Skrevet av Emne: Kamp: vs Crystal Palace @Selhurst Park lørdag 7.11.20, kl.1600. Tv 2 sport prem  (Lest 22035 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Vi må få gårsdagens kamp ut av hodet og fokusere 4 dager frem i tid.

Blir det rokeringer på laget? Starter Gelhardt? Her er laget jeg ville sendt ut (hvis Raphinha er klar):

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Dallas - Struijk - Costa, Raphinha, Klich, Harrison - Bamford

Subs: Kiko, Casey, Alioski, Shackleton, Pablo, Roberts, Poveda

Blir ikke Raphinha klar, erstattes han av Pablo.

Vi slår tilbake og vinner 3-1 etter to mål av Harrison og ett av Koch.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

PetterH

Denne kampen går faktisk også på TV2 sport.1 :)
« Siste redigering: November 03, 2020, 11:16:09 av PetterH »
 

Sydhagen

Her møter vi nok et lag som kommer til å legge seg litt lavt og satse på kontringer.
Viktig å få hull på byllen tidlig slik at Leeds kan styre og kontrollere denne kampen fra start til slutt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Typisk grøftekamp. Blir nok 1-1 her. Harrison scorer for Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Crystal Palace legger seg vel ikke lavt hjemme mot oss.....eller?
Pablo får garantert The Nod for denne...tror han ville ha en prat me dBielsa etter byttet i går...han var svæææært skuffet over å bli tatt av.
Jeg forstår han når byttet er/han blir erstattet med Tyler... :o :-[

Det var virkelig mange som under-presterte i går..MEN som er favoritter/1. valg på diverse plasser på laget vårt...i går kunne jeg vraket mange...men så ser man benken!

Vi reiser oss, og vinner 3-1.
 

morten1966

Vi vinner ikke i London....mulig vi klarer 1 poeng.

Russel_Doig

Crystal Palace legger seg vel ikke lavt hjemme mot oss.....eller?


Det tror eg du trygt kan si dei kommer til å gjøre. Soleklart det laget som er minst interessert i possesion i PL. Ligger på 35% hittil.

Reaney

Noen som husker sist vi vant på Selhust Park? Har alltid vært en vanskelig bane.

lowfields

Noen som husker sist vi vant på Selhust Park? Har alltid vært en vanskelig bane.
Husker vi vant der i 97/98 - da Brolin løp rundt med dasspapir på huet og ble gjort fullstendig til latter... 8)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

asbfjell

Her er startelleveren mot Palace på lørdag:

------------ Meslier ----------

Ayling - Koch - Cooper - Dallas.

------------- Struijk ----------

Costa - Hernandez - Klich - Harrison.

------------ Bamford ----------

Pablo starter av to grunner:
1. Mangel på fullgode alternativer.
2. Han viste bedring utover i andre omgang. Tror faktisk at Bielsa på forhånd hadde bestemt seg for at Pablo ikke holder en hel kamp, og at det var hovedgrunnen til at byttet ble gjort.

Raphinha starter på benken hvis han er skadefri. Da har vi i allefall en skikkelig potensiell "game-changer" å sette innpå - det hadde vi ikke i går.

Skulle gjerne sett attenåringen Joe Gelhardt på benken - særlig hvis ikke Raphinha blir spilleklar.
 
Selvsagt er det stor kvalitetsforskjell på u23 og a-lags fotball, men Joe Gelhardt er en veldig intelligent fotballspiller, og når han får opptre sammen med andre intelligente spillere vil han vokse og ta nivået nokså fort.

Gelhardt er en type som hele tiden jakter på muligheter til å penetrere et tettpakket forsvar, og ofte skaper han disse mulighetene på egenhånd ved hjelp av et godt overblikk, god teknikk og et veldig kjapt fotball-hode - derfor vil Gelhardt svært ofte velge smarte løsninger på utfordringer han møter ute på banen. Med Tyler Roberts er det som regel motsatt - han velger jo nesten konsekvent feil løsninger.

Har uansett god tro på poeng mot Palace, men blir ikke overrasket om vi må nøye oss med ett.
 




Josch

Noen som husker sist vi vant på Selhust Park? Har alltid vært en vanskelig bane.
Husker vi vant der i 97/98 - da Brolin løp rundt med dasspapir på huet og ble gjort fullstendig til latter... 8)

FA cupen februar 2003. Kewell. 1-2

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/fa_cup/2740043.stm

asbfjell

Noen som husker sist vi vant på Selhust Park? Har alltid vært en vanskelig bane.
Husker vi vant der i 97/98 - da Brolin løp rundt med dasspapir på huet og ble gjort fullstendig til latter... 8)

FA cupen februar 2003. Kewell. 1-2

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/fa_cup/2740043.stm

4/3 - 2006.
Palace - Leeds 1-2. Blake, Hulse.

Josch

Noen som husker sist vi vant på Selhust Park? Har alltid vært en vanskelig bane.
Husker vi vant der i 97/98 - da Brolin løp rundt med dasspapir på huet og ble gjort fullstendig til latter... 8)

FA cupen februar 2003. Kewell. 1-2

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/fa_cup/2740043.stm

4/3 - 2006.
Palace - Leeds 1-2. Blake, Hulse.

Stemmer! På vei mot play off i 2006 Etter det har vi bare møtt dem fire ganger i serien på Selhurst Park. Pga ulike divisjoner.

Da har vi faktisk vunnet noen på de siste møtene. Selhurst Park var også vanskelig da Wimbledon spilte der.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19224604

Rodrigo og Phillips ute, de har ikke tatt beslutningen mht Raphinha men han virker klar...

Mht Gelhardt svarer han bare generelt at ca 50% av U23'erne er gode nok til å være med i matchtroppen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ikke såå lenge siden sist dette var tv-kamp...  :o

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Husker godt den kampen i starten av min Leeds fan periode. Rangert av Arne Scheie i sin tid som den 7. beste tippekampen med følgende begrunnelse:
Crystal Palace - Leeds 2-2, 18.november 1972
Kampen huskes for fire uvanlig lekre mål, i tillegg til mye godt spill fra to av den sesongens store lag. John Craven gav Palace 2-0, men Leeds viste hvorfor de var nærmest uovervinnelige tidlig på 70-tallet da Mick Jones og Johnny Giles utliknet.

Eriksen55

Her er startelleveren mot Palace på lørdag:

------------ Meslier ----------

Ayling - Koch - Cooper - Dallas.

------------- Struijk ----------

Costa - Hernandez - Klich - Harrison.

------------ Bamford ----------

Pablo starter av to grunner:
1. Mangel på fullgode alternativer.
2. Han viste bedring utover i andre omgang. Tror faktisk at Bielsa på forhånd hadde bestemt seg for at Pablo ikke holder en hel kamp, og at det var hovedgrunnen til at byttet ble gjort.

Raphinha starter på benken hvis han er skadefri. Da har vi i allefall en skikkelig potensiell "game-changer" å sette innpå - det hadde vi ikke i går.

Skulle gjerne sett attenåringen Joe Gelhardt på benken - særlig hvis ikke Raphinha blir spilleklar.
 
Selvsagt er det stor kvalitetsforskjell på u23 og a-lags fotball, men Joe Gelhardt er en veldig intelligent fotballspiller, og når han får opptre sammen med andre intelligente spillere vil han vokse og ta nivået nokså fort.

Gelhardt er en type som hele tiden jakter på muligheter til å penetrere et tettpakket forsvar, og ofte skaper han disse mulighetene på egenhånd ved hjelp av et godt overblikk, god teknikk og et veldig kjapt fotball-hode - derfor vil Gelhardt svært ofte velge smarte løsninger på utfordringer han møter ute på banen. Med Tyler Roberts er det som regel motsatt - han velger jo nesten konsekvent feil løsninger.

Har uansett god tro på poeng mot Palace, men blir ikke overrasket om vi må nøye oss med ett.

Tror du treffer bra her.

Vil ha Gelhardt på benken selv om Raphinha er klar. Gelhardt er neppe noe dårligere alternativ enn Roberts.

Dessuten, er han så stort talent som ryktene tilsier. Nye Rooney har blitt nevnt i media. Stemmer det er det gledelig. Men da bør kanskje 18 år gamle Gelhardt være bedre enn 20 år gamle Roberts. For han er ikke voldsomt god.

auren

Her er startelleveren mot Palace på lørdag:

------------ Meslier ----------

Ayling - Koch - Cooper - Dallas.

------------- Struijk ----------

Costa - Hernandez - Klich - Harrison.

------------ Bamford ----------

Pablo starter av to grunner:
1. Mangel på fullgode alternativer.
2. Han viste bedring utover i andre omgang. Tror faktisk at Bielsa på forhånd hadde bestemt seg for at Pablo ikke holder en hel kamp, og at det var hovedgrunnen til at byttet ble gjort.

Raphinha starter på benken hvis han er skadefri. Da har vi i allefall en skikkelig potensiell "game-changer" å sette innpå - det hadde vi ikke i går.

Skulle gjerne sett attenåringen Joe Gelhardt på benken - særlig hvis ikke Raphinha blir spilleklar.
 
Selvsagt er det stor kvalitetsforskjell på u23 og a-lags fotball, men Joe Gelhardt er en veldig intelligent fotballspiller, og når han får opptre sammen med andre intelligente spillere vil han vokse og ta nivået nokså fort.

Gelhardt er en type som hele tiden jakter på muligheter til å penetrere et tettpakket forsvar, og ofte skaper han disse mulighetene på egenhånd ved hjelp av et godt overblikk, god teknikk og et veldig kjapt fotball-hode - derfor vil Gelhardt svært ofte velge smarte løsninger på utfordringer han møter ute på banen. Med Tyler Roberts er det som regel motsatt - han velger jo nesten konsekvent feil løsninger.

Har uansett god tro på poeng mot Palace, men blir ikke overrasket om vi må nøye oss med ett.

Tror du treffer bra her.

Vil ha Gelhardt på benken selv om Raphinha er klar. Gelhardt er neppe noe dårligere alternativ enn Roberts.

Dessuten, er han så stort talent som ryktene tilsier. Nye Rooney har blitt nevnt i media. Stemmer det er det gledelig. Men da bør kanskje 18 år gamle Gelhardt være bedre enn 20 år gamle Roberts. For han er ikke voldsomt god.

Godeste Tyler blir faktisk 23 år den 12. januar, så han er ikke noen ungfole lenger heller.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell



Godeste Tyler blir faktisk 23 år den 12. januar, så han er ikke noen ungfole lenger heller.

auren

Tyler Roberts blir 22 år i januar.

21, 22 eller 23 år spiller liten rolle i dette tilfellet. Tyler Roberts er og forblir et surrehode.

auren



Godeste Tyler blir faktisk 23 år den 12. januar, så han er ikke noen ungfole lenger heller.

auren

Tyler Roberts blir 22 år i januar.

21, 22 eller 23 år spiller liten rolle i dette tilfellet. Tyler Roberts er og forblir et surrehode.
Du har rett. Ser det står 1999 på diverse nettsider. Kilden min var TV2-appen, som altså er feil:




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.


Cannavaro

Vi bør ha god sjanse for å få med oss poeng mot Palace imorgen, jeg håper vi kan holde nullen, skape sjanser og score mål, det er en vinneroppskrift  ;D ;D !  Zaha er den vi bør være oppmerksom på, nøytralisere mest mulig.  Luker vi vekk litt defensive personlige feil og spiller opp mot det vi kan så bør vi kunne få noe ut av kampen.  Jeg tror også at Pablo er en starter imorgen, spent på hvem Bielsa velger i den defensive midtbanerollen. Kan fort bli Struijk inn der igjen.  Schack er nok ikke et godt nok start alternativ ennå. Må utvikle seg mer i det defensive spillet først. Vil se enda litt bedre sluttprodukt fra kantene hos Harrison og Costa, og en Bamford som scorer igjen.  Vi har en god bortestatistikk, håper og tror den fortsetter med seier imorgen, tipper vi kan vinne 2-0 med Bamford og Pablo som målgjørere.  Jeg blir skuffa om vi taper denne.
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Roy har holdt sin pressekonferanse

https://www.fourfourtwo.com/news/roy-hodgson-relishing-locking-horns-with-fellow-veteran-boss-marcelo-bielsa-1604675995000

Hodgson said: “Marcelo is a man who has had a lot of success since he came to Leeds.

“I think it was an inspired decision to take him on as manager because first he got them back in the Premier League, something so many have tried and not been able to do.

“Now he has started extremely well in the Premier League and his team have played some outstandingly good games.

“I have never met him unfortunately, but of course I have always known about him and I look forward to meeting him tomorrow.

“He is a person who I very much respect and I have been impressed by the type of football Leeds are playing.”
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Spennende kamp, synd æ ikke kan følge med live. Jobb 07-19 ( offshore )

Satser på gode nyheter etter morgendagens økt.

MOT

Forever Whites

Blir veldig spennende i dag.  Tørr ikke tippe noe utfall av kampen.  Håper vi får en god start og det første målet.

Synd at mange av nøkkelspillerne våre fortsatt er ute.  Ser frem til at de er tilbake igjen slik at både laget og ikke minst benken ser litt mer solid ut enn hva det gjorde mot Leicester.
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tiddy
@PureLeeds

So far we’ve only dropped points against teams who qualified for Europe last season. Palace finished 14th. Going to be really interesting to see how we go. #lufc

...og så var det dette med 'London' :o

https://theathletic.co.uk/1478897/2019/12/22/fewer-travelling-fans-an-early-injury-and-some-contentious-refereeing-london-remains-an-unhappy-away-trip-for-leeds/

Fewer travelling fans, an early injury and some contentious refereeing – London remains an unhappy away trip for Leeds
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
Apropos Tyler Roberts og alder. Jeg er også utålmodig etter at Roberts får ut mer av det jeg innimellom ser er et stort potensiale - men slik er det med unge spillere. Strujik, Shackleton og Davis er feks født i samme år som han / 1999. Tror på at alle 4 vil ta store skritt under Bielsa. Kampen idag må jeg innrømme at jeg har en litt dårlig følelse for - vi er avhengig av å ha de aller fleste av våre beste tilgjengelig - med Philips, Rodrigo, Raphina (?) og Llorente (som jeg av en eller annen grunn har veldig tro på uten å ha sett han spille mye) ute blir det fort for tynt. Men mulig jeg bare "legger ned" forventningene.....MOT

TK20

Man kan dele PL grovt inn i fire kategorier:
A: de konsekvent beste lagene, «top six»
B: de lagene som hver sesong pusher Europa League
C: de lagene som stort sett holder seg unna nedrykksstriden, men aldri er i nærheten av Europa
D: de lagene som har rykket opp i nyere tid og hvis mål primært er å unngå nedrykk.

Til nå har vi møtt to fra gruppe A, to fra gruppe B og 3 fra gruppe D. Palace mener jeg er det første laget vi møter fra gruppe C. Blir veldig interessant å måle styrkeforholdet her. Jo raskere vi selv kommer oss fra vekk gruppe D jo bedre.

Xern

MATCHDAY!!  8)

Vi håper jo selvsagt på seier her, men ser mange påpeker Palaces heller labre interesse for å spille ball og ha ballen i laget. Frykter det blir en kamp som ligner på de vi måtte gjennom ifjor, hvor vi stanger forsvar i 90 minutt. Likevel spennende å få enda mer innsikt i hvor nivået vårt ligger, som andre her påpeker.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Cannavaro

Man kan dele PL grovt inn i fire kategorier:
A: de konsekvent beste lagene, «top six»
B: de lagene som hver sesong pusher Europa League
C: de lagene som stort sett holder seg unna nedrykksstriden, men aldri er i nærheten av Europa
D: de lagene som har rykket opp i nyere tid og hvis mål primært er å unngå nedrykk.

Til nå har vi møtt to fra gruppe A, to fra gruppe B og 3 fra gruppe D. Palace mener jeg er det første laget vi møter fra gruppe C. Blir veldig interessant å måle styrkeforholdet her. Jo raskere vi selv kommer oss fra vekk gruppe D jo bedre.
Liker den kategori inndelingen der, det er stort sett slik det "funker" i Premier League.  Heldigvis, når man hører på Andrea, så har klubben vår ambisjoner og da er det å håpe at vi egentlig raskest mulig kan etablere oss i B og etterhvert A kategorien.  Skal bli interessant denne sesongen, med mindre Liverpool finner tilbake stabiliteten.  Ellers tror jeg at denne sesongen kan by på overraskelser (både p.g.a corona, finansielle muskler, skader, utelukkelser/karantene pga. corona o.s.v, kamp belastning for de lagene som konkurrerer i Europa o.s.v).  Ett skritt på veien vil være å vinne mot Palace idag på en "kontrollert" måte, ikke slippe de til for mange sjanser, og score 1-3 mål selv, ville vært perfekt.  Jeg stresser dette med defensiv trygghet, og gjerne holde nullen.  Men, så lenge vi har skader på Phillips og Lliorente (og Rodrigo ute i tillegg) så spiller vi egentlig med et Championship lag minus (ved at Kalvin er ute).  Men vår spillergruppe skal være god nok tross alt, Leicester kampen ser jeg litt vekk fra (en del personlige feil som ødelegger kampen).  Som alltid blir det dritgøy å se Leeds spille kamp,
MFLU - Miracles For Leeds United