Skrevet av Emne: Kamp: vs Newcastle United @Elland Road 16.12. kl.1900. Tv 2 Sport Premium  (Lest 17559 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ziganda

Grattis. Viktig å komme på sporet på Elland Road igjen

auren

Slutt. 5-2. Endelig en storseier! Veldig, veldig fortjent. En arbeidsseier, og ikke så enkelt å plukke MOM i kveld, men det må nesten bli Rodrigo med Harrison tett bak. Vi er skjøre bakover, men i dag fungerte det mye bedre offansivt. Bring on Man U!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Kampens store spiller er å dra det langt! Men ok fra Harrison i 2 omgang i dag. Svar på tiltale! Det må gi et boost!

Pablo 2 assist  8)

Ja, assisten til Harrison var ferdigscora  ;D

auren

Nei, men assist er assist  8)

leedslife

Enorme offensivt og gledelig at Pablo er tilbake. Han vil vi trenge mye fremover.
Defensivt er det ikke så mye å gjøre. De er jo så svake som de er. Får satse på at vi kan klare å score 2-3 mål i hver kamp.
Rodrigo var vel banens 1ér. Blikket, oppbyggingen og avslutningen vil vel være blandt topp 5 denne sesongen. Virkelig klasse.

auren

Kampens store spiller er å dra det langt! Men ok fra Harrison i 2 omgang i dag. Svar på tiltale! Det må gi et boost!

Pablo 2 assist  8)

Ja, assisten til Harrison var ferdigscora  ;D

auren

Nei, men assist er assist  8)

Joda. Jeg er av den sære typen som synes at assist er fryktelig oppskrytt. Men Pablo var god da han kom inn, ingen tvil om det.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

HEEEEEEEEERLIG !!! Dette er potensialet vårt, langtfra noen perfekt kamp, men noe så inni GRANSKAUEN deilig når vi er EFFEKTIVE foran kassa, for NOEN MÅL vi serverer !  Det er SÅÅÅ  lekkert !!  For en innsats og vinnervilje disse gutta legger til grunn idag, følte i pausen at dette MÅTTE bli seier !   Vi rundspeller Newcastle, de har ingenting å komme med, de spiller på våre premisser, vi er svake på defensiv dødball. Men på en dag man scorer 5 mål så kan man ikke tape fotballkamper.   Dette var utrolig viktig før møtet med SCUM !!!   ÅÅÅÅÅh nå gleder jeg meg til søndag, nå er vi i nærheten der vi skal være.....GRATTIS med en knallseier til alle sammen !!
MFLU - Miracles For Leeds United

flynn

Utrolig viktig seier dette, og fornyet tro på prosjektet fra alle hold. Det gjør godt før et hektisk juleprogram. Og så bygges det en reell luke ned til nedrykksstriden, der Leeds ikle skal behøve å bli innblandet. Deilig også at mange fikk bidra med scoringer og assist. Jeg ønsker faktisk å trekke fram Ayling, som gjorde manns jobb som stopper. Herlig!

Lucas the Kop Cat



Jeg ønsker faktisk å trekke fram Ayling, som gjorde manns jobb som stopper. Herlig!
Hjelpeløs på corneren de scoret på, ellers enig


auren

Utrolig viktig seier dette, og fornyet tro på prosjektet fra alle hold. Det gjør godt før et hektisk juleprogram. Og så bygges det en reell luke ned til nedrykksstriden, der Leeds ikle skal behøve å bli innblandet. Deilig også at mange fikk bidra med scoringer og assist. Jeg ønsker faktisk å trekke fram Ayling, som gjorde manns jobb som stopper. Herlig!

Store deler av spillet hans de to siste kampene har vært topp PL-klasse. Minner meg litt om White der han bryter foran og bykser framover banen. Han har ganske bra teknikk og OK tempo. Dog ingen luftens baron, og var for veik på 2-2. Men jeg er trygg med å ha Ayling som 4. stopper.

Vi gjør jo en kjempematch. Newcastle har kanskje 10 angrep i hele kampen. Men det blir farlig/halvfarlig nesten hver gang fordi vi stort sett er i ubalanse eller at det er dødball mot. Det er risken med Bielsa-ball. Heldigvis fikk vi to mål av dødball i mot. På tide vi får se flere slike typer mål fremover.

3 av målene er jo bare helt utrolig. Rodrigos mål bør være en av utfordrerne til årets mål. 4-2 scoringen er ekstremt sympomatisk for dette Leedslaget der vi plutselig kommer 6-2 og står i kø for å score! Og så har du kanonkula til Harrison på tampen. AAAHHH!!! Skal bli godt å sove (eventuelt ikke få sove) i natt.

auren

auren
« Siste redigering: Desember 16, 2020, 21:05:31 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

For noen mål for en fantastisk kamp


Sent from my iPhone using Tapatalk

Andersen

Endelig løsnet det for Leeds !  ;D For noen mål . og flotte kontringsmål! Men vi sliter veldig på døball og cornere . Men den berømte cetchup effekten kom endelig  ;D MOT !

flynn

Utrolig viktig seier dette, og fornyet tro på prosjektet fra alle hold. Det gjør godt før et hektisk juleprogram. Og så bygges det en reell luke ned til nedrykksstriden, der Leeds ikle skal behøve å bli innblandet. Deilig også at mange fikk bidra med scoringer og assist. Jeg ønsker faktisk å trekke fram Ayling, som gjorde manns jobb som stopper. Herlig!

Store deler av spillet hans de to siste kampene har vært topp PL-klasse. Minner meg litt om White der han bryter foran og bykser framover banen. Han har ganske bra teknikk og OK tempo. Dog ingen luftens baron, og var for veik på 2-2. Men jeg er trygg med å ha Ayling som 4. stopper.

Vi gjør jo en kjempematch. Newcastle har kanskje 10 angrep i hele kampen. Men det blir farlig/halvfarlig nesten hver gang fordi vi stort sett er i ubalanse eller at det er dødball mot. Det er risken med Bielsa-ball. Heldigvis fikk vi to mål av dødball i mot. På tide vi får se flere slike typer mål fremover.

3 av målene er jo bare helt utrolig. Rodrigos mål bør være en av utfordrerne til årets mål. 4-2 scoringen er ekstremt sympomatisk for dette Leedslaget der vi plutselig kommer 6-2 og står i kø for å score! Og så har du kanonkula til Harrison på tampen. AAAHHH!!! Skal bli godt å sove (eventuelt ikke få sove) i natt.

auren

auren

Synd ikke gutta i PL studio rakk å vise høydepunktene. Skulle likt å høre hva de mener om en slik kontring, når man leder, noen minutter før slutt. Jeg siterer Erlend Loe: Naiv. Super.

flynn

Eriksen55

Ayling som taper igjen
Men hvorfor laget Bamford den corneren...totalbom?

Spøk, ikke sant?

Det målet der må Phillips ta hovedskylden for. Fullstendig unødvendig og meningsløs miss fra corner. En av de verste i manns minne! Hadde det bare vært en normalt dårlig slått corner hadde aldri kontringen oppstått!

Heldigvis hadde det ikke noe å si...bortsett fra nok et dødballmål i statistikken! :)
« Siste redigering: Desember 16, 2020, 21:26:22 av Eriksen55 »

Eriksen55

Kampens store spiller er å dra det langt! Men ok fra Harrison i 2 omgang i dag. Svar på tiltale! Det må gi et boost!

Pablo 2 assist  8)

Ja, assisten til Harrison var ferdigscora  ;D

auren

Nei, men assist er assist  8)

Joda. Jeg er av den sære typen som synes at assist er fryktelig oppskrytt. Men Pablo var god da han kom inn, ingen tvil om det.

auren

Ingen assist, veldig få mål  :)

Geir fra Grimstad

Hvorfor legger Dallas inn fra hjørnet når han har fri bane hele veien inn? Forstår bare ikke slikt..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fordi han sammen med Alioski og Harrison har utrolig lite fotball i seg. Det er innsats og vilje. Da blir det samme når de har ballen og. Lukker øynene og håper på det beste.
Traff godt på denne😂😂👌
revie

leedslife

Hvorfor legger Dallas inn fra hjørnet når han har fri bane hele veien inn? Forstår bare ikke slikt..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fordi han sammen med Alioski og Harrison har utrolig lite fotball i seg. Det er innsats og vilje. Da blir det samme når de har ballen og. Lukker øynene og håper på det beste.
Traff godt på denne😂😂👌

De to første hadde en blind mann satt, men Harrison skal ha for sitt. Besluttsomhet og kraft man skulle sett  så veldig mye mer av.
Ingenting hadde vært gøyere enn at han kunne levert slik jevnt og trutt, men frykter vi må langt ut i Januar til vi ser neste mål, kanskje til og med Februar. Er vel 12 mål på 100 for han.

ar9

For ett fantastisk fotball lag vi holder med.
Tut og kjør og mange mål. Bedre å se på det enn om vi hadde bare ligget bakpå og satset på å score ved en tilfeldighet


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Utrolig viktig seier dette, og fornyet tro på prosjektet fra alle hold. Det gjør godt før et hektisk juleprogram. Og så bygges det en reell luke ned til nedrykksstriden, der Leeds ikle skal behøve å bli innblandet. Deilig også at mange fikk bidra med scoringer og assist. Jeg ønsker faktisk å trekke fram Ayling, som gjorde manns jobb som stopper. Herlig!

Store deler av spillet hans de to siste kampene har vært topp PL-klasse. Minner meg litt om White der han bryter foran og bykser framover banen. Han har ganske bra teknikk og OK tempo. Dog ingen luftens baron, og var for veik på 2-2. Men jeg er trygg med å ha Ayling som 4. stopper.

Vi gjør jo en kjempematch. Newcastle har kanskje 10 angrep i hele kampen. Men det blir farlig/halvfarlig nesten hver gang fordi vi stort sett er i ubalanse eller at det er dødball mot. Det er risken med Bielsa-ball. Heldigvis fikk vi to mål av dødball i mot. På tide vi får se flere slike typer mål fremover.

3 av målene er jo bare helt utrolig. Rodrigos mål bør være en av utfordrerne til årets mål. 4-2 scoringen er ekstremt sympomatisk for dette Leedslaget der vi plutselig kommer 6-2 og står i kø for å score! Og så har du kanonkula til Harrison på tampen. AAAHHH!!! Skal bli godt å sove (eventuelt ikke få sove) i natt.

auren

auren
Helt enig i den beskrivelsen faktisk. Vært enorm i begge disse kampene på å bryte foran.
Har jo også et helt annet engasjement enn Llorente og Koch fremover med ball. Er jo tempo i det han gjør.
Store spørsmålstegn rundt duellspillet og det faktum at det er snakk om Haller (West Ham) og Joelinton her.
« Siste redigering: Desember 16, 2020, 21:46:18 av leedslife »

Kato

Tenk at vi kommer opp til Premier League og spiller etablerte lag fullstendig av banen. Newcastle var jo egentlig sjanseløse fra 5. minutt og ut kampen. Med et normalt godt forsvar og normal uttelling burde det vært 7-1. Vi er i lange perioder fantastiske å se på.

Meslier 7,5 -  Viser seg å være et kupp til 5,5 millioner pund, intet mindre.
Dallas 7,5 - Solid, scorer det livsviktige 3-2 målet.
Cooper 7 - Aldri helt trygg på han, i dag uten store brølere.
Ayling 8 - Glimrende til å sette fart med ball, fått god trening på backen.
Alioski 7,5 - Løper som en gal mann, selvfølgelig scorer to backer i dag.
Phillips 7,5 - Bunnsolid, godt å ha en fysisk sterk spiller sentralt i banen. Slo det siste tiårets dårligste corner.
Klich 6,5 - Løper enormt, skyter som vanlig over. I en liten bølgedal.
Rodrigo 8,5 - Klasse med ball, noen unødvendige balltap. Vår bestemann. Like god å skyte over som resten.
Raphina 7,5 - Masse ferdigheter, løpskraft og gjennombruddskraft. Skyter like mye over som alle andre.
Harrison 8 - Herja hele kampen på venstrekanten. Skapte masse på den kanten i førsteomgang. Avsluttet med nyttårsrakett.
Bamford 7,5 - Scorer et svært viktig mål, jobber knallhardt. Like mange mål som Kane i Premier League denne sesongen.
Roberts - Ikke veldig mange positive involveringer. Har tydeligvis litt tillit.
Hernandez - Spilte lite, men nok til å vise hvilket fotballhode han har.
Shackleton - Inn veldig seint.
« Siste redigering: Desember 16, 2020, 21:59:42 av Kato »
 

Myhre10

Utrolig viktig seier dette, og fornyet tro på prosjektet fra alle hold. Det gjør godt før et hektisk juleprogram. Og så bygges det en reell luke ned til nedrykksstriden, der Leeds ikle skal behøve å bli innblandet. Deilig også at mange fikk bidra med scoringer og assist. Jeg ønsker faktisk å trekke fram Ayling, som gjorde manns jobb som stopper. Herlig!

Store deler av spillet hans de to siste kampene har vært topp PL-klasse. Minner meg litt om White der han bryter foran og bykser framover banen. Han har ganske bra teknikk og OK tempo. Dog ingen luftens baron, og var for veik på 2-2. Men jeg er trygg med å ha Ayling som 4. stopper.

Vi gjør jo en kjempematch. Newcastle har kanskje 10 angrep i hele kampen. Men det blir farlig/halvfarlig nesten hver gang fordi vi stort sett er i ubalanse eller at det er dødball mot. Det er risken med Bielsa-ball. Heldigvis fikk vi to mål av dødball i mot. På tide vi får se flere slike typer mål fremover.

3 av målene er jo bare helt utrolig. Rodrigos mål bør være en av utfordrerne til årets mål. 4-2 scoringen er ekstremt sympomatisk for dette Leedslaget der vi plutselig kommer 6-2 og står i kø for å score! Og så har du kanonkula til Harrison på tampen. AAAHHH!!! Skal bli godt å sove (eventuelt ikke få sove) i natt.

auren

auren
Helt enig i den beskrivelsen faktisk. Vært enorm i begge disse kampene på å bryte foran.
Har jo også et helt annet engasjement enn Llorente og Koch fremover med ball. Er jo tempo i det han gjør.
Store spørsmålstegn rundt duellspillet og det faktum at det er snakk om Haller (West Ham) og Joelinton her.

Ayling med 5p og lavest score på børsen til Leeds live der han fikk skylden for begge baklengsmålene, pluss for det offensive spillet.

leedslife

Utrolig viktig seier dette, og fornyet tro på prosjektet fra alle hold. Det gjør godt før et hektisk juleprogram. Og så bygges det en reell luke ned til nedrykksstriden, der Leeds ikle skal behøve å bli innblandet. Deilig også at mange fikk bidra med scoringer og assist. Jeg ønsker faktisk å trekke fram Ayling, som gjorde manns jobb som stopper. Herlig!

Store deler av spillet hans de to siste kampene har vært topp PL-klasse. Minner meg litt om White der han bryter foran og bykser framover banen. Han har ganske bra teknikk og OK tempo. Dog ingen luftens baron, og var for veik på 2-2. Men jeg er trygg med å ha Ayling som 4. stopper.

Vi gjør jo en kjempematch. Newcastle har kanskje 10 angrep i hele kampen. Men det blir farlig/halvfarlig nesten hver gang fordi vi stort sett er i ubalanse eller at det er dødball mot. Det er risken med Bielsa-ball. Heldigvis fikk vi to mål av dødball i mot. På tide vi får se flere slike typer mål fremover.

3 av målene er jo bare helt utrolig. Rodrigos mål bør være en av utfordrerne til årets mål. 4-2 scoringen er ekstremt sympomatisk for dette Leedslaget der vi plutselig kommer 6-2 og står i kø for å score! Og så har du kanonkula til Harrison på tampen. AAAHHH!!! Skal bli godt å sove (eventuelt ikke få sove) i natt.

auren

auren
Helt enig i den beskrivelsen faktisk. Vært enorm i begge disse kampene på å bryte foran.
Har jo også et helt annet engasjement enn Llorente og Koch fremover med ball. Er jo tempo i det han gjør.
Store spørsmålstegn rundt duellspillet og det faktum at det er snakk om Haller (West Ham) og Joelinton her.

Ayling med 5p og lavest score på børsen til Leeds live der han fikk skylden for begge baklengsmålene, pluss for det offensive spillet.

Var like hårreisende sist og i duellspillet. En meget opplagt Meslier som reddet Ayling i den kampen.

RoarG

Interessant utvikling på denne kamptråden ;D. Spillere går fra å være elendige til stjernespillere på null komma niks. Hyggelig å se at tipset mitt ble gjort så grundig til skamme, da.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Reaney

Ayling gjør mye bra men er sjanseløs i luftdueller som gir begge Newcastle målene. Ellers veldig lettet og stolt etter denne kvelden.

Bjorn

Interessant utvikling på denne kamptråden ;D. Spillere går fra å være elendige til stjernespillere på null komma niks. Hyggelig å se at tipset mitt ble gjort så grundig til skamme, da.

Ikke rart de blir slaktet når vi taper nei.. Noe som går på Leeds forumer.  ::)
Marching On! 4276

palle

Hvorfor legger Dallas inn fra hjørnet når han har fri bane hele veien inn? Forstår bare ikke slikt..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fordi han sammen med Alioski og Harrison har utrolig lite fotball i seg. Det er innsats og vilje. Da blir det samme når de har ballen og. Lukker øynene og håper på det beste.

leedslife overgår seg selv i dag med påstander. Litt usikker på hva du mener med "utrolig lite fotball i seg". Tydeligvis noe du har ment en stund...?

Harrison har vel et toppnivå - og ja, det finnes et bunnivå - som er helt i topp i PL. Det skorter nok på teknikk på de to andre, men fotball - i form av fotballforståelse - har de plenty av.
Å påstå at Klich er sliten faller selvfølgelig på sin egen urimelighet. Klich er aldri sliten. Aldri!

Men du skal ha for å innføre "forpult" igjen i OEF. Er en stund siden jeg så den!  ;D

PålK
...ooo, vi vandrar saman...

Myhre10

Interessant utvikling på denne kamptråden ;D. Spillere går fra å være elendige til stjernespillere på null komma niks. Hyggelig å se at tipset mitt ble gjort så grundig til skamme, da.

Ikke rart de blir slaktet når vi taper nei.. Noe som går på Leeds forumer.  ::)

På alle fotball-forumer, ikke bare Leeds.

leedslife

Hvorfor legger Dallas inn fra hjørnet når han har fri bane hele veien inn? Forstår bare ikke slikt..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fordi han sammen med Alioski og Harrison har utrolig lite fotball i seg. Det er innsats og vilje. Da blir det samme når de har ballen og. Lukker øynene og håper på det beste.

leedslife overgår seg selv i dag med påstander. Litt usikker på hva du mener med "utrolig lite fotball i seg". Tydeligvis noe du har ment en stund...?

Harrison har vel et toppnivå - og ja, det finnes et bunnivå - som er helt i topp i PL. Det skorter nok på teknikk på de to andre, men fotball - i form av fotballforståelse - har de plenty av.
Å påstå at Klich er sliten faller selvfølgelig på sin egen urimelighet. Klich er aldri sliten. Aldri!

Men du skal ha for å innføre "forpult" igjen i OEF. Er en stund siden jeg så den!  ;D

PålK
Jepp, har stått for det lenge.

Vi mangler 2-3 spillere som er bedre i form av teknisk og taktiske ferdigheter. Altså ferdigheter som ikke kan trenes, men ligger der mer naturlig. Kan bruke Pablo som et eksempel her?
Med et slikt godt utviklet fotballhodet hadde vi nok gjort mer riktig valg eller mindre dårlige valg alt etter som du velger å se på det. Vi spiller jo på vanvittig små marginer, er jo ikke akkurat et fundament som er bygd på spillere som ikke vet hvilket bein de skyter best med. (ser man til fotballeuropa forøvrig)
Ja, det koster penger og vi kommer sikkert der, men det kommer kanskje voldsomt frem når man ser kamp og sitter her å skriver i tillegg.

Må jo også legges til at det er helt vanvittig at vi klarer å gå head to head mot noen av Europas beste lag med Ayling, Dallas, Cooper, Alioski, Harrison og en 20 åring i mål. Kontuinitet over tid har gjort kollektivet vanvittig sterkt, men er tydelig at enkeltspillere sliter litt med å henge med til tider.


leedslife

Hvorfor legger Dallas inn fra hjørnet når han har fri bane hele veien inn? Forstår bare ikke slikt..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fordi han sammen med Alioski og Harrison har utrolig lite fotball i seg. Det er innsats og vilje. Da blir det samme når de har ballen og. Lukker øynene og håper på det beste.

leedslife overgår seg selv i dag med påstander. Litt usikker på hva du mener med "utrolig lite fotball i seg". Tydeligvis noe du har ment en stund...?

Harrison har vel et toppnivå - og ja, det finnes et bunnivå - som er helt i topp i PL. Det skorter nok på teknikk på de to andre, men fotball - i form av fotballforståelse - har de plenty av.
Å påstå at Klich er sliten faller selvfølgelig på sin egen urimelighet. Klich er aldri sliten. Aldri!

Men du skal ha for å innføre "forpult" igjen i OEF. Er en stund siden jeg så den!  ;D

PålK

Det skarve grunnlaget jeg brukte den påstanden på var gult kort etter å ha vært for sen i 2 dueller og 2 store skuddmuligheter som ebbet ut langt over stadion



HåvardK

HEEEEEEEEERLIG !!! Dette er potensialet vårt, langtfra noen perfekt kamp, men noe så inni GRANSKAUEN deilig når vi er EFFEKTIVE foran kassa, for NOEN MÅL vi serverer !  Det er SÅÅÅ  lekkert !!  For en innsats og vinnervilje disse gutta legger til grunn idag, følte i pausen at dette MÅTTE bli seier !   Vi rundspeller Newcastle, de har ingenting å komme med, de spiller på våre premisser, vi er svake på defensiv dødball. Men på en dag man scorer 5 mål så kan man ikke tape fotballkamper.   Dette var utrolig viktig før møtet med SCUM !!!   ÅÅÅÅÅh nå gleder jeg meg til søndag, nå er vi i nærheten der vi skal være.....GRATTIS med en knallseier til alle sammen !!
Du sier mye bra her, men vi var vel egentlig alt annet enn effektive frem til 75 min.

Cherry

Vi ser lagoppstilling i dag , og tenker unisont: «Harrison ...fy FA....».
FOR et svar han gir i dag, han var PÅ fra start og gjør en fenomenal kamp!
For Bielsa er jo også dette en stor seier, han komponerer oppstillinger ut i fra det vi har - og i dag TREFFER han ganske optimalt....herliiii! 
Mange skal ha kudos...vi spilte Toons` av banen .... :D

Velger kun å være positiv, og tenke på søndag nå!

ALAW  :)