Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City @Elland Road, mandag 2.11.20, kl.2100. Tv 2 sport prem  (Lest 23713 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bare 8 dager til ny kamp :o

Her må ny kamptråd opp kjapt :) 

...spesielt siden vi ser Leicester (vs Arsenal) as we speak
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Reine hvilehjemmet PL....mye kvalitet på treningsfeltet er jo en fordel

Kato

Etter å ha sett en god del Premier League i høst (ikke alle lag), er jeg litt overraska over hvor negativ approach noen av lagene har:

Newcastle: Vært av de svakere lagene, men skal ha forsterket seg med Wilson med flere. Fullstendig uinteressert i å angripe med mange spillere. Pakke bussen, hjemme som borte. Få med seg poeng her og der. Må jo bli et bunnlag av sånt.

Wolves: Ble nr 7 i fjor. Sjokkert over hvordan de legger seg bakpå, og stoler på Jimenez. Spesielt ille mot oss. Kan jo være de kommer grunnet et knallhardt kampprogram i fjor. Men så langt en stor skuffelse spillemessig av laget som var helt i toppen i fjor.

Sheff Utd: Skremt over hvor lite kvalitet de ser ut til å ha fremover i banen. Ser jo ut som et championship-lag.

Man Utd: 61 kamper i fjor, mest i Europa. Må jo være manglende pre-season som får dem til å se hjelpeløse ut i PL. Ligge bakpå og kontre, selv på hjemmebane.

Leicester: I går mot Arsenal akkurat det samme som de over. Parkerer bussen, venter på den ene kontringen. Selvsagt kom den med Vardy inn.

Jeg trodde vi skulle slippe 75-25 i possession og spille mot to ledd fra 30 meter og inn. Det kommer ikke til å skje. Leicester parkerer bussen på Elland Road. Den floka har vi ikke blitt god å løse. En ting gjelder, score først.
« Siste redigering: Oktober 26, 2020, 08:54:47 av Kato »
 

auren

Her bør vel Cooper være tilbake og vi går for følgende oppstilling:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Dallas - Struijk - Costa, Klich, Rodrigo, Harrison - Hat-trick Bamford

Hvis Llorente blir klar så vil nok han kjempe med Pascal om Phillips-rollen, men jeg tipper Bielsa kaster Pascal ut i det igjen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Etter å ha sett en god del Premier League i høst (ikke alle lag), er jeg litt overraska over hvor negativ approach noen av lagene har:

Newcastle: Vært av de svakere lagene, men skal ha forsterket seg med Wilson med flere. Fullstendig uinteressert i å angripe med mange spillere. Pakke bussen, hjemme som borte. Få med seg poeng her og der. Må jo bli et bunnlag av sånt.

Wolves: Ble nr 7 i fjor. Sjokkert over hvordan de legger seg bakpå, og stoler på Jimenez. Spesielt ille mot oss. Kan jo være de kommer grunnet et knallhardt kampprogram i fjor. Men så langt en stor skuffelse spillemessig av laget som var helt i toppen i fjor.

Sheff Utd: Skremt over hvor lite kvalitet de ser ut til å ha fremover i banen. Ser jo ut som et championship-lag.

Man Utd: 61 kamper i fjor, mest i Europa. Må jo være manglende pre-season som får dem til å se hjelpeløse ut i PL. Ligge bakpå og kontre, selv på hjemmebane.

Leicester: I går mot Arsenal akkurat det samme som de over. Parkerer bussen, venter på den ene kontringen. Selvsagt kom den med Vardy inn.

Jeg trodde vi skulle slippe 75-25 i possession og spille mot to ledd fra 30 meter og inn. Det kommer ikke til å skje. Leicester parkerer bussen på Elland Road. Den floka har vi ikke blitt god å løse. En ting gjelder, score først.
Nøyaktig det samme har jeg gått og innbilt meg. Åpnere kamper. Sånn ser det jammen ikke ut. Leicester blir ei knallhard nøtt å knekke. Hvis vi ikke får tidlig mål så blir det en ny Wolves-kamp. Jeg trodde det kom til å bli kampbildet mot Villa også, men de har ikke samme defensive kvalitet.

Spørsmålet er hvordan vi skal gripe an slike kamper? Nå er det vel lite å diskutere for Bielsa kjører sitt løp uansett. Og det er jeg tross alt glad for. Men har begynt å grue meg litt til denne.

Dersom vil skulle få det første målet syns jeg det er litt naivt at vi bare fortsetter å male og dermed gir de sjansen til å kontre mer. Det var deilig 5 minutter på overtid på mot Villa, men ikke etter 50 minutter med 1-0 ledelse mot Leicester. Akkurat det håper jeg kanskje vi kan bli bedre på.

RoarG

Tipper det blir uavgjort i dette topp-oppgjøret. 2-2. Bamford (igjen!) og Costa står for Leeds' mål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Håper Raphinha fra start til fordel for Costa.

Ellers blir vel laget likt om Cooper og Llorente er ute. Tror uansett Llorente starter på benken om han er skadefri. Spiller Cooper er det nok Alioski som sitter på benk.

Frykter Vardy og kontringer. Så håpet er som Kato sier. Det første målet er viktig!

Tipper tre nye poeng  :)

Russel_Doig

Håper Raphinha fra start til fordel for Costa.

Ellers blir vel laget likt om Cooper og Llorente er ute. Tror uansett Llorente starter på benken om han er skadefri. Spiller Cooper er det nok Alioski som sitter på benk.

Frykter Vardy og kontringer. Så håpet er som Kato sier. Det første målet er viktig!

Tipper tre nye poeng  :)

Du har lov å håpe ;D

Costa starter garantert. Og det skulle bare mangle, virkelig imponert hittil. Raphinha kommer til å bli veldig bra for oss men må nok gå i lære omtrent like lenge som Costa gjorde når han kom.

Cherry

Raphina, Strujic, Shackleton og Poveda ser ut til å ha gjort forberedelsene sine i Pre season- de har alle vært veldig friske
ved innhoppene sine. Må også gi Kudos til Alioski i siste kamp ....han greier VB rollen!

Llorente blir spennende og se i action etterhvert, spent på hvor på banen Bielsa har tenkt seg han...i en defensiv rolle i hvertfall!
Rodrigo og Koch er og viser klasse allerede!

Denne kampen blir tøff. Så Leicester mot Arsenal i går, og de er gode med ball bakover.... her må vi rundt på sidene - med gode innlegg!
Tipper 2-1  ;)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...bare nevner at Leicester har en tøff bortekamp i Europa League mot AEK Athen på torsdag.      :) 

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

...bare nevner at Leicester har en tøff bortekamp i Europa League mot AEK Athen på torsdag.      :)

Det er sikkert samme dag som vi har "Murderball" så da blir det likt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...bare nevner at Leicester har en tøff bortekamp i Europa League mot AEK Athen på torsdag.      :)
 

Det er sikkert samme dag som vi har "Murderball" så da blir det likt.
   
Murderball er jo dagen før - og så slipper vi å dra til Athen og overnatte der :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

...bare nevner at Leicester har en tøff bortekamp i Europa League mot AEK Athen på torsdag.      :)

Her pirker du bort i noe eg tidligere har påpekt vil legge ting til rette for at vi kan komme til å gjøre det helt store denne sesongen.

La oss ta det litt grundig.
Ryker vi (som jeg tipper Bielsa ønsker) ut av Fa-cupen i tredje runde, vil vi denne sesongen kun spille 40 kamper. Dette vil i så fall være et rekordlavt antall for vår del, noe som igjen gjør at eg har forhåpninger om at vi kan unngå den sedvanlige "kollapsen" mot slutten av sesongen under Bielsa.

Liverpool, Man C, Man U, Chelsea, Arsenal, Tottenham og Leicester spiller Euroacup denne sesongen. Jeg vil tro at de fleste av disse klubbene vil måtte spille 10-20 flere kamper enn oss denne sesongen. Det nøyaktige antallet  avhenger av hvor langt de går i de forskjellige cupturneringene. Her vil særlig europacupkampene være krevende og kostbare, med tøffe motstandere og gjerne også slitsomme reiser. Dette vil for flere av de involverte lagene koste dem et betydelig antall ligapoeng.

Så hva tenker eg på når deg snakker om "å gjøre det helt store denne sesongen"? Jo, eg mener i fullt alvor at ting blir lagt til rette for at vi kan være med å kjempe om en topp-fire plass ved sesongslutt - og altså kvalifisere oss for Champions League deltagelse for sesongen 2021/22.

Kato

...bare nevner at Leicester har en tøff bortekamp i Europa League mot AEK Athen på torsdag.      :)

Her pirker du bort i noe eg tidligere har påpekt vil legge ting til rette for at vi kan komme til å gjøre det helt store denne sesongen.

La oss ta det litt grundig.
Ryker vi (som jeg tipper Bielsa ønsker) ut av Fa-cupen i tredje runde, vil vi denne sesongen kun spille 40 kamper. Dette vil i så fall være et rekordlavt antall for vår del, noe som igjen gjør at eg har forhåpninger om at vi kan unngå den sedvanlige "kollapsen" mot slutten av sesongen under Bielsa.

Liverpool, Man C, Man U, Chelsea, Arsenal, Tottenham og Leicester spiller Euroacup denne sesongen. Jeg vil tro at de fleste av disse klubbene vil måtte spille 10-20 flere kamper enn oss denne sesongen. Det nøyaktige antallet  avhenger av hvor langt de går i de forskjellige cupturneringene. Her vil særlig europacupkampene være krevende og kostbare, med tøffe motstandere og gjerne også slitsomme reiser. Dette vil for flere av de involverte lagene koste dem et betydelig antall ligapoeng.

Så hva tenker eg på når deg snakker om "å gjøre det helt store denne sesongen"? Jo, eg mener i fullt alvor at ting blir lagt til rette for at vi kan være med å kjempe om en topp-fire plass ved sesongslutt - og altså kvalifisere oss for Champions League deltagelse for sesongen 2021/22.

Syns jeg så en plass at Man U og Wolves var to av lagene med flest kamper i Europa forrige sesong, med henholdsvis 61 og 59 kamper.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Ryker vi (som jeg tipper Bielsa ønsker) ut av Fa-cupen i tredje runde, vil vi denne sesongen kun spille 40 kamper.

Selv om Bielsa kan være en kyniker av rang så tror jeg han ønsker at vi gjør det bra i FA-cupen.
En av grunnene er jo at spillerne fra 13.-16.plass i troppen har godt av matchingen.
Og så byr det ham imot og legge seg ned for å tape...

Men spiller vi 42-43 kamper denne sesongen så er det likevel et solid argument for et scenario ala det du skisserer. Og det kan være siste sjanse - det kan fort bli Europa League/Champions League neste sesong. :)
...men foreløpig holder jeg det på drømme-nivå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell


Ryker vi (som jeg tipper Bielsa ønsker) ut av Fa-cupen i tredje runde, vil vi denne sesongen kun spille 40 kamper.

Selv om Bielsa kan være en kyniker av rang så tror jeg han ønsker at vi gjør det bra i FA-cupen.
En av grunnene er jo at spillerne fra 13.-16.plass i troppen har godt av matchingen.
Og så byr det ham imot og legge seg ned for å tape...


Men spiller vi 42-43 kamper denne sesongen så er det likevel et solid argument for et scenario ala det du skisserer. Og det kan være siste sjanse - det kan fort bli Europa League/Champions League neste sesong. :)
...men foreløpig holder jeg det på drømme-nivå...

Han spiller sjølsagt for å vinne, noe annet er mot hans natur. Men hans laguttak sier også mye om hans prioriteringer.

Under normale omstendigheter skulle eg gjerne sett at vi la ut på en skikkelig cup-run, men denne sesongen blir spilt under alt annet enn normale omstendigheter. For det første startet sesongen mye seinere enn normalt, og mange lag fikk en svært amputert sesongoppkjøring. I tillegg skal sesongen gjennomføres over en kortere periode enn normalt, noe som igjen vil forsterke betydningen av antall kamper de forskjellige klubbene må spille. Dette gir oss altså en klar fordel i forhold til de sju klubbene som i utgangspunktet blir regnet som de sterkeste.

Bielsa er en smart fyr. Derfor han sett de mulighetene som ligger i det scenarioet eg har skissert her - og han kommer garantert til å prioritere knallhardt deretter.


Reaney

Jeg ble Leeds fan i 1972 da laget vant FA Cup'en. Innsatsen i denne cupen etter det har vært katastrofal svak, med finaletap i 73 og to semifinaletap etter det (77 og 87). De siste 33 årene har med andre ord vært magre. Tror derfor at vi ikke har så mye å frykte når det gjelder "cup run". Rart å tenke på at Billy Bremner er den Leeds manageren som sist var nærmest å nå en FA - Cup finale. Det sier vel det meste.

Kontakinte

Jeg ble Leeds fan i 1972 da laget vant FA Cup'en. Innsatsen i denne cupen etter det har vært katastrofal svak, med finaletap i 73 og to semifinaletap etter det (77 og 87). De siste 33 årene har med andre ord vært magre. Tror derfor at vi ikke har så mye å frykte når det gjelder "cup run". Rart å tenke på at Billy Bremner er den Leeds manageren som sist var nærmest å nå en FA - Cup finale. Det sier vel det meste.
Du må nullstille Reaney, ny tidsregning etter Bielsas ankomst 2018  ;). Alt annet er historie.

Russel_Doig

...bare nevner at Leicester har en tøff bortekamp i Europa League mot AEK Athen på torsdag.      :)
 

Det er sikkert samme dag som vi har "Murderball" så da blir det likt.
   
Murderball er jo dagen før - og så slipper vi å dra til Athen og overnatte der :)

Antar Murderball er torsdag eller fredag den uken vi spiller mandag🤔

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Lesbart fra Leeds-Live om hvordan Leicester spiller...

Leicester City have already given Leeds United a warning over their tactics
Brendan Rodgers’ Foxes are becoming adept at soaking up pressure and punishing the opposition on the counter-attack


By Nestor Watach 07:00, 29 OCT 2020


The early weeks of the 2020/21 season have set up what should be an interesting tactical battle between Leeds United and Leicester City.

Monday evening’s contest will be the first meeting between the two clubs since a 2017 League Cup clash, a 3-1 home win for Leicester, and the first Premier League meeting since 2003/04 when both suffered relegation.

Both sides go into that match buoyed by big wins last weekend, with United romping home to a 3-0 victory away to Aston Villa and Leicester upsetting the odds to register a narrow 1-0 win at Arsenal.

Marcelo Bielsa’s Whites came away from Villa Park playing as they always do, looking to dominate possession and set the tempo.

Leeds have edged possession in every game they’ve played so far this season, in a fixture list that’s included Manchester City and Liverpool, who were first and second respectively for average possession in the Premier League last term.

But the match in which they’ve seen most of the ball came in one of their two league defeats, 0-1 at home to Wolves. On that occasion, Nuno Espirito Santo’s men came to Elland Road and soaked up pressure, registering just 32.2% possession and 180 accurate passes to United’s 461.


But with a well-organised low block and a three-man backline of Willy Boly, Conor Coady and Max Kilman, they sat deep, denied Leeds space to operate in and kept goalkeeper Rui Patricio with relatively little to do with just two saves to make.

They doubled down on that gameplan once Raul Jimenez’s deflected strike went in off Kalvin Phillips in the 70 minutes and looked relatively comfortable from there.

It’s a strategy that Bielsa’s Leeds have plenty of experience in coming up against from their time in the Championship, having averaged the highest average share of possession two years running.

The post-lockdown 2-0 defeat to Cardiff and 1-1 draw with Luton, the back-to-back home defeats to Wigan Athletic (2-1, 1-0), successive 1-0 defeats away to QPR. All are notable examples of Leeds struggling against sides with a deep defensive block and counter-attacking gameplan.

Concerningly for Leeds, that’s exactly what Leicester have done in their recent victories away to Manchester City and Arsenal, 2-5 and 0-1 respectively.

Jamie Vardy wreaked havoc against City in particular, with the experience to time his runs to get in behind, scoring a hat-trick. Two of the goals were from the penalty spot, but each were awarded as the Foxes broke into the box on the counter.

The 33-year-old current Premier League Golden Boot holder was introduced off the bench against Mikel Arteta’s Gunners and inevitably scored the only goal of the game in the 80th minute.


"We deserved many things. We played, we tried. Only with a few things they come here, do two or three things and beat us. I don't know if it's our fault or their strength,” was the verdict from City midfielder Rodri, evidently unimpressed, last month ( via Sky Sports ).

“But games like this when [the] opponent does nothing but wait, wait, wait - even when you are winning - you are a bit confused and you don't know what to do.”

The nature of those wins poses a couple of interesting questions for Leicester coach Brendan Rodgers.

The first is whether he feels it necessary to offer Leeds the same level of respect as Arsenal and Manchester City.

As good as Bielsa’s side have been, they’re still a newly-promoted club that have been on a different stratosphere to those established super clubs in recent seasons.

The former Liverpool and Celtic coach has rarely been reticent to talk up his own tactical acumen, always eager to explain his thinking when his approach is successful.


Will his ego stand in the way of allowing Leeds to dominate? Is there a temptation to go toe-to-toe with a coach as respected as Bielsa?

The other question is can he justify playing such a stifling gameplan on home turf? Their statement counter-attacking victories came at the Etihad and Emirates, while they’ve lost their last two Premier League matches at the King Power.

Perhaps an empty stadium will blunt the inclination to play a more proactive gameplan without needing to appease a packed-out home crowd expecting a front-foot display, yet it remains the natural order to try stamp authority on their own patch.

There are also decisions to be made for visiting coach Bielsa, who will remain without Kalvin Phillips, whose biggest strength is arguably his intelligence in the defensive transitions, ever in the right place to snuff out danger.

The jury remains out on whether Pascal Struijk, his understudy, is able to carry out those duties to the same degree.

The Dutchman has only made three starts in the defensive midfield position; the first two came in low-stakes outings last term after the Championship had been secured, and he was hooked 21 minutes into the third, walking a tightrope after receiving an early booking for a challenge on Jack Grealish.


That largely worked against Villa, but the story might have been different had Luke Ayling not been on hand to clear Jack Grealish’s shot off the line, or if the Villa talisman had put a better finish to a sensational run from his own half.


Such individual moments of quality can see United’s man-marking defensive strategy fall apart, and while Vardy is the obvious dangerman, James Maddison and Harvey Barnes possess the skill to beat their markers and incisive passing quality to create openings.

Leeds know too well about the threat from Barnes, who scored and played a starring role in West Brom’s 4-1 victory back in November 2018, during his short loan stint with the Baggies.


The 22-year-old has had two more years of development and an England debut since that match, which remains the heaviest competitive defeat of the Bielsa era at Leeds.


Vardy deserves to hog the headlines after his starring role in the City thrashing and match-winning cameo against Arsenal, but on recent evidence, he might not offer quite the same threat against Leeds, who have rarely been caught with through-balls and players getting in behind this season.

Aston Villa striker Ollie Watkins did that to devastating effect in their 7-2 victory over Liverpool, scoring a hat-trick and spurning chances for more, but he was denied that kind of space when Leeds came to visit, failing to register a shot on target.

It’s imperative that Leeds approach Vardy and Leicester in the same way, but they must remain wary of the other threats in their team.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-leicester-bielsa-rodgers-19183079
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressekonferanse uten et eneste pip om hva som blir laget. :o

I haven’t defined an XI for Monday, so all 22 players could start and have a possibility to start on Monday.
Dog får vi vite at
Cooper is fine now, but Llorente won’t be fit for this weekend.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-leeds-team-news-19192112
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressekonferanse uten et eneste pip om hva som blir laget. :o

I haven’t defined an XI for Monday, so all 22 players could start and have a possibility to start on Monday.
Dog får vi vite at
Cooper is fine now, but Llorente won’t be fit for this weekend.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-leeds-team-news-19192112

Joe Urquhart
@JoeUrquhart_

Also from Bielsa; spoke with Struijk and the team to explain his substitution. Bamford's confidence is rightly high and also says he won't change anything in particular to battle Jamie Vardy - but knows Leicester are a very tough opponent. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Pressekonferanse uten et eneste pip om hva som blir laget. :o

I haven’t defined an XI for Monday, so all 22 players could start and have a possibility to start on Monday.
Dog får vi vite at
Cooper is fine now, but Llorente won’t be fit for this weekend.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-leeds-team-news-19192112

Joe Urquhart
@JoeUrquhart_

Also from Bielsa; spoke with Struijk and the team to explain his substitution. Bamford's confidence is rightly high and also says he won't change anything in particular to battle Jamie Vardy - but knows Leicester are a very tough opponent. #lufc

Blir overrasket hvis Struijk starter denne kampen. Leicester har fotrappe og teknisk gode spillere, og en mann som James Maddison kan glatt plage livet av Struijk hvis han bestemmer seg for det. Og det er nettopp dette Leicester kommer til å bestemme seg for hvis Struick starter som defensiv midtbanemann. Regner derfor med at Shackleton får sin første kamp fra start her.

Raphinha nærmer seg nok også startoppstilligen, men det skjer neppe på mandag - først fremst fordi Helder Costa ikke har spilt seg ut av laget.

Er spent på å se hvilken utgave av Jack Harrison som dukker opp på Elland Road mandag kveld. Harrison har spilt tre bortekamper denne sesongen - da har han vært god, god og veldig god. På sine to hjemmekamper har han vært h.h.v. svak og dårlig. Vi trenger en Harrison i solid "borteform" hjemme mot Leicester!

Gleder meg voldsomt til denne kampen - og det har eg faktisk gjort siden dommeren blåste av oppgjøret mot Villa for en uke siden! :)

auren

Pressekonferanse uten et eneste pip om hva som blir laget. :o

I haven’t defined an XI for Monday, so all 22 players could start and have a possibility to start on Monday.
Dog får vi vite at
Cooper is fine now, but Llorente won’t be fit for this weekend.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-leeds-team-news-19192112

Joe Urquhart
@JoeUrquhart_

Also from Bielsa; spoke with Struijk and the team to explain his substitution. Bamford's confidence is rightly high and also says he won't change anything in particular to battle Jamie Vardy - but knows Leicester are a very tough opponent. #lufc

Blir overrasket hvis Struijk starter denne kampen.

Jeg blir faktisk overrasket dersom Struijk ikke starter. Såpass har jeg lært av Bielsa at han ikke skifter på laget hvis ikke skader eller suspensjoner tvinger ham til det. Laget blir det samme som sist, bare at Cooper erstatter Alioski.

Jeg tror vi nok en gang gjør en god kamp og vinner 2-1. Harrison og Roddan med målene.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Oktober 30, 2020, 18:52:10 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg er veldig uviss på hvor Bielsa lander i laguttaket denne gangen...

Forsvaret sier jo seg selv med Coopers gjeninntreden.

Men vil han være sta som Joachim beskriver, eller la seg overbevise av hvor godt laget fungerte med Klich som den mest defensive på midten...

Nøkkelen er vel hvorvidt han tar hensyn til Leicesters kontringsstyrke...

Gjør han det er det vel fordel Shacks...

Og nei, Raphinha starter ikke - ennå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Jeg er veldig uviss på hvor Bielsa lander i laguttaket denne gangen...

Forsvaret sier jo seg selv med Coopers gjeninntreden.

Men vil han være sta som Joachim beskriver, eller la seg overbevise av hvor godt laget fungerte med Klich som den mest defensive på midten...

Nøkkelen er vel hvorvidt han tar hensyn til Leicesters kontringsstyrke...

Gjør han det er det vel fordel Shacks...

Og nei, Raphinha starter ikke - ennå...

En annen mulighet er jo også(selv om jeg ikke har noe tro på det) å fortsette med Ayling som stopper (høyre denne gang)sammen med Cooper, var jo enorm der sist, og kjøre Koch opp. Da må det i så fall ha blitt drillet hele treningsuka.. Men mest trolig blir det Strujk.. eller Shack inn og Klich ned som holding.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg er veldig uviss på hvor Bielsa lander i laguttaket denne gangen...

Forsvaret sier jo seg selv med Coopers gjeninntreden.

Men vil han være sta som Joachim beskriver, eller la seg overbevise av hvor godt laget fungerte med Klich som den mest defensive på midten...

Nøkkelen er vel hvorvidt han tar hensyn til Leicesters kontringsstyrke...

Gjør han det er det vel fordel Shacks...

Og nei, Raphinha starter ikke - ennå...

En annen mulighet er jo også(selv om jeg ikke har noe tro på det) å fortsette med Ayling som stopper (høyre denne gang)sammen med Cooper, var jo enorm der sist, og kjøre Koch opp. Da må det i så fall ha blitt drillet hele treningsuka.. Men mest trolig blir det Strujk.. eller Shack inn og Klich ned som holding.
Joda, hadde funket det også.

Men jeg liker egentlig ikke denne chops & change every week...

Anyways, Beren Cross har talt :D 


Beren Cross
@BerenCross

I think Cooper comes in for Alioski and that's it. Early hook for Struijk last week doesn't mean he's condemned this week. Still the best back-up in that holding role. Shackleton still great off the bench. #lufc

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/predicted-leeds-united-line-up-19197058
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Nå får vi se. De eneste 3-poengerene så lang er kommet mot håpløse Sheffield United og Fulham i tillegg til siste kamp mot Aston Villa som antagelig også er blant dei 5 dårligste lagene i PL. Tar vi Leicester kan vi begynne å tro.

Bjorn

Nå får vi se. De eneste 3-poengerene så lang er kommet mot håpløse Sheffield United og Fulham i tillegg til siste kamp mot Aston Villa som antagelig også er blant dei 5 dårligste lagene i PL. Tar vi Leicester kan vi begynne å tro.
Hva kan vi begynne å tro om vi slår Leicester? Hvilket mål har du for sesongen? Fulham har ikke vært bra, sant. Sheffield har underprestert. Regner med du ser på prestasjonene våres som i spillet og det vi utretter? Mener vi har all grunn til å tro uansett seier mot Leicester. Men hva? At vi holder oss? Topp 10? Topp 7? 4?
Marching On! 4276

Forever Whites

Tipper dette blir nok et målrikt oppgjør.  Tar sjansen på et nytt 4-3 resultat i favør Leeds.  Bamford, Costa, Hernandes og Raphinha på skåringslisten.

Blir en utrolig underholdende kamp med mye kontringer og to lag som begge vil vinne.  ;)
Medlem 94237