Skrevet av Emne: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00  (Lest 19475 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #180 på: September 20, 2020, 10:34:57 »
Ettersom ingen kyndige har prøvd seg på en spillerbørs ennå, antar jeg det er amatørenes aften og griper sjansen.

Mulig vi er amatører, men jeg så strengt tatt samme match som deg. :)
Bra vurderinger.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #181 på: September 20, 2020, 11:07:09 »
Enig i alle vurderinger over. Litt generelt så er vi kanskje noen ganger litt raske med å tillegge skyld. Sett kampen om igjen og på mange måter balanserer begge lag mye på nesten gjennombrudd for så i stedet få balltap og lag i ubalanse.  Det skjer både på 3-1,
4-2 og 4-3.  Bamford-målet kommer av hans eget gode press, ett noe for kort oppspill som vi bryter og dermed er Fulham forsvar i ubalanse. 4-3 starter med at Costa avanserer, kan slå inn i bakrom, blir i stedet balltap og Fulham vender raskt. Vårt forsvar er i ubalanse og et par trekk senere kommer innlegget.  4-2 føler jeg er mye Coopers feil valg. I stedet for å slå langt vender han hjem for å begynne påny. Lag i ubalanse, Fulham presser og fremtvinger feil hos oss, bade i pasning, manglende mottak m.m - og plutselig er flere i feil posisjon ( Phillips/Dallas ) Poenget er at når spiller ofte er for langt unna skyldes det som regel at han er på vei fremover når laget mister ball. Man tar en kalkulert risiko på gjennombrudd, får i stedet balltap.  Når vi blir gode på disse vurderinger, da er vi helt i toppen :)   For øvrig så ruler Reading og Luton i divisjonen under, brått fjernt unna

Kato

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #182 på: September 20, 2020, 11:18:59 »
Ettersom ingen kyndige har prøvd seg på en spillerbørs ennå, antar jeg det er amatørenes aften og griper sjansen.

Meslier: 6. Ikke satt på mange prøver foruten målene. Medskyldig i 4-3, da han var på halvdistanse, ellers ok. Veldig god distribusjon, sender presise pasninger der andre keepere ville ha klarert.

Ayling: 6. Villig med fram, men det ble ikke så mye ut av det. En del ballmist (dytt i ryggen). Defensivt kunne det se rufsete ut, men var egentlig ganske solid. Få innlegg fra hans kant, vingen fikk heller gå innover.

Koch: 6. Egentlig ganske solid, Fulham måtte stort sett prøve langskudd. Men så ga han altså Bryan helt unødvendig en mulighet til å la seg felle innenfor 16.

Cooper: 5. Feilplassert på 4-2, for veik på 4-3. De to enkeltsituasjonene ødela det som ellers var en bra kamp. God til å dekke opp for Dallas.

Dallas: 4. Går fra en strålende forestilling mot Salah og Alexander-Arnold til en tung dag mot antatt mye lettere motstand. Hardt presset med ball, og fikk ikke til mye konstruktivt. På 4-2 mener jeg han var feilplassert. 4-3 kan han ikke lastes for, der var det Harrison, Cooper og Meslier som sviktet.

Philips: 5. Vi er så bortskjemt av denne gutten, at vi blir skuffet når han ikke dominerer. Klarte ikke å stanse så mye som vanlig, og hadde også høyere feilprosent med ball.

Klich: 7. En nydelig assist, og burde hatt assist til 5-3, men en god gjenvining og forsering ble fulgt av en svak avlevering. Sterk defensivt.

Rodrigo: 4. Behersker ikke Bielsaball ennå, og ble helt riktig byttet ut etter en drøy omgsng som weakest link. Jeg tror det handler mest om at han må lære seg roller, bevegelsesmønstre og samhandling.

Costa: 8 BB. Gjorde seg spillbar, og gjorde mye bra med ballen. Tok tak defensivt, (men ble litt lett). Fabelaktig avslutning til 1-0, og 4-1 var også godt satt.

Harrison: 5. Fint innlegg som førte til straffespark og 2-1, ellers var det vel ikke mye å skryte av. Mistet ballen for ofte, og lot Dallas i stikken defensivt. 5 meter bak han som la inn til 4-3.

Bamford: 8. Jobbet som en Becchio utpå der. Skaffet straffespark til 2-1, flott gjennomløp og avslutning til 3-1, og imponerende rykk forut for assisten til 4-1.

Roberts: 5. Litt bedre enn Rodrigo som tier, merkbart svakere enn Bamford som spiss.

Alioski: 7. Kom inn sentralt da det så ut som Fulham skulle ta over helt. Fikk stabilisert laget, revitalisert presset og temmet motstanderen. Bra innhopp.

Enig i det meste, men det er et terningskast jeg mener du bommer, Liam Cooper.

Syns han spiller en god kamp, trygg med ball og god i duellspill. Vill gitt han 7. Problemene våre bakerst ligger først og fremst i venstre back. Mulig det var dårlig beslutninger i forkant, men posisjoneringen til Dallas på 4-2 er katastrofe. Definitivt vårt svakeste punkt.

Så synes jeg kanskje du er litt streng med Rodrigo. Kamp i beina, skulle starte på benk, syns han hadde mange positive, trygge gode involveringer. Langt fra katastrofe.
« Siste redigering: September 20, 2020, 11:24:02 av Kato »
 

Kato

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #183 på: September 20, 2020, 11:22:56 »
Tre ting vi lærte mot Fulham:

1. Det lyser behov for ny venstreback. Nå herjet Salah sist, og i går var Dallas helt krise både med og uten ball. Katastrofal posisjonering på 4-2, lærebokfeil å slippe den avstanden. Soleklar personlig feil. Ellers svak i pasningsspillet, baklengsmålene kommer i stor grad fra den siden.

2. Bekymringsfullt hvor mye Fulham styrte kampen sentralt i banen. Han nye der styrte hele showet så lenge han hadde friske bein.

3. Vi fikk se hva verdensklasse på benken betyr. To kjappe mot, 4-3 , etterfulgt av et skudd i stanga. Bielsa gjør grep, Bamford av og Alioski på. Kampbildet snur umiddelbart, og vi har god kontroll resten av matchen.
« Siste redigering: September 20, 2020, 11:25:07 av Kato »
 

HåvardK

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #184 på: September 20, 2020, 11:33:31 »
Litt artig å lese kommentarene underveis i kampen i ettertid. Er vel stort sett bare de som ikke var på banen som ikke lastes for baklengsmålene våre.
Jeg mener å registrere en tendens til at backene våre ikke bidrar så mye fremover som i Championship, selv om det er tidlig å konkludere etter to kamper. Vi mister selvsagt en dimensjon da. Defensivt syns jeg ikke Dallas var dårligere i går enn mot Liverpool, faktisk. På halvdistanse på 2-4, javel - men her var det vel andre som hadde skyld i unødvendig ballmist.
Rodrigo får mye pepper. Men var etter min mening milevis bedre enn mot Hull. Trenger å venne seg til lagkamerater og tempoet.
Ikke overrasket over at Costa leverer. PL passer ham mye bedre enn nivået under. Mindre dueller, og han får i større grad brukt farta.
Bamford leverer så det holder - det er mer overraskende. Og viste i går at han har fart.
Den største overraskelsen er at Klich ser ut til å ha blitt ENDA bedre i år. For en nærteknikk - og pasningsfot!
Kjempefornøyd med sesongstarten. Får vi poeng mot Blades, er det over all forventing.

HåvardK

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #185 på: September 20, 2020, 11:38:49 »
Tre ting vi lærte mot Fulham:

1. Det lyser behov for ny venstreback. Nå herjet Salah sist, og i går var Dallas helt krise både med og uten ball. Katastrofal posisjonering på 4-2, lærebokfeil å slippe den avstanden. Soleklar personlig feil. Ellers svak i pasningsspillet, baklengsmålene kommer i stor grad fra den siden.

2. Bekymringsfullt hvor mye Fulham styrte kampen sentralt i banen. Han nye der styrte hele showet så lenge han hadde friske bein.

3. Vi fikk se hva verdensklasse på benken betyr. To kjappe mot, 4-3 , etterfulgt av et skudd i stanga. Bielsa gjør grep, Bamford av og Alioski på. Kampbildet snur umiddelbart, og vi har god kontroll resten av matchen.
Hadde ikke vært tosken med ny vb, men de vokser ikke på trær. Tydelig signal når Douglas ikke en gang er på benken. Så er vel Dallas en av Bielsas favoritter, så jeg tviler på at han byttes. Jeg hadde foretrukket en toppkeeper foran vb, selv om Meslier imponerer i det oppbyggende spillet.

stefan

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #186 på: September 20, 2020, 14:35:29 »
Tre ting vi lærte mot Fulham:

1. Det lyser behov for ny venstreback. Nå herjet Salah sist, og i går var Dallas helt krise både med og uten ball. Katastrofal posisjonering på 4-2, lærebokfeil å slippe den avstanden. Soleklar personlig feil. Ellers svak i pasningsspillet, baklengsmålene kommer i stor grad fra den siden.

2. Bekymringsfullt hvor mye Fulham styrte kampen sentralt i banen. Han nye der styrte hele showet så lenge han hadde friske bein.

3. Vi fikk se hva verdensklasse på benken betyr. To kjappe mot, 4-3 , etterfulgt av et skudd i stanga. Bielsa gjør grep, Bamford av og Alioski på. Kampbildet snur umiddelbart, og vi har god kontroll resten av matchen.

Jeg er kjempefan av Dallas, men er enig med deg i analysen. Det så ut som høyrebacken til Fulhams eneste oppgave i går var å henge på Harrison så han ikke fikk gjort noe hverken bakover eller fremover.

Phillips slet med liten støtte virket det som. Når ikke Rodrigo gikk på de vanlige løpene  som Hernandes gjør når Phillips har ballen, så mister Phillips viktige sekunder som gjør at det er lettere å miste ballen.  Det skal bli spennende å se Phillips utover sesongen etterhvert som han blir vant til nivået. Og ikke minst etterhvert som Rodrigo lærer seg systemet.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Gufrias

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #187 på: September 20, 2020, 14:43:17 »
Enig i det meste, men det er et terningskast jeg mener du bommer, Liam Cooper.

Syns han spiller en god kamp, trygg med ball og god i duellspill. Vill gitt han 7. Problemene våre bakerst ligger først og fremst i venstre back. Mulig det var dårlig beslutninger i forkant, men posisjoneringen til Dallas på 4-2 er katastrofe. Definitivt vårt svakeste punkt.

Så synes jeg kanskje du er litt streng med Rodrigo. Kamp i beina, skulle starte på benk, syns han hadde mange positive, trygge gode involveringer. Langt fra katastrofe.
Vet du hva, jeg er ikke fornærmet i det hele tatt.
Du kan godt ha rett i at jeg trakk Cooper for mye for hans bidrag til de to baklengsmålene i andre omgang - det var flere som gjorde klare feilvurderinger ved de to anledningene. Og det er ingen selvfølge å vinne en hodeduell mot Mitrovic.
Hva angår Rodrigo, så er det som du påpeker klare formildende omstendigheter bak fireren. Han kommer sterkere tilbake.
Hekta på Leeds siden 1974

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #188 på: September 20, 2020, 16:48:44 »
Gi Koch og Rodrigo tid til å bli vant med Bielsa fotballen , så blir de 2 meget gode å ha for laget fremover.
Dårlig 1. omgang. Fulham fremstår som et bedre lag. Rodrigo fullstendig anonym, laaaaangt unna nivået til Pablo. Men nå spiller han vel i posisjonen han er tiltenkt, dersom han ikke skal være ren spiss. Som spiss er målratioen altfor dårlig. Frykter bomkjøp her, men han skal få tid til å motbevise. Phillips er pt ikke i nærheten av hva han var forrige sesong, han må heve seg. Cooper, Ayling, Bamford og Costa fremstår positivt. Tildeles også Koch, men utrolig urutinert å gå inn med takling, når motstander er på vei ut av farlig område. Ellers er han brukbar.
Hvor ofte har ikke Pablo vært ganske usynlig store perioder av kampene, helt til den geniale pasningen.
Vil påstå at han dominerer i de fleste matchene. Har en mistanke om at Rodrigo passer best i et spisspar. Men han skal få god tid til å overbevise, og jeg håper Bielsa klarer å få det beste ut av han.

Pablo dominerer absolutt ikke de fleste matcher. Faktisk ganske ofte han er litt borte. Men han jobber bra og har noen krydder innvolveringer av høy klasse, nesten hver match. Pablo lager en del balltap og feilpass.  Det er ikke så unormalt da han ofte spiller med høyere risiko enn andre. Det er genialt når det lykkes. Ingen andre enn Pablo som har den evnen i dagens Leeds lag.

Det er mulig Rodrigo passer best med en makker. Men han har spilt ensom spiss mange år i Valencia og han gjør det på Spania...så ikke helt ukjent.


ingve1960

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #189 på: September 20, 2020, 16:50:01 »
Når det gjelder spillerbørsen så er den veldig bra kansje me unntak Harrison, 4 hos meg like dårlig som dallas..
Ellers er jeg enig med håvardk ang backspillet vårt, mot Liverpool trodde jeg det ble bevist hold igjen men var skuffa mot Fulham, blir spennende å se fremover.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #190 på: September 20, 2020, 17:05:29 »
Tre ting vi lærte mot Fulham:

1. Det lyser behov for ny venstreback. Nå herjet Salah sist, og i går var Dallas helt krise både med og uten ball. Katastrofal posisjonering på 4-2, lærebokfeil å slippe den avstanden. Soleklar personlig feil. Ellers svak i pasningsspillet, baklengsmålene kommer i stor grad fra den siden.

2. Bekymringsfullt hvor mye Fulham styrte kampen sentralt i banen. Han nye der styrte hele showet så lenge han hadde friske bein.

3. Vi fikk se hva verdensklasse på benken betyr. To kjappe mot, 4-3 , etterfulgt av et skudd i stanga. Bielsa gjør grep, Bamford av og Alioski på. Kampbildet snur umiddelbart, og vi har god kontroll resten av matchen.

Angående punkt 1.

Mulig vi må ha ny vb. Det vil tiden vise. Men syntes ikke Salah argumentet holder. Da må nesten alle vb byttet etter å ha møtt Liverpool.

Angående målet i går. Ingen tvil om at Dallas stod feilplassert. Men på reprisen så ser du han står på riktig side. Når Phillips ser ut til å vinne duellen mot Fulham spillern så stikker Dallas. Det er vel taktikken? Men når Phillips blir skubbet unna som en liten junior så er Dallas ute av posisjon og på feil side når pasningen kommer. Ingen tvil om at Dallas ser "dum" ut i den situasjonen. Med en tøffere Phillips hadde ikke dette oppstått.


Sydhagen

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #191 på: September 20, 2020, 18:11:29 »
Tre ting vi lærte mot Fulham:

1. Det lyser behov for ny venstreback. Nå herjet Salah sist, og i går var Dallas helt krise både med og uten ball. Katastrofal posisjonering på 4-2, lærebokfeil å slippe den avstanden. Soleklar personlig feil. Ellers svak i pasningsspillet, baklengsmålene kommer i stor grad fra den siden.

2. Bekymringsfullt hvor mye Fulham styrte kampen sentralt i banen. Han nye der styrte hele showet så lenge han hadde friske bein.

3. Vi fikk se hva verdensklasse på benken betyr. To kjappe mot, 4-3 , etterfulgt av et skudd i stanga. Bielsa gjør grep, Bamford av og Alioski på. Kampbildet snur umiddelbart, og vi har god kontroll resten av matchen.

Angående punkt 1.

Mulig vi må ha ny vb. Det vil tiden vise. Men syntes ikke Salah argumentet holder. Da må nesten alle vb byttet etter å ha møtt Liverpool.

Angående målet i går. Ingen tvil om at Dallas stod feilplassert. Men på reprisen så ser du han står på riktig side. Når Phillips ser ut til å vinne duellen mot Fulham spillern så stikker Dallas. Det er vel taktikken? Men når Phillips blir skubbet unna som en liten junior så er Dallas ute av posisjon og på feil side når pasningen kommer. Ingen tvil om at Dallas ser "dum" ut i den situasjonen. Med en tøffere Phillips hadde ikke dette oppstått.
Enig.
Dette er litt av risikoen med den spillestilen Leeds har.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #192 på: September 20, 2020, 18:33:54 »
Man kan si mye om kampen i går men jeg velger å se dette klippet om og om igjen.  Blir ikke lei.  Man må ha Facebook da:  https://www.facebook.com/LeedsUnited/videos/637637963856320/

Evig utskjelte "Bomford" og også nedvurderte Costa har nå 2 mål hver i PL etter 2 kamper.  Slå den du.

Og den herlige feiringen etter målet! :-)
Medlem 94237

Sterland

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #193 på: September 20, 2020, 22:24:33 »
Gi Koch og Rodrigo tid til å bli vant med Bielsa fotballen , så blir de 2 meget gode å ha for laget fremover.
Dårlig 1. omgang. Fulham fremstår som et bedre lag. Rodrigo fullstendig anonym, laaaaangt unna nivået til Pablo. Men nå spiller han vel i posisjonen han er tiltenkt, dersom han ikke skal være ren spiss. Som spiss er målratioen altfor dårlig. Frykter bomkjøp her, men han skal få tid til å motbevise. Phillips er pt ikke i nærheten av hva han var forrige sesong, han må heve seg. Cooper, Ayling, Bamford og Costa fremstår positivt. Tildeles også Koch, men utrolig urutinert å gå inn med takling, når motstander er på vei ut av farlig område. Ellers er han brukbar.
Hvor ofte har ikke Pablo vært ganske usynlig store perioder av kampene, helt til den geniale pasningen.
Vil påstå at han dominerer i de fleste matchene. Har en mistanke om at Rodrigo passer best i et spisspar. Men han skal få god tid til å overbevise, og jeg håper Bielsa klarer å få det beste ut av han.

Pablo dominerer absolutt ikke de fleste matcher. Faktisk ganske ofte han er litt borte. Men han jobber bra og har noen krydder innvolveringer av høy klasse, nesten hver match. Pablo lager en del balltap og feilpass.  Det er ikke så unormalt da han ofte spiller med høyere risiko enn andre. Det er genialt når det lykkes. Ingen andre enn Pablo som har den evnen i dagens Leeds lag.

Det er mulig Rodrigo passer best med en makker. Men han har spilt ensom spiss mange år i Valencia og han gjør det på Spania...så ikke helt ukjent.
Mulig han har spilt ensom spiss i Valencia og for Spania, men goalratioen er fortsatt alt for lav, noe som kanskje sier mer om prekær spissmangel i Spania.  Vedr Pablo har han etter mitt syn vært den dominerende spilleren for laget. Ingen andre har vært i nærheten av styre det offensive spillet på en måte han gjør. Ok at han spiller på marginer, noe som medfører feilpass/ballmist, men jeg er rimelig sikker på at han scorer høyt på vellykkede offensive pasninger. Mulig De Paul kan vise seg å ha de samme egenskapene, jeg tviler sterkt på at Rodrigo har det. Pr i dag anser jeg Bamford som en bedre spiss enn Rodrigo når det dreier seg om Bielsaball.

Cherry

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #194 på: September 21, 2020, 13:56:41 »
Når vi bytter inn Alioski og Roberts Så sier det sitt om stallen vår.
Den er for tynn, og begge nevnte er faktisk ikke gode nok for PL.

Kampen var jo herlig for en objektiv seer`, men siste 20 var jo en pine for de fleste av oss.
Dallas , Ayling, Phillips og Harrison svært rufsete i dag....da er det jo herlig at vi leverer varene offensivt!
Bamford med enorm arbeidsinnsats, Costa var god i dag og jeg synes Klich er stabil om dagen. Gode alle 3.

Flere MÅ opp i ringa`Og vi må nok ha ett par kvalitetsspillere til ila dette vinduet slik at vi har alternativ fra benken.

Den er mildt sagt ...mager!!
Utrolig fornøyd med 3 poeng da! ;)
Hva gjorde Ayling feil i dag?

Bytte ut Ayling med Cooper så er det nok mer riktig...men ikke på høyde i dag Luke heller.
Dog hadde han hurtigtog mot seg, så sikkert ikke lett - ble sendt i pølsebua noen ganger ja!
Den "fallende" back går ikke i PL, det irriterte meg 2-3 ganger...der han fikk frispark i EFL.
Bedre dommere her.

Finner alltid noe som kunne vært bedre vettdu`....men det gledes uansett ;)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #195 på: September 21, 2020, 15:07:34 »
Twittertråd rundt hva  som gikk gale rundt Fulhams tredje mål

https://twitter.com/AllStatsArentWe/status/1308025765175480321?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #196 på: September 21, 2020, 15:14:39 »
Twittertråd rundt hva  som gikk gale rundt Fulhams tredje mål

https://twitter.com/AllStatsArentWe/status/1308025765175480321?s=20

Vi kan jo ikke ukritisk drive mann-til-mann markering innenfor egen 16 meter. Hva i all verden skjer hvis Cooper dras ut skal dras ut å markere rød spiller langt ute på sida? Det blir køl åpent i midten.

Dallas alle veier i den situasjonen.
« Siste redigering: September 22, 2020, 09:05:58 av Kato »
 

Sølvreven

Sv: Kamp: vs Fulham @EllandRoad, lørdag 19/09-20, kl.16.00
« Svar #197 på: September 24, 2020, 10:37:30 »
Det var gøy å lese inlegget til Dominic Matteo. Han skryter Bamford opp i skyene.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".