Skrevet av Emne: Kamp: vs Aston Villa @Villa Park, fredag 23.10.20, kl.2100. Tv 2 sport prem  (Lest 17365 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Fantastisk å være Leeds fans etter en sånn kamp !  I denne kampen maler vi Aston Villa istykker.  Om jeg husker rett så var det et nærbilde av Ross Barkley etter kun få minutter, hvor han måtte gjøre et returløp og var ganske andpusten etter det.
Det som var annerledes med denne kampen og mot Wolves er at vi er ekstremt ballsikre (ca 88 % pasnings sikkerhet, og Villa på 72 % ish).  Venstresiden vår med Harrison fungerte veldig bra i hele kampen (Matty Cash hadde litt å stri med).  Vi løper mer, vi både angriper med mye folk og forsvarer oss med mange, da er det vanskelig med mottrekk.  Wolves kampen var ikke så ille for vår del, men ulvene organiserte seg bedre og lå tyngre defensivt med flere folk.  Aston Villa ønsket å angripe, og det fikk de svi for.  Det var flere perioder i 2.omgang hvor angrepene overlappet hverandre og da ble det ekstremt mye løping på Villa, og de orket ikke til slutt.  Mot Wolves så er Kalvin uheldig og lager deres mål, i stor grad. Her mot Villa har vi en spiss som lykkes godt med sine avslutninger i 2.omgang. Det er jo forskjellen.  Jeg blir overveldet og overrasket noen ganger av våre utrolig kjappe kombinasjoner som kan gi 4-5 trekk og hvor motstanderen blir statister, det går raskt og vi er flinke til å veksle spillet fra side til side, det kan være pyton å forsvare seg mot.  Når vi i tillegg får inn Raphinha som viser hvordan man skal slå langpasninger mellom et par ledd i diagonalen så ser det uforskammet lett ut.......vi spiller helsikkes bra denne 2.omgangen, det er grymt å se på.  Jeg mener det er fortsatt mer å gå på, tror dette laget her kan spille ut hvem som helst etter noen kamper til. Selvtilliten vokser også, med god pasningssikkerhet, gode valg, effektivitet og høy arbeidsmoral så er det ikke mange som kan stoppe oss.

Five-a-side spillet vårt innenfor motstanderens 16-meter har vi vel knapt sett maken til i PL siden storhetstiden til Arsenal under Wenger.. Vi er helt fantastiske om dagen.. Nesten overveldende å være Leeds-supporter for tiden..

Ikke bare innenfor motstandernes 16-meter. Alioski står på egen 5-meter og spiller tilbake til keeper under knallhardt press.
Helt uproblematisk all den tid Meslier kanskje er den beste five-a-side-spilleren vi har.

Lucas the Kop Cat

Fantastisk å være Leeds fans etter en sånn kamp !  I denne kampen maler vi Aston Villa istykker.  Om jeg husker rett så var det et nærbilde av Ross Barkley etter kun få minutter, hvor han måtte gjøre et returløp og var ganske andpusten etter det.
Det som var annerledes med denne kampen og mot Wolves er at vi er ekstremt ballsikre (ca 88 % pasnings sikkerhet, og Villa på 72 % ish).  Venstresiden vår med Harrison fungerte veldig bra i hele kampen (Matty Cash hadde litt å stri med).  Vi løper mer, vi både angriper med mye folk og forsvarer oss med mange, da er det vanskelig med mottrekk.  Wolves kampen var ikke så ille for vår del, men ulvene organiserte seg bedre og lå tyngre defensivt med flere folk.  Aston Villa ønsket å angripe, og det fikk de svi for.  Det var flere perioder i 2.omgang hvor angrepene overlappet hverandre og da ble det ekstremt mye løping på Villa, og de orket ikke til slutt.  Mot Wolves så er Kalvin uheldig og lager deres mål, i stor grad. Her mot Villa har vi en spiss som lykkes godt med sine avslutninger i 2.omgang. Det er jo forskjellen.  Jeg blir overveldet og overrasket noen ganger av våre utrolig kjappe kombinasjoner som kan gi 4-5 trekk og hvor motstanderen blir statister, det går raskt og vi er flinke til å veksle spillet fra side til side, det kan være pyton å forsvare seg mot.  Når vi i tillegg får inn Raphinha som viser hvordan man skal slå langpasninger mellom et par ledd i diagonalen så ser det uforskammet lett ut.......vi spiller helsikkes bra denne 2.omgangen, det er grymt å se på.  Jeg mener det er fortsatt mer å gå på, tror dette laget her kan spille ut hvem som helst etter noen kamper til. Selvtilliten vokser også, med god pasningssikkerhet, gode valg, effektivitet og høy arbeidsmoral så er det ikke mange som kan stoppe oss.

Five-a-side spillet vårt innenfor motstanderens 16-meter har vi vel knapt sett maken til i PL siden storhetstiden til Arsenal under Wenger.. Vi er helt fantastiske om dagen.. Nesten overveldende å være Leeds-supporter for tiden..

Ikke bare innenfor motstandernes 16-meter. Alioski står på egen 5-meter og spiller tilbake til keeper under knallhardt press.
Helt uproblematisk all den tid Meslier kanskje er den beste five-a-side-spilleren vi har.
Får heller ikke høy puls av dette for tiden. Mer skummelt når en Graelish eller Sterling skjærer inn på høyde med 16 m og får sende avgårde et skudd.

Cherry

Fantastisk prestasjon av laget og taktikkeri´i verdensklasse av Bielsa i går.
FOR en kamp.  Det byttet etter 20 min var genialt, Strujic fungerte ikke i rollen , men det gjorde Shackleton.

Laget vårt har en sinnsyk løpsstyrke, og det som var spesielt deilig å se i går var at vi raderte ut midtbanen til Villa.
Barkley, MC Ginn....de ble tatt ut av kampen etter 25 minutter.
Grealish er god han, men vi tok oss av ham også. 
Moro for Bamford i PL, han er nok i sitt livs beste form- som flere i laget om dagen.....må d vare!!
Gleder meg til neste kamp allerede.

Æ E Stolt!

Fungerte ikke i rollen? Vi var meget solide de første 20. Det var også Strujik. Han ble absolutt ikke tatt av fordi han var dårlig. Dessuten kom ikke Shack inn og tok rollen til Strujik.
Synes ikke byttet gjorde oss bedre der og da, heller litt dårligere...strujik ble tatt av pga av fare for rødt, ikke pga at han spilte dårlig, etter min mening vel å merke

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

Vi kan vel være enige om at Pascal fungerer bedre som stopper da.
Bielsa tenker på laget, og selvsagt er det da lurt å ha alle 11 på banen hele kampen- Shackleton kom i hvertfall inn og gjorde sitt til at vi fikk «bedre tak» på midten ....etter mitt syn.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dominic Matteo
@Dominicmatteo21

I got goosebumps watching that on Friday. It was the best Leeds performance I’ve seen in nearly 20 years Ok handLuke Ayling and Stuart Dallas are the two most improved players in this country. Anyone disagree? Thinking face Friday nights post match thoughts are up http://marchingonwithdom.com
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sir Alexander har talt :)

LMA
@LMA_Managers
Marcelo Bielsa and
@LUFC
 win the LMA Performance of the Week for their 3 - 0 win over Aston Villa #POTWTrophy
http://leaguemanagers.com/news/lma-performance-week/lma-performance-week-bielsas-leeds-united/

The League Managers Association’s panel, comprising LMA Chairman Howard Wilkinson, Sir Alex Ferguson, Joe Royle, Dave Bassett, Barry Fry Paul Ince and Rachel Yankey, has determined that the LMA Performance of the Week Award should go to Leeds United for their 3-0 victory against Aston Villa on Friday 23rd October 2020.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan