Skrevet av Emne: Kamp: vs Newcastle United @Elland Road 16.12. kl.1900. Tv 2 Sport Premium  (Lest 17553 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
To dager til ny kamp.

Graham Smyth
@GrahamSmyth

Marcelo Bielsa speaking to the media around lunchtime today. In the meantime here are his thoughts on the requirements of the festive period for Leeds United.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/marcelo-bielsa-insists-recovery-will-be-key-leeds-uniteds-festive-premier-league-schedule-3066546
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

LEO

Hei, føler at vi er inni en negativ trend, mens Fulham har blitt bedre og de har forsterket.   Så Ivanovic som spilte for Chelsea før,var med mot Liverpool. Burnley er på vei opp.  Sheff.U sin manager får vel sparken snart og da med ny manager kan alt  skje.   Nei, dette er urovekkende.   
MOT  :-\
 

Bjorn

Hei, føler at vi er inni en negativ trend, mens Fulham har blitt bedre og de har forsterket.   Så Ivanovic som spilte for Chelsea før,var med mot Liverpool. Burnley er på vei opp.  Sheff.U sin manager får vel sparken snart og da med ny manager kan alt  skje.   Nei, dette er urovekkende.   
MOT  :-\

Tror de fleste lag kan vinne kamper, og er ikke overrasket at Fulham plukket et fortjent poeng mot Pool. De jobbet iherdig og hadde en flott første omgang selv om det var litt feige i første del av andre omgang og la seg lavt med lite press.
Vi kan vinne mot hvem som helst av de andre lagene, og produserer spill i mesteparten av kampene som fortjener en bedre skjebne. Om den neste seiereren kommer mot Newcastle er det få som vet før sent onsdag, men tror ikke vi er noen underdogs akkurat. Synd at forsvaret vårt har så mange skader, men vi har klart å ri av dette før. Dette går så bra så.  ;)
Marching On! 4276

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Da slutter Bielsa å gi laget på forhånd... :o

Han kom med en del 'home truths' i denne pressern, både når det gjaldt set pieces, (ulovlige) sperretrekk og om når VAR griper inn/ikke griper inn.

Set-pieces issue - how difficult to address on training ground when there are so many games at this point of the season?
We conceded four goals from set-pieces and the circumstances which highlight this problem is that it happened in two consecutive games. It happened against number 21 from West Ham, number 15 from Chelsea and also with the number four from Liverpool and the fourth one was number 28 at West Ham who had a significant height advantage over the player.

The duels that we have lost that have generated the goals, the responsibility is taken up by the best header we have in the team. It’s normal, natural that our best header of the ball comes up against the best of the PL, it’s normal that they lose these duels.

If we compare our efficiency when with our set-pieces in an attacking sense, the data is very similar. We’ve managed to score a similar amount of goals as the ones we’ve suffered.

THat’s to say that the other teams don’t defend much better than us in this sense.

Afterwards there is another important point - we usually have two very good headers of the ball which is our two centre-backs. In the games where we haven’t had Koch or Llorente other players like Ayling or Phillips have had to assume this responsibility. There are a lot of questions that are answered with a lot of conviction. When they ask me how do you resolve the problems with defensive set-pieces, it’s a lot more linked to the things I have just mentioned than the training that can be done.


Set-pieces again - are you confident you can find a solution internally or will you have to go to the transfer market?
If you heard what I said previously the conclusions on which you base your question are not the same. My conclusions are that we’ve conceded four goals. Of those four goals three have been scored by three of the PLs best headers of the ball. The other one Soucek had a 15cm advantage over who was marking him.

I think of course we have to evolve and this that you propose the training will resolve it is a truth, but it is a truth at a medium or half-way. Finally, aerial game has three big aspects. It’s always an aspect which is one against another and there are two components there which is the height and how good they are in the air. In that sense you can lose or win. You can be shorter or taller and be a better header than the opponent. The other aspect is if there is a dispute with the ball and this is to do with the movement. If both players arrive at the same time. That’s to say whether they leave at the same time or if one is faster with his movement and it also has to do with experience with how cheeky or how subtle you can be in these moments.

In this sense a journalist asked me the other day if I thought my team was naive. After the gameweek is over I show our players all the actions in which VAR intervenes. A lot are linked into what we are talking about. Of course our teams suffers a lot of blocks, which are sometimes penalised and sometimes not. We don’t use this resource because it’s an infraction but of course we have to adapt to these circumstances. To respect the rules is not being naive. It’s acting how we are indicated to act. So all these processes are something we are trying to improve and find a solution for. But this requirement, this question that you are asking me comes from conceding set-pieces in two games in a row, not because we have conceded an exaggerated amount of goals in this manner.

So, if you were to ask me if I had to improve one defensive aspect or this one, I would try to improve other ones which generate more difficulties for us that set-pieces, which doesn’t mean we don’t have this problem.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19452805
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Har vi sluppet inn kun 4 på dødball så er ikke det så ille! Kunne riktignok fort hvert flere. Van D, Zouma og de to på West H er av de bedre hodespillerne i ligaen.

Syntes det er verre hvordan vi gjør det på offensiv dødball. Her er vi helt ufarlige. Står fortsatt på at den største utfordringen er det offensive, ikke det defensive.

Boksåpner og alltid 1 ving som ikke har dagen. Rodrigo ikke veldig god sist. Håper han nå får flere kamper på rad, så viser nok han sin klasse etterhvert. Raphinia og Klich stort sett bra, selv om Klich var 100 % off sist.

Derfor håper jeg Pablo tar en av vingene mot Newcastle. Han har vist høy klasse der tidligere. Når Saiz hadde 10'ern herjet Pablo på vingen. Pablo som innoverkant på venstre vil garantert skape sjanser og mål. Blir litt svekket defensivt, men problemene vi har gang etter gang må løses.

Derfor håper jeg dette laget:
Meslier - Dallas, Ayling, Cooper, Leif - Phillips - Raphinha, Rodrigo, Klich, Pablo - Bamford

Kiko, Strujik, Alioski, Shackleton, Harrison, Poveda, Gelhardt

Rad 17- Roberts og Costa  ;)

asbfjell

Har vi sluppet inn kun 4 på dødball så er ikke det så ille! Kunne riktignok fort hvert flere. Van D, Zouma og de to på West H er av de bedre hodespillerne i ligaen.

Syntes det er verre hvordan vi gjør det på offensiv dødball. Her er vi helt ufarlige. Står fortsatt på at den største utfordringen er det offensive, ikke det defensive.

Boksåpner og alltid 1 ving som ikke har dagen. Rodrigo ikke veldig god sist. Håper han nå får flere kamper på rad, så viser nok han sin klasse etterhvert. Raphinia og Klich stort sett bra, selv om Klich var 100 % off sist.

Derfor håper jeg Pablo tar en av vingene mot Newcastle. Han har vist høy klasse der tidligere. Når Saiz hadde 10'ern herjet Pablo på vingen. Pablo som innoverkant på venstre vil garantert skape sjanser og mål. Blir litt svekket defensivt, men problemene vi har gang etter gang må løses.

Derfor håper jeg dette laget:
Meslier - Dallas, Ayling, Cooper, Leif - Phillips - Raphinha, Rodrigo, Klich, Pablo - Bamford

Kiko, Strujik, Alioski, Shackleton, Harrison, Poveda, Gelhardt

Rad 17- Roberts og Costa  ;)

Tror Bielsa her må snakke om innslupne mål på headinger etter cornere imot. Hvis ikke, er også han begynt å prate tull på pressekonferanser.
Liverpool, Palace, Chelsea og West Ham har alle stanget en corner i mål mot oss. I tillegg har også Fulham (Mitrovic) og West Ham scoret ett mål hver utenom corner, der de knuste oss i luftrommet.

Altså seks baklengs på headinger så langt. Sjøl har vi scoret ett mål via luftveien. Det var Bamfords seiersmål borte mot Sheffield U. Forøvrig en scoring av det noe heldige slaget. Harrison slo et (for en gang skyld) praktfullt innlegg mot bakre stolpe der Bamford fikk gå opp uforstyrret og heade (tilsynelatende) kontrollert i mål. Sannheten er at han bommet på en enkel heading og var heldig da den ballen spratt i mål via hans nese.

Når det gjelder laguttaket ditt er jeg langt på vei enig med deg. En mulig korreksjon kan være at Shackleton tar høyreback og at Dallas blir værende på venstre.
Hadde vært spennende å få se Pablo og Raphinha fordele de offensive kantene mellom seg.
Men det blir vel Harrison igjen...

ingve1960

Tror nok du bommer på  leif og pablo, blir nok alioski og Harrison nok en gang.
Har sett chelseakampen om igjen alioski gjør egentlig en bra kamp,.i bielsaforsvar (høyt kollektiv press) er alli veldig god han er aggresiv flink til å lese spill og akkurat nok duellerer til å hindre motstander hurtig overgang.
Ettablert forsvar mangler han desverre en del både face to face og duellspill mot de aller beste,det er ikke smågutter han møtte mot Chelsea, først ziyech som kaltes juvelen fra Ajax og så Timo. Mange ville ha alli ut og Dallas ned som back  det ble ikke bedre han ble rævkjørt av Timo på siste målet (Hadde det vert alioski hadde han fått mye dritt men det slipper dallas)og var ikje god  verken den kampen eller West ham .totalpakken velger jeg fremdeles Alioski mot de nest beste.
Veldig trist å få begge nyinnkjøpte stoppere på skadelista men tror vi tar denne.
MOT

Eriksen55

Har vi sluppet inn kun 4 på dødball så er ikke det så ille! Kunne riktignok fort hvert flere. Van D, Zouma og de to på West H er av de bedre hodespillerne i ligaen.

Syntes det er verre hvordan vi gjør det på offensiv dødball. Her er vi helt ufarlige. Står fortsatt på at den største utfordringen er det offensive, ikke det defensive.

Boksåpner og alltid 1 ving som ikke har dagen. Rodrigo ikke veldig god sist. Håper han nå får flere kamper på rad, så viser nok han sin klasse etterhvert. Raphinia og Klich stort sett bra, selv om Klich var 100 % off sist.

Derfor håper jeg Pablo tar en av vingene mot Newcastle. Han har vist høy klasse der tidligere. Når Saiz hadde 10'ern herjet Pablo på vingen. Pablo som innoverkant på venstre vil garantert skape sjanser og mål. Blir litt svekket defensivt, men problemene vi har gang etter gang må løses.

Derfor håper jeg dette laget:
Meslier - Dallas, Ayling, Cooper, Leif - Phillips - Raphinha, Rodrigo, Klich, Pablo - Bamford

Kiko, Strujik, Alioski, Shackleton, Harrison, Poveda, Gelhardt

Rad 17- Roberts og Costa  ;)

Tror Bielsa her må snakke om innslupne mål på headinger etter cornere imot. Hvis ikke, er også han begynt å prate tull på pressekonferanser.
Liverpool, Palace, Chelsea og West Ham har alle stanget en corner i mål mot oss. I tillegg har også Fulham (Mitrovic) og West Ham scoret ett mål hver utenom corner, der de knuste oss i luftrommet.

Altså seks baklengs på headinger så langt. Sjøl har vi scoret ett mål via luftveien. Det var Bamfords seiersmål borte mot Sheffield U. Forøvrig en scoring av det noe heldige slaget. Harrison slo et (for en gang skyld) praktfullt innlegg mot bakre stolpe der Bamford fikk gå opp uforstyrret og heade (tilsynelatende) kontrollert i mål. Sannheten er at han bommet på en enkel heading og var heldig da den ballen spratt i mål via hans nese.

Når det gjelder laguttaket ditt er jeg langt på vei enig med deg. En mulig korreksjon kan være at Shackleton tar høyreback og at Dallas blir værende på venstre.
Hadde vært spennende å få se Pablo og Raphinha fordele de offensive kantene mellom seg.
Men det blir vel Harrison igjen...

Ja, fikk det ikke helt til å stemme. Mente ihvertfall at vi slapp inn på Corner med heading mot Palace. Vi er ikke gode nok. Noe må gjøres!

Tror også at Harrison fortsetter. Frykter også at både Poveda pg Costa er foran i køen.

Absolutt mulig med Shack til høyre. Regner med at press, rytme, touch og timing blir strammet opp av Bielsa. Da mangler det mest kritiske... få begge kantene til å være en trussel, at innlegg og avgjørende passninger sitter samt at Rodrigo får spilt seg inn i 10er rollen.

Lykkes vi med det, så vil poengene komme...tror jeg!

Jeg har trua på fire strake!

Reaney

Dårlig tegn at Bielsa begynner å surre. Trodde verdens beste analytiker hadde full kontroll på dødballer imot (les mål). Det er også andre ting som bekymrer. Å bruke Harrison i kamp etter kamp når du ser at fyren er totalt ute av form, samtidig  som at fjorårets viktigste spiller, Pablo, holdes på sidelinjen og såvidt har sluppet til i PL. Han har også gjort noen bytter som ikke har vært gode. Nå sist med Roberts for Bamford. For ikke snakke om Costa som ikke har vært å kjenne igjen på lenge. I første kampen mot Liverpool, selv om Klich var bra sliten, så mener jeg at det var feil å bytte ut han. Fyren hadde momentum etter 3-3 scoringen, og vi falles sammen umiddelbart og taper kampen. Med Klich på banen kunne vi ha vunnet, selv om det ikke hadde vært helt rettferdig. Jeg tror i hver fall ikke at vi hadde tapt. Ståbeist er han også ved å sette sin litt til Berardi også i stedet for å sikre seg en forsvarsspiller med PL erfaring i januarvinduet. Også var det midtbanesjefen da, som jeg frykter ALDRI kommer. Blir spennende å se om mannen klarer å vise sin storhet i motgang også.

Cherry

Har vi sluppet inn kun 4 på dødball så er ikke det så ille! Kunne riktignok fort hvert flere. Van D, Zouma og de to på West H er av de bedre hodespillerne i ligaen.

Syntes det er verre hvordan vi gjør det på offensiv dødball. Her er vi helt ufarlige. Står fortsatt på at den største utfordringen er det offensive, ikke det defensive.

Boksåpner og alltid 1 ving som ikke har dagen. Rodrigo ikke veldig god sist. Håper han nå får flere kamper på rad, så viser nok han sin klasse etterhvert. Raphinia og Klich stort sett bra, selv om Klich var 100 % off sist.

Derfor håper jeg Pablo tar en av vingene mot Newcastle. Han har vist høy klasse der tidligere. Når Saiz hadde 10'ern herjet Pablo på vingen. Pablo som innoverkant på venstre vil garantert skape sjanser og mål. Blir litt svekket defensivt, men problemene vi har gang etter gang må løses.

Derfor håper jeg dette laget:
Meslier - Dallas, Ayling, Cooper, Leif - Phillips - Raphinha, Rodrigo, Klich, Pablo - Bamford

Kiko, Strujik, Alioski, Shackleton, Harrison, Poveda, Gelhardt

Rad 17- Roberts og Costa  ;)

Tror Bielsa her må snakke om innslupne mål på headinger etter cornere imot. Hvis ikke, er også han begynt å prate tull på pressekonferanser.
Liverpool, Palace, Chelsea og West Ham har alle stanget en corner i mål mot oss. I tillegg har også Fulham (Mitrovic) og West Ham scoret ett mål hver utenom corner, der de knuste oss i luftrommet.

Altså seks baklengs på headinger så langt. Sjøl har vi scoret ett mål via luftveien. Det var Bamfords seiersmål borte mot Sheffield U. Forøvrig en scoring av det noe heldige slaget. Harrison slo et (for en gang skyld) praktfullt innlegg mot bakre stolpe der Bamford fikk gå opp uforstyrret og heade (tilsynelatende) kontrollert i mål. Sannheten er at han bommet på en enkel heading og var heldig da den ballen spratt i mål via hans nese.

Når det gjelder laguttaket ditt er jeg langt på vei enig med deg. En mulig korreksjon kan være at Shackleton tar høyreback og at Dallas blir værende på venstre.
Hadde vært spennende å få se Pablo og Raphinha fordele de offensive kantene mellom seg.
Men det blir vel Harrison igjen...

Ja, fikk det ikke helt til å stemme. Mente ihvertfall at vi slapp inn på Corner med heading mot Palace. Vi er ikke gode nok. Noe må gjøres!

Tror også at Harrison fortsetter. Frykter også at både Poveda pg Costa er foran i køen.

Absolutt mulig med Shack til høyre. Regner med at press, rytme, touch og timing blir strammet opp av Bielsa. Da mangler det mest kritiske... få begge kantene til å være en trussel, at innlegg og avgjørende passninger sitter samt at Rodrigo får spilt seg inn i 10er rollen.

Lykkes vi med det, så vil poengene komme...tror jeg!

Jeg har trua på fire strake!

Våre kanter er vår spesielle svakhet om dagen. Jeg tenker da både frem og bakover, men spesielt Harrison /Costa.
Poteten Dallas gjør mange gode kamper, men er jo hverken eller...Alioski har venstrebein og innsats - men det holder ikke tempo og kvalitetsmessig når det blir litt fart i mot.
Ayling er enten på eller av, det ser man stort sett etter 10 minutter i kampen.

I mange situasjoner de siste 2 kamper har vi mistet ballen høyt oppe, med mange mann på vei fremover - og dette utnyttet både Sjelski og WH.  Lett å gi bort frispark , da man må hindre overgang - og dødball er som vi vet noe av det værste for oss.

Synes det var meget god kvalitet de første kampene, så forsvant Philips - og nå både Llorente og Koch med skader....da ser vi hvor tynn stall vi har.  Så lenge man ikke har kvalitet å sette inn på , «gamechangere» som fungerer som dette..da er det vanskelig når man sliter i kampene i PL. 
Det MÅ være mulig å benytte oss av unggutta våre, der noen er svært store talenter....når det er såpass med skader som vi har i stallen nå - når skal de ellers få sjansen? 

Jeg blir også sur hvis ikke Pablo får spilletid nå i denne, og grinete hvis Roberts/ Costa kommer innpå i det hele tatt.

«Rad 17» var bra... ;D ...gjerne lengre opp også..i sivilt.
« Siste redigering: Desember 14, 2020, 21:41:26 av Cherry »
 

Josch

Jeg tror Bielsa mener headinger direkte i mål. Før kampen mot West Ham leste jeg hvert femte mål fra dødball ( det er 4  av 20)

Nå leser jeg fra Sportstalk:
Leeds United conceded two more goals from set pieces as West Ham came from behind to win 2-1 at Elland Road on Friday night.
Marcelo Bielsa’s side now hold the record for most goals conceded from set pieces (seven, joint with Leicester, excluding penalties) in the Premier League this season as their weakness was exploited once again.

(Rettelse: talkSport)

Mot Palace var det jo et frispark og en corner som førte til mål. Blir fort syv tilsammen dette her.
« Siste redigering: Desember 14, 2020, 21:44:15 av Josch »

asbfjell

Dårlig tegn at Bielsa begynner å surre. Trodde verdens beste analytiker hadde full kontroll på dødballer imot (les mål). Det er også andre ting som bekymrer. Å bruke Harrison i kamp etter kamp når du ser at fyren er totalt ute av form, samtidig  som at fjorårets viktigste spiller, Pablo, holdes på sidelinjen og såvidt har sluppet til i PL. Han har også gjort noen bytter som ikke har vært gode. Nå sist med Roberts for Bamford. For ikke snakke om Costa som ikke har vært å kjenne igjen på lenge. I første kampen mot Liverpool, selv om Klich var bra sliten, så mener jeg at det var feil å bytte ut han. Fyren hadde momentum etter 3-3 scoringen, og vi falles sammen umiddelbart og taper kampen. Med Klich på banen kunne vi ha vunnet, selv om det ikke hadde vært helt rettferdig. Jeg tror i hver fall ikke at vi hadde tapt. Ståbeist er han også ved å sette sin litt til Berardi også i stedet for å sikre seg en forsvarsspiller med PL erfaring i januarvinduet. Også var det midtbanesjefen da, som jeg frykter ALDRI kommer. Blir spennende å se om mannen klarer å vise sin storhet i motgang også.

Synes du er litt unyansert og ensidig negativ i din omtale av Bielsa nå, Speedy Reaney.

La oss ta dette med Pablo. Skader ødela sesonginnledningen for Pablo, og da han omsider fikk sjansen viste han oss alle at han var milevis fra toppformen. Deretter ødela han for seg sjøl ved å oppføre seg som en respektløs tulling da han ble byttet ut i kampen mot Leicester. Etter at han omsider krøp til korset og beklaget sin oppførsel pådro han seg en ny skade. Det er først nå han er fit for fight igjen - og så får vi se når han entrer banen i løpet av kampen mot Newcastle om han er noe nærmere toppformen nå enn han var tidligere i høst. Men personlig ser eg ingen grunn til å kritisere Bielsa for manglende bidrag fra Pablo så langt denne sesongen.

At Roberts ikke har noe på laget å gjøre er vi vel alle nå enige om, men innbytte av Costa har eg forståelse for. Husk at både Harrison og Poveda har vært sylsvake i flere kamper nå, og svært mange synes det var merkelig at ikke Costa fikk sjansen. Vel, nå fikk Costa sjansen en hel omgang mot West Ham - og da fikk vi alle se hvorfor vi ikke hadde sett snurten av ham på lang tid. Bielsa's problem her er altså at tre av hans kantspillere sliter. Blir ikke overrasket hvis det dukker opp en ny venstrekant i januar...

Bielsa's uttalelser om Berardi ser eg ikke på som annet enn konstatering av fakta: Berardi er tilbake i februar. Kan jo ikke vente at fyren skal sitte og fortelle hva han kunne tenke seg av nye spillere om en måned. Dessuten er det jo ikke mer noen noen få måneder siden vi hentet to internasjonale stoppere for tilsammen 30 mill pund. De to nye er riktignok skadet for øyeblikket, men de er ikke døde. 


ar9

Irriterer meg selv over hvor lite vi får til på kantene nå om dagen kontra tidligere. Men vi er avhengige av at spillvendingene og crosspasningene sitter samt doblingen på kant.

Spesielt det siste har vært bedrøvelig i forhold til hav vi har vært vant til. Når vi nå møter bedre motspillere må samhandlingen sitte. Håper også dette blir terpet på TA om dagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

LEO

Vi har manglet en venstre back i to, tre år  :o

Ayling er litt farlig som høyre back da han har for vane å slå pasninger innover på banen
Bedre å ha han som midtstopper til Llorente kommer tilbake og Koch

De lagene under oss kommer til å forsterke, vi bør også få inn et par spillere

Men hvorfor tar han ikke med spissen og midtbane spilleren fra U 23 som herjer i kamp etter kamp ?

MOT
 

Kontakinte

Gruer meg til denne. Med tanke på en 120 kg Carroll, kommer dundrende.   

Cherry

La Strujic spille midstopper, han er god på hodet og er flink med ball i beina. Kan utfylle Coopers`ustabile inngripener...til vi får Llorente tilbake..og gjerne Llorente/Strujic da!
Da kan Dallas spille VB, og Ayling fortsette som HB...men vi har IKKE stabilt gode backer...!

Men hvorfor ikke spille inn Davis i laget da, som er up and coming....på VB.  Det er unggutter i omtrent alle PL lag vi møter , mens det virker ikke
lett å ta seg inn på laget i Leeds United gitt....der er veien lang.
Leser mye positivt om Gelhardt, gjerne han på benk i stedet for Roberts, som rett og slett må ned ett hakk - til en Championship-klubb.

Vi HAR mye bra fremover, men at vi ikke klarer å få vingene våre til å treffe medspillere på innlegg er veldig frustrerende.
Raphinha er unntaket....pt.

Håper virkelig laget (og oss supportere) får en god opplevelse nå, inn mot Manju kampen på søndag.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tre bak?

Beren Cross
@BerenCross

Newcastle have been playing with a front two, which means a back three, traditionally, for Bielsa. Intrigued to see how he shifts it around. Think Phillips into defence and Klich pushed back, but Struijk must be tempting him. #lufc

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/predicted-leeds-team-news-newcastle-19463423
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Vi er i forferderlig dårlig form for tiden, de siste 6 kampene har gitt oss en seier, en U og 4 tap !! Vi er nærme på å ligge på 2 innslupne mål i snitt pr. kamp.  Vi har 2 midtstoppere skadet.  Det betyr at kun Rodrigo og Raphinha er nyankomne og resten av gjengen er vår Championship spillergruppe fra ifjor.  Med tanke på ifjor : I begynnelsen av sesongen i august og september så spilte vi med samme formasjon : 4-1-4-1, men vi hadde da en skadefri Adam Forshaw i midtbanefireren som supplerte Kalvin på en utmerket måte sentralt i banen. Var Kalvin i ballpress, så hadde vi Forshaw i sikring, eller motstatt. Vi ga fra oss mye mindre rom sentralt i banen kontra det vi gjør nå. Pasningssikkerheten og 1-touch spillet var også da en fryd å se på.....vi spilte ypperlig fotball !!   Jeg syns Kalvin ofte får for mye ansvar sentralt, men jeg mener han gjør sin jobb ypperlig, men han trenger en "makker" som kan bidra litt ekstra i det defensive. De cellene med rom som vi etterlater oss sentralt i banen har vært en del av årsakene til at vi også slipper inn mål, enten i åpent spill eller via dødball som motstanderen vinner.  Er vi i angrep med back/kant spiller på venstre side så MÅ vår høyreback være sikringsspiller sentralt i banen, og motsatt.  Skjer det ??  Nei, ofte ruser vi i angrep med begge backene våre (eller de blir liggende altfor høyt i banen p.g.a ballpress), og her glipper det for Leeds.  Jeg skal ikke overprøve Bielsa, men han har vel sin teori om dette.....eventuelt ville jeg lagt om til en 4-2-3-1 formasjon hvor en spiller er mer dedikert ved siden av Kalvin. Vi blir ikke færre i angrep av den grunn.
Det snakkes om at vi kanskje legger om til 3 bak til denne kampen, ettersom N`castle kjører med to i front.  Personlig tror jeg egentlig at vi bare kunne kjørt med 4 i forsvarsrekka allikevel, vi er alltid interessert i å doble på kantene, og 1 back og 1 stopper samarbeider med press/markering av 1 motstander spiss.  Tror ikke Bielsa behøver å lage noe ekstra rør, men imellom må han også se at vi har spillere som er ute av form, og da kan det passe at de benkes litt.  Slik kan veksles på gjennom en hel sesong, og holde spillerne tagget.   Jeg blir ikke overrasket om vi skuffer i denne kampen heller, husk at vi spiller med største del av CS-troppen fra ifjor.  Allikevel tror jeg vi også er gode nok til å mose Newcastle skikkelig på vår dag !  Enn så lenge er vi ikke stabile nok i denne divisjonen. Vi må jobbe mer med formasjoner, få spillere friske og vi må forsterke litt i januar.  Jeg tror resultatene vil svinge en del fortsatt fremover.
MFLU - Miracles For Leeds United

jaho

Vi MÅ ikke glemme at det ikke bare var i fjor vi spilte ypperlig fotball... ikke akkurat en evighet siden vi rundspilte Arsenal og
Everton.. Regner med de fleste regnet med en sesong der vi kommer til å levere resultater i begge ender av skalaen.
Tror ikke svaret på et par svakere kamper er å finne opp kruttet på nytt.. Blir stadig overrasket over at mange så fort det går
litt i mot føler at svaret er forandringer.. Fotballen er nå slik at det går opp og ned, spesielt for en nykommer.. Wba spilte 1-1 mot City i går
dager etter 1-5 tap mot Crystal Palace. Nyt heller de kampene vi spiller bra, flertallet av matchene faktisk. Stol også på at Bielsa og co.
går utenpå de fleste, angående å få mye ut av lite. Vi bygger stein på stein i klubben, og nyt at vi er tilbake blant de store. De fleste tippet vel oss rundt 10-16 plass..det er vi fortsatt i rute til å klare.. Nedre halvdel betyr at vi kommer til å tape mer en vi vinner, så like greit å venne seg til at det ikke blir poeng hver kamp.. desto deiligere når vi først klinker til med festfotball. Kjedelig med alle skadene på stopperne om dagen selvfølgelig...og om noen spillere ikke er i si beste form et par kamper, er de ikke plutselig elendige spillere.. Finnes ikke dårlige spillere i PL.. ;) men at fotballspillere kan ha en liten formdupp, som andre idrettsutøvere, kan skje. Bare å spenne fast sikkerhetsbeltene for en fortsatt berg-og-dalbane sesong.. Får vi en kamp i kveld som minner om den mot Everton, eller West Ham?? Ingen som vet, men spennende blir det.. MOT

Joe Jordan

Har en dårlig følelse angående denne kampen. Newcastle er i form og slo nylig Palace og Brom borte. De er sterkest på bortebane og vi er svakest hjemme. 

BTW, Newcastle har ikke tapt på ER siden 1999?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Josch

Har en dårlig følelse angående denne kampen. Newcastle er i form og slo nylig Palace og Brom borte. De er sterkest på bortebane og vi er svakest hjemme. 

BTW, Newcastle har ikke tapt på ER siden 1999?

Jeg tror motsatt. Jeg mener Newcastle er et lag vi bør være på høyde med og tror vi vinner.
Blir spennende å se kampen mellom "dinosauren" Steve Bruce (som han kalles av flere her) og Bielsa-ball. Bruce har jo møtt Bielsa før, som Sheff W manager og tapt.

auren

Med tre bak håper jeg på følgende lag:

Meslier - Ayling, Cooper, Struijk - Dallas, Phillips, Klich, Alioski - Raphinha, Bamford, Rodrigo

Tips: 1-1 (Rodrigo).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Med tre bak håper jeg på følgende lag:

Meslier - Ayling, Cooper, Struijk - Dallas, Phillips, Klich, Alioski - Raphinha, Bamford, Rodrigo

Tips: 1-1 (Rodrigo).

auren

Nesten enig ;)  Villa hatt inn Pablo for Alioski.... så lenge han holder-  for å få mer kreativitet fremover.
 

brenaldo

Vi MÅ ikke glemme at det ikke bare var i fjor vi spilte ypperlig fotball... ikke akkurat en evighet siden vi rundspilte Arsenal og
Everton.. Regner med de fleste regnet med en sesong der vi kommer til å levere resultater i begge ender av skalaen.
Tror ikke svaret på et par svakere kamper er å finne opp kruttet på nytt.. Blir stadig overrasket over at mange så fort det går
litt i mot føler at svaret er forandringer.. Fotballen er nå slik at det går opp og ned, spesielt for en nykommer.. Wba spilte 1-1 mot City i går
dager etter 1-5 tap mot Crystal Palace. Nyt heller de kampene vi spiller bra, flertallet av matchene faktisk. Stol også på at Bielsa og co.
går utenpå de fleste, angående å få mye ut av lite. Vi bygger stein på stein i klubben, og nyt at vi er tilbake blant de store. De fleste tippet vel oss rundt 10-16 plass..det er vi fortsatt i rute til å klare.. Nedre halvdel betyr at vi kommer til å tape mer en vi vinner, så like greit å venne seg til at det ikke blir poeng hver kamp.. desto deiligere når vi først klinker til med festfotball. Kjedelig med alle skadene på stopperne om dagen selvfølgelig...og om noen spillere ikke er i si beste form et par kamper, er de ikke plutselig elendige spillere.. Finnes ikke dårlige spillere i PL.. ;) men at fotballspillere kan ha en liten formdupp, som andre idrettsutøvere, kan skje. Bare å spenne fast sikkerhetsbeltene for en fortsatt berg-og-dalbane sesong.. Får vi en kamp i kveld som minner om den mot Everton, eller West Ham?? Ingen som vet, men spennende blir det.. MOT

Veldig enig med deg, litt tålmodighet kan være greit ;)
Medlem nr. 850

RoarG

Åpen kamp. Ikke nødvendig hverken å grave seg ned eller hause opp Newcastle her. Uavgjort. 1-1. Bamford.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Denne er ikke vanskelig å tippe: 4-1
MOT

Bjorn

Denne er ikke vanskelig å tippe: 4-1
Bør gi bra odds på resultatoddsen..  ;D
Marching On! 4276

Ankerjon15

  Håper på godt spill i dag og seier, trenger virkelig 3.poeng her. Come on Leeds. ;D ;D ;D

leedslife

Har jo allerede tapt mot Moyes og Hodgson så hvorfor ikke Bruce og.
Blir nok samme opplegget som tidligere. De ligger kompakt og demmer opp. Vi blir utålmodige og frustrerte og taper poeng på en personlig feil eller akterutseilt på en dødball igjen.
Håper på skifte av formasjon og at vi gjør et bytte på venstresiden.

auren

Kamp: vs Newcastle United @Elland Road 16.12. kl.1900. Tv 2 Sport Premium
« Svar #29 på: Desember 16, 2020, 18:01:18 »
Ingen overraskelser. Vi stiller med samme lag som sist. Da blir evt Phillips tredje stopper hvis Newcastle spiller med to spisser.




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Desember 16, 2020, 18:03:10 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.