Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City @Elland Road, mandag 2.11.20, kl.2100. Tv 2 sport prem  (Lest 23726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Rodrigo er i isolasjon og Pablo er helt ute av form.
SÅ HVORVOR ER IKKE JOE GELHARDT PÅ BENKEN ?!?

Fordi han ikke er god nok.

auren

Er dette noe du personlig mener, basert på det du har sett av gutten?

Fordi Bielsa tydeligvis mener det. Det holder nødvendigvis ikke å herje på U-23. Gotts, Stevens og McCalmont var alle strålende her, men fikk aldri skikkelig sjansen under Bielsa og er nå sendt på lån.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

Meslier 7 - En god redning, ikke mye han kunne gjøre fra eller til.
Ayling 5 - Katastrofe i første omgang, noe bedre i andre. 1 poeng trekk for en meningsløs filming der vi ga vekk en potensiell stor sjanse.
Dallas 6 - Var vel godt skyldig i nummer to der ute på kanten med balltap. Får poeng for scoring, heldig eller ikke.
Koch 4 - Glemte fotballskoene, valgte å bruke skøyter i dag. Helt sjanseløs, skremmende svak.
Cooper 4 - Så ikke ut til at han hadde lyst å være der, fremdeles skadet? Like hjelpeløs som makkeren. Neppe noen fordel av underlaget heller.
Klich 8 - Egen klasse både når det gjelder arbeidskapasitet og ballbehandling. Hadde blitt enda verre uten han.
Shackleton 5 - Lite involvert, korrekt sendt i dusjen i pausen
Hernandez 5 - Sjokkerende pasningskvalitet, uheldig som ikke satte 2-2. Vi ble ihvertfall ikke bedre da han gikk ut.
Harrison 5 - Jobber godt, men blir altfor lite ut av det. Siste pasningen var elendig stort sett hele veien.
Costa 6 - Så aldri ut til å være i stand til å snu kampen, ikke den dårligste før pause.
Bamford 5 - Der var den Bamford vi kjenner tilbake. Får selv den enkleste målsjanse til å se vanskelig ut.
Poveda 5 - Ikke en eneste involvering endte med noe som helst. Etter mitt syn ikke i nærheten.
Roberts 4 - Absolutt ingenting i Premier League å gjøre. Ingenting.
Alioski - Lite tid
Enig i det meste som vanlig, men synes Klich får vel godt betalt, da også han gjorde mye rart. Han var også langt unna nivå i den defensive delen. Synes kanskje stopperduoen ligger litt høyt i karakter. Men som alltid interessante betraktninger🙂👍

Eriksen55

Utrolig svak første. Upresist fra de aller fleste. Mål preger kamper...svakt av Bamford å misse tidlig. Kostet dyrt når Leicester scoret rett etterpå!

Andre omgang bedre. Men totalt sett tapte vi mot et bedre lag!

Generelt syntes jeg Harrison, Costa og Poveda blir for like på kant. Mye dribling som ender i fint lite. Håper Raphinha snart er klar igjen. Han kan være litt motvekten til de tre andre.

Rodrigo må bli klar til lørdag. I England kan man teste seg ut av karantene, så her er det bare å banke massevis av pinner i nesa på'n! Vannvittig forskjell pr.nå på Rodigo vs Pablo!

Tynn benk i dag..blir ikke forsterket i trua når Roberts kommer inn..

Er Llorente klar lørdag håper jeg Klich kan komme litt høyere frem i banen. Alternativt Strujik inn.
 Klich god som 4er, men enormt god og viktig i 8er rollen!

Sjelden vi taper to på rad! Palace borte passer oss bra!

Rodrigo ute også på lørdag... da er det enda viktigere å få Klich frem på banen!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Rodrigo også ute mot Palace - Raphinha bare en 'minor one'... (sier Bielsa)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Veien er jo ikke akkurat lang for Gelhart med slike innhopp som Roberts har. Stakkaren er jo ikke i nærheten. Twister litt rundt også ender det opp til motspiller enn helt annen retning enn hvor medspiller stikker. Burde jo blitt lånt ut til et middels lag i CC. Alle parter hadde tjent på det.

Med han bak Bamford tror jeg vi kunne risikert å rykket rett ned. Vi må ha kvalitet. Gjør det ikke bra i serien Alene  med 68% posession og 15 skutt mot mål

auren

Hvis Raphinha blir klar til helgen, kan det tenkes at han starter i 10-er rollen? Ikke meg i mot.

Har tro på godt spill og et positivt resultat mot Palace. Så rævva var vi ikke i kveld.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Meslier 7 - En god redning, ikke mye han kunne gjøre fra eller til.
Ayling 5 - Katastrofe i første omgang, noe bedre i andre. 1 poeng trekk for en meningsløs filming der vi ga vekk en potensiell stor sjanse.
Dallas 6 - Var vel godt skyldig i nummer to der ute på kanten med balltap. Får poeng for scoring, heldig eller ikke.
Koch 4 - Glemte fotballskoene, valgte å bruke skøyter i dag. Helt sjanseløs, skremmende svak.
Cooper 4 - Så ikke ut til at han hadde lyst å være der, fremdeles skadet? Like hjelpeløs som makkeren. Neppe noen fordel av underlaget heller.
Klich 8 - Egen klasse både når det gjelder arbeidskapasitet og ballbehandling. Hadde blitt enda verre uten han.
Shackleton 5 - Lite involvert, korrekt sendt i dusjen i pausen
Hernandez 5 - Sjokkerende pasningskvalitet, uheldig som ikke satte 2-2. Vi ble ihvertfall ikke bedre da han gikk ut.
Harrison 5 - Jobber godt, men blir altfor lite ut av det. Siste pasningen var elendig stort sett hele veien.
Costa 6 - Så aldri ut til å være i stand til å snu kampen, ikke den dårligste før pause.
Bamford 5 - Der var den Bamford vi kjenner tilbake. Får selv den enkleste målsjanse til å se vanskelig ut.
Poveda 5 - Ikke en eneste involvering endte med noe som helst. Etter mitt syn ikke i nærheten.
Roberts 4 - Absolutt ingenting i Premier League å gjøre. Ingenting.
Alioski - Lite tid
Enig i det meste som vanlig, men synes Klich får vel godt betalt, da også han gjorde mye rart. Han var også langt unna nivå i den defensive delen. Synes kanskje stopperduoen ligger litt høyt i karakter. Men som alltid interessante betraktninger🙂👍

Enig

Klich likevel vår beste. Men at han blir litt i overkant offensiv og sliter litt med posisjonering gjør heller ikke jobben til stopperne bedre. Syntes Koch hadde flere gode innvolveringer også, men langt unna der han skal være.

Koch sin skyld første målet. Men sånn kan skje. Selv de beste bommer innimellom. Hangeland mente i etterpåklokskapens ånd at han burde spilt ballen langt over linja..en grunn til at han kun ble hentet av Hodgson i sin karriere.

At stopperne var såpass under forventet nivå henger sammen med alt det andre utpå banen. Feilpassninger som florerer og det er naturlig å slite mot Vardy i fart!

Jeg er fortsatt mer bekymret for manglende sluttprodukt på vingene enn jeg er for forsvarsfirer og Bamford!

På lørdag er det en helt ny kamp. Tror vi får se et helt annet Leeds lag da! Forhåpentligvis med flere endringer!


bmoen

Man kan ikke spille i Premier league uten forsvar. Det er jo galematias. Bielsa må krype til korset og få orden på dette. Når er det jo fritt fram for hvem som helst, vær så god og et hav av plass å boltre seg på! Når motstanderen bryter er det jo livsfarlig hver gang.  Spille på den måten mot et lag som har Vardy som spiss er jo selvmord. Forsvarsspill kan ikke Bielsa.
BMo - Leeds-fan siden 1964

Kato

Så må det sies at forholdene på banen ikke hjalp oss noe som helst. Fikk aldri ordentlig fart i ballen, og tempo i spillet.
 

asbfjell

Rodrigo er i isolasjon og Pablo er helt ute av form.
SÅ HVORVOR ER IKKE JOE GELHARDT PÅ BENKEN ?!?

Fordi han ikke er god nok.

auren

Er dette noe du personlig mener, basert på det du har sett av gutten?

Fordi Bielsa tydeligvis mener det. Det holder nødvendigvis ikke å herje på U-23. Gotts, Stevens og McCalmont var alle strålende her, men fikk aldri skikkelig sjansen under Bielsa og er nå sendt på lån.

auren

Jeg spurte etter DIN selvstendige mening, men noe sånt har du altså ikke.

Men hvis du et aldri så lite øyeblikk legger fra deg vrangforestillingen om at du er Bielsa's talsmann, og forsøker å tenke litt sjøl: Tror du at Joe Gelhardt - som innbytter de siste tjue minuttene - vil kunne bidra med minst like mye konstruktivt som f.eks Tyler Roberts i rollen bak Bamford?

auren

Rodrigo er i isolasjon og Pablo er helt ute av form.
SÅ HVORVOR ER IKKE JOE GELHARDT PÅ BENKEN ?!?

Fordi han ikke er god nok.

auren

Er dette noe du personlig mener, basert på det du har sett av gutten?

Fordi Bielsa tydeligvis mener det. Det holder nødvendigvis ikke å herje på U-23. Gotts, Stevens og McCalmont var alle strålende her, men fikk aldri skikkelig sjansen under Bielsa og er nå sendt på lån.

auren

Jeg spurte etter DIN selvstendige mening, men noe sånt har du altså ikke.

Men hvis du et aldri så lite øyeblikk legger fra deg vrangforestillingen om at du er Bielsa's talsmann, og forsøker å tenke litt sjøl: Tror du at Joe Gelhardt - som innbytter de siste tjue minuttene - vil kunne bidra med minst like mye konstruktivt som f.eks Tyler Roberts i rollen bak Bamford?
Jeg har ikke sett nok av Gelhardt til å overprøve Bielsa. Og det har ikke du heller. Halvparten av U-23 gutta kunne sikkert bidratt like bra som flere Leedsspillere i dag.

Hvorfor kom ikke Davis innpå eller Struijk? De kunne sikkert bidratt minst like mye som Alioski og Shackleton.

Bielsa bommet med laget i dag. Håper Pascal starter mot Palace sammen med Raphinha. Bamford og Koch våre store syndebukker. Med litt marginer kunne vi tatt poeng i kveld.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Det var en nokså trist kamp i dag. Jeg er nokså lei meg. Men som TK20 sa, det var ukarakteristisk dårlig, så jeg klarer å svelge det. Vi må ha litt PL-medisin. Jeg er ikke overrasket over at det har skjedd mot Leicester og Wolves. Denne type lag passer oss elendig og i dag lå forholdene enda dårligere til rette med tidenes våteste start. Det hadde gjort seg med Rodrigo og Raphina i dag tror jeg.

Bare å glemme denne og glede seg til Palace. Som også er et litt lignende lag som Leicester og Wolves...  :-X

asbfjell

Rodrigo er i isolasjon og Pablo er helt ute av form.
SÅ HVORVOR ER IKKE JOE GELHARDT PÅ BENKEN ?!?

Fordi han ikke er god nok.

auren

Er dette noe du personlig mener, basert på det du har sett av gutten?

Fordi Bielsa tydeligvis mener det. Det holder nødvendigvis ikke å herje på U-23. Gotts, Stevens og McCalmont var alle strålende her, men fikk aldri skikkelig sjansen under Bielsa og er nå sendt på lån.

auren

Jeg spurte etter DIN selvstendige mening, men noe sånt har du altså ikke.

Men hvis du et aldri så lite øyeblikk legger fra deg vrangforestillingen om at du er Bielsa's talsmann, og forsøker å tenke litt sjøl: Tror du at Joe Gelhardt - som innbytter de siste tjue minuttene - vil kunne bidra med minst like mye konstruktivt som f.eks Tyler Roberts i rollen bak Bamford?
Jeg har ikke sett nok av Gelhardt til å overprøve Bielsa. Og det har ikke du heller. Halvparten av U-23 gutta kunne sikkert bidratt like bra som flere Leedsspillere i dag.

Hvorfor kom ikke Davis innpå eller Struijk? De kunne sikkert bidratt minst like mye som Alioski og Shackleton.

Bielsa bommet med laget i dag. Håper Pascal starter mot Palace sammen med Raphinha. Bamford og Koch våre store syndebukker. Med litt marginer kunne vi tatt poeng i kveld.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er jo bare vissvass, auren!
"Overprøve" Bielsa? Dette er et diskusjonsforum, og der bør man ha lov til å "overprøve" både det ene og det andre som har med Leeds å gjøre. Alternativet for ditt vedkommende må jo være at du heller blir mer aktiv i Leeds-gruppa på facebook. Der kan du vise frem bilder av ølglassene dine, og be om mange MOT for tante Oddrunn som fyller åtti år i dag. :D

Ser forresten at du mener at Bielsa bommet med laguttaket idag. Dette vil jeg kalle en overprøving av vurderinger foretatt av Bielsa. Sånt bør du holde deg for god til. ;)

Jaja - nye muligheter på lørdag.
God natt.

morten1966

Kamp 7 og en dritt kamp.Måtte komme. Må heve oss en del hakk til lørdag i London....å alle veit åssen Leeds er i London.

auren

Rodrigo er i isolasjon og Pablo er helt ute av form.
SÅ HVORVOR ER IKKE JOE GELHARDT PÅ BENKEN ?!?

Fordi han ikke er god nok.

auren

Er dette noe du personlig mener, basert på det du har sett av gutten?

Fordi Bielsa tydeligvis mener det. Det holder nødvendigvis ikke å herje på U-23. Gotts, Stevens og McCalmont var alle strålende her, men fikk aldri skikkelig sjansen under Bielsa og er nå sendt på lån.

auren

Jeg spurte etter DIN selvstendige mening, men noe sånt har du altså ikke.

Men hvis du et aldri så lite øyeblikk legger fra deg vrangforestillingen om at du er Bielsa's talsmann, og forsøker å tenke litt sjøl: Tror du at Joe Gelhardt - som innbytter de siste tjue minuttene - vil kunne bidra med minst like mye konstruktivt som f.eks Tyler Roberts i rollen bak Bamford?
Jeg har ikke sett nok av Gelhardt til å overprøve Bielsa. Og det har ikke du heller. Halvparten av U-23 gutta kunne sikkert bidratt like bra som flere Leedsspillere i dag.

Hvorfor kom ikke Davis innpå eller Struijk? De kunne sikkert bidratt minst like mye som Alioski og Shackleton.

Bielsa bommet med laget i dag. Håper Pascal starter mot Palace sammen med Raphinha. Bamford og Koch våre store syndebukker. Med litt marginer kunne vi tatt poeng i kveld.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er jo bare vissvass, auren!
"Overprøve" Bielsa? Dette er et diskusjonsforum, og der bør man ha lov til å "overprøve" både det ene og det andre som har med Leeds å gjøre. Alternativet for ditt vedkommende må jo være at du heller blir mer aktiv i Leeds-gruppa på facebook. Der kan du vise frem bilder av ølglassene dine, og be om mange MOT for tante Oddrunn som fyller åtti år i dag. :D

Ser forresten at du mener at Bielsa bommet med laguttaket idag. Dette vil jeg kalle en overprøving av vurderinger foretatt av Bielsa. Sånt bør du holde deg for god til. ;)

Jaja - nye muligheter på lørdag.
God natt.
Jeg tror vi lar dette ligge nå Asbjørn. Jeg har alltids hatt sansen for deg, så disse to siste innleggene skuffer meg.

Her var det lite ball.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ingve1960

Jeg er ikke like kritisk som mange her inne.
Ja vi slurva mye i 1 omg.ja vi kunne vert mer kynisk def i starten av kamp.
Men husk, nr1.hvem hadde forventa at selv topplag parkerer bussen 68-32 posisjon nr2 vi hadde ikke kalvin og rodrigo da hadde vi fått klich høyere opp. Nr3kjørte i perioden over lester i 2omg me skudd i tverrliggeren på2-1.vi kommer sterkt tilbake.
Lørd ny kamp mot palace, er redd vi får ganske lik kamp, må passe på kontringer med zaha.MOT

Reaney

Status etter 7 kamper: Vi har vunnet mot 3 lag som er vi har erfaring med å møte fra Championship med få års mellomrom (tre "championship-lag som Bielsa og laget "kjenner"). Vi har 3 tap mot 3 quality Premier League lag, og ett poeng mot kanskje det beste PL laget. Med andre ord så har vi ikke klart å knekke Premier League koden enda, og matche de lagene som kan den. Hvis vi ser på våre 3 tap, så blir vi tatt på senga i alle kampene. Stikkord her er dødballer, straffespark, kontringer og selvsagt  mer erfaring og quality. Bare et under gjør at vi ikke får straffe mot oss mot Manch. City også. Kunne brått vært 4 tap. Vi stiller med unggutter, spillere uten PL erfaring og spillere som rett og slett ikke er gode nok for dette nivået. Spiller man i tillegg få kamper så blir ikke spillerne "match fit". Vi får håpe at Raphina, Rodrigio og Llorente hever laget vårt etterhvert. For i går var det Championship laget Leeds vi så, og da måtte det gå som det gjorde.

PetterH

Utrolig svak første. Upresist fra de aller fleste. Mål preger kamper...svakt av Bamford å misse tidlig. Kostet dyrt når Leicester scoret rett etterpå!


Rodrigo må bli klar til lørdag. I England kan man teste seg ut av karantene, så her er det bare å banke massevis av pinner i nesa på'n! Vannvittig forskjell pr.nå på Rodigo vs Pablo!



Pr idag så er Rodrigo mye bedre enn Pablo , så får virkelig håpe at Rodrigo snart er tilbake.Dessverre uaktuell mot Palace også, uttalte Bielsa igår .
Pablo sammen med Cooper er 2 spillere som er tilbake etter skade fravær , det svekket oss at de begge spilte.
« Siste redigering: November 03, 2020, 08:20:33 av PetterH »
 

Torpe-do

Tenker det er eit veldig dårleg tidspunkt for Rodrigo å miste kampar i omtrentleg to veker. Han var inne i ein så god stim - begynte å bli matchfit, kjenne systemet og rolla si. Skulle hatt meir kamptrening, ikkje mindre. Håpar ikkje han treng for mykje tid på å bli matchfit att.

Russel_Doig

Meslier 7 - En god redning, ikke mye han kunne gjøre fra eller til.
Ayling 5 - Katastrofe i første omgang, noe bedre i andre. 1 poeng trekk for en meningsløs filming der vi ga vekk en potensiell stor sjanse.
Dallas 6 - Var vel godt skyldig i nummer to der ute på kanten med balltap. Får poeng for scoring, heldig eller ikke.
Koch 4 - Glemte fotballskoene, valgte å bruke skøyter i dag. Helt sjanseløs, skremmende svak.
Cooper 4 - Så ikke ut til at han hadde lyst å være der, fremdeles skadet? Like hjelpeløs som makkeren. Neppe noen fordel av underlaget heller.
Klich 8 - Egen klasse både når det gjelder arbeidskapasitet og ballbehandling. Hadde blitt enda verre uten han.
Shackleton 5 - Lite involvert, korrekt sendt i dusjen i pausen
Hernandez 5 - Sjokkerende pasningskvalitet, uheldig som ikke satte 2-2. Vi ble ihvertfall ikke bedre da han gikk ut.
Harrison 5 - Jobber godt, men blir altfor lite ut av det. Siste pasningen var elendig stort sett hele veien.
Costa 6 - Så aldri ut til å være i stand til å snu kampen, ikke den dårligste før pause.
Bamford 5 - Der var den Bamford vi kjenner tilbake. Får selv den enkleste målsjanse til å se vanskelig ut.
Poveda 5 - Ikke en eneste involvering endte med noe som helst. Etter mitt syn ikke i nærheten. U-23 spiller.
Roberts 4 - Absolutt ingenting i Premier League å gjøre. Ingenting.
Alioski - Lite tid

Klich var jo forferdelig svak til det som er den viktigste jobben i den rolla, å dekke dei rette rom og å lese kontringene for å bryte før det blir farlig. Feilplassert kampen gjennom. Når eg ser hyllesten her inne så starter eg jo å lure på om det er eg som ikkje ser rett, men no har eg sett gjennom 4-5 spillerbørser fra England og Klich ligger som antatt på ca 5 i karakter. Rart at Bielsa tar vekk Klich fra rolla som han behersker så bra, men noe måtte han jo prøve etter at vi alle så at Struijk ikkje er løsningen i den posisjonen. Ellers var Hernandez sin 2.omgang på meget høyt nivå, tror vi hadde kunne tatt poeng om han hadde spilt videre. Roberts er dessverre ikkje god nok. Costa imponerer mer og mer, vår klart beste i går.

Fido

At Leicester scorer på sin første kontring satt standarden for 1. omg.
Viste seg vel også at en mer direkte spillestil egnet seg bedre til gårsdagens føre. Dette handler ikke like mye om "gameplan" som om hvordan lagene spiller. Gårsdagens motstander var dermed kanskje den verste vi kunne møte på dette føret.

I tillegg har forsvaret vårt mye å gå på. Litt på ferdigheter, og mye på samhandling. Jeg tror Koch og Lloriente vil bli et bra stopperpar, men de har vel knapt spilt sammen så langt, og dermed vil det ta tid før de fungerer optimalt. I neste vindu bør det vel komme en bedre backup enn Cooper.
Begge backene bør kanskje også forsterkes.

ingve1960

Enig med russel at klick ikke er like god som kalvin i den biten du nevner, men det er ingen i troppa vår (kalvin er på landslaget i samme rolle)noen mener at foshaw passer der men jeg er veldig uenig, han er verre en klick.
Mener klick gjør en fantastisk jobb i andre deler av midtbanerollen men best i den offensive posisjon

TK20

Litt skuffet over at Bielsa ikke startet med Strujik egentlig. Det er ville vært typisk Bielsas genialitet å sette Strujik inn i laget igjen og bli premiert med en solid kamp.

Da ville vi også fått Klich - kanskje PLs beste box-to-box spiller - i sin beste posisjon. Han var riktignok vår bestemann i går, men jeg savnet ham allikevel fremover i banen. I andre omgang satt jeg og ventet på noen grep for å gi Klich mer frihet, for eksempel tre bak og Dallas opp i double pivot eller Costa ut og Strujik inn.

Selv om vi var det beste laget fra 45-65 følte jeg at Bielsa for en gangs skyld ikke greide å prege kampbildet fra benken i særlig grad.

Fantasyland

Noterer mye frustrasjon i tråden, forståelig nok. Men vi må stikke fingeren i jorda, dette kom til å skje og det kommer sannsynligvis til å skje igjen. Vi er i en læringsprosess. Kontinuerlig. Noen refleksjoner jeg har gjort meg etter og ha sovet på det:

- Med en relativt tynn tall blir skader på sentrale spillere meget utslagsgivende. I tillegg har vi spillere som har returnert fra skade som fortsatt er litt rustne.
- i Championship parkerte lag bussen på ER i mangel på ferdigheter. I PL spiller lag smart mot oss når de legger seg lavt, dette er noe helt annet. De utnytter overganger, skaper overtall på midtbanen og har en helt annen trussel når de kommer på. Feil blir straffet nådeløst. Vi har nå sett Ulvene og Leicester med tilsvarende oppskrift. De blir neppe de siste.
- Bielsa er ikke ufeilbar. Han bommet litt på taktikk / tilnærming i går og byttene fungerte ikke i det hele tatt. Poveda? Roberts? I min bok er ikke dette PL kvalitet. Men det er der vi er per dags dato.
- Flyt. Ja, til tross for et uheldig resultat kunne dette fort sett anderledes ut med 1-0 etter par minutter. At Bamford ikke setter den er kriminelt. Pablo kunne også satt 2-2. Men det skjedde ikke og det er det vi må forholde oss til.

Det så litt ut som et Championship lag vs et PL lag i går. Vi er avhengig av og ha våre beste spillere tilgjengelig. Jeg ser for meg at Llorente og Raphinha kommer til å være bankers på dette laget etterhvert sammen med Rodrigo. Men det hjelper oss ikke førstkommende lørdag mot Crystal Palace. Da må Bielsa legge en ny plan med de spillerne han har til rådighet. Jeg tror vi reiser oss igjen. Det er mentaliteten som råder i laget.

PetterH


Det Poveda-byttet skjønte jeg ikke, forresten; en mann som absolutt er avhengig av tørr bane for å fungere. Men var vel førstevalget gitt benken vi hadde tilgjengelig.

Vi kommer tilbake!

PålK

Nå var det vel møkka-vær mot City også vel om jeg ikke husker feil ?... Og Poveda herja !
 

RoarG

Etter 16 år utenfor PL må man regne med at det lugger litt. Surt med såpass stort tap, men så lenge man lærer av feilene går det bra. Denne sesongen blir nok en "prøve og feile" - sesong for Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lowfields

Kampen i går var kliss lik mange av de vi har spilt i CC de siste 2 årene. Forskjellen er en giftigere motstander, og da ender det 1-4 i stedet for 1-1.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Cherry

Noterer mye frustrasjon i tråden, forståelig nok. Men vi må stikke fingeren i jorda, dette kom til å skje og det kommer sannsynligvis til å skje igjen. Vi er i en læringsprosess. Kontinuerlig. Noen refleksjoner jeg har gjort meg etter og ha sovet på det:

- Med en relativt tynn tall blir skader på sentrale spillere meget utslagsgivende. I tillegg har vi spillere som har returnert fra skade som fortsatt er litt rustne.
- i Championship parkerte lag bussen på ER i mangel på ferdigheter. I PL spiller lag smart mot oss når de legger seg lavt, dette er noe helt annet. De utnytter overganger, skaper overtall på midtbanen og har en helt annen trussel når de kommer på. Feil blir straffet nådeløst. Vi har nå sett Ulvene og Leicester med tilsvarende oppskrift. De blir neppe de siste.
- Bielsa er ikke ufeilbar. Han bommet litt på taktikk / tilnærming i går og byttene fungerte ikke i det hele tatt. Poveda? Roberts? I min bok er ikke dette PL kvalitet. Men det er der vi er per dags dato.
- Flyt. Ja, til tross for et uheldig resultat kunne dette fort sett anderledes ut med 1-0 etter par minutter. At Bamford ikke setter den er kriminelt. Pablo kunne også satt 2-2. Men det skjedde ikke og det er det vi må forholde oss til.

Det så litt ut som et Championship lag vs et PL lag i går. Vi er avhengig av og ha våre beste spillere tilgjengelig. Jeg ser for meg at Llorente og Raphinha kommer til å være bankers på dette laget etterhvert sammen med Rodrigo. Men det hjelper oss ikke førstkommende lørdag mot Crystal Palace. Da må Bielsa legge en ny plan med de spillerne han har til rådighet. Jeg tror vi reiser oss igjen. Det er mentaliteten som råder i laget.

Bra resonert/oppsummert.
Dette er PL. Vi har ikke en fullverdig tropp for topp 6 ennå, og det vil variere i resultater denne sesongen - da som du nevner , vi har ikke 16 gode nok spillere.
Uansett, vi møter ett godt Leicester lag , som utmerket fort kan bli topp 6 - og som har kvalitet...også fra benk.
10 poeng etter 7 kamper...vi ligger an til ca 55 poeng......grei 1. sesong det. 8)
« Siste redigering: November 03, 2020, 14:08:16 av Cherry »
 

Cherry

Rodrigo er i isolasjon og Pablo er helt ute av form.
SÅ HVORVOR ER IKKE JOE GELHARDT PÅ BENKEN ?!?

Fordi han ikke er god nok.

auren

Er dette noe du personlig mener, basert på det du har sett av gutten?

Fordi Bielsa tydeligvis mener det. Det holder nødvendigvis ikke å herje på U-23. Gotts, Stevens og McCalmont var alle strålende her, men fikk aldri skikkelig sjansen under Bielsa og er nå sendt på lån.

auren

Jeg spurte etter DIN selvstendige mening, men noe sånt har du altså ikke.

Men hvis du et aldri så lite øyeblikk legger fra deg vrangforestillingen om at du er Bielsa's talsmann, og forsøker å tenke litt sjøl: Tror du at Joe Gelhardt - som innbytter de siste tjue minuttene - vil kunne bidra med minst like mye konstruktivt som f.eks Tyler Roberts i rollen bak Bamford?
Jeg har ikke sett nok av Gelhardt til å overprøve Bielsa. Og det har ikke du heller. Halvparten av U-23 gutta kunne sikkert bidratt like bra som flere Leedsspillere i dag.

Hvorfor kom ikke Davis innpå eller Struijk? De kunne sikkert bidratt minst like mye som Alioski og Shackleton.

Bielsa bommet med laget i dag. Håper Pascal starter mot Palace sammen med Raphinha. Bamford og Koch våre store syndebukker. Med litt marginer kunne vi tatt poeng i kveld.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig med deg auren, ift at dette var en taktisk bommert mot kontrings sterke Vardy og Co.  Lett og være etterpåklok, og Bielsa har sikkert vært igjennom maaange vurderinger før han sendte dette laget utpå.  MEN, som Hangeland sier i studio...Bielsa kan ikke SPILLE for de han har tatt ut.
Sjelden sett så mange feilpasninger som Ayling, Pablo  m fl gjorde første 40 min.  Horrible valg og meget svak kvalitet på det som ble prestert!
Når i tillegg innleggskvaliteten er svært svak når vi nå kommer fremover...så ble dette veldig vanskelig.

Kledd av i går i lange perioder......Få på drakta igjen på lørdag , og let`s move on!
 

lowfields

Selv med fasit i hånden, synes jeg valg av 11'er igår var riktig ut i fra de spillerne som var tilgjengelige.
Shackleton mot fot-rappe Leicester - Struijk vil passe bedre mot fysiske Palace
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"