Skrevet av Emne: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem  (Lest 15422 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Barba

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #120 på: Oktober 19, 2020, 23:23:53 »
Synes vi var det beste laget. Hadde fortjent mer. Men nivået er såpass høyt at det er små marginer som skiller.
Det at vi ikke har noen sentralt som kan diktere spillet ødelegger for oss. Hva var det Phillips drev med?
Blir jo også hardt straffet når man møter spillere som Jimenez. Ingen enorm avslutning, men det blir mål. Litt mer kynisk enn det vi driver med rundt og inni 16 meteren.

Tror vi reiser oss mot Villa og henter 3 der. De passer oss bedre enn den drauttiden fotballen til Wolves.

Faen for en stopper Koch er. Kloning av Pontus og White.

Pontus + White = Koch. Liker den.
Barba - MOT

kjella

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #121 på: Oktober 19, 2020, 23:25:18 »
Synes vi spiller 60 veldig gode minutter - men får ikke betalt for mye ball. Og skaper litt for lite. Blir straffet når vi ikke lager mål i våre gode perioder - kan ikke forvente å dominere i 90 minutter mot gode lag som Wolves.....

Synes kanskje Philips så litt sliten ut, men ikke så rart. Mange nye opplevelser med England. Han er vår mann....Ayling hadde ikke sin beste kamp - men kommer sterkere tilbake. Helt sikkert. Bamford var svak idag - men har vært veldig god før i år synes jeg. Synes Harrison også var svakere idag enn før i år.

Største pluss fra meg idag går til Koch - som var helt konge. Og Strujik som var prins...

Håper og tror på 3 poeng til fredag.




Reaney

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #122 på: Oktober 19, 2020, 23:32:05 »
Kalvin Phillips er på sitt absolutt værste i dag og skulle vært bytta ut lenge før sjølmålet. Har ikke blitt bedre av å spille landskamper for England. Framstår som lagets mest slitne spiller med lagets desidert mest upresise pasningsfot og null løpskapasitet. Vinner heller ikke dueller som før. Fasit blir sjølmålet som avgjør kampen på en helsvart kveld for vår local lad.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #123 på: Oktober 19, 2020, 23:44:43 »
Kalvin Phillips er på sitt absolutt værste i dag og skulle vært bytta ut lenge før sjølmålet. Har ikke blitt bedre av å spille landskamper for England. Framstår som lagets mest slitne spiller med lagets desidert mest upresise pasningsfot og null løpskapasitet. Vinner heller ikke dueller som før. Fasit blir sjølmålet som avgjør kampen på en helsvart kveld for vår local lad.

Han var ok i første, men så tung ut i andre.. ikke så rart kanskje Har vel nesten 2,5 kamp i beina siste uka. Så i dag kan han kanskje "skylde" på det.

Når det er sagt så er jeg spent på om Phillips er like sikker på laget når Llorente og Cooper er klar. Blir ikke overrasket om Koch er bedre i den rollen. Ingen tvil om at Phillips må opp i ringa. Har til gode å overbevise i PL.. Bør kanskje få slippe murderball denne uken.. ;)

roaldv

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #124 på: Oktober 19, 2020, 23:45:14 »
Vi forventet vel ikke at vi skulle cruise gjennom Premier League som i Championship, gjorde vi ? Lett å bli blendet av alle pundits som skryter av Leeds og Bielsa, men greit å huske at målet ikke er topp 4 i år. 2 seire, 2 tap og en uavgjort er en OK+ start med tanke på stoppersituasjonen og hvor vi kommer fra. Vi kommer til å plukke jevnt med poeng, men vi kommer også til å tape flere kamper enn i fjor.

GeirO

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #125 på: Oktober 19, 2020, 23:52:53 »
Kalvin Phillips er på sitt absolutt værste i dag og skulle vært bytta ut lenge før sjølmålet. Har ikke blitt bedre av å spille landskamper for England. Framstår som lagets mest slitne spiller med lagets desidert mest upresise pasningsfot og null løpskapasitet. Vinner heller ikke dueller som før. Fasit blir sjølmålet som avgjør kampen på en helsvart kveld for vår local lad.

Han var ok i første, men så tung ut i andre.. ikke så rart kanskje Har vel nesten 2,5 kamp i beina siste uka. Så i dag kan han kanskje "skylde" på det.

Når det er sagt så er jeg spent på om Phillips er like sikker på laget når Llorente og Cooper er klar. Blir ikke overrasket om Koch er bedre i den rollen. Ingen tvil om at Phillips må opp i ringa. Har til gode å overbevise i PL.. Bør kanskje få slippe murderball denne uken.. ;)
Dallas spilte vel like mye landskamper og var pigg og god....men han er ekstrem.
MOT

Blank_File

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #126 på: Oktober 19, 2020, 23:57:32 »
Vi forventet vel ikke at vi skulle cruise gjennom Premier League som i Championship, gjorde vi ? Lett å bli blendet av alle pundits som skryter av Leeds og Bielsa, men greit å huske at målet ikke er topp 4 i år. 2 seire, 2 tap og en uavgjort er en OK+ start med tanke på stoppersituasjonen og hvor vi kommer fra. Vi kommer til å plukke jevnt med poeng, men vi kommer også til å tape flere kamper enn i fjor.

Ingen cruising, men dette var vel den første kampen i år som lignet på de generelle kampbildene fra forrige sesong. Vi var best i det meste, men manglet litt foran mål. Laget som ligger bakpå er litt heldige og vinner 0-1.  De fleste kampene i år vil bli mer åpne enn denne. Wolves gjorde jobben rett og slett. Dessverre ligner jo dette litt på Scum...  :'(

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #127 på: Oktober 20, 2020, 00:40:17 »
Kalvin Phillips er på sitt absolutt værste i dag og skulle vært bytta ut lenge før sjølmålet. Har ikke blitt bedre av å spille landskamper for England. Framstår som lagets mest slitne spiller med lagets desidert mest upresise pasningsfot og null løpskapasitet. Vinner heller ikke dueller som før. Fasit blir sjølmålet som avgjør kampen på en helsvart kveld for vår local lad.

Han var ok i første, men så tung ut i andre.. ikke så rart kanskje Har vel nesten 2,5 kamp i beina siste uka. Så i dag kan han kanskje "skylde" på det.

Når det er sagt så er jeg spent på om Phillips er like sikker på laget når Llorente og Cooper er klar. Blir ikke overrasket om Koch er bedre i den rollen. Ingen tvil om at Phillips må opp i ringa. Har til gode å overbevise i PL.. Bør kanskje få slippe murderball denne uken.. ;)
Dallas spilte vel like mye landskamper og var pigg og god....men han er ekstrem.

Absolutt. Men det er forskjell på folk. Dallas er en maskin! Jeg vet ikke, derfor jeg la til kanskje. Han så ihvertfall tung ut i andre. Men det er jo litt Leeds aktig å jage en syndebukk. Uten selvmålet hadde neppe Phillips fått så mye tyn. Da hadde det kun vært en ok kamp.Synd at 2 sekunder skal definere de restrerende 95.58 minuttene av kampen. Vi møter tross alt et godt organisert og samkjørt lag med veldig gode spillere. Wolves satte mer press på Phillips i andre enn dem gjorde i første. Han taklet ikke det like godt i dag. Sånn er det bare noen ganger. Som stopper car han ok. Vi tapte kampen først og fremst fordi vi ikke var gode nok fremover.

Reaney

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #128 på: Oktober 20, 2020, 01:07:23 »
Komplett umulige å bli gode framover når Phillips ikke treffet med en eneste pasning, og taper ballen i annenhver duell. Skulle vært bytta ut, så hadde vi vært spart for de fatale sekundene. Kanskje på tide å spytte ut den klysete tyggisen også.

Milou

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #129 på: Oktober 20, 2020, 06:35:32 »
Ein kan ikkje seie at det var ufortent at Wolves vann - like lite som at det var ufortent at Leeds vann mot Sheffield U., men resultatet kunne like gjerne godt motsatt veg - og i løpet av ein sesong kan vi håpe at det "jamnar ut sig".

Eg syns midtforsvaret var spesielt godt, og resten av laget var også gode utan at det var nokon som briljerte. Eg ser ingen grunn til å henge ut Phillips eller andre etter denne kampen, men det er fleire kampar no der eg har inntrykk av at Phillips ikkje klarer å ha konsentrasjonen på topp heile tida.

Forøvrig meiner eg at det ikkje skal vere straffespark for den type takling som Costa blei utsatt for (sidan han hjelper godt til sjøl), men det var minst like mykje straffespark som det Man U fekk på laurdag etter VAR-gjennomgang.

Fantasyland

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #130 på: Oktober 20, 2020, 08:28:37 »
Dette var litt velkommen til hverdagen i PL, hadde en uggen følelse før kampen som ble forsterket utover kvelden. Uansett, syntes vi totalt sett gjør en god kamp, men vi kommer til lite store sjanser. Vi må også være så rause å si at dette skyldes i hovedsak ulvene sitt tighte forsvarsspill. Spesielt Coady imponerte meg som bunnsolid. I tillegg som alle har fått med seg hadde Phillips en dårlig dag på jobben. Typisk krona med selvmål, ja, syntes dette er mer selvmål enn deflection, men nok om det. Lærdom? Ikke overrasket om flere lag følger samme oppskrift som ulvene på ER fremover. Ligg dypt og kompakt i første omgang for så å komme på i 2 omgang når det åpner seg mer.

Villa på fredag, ser for meg en helt annen kamp der. Nå er det kanskje de som skal kjenne litt på realitetene, de har flydd høyt og trenger litt bakkekontakt.

leedslife

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #131 på: Oktober 20, 2020, 08:50:34 »
Komplett umulige å bli gode framover når Phillips ikke treffet med en eneste pasning, og taper ballen i annenhver duell. Skulle vært bytta ut, så hadde vi vært spart for de fatale sekundene. Kanskje på tide å spytte ut den klysete tyggisen også.

Merkelig det hatet mot Phillips. Enig i at han var svak i går, men at vi må dras tilbake til før Bielsa etter 1 svak kamp er spesielt.
" Englands beste stopper" skinner ikke akkurat for Brighton heller om dagen.
Kanskje han trenger et-par kamper for å ta nivået og finne seg til rette. Redfearn var jo inne på dette for noen år siden vedr Phillips.

Som flere påpeker er vi ofte veldig åpne og sårbare sentralt i banen. Sikkert ikke den enkleste oppgaven for Kalvin. Noe annet å stå mot Liverpool, City og Wolves enn Luton, Wigan og Reading.

Tror nok vi kanskje gjør et nytt angrep på å sikre oss en 8er i Januar. Vi trenger et klokt hodet sentralt som kan diktere spill og tempo bedre.
Er jo kaos i 10-15 minutt i andre omgang.

Kontakinte

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #132 på: Oktober 20, 2020, 09:04:36 »
Komplett umulige å bli gode framover når Phillips ikke treffet med en eneste pasning, og taper ballen i annenhver duell. Skulle vært bytta ut, så hadde vi vært spart for de fatale sekundene. Kanskje på tide å spytte ut den klysete tyggisen også.
Jøsses, hadde du ikke fått gnidd "krokan" ut av ævva før 2 omgang? Var vell ikke noe å si på prestasjon i første?

Kato

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #133 på: Oktober 20, 2020, 09:12:21 »
Phillips var ikke så svak før pause. Er det noen som er overrasket over at han ble sliten utover i andre (med det programmet han har vært gjennom)?

Mine bekymringer ligger ikke først og fremst i den posisjonen. Vi spilte i store perioder ut et av de bedre lagene i Premier League. Mer sjokkerende var den stor respekten et lag som Wolves har for oss. Parkerer bussen fullstendig i 45 min, kommer seg stort sett heller ingen vei.

Mine bekymringer ligger i helt andre enden av banen. Vi skaper alt for lite i forhold til hvor mye vi har ballen. Svake innlegg, ikke i nærheten av å vinne noe i boks.

Og kanskje verst av alt, mangelen på tempo foran for å kunne utnytte bakrom.

Vi har tatt mange steg defensivt, selv om skjermen i 20 min etter pause var helt borte foran forsvaret. 3 sjanser mot? Godt innenfor.

Men det ser verre ut offensivt mot lag som Wolves.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #134 på: Oktober 20, 2020, 09:37:03 »
Phillips var ikke så svak før pause. Er det noen som er overrasket over at han ble sliten utover i andre (med det programmet han har vært gjennom)?

Mine bekymringer ligger ikke først og fremst i den posisjonen. Vi spilte i store perioder ut et av de bedre lagene i Premier League. Mer sjokkerende var den stor respekten et lag som Wolves har for oss. Parkerer bussen fullstendig i 45 min, kommer seg stort sett heller ingen vei.

Mine bekymringer ligger i helt andre enden av banen. Vi skaper alt for lite i forhold til hvor mye vi har ballen. Svake innlegg, ikke i nærheten av å vinne noe i boks.

Og kanskje verst av alt, mangelen på tempo foran for å kunne utnytte bakrom.

Vi har tatt mange steg defensivt, selv om skjermen i 20 min etter pause var helt borte foran forsvaret. 3 sjanser mot? Godt innenfor.

Men det ser verre ut offensivt mot lag som Wolves.

Veldig enig i alt.

Har en Liverpool kollega - Han ble imponert over Phillips, selv om han dabbet av litt i andre. Det er store rom han skal dekke. At han bommer på langpassninger er til å leve med. Vi snakker ikke om kun enkle korte passninger her. Finnes ikke en spiller i verden som treffer lissa på alle 40 meters passninger..

Han mener Leeds ser ut som et veldig godt PL lag. Ikke mange lag som er bedre. Det viser også Wolves sin taktikk. Det er sånn dem pleier å spille mot gode lag. Hjemme som borte mot City og Pool. Selv mot Arsenal, Chelsea og Man.utd er dem mer offensive. At dem kjørte den taktikken i går viser at dem har voldsom respekt for Leeds. Jeg har ikke sett Wolves mye i PL, men kollegaen min mente det.

Dette kan snu neste match. Fullt mulig med 3 poeng borte mot Villa fredag. Men som Kato sier. Den siste passningen og innleggene må bli bedre. I går ryddet stopperne til Wolves relativt greit unna. De farlighetene vi skapte kom med lave innlegg. Man trenger ikke banke ballen inn i boksen hvergang. Ut i fra hva jeg har sett av Raphinha så er han en som er god på å variere dette. Det kan bli nyttig. Tror han spiller fast ganske så raskt!

Vi var klart best i 65-70 min. Slapp til tre sjanser.Sliter med å syntes det så ille mot et så godt lag som Wolves.

Cherry

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #135 på: Oktober 20, 2020, 09:37:33 »
Det hjalp godt fremover når Pablo entret gressteppet i går , han er og blir vår boksåpner...
Innleggene i går i 2.omg var rett og slett svake, og da spesielt fra Ayling og Harrison....terping!

På pluss siden var det mange da , vår unge keeper Meslier imponerer meg enormt!  Koch har jo funnet ut av tempo
og PL generelt meget raskt - han er rett og slett god!
Klich....FOR en terrier....han er viktig for oss.
Det samme med Rodrigo som allerede holder en HEL kamp i Bielsa ball, det er også imponerende!
Raphinha er jeg sikker på blir viktig for oss fremover...FOR ett steg og rykk...herliii!

Kamp igjen på fredag. La oss gi Grealish en på tygga`.....da må vi opp i ringa igjen Kalvin!
« Siste redigering: Oktober 20, 2020, 09:39:48 av Cherry »
 

leedslife

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #136 på: Oktober 20, 2020, 09:40:09 »
Phillips var ikke så svak før pause. Er det noen som er overrasket over at han ble sliten utover i andre (med det programmet han har vært gjennom)?

Mine bekymringer ligger ikke først og fremst i den posisjonen. Vi spilte i store perioder ut et av de bedre lagene i Premier League. Mer sjokkerende var den stor respekten et lag som Wolves har for oss. Parkerer bussen fullstendig i 45 min, kommer seg stort sett heller ingen vei.

Mine bekymringer ligger i helt andre enden av banen. Vi skaper alt for lite i forhold til hvor mye vi har ballen. Svake innlegg, ikke i nærheten av å vinne noe i boks.

Og kanskje verst av alt, mangelen på tempo foran for å kunne utnytte bakrom.

Vi har tatt mange steg defensivt, selv om skjermen i 20 min etter pause var helt borte foran forsvaret. 3 sjanser mot? Godt innenfor.

Men det ser verre ut offensivt mot lag som Wolves.

Var jo som mange av kampene vi spilte i CC all over.
Vi hadde banespillet. Vi hadde flest sjanser og vi burde vunnet.
De lå disiplinerte, de halte ut tid på dødballer. De stod til og med oppe ved hjørneflagget rundt 85 minutt for å vinne tid.
Bortsett fra redningen til Meslier i slutten av 1 omgang hadde de vel ikke de store mulighetene.

Tror de fleste er pissredde oss. Spilles det på våres premisser har vi overtaket på de fleste. Spilles det på premissene til et dyptliggende, kompakt og disiplinert lag så ser vi svakhetene våres. Heldigvis er det ikke mange lag i PL som mestrer det like godt som Wolves.

I overkant arrogant, men tror vi spiller Villa av banen på Fredag. Selv om de knapt har sluppet inn mål så er det større rom å utforske og de vil naturligvis stå langt høyere i banen.
Mulighetene vi har fra benken med Poveda, Pablo og Ralphina vil gi oss mye ekstra poeng.

ar9

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #137 på: Oktober 20, 2020, 22:07:14 »
Kan bli en prøvelse å møte lag som Burnley, Newcastle,Brighton & Hove Albion etc...
La oss håpe vi har det som skal nå for å knekke lag som liker å ligge lavt også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cannavaro

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #138 på: Oktober 20, 2020, 23:06:55 »
Et godt døgn etter hjemmetap mot Wolves, men jeg er ikke bekymra.  Leeds viser helt klart at vi spillemessig er på et godt nivå. Som det blir sagt i tråden her ; denne kampen kan vi minnes å ha "sett" før, men da i Championship.  Vi har rykket opp en divisjon og da møter vi :
-bedre kvalitetsspillere (stort sett og blant de beste lagene)
-bedre managere, som viser kløkt og bedre  kamp management og taktisk tilrettelegging når de spiller mot oss
-VAR (første sesong for Leeds med dette)

Bielsa gjør alltid studier av motstanderne, men vi ender allikevel med å spille kamper på egne premisser, Bielsas måte å spille fotball på.  Vi eier ballen mest ila. kampene, vi dikterer ofte tempo og dynamikken i kampen. Når vi får kontringer imot og brudd i vårt oppbyggende spill så er vi sårbare fordi vi ofte ikke er redde for å angripe med to backer samtidig.  Når vi skaper et mektig offensivt overtall så vil vi alltid være sårbare defensivt.  Her er rollen til Kalvin og midtstopperne så viktig, i gjenvinningsfasen.  Derfor har vårt defensive midtbaneanker en stor rolle i laget vårt (Kalvin).  Fungerer det ikke optimalt her så er vi sårbare.
Når vi nå har vist i flere sesonger at vi spiller på våre premisser, så vil flere lag lage planer for å gjøre det vanskelig for oss. Det er ikke bare Bielsa som studerer.  Sånn aksepterer jeg at det må være, og derfor blir jeg ikke overrasket at vi vil få resultater som igår ; vi dominerer og gjør mye bra frem til siste tredel, og i denne fasen av spillet er det vanskelig for alle lag å være effektive (lage mål) eller skape sjanser.  Om vi lykkes her oftere enn å mislykkes så vil vi gjøre det bra mot hvemsomhelst, det har kampene mot Pool og City vist oss.
Vi har kvaliteter i spillerne vi har, men vi må ha tålmodighet med dem i en ny liga. Jeg går ikke inn for å slakte eget lag etter en kamp som igår. Det var kamp 5 av 38 !!!  Vi vil møte motgang i perioder, vi vil lære og vokse videre.  Bielsa har utviklet dette laget og jeg er sikker på at utviklingen fortsetter.  Om vi hadde tapt med 3 eller 4 mål fordi Wolves var utrolig effektive så la gå, det skjer i fotball.  Men, nå vet vi, alle Leeds fans at vi har et grunnleggende spill som andre klubber respekterer oss for og som det blir snakket/hausset opp om i media.  Vi skaper kaos for motstanderen fordi vi angriper og forsvarer oss med mange mann, med tyngde. Vi løper mest, og vil mye.  Det skal vi proF***ere på i lengden.
Jeg tror mange fans verden over har altfor høye ambisjoner denne første sesongen, nettopp fordi vi har fått mye skryt nå i begynnelsen her og da er fallhøyden så stor siden vi taper hjemme mot Wolves.  De var i kvart`n i Europa League mens vi jobbet inn seriegullet i Championship.  De har kvalitetsspillere og er vanskelig å spille mot.
Vi står foran en lang sesong, jeg er sikker på at vi får en god utvikling.  Flere spillere skal komme seg inn på dette nivået og vi har noen glimrende nyervervelser som blir spennende å følge.  Det vi ser av Meslier, Koch, Rodrigo, Raphinha og ungguttene Struijk, Poveda med flere, er spillere som er i startgropa for et nytt Leeds - og som har en vannvittig spennende fremtid foran seg hos oss. Jeg mener ; tenk fremtid (ikke bedøm hver enkelt kamp FOR strengt/hardt med denne gjengen) selv om fotball sies å være ferskvare.  In Bielsa we trust er det populært å si, jeg er ganske sikker på at han tenker langsiktig også med denne fine gruppa av fotballspillere.  Se fremover og se på utvikling, vi har kommet langt - men, vi skal lengre !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #139 på: Oktober 20, 2020, 23:17:51 »
Flott innlegg, Cannevaro! :)

Jeg var ikke klar over hvor godt Wolves står kampene!!!

David Watkins
@DaveLUFCWatkins
I hadn't realised just how much of a 2nd half team Wolves were until I looked at the stats from last season. Had games finished at HT Wolves would have gone down! Only Bournemouth were worse. But, had games only consisted of the second halves Wolves would have finished 3rd! #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #140 på: Oktober 21, 2020, 10:32:25 »
Et godt døgn etter hjemmetap mot Wolves, men jeg er ikke bekymra.  Leeds viser helt klart at vi spillemessig er på et godt nivå. Som det blir sagt i tråden her ; denne kampen kan vi minnes å ha "sett" før, men da i Championship.  Vi har rykket opp en divisjon og da møter vi :
-bedre kvalitetsspillere (stort sett og blant de beste lagene)
-bedre managere, som viser kløkt og bedre  kamp management og taktisk tilrettelegging når de spiller mot oss
-VAR (første sesong for Leeds med dette)

Bielsa gjør alltid studier av motstanderne, men vi ender allikevel med å spille kamper på egne premisser, Bielsas måte å spille fotball på.  Vi eier ballen mest ila. kampene, vi dikterer ofte tempo og dynamikken i kampen. Når vi får kontringer imot og brudd i vårt oppbyggende spill så er vi sårbare fordi vi ofte ikke er redde for å angripe med to backer samtidig.  Når vi skaper et mektig offensivt overtall så vil vi alltid være sårbare defensivt.  Her er rollen til Kalvin og midtstopperne så viktig, i gjenvinningsfasen.  Derfor har vårt defensive midtbaneanker en stor rolle i laget vårt (Kalvin).  Fungerer det ikke optimalt her så er vi sårbare.
Når vi nå har vist i flere sesonger at vi spiller på våre premisser, så vil flere lag lage planer for å gjøre det vanskelig for oss. Det er ikke bare Bielsa som studerer.  Sånn aksepterer jeg at det må være, og derfor blir jeg ikke overrasket at vi vil få resultater som igår ; vi dominerer og gjør mye bra frem til siste tredel, og i denne fasen av spillet er det vanskelig for alle lag å være effektive (lage mål) eller skape sjanser.  Om vi lykkes her oftere enn å mislykkes så vil vi gjøre det bra mot hvemsomhelst, det har kampene mot Pool og City vist oss.
Vi har kvaliteter i spillerne vi har, men vi må ha tålmodighet med dem i en ny liga. Jeg går ikke inn for å slakte eget lag etter en kamp som igår. Det var kamp 5 av 38 !!!  Vi vil møte motgang i perioder, vi vil lære og vokse videre.  Bielsa har utviklet dette laget og jeg er sikker på at utviklingen fortsetter.  Om vi hadde tapt med 3 eller 4 mål fordi Wolves var utrolig effektive så la gå, det skjer i fotball.  Men, nå vet vi, alle Leeds fans at vi har et grunnleggende spill som andre klubber respekterer oss for og som det blir snakket/hausset opp om i media.  Vi skaper kaos for motstanderen fordi vi angriper og forsvarer oss med mange mann, med tyngde. Vi løper mest, og vil mye.  Det skal vi proF***ere på i lengden.
Jeg tror mange fans verden over har altfor høye ambisjoner denne første sesongen, nettopp fordi vi har fått mye skryt nå i begynnelsen her og da er fallhøyden så stor siden vi taper hjemme mot Wolves.  De var i kvart`n i Europa League mens vi jobbet inn seriegullet i Championship.  De har kvalitetsspillere og er vanskelig å spille mot.
Vi står foran en lang sesong, jeg er sikker på at vi får en god utvikling.  Flere spillere skal komme seg inn på dette nivået og vi har noen glimrende nyervervelser som blir spennende å følge.  Det vi ser av Meslier, Koch, Rodrigo, Raphinha og ungguttene Struijk, Poveda med flere, er spillere som er i startgropa for et nytt Leeds - og som har en vannvittig spennende fremtid foran seg hos oss. Jeg mener ; tenk fremtid (ikke bedøm hver enkelt kamp FOR strengt/hardt med denne gjengen) selv om fotball sies å være ferskvare.  In Bielsa we trust er det populært å si, jeg er ganske sikker på at han tenker langsiktig også med denne fine gruppa av fotballspillere.  Se fremover og se på utvikling, vi har kommet langt - men, vi skal lengre !!

Glimrende innlegg Fabio !!  :D

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Wolves @Elland Road, mandag 19.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem
« Svar #141 på: Oktober 25, 2020, 21:48:27 »
Selg Philips i januarvinduet og se gjerne etter en erstatter for Ayling også. De 2 holder ikke mål.

Hva syntes du om Ayling fredag?

En sånn kontroversiell uttalelse bør følges opp med en begrunnelse, hvis ikke er det lett å tro det bare er oppgulp og trolleri.

Hvorfor er ikke Ayling god nok? Hva mangler han? Hvem ville du spilt med på Hb?