Skrevet av Emne: Kamp: vs Crystal Palace @Selhurst Park lørdag 7.11.20, kl.1600. Tv 2 sport prem  (Lest 22038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

At Raphinha forsterker Leeds er jeg rimelig sikker på!

Bare håpe Llorente, Phillips og Rodrigo er klare neste match og at Raphinha har benket Harrison eller Costa. Da har vi et helt annet lag!!

Blir litt for tynt med noen av dem vi stiller med i dag desverre.

leedslife

Skulle hatt andre gule der Klich.

auren

Vi snytes vel ikke for straffe, men akkurat ikke straffe? Var vel like utenfor?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Vi snytes vel ikke for straffe, men akkurat ikke straffe? Var vel like utenfor?

auren
Men fortjener vel VAR?
MOT

asbfjell

To positive ting fra dagens kamp:

1. Dette var siste gang Struijk spilte ligafotball for Leeds.
2. Raphinha viste at vi endelig har skaffet oss en brukbar frisparkskytter.

Johnnyj

Har heldigvis en liter vodka igjen i skapet, som snart kommer til å bli tom.

Vi har ikke vært så dårlige siden sesongavslutningen i 2019. Selvom vi har flere skader i laget nå, så må man kalle dette et skikkelig tilbakeslag.

leedslife

Synes nesten synd på spillerne utpå der nå. Bare å få blåst!

auren

Harrison har virkelig hatt en svart dag på jobb i dag.

Første skikkelige dårlige kampen av Leeds denne sesongen. Synes vi var tidvis gode mot Leicester. Her har vi vært svake kampen gjennom, selv om vi har hatt marginer i mot.

Vi kommer sterkt tilbake! Det er jeg sikker på!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

To positive ting fra dagens kamp:

1. Dette var siste gang Struijk spilte ligafotball for Leeds.
2. Raphinha viste at vi endelig har skaffet oss en brukbar frisparkskytter.

Vedr. pkt. 1, du har ikke tro på spillerutvikling?
Vedr. pkt. 1, det var det mange som sa sist han ble byttet ut også.
MOT

Lucas the Kop Cat

To positive ting fra dagens kamp:

1. Dette var siste gang Struijk spilte ligafotball for Leeds.
2. Raphinha viste at vi endelig har skaffet oss en brukbar frisparkskytter.
Hvis vi kaster folk ut av stallen etter en dårlig opptreden, blir det vanskelig å stille lag om noen runder.

Johnnyj

Som vanlig svart/hvitt på forumet når det går dårlig.

Vi vet vi har gode nok spillere for PL
Vi vet det vil svinge fra kamp til kamp
Vi vet vi mangler mange gode spillere
Vi vet dette vil snu

Jeg er ikke redd i det hele tatt.

Jeg vet ikke hva du har fått i deg i dag, men det vil jeg ha også nå!!

leedslife

Takk og lov. Det skal bli en spennende November og Desember.
Dessverre opptrådt som et CC lag siste 2 kampene og det nytter ikke i PL. Kvaliteten på lagene er åpenbar.
Sluppet inn flest. Får håpe vi holder Bamford gående ellers skal vi nok kjempe med nebb og klør.

auren

Slutt. 4-1. Smått bekymret nå. Tror vi kan skrinlegge håp om topplassering i år, etter at håpet var skrudd opp de første 6 kampene. Vi har sunket helt ned til 14. plass nå.

But - we`ll be back!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjella

  • Gjest
Stusselige greier dette. Tror vi kommer tilbake. Men synes spesielt Ayling, Cooper og Dallas blir kraftig avslørt som championship spillere idag. Vi får tro vi har nok til å holde plassen....MOT

Kato

Meslier 6 - Lite hjelp, mener han burde reagert raskere på selvmålet.
Ayling - 5 Spiller med bly, svak pasningskvalitet
Koch 5 - Et midtforsvar som snitter på 4 baklengs er altfor dårlig
Cooper 5 - Samme som over
Dallas 4 - Null bidrag
Struijk 4 - Verken skjermer eller er spillbar. Ingenting her å gjøre.
Klich 5 - Altfor svak til han å være
Costa 4 - Drev stort med spill i liten firkant.
Bamford 6 - Scoret ett og fraranet 1. Forsvant etter pause
Harrison 4 - Traff flere røde enn hvite. Elendig.
Alioski 5 - Vil mye, ble lite ut av det.
Raphina 7 - MOM Spiller alle kamper fra start heretter
Roberts 5 - Får nok en inntreden på et nivå han ikke har inne.
« Siste redigering: November 07, 2020, 17:56:17 av Kato »
 

Buddy

Jaja, savnet av Phillips og et par andre kvalitetsspillere er så absolutt til stede...
Men vi kommer tilbake.

stian

Taktisk sterkt defensivt av Palace, og de scorer på nesten alt offensivt. Vi har marginene mot oss for tida, helt bekmørkt var det ikke. Flere enkeltspillere under pari. Mange nevner struijk, men har vi noen gang sett Harrison svakere i Leedsdrakt?

leedslife

To positive ting fra dagens kamp:

1. Dette var siste gang Struijk spilte ligafotball for Leeds.
2. Raphinha viste at vi endelig har skaffet oss en brukbar frisparkskytter.

Vedr Strujik så kan vi dessverre ikke utvikle spillere i lagets viktigste rolle. Mangler mye på spillerforståelse og plasseringsevne, i tillegg er jo tempoet såpass svakt at McArthur glir forbi som kniv i varmt smør. Det holder ikke på dette nivået. Litt av det samme man ser med Shack og Roberts og. Nivået er ikke godt nok til å starte og sette preg på kampene.
Positive er at vi kan spille inn Raphinha som du nevner, Llorente og Rodrigo til neste kamp.
Philips er vel også tilbake i månedsskifte.

HåvardK

Absolutt alle langpasninger er slått for kort.
Nei, Raphinha traff med to-tre.

Barba

For noen mål i mot. 3 stk stang inn, og et helt vanvittig selvmål. Men vi kan ikke drive å slippe inn så mye mål. Kan Llorente være løsningen, eller dreier det seg om Phillips?  Vi pleier å være gode etter landslagspauser, vi får håpe de bruker den godt.
Barba - MOT

Kato

To positive ting fra dagens kamp:

1. Dette var siste gang Struijk spilte ligafotball for Leeds.
2. Raphinha viste at vi endelig har skaffet oss en brukbar frisparkskytter.

Vedr Strujik så kan vi dessverre ikke utvikle spillere i lagets viktigste rolle. Mangler mye på spillerforståelse og plasseringsevne, i tillegg er jo tempoet såpass svakt at McArthur glir forbi som kniv i varmt smør. Det holder ikke på dette nivået. Litt av det samme man ser med Shack og Roberts og. Nivået er ikke godt nok til å starte og sette preg på kampene.
Positive er at vi kan spille inn Raphinha som du nevner, Llorente og Rodrigo til neste kamp.
Philips er vel også tilbake i månedsskifte.

Vi kan ikke drive spillerutvikling med middelmådige unggutter i PL. Det må gjøres i league one. Struijk har foreløpig ingenting på dette nivået å gjøre. Lite spillbar, hadde han ihvertfall skjermet fireren. Men der var han heller ikke. Roberts er jeg gått lei. Vet ikke om han kan kalles talent lengre.

HåvardK

Mye negativt her nå, forståelig nok. Men blir vi ikke avkledd defensivt? Syns de får tråkle seg gjennom gang på gang; vi er alt for lette å passere. Kan dette skyldes at vi blindt satser på mann-mann, samtidig som for mange sliter med tempoet?
Ellers forstår jeg ikke at Klich får så mye pepper. Syns han var en av få som holdt nivået i dag.

GeirO

Som vanlig svart/hvitt på forumet når det går dårlig.

Vi vet vi har gode nok spillere for PL
Vi vet det vil svinge fra kamp til kamp
Vi vet vi mangler mange gode spillere
Vi vet dette vil snu

Jeg er ikke redd i det hele tatt.

Jeg vet ikke hva du har fått i deg i dag, men det vil jeg ha også nå!!

Var et hvitt pulver.... ;)

Cannavaro

I resultatboka vil det for alltid stå Crystal Palace - Leeds 4-1 07.11.20. Blytungt ! En kombo av flere marginer imot, og spillere som er langt, langt under pari.   Vi spiller med et CS-lag (minus Koch og Raphinha når han kommer inn), det er tydelig at vi mangler nøkkelspillere og vi må få se Llorente i dette laget også når han er klar. I Premier League er lagene mer effektive og man blir straffet hardere for personlig feil. I tillegg så må ofte kollektivet fungere optimalt for at man skal få med seg poeng.  Akkurat nå så er det grisestygt med 2-8 på to kamper og NULL poeng.  Landslagspausen må gi oss spillere tilbake og Bielsa får jobbe litt med gruppa, så må vi begynne å ta poeng igjen fremover.  Vi kan så mye mye bedre enn de siste to kampene har vist.
MFLU - Miracles For Leeds United

Bromancer

Vi stiller med et svekket Championshiplag mot et godt PL-lag.
Palace har 3 x stolpe inn og 1 selvmål. Vi får et mål annullert. Marginene 100% mot oss i dag.
JÆVELIG skuffa, men det var tydeligvis ikke meningen at vi skulle ha poeng her.

Eriksen55



Vi mangler en del kvalitet bak de beste. Det kommer veldig til syne når 3-4 reserver må spille.

Målene i mot er på corner, direkte frispark og selvmål. Sånn kan skje, men maks uflyt! Hjelper ikke at VAR annulerer 1-1 målet til Bamford!

Utrolig skuffet over Harrison. Ok at han har en off dag, men da må det gå ann å gjøre det litt enklere? Rotet bort ballen hver gang. Røra bort en kjempekontring på 3-1....vipps 4-1!

Costa har jeg bestemmt meg for at jeg ikke skal kommentere. Bortsett fra at jeg håper han nå er ute av laget!!

Raphinha må spille og han må brukes til det han er god på. Blir helt matt når jeg ser Dallas klonke baller rett i førsteforsvarer eller tribunen, mens han med beste innleggsfoten i klubben står og ser på. Selv cornere fortsatte Harrison og Klich å misbruke med Raphinha på banen!

Håper vi nå er ferdige med skader. Ihvertfall på vitale spillere.

Meslier - Ayling, Llorente, Koch, Dallas - Phillips - Raphinha, Rodrigo, Klich, Harrison - Bamford - Dette laget hadde slått CP 9 av 10 ganger!

Når Roberts må inn for å jage mål...da skjønner man at det ikke blir poeng!

Personlig syntes jeg det var mye mer spennende å følge Leeds i CC. Mer nerve i hver kamp og manksn juble når det blir mål! Alltid hatet VAR. Ble ikke større fan i dag!

Ubetydelig tap. Vi blir nok mellom 8 og 16 anyway!

lowfields

Struijk som defensiv midtbane holder nok ikke, men han har på ingen måte gjort seg bort som midtstopper i PL.
Forøvrig enig i laget ditt der. Eriksen. De 4 som er hentet inn er for å forsterke 11'eren - ikke for å ha mer bredde.
« Siste redigering: November 07, 2020, 18:15:15 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

leedslife

Mye negativt her nå, forståelig nok. Men blir vi ikke avkledd defensivt? Syns de får tråkle seg gjennom gang på gang; vi er alt for lette å passere. Kan dette skyldes at vi blindt satser på mann-mann, samtidig som for mange sliter med tempoet?
Ellers forstår jeg ikke at Klich får så mye pepper. Syns han var en av få som holdt nivået i dag.

Synes vi er alt for dårlige til å kontrollere spillet. Er jo for mye dårlig pasningsvalg som fører til brudd i mot. Spiller med for høy risiko.
Palace har jo i tillegg spillere som kan dra av sin mann å skape ubalanse spm du påpeker.
Vi står å slår og venter på at det skal dukke opp rom.

Det sammen med kynisme, erfaring og overlegenhet i dødball defensivt og offensivt utgjør jo stor forskjell.
Synes jo det er det samme vi taper på mot wolves og Leicester og. Vil jo ikke kalle det uflaks og marginer mot. Er det som er litt skummelt.

Er ambisjonen å bli nr 17 så brenner det jo ikke enda. Da er det ikke her eller Leicester hjemme vi skal ta poeng

Johnnyj

Vi stiller med et svekket Championshiplag mot et godt PL-lag.
Palace har 3 x stolpe inn og 1 selvmål. Vi får et mål annullert. Marginene 100% mot oss i dag.
JÆVELIG skuffa, men det var tydeligvis ikke meningen at vi skulle ha poeng her.
Det å kalle Crystal Palace et godt PL-lag er vel å ta litt hardt i?
De har vunnet 3 av sine siste 15 kamper i Premier League.

Ellers enig med deg!

Kato

Problemet defensivt er vel først og fremst at vi spiller mann-mann når de spillerne vi spiller mot er klart bedre enn de vi har til å forsvare.