Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Sam Greenwood  (Lest 8758 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #30 på: Januar 01, 2022, 11:30:00 »
Bare å låne ut. Raskere han får prøvd seg på et nivå han kanskje mestrer jo bedre er det.
Syns han har vist at han kan prestere på PL-nivå ut fra det lille jeg har sett. Bedre alternativ enn Klich som 10-er (men skjønner jo at det ikke vil skje så fremt ikke Klich blir skadet).
Synes han har sett svak ut. Langt fra klar. Samme kan sies om Klich da. Ser ut som han gjorde seg ferdig i CC.
Få inn bedre spillere/bredde på a laget og la ungdom med ok potensiale utvikle seg på arenaer 1 nivå under.

Behold Gelhart og Creswell. Av det jeg har sett så har de mentaliteten og ferdighetene nå. Greenwood, Drameh, Summerville er nok ikke i nærheten av de to pr nå. Ut på lån. Erfaring, mestringsfølelse og utvikling
Jeg mener at å låne ut så mange av de beste unggutta er heftig gambling når en ser på skadesituasjonen hos oss. Alternativene til de tre du vil skyfle ut vil da sitte på benken, og muligens kastes i løvens hule både en og flere ganger. Da snakker vi 15-årige Gray, Hjelde og andre som I HVERT FALL IKKE er i nærheten pr nå.

leedslife

Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #31 på: Januar 01, 2022, 13:28:56 »
Bare å låne ut. Raskere han får prøvd seg på et nivå han kanskje mestrer jo bedre er det.
Syns han har vist at han kan prestere på PL-nivå ut fra det lille jeg har sett. Bedre alternativ enn Klich som 10-er (men skjønner jo at det ikke vil skje så fremt ikke Klich blir skadet).
Synes han har sett svak ut. Langt fra klar. Samme kan sies om Klich da. Ser ut som han gjorde seg ferdig i CC.
Få inn bedre spillere/bredde på a laget og la ungdom med ok potensiale utvikle seg på arenaer 1 nivå under.

Behold Gelhart og Creswell. Av det jeg har sett så har de mentaliteten og ferdighetene nå. Greenwood, Drameh, Summerville er nok ikke i nærheten av de to pr nå. Ut på lån. Erfaring, mestringsfølelse og utvikling
Jeg mener at å låne ut så mange av de beste unggutta er heftig gambling når en ser på skadesituasjonen hos oss. Alternativene til de tre du vil skyfle ut vil da sitte på benken, og muligens kastes i løvens hule både en og flere ganger. Da snakker vi 15-årige Gray, Hjelde og andre som I HVERT FALL IKKE er i nærheten pr nå.
Er jo endel spillere tilbake. I tillegg MÅ klubben bruke januarvinduet.
De må jo ha sett å vanvittig sprik det er i kvalitet fra 12-13 og ned.
Er jo ikke gøy en gang.

HåvardK

Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #32 på: Januar 01, 2022, 17:48:32 »
Bare å låne ut. Raskere han får prøvd seg på et nivå han kanskje mestrer jo bedre er det.
Syns han har vist at han kan prestere på PL-nivå ut fra det lille jeg har sett. Bedre alternativ enn Klich som 10-er (men skjønner jo at det ikke vil skje så fremt ikke Klich blir skadet).
Synes han har sett svak ut. Langt fra klar. Samme kan sies om Klich da. Ser ut som han gjorde seg ferdig i CC.
Få inn bedre spillere/bredde på a laget og la ungdom med ok potensiale utvikle seg på arenaer 1 nivå under.

Behold Gelhart og Creswell. Av det jeg har sett så har de mentaliteten og ferdighetene nå. Greenwood, Drameh, Summerville er nok ikke i nærheten av de to pr nå. Ut på lån. Erfaring, mestringsfølelse og utvikling
Jeg mener at å låne ut så mange av de beste unggutta er heftig gambling når en ser på skadesituasjonen hos oss. Alternativene til de tre du vil skyfle ut vil da sitte på benken, og muligens kastes i løvens hule både en og flere ganger. Da snakker vi 15-årige Gray, Hjelde og andre som I HVERT FALL IKKE er i nærheten pr nå.
Er jo endel spillere tilbake. I tillegg MÅ klubben bruke januarvinduet.
De må jo ha sett å vanvittig sprik det er i kvalitet fra 12-13 og ned.
Er jo ikke gøy en gang.
Ja, det er noen tilbake - men det vil overraske om vi ikke får nye skader igjen - mange av våre viser seg å være veldig skadeutsatte, uvisst av hvilken grunn.
Januarvinduet, ja. Det er lov å håpe, men jeg har ikke mye tro på at det vil resultere i forsterkninger å snakke om.

Barba

Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #33 på: Januar 01, 2022, 17:54:42 »
Bare å låne ut. Raskere han får prøvd seg på et nivå han kanskje mestrer jo bedre er det.
Syns han har vist at han kan prestere på PL-nivå ut fra det lille jeg har sett. Bedre alternativ enn Klich som 10-er (men skjønner jo at det ikke vil skje så fremt ikke Klich blir skadet).

Alle, eller i hvert fall de fleste lag har mye skader, det synes kanskje bedre hos oss enn hos mange pga litt tynn stall. Skulle kanskje disse utsatte kampene spilles uten de mest skadeutsatte, og de som akkurat har kommet tilbake, litt sånn som tidlige ligacuprunder? Vi så jo ikke den store poengfangsten i juleprogrammet uansett, men slik tenker nok ikke Bielsa. Bare en tanke for å skåne de mest utsatte i et fryktelig kampprogram framover.
Synes han har sett svak ut. Langt fra klar. Samme kan sies om Klich da. Ser ut som han gjorde seg ferdig i CC.
Få inn bedre spillere/bredde på a laget og la ungdom med ok potensiale utvikle seg på arenaer 1 nivå under.

Behold Gelhart og Creswell. Av det jeg har sett så har de mentaliteten og ferdighetene nå. Greenwood, Drameh, Summerville er nok ikke i nærheten av de to pr nå. Ut på lån. Erfaring, mestringsfølelse og utvikling
Jeg mener at å låne ut så mange av de beste unggutta er heftig gambling når en ser på skadesituasjonen hos oss. Alternativene til de tre du vil skyfle ut vil da sitte på benken, og muligens kastes i løvens hule både en og flere ganger. Da snakker vi 15-årige Gray, Hjelde og andre som I HVERT FALL IKKE er i nærheten pr nå.
Er jo endel spillere tilbake. I tillegg MÅ klubben bruke januarvinduet.
De må jo ha sett å vanvittig sprik det er i kvalitet fra 12-13 og ned.
Er jo ikke gøy en gang.
Ja, det er noen tilbake - men det vil overraske om vi ikke får nye skader igjen - mange av våre viser seg å være veldig skadeutsatte, uvisst av hvilken grunn.
Januarvinduet, ja. Det er lov å håpe, men jeg har ikke mye tro på at det vil resultere i forsterkninger å snakke om.
Barba - MOT

leedslife

Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #34 på: Januar 01, 2022, 17:56:42 »
Bare å låne ut. Raskere han får prøvd seg på et nivå han kanskje mestrer jo bedre er det.
Syns han har vist at han kan prestere på PL-nivå ut fra det lille jeg har sett. Bedre alternativ enn Klich som 10-er (men skjønner jo at det ikke vil skje så fremt ikke Klich blir skadet).
Synes han har sett svak ut. Langt fra klar. Samme kan sies om Klich da. Ser ut som han gjorde seg ferdig i CC.
Få inn bedre spillere/bredde på a laget og la ungdom med ok potensiale utvikle seg på arenaer 1 nivå under.

Behold Gelhart og Creswell. Av det jeg har sett så har de mentaliteten og ferdighetene nå. Greenwood, Drameh, Summerville er nok ikke i nærheten av de to pr nå. Ut på lån. Erfaring, mestringsfølelse og utvikling
Jeg mener at å låne ut så mange av de beste unggutta er heftig gambling når en ser på skadesituasjonen hos oss. Alternativene til de tre du vil skyfle ut vil da sitte på benken, og muligens kastes i løvens hule både en og flere ganger. Da snakker vi 15-årige Gray, Hjelde og andre som I HVERT FALL IKKE er i nærheten pr nå.
Er jo endel spillere tilbake. I tillegg MÅ klubben bruke januarvinduet.
De må jo ha sett å vanvittig sprik det er i kvalitet fra 12-13 og ned.
Er jo ikke gøy en gang.
Ja, det er noen tilbake - men det vil overraske om vi ikke får nye skader igjen - mange av våre viser seg å være veldig skadeutsatte, uvisst av hvilken grunn.
Januarvinduet, ja. Det er lov å håpe, men jeg har ikke mye tro på at det vil resultere i forsterkninger å snakke om.
Håpet er jo at de har sett at vi totalt mangler kvalitet når de 5-6 antatt beste er ute. Siste pressekonferanser bekreftet vel at vi skal bruke januarvinduet. Spørsmålet er jo om det aksepteres å få spillere som bare styrker dybden.
Har ikke tro på at vi klarer å få inn noen bedre enn Phillips, Cooper, Bamford i januar.
Vi får krysse fingre for at Prta kan overtale Bielsa. Han virker rimelig standhaftig på at spillere inn skal være bedre enn det vi allerede har i start 11eren.Det er vanskelig i januar tror jeg.
Swift derimot vil neppe være en signering som gjør seg som en klar starter hvis vi er alle mann alle, men ut i fra skader denne sesongen så vil han gi et vanvittig løft ifht til de vi har hatt tilgjengelig siste måneden.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #35 på: April 09, 2022, 23:27:51 »
Sam hadde sitt beste innhopp by far i dag.

I post game pressern:

Was the key substitution being [Sam] Greenwood coming on and playing particularly well? He seemed to release Rodrigo to do what he does best?

First of all, Sam's been really good since we've been here and I said to him two days ago that if I look at the entire player pool, he's the one that's adapting the best and understanding what we want the game to be like. I think he showed that today and he also has quality. He has the ability to make some final plays, he's very technical, so we've got to find ways to include him more, so I've got to find ways to include Joffy [Joe Gelhardt] more, I've got to find ways to include Summerville, Cree [Crysencio] more, so all three of those guys for me are going to be big players here and are important for us moving forward.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #36 på: April 10, 2022, 08:29:46 »
Synes han så ut som en annen spiller i den u23 kampen for noen uker siden.
Vekk med de pliktene under Bielsa. Mulig tekniske typer som han plutselig står o pole position nå.
Fult mulig at han her er vår viktigste unge assett neste sesong.
Formasjon og system som krever fotballhodet og presisjon når spillet skal være så smalt

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #37 på: April 10, 2022, 09:10:34 »
Greenwood i 20/21-sesongen på U23 var et underlig skue. Han spilte i tierrollen bak Joffy, men etter hvert i 8'er-rollen enda lenger batk, selv om Joffy ikke var spissen på topp. Der kunne Max Dean være.
Det blir/ble sagt at Bielsa gjerne lærte spillerne opp i flere posisjoner slik at de kan vikariere i flere roller underveis i kamper. Så fjorårssesongen var nok lærerik for Greenwood, men jeg tipper den mest av alt var frustrerende.

Han har ikke vært den mest målsikre på topp, han brenner en del sjanser. Men på U23 har han vært viktig med fysikken sin og blikket for spillet. Han har gitt mange forløsende pasninger.
Og så er det dødballfoten hans... Den er giftig!

Så langt har ikke fysikken hans kommet til rette på førstelaget, men han er ingen pingle. Det var kjekt å se at han nå begynner å 'ta plass' på banen. Jeg gleder meg til å se det samme med Summerville...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Ny ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #38 på: April 10, 2022, 12:10:03 »
Greenwood og Summerville vil blomstre bare mer og mer under March vil jeg tro . Og March virker til å ha tro på disse 2 spillerene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Sam Greenwood
« Svar #39 på: Juni 12, 2022, 13:27:06 »
Spent på om han tar nye steg gjennom denne sommeren...
Har altså egen treningsleir ala Harrison before him.

https://twitter.com/JoshAHobbs/status/1535939275488886785?s=20&t=uufTKQkgaN8R_vxWkWzKlw
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #40 på: August 31, 2023, 17:47:53 »
Kom tilbake med mer erfaring og som en bedre spiller!

Greenwood completes loan move.

Leeds United’s Sam Greenwood has today joined fellow Sky Bet Championship side Middlesbrough on loan until the end of the season.

The 21-year-old who can play in midfield or attack, has made 35 senior appearances for the Whites since joining the club from Arsenal in August 2020.

Greenwood has been limited to two outings from the bench this season and will now look to get further game time away from Elland Road.

We thank Sam for his professionalism and wish him good luck during his time at the Riverside Stadium.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/31942/sam-greenwood-joins-middlesbrough
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #41 på: August 31, 2023, 18:09:41 »
Får håpe han utvikler seg under dette låneoppholdet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #42 på: August 31, 2023, 19:59:13 »
Er det et rent utlån uten noe opsjon på kjøp?
Medlem 94237

Hallgeir *

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #43 på: August 31, 2023, 20:13:19 »
Er det et rent utlån uten noe opsjon på kjøp?

Står ikke noe om at han kan kjøpes etter endt lån.
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #44 på: November 16, 2023, 11:29:26 »
LeedsLive hevder at Boro har en klausul i leiekontrakten som går på at de kan kjøpe Greenwood ved sesongslutt for skarve 1,5 mill. pund. Det samme som vi kjøpte han for.

Skandaløst. Hvem er/var det som lager slike håpløse avtaler? Hvis dette er sant, da.
MOT

Dennis

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #45 på: November 17, 2023, 13:53:06 »
LeedsLive hevder at Boro har en klausul i leiekontrakten som går på at de kan kjøpe Greenwood ved sesongslutt for skarve 1,5 mill. pund. Det samme som vi kjøpte han for.

Skandaløst. Hvem er/var det som lager slike håpløse avtaler? Hvis dette er sant, da.

Fryktelig lav sum om vi har bundet oss til det. At han ble "avskiltet" var ikke så overraskende, virket ikke å være i Farkes planer, så det er summen som diskuteres her.

I utgangspunktet gjorde Spurs det langt bedre med Rodon. De ønsket £15 mill, Leeds ville gi £10 (Hay) og utlån ble kompromisset. Da ønsket ikke Spurs å godta £15 mill som klausul og Rodon har utvilsomt spilt seg opp i verdi. Moderklubben sitter med beste korta på hånda.

Jeg sammenligner ikke prisen her, men Greenwood er ung, har PL-erfaring og Leeds trenger verken penger så sårt eller at det utgjør mye på P&S/FFP-resultatet heller. Syns 1,5 var veldig lavt, men det kan tenkes at dette eventuelt innebærer en stor videresalgsklausul. I så måte kan det være at Leeds til slutt ender opp med mer penger.
Marching on together!

lowfields

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #46 på: November 17, 2023, 14:07:48 »
LeedsLive hevder at Boro har en klausul i leiekontrakten som går på at de kan kjøpe Greenwood ved sesongslutt for skarve 1,5 mill. pund. Det samme som vi kjøpte han for.

Skandaløst. Hvem er/var det som lager slike håpløse avtaler? Hvis dette er sant, da.

Fryktelig lav sum om vi har bundet oss til det. At han ble "avskiltet" var ikke så overraskende, virket ikke å være i Farkes planer, så det er summen som diskuteres her.

I utgangspunktet gjorde Spurs det langt bedre med Rodon. De ønsket £15 mill, Leeds ville gi £10 (Hay) og utlån ble kompromisset. Da ønsket ikke Spurs å godta £15 mill som klausul og Rodon har utvilsomt spilt seg opp i verdi. Moderklubben sitter med beste korta på hånda.

Jeg sammenligner ikke prisen her, men Greenwood er ung, har PL-erfaring og Leeds trenger verken penger så sårt eller at det utgjør mye på P&S/FFP-resultatet heller. Syns 1,5 var veldig lavt, men det kan tenkes at dette eventuelt innebærer en stor videresalgsklausul. I så måte kan det være at Leeds til slutt ender opp med mer penger.
Enig i dette. Legg til at han er engelsk - toppklubbene får gjerne 10x mer for slike spillere.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Dylan

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #47 på: November 17, 2023, 22:38:27 »
Kan Greenwood spille mot oss?

Hallgeir *

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #48 på: November 18, 2023, 13:31:13 »
Kan Greenwood spille mot oss?

Det har ikke vært tillatt før i alle fall.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Utlånt spiller: Sam Greenwood
« Svar #49 på: November 18, 2023, 14:40:46 »
Nei, Greenwood kan ikke spille mot oss.