alltid det verste, og derfor er de første tre sesongene i Championship 04-07 for meg den verste tiden. Sommeren Leeds rykket ned fra PL var samme sommer som jeg var russ og flyttet hjemmefra og begynte på Universitetet, og når såpass store livsstilsendringer korresponderte med en deprimerende Leeds-periode var det fort gjort å «glemme» hele greia. Har ingen gode Leeds-minner fra den perioden i det hele tatt.

L1-dagene representerer egentlig det motsatte. Masse kule kamper, mange kule spillere og et (etterhvert) glimrende offensivt lag.

Det er ikke så viktig hvor på tabellen man ligger, så lenge man får glede av å følge laget. Og de tre L1-sesongene ga meg definitivt mer glede enn de tre første CCC-sesongene.
« Siste redigering: August 02, 2020, 08:41:22 av TK20 »

sportcarl1

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #22 på: August 02, 2020, 15:12:27 »
Derby förra säsongen i play off, vi vann borta, ökade på till 2-0 hemma för att fallera totalt. Den smällen tog hårt då man var märkt redan innan av alla smällar klubben fått under  alla åren innan sedan degradering från PL.

Josch

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #23 på: August 02, 2020, 15:57:32 »
Høsten 2006. Da vi ikke klarte å følge opp forrige gode sesong 2005/06 , og kjempet i bunnen, skjønte jeg at Leeds var i deep trouble. Jeg hadde ikke skjønt at vi holdt oss flytende ved hjelp av parashut money i de foregående sesonger. Nedrykk og administrasjon sank langsomt inn i  meg.

Ingen dårlige nyheter var sjokk lenger i 2007. Det var blitt en vane. Jeg innstilte meg på sletting av klubben.

Lucas the Kop Cat

Sv: Hva var det verste øyeblikket i disse 16 årene?
« Svar #24 på: August 02, 2020, 17:37:13 »
Et knippe vonde øyeblikk de første 2 1/2 min av denne videoen om noen skulle ha fortrengt dem like godt som meg_:

https://www.youtube.com/watch?v=Tj0wxSX8ovQ