Skrevet av Emne: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30  (Lest 24691 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #180 på: September 12, 2020, 20:50:05 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!

Og ulovlig sperretrekk på Van Dijk sitt mål.
Men det dømte jo dommeren på= riktig

Barba

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #181 på: September 12, 2020, 20:53:13 »
Må være de to dårligste debutantene vi har hatt med hver sin straffe  :(

Rodrigo sin klønete, men Koch kan ikke bebreides. Veldig tilfeldig, og da vi (ja du og jeg) spilte, skulle hånden søke ball. Nå er plutselig sette helt klart....eller? Via bein og opp i handa?
Ser det nå. Ellers hadde han en god kamp så utsagnet mitt var vel hardt

Prett for en spennende sesong. Dette ser ut til å bli morsomt. Herfra blir alt enklere.
Barba - MOT

Barba

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #182 på: September 12, 2020, 20:54:05 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!

Og ulovlig sperretrekk på Van Dijk sitt mål.
Men det dømte jo dommeren på= riktig

Nei, tenkte på den som ble godkjent. Akkurat samme sperretrekket.
Barba - MOT

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #183 på: September 12, 2020, 20:54:58 »
Bra kamp. Vi hadde færrest sjanser men faktisk 52% posession.

Børs:

6 Meslier
5 Ayling
5 Koch
6 Strujk
5 Dallas
5 Phillips
6 Costa
3 Pablo
6 Klich
6 Harrison
6 Bamford
--
3 Rodrigo
4 Roberts
5 Shackleton

Vi kommer til å gjøre det veldig bra i PL, men frykter hjemmekampen mot Fulham mer enn denne Liverpoolkampen.
« Siste redigering: September 12, 2020, 23:00:21 av GeirO »
MOT

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #184 på: September 12, 2020, 20:56:54 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!

Og ulovlig sperretrekk på Van Dijk sitt mål.
Men det dømte jo dommeren på= riktig

Nei, tenkte på den som ble godkjent. Akkurat samme sperretrekket.
OK, du har sikkert rett. Så bare at Koch ble for sen. Hvor er VAR?
MOT

sportcarl1

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #185 på: September 12, 2020, 20:58:31 »
Veldig bra kamp. Vi hadde færrest sjnaser men faktisk 52% posession.
Vädogt bra match, men överlag
Børs:

6 Meslier
5 Ayling
5 Koch
6 Strujk
5 Dallas
5 Phillips
6 Costa
3 Pablo
6 Klich
6 Harrison
6 Bamford
--
4 Rodrigo
4 Roberts
5 Shackleton

Vi kommer til å gjøre det veldig bra i PL, men frykter hjemmekampen mot Fulham mer enn denne Liverpoolkampen.
väldigt bra match, men inga märkvärdiga betyg, 6 som högst:) nog borde väl iaf harison och meslier få minst 7

Barba

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #186 på: September 12, 2020, 21:03:07 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!

Og ulovlig sperretrekk på Van Dijk sitt mål.
Men det dømte jo dommeren på= riktig

Nei, tenkte på den som ble godkjent. Akkurat samme sperretrekket.
OK, du har sikkert rett. Så bare at Koch ble for sen. Hvor er VAR?

VAR? Ikke for de små, veldig mye rart der i fjor.
Barba - MOT

TK20

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #187 på: September 12, 2020, 21:04:09 »
Det var aldri forventet å få noe herfra, det viktigste var å holde på følelsen om at prosjektet til Bielsa kan bære frukter også på dette nivået. Det greide vi til de grader.

Litt "moro" også å se at det er de nye som sliter. Dette er jo egentlig Bielsas poeng: Bamford som vet alt om systemet er bedre enn landslagsspissen til Spania. De nye kommer garantert, men Bielsa ville aldri kastet de innpå slik under normale omstendigheter. I ettertid kunne det kanskje vært lurt å holdt på Rodrigo og heller kjørt Roberts på topp. Men, men. Tilogmed Klopp så forelsket ut i postmatch-intervjuet.

Borge

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #188 på: September 12, 2020, 21:05:12 »
Ser potensiale i dette laget, synes Strujk gir oss hodestyrke bak, og Koch fikk virkelig vist at vi har fart der bak et par ganger. 
Blir spennende fremover
Borge

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #189 på: September 12, 2020, 21:13:20 »
Veldig bra kamp. Vi hadde færrest sjnaser men faktisk 52% posession.
Vädogt bra match, men överlag
Børs:

6 Meslier
5 Ayling
5 Koch
6 Strujk
5 Dallas
5 Phillips
6 Costa
3 Pablo
6 Klich
6 Harrison
6 Bamford
--
4 Rodrigo
4 Roberts
5 Shackleton

Vi kommer til å gjøre det veldig bra i PL, men frykter hjemmekampen mot Fulham mer enn denne Liverpoolkampen.
väldigt bra match, men inga märkvärdiga betyg, 6 som högst:) nog borde väl iaf harison och meslier få minst 7
Holder på karakterene, men stryker "veldig". Bra match, men pasningene bør bli bedre. Det som var gledelig var at vi var effektive, tre mål på Anfield lar seg høre.
MOT

lowfields

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #190 på: September 12, 2020, 21:23:04 »
Det som kanskje imponerte meg mest idag var hvordan Meslier, Koch og Struijk spilte med ball i forsvar. Spillere med tilsammen 10 kamper i Championship så komfortable ut når de spilte seg ut. 2 straffer og 1 corner sto for 3 av 4 baklengs. Struijk's opptreden gjør meg mindre sikker på at vi faktisk trenger en stopper til. I tillegg har vi Casey som sikkert er omtrent like god
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #191 på: September 12, 2020, 21:27:40 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!
Hva i all verden. I kneet ?  :o Er det feil på min 65 tommer siden jeg aldri så det ? Klink straffe.

Barba

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #192 på: September 12, 2020, 21:32:21 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!
Hva i all verden. I kneet ?  :o Er det feil på min 65 tommer siden jeg aldri så det ? Klink straffe.

Ballen går via beinet og opp i hånda. VAR hadde muligens covidkarantene. Og hva er forskjellen på de to scoringene til Van Dijk? Samme sperretrekket. En godkjent, en annullert.
Barba - MOT

samadhi

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #193 på: September 12, 2020, 21:43:20 »
Vel to timer til kampstart. Jeg drar straks til puben og håper jeg får plass der. Nervøsiteten begynner å bygge seg opp. Jeg har tro på en fartsfylt og god kamp med mange mål. Jeg tror vi vil være stolte av gutta etter kampen i dag, så får vi se om vi får poeng eller ikke.

Tips: 4-2 til hjemmelaget.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Du traff bra med denne. Tror de fleste var stolte av Leeds i dag selv om det ble tap.
Hadde vært trist om vi ble rundspilt og tapte 5-0 i dag, men vi fikk en god pekepinn på at Bielsa holder i PL.
marching on together,
derudaf forever...

lowfields

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #194 på: September 12, 2020, 21:54:27 »
Fingeren i jorda. Vi har mange ganger sett at  "ekspertene" har vært imponert av et nyopprykket lag første serierunde (Norwich i fjor). Fakta er at vi må ha 10-12 seiere for å holde oss i PL. Poeng tapt er poeng tapt - uansett motstand. Jobben begynner nå. Bielsa er av typen som blir like deppa (selvkritisk) av et tap enten det er mot Liverpool eller Reading. Vi må bare gunne på - aldri miste troa.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #195 på: September 12, 2020, 22:05:03 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!
Hva i all verden. I kneet ?  :o Er det feil på min 65 tommer siden jeg aldri så det ? Klink straffe.
Du bør nok vurdere en bedre TV, ja ;)
MOT

Milou

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #196 på: September 12, 2020, 22:15:03 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!
Hva i all verden. I kneet ?  :o Er det feil på min 65 tommer siden jeg aldri så det ? Klink straffe.
Du bør nok vurdere en bedre TV, ja ;)
Eg forstår ikkje heilt denne. Ballen traff armen på veg mot mål, og så er det vel straffe uansett om den traff kneet først eller ikkje. Utilsikta og uheldig, ja, men dette er straffe etter både gamle og nye reglar.

Eg har forøvrig lite til overs for gjeldende reglar der det blir straffe så lenge ballen treff handa eller armen nesten uansett kva posisjon den er i. Men denne her er vanskeleg å argumentere mot.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #197 på: September 12, 2020, 22:17:55 »
Liverpool har ikke sluppet inn 3 mål i en ligapremiere siden 1982.

At Liverpool har mindre ballbesittelse enn bortelaget er vel også sjelden kost, men det hadde de altså i dag.

Stolt av klubben i mitt hjerte!  8)
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #198 på: September 12, 2020, 22:27:13 »
Liverpool har ikke sluppet inn 3 mål i en ligapremiere siden 1982.

At Liverpool har mindre ballbesittelse enn bortelaget er vel også sjelden kost, men det hadde de altså i dag.

Stolt av klubben i mitt hjerte!  8)

Spillerne er jo som roboter. Manipulert av en gud på sidelinjen. Vi er vel det laget nærmest Liverpool i så måte.
Klopp var lettet etter kampen. Arteta var lettet etter kampen mot oss i fjor. De fleste kjenner til oss. Dette er ikke et blaff.
Vi har holdt på slik i 2 sesonger under Bielsa. Malt motstand av banen. Ingentvil om at kvaliteten på enkeltspillere er avgjørende i dag og i PL generelt, men det er ikke spørsmål om vi vil berge plassen. Spørsmålet er hvor høyt vi kan havne.
1-2 signeringer inn. En tier må inn og et cover.

Tror det er få andre lag i PL som vil tåle årets tette og lange kampprogram like godt som hos.
Sesongens i CC er jo mildt sagt krevende og har gitt oss et godt grunnlag til å stå godt i årets sesong.

Jeg var sikker på at vi skulle levere og overraske, men aldri på denne måten.
Dra til Anfield mot kanskje verdens beste klubblag uten frykt, selv med et nykomponert forsvar, er jo mildt sagt vanvittig. Sier litt om det systemet som er innprentet.

TK20

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #199 på: September 12, 2020, 22:29:48 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

leedslife

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #200 på: September 12, 2020, 22:30:52 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

Roberts?

sportcarl1

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #201 på: September 12, 2020, 22:33:46 »
Pablo kommer behövas mot lite mer mänskligt motstånd som Fulham och Sheffield United närmast i ligan

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #202 på: September 12, 2020, 22:44:20 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

Merkelig utsagn!

Du vil ikke ha inn en bedre spiller enn Roberts?

For den som kommer inn nå, vil utvilsomt være et knepp opp fra dem vi allerede har i stallen.

Roberts har ikke gjort seg bort, men han har heller ikke overbevist.

Stallen er ikke akkurat overbefolket!
Super Leeds since 1968

Perik

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #203 på: September 12, 2020, 22:51:10 »
Var kjekt å se tellende kamp igjen idag, godt å være i gang, og veldig mye skryt og ros til spillerne.
Men syns vi gir vekk veldig mange baller på egen banehalvdel idag, håper dette har mest å gjøre med at Liverpool også står høyt med press, og ikke er noe som vedvarer. Heldig som ikke blir straffet mer for det idag syns jeg!

TK20

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #204 på: September 12, 2020, 22:52:40 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

Merkelig utsagn!

Du vil ikke ha inn en bedre spiller enn Roberts?

For den som kommer inn nå, vil utvilsomt være et knepp opp fra dem vi allerede har i stallen.

Roberts har ikke gjort seg bort, men han har heller ikke overbevist.

Stallen er ikke akkurat overbefolket!

Merkelig å ville gi unge lovende britiske spillere som har rykket opp med klubben sjansen på høyeste nivå? Overflødige spillere i en stall skaper gruff i spillergruppa.

Vi trenger reservekeeper. Det får bli første pri. En stopper til skader heller ikke. Vil heller fokusere på det.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #205 på: September 12, 2020, 22:58:39 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

Merkelig utsagn!

Du vil ikke ha inn en bedre spiller enn Roberts?

For den som kommer inn nå, vil utvilsomt være et knepp opp fra dem vi allerede har i stallen.

Roberts har ikke gjort seg bort, men han har heller ikke overbevist.

Stallen er ikke akkurat overbefolket!

Merkelig å ville gi unge lovende britiske spillere som har rykket opp med klubben sjansen på høyeste nivå? Overflødige spillere i en stall skaper gruff i spillergruppa.

Vi trenger reservekeeper. Det får bli første pri. En stopper til skader heller ikke. Vil heller fokusere på det.

Dersom din ambisjon kun er å overleve i denne divisjonen, forstår jeg hvor du vil. Da er Roberts god nok.

Jeg har høyere ambisjoner enn det.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #206 på: September 12, 2020, 22:58:48 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

Merkelig utsagn!

Du vil ikke ha inn en bedre spiller enn Roberts?

For den som kommer inn nå, vil utvilsomt være et knepp opp fra dem vi allerede har i stallen.

Roberts har ikke gjort seg bort, men han har heller ikke overbevist.

Stallen er ikke akkurat overbefolket!

Merkelig å ville gi unge lovende britiske spillere som har rykket opp med klubben sjansen på høyeste nivå? Overflødige spillere i en stall skaper gruff i spillergruppa.

Vi trenger reservekeeper. Det får bli første pri. En stopper til skader heller ikke. Vil heller fokusere på det.

De har vel kommunisert ut at det skal hentes kvalitet fremfor kvantitet

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #207 på: September 12, 2020, 22:59:19 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!
Hva i all verden. I kneet ?  :o Er det feil på min 65 tommer siden jeg aldri så det ? Klink straffe.
Du bør nok vurdere en bedre TV, ja ;)
Eg forstår ikkje heilt denne. Ballen traff armen på veg mot mål, og så er det vel straffe uansett om den traff kneet først eller ikkje. Utilsikta og uheldig, ja, men dette er straffe etter både gamle og nye reglar.

Eg har forøvrig lite til overs for gjeldende reglar der det blir straffe så lenge ballen treff handa eller armen nesten uansett kva posisjon den er i. Men denne her er vanskeleg å argumentere mot.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Pkt. 1: Det er ingen tvil om at ballen traff kneet/låret før ballen traff arma
Pkt. 2: Jeg viste til studio i TV2 der Hangeland hadde satt seg inn i årets handsregler, og han var klar på at det ikke var hands lengre når ballen treffer en annen kroppsdel før arm/hånd (nedenfor ermekanten til kortarma drakt). Jeg vet ikke nok om årets handsregler utenom at de er justert til det bedre, ifølge Hangeland.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #208 på: September 12, 2020, 23:07:14 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!
Hva i all verden. I kneet ?  :o Er det feil på min 65 tommer siden jeg aldri så det ? Klink straffe.
Du bør nok vurdere en bedre TV, ja ;)
Eg forstår ikkje heilt denne. Ballen traff armen på veg mot mål, og så er det vel straffe uansett om den traff kneet først eller ikkje. Utilsikta og uheldig, ja, men dette er straffe etter både gamle og nye reglar.

Eg har forøvrig lite til overs for gjeldende reglar der det blir straffe så lenge ballen treff handa eller armen nesten uansett kva posisjon den er i. Men denne her er vanskeleg å argumentere mot.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Pkt. 1: Det er ingen tvil om at ballen traff kneet/låret før ballen traff arma
Pkt. 2: Jeg viste til studio i TV2 der Hangeland hadde satt seg inn i årets handsregler, og han var klar på at det ikke var hands lengre når ballen treffer en annen kroppsdel før arm/hånd (nedenfor ermekanten til kortarma drakt). Jeg vet ikke nok om årets handsregler utenom at de er justert til det bedre, ifølge Hangeland.
"a handball will not be awarded if the ball touches a player’s hand/arm directly from their own head/body/foot or the head/body/foot of another player who is close/nearby. " From
@premierleague

 website. #lufc Is this the rule or not? Shambles
@FA

, shambles

(hentet fra twitter)

Men Edvartsen kvitterer med denne:

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #209 på: September 12, 2020, 23:07:31 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.


Roberts er ikke god nok i den rollen.

Noe som kjennetegner en god "tier" - i tillegg til gode tekniske ferdigheter - er et godt overblikk og en spesielt utviklet evne til å foreta smarte offensive pasningsvalg.
Roberts har bra tekniske ferdigheter, men det skorter for mye på det andre.

Få inn Rodrigo De Paul i tierrollen.
Pablo ser jeg for meg vil bli brukt mye som "impact-spiller" fra benken denne sesongen.