Skrevet av Emne: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00  (Lest 19485 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #150 på: September 19, 2020, 18:04:47 »
Svakt å slippe inn 3 mot Fulham. Førsteinntrykket mitt er at Dallas gjør en dårlig jobb på Fulhams to siste...er det bare meg?
Forsåvidt enig. Samt at Cooper tapte hodeduellen mot Mitrovic på siste målet.
MOT

Sleivind

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #151 på: September 19, 2020, 18:05:44 »
Like dårlige bakover som gode fremover. Altfor mange feil på egen banehalvdel. Synes Phillips er god når han er god, men har litt for mange balltap og taper litt for mange dueller i dag. Generelt mye rot fra mange kan vi vel si.

Men vi scorer fire mål i PL, det kan vi ikke klage over! Og vi tar tre poeng!

Myhre10

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #152 på: September 19, 2020, 18:09:38 »
Svakt å slippe inn 3 mot Fulham. Førsteinntrykket mitt er at Dallas gjør en dårlig jobb på Fulhams to siste...er det bare meg?
Forsåvidt enig. Samt at Cooper tapte hodeduellen mot Mitrovic på siste målet.

Og at Phillips tapte duellen før 2-4 målet

Sterland

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #153 på: September 19, 2020, 18:12:14 »
Vanvittig deilig seier. Så stygt ut en periode.. Vi sliter defensivt. Synes i og for seg både Koch og Cooper gjør en bra match, men to av våre beste fra forrige sesong, Dallas og Phillips, var forferdelige. Phillips virket som en juniorspiller, og bidro minimalt. Offensivt er det utrolig å se hvor effektive vi er pt. Effektiviteten har jo vært vår akilleshæl de siste årene, hvor vi har trengt 20 sjanser for å score 3.. Herlig å se Costa og Bamford i form, måtte det vare:)

morten1966

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #154 på: September 19, 2020, 18:23:42 »
Vi må styrke oss bakover!!!

asLeeds

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #155 på: September 19, 2020, 18:26:21 »
Litt drøyt å begynne å snakke om bomkjøp etter 2 serierunder.....
3 poeng 8)  MOT
DALHEIM WHITES

Cannavaro

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #156 på: September 19, 2020, 18:28:49 »
Vi må styrke oss bakover!!!
Nei det tviler jeg på. Vi må JUSTERE oss bakover, men det gjelder  i midtbaneleddet også. Flere ganger idag ble vi for lett overspilt. Litt for store rom mellom bakre firer og midtbanen noen ganger.  Savner mer kompakthet og aggresivitet.  Det kommer etterhvert tror jeg.  Det er idiotisk å dømme Koch etter et par kamper, gutten må få tid - Bielsa vil gjøre han bedre.
MFLU - Miracles For Leeds United

Cherry

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #157 på: September 19, 2020, 18:36:49 »
Når vi bytter inn Alioski og Roberts Så sier det sitt om stallen vår.
Den er for tynn, og begge nevnte er faktisk ikke gode nok for PL.

Kampen var jo herlig for en objektiv seer`, men siste 20 var jo en pine for de fleste av oss.
Dallas , Ayling, Phillips og Harrison svært rufsete i dag....da er det jo herlig at vi leverer varene offensivt!
Bamford med enorm arbeidsinnsats, Costa var god i dag og jeg synes Klich er stabil om dagen. Gode alle 3.

Flere MÅ opp i ringa`Og vi må nok ha ett par kvalitetsspillere til ila dette vinduet slik at vi har alternativ fra benken.

Den er mildt sagt ...mager!!
Utrolig fornøyd med 3 poeng da! ;)
« Siste redigering: September 19, 2020, 18:41:04 av Cherry »
 

GeirO

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #158 på: September 19, 2020, 18:37:08 »
Får vi tre poeng mot The Blades til helga er jeg strålende fornøyd med ligastarten. Da ligger vi bra an....

Forøvrig er jeg ikke det minste urolig for våre nye, Koch og Rodrigo. Vil vise seg å være kjempekjøp etterhvert.

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #159 på: September 19, 2020, 18:43:21 »
Det var deilig å vinne, men ble nesten mer bekymret av denne kampen.
+1

kjella

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #160 på: September 19, 2020, 18:44:43 »
Er Bamford i ferd med å bli landslagsklasse - mot alle odds ? Har vel ikke vært hans største fan - men du verden for et trykk han har hatt i spillet i de 2. første kampene....gleder meg til fortsettelsen

Dylan

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #161 på: September 19, 2020, 18:52:11 »
Helt ærlig så ser ikke Koch ut som et godt kjøp så langt. Ville faktisk foretrekke Pascal ved siden av Cooper

Enig.
Involvert i altfor mange baklengsmål.
Utviser ikke den tryggheten og autoriteten jeg trodde han skulle ha i seg. Men.... læringskurven er og blir forhåpentligvis bratt...
Er vel ikke så uvanlig at forsvarsspilere er involvert i baklengsmål. Syns Koch var god, straffesparket er superbillig.

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #162 på: September 19, 2020, 18:53:59 »
En ting er sikkert...Vi slet til tider med å holde ballen i laget iallfall mer enn vanlig og avdekket at vi bør bla opp for De Paul e.l om vi skal hevde oss i dette selskapet.

Milou

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #163 på: September 19, 2020, 19:05:16 »
Det var ein kamp der vi såg både det beste og verste frå Leeds. På 4-1 skal kampen vere over, men vi klarte nesten å rote det til. Positivt at laget reiser seg på slutten og etter stolpeskotet til Fulham var Leeds overlegne igjen - hjulpet av eit mulig taktisk briljant bytte av Bielsa?

Mykje slurv av Phillips i dag, sjøl om han ikkje var direkte dårleg. Dallas også svakere enn normalt. Koch har igjen ikkje marginene på sin side, men liker mykje av det eg ser av han og har tru på at han vil bli ein viktig defensiv brikke. Meslier kunne kanskje gjort det betre på dei to siste måla,  utan at det er klare feil av han. Elles ein kamp på det jamne for dei fleste, med unntak av Bamford og Costa som var veldig gode. Alioski hjelper å snu kampen tilbake til Leeds dominans med sin energi.

Alt i alt godkjent kamp, 3 poeng og grunn til fortsatt optimisme etter som dei nye får meir tid til å komme inn i laget.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Andersen

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #164 på: September 19, 2020, 19:12:03 »
Vår første premier League seier på 16 år !  ;D Vi hadde god kontroll når Costa scoret 4 - 1 målet , men så slapp vi Fulham inn i kampen igjen . Fulham med og uten Mitrovic er som natt og dag ! Men gutta våre vant fortjent ! Jeg hadde en god følelse i dag før kampen mot Fulham. Vi gjorde en meget god kamp mot Liverpool , mens Fulham snublet mot Arsenal . WBA tapte jo tidligere i dag , og står med 2 tap , det samme med Fulham . Det viser bare at styrke forholdet de 3 lagene i mellom Leeds , Fulham , WBA  var riktig da lagene spilte i Championship League . En herlig fotball ettermiddag dere  ;D MOT

ingve1960

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #165 på: September 19, 2020, 19:14:20 »
Dallas, Harrison grusomme i dag. Jeg mener vi trenger ny venstreback og bruke dallas høyere oppe. Det jeg så av Douglas måt hull hvar elendig..synes alioski gjorde et godt innhopp, vis han ikke er god nok for pl så er iallefall 7 fulhamspillere for dårlige..synes kalvin hadde en bra andre omg men costa og bamford hvar best

Andersen

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #166 på: September 19, 2020, 19:14:29 »
Gi Koch og Rodrigo tid til å bli vant med Bielsa fotballen , så blir de 2 meget gode å ha for laget fremover.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #167 på: September 19, 2020, 19:56:17 »
Greit gjennomført kamp...Cooper rusten, feilplassert på 4-2 og en junior i hodeduellen på 4-3...
Fra nå av blir vi bedre og bedre... MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #168 på: September 19, 2020, 20:01:55 »
Gi Koch og Rodrigo tid til å bli vant med Bielsa fotballen , så blir de 2 meget gode å ha for laget fremover.
Dårlig 1. omgang. Fulham fremstår som et bedre lag. Rodrigo fullstendig anonym, laaaaangt unna nivået til Pablo. Men nå spiller han vel i posisjonen han er tiltenkt, dersom han ikke skal være ren spiss. Som spiss er målratioen altfor dårlig. Frykter bomkjøp her, men han skal få tid til å motbevise. Phillips er pt ikke i nærheten av hva han var forrige sesong, han må heve seg. Cooper, Ayling, Bamford og Costa fremstår positivt. Tildeles også Koch, men utrolig urutinert å gå inn med takling, når motstander er på vei ut av farlig område. Ellers er han brukbar.
Hvor ofte har ikke Pablo vært ganske usynlig store perioder av kampene, helt til den geniale pasningen.

Sterland

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #169 på: September 19, 2020, 20:48:02 »
Gi Koch og Rodrigo tid til å bli vant med Bielsa fotballen , så blir de 2 meget gode å ha for laget fremover.
Dårlig 1. omgang. Fulham fremstår som et bedre lag. Rodrigo fullstendig anonym, laaaaangt unna nivået til Pablo. Men nå spiller han vel i posisjonen han er tiltenkt, dersom han ikke skal være ren spiss. Som spiss er målratioen altfor dårlig. Frykter bomkjøp her, men han skal få tid til å motbevise. Phillips er pt ikke i nærheten av hva han var forrige sesong, han må heve seg. Cooper, Ayling, Bamford og Costa fremstår positivt. Tildeles også Koch, men utrolig urutinert å gå inn med takling, når motstander er på vei ut av farlig område. Ellers er han brukbar.
Hvor ofte har ikke Pablo vært ganske usynlig store perioder av kampene, helt til den geniale pasningen.
Vil påstå at han dominerer i de fleste matchene. Har en mistanke om at Rodrigo passer best i et spisspar. Men han skal få god tid til å overbevise, og jeg håper Bielsa klarer å få det beste ut av han.

samadhi

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #170 på: September 19, 2020, 21:22:04 »
Mye bra og en del dårlig. Men altså, Leeds i Premier Leauge er så utrolig morsomt at 8 dager til neste kamp virker som en evighet  ;D
marching on together,
derudaf forever...

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #171 på: September 19, 2020, 21:51:00 »
Måtte i selskap i dag så fikk ikke sett kampen.  Må ha vært gøyt og samtidig nerverpirrende siste halvtimen.

Ut av høydepunkter jeg har sett på youtube må jeg si at Bamford imponerer i de klippene.  Hittil har han gjort mange sine ord til skamme og må det bare fortsette.  Costa imponerer også.  Som en helt ny spiller og skikkelig trykk i første målet!

Forsvaret må bli bedre.  Der var det en del rusk men får gi det litt tid.

Uansett gøy med første 3. poenger i PL på drøye 16 år.

MOT
Medlem 94237

Barba

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #172 på: September 19, 2020, 23:57:46 »
Ser mange henger seg opp i Koch og Dallas som taper dueller før baklengsmål. Hva med en liten kikk på det som skjer i forkant av disse tapte duellene? Harrison ikke patent i sitt defensive i dag, Phillips hadde noen stygge ballmist og feilpass osv. Å ikke kritisere disse, blir like feil som å ikke nevne Klich sine åpnende pasninger før mål, og bare skryte av målscorer. Vi angriper som et lag, og forsvarer oss som et lag. Når Dallas havner i knipe mellom to så er det noen som ikke har gjort jobben sin lenger fram, og han havner i en ytterst vanskelig situasjon.
Utover det er det bare å glede seg over at vi scorer mer enn vi slipper inn i dag, og så har Bielsa litt å se på til neste match.  MOT
Barba - MOT

HåvardK

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #173 på: September 20, 2020, 00:10:13 »
Når vi bytter inn Alioski og Roberts Så sier det sitt om stallen vår.
Den er for tynn, og begge nevnte er faktisk ikke gode nok for PL.

Kampen var jo herlig for en objektiv seer`, men siste 20 var jo en pine for de fleste av oss.
Dallas , Ayling, Phillips og Harrison svært rufsete i dag....da er det jo herlig at vi leverer varene offensivt!
Bamford med enorm arbeidsinnsats, Costa var god i dag og jeg synes Klich er stabil om dagen. Gode alle 3.

Flere MÅ opp i ringa`Og vi må nok ha ett par kvalitetsspillere til ila dette vinduet slik at vi har alternativ fra benken.

Den er mildt sagt ...mager!!
Utrolig fornøyd med 3 poeng da! ;)
Hva gjorde Ayling feil i dag?

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #174 på: September 20, 2020, 00:21:24 »
Ser mange henger seg opp i Koch og Dallas som taper dueller før baklengsmål. Hva med en liten kikk på det som skjer i forkant av disse tapte duellene? Harrison ikke patent i sitt defensive i dag, Phillips hadde noen stygge ballmist og feilpass osv. Å ikke kritisere disse, blir like feil som å ikke nevne Klich sine åpnende pasninger før mål, og bare skryte av målscorer. Vi angriper som et lag, og forsvarer oss som et lag. Når Dallas havner i knipe mellom to så er det noen som ikke har gjort jobben sin lenger fram, og han havner i en ytterst vanskelig situasjon.
Utover det er det bare å glede seg over at vi scorer mer enn vi slipper inn i dag, og så har Bielsa litt å se på til neste match.  MOT
Det viktigste er å innse at vi har for dårlig keeper🤷🏻‍♂️

Bromancer

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #175 på: September 20, 2020, 09:04:51 »
En ting er sikkert...Vi slet til tider med å holde ballen i laget iallfall mer enn vanlig og avdekket at vi bør bla opp for De Paul e.l om vi skal hevde oss i dette selskapet.

Enig. En AMC av klasse må inn nå.

Dylan

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #176 på: September 20, 2020, 09:27:40 »
Ser mange henger seg opp i Koch og Dallas som taper dueller før baklengsmål. Hva med en liten kikk på det som skjer i forkant av disse tapte duellene? Harrison ikke patent i sitt defensive i dag, Phillips hadde noen stygge ballmist og feilpass osv. Å ikke kritisere disse, blir like feil som å ikke nevne Klich sine åpnende pasninger før mål, og bare skryte av målscorer. Vi angriper som et lag, og forsvarer oss som et lag. Når Dallas havner i knipe mellom to så er det noen som ikke har gjort jobben sin lenger fram, og han havner i en ytterst vanskelig situasjon.
Utover det er det bare å glede seg over at vi scorer mer enn vi slipper inn i dag, og så har Bielsa litt å se på til neste match.  MOT
Det viktigste er å innse at vi har for dårlig keeper🤷🏻‍♂️
Enig i den, en matchviiner bakerst er forskjellen på å berge plassen og øvre halvdel. Lukic, Green, Martin, noe i den retning? Messlier er på det jevne, men langt fra spektakulær som vi vil behøve utover sesongen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #177 på: September 20, 2020, 10:01:15 »
Graham Smyth's take on the match
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/lethal-leaky-leeds-united-not-making-sense-least-win-over-fulham-was-lots-fun-graham-smyths-verdict-2977512

3 poeng er all that matters. Jaja. Men det var uvant kost å igjen se oss effektive, igjen holdt vi på å rote vekk en tremålsledelse (neida, vi har vel bare gjort det èn gang før i Bielsas td, og vi gjorde det ikke i går).
For heldigvis tok vi kontroll igjen det siste kvarteret. En Phillips som ikke hadde holdt vanlig standard fant plutselig ut av det... hadde dèt med at han fikk inn ALIOSKI sentralt (?), i alle fall, det var det trekket vi gjorde da ting kom på stell igjen.

Vi er vel alle like overrasket over at det er Costa og Bamford som er de store (nye) plussene fra disse to PL-kampene. Harrison var god sist, mindre involvert i går. Klich er bare uvurderlig for dette laget!

En del kritiserer Meslier - ikke jeg. Han må spille for å ta nye steg, unge keepere gjør sine brølere. Det må vi finne oss i så lenge han via det kommer på et høyere nivå i spillet sitt. Vi skal ikke rykke ned denne sesongen, vi tar neppe tittelen heller. Da får vi tåle 'å spille Meslier god'. Det var slik Opdal ble god i Brann da han var ung, han fikk spille seg trygg.

Koch med to straffer imot nå. Begge av det tvilsomme slaget men som i går la han opp til det selv med glidetaklingen han påbegynte. Men jeg tror han vil 'come good' for oss.

Nå venter en ny jevn kamp (Sheffield United, neste søndag), jeg undrer på om de har tatt mange steg fra da vi var bedre enn de i kampene vi spilte mot de i 18/19-sesongen...
« Siste redigering: September 20, 2020, 10:04:34 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #178 på: September 20, 2020, 10:22:28 »
Graham Smyth's take on the match
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/lethal-leaky-leeds-united-not-making-sense-least-win-over-fulham-was-lots-fun-graham-smyths-verdict-2977512

En del kritiserer Meslier - ikke jeg. Han må spille for å ta nye steg, unge keepere gjør sine brølere. Det må vi finne oss i så lenge han via det kommer på et høyere nivå i spillet sitt.

Meslier har vel ikke stått for noen brølere de første to kampene. Han er god igangsetter, god med ball i beina, ganske ok i lufta. Han er forutsigbar i motsetning til Kiko. Det tror jeg Bielsa setter pris på. Han må få spille seg til mer erfaring så får han litt mer pondus i feltet.

Gufrias

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #179 på: September 20, 2020, 10:28:30 »
Ettersom ingen kyndige har prøvd seg på en spillerbørs ennå, antar jeg det er amatørenes aften og griper sjansen.

Meslier: 6. Ikke satt på mange prøver foruten målene. Medskyldig i 4-3, da han var på halvdistanse, ellers ok. Veldig god distribusjon, sender presise pasninger der andre keepere ville ha klarert.

Ayling: 6. Villig med fram, men det ble ikke så mye ut av det. En del ballmist (dytt i ryggen). Defensivt kunne det se rufsete ut, men var egentlig ganske solid. Få innlegg fra hans kant, vingen fikk heller gå innover.

Koch: 6. Egentlig ganske solid, Fulham måtte stort sett prøve langskudd. Men så ga han altså Bryan helt unødvendig en mulighet til å la seg felle innenfor 16.

Cooper: 5. Feilplassert på 4-2, for veik på 4-3. De to enkeltsituasjonene ødela det som ellers var en bra kamp. God til å dekke opp for Dallas.

Dallas: 4. Går fra en strålende forestilling mot Salah og Alexander-Arnold til en tung dag mot antatt mye lettere motstand. Hardt presset med ball, og fikk ikke til mye konstruktivt. På 4-2 mener jeg han var feilplassert. 4-3 kan han ikke lastes for, der var det Harrison, Cooper og Meslier som sviktet.

Philips: 5. Vi er så bortskjemt av denne gutten, at vi blir skuffet når han ikke dominerer. Klarte ikke å stanse så mye som vanlig, og hadde også høyere feilprosent med ball.

Klich: 7. En nydelig assist, og burde hatt assist til 5-3, men en god gjenvining og forsering ble fulgt av en svak avlevering. Sterk defensivt.

Rodrigo: 4. Behersker ikke Bielsaball ennå, og ble helt riktig byttet ut etter en drøy omgsng som weakest link. Jeg tror det handler mest om at han må lære seg roller, bevegelsesmønstre og samhandling.

Costa: 8 BB. Gjorde seg spillbar, og gjorde mye bra med ballen. Tok tak defensivt, (men ble litt lett). Fabelaktig avslutning til 1-0, og 4-1 var også godt satt.

Harrison: 5. Fint innlegg som førte til straffespark og 2-1, ellers var det vel ikke mye å skryte av. Mistet ballen for ofte, og lot Dallas i stikken defensivt. 5 meter bak han som la inn til 4-3.

Bamford: 8. Jobbet som en Becchio utpå der. Skaffet straffespark til 2-1, flott gjennomløp og avslutning til 3-1, og imponerende rykk forut for assisten til 4-1.

Roberts: 5. Litt bedre enn Rodrigo som tier, merkbart svakere enn Bamford som spiss.

Alioski: 7. Kom inn sentralt da det så ut som Fulham skulle ta over helt. Fikk stabilisert laget, revitalisert presset og temmet motstanderen. Bra innhopp.
Hekta på Leeds siden 1974