Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City @Elland Road, mandag 2.11.20, kl.2100. Tv 2 sport prem  (Lest 23718 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Selv med fasit i hånden, synes jeg valg av 11'er igår var riktig ut i fra de spillerne som var tilgjengelige.
Shackleton mot fot-rappe Leicester - Struijk vil passe bedre mot fysiske Palace

Hva bidrar Shackleton med? Kan han noe mer enn å løpe som en Duracell-Kanin?

Lucas the Kop Cat

Selv med fasit i hånden, synes jeg valg av 11'er igår var riktig ut i fra de spillerne som var tilgjengelige.
Shackleton mot fot-rappe Leicester - Struijk vil passe bedre mot fysiske Palace

Hva bidrar Shackleton med? Kan han noe mer enn å løpe som en Duracell-Kanin?
Ja visst kan han mer enn å løpe, flott veggspill med Costa i Villas 16 m på Bamfords siste mål f.eks. Avsluttet fjorårssesongen med et par mål.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa som vanlig selvkritisk etter tap:

Speaking after the final whistle, the manager said: “I didn't distribute the players correctly on the field. It was difficult for us to win the ball back. This caused us to defend poorly.

“In the first 30 minutes we didn't have the ball to give away, we allowed them to play out very easily and we couldn't get the ball back.

"What I explained is that I distributed the players wrongly in the first half. In the second half I corrected this error. You have to compare the two distributions."



YEP forklarer:
The boss’ response to a sluggish opening was to make a significant change at half time, introducing the ever-lively Ian Poveda for Jamie Shackleton.

Subsequently, Jack Harrison came inside, with Helder Costa switching flanks and Poveda taking up a berth wide on the right.

With both Harrison and Costa generally drifting out towards the left flank, and with Stuart Dallas’ usual attacking intent, it allowed the Whites to overload the right-hand side of the Leicester defence on more than one occasion, while also nullifying the Foxes’ own threat out wide.

Bielsa viste tydeligere enn tidligere at han kunne gå bort fra sin opprinnelige strategi:
Clearly, Bielsa’s response to going behind was to hit Leicester harder and faster, and for a while it looked as if their promising flurry of pressure after the restart might pay dividends.

....

Even in difficult situations it’s apparent that Bielsa is willing trust in some variation or other of the thunderous attacking style that has brought his side this far, and while it wasn’t enough to get anything out of Monday’s encounter, if his players continue to respond to his instructions as well as they did last night, there aren’t many teams in the Premier League who will be able to resist them as effectively as Leicester did.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/revealed-subtle-bielsa-change-nearly-paid-huge-dividends-leeds-v-leicester-3023801

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Meslier 7 - En god redning, ikke mye han kunne gjøre fra eller til.
Ayling 5 - Katastrofe i første omgang, noe bedre i andre. 1 poeng trekk for en meningsløs filming der vi ga vekk en potensiell stor sjanse.
Dallas 6 - Var vel godt skyldig i nummer to der ute på kanten med balltap. Får poeng for scoring, heldig eller ikke.
Koch 4 - Glemte fotballskoene, valgte å bruke skøyter i dag. Helt sjanseløs, skremmende svak.
Cooper 4 - Så ikke ut til at han hadde lyst å være der, fremdeles skadet? Like hjelpeløs som makkeren. Neppe noen fordel av underlaget heller.
Klich 8 - Egen klasse både når det gjelder arbeidskapasitet og ballbehandling. Hadde blitt enda verre uten han.
Shackleton 5 - Lite involvert, korrekt sendt i dusjen i pausen
Hernandez 5 - Sjokkerende pasningskvalitet, uheldig som ikke satte 2-2. Vi ble ihvertfall ikke bedre da han gikk ut.
Harrison 5 - Jobber godt, men blir altfor lite ut av det. Siste pasningen var elendig stort sett hele veien.
Costa 6 - Så aldri ut til å være i stand til å snu kampen, ikke den dårligste før pause.
Bamford 5 - Der var den Bamford vi kjenner tilbake. Får selv den enkleste målsjanse til å se vanskelig ut.
Poveda 5 - Ikke en eneste involvering endte med noe som helst. Etter mitt syn ikke i nærheten. U-23 spiller.
Roberts 4 - Absolutt ingenting i Premier League å gjøre. Ingenting.
Alioski - Lite tid

Klich var jo forferdelig svak til det som er den viktigste jobben i den rolla, å dekke dei rette rom og å lese kontringene for å bryte før det blir farlig. Feilplassert kampen gjennom. Når eg ser hyllesten her inne så starter eg jo å lure på om det er eg som ikkje ser rett, men no har eg sett gjennom 4-5 spillerbørser fra England og Klich ligger som antatt på ca 5 i karakter. Rart at Bielsa tar vekk Klich fra rolla som han behersker så bra, men noe måtte han jo prøve etter at vi alle så at Struijk ikkje er løsningen i den posisjonen. Ellers var Hernandez sin 2.omgang på meget høyt nivå, tror vi hadde kunne tatt poeng om han hadde spilt videre. Roberts er dessverre ikkje god nok. Costa imponerer mer og mer, vår klart beste i går.

Enten er det du som ikke har peiling... Ellers så er det 25 av de 31 som avga stemme i MOM-tråden. Altså 81% av de som stemte mente Klich var best...For øvrig hadde 5 av de 6 siste Klich som nest best. Kan jo gjette hvem den siste var.
« Siste redigering: November 03, 2020, 20:18:36 av Kato »
 

Reaney

Wigan er jumbo i League One 9 mnd. etter at de vant på Elland Road. Gjør at jeg ikke skjønner en dritt av Wigan, men er nummeret inntil fristet til å si det samme om Leeds. Utrolig hvordan det svinger av våre prestasjoner.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Wigan er jumbo i League One 9 mnd. etter at de vant på Elland Road. Gjør at jeg ikke skjønner en dritt av Wigan, men er nummeret inntil fristet til å si det samme om Leeds. Utrolig hvordan det svinger av våre prestasjoner.
Viser jo bare hvilken betydning Joffy Gelhardt hadde på dette Wiganlaget :D

Litt mer seriøst - du husker vel hvordan ALT var til salgs hos Wigan denne sommeren. Er jo derfor Leeds sikret seg Joffy for den latterlige summen vi fikk ham for.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Wigan er jumbo i League One 9 mnd. etter at de vant på Elland Road. Gjør at jeg ikke skjønner en dritt av Wigan, men er nummeret inntil fristet til å si det samme om Leeds. Utrolig hvordan det svinger av våre prestasjoner.

Synes det ikke svinger så voldsomt av prestasjonene. De har vært stabilt veldig bra og mye bedre enn alle kunne forvente før sesongen startet. Jeg er ihvertfall fryktelig stolt av laget og hvordan vi har fremstått til nå. Spiller til tider fantastisk fotball og er en handful for alle klubber i divisjonen. At vi har tapt mot Liverpool, Wolves og Leicester så langt bryr jeg meg ikke så mye om. Disse er toppklubber, likevel spilte vi jevnt med dem.

Regner med mye eder og galle fra deg fremover hvis du allerede nå har begynt å vise din misnøye med sesongstarten.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Selv om du fikk deg en på trynet i går Auren, så gi f... å gå i strupen på meg.

auren

Selv om du fikk deg en på trynet i går Auren, så gi f... å gå i strupen på meg.
OK.

Jeg synes du er flink jeg, Reaney

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Takk, Auren. Har sans for deg også når ting skal sies  :).

Russel_Doig

Meslier 7 - En god redning, ikke mye han kunne gjøre fra eller til.
Ayling 5 - Katastrofe i første omgang, noe bedre i andre. 1 poeng trekk for en meningsløs filming der vi ga vekk en potensiell stor sjanse.
Dallas 6 - Var vel godt skyldig i nummer to der ute på kanten med balltap. Får poeng for scoring, heldig eller ikke.
Koch 4 - Glemte fotballskoene, valgte å bruke skøyter i dag. Helt sjanseløs, skremmende svak.
Cooper 4 - Så ikke ut til at han hadde lyst å være der, fremdeles skadet? Like hjelpeløs som makkeren. Neppe noen fordel av underlaget heller.
Klich 8 - Egen klasse både når det gjelder arbeidskapasitet og ballbehandling. Hadde blitt enda verre uten han.
Shackleton 5 - Lite involvert, korrekt sendt i dusjen i pausen
Hernandez 5 - Sjokkerende pasningskvalitet, uheldig som ikke satte 2-2. Vi ble ihvertfall ikke bedre da han gikk ut.
Harrison 5 - Jobber godt, men blir altfor lite ut av det. Siste pasningen var elendig stort sett hele veien.
Costa 6 - Så aldri ut til å være i stand til å snu kampen, ikke den dårligste før pause.
Bamford 5 - Der var den Bamford vi kjenner tilbake. Får selv den enkleste målsjanse til å se vanskelig ut.
Poveda 5 - Ikke en eneste involvering endte med noe som helst. Etter mitt syn ikke i nærheten. U-23 spiller.
Roberts 4 - Absolutt ingenting i Premier League å gjøre. Ingenting.
Alioski - Lite tid

Klich var jo forferdelig svak til det som er den viktigste jobben i den rolla, å dekke dei rette rom og å lese kontringene for å bryte før det blir farlig. Feilplassert kampen gjennom. Når eg ser hyllesten her inne så starter eg jo å lure på om det er eg som ikkje ser rett, men no har eg sett gjennom 4-5 spillerbørser fra England og Klich ligger som antatt på ca 5 i karakter. Rart at Bielsa tar vekk Klich fra rolla som han behersker så bra, men noe måtte han jo prøve etter at vi alle så at Struijk ikkje er løsningen i den posisjonen. Ellers var Hernandez sin 2.omgang på meget høyt nivå, tror vi hadde kunne tatt poeng om han hadde spilt videre. Roberts er dessverre ikkje god nok. Costa imponerer mer og mer, vår klart beste i går.

Enten er det du som ikke har peiling... Ellers så er det 25 av de 31 som avga stemme i MOM-tråden. Altså 81% av de som stemte mente Klich var best...For øvrig hadde 5 av de 6 siste Klich som nest best. Kan jo gjette hvem den siste var.

MOM-tråden er stort sett avgjort når første mann har vært inne, så følger resten bjøllesauen.

Nedenfor er det linker til dei første som kommer opp når man søker på "player ratings Leeds Leicester" Ingen fremhever Klich og han kommer stort sett relativt dårlig ut. Så da kan man vel diskutere seg grønn på hvem som har peiling.

https://acefootball.com/football-news/leeds-united-1-4-leicester-city-premier-league-player-ratings/

https://www.leedsallover.com/leeds-united-1-4-leicester-city-player-ratings-as-clinical-foxes-come-out-on-top-at-elland-road/

https://www.90min.com/posts/leeds-1-4-leicester-player-ratings-lethal-counter-attacks-secure-foxes-win

https://throughitalltogether.sbnation.com/2020/11/2/21546455/leeds-united-player-ratings-leeds-united-1-4-leicester-city

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-1-leicester-city-4-graham-smyths-player-ratings-whites-fall-foxes-loss-3023022

http://www.thehardtackle.com/round-up/2020/11/03/leeds-united-vs-leicester-city-player-ratings-motm-vardy-gets-9-310-for-disappointing-klich/

https://www.austinnews.net/news/266881617/leeds-united-1-4-leicester-city-premier-league-player-ratings

Josch

Player rating , på forumet og aviser, må tas med en klype salt.
Noen ser kampen kun på TV (avgrenser synsfelt)  og noen er der live. Og noen legger ikke mye arbeid i vurderingen.
Målscorere får ofte ekstra poeng selv om det er flaksemål. Mitt inntrykk er også at utlendinger lett slaktes hvis de gjør en feil eller de må være veldig gode for å få god score av engelske journalister.

Kato

Meslier 7 - En god redning, ikke mye han kunne gjøre fra eller til.
Ayling 5 - Katastrofe i første omgang, noe bedre i andre. 1 poeng trekk for en meningsløs filming der vi ga vekk en potensiell stor sjanse.
Dallas 6 - Var vel godt skyldig i nummer to der ute på kanten med balltap. Får poeng for scoring, heldig eller ikke.
Koch 4 - Glemte fotballskoene, valgte å bruke skøyter i dag. Helt sjanseløs, skremmende svak.
Cooper 4 - Så ikke ut til at han hadde lyst å være der, fremdeles skadet? Like hjelpeløs som makkeren. Neppe noen fordel av underlaget heller.
Klich 8 - Egen klasse både når det gjelder arbeidskapasitet og ballbehandling. Hadde blitt enda verre uten han.
Shackleton 5 - Lite involvert, korrekt sendt i dusjen i pausen
Hernandez 5 - Sjokkerende pasningskvalitet, uheldig som ikke satte 2-2. Vi ble ihvertfall ikke bedre da han gikk ut.
Harrison 5 - Jobber godt, men blir altfor lite ut av det. Siste pasningen var elendig stort sett hele veien.
Costa 6 - Så aldri ut til å være i stand til å snu kampen, ikke den dårligste før pause.
Bamford 5 - Der var den Bamford vi kjenner tilbake. Får selv den enkleste målsjanse til å se vanskelig ut.
Poveda 5 - Ikke en eneste involvering endte med noe som helst. Etter mitt syn ikke i nærheten. U-23 spiller.
Roberts 4 - Absolutt ingenting i Premier League å gjøre. Ingenting.
Alioski - Lite tid

Klich var jo forferdelig svak til det som er den viktigste jobben i den rolla, å dekke dei rette rom og å lese kontringene for å bryte før det blir farlig. Feilplassert kampen gjennom. Når eg ser hyllesten her inne så starter eg jo å lure på om det er eg som ikkje ser rett, men no har eg sett gjennom 4-5 spillerbørser fra England og Klich ligger som antatt på ca 5 i karakter. Rart at Bielsa tar vekk Klich fra rolla som han behersker så bra, men noe måtte han jo prøve etter at vi alle så at Struijk ikkje er løsningen i den posisjonen. Ellers var Hernandez sin 2.omgang på meget høyt nivå, tror vi hadde kunne tatt poeng om han hadde spilt videre. Roberts er dessverre ikkje god nok. Costa imponerer mer og mer, vår klart beste i går.

Enten er det du som ikke har peiling... Ellers så er det 25 av de 31 som avga stemme i MOM-tråden. Altså 81% av de som stemte mente Klich var best...For øvrig hadde 5 av de 6 siste Klich som nest best. Kan jo gjette hvem den siste var.

MOM-tråden er stort sett avgjort når første mann har vært inne, så følger resten bjøllesauen.

Nedenfor er det linker til dei første som kommer opp når man søker på "player ratings Leeds Leicester" Ingen fremhever Klich og han kommer stort sett relativt dårlig ut. Så da kan man vel diskutere seg grønn på hvem som har peiling.

https://acefootball.com/football-news/leeds-united-1-4-leicester-city-premier-league-player-ratings/

https://www.leedsallover.com/leeds-united-1-4-leicester-city-player-ratings-as-clinical-foxes-come-out-on-top-at-elland-road/

https://www.90min.com/posts/leeds-1-4-leicester-player-ratings-lethal-counter-attacks-secure-foxes-win

https://throughitalltogether.sbnation.com/2020/11/2/21546455/leeds-united-player-ratings-leeds-united-1-4-leicester-city

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-1-leicester-city-4-graham-smyths-player-ratings-whites-fall-foxes-loss-3023022

http://www.thehardtackle.com/round-up/2020/11/03/leeds-united-vs-leicester-city-player-ratings-motm-vardy-gets-9-310-for-disappointing-klich/

https://www.austinnews.net/news/266881617/leeds-united-1-4-leicester-city-premier-league-player-ratings

Litt overraska over hvor god peiling du har på forumet basert på spede 40 innlegg. Spesielle årsaker til det?  8) 8)
 

asbfjell

Eier du ikke en intuitiv "luktesans" når gamle debattanter dukker under nytt nick, Kato?  ;)

Forøvrig har vel "Russell Doig" noen gode poenger med tanke på Klich's opptreden mot Leicester - sett i forhold til det som var hans tiltenkte hovedoppgaver i den kampen. Klich sjøl sier jo også at det finnes et betydelig forbedringspotensiale med tanke på de defensive delene av hans spill.

Klich spiller neppe i "holding-rollen" borte mot Palace. Og det kan jo i så fall tolkes som et slags statement fra øverste hold.

GeirO

Synes Klich lå litt for langt foran forsvaret når vi ble presset (i forhold til der Kalvin bruker å ligge) og gjør det vanskelig for forsvaret. Men alt i alt var han Leeds' beste siden det meste han gjorde ellers var bra.