Skrevet av Emne: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30  (Lest 24718 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #210 på: September 12, 2020, 23:32:15 »
For en herlig fotball kamp ! Dette blir en ny klassiker mellom Leeds og Liverpool ! Tenker det var en del Liverpool fans som beit negler , satte kaffen / ølen i halsen en del ganger  ;D Vi fulgte Liverpool helt inn i kveld ! Regner med at det er et jæ....la tent lag som møter Fulham hjemme på Elland Road i første hjemmekamp for sesongen .

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #211 på: September 12, 2020, 23:52:13 »


Jamie Carragher, faktisk :o

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jamie-carragher-laments-really-poor-18924894

“It took a deflection, Michael Oliver might not have seen that. It’s extremely harsh to give that as a penalty,” he said on Sky Sports’ commentary.

“I can’t believe that to be honest, I know the handball rule has changed but that’s actually really poor. It’s a harsh decision against Koch, in his first game.”

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Borgegb

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #212 på: September 12, 2020, 23:57:47 »
Som studio sier, ballen gikk i kneet til Koch og så hånda. Aldri straffe, dommertabbe!
Hva i all verden. I kneet ?  :o Er det feil på min 65 tommer siden jeg aldri så det ? Klink straffe.
Du bør nok vurdere en bedre TV, ja ;)
Eg forstår ikkje heilt denne. Ballen traff armen på veg mot mål, og så er det vel straffe uansett om den traff kneet først eller ikkje. Utilsikta og uheldig, ja, men dette er straffe etter både gamle og nye reglar.

Eg har forøvrig lite til overs for gjeldende reglar der det blir straffe så lenge ballen treff handa eller armen nesten uansett kva posisjon den er i. Men denne her er vanskeleg å argumentere mot.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Pkt. 1: Det er ingen tvil om at ballen traff kneet/låret før ballen traff arma
Pkt. 2: Jeg viste til studio i TV2 der Hangeland hadde satt seg inn i årets handsregler, og han var klar på at det ikke var hands lengre når ballen treffer en annen kroppsdel før arm/hånd (nedenfor ermekanten til kortarma drakt). Jeg vet ikke nok om årets handsregler utenom at de er justert til det bedre, ifølge Hangeland.
"a handball will not be awarded if the ball touches a player’s hand/arm directly from their own head/body/foot or the head/body/foot of another player who is close/nearby. " From
@premierleague

 website. #lufc Is this the rule or not? Shambles
@FA

, shambles

(hentet fra twitter)

Men Edvartsen kvitterer med denne:



Hentet fra the FA handbook 2020-21

It is an offence if a player:
deliberately touches the ball with their hand/arm, including moving the hand/arm towards the ball
scores in the opponents’ goal directly from their hand/arm, even if accidental, including by the goalkeeper
after the ball has touched their or a team-mate’s hand/arm, even if accidental, immediately:
scores in the opponents’ goal
creates a goal-scoring opportunity
touches the ball with their hand/arm when:
the hand/arm has made their body unnaturally bigger

the hand/arm is above/beyond their shoulder level (unless the player deliberately plays the ball which then touches their hand/arm
The above offences apply even if the ball touches a player’s hand/arm directly from the head or body (including the foot) of another player who is close.

Except for the above offences, it is not an offence if the ball touches a player’s hand/arm:
directly from the player’s own head or body (including the foot)

directly from the head or body (including the foot) of another player who is close
if the hand/arm is close to the body and does not make the body unnaturally bigger
when a player falls and the hand/arm is between the body and the ground to support the body, but not extended laterally or vertically away from the body

Slik jeg tolker det så er det irrelevant om ballen går via foten så lenge dommer mener at håndens plassering gjør kroppen unaturlig større.
Regelen for ball fra kroppsdel til hånd gjelder kun når ingen av de første reglene gjelder (tror jeg).

https://www.thefa.com/football-rules-governance/lawsandrules/laws/football-11-11/law-12---fouls-and-misconduct

TK20

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #213 på: September 13, 2020, 00:05:17 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

Merkelig utsagn!

Du vil ikke ha inn en bedre spiller enn Roberts?

For den som kommer inn nå, vil utvilsomt være et knepp opp fra dem vi allerede har i stallen.

Roberts har ikke gjort seg bort, men han har heller ikke overbevist.

Stallen er ikke akkurat overbefolket!

Merkelig å ville gi unge lovende britiske spillere som har rykket opp med klubben sjansen på høyeste nivå? Overflødige spillere i en stall skaper gruff i spillergruppa.

Vi trenger reservekeeper. Det får bli første pri. En stopper til skader heller ikke. Vil heller fokusere på det.

Dersom din ambisjon kun er å overleve i denne divisjonen, forstår jeg hvor du vil. Da er Roberts god nok.

Jeg har høyere ambisjoner enn det.

Gleder meg til å hente opp denne senere 😀

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #214 på: September 13, 2020, 00:14:33 »
En tier må inn

Mæh. Synes Roberts virker mer enn god nok til å ta rollen som rotasjon for Pablo. Vil gjerne se han få sjansen.

Merkelig utsagn!

Du vil ikke ha inn en bedre spiller enn Roberts?

For den som kommer inn nå, vil utvilsomt være et knepp opp fra dem vi allerede har i stallen.

Roberts har ikke gjort seg bort, men han har heller ikke overbevist.

Stallen er ikke akkurat overbefolket!

Merkelig å ville gi unge lovende britiske spillere som har rykket opp med klubben sjansen på høyeste nivå? Overflødige spillere i en stall skaper gruff i spillergruppa.

Vi trenger reservekeeper. Det får bli første pri. En stopper til skader heller ikke. Vil heller fokusere på det.

Dersom din ambisjon kun er å overleve i denne divisjonen, forstår jeg hvor du vil. Da er Roberts god nok.

Jeg har høyere ambisjoner enn det.

Gleder meg til å hente opp denne senere 😀

Dersom Roberts slår til over evne, skal jeg bøye meg i hatten.  :)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #215 på: September 13, 2020, 00:20:21 »


Dersom Roberts slår til over evne, skal jeg bøye meg i hatten.  :)

...men det êr en god fotballspiller der inne - han må bare finne posisjonen der han også er god for laget!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #216 på: September 13, 2020, 00:21:26 »
Denne siste posten var avklarande, og då er vi etter mi meining tilbake til handsregelen slik den normalt har vore praktisert opp gjennom åra. Dvs. regelen som er i utheva skrift er for å unngå at det blir hands om ballen blir skote i handa/armen på ein spelar frå kloss hald eller om ballen treff ein spelar og sprett i armen etterpå, men kun dersom handa er i ein naturleg posisjon. Det er sjølsagt stort tolkningsrom når det gjeld dette, og det går å argumentere for at Koch sin arm var i naturleg posisjon ut frå den bevegelsen han gjorde i forkant. Likevel, i og med at armen gjorde kroppen betydeleg større og den stoppa ballen på veg mot mål, er det etter mi meining riktig å gje straffe her.

Synd for Koch som alt i alt gjorde ein god kamp bortsett frå missen på oppdekkinga av Van Dijk. Eg ser at andre meiner at han burde fått frispark der, men eg ser ikkje noko ulovleg i den situasjonen. I den neste situasjonen er han "rutinert" og kastar seg ned etter å ha blitt haldt i eit sekund og det blir riktig dømt frispark sjøl om den fort kunne gått upåakta hen om han hadde haldt seg på beina.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #217 på: September 13, 2020, 00:53:06 »
Shaken Not SterlandTrophyBlue heartYellow heart
@andy_lufc39

My friend in Chicago tells me the Leeds game was shown on NBC. It's not even a sports channel, but their equivalent of BBC1.  I smell a few more Leeds United shirt sales in America coming Money bagMoney bagMoney bag
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #218 på: September 13, 2020, 08:45:59 »
3 things to learn from Anfield:

1. Hvorfor i all verden klarer vi ikke å sy sammen flere bevegelser bakfra inn i bakrom når Liverpool står grisehøyt uten press på ballfører?

2. Den evinnelige 10er-rollen vår er enda ikke løst. Skal vi opp på topp-6 nivå trenger vi soleklar forsterkning der.

3. Vi kan spille oss ut bakfra mot samtlige motstandere i Premier League når vi har fått litt tilvenning.
 

AllWhiteTøyen

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #219 på: September 13, 2020, 09:05:18 »
Herlig fotballkamp. Surt som f... å ikke ta et poeng, men hvis man tar av seg Leeds brillene, så var det en fortjent seier. Vår nykomponerte stopperduo klarte seg mye bedre enn jeg fryktet. Guts og bielsaball gjorde at vi scoret tre fine mål på et av verdens beste klubblag. Fortsetter vi å spille slik, havner vi garantert ikke i noen nedrykksstrid.

TK20

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #220 på: September 13, 2020, 09:16:14 »
2. Den evinnelige 10er-rollen vår er enda ikke løst. Skal vi opp på topp-6 nivå trenger vi soleklar forsterkning der.

I dette vinduet, eller i løpet av 3 år?

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #221 på: September 13, 2020, 09:53:13 »
Det blir en fartsfylt og god kamp tipper jeg. Med masse mål. Tipper dette kampforløpet:

0-1
1-1
2-1
2-2
3-2
4-2

Liverpool blir nok for sterke. Selv om vi har "ingenting" å tape, vil et stortap være tungt å svelge. Og Lpool er kapable til å slå oss med både 3, 4 og 5 mål om de har dagen. Et hederlig tap er derfor godkjent, noe jeg tror vil skje.

Så lenge vi unngår et stort tap, og spiller bra fotball, så skal jeg være rimelig tilfreds.

auren
Auren, du skal ha ros for dette detaljerte tipset, traff nesten.

Torpe-do

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #222 på: September 13, 2020, 10:42:18 »
Fy flate for ein fotballkamp...! Pulsen har vel ikkje heilt landa endå


Sent from my iPhone using Tapatalk

NT

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #223 på: September 13, 2020, 11:03:14 »
3 things to learn from Anfield:

1. Hvorfor i all verden klarer vi ikke å sy sammen flere bevegelser bakfra inn i bakrom når Liverpool står grisehøyt uten press på ballfører?

2. Den evinnelige 10er-rollen vår er enda ikke løst. Skal vi opp på topp-6 nivå trenger vi soleklar forsterkning der.

3. Vi kan spille oss ut bakfra mot samtlige motstandere i Premier League når vi har fått litt tilvenning.

Etter å ha sett kampen i reprise, men definitivt uten å ha fasiten i hånd, så reiser du noen avgjørende spr.   Kan svar på 1) være at det har sammenheng med at vi ikke lykkes i 10`r rollen igår, samt at man bruker så mye krefter defensivt i Bielsa systemet og at dette i felleskap går på bekostning av de etterlyste bevegelser i bakrom.  Vi så de glimtvis, men det var for mange enkeltløp. Videre så spør jeg meg selv om laget er for utrent på akkurat dette ennå, Championship takten sitter for mye i laget, og det må ett noe endret beveglsesystem til offensivt, når vi presse så høyt som `Pool gjorde.   Samtidig er jeg helt enig i utsagn 3, og med litt tilvenning, så kommer for.h.vis også flere av de bakromsbevegelser. I formildende tone så føler jeg dette var maks av hva laget kunne få til nå.  Liverpool på Anfield med intens trykk,så ble det nesten kun fristplling bak i forsvarsfirer,  så vel nesten ikke kombinasjoner Phillips/Pablo i midten - derav også lenger vei frem til bakrommet. Både mål til Harrison + den annullerte var oppspill bakfra, altfor sjelden vi lykkes i midtbaneposisjon.   


HåvardK

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #224 på: September 13, 2020, 11:17:31 »
En vanvittig kamp i et til tider ekstremt høyt tempo. Og som ventet ble vi sårbare når de kom massivt fremover. Slik vil det nok bli i flere kamper denne sesongen, men ble litt overrasket over at ikke Kalvin greide å henge med i en del situasjoner. Han haltet forresten stygt mot slutten; får håpe det ikke er noe alvorlig.

Jeg syns det er rart ingen andre merket seg at Dallas slet voldsomt i første omgang. Jeg mener absolutt at vi burde forsterke på venstre back. Dallas er høyrebeint, mangler litt fart og har vel ikke tilstrekkelige ferdigheter til toppnivå i PL - selv om han er en herlig personlighet som passer perfekt i Bielsas regime. Nå har han slått tilbake tidligere, så vi får håpe det skjer igjen. Men fortsetter problemene på vb, ser jeg gjerne Leif inn. Douglas er tydeligvis ute av Bielsas planer.

Fireren bak var vel rufsete til tider, først og fremst mtp å sette offsidelinje. Ayling overrasket igjen mann mot mann, og både Koch og ikke minst Struijk viste ro og teknikk i pressede situasjoner. Klich er vel ikke best i duellene, men kompenserer mye med intenst press og ekstremt mye løping - i tillegg til sin smartness og gode nærteknikk.

Tippet at mange kom til å avskrive Pablo etter én kamp i PL, og det skjedde. Jeg er sikker på at han kommer sterkt tilbake, særlig mot litt svakere motstand enn Liverpool.

Begge kantene overrasket positivt. Harrison scoret et nydelig mål, var spillbar ofte og viste prov på høy fart, som enkelte påstår han mangler. Costa vil blomstre i denne divisjonen. Er raskere enn de fleste, og vil møte mindre fysiske utfordringer enn i Championship. Nydelig pasning til Klich, btw.

Bamford fikk lite å jobbe med, men lirket en vanskelig ball inn - med høyre! Jobber og sliter som alltid. Scoret vel på sin eneste sjanse?
Rodrigo må vel få spille seg inn i laget så fort som mulig. Roberts frisk da han kom inn, men jeg er usikker på om han tar steget til fast plass. Til det har han hittil vært for ujevn.

Meslier imponerte, ikke minst offensivt. Vil nok bli enda tøffere i feltet i år, og få utnyttet rekkevidden.

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

NT

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #225 på: September 13, 2020, 11:30:49 »
Vi møtte verdens beste lag - og vi presset dem og scoret tre mål. At vi slapp in 4 for så være i dag. 2 straffer og et helt nytt ferskt stopperpar!

Liverpool hb var kanskje verdens beste i fjor. I dag var Ayling suverent mye bedre. Vi møter en trio på topp hos Liverpool som alle lag sliter med. Likevel syntes jeg Dallas, Koch og spesielt Strujik kom godt ut av PL debuten. Koch spilte seg opp i andre.

Vært mye spørsmål om Dallas, Ayling, Cooper, osv tar nivået i PL. Ayling og Dallas fikser nok det greit. Skal man se på dagens kamp så er spørsmålet om Phillips tar nivået. Overraskende svak. Men regner med at han fikser dette greit også. Vil nok se Phillips dominere mer fremover.

Fikk mld av to Liverpool kompiser. Begge sa at ingen lag har de siste årene kommet til Anfield med en så offensiv plan. De som har forsøkt litt, har som regel gått på en solid smell. Artig å høre at dem er imponert og at dem endelig ser hva jeg har sagt om Leeds og Bielsa!

Tror både 11'ern og bredden på benken hadde trengt Rodrigo de Paul. Håper virkelig den blir noe av. Glipper Gvardiol så bruk penga på De Paul- Vi har Strujik!!  :)

Endelig i gang! Dette kan bli morro!

Enig i ressonnemnet her og synes vi må gi mer kred. til våre debutanter. Struijk har spillt de 2 siste kamper i Championship (Derby-Charlton ), har totalt 216 ,minutter i Championship, er 21 år 190cm, han imponerer meg, selv med en noe uheldig heading ut i felt på mål 3.  Flott pasningsfot og med mer spilletid så kan han bli den nye.... Van Dijik ?  ( 29 år/194 cm og har 393 kamper i ulike toppliganivå) Jeg tror faktisk Cooper fort kan slite med å holde Struijk unna.  Likeledes Meslier. Fantastisk rekkevidde på nesten-selvmålet fra Struijk, og suveren balanse på nærskuddet han redder i 2.omgang. Tøff på corner og våken som sweeper + noen feilpasninger inkludert - det lever vi med.  Tøffing han Meslier, i måten han henviser x 10 mer betalte Kiko til benken.

I mine øyne er det kun en med offensivt driv ala Rodrigo De Paul som mangler her. Det er flott med innarbeidet Bielsa system, men den kollektive styrken vil bli enda sterkere med en slik offensiv kraftplugg. Håper virkelig neste uke bringer good news from Italy.

gulle

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #226 på: September 13, 2020, 11:40:10 »
Det er aldri greit å tape
Men har aldri følt så mye posivitet etter et tap.
«Alle» skryter av Leeds , mine kompiser som hoder med lag med røde drakter, et samstemt media, klopp.
Trur vi vokser oss større i Luscos om dette trykket opprettholdes utover sesongen.
Nå rykker vi opp! Jasederja

leedslife

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #227 på: September 13, 2020, 12:01:16 »
En vanvittig kamp i et til tider ekstremt høyt tempo. Og som ventet ble vi sårbare når de kom massivt fremover. Slik vil det nok bli i flere kamper denne sesongen, men ble litt overrasket over at ikke Kalvin greide å henge med i en del situasjoner. Han haltet forresten stygt mot slutten; får håpe det ikke er noe alvorlig.

Jeg syns det er rart ingen andre merket seg at Dallas slet voldsomt i første omgang. Jeg mener absolutt at vi burde forsterke på venstre back. Dallas er høyrebeint, mangler litt fart og har vel ikke tilstrekkelige ferdigheter til toppnivå i PL - selv om han er en herlig personlighet som passer perfekt i Bielsas regime. Nå har han slått tilbake tidligere, så vi får håpe det skjer igjen. Men fortsetter problemene på vb, ser jeg gjerne Leif inn. Douglas er tydeligvis ute av Bielsas planer.

Fireren bak var vel rufsete til tider, først og fremst mtp å sette offsidelinje. Ayling overrasket igjen mann mot mann, og både Koch og ikke minst Struijk viste ro og teknikk i pressede situasjoner. Klich er vel ikke best i duellene, men kompenserer mye med intenst press og ekstremt mye løping - i tillegg til sin smartness og gode nærteknikk.

Tippet at mange kom til å avskrive Pablo etter én kamp i PL, og det skjedde. Jeg er sikker på at han kommer sterkt tilbake, særlig mot litt svakere motstand enn Liverpool.

Begge kantene overrasket positivt. Harrison scoret et nydelig mål, var spillbar ofte og viste prov på høy fart, som enkelte påstår han mangler. Costa vil blomstre i denne divisjonen. Er raskere enn de fleste, og vil møte mindre fysiske utfordringer enn i Championship. Nydelig pasning til Klich, btw.

Bamford fikk lite å jobbe med, men lirket en vanskelig ball inn - med høyre! Jobber og sliter som alltid. Scoret vel på sin eneste sjanse?
Rodrigo må vel få spille seg inn i laget så fort som mulig. Roberts frisk da han kom inn, men jeg er usikker på om han tar steget til fast plass. Til det har han hittil vært for ujevn.

Meslier imponerte, ikke minst offensivt. Vil nok bli enda tøffere i feltet i år, og få utnyttet rekkevidden.

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Helt enig. Han slet vanvittig med Salah. To-tre ganger i første omgang får vi brudd i mot etter pasningsfeil når vi flytter folk oppover. Ingen god kamp, men hva kan man forvente. Salah er jo helt enormt god. Et helt sinnsykt nivå.

GeirO

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #228 på: September 13, 2020, 12:14:43 »
Enig med mange her, det er en 10'er a la de Paul vi nå behøver. Pablo kan være supersub som i sommer, evt. avlaste Costa.
Vingene Harrison og Costa, som vi har vært litt bekymret for, tok høyeste PL-nivå med en gang. Jeg var mest urolig mht. Costa, men han var god i går. Legger til Bamford her, god nok!
Meslier holder i massevis, Klich likeså.
Vingbackene holder også, de har møtt de verste vingene nå, med bestått i karakterboka.
Vi har Koch og Cooper som midtstoppere, det er nok bra nok. Tror heller ikke det er tvingende nødvendig å kjøpe backup. Vi har Berardi (om ikke så lenge), Casey og ikke minst Strujk, som er/kommer til å bli veldig god, uansett midtstopper eller defensiv midtbane. Jeg antydet i juli at han er bra nok backup som midtstopper, men mange mente at han ikke er rask nok. Vet ikke hvor rask han er,  men tror ikke det er så viktig. Det er mange andre mottrekk mot dårlig fart, og jeg lever godt med at han blir fraløpt noen ganger i året, hvis han er «perfekt» ellers.

Konklusjon: Kjøp dePaul og vi har et topp 6-lag.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #229 på: September 13, 2020, 12:16:10 »
Puh!

Liverpool var kampen vi kunne gå inni uten press, intet å tape, alt å vinne.
Jeg forventet ingen poeng, men håpet har man alltids.

Og så får man en skade på Cooper som gjør at vi stiller med et midtstopperpar som begge debuterer fra start som midtstoppere i England (Struijks to tidligere starter var på defensiv midtbane). Keeper på 20 år hadde ti starter fra før.

Det var ikek den beste inngangen, på bortebane mot tittelholderen.

Og så får vi en i trynet etter fire minutter...

Ellers er det meste etter hvert skrevet om kampen, vingene våre kom mer til rette i denne kampen enn de pleide å gjøre i Championship. Kanskje har Costa tatt steg, kanskje var det kampbildet som passet ham bedre - eller en kombinasjon.

Koch og Rodrigo vil vi få mye glede av, tror jeg. Men i går kostet de oss poeng. Men Koch var uheldig, det at ballen touchet foten hans før handsen har gitt flere debatter om regeltolkninger, just sayin'... Og på baklengs nr 2 var det vel en sperre som gjorde at han mistet mannen sin. Uoppmerksomhet i forkant av corneren, det er klart...

Vi satte oss i respekt i divisjonen, Leeds blir ingen kasteball - det virker å være både medias og 'den jevne manns' inntrykk etter kampen.

Men nå gjelder det å slå Fulham. Vi kan ikke bli cocky før vi gjør jobben også mot 'lag vi skal slå'.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #230 på: September 13, 2020, 12:21:54 »
En vanvittig kamp i et til tider ekstremt høyt tempo. Og som ventet ble vi sårbare når de kom massivt fremover. Slik vil det nok bli i flere kamper denne sesongen, men ble litt overrasket over at ikke Kalvin greide å henge med i en del situasjoner. Han haltet forresten stygt mot slutten; får håpe det ikke er noe alvorlig.

Jeg syns det er rart ingen andre merket seg at Dallas slet voldsomt i første omgang. Jeg mener absolutt at vi burde forsterke på venstre back. Dallas er høyrebeint, mangler litt fart og har vel ikke tilstrekkelige ferdigheter til toppnivå i PL - selv om han er en herlig personlighet som passer perfekt i Bielsas regime. Nå har han slått tilbake tidligere, så vi får håpe det skjer igjen. Men fortsetter problemene på vb, ser jeg gjerne Leif inn. Douglas er tydeligvis ute av Bielsas planer.

Fireren bak var vel rufsete til tider, først og fremst mtp å sette offsidelinje. Ayling overrasket igjen mann mot mann, og både Koch og ikke minst Struijk viste ro og teknikk i pressede situasjoner. Klich er vel ikke best i duellene, men kompenserer mye med intenst press og ekstremt mye løping - i tillegg til sin smartness og gode nærteknikk.

Tippet at mange kom til å avskrive Pablo etter én kamp i PL, og det skjedde. Jeg er sikker på at han kommer sterkt tilbake, særlig mot litt svakere motstand enn Liverpool.

Begge kantene overrasket positivt. Harrison scoret et nydelig mål, var spillbar ofte og viste prov på høy fart, som enkelte påstår han mangler. Costa vil blomstre i denne divisjonen. Er raskere enn de fleste, og vil møte mindre fysiske utfordringer enn i Championship. Nydelig pasning til Klich, btw.

Bamford fikk lite å jobbe med, men lirket en vanskelig ball inn - med høyre! Jobber og sliter som alltid. Scoret vel på sin eneste sjanse?
Rodrigo må vel få spille seg inn i laget så fort som mulig. Roberts frisk da han kom inn, men jeg er usikker på om han tar steget til fast plass. Til det har han hittil vært for ujevn.

Meslier imponerte, ikke minst offensivt. Vil nok bli enda tøffere i feltet i år, og få utnyttet rekkevidden.

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Helt enig. Han slet vanvittig med Salah. To-tre ganger i første omgang får vi brudd i mot etter pasningsfeil når vi flytter folk oppover. Ingen god kamp, men hva kan man forvente. Salah er jo helt enormt god. Et helt sinnsykt nivå.

Kan tilgi at han slet mot Salah. Det var verre med et par grove feilpasninger/dårlige klareringer i 1. omgang. Han spilte seg flott opp og var delaktig på 2. målet med assist og 3. målet med ballbrudd. Dallas er enn så lenge mer enn god nok for oss der vi er i dag. Blant de «faste» pdd, sammen med Kalvin, Klich, Meslier, Harrison og Ayling.

NT

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #231 på: September 13, 2020, 12:56:50 »
Tilhører kanskje HULL tråden denne  ( som sikkert kommer snart ):   Gleder meg allerede til onsdagens kamp mot Hull. Håper Bielsa benytter anledningen til å la de nye spille sammen, og ikke bytte til en ny "Carabou-ellver"  Vil se Meslier i goalen + Koch og Strujik en gang til.  I tillegg trenger disse to å utvikle samarbeidet med Phiilips som def.midtbane,  så han må spille også.  Rodrigo må ha hel kamp på topp.  Så kan backer og kanter få alternere, men holde denne sentrallinja så er de bedre preppa før Fulham kampen.
Hull vant forøvrig 2-0 borte mot Gillingham igår, og her er highlights

https://www.youtube.com/watch?v=sEMgMp2a4J4

Cannavaro

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #232 på: September 13, 2020, 13:15:08 »
Har sett highlights av kampen og lest masse kommentarer. Strålende fotballkamp som hadde et høyt tempo til å begynne med. Vårt forsvar litt rustent (ikke rart, med to debutanter på stopperplass som ikke har spilt mye sammen), Liverpools forsvar var heller ikke helt patent.  Fantastiske scoringer av Harrison og Klich, og Bamford viser at han duger litt i PL også. Det er også smått utrolig at alle tv-seerne fikk oppleve 7 mål av PL og Championships gjerrigste lag forrige sesong. Dette er noe flott å bygge videre på, og de fleste er inne på at Leeds kan overraske flere denne sesongen.  Tror alle kan være stolte av denne kampen og glede seg til fortsettelsen.  Vi har et lag som spiller for å vinne fotballkamper, uansett hvor mange mål vi får imot.  Det er en styrke og vil hjelpe oss i noen kamper, og kanskje gi oss noen reale smeller også, men viktigste svaret etter denne kampen er at vi er i rute, noen små justeringer må til (kanskje et par innkjøp også). Stolt !
MFLU - Miracles For Leeds United

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #233 på: September 13, 2020, 19:32:19 »
En vanvittig kamp i et til tider ekstremt høyt tempo. Og som ventet ble vi sårbare når de kom massivt fremover. Slik vil det nok bli i flere kamper denne sesongen, men ble litt overrasket over at ikke Kalvin greide å henge med i en del situasjoner. Han haltet forresten stygt mot slutten; får håpe det ikke er noe alvorlig.

Jeg syns det er rart ingen andre merket seg at Dallas slet voldsomt i første omgang. Jeg mener absolutt at vi burde forsterke på venstre back. Dallas er høyrebeint, mangler litt fart og har vel ikke tilstrekkelige ferdigheter til toppnivå i PL - selv om han er en herlig personlighet som passer perfekt i Bielsas regime. Nå har han slått tilbake tidligere, så vi får håpe det skjer igjen. Men fortsetter problemene på vb, ser jeg gjerne Leif inn. Douglas er tydeligvis ute av Bielsas planer.

Fireren bak var vel rufsete til tider, først og fremst mtp å sette offsidelinje. Ayling overrasket igjen mann mot mann, og både Koch og ikke minst Struijk viste ro og teknikk i pressede situasjoner. Klich er vel ikke best i duellene, men kompenserer mye med intenst press og ekstremt mye løping - i tillegg til sin smartness og gode nærteknikk.

Tippet at mange kom til å avskrive Pablo etter én kamp i PL, og det skjedde. Jeg er sikker på at han kommer sterkt tilbake, særlig mot litt svakere motstand enn Liverpool.

Begge kantene overrasket positivt. Harrison scoret et nydelig mål, var spillbar ofte og viste prov på høy fart, som enkelte påstår han mangler. Costa vil blomstre i denne divisjonen. Er raskere enn de fleste, og vil møte mindre fysiske utfordringer enn i Championship. Nydelig pasning til Klich, btw.

Bamford fikk lite å jobbe med, men lirket en vanskelig ball inn - med høyre! Jobber og sliter som alltid. Scoret vel på sin eneste sjanse?
Rodrigo må vel få spille seg inn i laget så fort som mulig. Roberts frisk da han kom inn, men jeg er usikker på om han tar steget til fast plass. Til det har han hittil vært for ujevn.

Meslier imponerte, ikke minst offensivt. Vil nok bli enda tøffere i feltet i år, og få utnyttet rekkevidden.

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Helt enig. Han slet vanvittig med Salah. To-tre ganger i første omgang får vi brudd i mot etter pasningsfeil når vi flytter folk oppover. Ingen god kamp, men hva kan man forvente. Salah er jo helt enormt god. Et helt sinnsykt nivå.

Hvilke vb i verden er det som ikke har utfordringer mot Salah?

Tenker det er litt tidlig å gi en dom. Nå har han møtt den beste i PL. Syntes han totaltsett kom helt greit ut av PL debuten.

leedslife

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #234 på: September 13, 2020, 20:01:21 »
En vanvittig kamp i et til tider ekstremt høyt tempo. Og som ventet ble vi sårbare når de kom massivt fremover. Slik vil det nok bli i flere kamper denne sesongen, men ble litt overrasket over at ikke Kalvin greide å henge med i en del situasjoner. Han haltet forresten stygt mot slutten; får håpe det ikke er noe alvorlig.

Jeg syns det er rart ingen andre merket seg at Dallas slet voldsomt i første omgang. Jeg mener absolutt at vi burde forsterke på venstre back. Dallas er høyrebeint, mangler litt fart og har vel ikke tilstrekkelige ferdigheter til toppnivå i PL - selv om han er en herlig personlighet som passer perfekt i Bielsas regime. Nå har han slått tilbake tidligere, så vi får håpe det skjer igjen. Men fortsetter problemene på vb, ser jeg gjerne Leif inn. Douglas er tydeligvis ute av Bielsas planer.

Fireren bak var vel rufsete til tider, først og fremst mtp å sette offsidelinje. Ayling overrasket igjen mann mot mann, og både Koch og ikke minst Struijk viste ro og teknikk i pressede situasjoner. Klich er vel ikke best i duellene, men kompenserer mye med intenst press og ekstremt mye løping - i tillegg til sin smartness og gode nærteknikk.

Tippet at mange kom til å avskrive Pablo etter én kamp i PL, og det skjedde. Jeg er sikker på at han kommer sterkt tilbake, særlig mot litt svakere motstand enn Liverpool.

Begge kantene overrasket positivt. Harrison scoret et nydelig mål, var spillbar ofte og viste prov på høy fart, som enkelte påstår han mangler. Costa vil blomstre i denne divisjonen. Er raskere enn de fleste, og vil møte mindre fysiske utfordringer enn i Championship. Nydelig pasning til Klich, btw.

Bamford fikk lite å jobbe med, men lirket en vanskelig ball inn - med høyre! Jobber og sliter som alltid. Scoret vel på sin eneste sjanse?
Rodrigo må vel få spille seg inn i laget så fort som mulig. Roberts frisk da han kom inn, men jeg er usikker på om han tar steget til fast plass. Til det har han hittil vært for ujevn.

Meslier imponerte, ikke minst offensivt. Vil nok bli enda tøffere i feltet i år, og få utnyttet rekkevidden.

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Helt enig. Han slet vanvittig med Salah. To-tre ganger i første omgang får vi brudd i mot etter pasningsfeil når vi flytter folk oppover. Ingen god kamp, men hva kan man forvente. Salah er jo helt enormt god. Et helt sinnsykt nivå.

Hvilke vb i verden er det som ikke har utfordringer mot Salah?

Tenker det er litt tidlig å gi en dom. Nå har han møtt den beste i PL. Syntes han totaltsett kom helt greit ut av PL debuten.

Spørsmålet er jo om han er god nok 1 mot 1 defensivt. Ble jo avslørt på posisjoneringen også.
Langt mer positivt det Ayling leverte. Fantastisk.

Men Dallas er jo den beste venstrebacken vi har og kommer nok bedre etterhvert når han får akklimatisert seg.

Reaney

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #235 på: September 13, 2020, 21:45:04 »
Sjelden at tap føles vondere enn når man har prestert godt mGreit at vi ikke var det beste laget i går, men hadde marginene vært med oss så hadde vi tatt poeng. Har vært en blytung søndag.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #236 på: September 13, 2020, 22:15:31 »
Sjelden at tap føles vondere enn når man har prestert godt mGreit at vi ikke var det beste laget i går, men hadde marginene vært med oss så hadde vi tatt poeng. Har vært en blytung søndag.

Første tap i Premier League på 16 år !

Det tåler vi.

Bring on Fulham.
Super Leeds since 1968

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #237 på: September 14, 2020, 08:47:17 »
Sjelden at tap føles vondere enn når man har prestert godt mGreit at vi ikke var det beste laget i går, men hadde marginene vært med oss så hadde vi tatt poeng. Har vært en blytung søndag.
Skjønner ikke at det er mulig å være skuffet over et tap mot Liverpool i første premier league kamp på 16 år. Jeg var skuffet da Swindon, Hereford, Rochdale og Newport slo oss enkelt. Ikke Liverpool med sine ressurser.

Allanclarke

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #238 på: September 14, 2020, 09:30:56 »
Sjelden at tap føles vondere enn når man har prestert godt mGreit at vi ikke var det beste laget i går, men hadde marginene vært med oss så hadde vi tatt poeng. Har vært en blytung søndag.
Skjønner ikke at det er mulig å være skuffet over et tap mot Liverpool i første premier league kamp på 16 år. Jeg var skuffet da Swindon, Hereford, Rochdale og Newport slo oss enkelt. Ikke Liverpool med sine ressurser.
Helt uforståelig. Selvfølgelig kjipt å slippe inn på slutten. Men vi er 3-4 min unna U, borte mot verdens beste lag siste 2 årene. Jeg er ufattelig stolt. Og så glad for å være tilbake. Tenk når vi tapte 3-0 hjemme mot Swindon, røk ut av cupen mot Histon og Sutton. Da var det lov å være skuffet, men ikke etter et knepent tap på Anfield, i returen til PL etter 16 år mot regjerende PL mester, og CL vinner for 2 år siden. MOT

Sterland

Sv: Kamp: vs Liverpool @Anfield, lørdag 12/09-20, kl.18.30
« Svar #239 på: September 14, 2020, 09:36:17 »
Sjelden at tap føles vondere enn når man har prestert godt mGreit at vi ikke var det beste laget i går, men hadde marginene vært med oss så hadde vi tatt poeng. Har vært en blytung søndag.
Skjønner ikke at det er mulig å være skuffet over et tap mot Liverpool i første premier league kamp på 16 år. Jeg var skuffet da Swindon, Hereford, Rochdale og Newport slo oss enkelt. Ikke Liverpool med sine ressurser.
Helt uforståelig. Selvfølgelig kjipt å slippe inn på slutten. Men vi er 3-4 min unna U, borte mot verdens beste lag siste 2 årene. Jeg er ufattelig stolt. Og så glad for å være tilbake. Tenk når vi tapte 3-0 hjemme mot Swindon, røk ut av cupen mot Histon og Sutton. Da var det lov å være skuffet, men ikke etter et knepent tap på Anfield, i returen til PL etter 16 år mot regjerende PL mester, og CL vinner for 2 år siden. MOT
Klart det er lov å være skuffet, når vi ryker på et helt unødvendig straffespark 3-4 min før slutt. Her skulle og burde vi klart å ro inn 1 p.