Skrevet av Emne: Kamp: vs Arsenal @Elland Road søndag 22.11.20, kl.1730. Tv 2 Sport Premium  (Lest 16757 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Frustrerende kamp! 3 poeng her hadde hjulpet på en svak trend.

Forstår ikke at en svak/usynlig Raphina spilte hele kampen når vi har Costa på benken. Tror Raphina kan bli gull for oss, men det tar tid. Costa har vært god lenge.
Usynlig Raphina?? Etter min mening en av de bedre

leedslife

positivt innhopp fra de på benken.
Får jo håpe Llorente snart er tilbake og at kanskje Dallas kan ta over stafettpinnen på høyreback.
Man kan faktisk ikke starte kamper i PL hvis man er så ustø på labben som Ayling. Er jo faen ikke til å tro.

Likte egentlig det jeg så fra Rapinha. Litt mer marginer kunne han fort hatt 2.

kilgallon

Koch forferdelig svak med ball i dag.
Stort sett enig, men han hadde 2 virkelig gode pasninger igjennom Arsenals forvarsledd til både Bamford og Rodrigo sist i 2. omgang. Men enig i at han har alt for mange dårlige lange pasninger.

Cherry

Sikkert vanskelige forhold i dag, men vi er jo svært unøyaktige i oppspillene mye av tiden i dag- tror faktisk Luke ikke klarer å si navnet sitt rent heller ;D
Makan til sløsing av oss.
Rodrigo er klasse, MÅ bare spille fra start..
Raphinha blir go etterhvert, og Poveda med friske bein var god.
Må si jeg er livredd for d Cooper driver med... holder og river ned ..han er rett og slett for treg for PL.
Han kommer til og koste oss poeng er jeg redd for..

1. poeng ville jeg tatt før kampen, men nå etterpå er jeg skuffet.
Move on to Everton👍⚽️

auren

Tror vi skal si oss fornøyd med at vi ikke tapte, for det hadde vært helt typisk. Egentlig en strålende kamp av oss. Marginer mot og udyktighet foran mål. Roddan må starte neste kamp!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

positivt innhopp fra de på benken.
Får jo håpe Llorente snart er tilbake og at kanskje Dallas kan ta over stafettpinnen på høyreback.
Man kan faktisk ikke starte kamper i PL hvis man er så ustø på labben som Ayling. Er jo faen ikke til å tro.

Likte egentlig det jeg så fra Rapinha. Litt mer marginer kunne han fort hatt 2.

Her er jeg veldig enig ift Ayling.
 

leedslife

Får håpe Phillips løp av seg smellen. Vil jo være direkte krise hvis han er ute i flere kamper.
Er jo et helt annet lag med han på banen.

Eriksen55

Skuffende med U, men vi spilte en bra kamp!


Rodrigo MÅ spille!
Phillips er farlig viktig
Raphinha en massiv oppgradering fra Costa

Uten Rodrigo og Pablo er det mangel på noen som kan åpne forsvaret. En frisk Pablo siste 15-20 i dag kunne gitt oss tre poeng!



TK20

Frustrerende kamp! 3 poeng her hadde hjulpet på en svak trend.

Forstår ikke at en svak/usynlig Raphina spilte hele kampen når vi har Costa på benken. Tror Raphina kan bli gull for oss, men det tar tid. Costa har vært god lenge.
Usynlig Raphina?? Etter min mening en av de bedre

Et par kamper til som dette og du er enig med meg. Nå er han ny og spennende og hadde en veldig god pasning mot Villa, men han gjorde egentlig veldig lite.

Når det er sagt tror jeg han vil bli veldig bra for oss altså, han har noe ved seg som ser bra ut.

TK20

Noen ganger virker det for lett å holde nullen mot oss. Når de blir 10 mann kan de bare senke seg og "ta poenget". Vi er nok en gang lite oppfinnsomme mot lag som ligger lavt. Motstanderen kunne likegodt vært Luton, egentlig.

Vi har tre i stanga, men det er skudd fra 18 meter, stillestående heading og presset skudd som sklir av foten. Når kampen blir slik ser jeg ikke helt hvor målet skal komme fra.

Kato

Underlaget hjelper oss ikke siste halvtimen. Men først og fremst er det to ting som gjør at vi ikke vinner denne. Soleklart viktigst er våre manglende ferdigheter foran mål. Det skytes over i øst og vest. Det andre er at balltempoet blir altfor svakt, det går i sirup. Koch, Ayling verst av alle.
 

HåvardK

Underlaget hjelper oss ikke siste halvtimen. Men først og fremst er det to ting som gjør at vi ikke vinner denne. Soleklart viktigst er våre manglende ferdigheter foran mål. Det skytes over i øst og vest. Det andre er at balltempoet blir altfor svakt, det går i sirup. Koch, Ayling verst av alle.
Rart vi ikke økte tempoet når vi ble elleve mot ti. Syns Kalvin også dro ned balltempoet, men vi stanget mot en mur, da. Savnet at Raphinha fikk utfordre en mot en.

Bjorn

Første omgang preget av vanskelige baneforhold med våt og sleip matte. Andre preget av et defensivt Arsenal naturlig nok. Dette var vår kamp og vi burde vunnet.
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa om Raphinha/Poveda:

Raphinha assessment
It was a positive performance. He contributed to help improve our offensive game. He wasn’t able to contribute more imbalance individually, but he had a big influence on the right where we were dangerous. In this sense, it was important the entry of Poveda. In the time he played he had a lot of dynamism and contributed a good amount. I doubted making this change because Raphinha was having influence on his side, but Poveda made a significant contribution. Sometimes we make changes with doubts, sometimes you are correct and sometimes you make mistakes. For example, the sub of Ayling generated more fragility down the right. That’s to say that change was the correct one. We had some defensive difficulties. Dallas as a midfielder was making important contributions. For example, the sub of Rodrigo gave us bigger weight in attack. The entry of their seven made it more difficult for us to defend.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa om Raphinha/Poveda:

Raphinha assessment
It was a positive performance. He contributed to help improve our offensive game. He wasn’t able to contribute more imbalance individually, but he had a big influence on the right where we were dangerous. In this sense, it was important the entry of Poveda. In the time he played he had a lot of dynamism and contributed a good amount. I doubted making this change because Raphinha was having influence on his side, but Poveda made a significant contribution. Sometimes we make changes with doubts, sometimes you are correct and sometimes you make mistakes. For example, the sub of Ayling generated more fragility down the right. That’s to say that change was the correct one. We had some defensive difficulties. Dallas as a midfielder was making important contributions. For example, the sub of Rodrigo gave us bigger weight in attack. The entry of their seven made it more difficult for us to defend.

Dallas's 200th appearance - sum up importance
For me, he is a very generous player, very brave. He participates a lot in the game. He doesn’t have a problem with either foot. He can play in the three different positions on the pitch: defending in the middle and in attack. Apart from that, he has one attribute which is the best you don’t see: that is a very good team-mate and an impeccable professional.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa om Raphinha/Poveda:

Raphinha assessment
It was a positive performance. He contributed to help improve our offensive game. He wasn’t able to contribute more imbalance individually, but he had a big influence on the right where we were dangerous. In this sense, it was important the entry of Poveda. In the time he played he had a lot of dynamism and contributed a good amount. I doubted making this change because Raphinha was having influence on his side, but Poveda made a significant contribution. Sometimes we make changes with doubts, sometimes you are correct and sometimes you make mistakes. For example, the sub of Ayling generated more fragility down the right. That’s to say that change was the correct one. We had some defensive difficulties. Dallas as a midfielder was making important contributions. For example, the sub of Rodrigo gave us bigger weight in attack. The entry of their seven made it more difficult for us to defend.

Dallas's 200th appearance - sum up importance
For me, he is a very generous player, very brave. He participates a lot in the game. He doesn’t have a problem with either foot. He can play in the three different positions on the pitch: defending in the middle and in attack. Apart from that, he has one attribute which is the best you don’t see: that is a very good team-mate and an impeccable professional.

Om Alioski:

How much do you value Alioski's ability to get under opponents skin?
I don’t think this is something distinct in Gjanni, it’s the first time I’ve heard it. That’s not to say you’re not right. He perhaps uses these resources and I haven’t noticed but what I do notice is that he’s a player with a lot of enthusiasm, with a lot of passion for every moment in the game.

For example today’s duel with Pepe was a very difficult one and the winger that came on, number 24 Nelson is also a player that can unbalance. In this sense I saw Gjanni very effective.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bielsa om Raphinha/Poveda:

Raphinha assessment
It was a positive performance. He contributed to help improve our offensive game. He wasn’t able to contribute more imbalance individually, but he had a big influence on the right where we were dangerous. In this sense, it was important the entry of Poveda. In the time he played he had a lot of dynamism and contributed a good amount. I doubted making this change because Raphinha was having influence on his side, but Poveda made a significant contribution. Sometimes we make changes with doubts, sometimes you are correct and sometimes you make mistakes. For example, the sub of Ayling generated more fragility down the right. That’s to say that change was the correct one. We had some defensive difficulties. Dallas as a midfielder was making important contributions. For example, the sub of Rodrigo gave us bigger weight in attack. The entry of their seven made it more difficult for us to defend.

Dallas's 200th appearance - sum up importance
For me, he is a very generous player, very brave. He participates a lot in the game. He doesn’t have a problem with either foot. He can play in the three different positions on the pitch: defending in the middle and in attack. Apart from that, he has one attribute which is the best you don’t see: that is a very good team-mate and an impeccable professional.

Om Alioski:

How much do you value Alioski's ability to get under opponents skin?
I don’t think this is something distinct in Gjanni, it’s the first time I’ve heard it. That’s not to say you’re not right. He perhaps uses these resources and I haven’t noticed but what I do notice is that he’s a player with a lot of enthusiasm, with a lot of passion for every moment in the game.

For example today’s duel with Pepe was a very difficult one and the winger that came on, number 24 Nelson is also a player that can unbalance. In this sense I saw Gjanni very effective.

Rodrigo:

How tempted were you to start Rodrigo?
When he left the team he was growing in the team. Every game he was playing better and the rhythm of competition, you don’t obtain this quickly. It took him a few games to get him to the level he was at for Aston Villa. And I think that he needs a progression of a different amount of minutes to get the level he was playing.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Arteta;

PEA in the middle - thoughts?
Patch very good in the first half. Created chances and made it hard for them. Gave the ball away and stopped controlling spaces. Suffocated us. Impossible to dominate this team for 90 minutes. Mountain to climb at 10 men.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
En meget god kamp av oss etter min mening. To små minus er et midtforsvar som ikke er under "kontroll" / og at vi litt for ofte blir for forutsigbare i vår måte å angripe på. Men en klokkeklar 8er av 10 mulige (smil)

gulle

Før sesongen ville jeg tro vi ville jublet for et poeng mot Arsenal, nå er jeg skuffet over at vi ikke fikk 3, vi var jo mye bedre enn dem
Nå rykker vi opp! Jasederja

Kato

Elland Road holder dårlig syns jeg....Mer og mer «åker» utover kampen.
 

auren

Etter 8 baklengs på to kamper så er det deilig å holde nullen. Arsenal produserte nada mot oss, foruten et dårlig innlegg som gikk på oversiden av tverrligger og en bra overgang (som måtte komme) på tampen av kampen. Fra 20-25 minutter og ut første omgang så rundspiller vi Arsenal. Vi er ekstremt uheldige i dag som ikke vinner. Det var en dag da det var skrevet i stjernene at vi ikke kom til å score. Jeg hevet ikke pulsen på noen av stolpe-treffene i andre omgang, for jeg kjente det i beinmargen at det ikke ville seg i dag.
Når det er sagt, så føler jeg meg ikke helt trygg på forsvaret enda. Men som kommentatoren sa før kampen: vi har ikke stilt 1 kamp denne sesongen med samme bakre femmer. Vi trenger å samkjøre en bakre 5-er før ting begynner å sitte skikkelig defansivt. Offansivt er vi svært spennende, selv om vi fortsatt sliter mot lag som legger seg. Men troikaen Klich - Raphinha - Rodrigo kommer vi til å få mye glede av resten av sesongen.

Chin up lads! Husk at vi er nyopprykka og har egentlig prestert rimelig bra i alle kamper denne sesongen, foruten kampen mot Palace.

Everton skal få kjørt seg neste helg tror jeg!

auren
« Siste redigering: November 22, 2020, 21:16:47 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

morten1966

For første gang er jeg enig med Semb....det mangler flere naturlige målscorere på Leeds.

Lucas the Kop Cat

For første gang er jeg enig med Semb....det mangler flere naturlige målscorere på Leeds.
Tja, tre stolpetreff av tre forskjellige spillere + en suser mot krysset fra en fjerde kun avverget av en fantastisk redning. Med litt mer marginer på vår side hadde vi hatt 4 mål og 4 målscorere

auren

For første gang er jeg enig med Semb....det mangler flere naturlige målscorere på Leeds.

Tja. Bamford, som ikke var en naturlig målscorer i fjor, har plutselig blitt det i år. Hvis vi skal sammenligne oss med en toppklubb i PL er jeg forsåvidt enig. Men der hvor vi er i dag - nyopprykket og med hovedmål om å være i PL neste sesong, så tror jeg vi må sette lista deretter. Så langt i sesongen har vi scoret mye mål sammenlignet med bunnlagene. Vi fikk bra betalt mot Liverpool med 3 mål på 3 sjanser (?), men lite betalt i går. Det jevner seg ut i løpet av en lang sesong. Jeg er i utgangspunktet mer bekymret for forsvaret, som dog var veldig bra i går.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

For første gang er jeg enig med Semb....det mangler flere naturlige målscorere på Leeds.

Tja. Bamford, som ikke var en naturlig målscorer i fjor, har plutselig blitt det i år. Hvis vi skal sammenligne oss med en toppklubb i PL er jeg forsåvidt enig. Men der hvor vi er i dag - nyopprykket og med hovedmål om å være i PL neste sesong, så tror jeg vi må sette lista deretter. Så langt i sesongen har vi scoret mye mål sammenlignet med bunnlagene. Vi fikk bra betalt mot Liverpool med 3 mål på 3 sjanser (?), men lite betalt i går. Det jevner seg ut i løpet av en lang sesong. Jeg er i utgangspunktet mer bekymret for forsvaret, som dog var veldig bra i går.

auren

Vi har to store utfordringer, som henger sammen.

Mangelen på ferdigheter foran kassa eksponerer oss for mangelen på ferdigheter bak i banen. Scorer vi ikke mål, må vi utover kampene mer og mer fremover i banen. Det betyr at det eksponeres store rom, og relativt temposvake spillere som Cooper får kjempetrøbbel.

Scorer vi først, og får kontre litt selv, slipper vi unna deler av dette.

Vistes godt i går, Arsenal farligst da de var ti mann og rommene åpnet seg bak hos oss.

Dette tror jeg spesielt vises mot lag med veldig gode enkeltspillere (Zaha, Vardy, Auba, Salah osv). Coopers egenskaper kommer mer til sin rett når vi sloss i boks og skal håndtere mer fysiske spillestiler med mindre enkeltferdigheter.
 

NT

Litt usikker på om jeg ønsker Dallas på midten. Synes det er hans svakeste posisjon.

Var også usikker på denne, men synes kombinasjonen Phillips/Klich/Dallas fungerer godt. Mener også at Alioski/Harrison på kant er bedre offensiv kombo, men Dallas bedre defensiv.  Tror allikevel at Rodrigo starter fast fremover, da flyttes Dallas tilbake og Alisoki benkes.

Russel_Doig

For første gang er jeg enig med Semb....det mangler flere naturlige målscorere på Leeds.

Tja. Bamford, som ikke var en naturlig målscorer i fjor, har plutselig blitt det i år. Hvis vi skal sammenligne oss med en toppklubb i PL er jeg forsåvidt enig. Men der hvor vi er i dag - nyopprykket og med hovedmål om å være i PL neste sesong, så tror jeg vi må sette lista deretter. Så langt i sesongen har vi scoret mye mål sammenlignet med bunnlagene. Vi fikk bra betalt mot Liverpool med 3 mål på 3 sjanser (?), men lite betalt i går. Det jevner seg ut i løpet av en lang sesong. Jeg er i utgangspunktet mer bekymret for forsvaret, som dog var veldig bra i går.

auren

Vi har to store utfordringer, som henger sammen.

Mangelen på ferdigheter foran kassa eksponerer oss for mangelen på ferdigheter bak i banen. Scorer vi ikke mål, må vi utover kampene mer og mer fremover i banen. Det betyr at det eksponeres store rom, og relativt temposvake spillere som Cooper får kjempetrøbbel.

Scorer vi først, og får kontre litt selv, slipper vi unna deler av dette.

Vistes godt i går, Arsenal farligst da de var ti mann og rommene åpnet seg bak hos oss.

Dette tror jeg spesielt vises mot lag med veldig gode enkeltspillere (Zaha, Vardy, Auba, Salah osv). Coopers egenskaper kommer mer til sin rett når vi sloss i boks og skal håndtere mer fysiske spillestiler med mindre enkeltferdigheter.

Nå er eg en av dei som har stått ved Liam Cooper sin side og forsvart han mot all den latterlige kritikken han er blitt utsatt for. Han klarer seg fortsatt relativt bra men det er ting som tyder på at han nå er havnet på for dypt vann. Og så lenge Koch kun treffer på 1 av 8 pasninger så blir det ennå vanskeligere for Cooper. Bring on Llorente.

Når det gjelder uttelling på sjansene så kunne vi ha skrevet dette på konto for uflaks om det hadde vært et engangstilfelle, det er det jo langt i fra. Vi trenger for mange sjanser for å score mål. Kan ikkje fri meg fra å lure på hva Rodrigo kunne utrettet helt fremme.

Cherry

Det er flere i troppen som nå blir litt avkledd av PL - nivået i kampene vi spiller.

For å starte med det som var bra, så kom Raphinha, Klich, Philips, Rodrigo, Bamford, Dallas, Poveda og ikke minst Meslier meget godt fra denne kampen!
Jeg burde tatt med Alioski også, men jeg klarer ikke den kulturen ift å spille teater som man tar med seg fra Øst.....men bevares - han kan spille VB...innimellom.

Vi burde helt klart vunnet. For dårlig balltempo, og for lite kreativitet FØR Rodrigo entret teppe, etter det bedre.....men uflaks spilte inn også.

Når det gjelder prestasjonen til Ayling, Koch og Cooper...der er det mye å gå på mildt sagt. Cooper er vår løse kanon på dekk, dette nivået mestrer han ikke.
Harrison...han har det meste - men må ønske seg ett nytt venstre bein til Jul....innleggene irriterer meg grenseløst. Det gjelder jo flere også da, litt merkelig at ikke Costa fikk bytte med han.

Stolt så langt i sesongen. Vi spiller feiende fin fotball til tider... men trenger 3 poengere i kamper vi dominerer som denne.
« Siste redigering: November 23, 2020, 14:43:07 av Cherry »
 

Stut og Fjærkre

Synes Dissingen av Alioski er urettferdig.
Tony Adams, historiens største Arsenal forsvarer, er tydelig i sin ros av Alioski:

https://www.youtube.com/watch?v=mxTRmxcBaCQ

United spiller mann mot mann i forsvar, og er det Ezgjan som har fått jobben med å følge deg, så er det ingen steder du kan gjemme deg. Det hjelper ikke å skifte side, Alioski er i beina på deg uansett. I går fikk han en fyr som koster dobbelt så mye som hele laget vårt til å miste hodet og skalle til han i ren frustrasjon. Dette er en glimrende løst oppgave, og da har vi ikke startet å snakke om den offensive jobbingen hans.

At han går ned når han får sjansen er vanlig i dagens fotball, 90% ville ha gjort det.