Skrevet av Emne: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises  (Lest 11809 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #90 på: September 08, 2023, 11:48:15 »
Ja det var virkelig verdt tiden. Takk Asb.

Dennis

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #91 på: September 08, 2023, 12:17:56 »
Er ikke gjennom alt, men etter en time føler jeg Angus svarer godt for seg. Ikke i den grad at han fremstår som den politikeren jeg trodde han ville gjøre, men fordi han svarer på spørsmål som er vanskelige. Det stotres og tenkes, men han svarer på det og det er utvilsomt å foretrekke fremfor en tåkefyrste med tvetydige svar på alt. Fremstår tydelig at det ikke er noe forhåndsgodkjent manus her, slik Ben Fry og Ken Bates hadde i sin tid. Opplever også at han svarer der Dan gir han en utvei om i form av "eller er dette for ømfintlig" ?

OBS! Spoilers følger under dersom man heller vil høre eller se intervjuet selv:






Interessante momenter:
- Kritiserer ikke Marschs vilje, men innrømmer at det hele var feil. På spørsmål om hvordan han var en "naturlig utvikling fra Bielsa" viser han til Orta og teksniske data som press- og løpestatistikk.
- Diskuterer om det kunne vært riktig å sparke Marsch i fjor høst, men dobbeltseier mot Bournemouth og Pool gjorde det vanskeligere. Det var ikke full enighet i styre og stell om hva man skulle gjøre.
- Iraola og Slot var reelle alternativer, men de snudde begge under forhandlingene.
- Mente Gracia mistet garderoben. Kanskje ville det vært bedre å gå for Allardyce med en gang tenker han, men uansett var både Gracia, Allardyce og andre en kortsiktig løsning etter Marsch. Allardyce var ikke taktikker, kun rent lederskap/motivasjon. "A last throw of the dice".
- Luis Sinisterra og Tyler Adams kritiseres ganske kraftig. Teamet rundt er "not on the Christmas card list".
- Sinisterra og Adams var (minst) to man prøvde å forhandle nye kontrakter med gode incentiver til å bli, uten hell.
- Sinisterra ble ikke solgt på tross av brente bruer fordi beilerne var langt under verdien klubben mener han har. Kinnear mener han vil selges for mer enn han er kjøpt for, før han sier "more than book value". Så med avskrivning kan nok den summen synke, men det strider mot en eventuell opsjon på drøyt 20 mill pund som det har blitt spekulert i.
- Jf det over; det virker tydelig at samtlige av leiesoldatene er ferdige i klubben (min oppfatning, ikke direkte uttalt).
- Underbygger 'geniet Bielsa'. Sier han i blant følte seg som en bedrager når han satt i tre timer lange fotballforedrag.
- Mener de backet Bielsa mesteparten av tiden, men rundt dette etter hvert så kjente 'replace the squad or replace me'-sitatet fra Marcelo sommeren 2021, var problemet at Radrizzani ikke hadde penger til å kjøpe spillere Bielsa mente de trengte. Han sier også at han mener Rad satset mer av sin private formue enn noen annen i ligaen. Mener at det ikke var noe usnakket mellom de og MB. Han mente det heller ikke som et ultimatum.
- Tar delvis ansvar for kontraktene og de håpløse klausulene, men står på at de måtte innlemme de for å friste spillere fra nivået de hentet på... Men han innrømmer i alle fall at han ble utrolig overrasket og at han fremstod naiv i spillernes vilje til å bli i Championship. Sier også at 49ers ikke var i førersetet med kontraktene, da de var minoritet, men de hadde fullt innsyn.
- De har nå snudd fra å prate om Leicester-modellen til Brighton-modellen. ::)
- Snakker om Brentford og Brighton med konkurransefortrinn i deres statistiske analyser. Alle driver med det, men spesielt de to har skapt seg kunnskap som overgår de fleste andre. Analyserer både sportslig data, men også innpasning i stallen (EQ) og slike ting i høy grad. Erkjenner at Leeds må bygge opp dette som verktøy og at klubben bommet på både sportslig og personlig grunnlag med for mange. Jf det at han trodde flere ville spille for Leeds, også i Championship. Litt skuffa at de ikke direkte spurte om tanken bak om disse låneklausulene kan ha hatt mye å si for kampviljen og mangel derav i fjorårets innspurt.
- Det sportslige er restrukturert i sommer. Fra Ortas "one man show" har man et større team og Farke er langt mer involvert i avgjørelsene enn Marsch. Dette visste vi selvsagt, men det er en annerkjennelse der at Bielsa styrte alt det sportslige og at Farke i høy grad gjør det samme. Det var også et krav fra klubben internt og fra Farke som en kandidat, at man ansatte et trenerteam, ikke en trener som deretter setter sammen staben.
- Vedrørende overganger sier han at de er fornøyd og at han ser definisjonsspørsmålet rundt Marathes "aggressive"-utsagn. Innrømmer at de var interessert og arbeidet med Gyökeres, Hamer og Archer, men var klar over at de kunne tape for PL-klubber. Mener derimot at vi slo både Leicester og Soton i overgangsvinduet (spesifiserer ikke spillere), men sier også - og dette er deilig - at "med all respekt, det er deprimerende å miste spillere til Bournemouth og Sheffield United". 8) Helt enig, men her kunne man fint gjemt seg bak "PL vinner uansett". Jeg liker innrømmelsen og jeg liker stikket.
- Sier at klubben er under press av FFP/P&S, men at dette gjelder alle klubber som kommer ned. Det er rigget slik at det nedrykkede lagene skal kunne kjøpe seg ut sier han. Leeds har derimot et konkurransefortrinn det første året, men mer enn en sesong i Ch betyr at man må begynne å selge for å holde seg innenfor.
- Ingen krav til klubben å betale utbytter/være profitable for 49ers på kort sikt. 49ers vil investere i stadion, treningsfasilitetene og øvrig infrastruktur over tid. Det er dype lommer hos eierne og man håper det kan kickstarte oppgradering av stadion og få det raskere i gang. Sier også at eierne vil være langt mer aggressive i PL både mtp lønn og overganger (enn forrige eier), men at det er vanskelig i Ch.
- Michael spør om 49ers' måte å tjene på klubben er å selge når klubben er bygget opp over tid, fremfor Bates' modell hvor han tok det som var å ta. Kinnear sier at 49ers har ingen intensjon om å drive sånn; man skal bygge verdien.

Ett Angus Kinnear-svar hadde han: Viser til at de ansatte Heckingbottom og at han etterpå tok Sheff Utd opp på et mindre budsjett enn Leeds hadde året de rykket opp. Dette følger tidligere sitat om at spillere Orta jaktet endte opp som gode eller i store klubber (som Gakpo) og at dette skal være et bevis for god jobb. Uavhengig om man fikk tak i de eller ikke. ;)


Litt herlig selvironi har han også. "I sometimes get called a Tory twat in the streets. You could argue the twat part, but I'm not a Tory!" ;D

« Siste redigering: September 08, 2023, 13:45:38 av Dennis »
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #92 på: September 08, 2023, 12:41:26 »

- Sinisterra ble ikke solgt på tross av brente bruer fordi beilerne var langt under verdien klubben mener han har. Kinnear mener han vil selges for mer enn han er kjøpt for, før han sier "more than book value". Så med avskrivning kan nok den summen synke, men det strider mot en eventuell opsjon på drøyt 20 mill pund som det har blitt spekulert i.


Neste sommer så vil vel en salgssum på 20 mill pund være mer spiselig for klubben i forhold til FFP med tanke på avskrivinger?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #93 på: September 08, 2023, 13:22:15 »

- Sinisterra ble ikke solgt på tross av brente bruer fordi beilerne var langt under verdien klubben mener han har. Kinnear mener han vil selges for mer enn han er kjøpt for, før han sier "more than book value". Så med avskrivning kan nok den summen synke, men det strider mot en eventuell opsjon på drøyt 20 mill pund som det har blitt spekulert i.


Neste sommer så vil vel en salgssum på 20 mill pund være mer spiselig for klubben i forhold til FFP med tanke på avskrivinger?

Ja, jeg vil anta det.

Hvis en spiller kom til 25 millioner pund og hadde en fem år lang kontrakt sommeren 2022, vil den bokførte verdien hans være 20 millioner pund sommeren 2022. Fordi man kostnadsfører spilleren over kontraktsperioden, her altså 25 mill / 5 år = 5 millioner pund i året.

Om ett år vil verdien til spilleren være 15 millioner pund og selges han for 20, vil man ha en gevinst på 5 millioner pund fremfor et nullresultat i år. Simplifisert og med det forbehold om at jeg har forstått FFP noenlunde. Det virker i det hele ganske likt som en eiendel behandles regnskapsmessig i norsk regnskapsspråk. Gevinst/tap handler altså ikke om historisk kost og salgsverdi, men historisk kost minus kostnadsføring/avskrivninger og salgsverdi.

Jeg vil anta at det er Leeds som avskriver han for 5 millioner pund (hypotetiske summer her) denne sesongen også, uavhengig om han er på utlån. Samtidig har man spart lønna, som også har innvirkning. Har derimot Jaidon Anthony akkurat samme lønn som Sinisterra i årets sesong, vil jo dette gå opp i opp. Da selvsagt uten å tenke på noe annet forhold enn kun de to isolert, slik er det jo aldri.

Så i praksis blir dette mer et periodiseringsspørsmål. Leeds kostnadsfører 5 millioner pund på han over neste sesong, mens hadde man solgte han for 5 mill lavere enn bokført verdi ville man i praksis fått samme resultat. Samt at man ikke lenger har avskrivninger som venter de neste årene. Men så er det jo slik at en krone i dag er verdt mer enn en krone om ett år (og fremover) og uansett mener Leeds de kan få mer for han enn book value (sitat Kinnear). Da vil det i tilfelle være dumt å klokke inn et regnskapsmessig tap som har innvirkning på fremtidig mulighet for forbruk. Med den risikoen man løper på ytterligere skader og fall i virkelig verdi. Det er jo ingen garanti for at noen vil gi mer for han om ett år, så det blir en kalkulert risiko.

Det er derfor utlån er "det minste ille" alternativet rundt alle de utlånte spillerne. Fordi man ikke hadde fått igjen bokført verdi på noen av de i sommer. Da ville man tatt store tap i regnskapet, som blir problematisk ift FFP (om enn først om en stund).

Men det problemet har klubben bare kjøpt seg tid med. Det samme vil dukke opp neste sommer igjen.
« Siste redigering: September 08, 2023, 13:33:56 av Dennis »
Marching on together!

Josch

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #94 på: September 08, 2023, 16:48:32 »
Jeg stoler ikke på Angus Kinnear. Høsten 2021 svarte han at økonomien var "god" i tilsvarende intervju, men det stemte ikke. Begge de siste sesonger har vi kun hatt mannskap til å kjempe i nedrykkssonen.

Transfers sommeren 2021 var for dårlig. Sommeren 2022 også , enda det ble lovet en betydelig investering rett etter 17. plassen. Og Marsch var ikke en proven PL-trener. Han haltet hele tiden i Leeds. Burde man ikke sett dette i oktober da andre klubber tok grep og og unngikk nedrykkstrid.?

49ers burde selv stilt til intervju og blitt spurt ut. Hvorfor sender de Kinnear?? Fordi han svarer slik de ønsker?

Jeg undrer også på hvorfor Leeds innførte låneklausuler på spillere før man kjente de nye FFP-reglene som tok form i desember 2022.

stian

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #95 på: September 08, 2023, 16:58:30 »
- Tar delvis ansvar for kontraktene og de håpløse klausulene, men står på at de måtte innlemme de for å friste spillere fra nivået de hentet på... Men han innrømmer i alle fall at han ble utrolig overrasket og at han fremstod naiv i spillernes vilje til å bli i Championship. Sier også at 49ers ikke var i førersetet med kontraktene, da de var minoritet, men de hadde fullt innsyn.

Mener Kinnear, i fullt alvor, at Leess ikke er i stand til å lokke spillere fra østerriksk og nederlandsk liga til Premier League uten de hasardiøse låneavtalene?? Og at han ble overrasket over at spillerne dro, de samme spillerne som da tydeligvis ikke var villig til å komme til klubben uten å ha en motorvei ut igjen?

Terningkast seks for Tory-vitsen, men fortsatt terningkast én for forretningsdrift i min bok.

Dennis

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #96 på: September 08, 2023, 17:09:29 »
Spør ikke meg, bare gjengir hva han sier. Det er selvsagt tøys at ikke spillere kommer til Leeds som reserver i Tyskland eller fra Østerrike uten denne utveien. Det er nok noe klubben har valgt å tilby de selv. Han sier det var naivt å tro spillerne virkelig ønsket å bli, men uansett er klausulene hoderystende. Færre ville sett en så enkel utvei uten og da ville vi kanskje kunne beholdt de man ønsket eller solgt de til godkjent sum.

Når det gjelder 'god' økonomi, så tror jeg det er to forskjellige ting her. I PL var nok regnskapet godt innenfor kravet, men Radrizzani/Leeds hadde lite likvider. Nå er det bra med likvider, men FFP begrenser bruken. Vi skulle hatt 49ers' lommer og PLs økonomiske rammer. Som AK også er inne på.

Jeg syns han svarwr bra i intervjuet og mindre diffust enn man kunne frykte. Om jeg stoler blindt på han som CEO, det er noe helt annet. Han er jo i stor grad delaktig i hvorfor Leeds er hvor de er.

Så var neppe egoet til Radrizzani det enkleste å arbeide for, men det er en av ledelsens oppgaver å tøyle slikt.

Ifølge han ligger nå ting bedre til rette. Samtidig legger han da er press på resultater av eget arbeid.
Marching on together!

stian

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #97 på: September 08, 2023, 17:17:37 »
Spør ikke meg, bare gjengir hva han sier. Det er selvsagt tøys at ikke spillere kommer til Leeds som reserver i Tyskland eller fra Østerrike uten denne utveien. Det er nok noe klubben har valgt å tilby de selv. Han sier det var naivt å tro spillerne virkelig ønsket å bli, men uansett er klausulene hoderystende. Færre ville sett en så enkel utvei uten og da ville vi kanskje kunne beholdt de man ønsket eller solgt de til godkjent sum.

Når det gjelder 'god' økonomi, så tror jeg det er to forskjellige ting her. I PL var nok regnskapet godt innenfor kravet, men Radrizzani/Leeds hadde lite likvider. Nå er det bra med likvider, men FFP begrenser bruken. Vi skulle hatt 49ers' lommer og PLs økonomiske rammer. Som AK også er inne på.
Jeg syns han svarwr bra i intervjuet og mindre diffust enn man kunne frykte. Om jeg stoler blindt på han som CEO, det er noe helt annet. Han er jo i stor grad delaktig i hvorfor Leeds er hvor de er.

Så var neppe egoet til Radrizzani det enkleste å arbeide for, men det er en av ledelsens oppgaver å tøyle slikt.

Ifølge han ligger nå ting bedre til rette. Samtidig legger han da er press på resultater av eget arbeid.

Sorry Dennis, mitt innlegg var ikke noe forsøk på å skyte budbringeren. Kun forargelse over Kinnears argumentasjon om at kontraktene var nødvendige. Han virker som en ærlig type, og han skal ha skryt for å ikke gjemme seg bak andre eller tåkeprat. Men jeg blir visst bare mer og mer skeptisk til fyren jo mer som kommer frem av informasjon om disse kontraktene.

Dennis

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #98 på: September 08, 2023, 18:04:52 »
Ingen problem, Stian. :)

Jeg har ikke vært noen fan av Angus heller. Han skal derimot ha for å stille opp og svare for seg. Så er det resultatene som teller og vi har dessverre vært i en nedadgående spiral i flere sesonger.

Håper han kan bidra til å snu det han har mye skyld i selv, men klok av skade avventer jeg til det er bevist.
Marching on together!

ingve1960

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #99 på: September 08, 2023, 18:21:53 »
Hei Stian, dennis,.
Hvor mye erfaring har dere med forhandling  ang spillere og kontrakter på dette nivået. Ikke kritikk bare lurer på hvor mye dere  kan om dette ,,.

Dennis

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #100 på: September 08, 2023, 18:59:32 »
Hei Stian, dennis,.
Hvor mye erfaring har dere med forhandling  ang spillere og kontrakter på dette nivået. Ikke kritikk bare lurer på hvor mye dere  kan om dette ,,.

Har påpekt tidligere at alt dette blir sagt med det forbehold at kontraktsforhandlinger av denne typen og nivå selvsagt ikke er svart/hvitt. Ingen erfaring med slik forhandling på dette nivået, men om noen har hadde det vært veldig gøy å høre om det er vanlig kutyme med disse utlånsklausulene. Det virker ikke sånn.

Jeg har aldri hørt om noen klubb som har ti spillere på utlånsklausul ved nedrykk. Kritikken av dette har også kommet fra hold med erfaring fra idrettsorganisasjoner.

Ser man på det på generelt grunnlag, rent forretningsmessig, er det uten sidestykke hvor enkelt man overlater kontroll av egne assets til agenter og motstandere - altså andre. Jeg har ikke direkte erfaring fra fotball (utover at selskapet revider en klubb i Eliteserien) men av over tusen regnskap gjennomgått har jeg aldri sett lignende i norsk business i alle fall. De fleste selskapene er mindre, noen øvrige og noterte, men om det kan overføres virker det utrolig rart. Naivt som Kinnear selv sier.

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor Leeds skal måtte tilby de spillerne utlånsklausuler for å godta lønnskutt ved nedrykk når tilsynelatende ingen andre driver med det.

Merk at dette ikke handler om å holde mennesker slave til en kontrakt, men å kunne gi slipp på de på eget grunnlag. Ikke være prisgitt hva de selv gjør.

Farke sa det selv. Slike kontrakter må man aldri gå inn på igjen og det kommer ikke Leeds til å gjøre så lenge han er der.

Jeg har familie som har spilt på øverste nivå nasjonalt, men er langt fra erfaren med fotball på høyt nivå selv. Likevel forbeholder jeg og de fleste av oss, retten til å diskutere toppfotball også. :)
« Siste redigering: September 08, 2023, 19:03:30 av Dennis »
Marching on together!

stian

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #101 på: September 08, 2023, 19:45:40 »
Hei Stian, dennis,.
Hvor mye erfaring har dere med forhandling  ang spillere og kontrakter på dette nivået. Ikke kritikk bare lurer på hvor mye dere  kan om dette ,,.

Jeg tror du vet svaret på om jeg/vi har vært CEO i en fotballklubb i verdens beste fotballiga...
Imidlertid er det flere her inne som har erfaring med ledelse, kontrakter, revisjon etc. og som stiller spørsmål ved det som er fullstendig basic innenfor virksomhetsstyring:
1) Hvilken og hvor mye risiko tar vi? Hva er oppsiden, og hva taper vi hvis det går galt.
2) Hvem tar beslutningene om risikoen?
3) Hvem kvalitetssikrer disse beslutningene?

Det er at det skorter på ting som er så basic som er poenget. I den driften som har vært, hvor Kinnear har vært øverste ansvarlige, så har vi tatt enorm nedsiderisiko. "Hva har vi å vinne? Jo, vi kan for eksempel lokke verdensstjernen Rasmus Kristensen til klubben. Hva har vi å tape? Njæsj, vi må la spillere for 100 millioner pund gå gratis, stå ribbet igjen for spillere og sånt". I hvilken normalt godt drevet organisasjon er det ingen som har motforestillinger mot dette??

Og, lik det eller ikke, alle linjene går til CEO og en av styrets viktigste oppgaver er å ansette og avsette CEO. Sånn, akkurat derrr var jeg ferdig å gnåle om fortidens kontrakter  :)
« Siste redigering: September 08, 2023, 22:39:48 av stian »

Reaney

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #102 på: September 09, 2023, 08:53:39 »
Uansett om folk måtte ha kompetanse eller erfaring med styresett. For meg er det fullstendig ubegripelig at Angus Kinnear er med videre etter alt som har skjedd.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #103 på: September 24, 2023, 11:26:00 »
Tipper han koooooste seg i går!

Og fikk oppleve Elland Road in full flow.

https://x.com/LUFCBayArea/status/1705716205020238299?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #104 på: September 25, 2023, 18:03:15 »
Nick Hammond ble midlertidig tilsatt i sommer - utover transfervinduet kom det stadig flere hint om at Leeds var fornøyd med jobben han har gjort og at ansettelsen kunne bli permanent.
Det skal ansettes folk som overvåker Frankrike, Tyskland, Nederland, Belgia, Storbritannia - og Skandinavia...

Nå får vi se hva som skjer...


Leeds United make key transfer decision and launch new recruitment drive ahead of January window
Leeds United have launched a hiring process across their recruitment department in an effort to strengthen their hand ahead of the January transfer window


 By Beren Cross Leeds Unitede Club Writer 25 Sept 2023


Transfers may have gone on the back burner with the closure of the summer window, but Leeds United are keen to bolster their recruitment department with a raft of vacancies. The hiring process is underway at Elland Road for a number of roles, the most senior of which is head of recruitment.

Victor Orta departed his director of football post in May after a disagreement over the sacking of Javi Gracia and took several pillars of the scouting department with him. After the Spaniard’s exit, Nick Hammond was appointed interim football advisor on June 15, before Gretar Steinsson’s arrival as technical director on July 18.


Now, the Whites want a new head of recruitment, along with scouts across the UK and Europe in the next phase of the football department’s restructure. When Steinsson was unveiled, chief executive Angus Kinnear also confirmed a broader management tree at Elland Road.

With Daniel Farke as manager rather than head coach, the German has absolute authority, but has worked closely with Steinsson, Hammond, Adam Underwood (head of football operations), Hannah Cox (head of football administration) and Rob Price (head of medicine and performance). The new head of recruitment would work closely with Farke and Steinsson, the club says.

Beneath the head of recruitment, United want scouts with an eye on France, Scandinavia, Germany, Holland, Belgium and across the UK. Technical scouts are also being targeted with an eye on data and trends to find players suitable for the Whites.

The recruitment drive comes three weeks after the closure of a summer transfer window which saw nine players arrive and 18 depart since the end of last season. While the new term is only eight games old, United are fifth in the table and enjoying the fruits of their summer transfer labours.


Hammond has been central to the work United have done in the summer, working alongside Kinnear, Farke and Steinsson. The former Newcastle United executive played a key role in the appointment of the manager too, sitting in on those interviews with the chief executive and chairman Paraag Marathe.


It remains to be seen what the future holds for Hammond. When he was first appointed, the club said he had signed a short-term contract and would help them through the summer window.

A statement at the time said: “The process for finding a new, permanent, director of football at Leeds United is underway and the club aim to complete this process by October, allowing the successful candidate to focus on the January transfer window.”

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-transfer-january-window-27784701
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #105 på: Oktober 18, 2023, 20:18:07 »
Tar det  i denne tråden. Mitt inntrykk er at Paul Bell har gjort en glimrende jobb mens han har vært ansatt hos oss

https://x.com/grahamsmyth/status/1714703540340301996?s=61



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #106 på: Oktober 27, 2023, 10:22:09 »
Tar det  i denne tråden. Mitt inntrykk er at Paul Bell har gjort en glimrende jobb mens han har vært ansatt hos oss

https://x.com/grahamsmyth/status/1714703540340301996?s=61

Paul Bell har blitt erstattet. Kommer fra 49'ers-systemet og har bygd stadion før...

Leeds United have confirmed the appointment of a new chief operating officer at Elland Road as Morrie Eisenberg brings his prior business expertise with Tesla and San Francisco 49ers to West Yorkshire.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-confirm-appointment-of-new-chief-operating-officer-as-49ers-executive-relocates-morrie-eisenberg-stadium-elland-road-4387340

PS! Ser ut som han har klatret Mount Everest også :o

As well as an accomplished business figure, Eisenberg’s personal Instagram account features pictures of the new Leeds executive at Mount Everest’s Base Camp in the Himalayan mountain range.
« Siste redigering: Oktober 27, 2023, 10:24:55 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #107 på: Oktober 27, 2023, 11:07:28 »
Liker at det bygges et solid team på kontoret, i tillegg til på banen.
Tror dette blir meget bra på sikt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #108 på: November 15, 2023, 22:52:19 »
Dette intervjuet av Sam Byram blir etter hvert en artikkel om hvordan ting har endret seg i klubben. At nedrykket har rensket ut noen elementer og at at man nå snart har et bra fundament til å kunne gå opp igjen...

Men det begynner med at Sam Byram sammenligner 'dagens klubb' med kaoset han opplevde under Cellino..

’We’re on the up again’: How relegation saved Leeds United
BIG READLeeds thought relegation would destroy their club – instead full-back Sam Byram tells i’s Mark Douglas how a city fell in love with its football club again


Last Thursday, in the changing rooms at Elland Road, Leeds United defender Sam Byram sat down for a cup of tea with the club’s veterans support group.

It was part of the EFL’s week of action, an initiative that draws attention to the impact that all 72 of the clubs in the Football League have on their communities.

That Leeds were part of such an uplifting week feels somehow appropriate, given the story currently playing out in West Yorkshire. They are third in the Championship after an impressive run but more than that, they feel like a club once again being embraced by the city.


A little snippet from the meeting, relayed by Byram to i, tells a story.

“One of the guys asked me ‘What’s different to the last time you were here?'” Byram says, referring to a previous spell in 2016 when Massimo Cellino was the owner and Leeds oscillated between crisis and triumph.

“The club had been through a bit of a tough patch when I was previously here. To come back and see how together the city is, to see the atmosphere at home games and the travelling fans, it’s something that’s really taken me by surprise.”

Here’s how they did it.

Re-discovering their identity
The images of that wild day in west London when Leeds escaped relegation in May 2022 are burned in the mind. A shirtless Raphinha diving into the visiting fans to celebrate survival, Victor Orta tearing at Jesse Marsch’s white polo shirt, those in charge thrusting themselves front and centre after Leeds dodged demotion.

Relegation would have been ruinous, so the theory went. But in reality it was what followed – Orta and company viewing survival as an endorsement of their flimsy blueprint and pressing on regardless – that really damaged the club.

Whisper it quietly but re-starting in the Championship, away from the harsh glare of the Premier League spotlight and under new management has allowed a fractured fanbase to reconnect with their club.

Relegation has been a chance for reset and this version of Leeds is much more recognisable than the one which surrendered survival under Sam Allardyce.

The so-called smart recruitment of Orta has thankfully been ditched. The man who boasted that he’d found an algorithm on data site Statsbomb to identify players who could fit straight into Leeds’ unique high press style was exposed by a succession of bad picks last summer.

Instead they have signed good characters with proven Championship pedigree and Daniel Farke’s stamp on the signings is undeniable.

Ethan Ampadu has been pick of the bunch but their late move for Byram, a left-back who departed under a bit of a cloud in 2016, carries symbolism. He returned hungry and at the manager’s behest, initially to build his own fitness after an injury plagued final couple of seasons at Norwich.

But his ability, work ethic and the ease with which he adapted to the group around him convinced Farke. It was not a showy signing but it was sensible.

“There’s always a risk of training and playing games with no guarantee of the future but the chance to come back to Leeds and my hometown club, work with staff I’d worked with before, it was a no-brainer,” he says, reflecting on it.

“There’s no guarantees of anything when I came back to train but since I came back everyone’s been so welcoming and I feel like I’ve settled right back in.”

Now the club’s new owners, the 49ers, have their feet under the table, you suspect January will see Leeds flex their muscles in the transfer market. They are well within Financial Fair Play parameters and are currently within touching distance of the top two.

“We’re a club back on the up again. The support, the squad we’ve got, it’s a top club,” Bryram says.

Daniel Farke
It was the middle of July in Oslo. Rain was teeming down outside and an out-of-sorts Leeds had just been beaten by a callow Manchester United team when Daniel Farke spoke to a gaggle of local media.

“We know it’s a difficult ask but if it was easy anyone could do it,” he said.

A total of 16 players left in the summer, many of whom Leeds wanted to keep. Five were high-profile loans as players took advantage of clauses in their contract that allowed them to flee the Championship-bound club.

Resentment burned in the stands as others, such as Willy Gnonto, agitated to join them. The situation felt at a tipping point.

But Farke managed it flawlessly. Since day one his messaging has been direct and realistic, his team hard-working and attack-minded and his man management excellent.

After burning through three managers last season – and an unseemly spell flailing around looking for Marsch’s replacement – his appointment feels really astute.

Byram has worked with him before at Norwich and is not surprised at the impact he is having at Elland Road.

“He’s brilliant to work with,” he adds.

“His reputation, especially from the Championship and getting promoted in the past, speaks for itself. His style of play from Norwich and when he was managing out of the country (is excellent).”

Those who have played under him say the German is a meticulous workaholic whose long days at Leeds training ground Thorp Arch often begin before sunrise. The way he treated some of those agitating for a move away – hard but fair, willing to offer a second chance – won him the respect of those left to pick up the pieces from relegation.

“His attention to detail is top notch, you can see that in the games and the way we try to play high pressing, high energy, attacking football,” Byram says.

“Day to day, him and his staff are great people to work with and it makes my job even more enjoyable.

“Every day I look forward to training and I think so far we have shown we are capable of. There’s somewhere we have fallen below our standards but it’s down to us to show our consistency is top level.”

The 49ers – and a brighter future
The Elland Road takeover by the strategic arm of the San Francisco 49ers had long been in the works but relegation complicated matters.

Initially there was uncertainty over the deal which curdled into alarm when claims surfaced that Andrea Radrizzani had attempted to use Elland Road as collateral to secure a bank loan ahead of his purchase of Sampdoria. Eventually a deal was brokered but by mid-July and, in the words of one source who spoke to i at the time, with “a lot more work to do than we first thought”.


Talk of grand, sweeping visions for the future had to be shelved in favour of practical concerns. The resolve of the new owners was tested by the sheer number of players who wanted to leave. Many of the contracts negotiated before their time took decisions out of their hands.

The 49ers management are now settled in and are out of crisis mode. Some of their initial decisions – dictated by circumstances – look savvy but fans will judge them on their commitment to buying and then re-developing an ageing Elland Road. Backing Farke in January is also key.

Internally, they’re understood to feel Leeds’ infrastructure needs to be strengthened. It is a club that belongs in the Premier League that, too often, resembles a Championship club.

The final word, then, to Byram: a voice of reason and experience in the second tier.

“It’s a Premier League club when you look at the fanbase and size of it,” he says.

“Everywhere you go there’s a Leeds fan, whether it’s in this country or abroad but the Championship – I’ve said it before and other players and managers say the same thing – it’s such a tough league to get out of.

“It’s game after game after game, it’s such a tough league. We’ve got a great squad, a great manager, a great set-up but it’s just about each week, attacking each week and trying to get points on the board.”

Leeds have gone back to basics, and it appears to be working.

https://inews.co.uk/sport/football/on-the-up-again-relegation-leeds-united-2753975
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #109 på: November 18, 2023, 09:32:11 »
Ingen bombe akkurat, men BBC-journalisten bekrefter vel her at Hammond fortsetter i Leeds som overgangssjefen over alle sjefer.

Indeed, according to BBC journalist, Simon Rix, who was speaking on the Don’t Go To Bed Just Yet podcast, there has been confirmation from Leeds chairman, Paraag Marathe, that Hammond will be staying beyond next summer’s transfer window.

“The only piece of information that I really gleaned was that Nick Hammond was going to be there until after the summer window,” Rix noted.

“They’re really impressed with what he’s done.”

If he’s as successful in future windows as he was in the one just past, then Leeds should continue to have a squad to be proud of – whichever division they’re in.

https://www.caughtoffside.com/2023/11/15/leeds-man-is-staying-at-the-club-until-summer-says-journo/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #110 på: November 24, 2023, 13:43:28 »
Er vel blitt annonsert at Hammond nå er fast ansatt i klubben.

Cannavaro

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #111 på: Januar 29, 2024, 06:40:49 »
San Francisco 49`ers til Super Bowl finalen.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Andersen

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #112 på: Januar 29, 2024, 11:58:55 »
Flott ! Det har vært mitt favoritt lag i amerikansk fotball i mange år ! Har noen kusiner i USA som sikkert er fornøyde der borte også !? De er jo ihuga 49ers supportere. Og da jeg fikk vite at et konsortium med blant annet 49ers i spissen meldte sin interesse for Leeds United ble jeg glad.

Hallgi

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #113 på: Februar 11, 2024, 22:41:46 »
Lykke til med Super Bowl i natt!
Ser 49ers er underdogs, men hadde nok vært bra for eierne&Leeds å vinne kampen og det kommersielle showet i natt. Blir eventuelt første seier for 49ers på 30 år står det.
Med seier i natt så blir det vel plass til 100 000 tilskuere på ER snart..
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #114 på: Februar 12, 2024, 17:07:51 »
Lykke til med Super Bowl i natt!
Ser 49ers er underdogs, men hadde nok vært bra for eierne&Leeds å vinne kampen og det kommersielle showet i natt. Blir eventuelt første seier for 49ers på 30 år står det.
Med seier i natt så blir det vel plass til 100 000 tilskuere på ER snart..

Det ble altså et knepent tap på 49'ers, etter hva jeg har fått med meg (har vel egentlig ikke lest noe referat fra kampen)...

Anyways, etter amerikansk media å dømme er dette en gedigen happening der pausereklamen anses som å nå et vanvittig publikum og være veldig innflytelsesrikt.

Interessant da å se seerstatistikken sammenlignet med andre idrettsarrangementer...

(i disse tider skal man jo være forsiktig med å anta at denne twitreren kommer med reelle tall, men la oss anta at  vedkommende gjør det:)

Global TV audiences;

Superbowl 120m

Cricket World Cup 130m

FA Cup 300m

European Cup Final 450m

World Cup Final 1500m
#justsaying

https://x.com/PureLeeds/status/1757066830743568424?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #115 på: Februar 21, 2024, 23:49:21 »
Under dagens presser kom man inn på opprykk og hva det innebærer. Farke var ikke sky med å fortelle hvordan Norwich feilet i sine sesonger der og hvordan Aston Villa investerte...

Farke tok likevel turen ned til Championship for å forsøke et nytt stint i Premier League. Nå, håper han, med en klubb som er villig til å investere ved et opprykk.

Han nevner at Villa brukte £190m i to vindu for å (såvidt) holde plassen.
Han har nok snakket med 49'ers om hva han forventer av klubben ved et evt opprykk...

Vi HAR en bra tropp allerede, men bruker man £200m-isj så er det ikke alle i troppen som vil bli med i et PL-eventyr...

That much is certain.

(utdrag)
49ers Enterprises get £190m Leeds United warning about Premier League spending spree
Daniel Farke has made it clear what he feels is needed if Leeds United are promoted from the Championship this season after learning the hard way with Norwich City
....
Big money must be spent on Leeds United recruitment and contract extensions if they win promotion and hope to survive in the Premier League. Daniel Farke has dropped his clearest hint yet on what 49ers Enterprises needs to do if the club is released from the EFL’s shackles in May.
...
“Then we were promoted to the Premier League and we decided then to pay for the sins of the past and don't invest in the infrastructure [or] extend the contracts of the players and didn't have the money to improve the squad and to help us in the next season.


“During this season, Aston Villa used the play-offs to go back to the big time, to the Premier League level. So, obviously, they won less points and had to use the play-offs, but they were able to spend £150m in the summer and also £40m in the winter.

“They were able to save Premier League status on the last gameday. This was the season there was a disallowed goal with Sheffield [United] via goal-line technology.”
....
“So, although they (Villa) were just using the play-offs, they had a better advantage to stay in this league because they were able to improve the squad,” he said. “So the title didn't help us the next season, but, yes, it's nice to have something in the cupboard in the club museum.

“For that, it's really nice and it's also a nice feeling to lift the trophy, but, as you mentioned, the main topic is to be there with promotion and this is the biggest target. To lift the trophy is a nice little treat and I enjoyed doing this, but not the main focus.”



https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/49ers-enterprises-190m-leeds-united-28679264
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan