Skrevet av Emne: Kamp vs Manchester United #Old Trafford søndag 20.12 kl 1730 TV2 Sport Premium  (Lest 23769 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kato

6-2. Utklasset. Meslier med mange gode redninger i andre omgang, så kunne blitt enda styggere. Skaper dog mye, men dette er dessverre Bielsaball i et nøtteskall. Vi går fra 5-2 til tap 2-6.

Vi er pt milevis unna toppen av PL. På tide med plan B i slike kamper fremover Marcelo?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Strukturen vår er skremmende....

Struktur meg her og struktur meg der!
Orker ikke mer av dette strukturgnålet etter å ha hørt på Nils Johan Semb i 95 minutter!

Vi vet hvordan vi spiller under Bielsa. Vi vet at intensitet i presset og nøyaktighet i pasningsspill er alfa & omega.
I dag sviktet våre antatt beste spillere kapitalt. Raphinha og Rodrigo med håpløse balltap, Klich og Phillips med forferdelig markeringsspill. Da må det gå galt, for det eneste som kan berge oss da er individuelle ferdigheter i den bakre fireren - og de er jo for tiden bortimot helt fraværende. Når så Man U på toppen av det hele viser en ekstrem effektivitet i første omgang, er resultatet gitt.

Er jo oppskrifta på en katastrofe å presse høyt mot et av verdens beste kontringslag. Oppå det hele med to av våre beste stoppere ute. Da går det som det må, vi blir drept. Skal bare være lykkelig vi unngikk tosifret. Vi kasta lamunger rett til løveflokken, og fikk fullstendig som fortjent.

GeirO

Spilte vanlig Bielsa i dag, og det vil vi gjøre så lenge han er manager. Så det er egentlig ikke vits i å si at vi må spille annerledes i forsvar. Vi spiller som vi spiller og det krever to ting:

- Alle må holde sin mann
- Ingen (alvorlige) personlige feil defensivt

Greier vi det, vinner vi. Det hadde vi gjort i dag også hvis spillerne hadde fulgt disse. Det krever masse og det greier vi ikke i hver kamp. Men Bielsa sitt mål er å trene og trene og trene på dette, og så blir det bedre.

De av dere som vil ha mer kynisk og soneorientert forsvar sier jo da at de ikke vil at Bielsa skal være vår manager.

Vinner vi halvparten av matchene med en slik fotball blir dette kjempebra!

baste

Utrolig irriterende å tape mot Man U, og værst av alt, de får mye gratis pga unødvendig balltap fra Leeds.

LFC gikk på ett 7-2 tap, de reiste seg i kampene etterpå. Det skal vi og, in Bielsa we trust.

Håper ikke fansen her inne, kappes om å kritisere hverandres meninger. Elsker Bielsa fotball, men i dag fungerte det ikke som tenkt. Kampen var jo tapt før den begynte ordtlig. 2 i mot på de 3 første spilte minutter.

Morsomt med litt spilletid på Leif og Pascal. Dessverre skade på Cooper. Når er Llorente tilbake ?


Come on Leeds...snart ny kamp. Da må vi ta 3 poeng.

MOT


ziganda

Det er litt typisk for et lag som mangler fart i det bakre leddet, eller møter lag med stor fart. Da tar forsvaret ut for mye dybde, og laget blir ikke kompakt nok. Når man da mister ballen på vei framover blir det enorme rom å kontre i. Bielsa spiller samme type fotball hele veien. Det vet vi, naivt eller ikke. Spørsmålet er om spillerne evner å utføre sine oppgaver.

For de som så Alioskis scoring mot Newcastle, der Leeds kom med 6 spillere. Hadde Mourino vært  trener så hadde alle 6 sittet på tribunen i neste kamp. Vi har Bielsa på godt og vondt. Kjedelig er det ikke.

kilgallon

6-2. Utklasset. Meslier med mange gode redninger i andre omgang, så kunne blitt enda styggere. Skaper dog mye, men dette er dessverre Bielsaball i et nøtteskall. Vi går fra 5-2 til tap 2-6.

Vi er pt milevis unna toppen av PL. På tide med plan B i slike kamper fremover Marcelo?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Strukturen vår er skremmende....

Struktur meg her og struktur meg der!
Orker ikke mer av dette strukturgnålet etter å ha hørt på Nils Johan Semb i 95 minutter!

Vi vet hvordan vi spiller under Bielsa. Vi vet at intensitet i presset og nøyaktighet i pasningsspill er alfa & omega.
I dag sviktet våre antatt beste spillere kapitalt. Raphinha og Rodrigo med håpløse balltap, Klich og Phillips med forferdelig markeringsspill. Da må det gå galt, for det eneste som kan berge oss da er individuelle ferdigheter i den bakre fireren - og de er jo for tiden bortimot helt fraværende. Når så Man U på toppen av det hele viser en ekstrem effektivitet i første omgang, er resultatet gitt.
Kan ikke være mere enig, Asbfjell. Strukturen i Leeds er netop høy intensitet i presspillet og et pasningsspill som sitter. I dag ble vi avkledd af et Manu lag som desværre var enormt godt forberedt på oss. Målet til 1-0: Erobring omkring midten i venstre side, to pasninger frem i banen og mål. Kalvin blir i denne situasjonen fanget 10 meter inne på Manu’s banehalvdel, og der er absolutt ingen cover foran våres forsvarsfirer.
2-0 bare 2 minutter senere. Som jeg husker det, så ligger Klich egentlig som han skal i forhold til McTominay, men Klich står og ser fotball og oppdager alt for sent at McTominay er løpet bak om ryggen på han. Generelt var våres sentrale midtbane helt vekk i 1. omgang. Primært fordi Fernandez trakk Kalvin vekk fra området, noe som ga plass til McTominay og Fred - og manglende defensive jobber fra Klich og Rodrigo.
Det virket litt som om gutta ble overrasket over det tempo Manu kom med i dag. Utrolig mange “lette” balltap fra normalt ballsikre spillere som Rodrigo, Klich, Raphina, Harrison m.fl. Jeg synes egentlig ikke vi kan laste forsvarsfireren alt for mye i dag - de fikk virkelig dårlige arbeidsvilkår af dem foran seg.
Utrolig surt å tape til Manu, men lever faktisk fint med det hvis vi henter minumum fire poeng i de neste 2 kampene.

Cherry

Skjønner godt at Bielsa tar ut Phillips og Klich i pausen. De gjør rett og slett ikke jobben sin. Ikke at jeg legger skylden på de, for her er det forferdelig mange som bør gå i seg selv. Spesielt trenerteamet.

Kunne tatt av hvem som helst i pausen. Når vi ikke har bedre kvalitet på benk enn det vi setter inn så blir det same-same spør du meg! Håper Pablo bare spares til Burnley kamp neste søndag.

I kamper som dette mot top 6 lag , så blir det veldig gjennomsiktig at vi ikke har nok/bra nok kvalitet - i hvertfall ikke i 11`vern vi stilte med i dag.   0-2 etter 3 min 30 sek hjelper jo heller ikke.

Denne må inn i permen for læring....vi er i Premier League- der MÅ man være påskrudd fra start.
Bring on Burnley!
 

leedslife

Må bare nullstille og male på videre. Fortsette med det vi kan best og det er jo å skape sjanser.
Scorer vi 3-4 mål så er det gode sjanser for poeng og poeng nok når sesongen er omme.
Tror ikke vi skal til med noe defensiv struktur. De spillerne vi har bak er som de er. Noen gode offensive bidrag,men defensive kvaliteter er jo totalt fraværende bortsett fra kanskje Cooper.

De på benken er ikke bedre enn de som starter for oss, kanskje bortsett fra Pablo. Kjør samme lag i neste.
Kontuinitet og male på videre tror jeg er oppskriften her.

Handle spillere får vi gjøre i sommer når vi vet hvilken divisjon vi står i og om Bielsa fortsatt er trener.

Kato

Bielsa på spørsmål om han vurderer å endre approach:

NO NO.
 

HåvardK

Det er jo alltid fælt å tape mot ManU. Pussig nok kunne det se ut som om våre spillere faktisk ikke hadde maks tenning inn mot denne kampen, noe som selvsagt er nødvendig dersom vi skal kunne henge med mot slike motstandere.
Vi kommer ikke til å endre taktikk, ei heller endre særlig på laget. Men jeg savner knokkelknusere som Alfie, Batty, Smith og Dacourt i slike kamper. Kalvin kan jo tackle så det svir, men hang ikke helt med i dag. De andre er jo så lett å passere at det er flaut. Vi så faktisk det samme i fjor også, når vi ikke dominerte kampene helt hinsides all fornuft. Greier motstanderne å føre ball i midtbaneleddet i noenlunde grei fart, er det åpen låvedør til 10-15 meter. Greier en i tillegg å legge opp til veggspill på lilleputtnivå, er det nærmest mål. Ingen - absolutt ingen! - av våre spillere greier å følge motstandernes offensive løp. Skal vi unngå baklengsmål, må vi faktisk rett og slett unngå å miste ball.

Reaney

På tide å stikke finger'n i jorda å stille spørsmålstegn ved hva som skjer med laget etter sterke seire. De 3 siste gangene vi har vunnet (Aston Villa, Everton og Newcastle) har vi i påfølgende 3 kamper blitt feid av banen med sifrene tilsammen 4- 13. (Leicester, Chelsea og Man. U.). Det er noe som heter "not to be carried away", og her kan det se ut som om Bielsa har en stor jobb å gjøre. Denne statistikken er ren skandale og må ordnes opp i.

Bromancer

På tide å stikke finger'n i jorda å stille spørsmålstegn ved hva som skjer med laget etter sterke seire. De 3 siste gangene vi har vunnet (Aston Villa, Everton og Newcastle) har vi i påfølgende 3 kamper blitt feid av banen med sifrene tilsammen 4- 13. (Leicester, Chelsea og Man. U.). Det er noe som heter "not to be carried away", og her kan det se ut som om Bielsa har en stor jobb å gjøre. Denne statistikken er ren skandale og må ordnes opp i.

Litt forskjell i kvalitet på motstander fra den ene kampen til den andre også da  ;)

HåvardK

Den defensive organiseringa er helt forferdelig. Vi kan ikke slippe gode lag rettvendte mot oss på 20 meter hele veien. Da blir det grisestygt. Hvis vi ikke rydder opp i det, så har vi store problemer utover sesongen.

Det sies vi jobber med defensive dødballer hele veien. Vi blir bare verre og verre.
Dette må være blank løgn.

asbfjell

Jeg tenker at en del av nøkkelen for oss i denne kampen er å følge med på Bruno Fernandes, begrense hans offensive delaktighet og helst være raske i ballpress spesielt mot ham. Han vil være en del av nøkkelen til Man U suksess, ved siden av Rashford. I vår spillestil så tror jeg det er viktig at vi tenker på sikring der hvor Rashford kommer rettvendt mann/mann for å begrense rom for avslutninger.  Disse to kan skape oss trøbbel, ved siden av defensive dødballer såklart.
Dersom vi fortsetter i samme spor som mot Newcastle og er tilnærmet like effektive foran mål (eller bedre) så kan vi klare å kapre 3 poeng på Old Trafford. Det er ikke umulig !  Laget vårt har fortsatt utviklingspotensiale, vi er ikke noe ferdig produkt.  Vi spiller fortsatt med mesteparten av CS gjengen. Hvilket er utrolig.  Man U sliter med stopperne sine, som ikke alltid er i sync. Håper vi kan utnytte dette.  Jeg innbiller meg at vi faktisk kan score 2 eller 3 mål idag, og da er det bare spørsmål om hvor gode vi er defensivt ??    Jeg tipper en 3-2 seier til oss faktisk, Bamford, Klich og Raphinha.

Helt enig. Mener også Fernandes har vært nøkkelen for ManUs forholdsvis gode høst så langt; han må nøytraliseres. Det er faktisk en del gråstein i dette laget, og jeg mener at det langt fra er umulig å slå dem på en god dag.

Det er 25 år og 4 dager siden vi banka dem julaften 1995. La oss gjøre noe lignende!

Og på OT har vi ikke tatt tre poeng siden 1982.


Palle bommet med åtte dager.
Hallgeir bommet med ett år.

Jaja, er liksom ikke Leeds-folkets dag i dag...  ;)

Eriksen55

Mål preger kamper, og når vi får 2 i ræva etter 3 minutter blir det blytungt! Raphinha røra til på den første. Lite for stopperne og Meslier å gjøre der. Klich burde kanskje vært tettere på. Men vi er på vei frem, og i Bielsa ånd skal det gå fort frem med mange!

Mål nr 2 står Klich og sover. Altfor svakt!

Etter det har Bamford en stor sjanse. Scoring der hadde gitt en helt annen kamp. Mrn når Rodrigo i stedet spiller en sval og løs ball rett i beina til en Man u spiller blir vi straffet igjen. Det topper seg litt når Phillips tar en Klich, sovner og gir Lindeløf fritt spillerom! 4-0.. gitt bort alle målene! Så kampen med en Liverpoll kompis. Han sa at United faktisk ikke var spesielt gode. Støtter han i det. Det sier alt om hvor ræva avgjørelser vi tok ved noen anledninger. For spillemessig med ball syntes jeg vi var på høyde, om ikke bedre. Men det hjelper veldig lite når man ligger under med 4..

Fikk bitte litt tro på et mirakel når Cooper reduserte..men når vi misser sjanser som vi gjør gikk det som det måtte, 5-1.

Heldigvis tapte vi bare 3 poeng. Svir nok verre for supporterne enn spillerne. Dem kommer til å revansjere dette grusomt i jula!

Ser de 4 bak får pepper i dag. Dem får ofte det. Men menet de fire første målene kommer fra feil på midten og spillere på midten. Mann mann systemet til  Bielsa er sårbartnpr folk ikke gjør jobben sin..det ble vi brutalt avslørt i dag, uten at det betyr at vi har elendige spillere. Elsker fotballen vi spiller. Elsker å se hvordan gutta har utviklet seg. Altetnativet med Bruce, Hughes, Big Sam gir meg brekkninger. Derfor tåler jeg noen smeller. Men nå er vi PL. Et solid kvalitetshopp fra CC..hvor vi innimellom fikk noen stjernesmeller. Nå møter vi bedre spillere og blir enda hardere straffet. Kanskje på tide at Bielsa justerer litt mot de aller beste? Kanskje litt kynisme i enkelte situasjoner hadde vært lurt?

Uansett, jeg tar noen smeller og ydmykelser for å oppleve den festfotballen vi til tider ser.

Selv om stopperne har klart seg ok, så lider vi av å ikke kunne bruke den Tyske og Spanske landslagsstopperne vi hentet i sommer. Sier seg selv!

Derfor er det enda viktigere at Phillips og Klich står frem. I dag sviktet begge. Begge revet av i pausen! Spesielt Klich er nede i en dal. Det bør snu raskt!  Får håpe byttet ikke hadde noe med smellen han fikk når han sklidde i første omgang. Det får holde at han var dårlig!

Nye muligheter snart. Stor tro på 6 poeng i jula.

God jul til alle  :)

bmoen

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.
BMo - Leeds-fan siden 1964

Bromancer

Folkens, vi scora på corner!

asbfjell

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Bielsa kommer ikke til å endre verken filosofi eller system. Han kommer tvertimot til å jobbe knallhardt med sine spillere for å få dem til utføre hans filosofi og system på en langt bedre måte enn det som ble gjort i dag. Og sånn skal det være.

Du vil altså ha Bielsa sparket? Deg om det.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

At du dukker opp etter et tap er vel egentlig ingen overraskelse. At Bielsa sender laget ut for å angripe burde heller ikke være noen overraskelse. Som man kanskje har fått med seg etter hvert har Bielsa en plan - plan A. Plan B er å gjøre plan A bedre. Det er naturlig å være skuffet etter en slik kamp og resultat, men når du skriver det du skriver... Hvor har du vært de siste sesongene? Bielsa har jo allerede overlevd i over 2 år i en storklubb. Og i mine øyne har Bielsas fotballfilosofi fungert utmerket både underholdnings-og resultatmessig om man ser det litt større bildet enn akkurat kampen i dag.

leedslife

Folkens, vi scora på corner!

og de gikk faktisk bare opp umarkert 4 av 11 ganger i mot. Sånn sett en forbedring av tidligere kamper

ingve1960

Hadde tenkt å skrive  litt men velger og kopiere Eriksen 55,tror aldrig jeg har lest et stykke hvor jeg har vert mer enig i vert ord .vi spiller 2-2 siste 52min..
MOT.

Eriksen55

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Det har du sldri opplevd med Bielsa heller  ;)

Velkommen tilbake. Perfekt anledning det her!  Forventer et par "gjesteskribenter" til i kveld...
Synd du ikke ser de kampene vi vinner. Sist 5-2 mot Newcastle. Da spilte vi 4-1-4-1 formasjon. Noe vi faktisk har gjort mer eller mindre 2 1/2 år nå.

Hvis vi overleverer i PL med fotballen vi spiller under Bielsa så er jeg happy. Jeg vil heller ga Bielsaball og 17 plass enn Hodgson, Bruce, Big Sam, Heckingbottom og alskens kjedelige managere og 11 plass.



Sterland

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Det har du sldri opplevd med Bielsa heller  ;)

Velkommen tilbake. Perfekt anledning det her!  Forventer et par "gjesteskribenter" til i kveld...
Synd du ikke ser de kampene vi vinner. Sist 5-2 mot Newcastle. Da spilte vi 4-1-4-1 formasjon. Noe vi faktisk har gjort mer eller mindre 2 1/2 år nå.

Hvis vi overleverer i PL med fotballen vi spiller under Bielsa så er jeg happy. Jeg vil heller ga Bielsaball og 17 plass enn Hodgson, Bruce, Big Sam, Heckingbottom og alskens kjedelige managere og 11 plass.
Vi har et marginalt forsterket mannskap fra i fjor. 1. pri er å holde plassen. Fikser Bielsa det, er jeg strålende fornøyd. Vi bygger forhåpentligvis stein på stein, og etterhvert blir trolig Ayling, Cooper, Alioski, Dallas erstattet med noe bedre slik at vi kan gjøre nok et steg. Pr i dag har vi en CC-stall
« Siste redigering: Desember 20, 2020, 20:57:40 av Sterland »

bmoen

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

At du dukker opp etter et tap er vel egentlig ingen overraskelse. At Bielsa sender laget ut for å angripe burde heller ikke være noen overraskelse. Som man kanskje har fått med seg etter hvert har Bielsa en plan - plan A. Plan B er å gjøre plan A bedre. Det er naturlig å være skuffet etter en slik kamp og resultat, men når du skriver det du skriver... Hvor har du vært de siste sesongene? Bielsa har jo allerede overlevd i over 2 år i en storklubb. Og i mine øyne har Bielsas fotballfilosofi fungert utmerket både underholdnings-og resultatmessig om man ser det litt større bildet enn akkurat kampen i dag.

Hvis du mener at Bielsas filosofi fungerer utmerket ved at Leeds i særklasse har sluppet inn flest mål denne sesongen så får du mene det. Jeg er egentlig ikke skuffet da jeg regner med at slike kalastap fort forekommer i Leeds- kamper. Det funket til slutt i championship der det er mere tut og kjør. Men tror du Bielsa hadde overlevd i Barcelona med denn planen. Og det virker som om du er mer opptatt av at jeg er her på forumet eller ikke. Hvor lenge har du vært Ledds-supporter? Jeg har vært det siden 1964.
?
BMo - Leeds-fan siden 1964

asbfjell

Klich uttalte etter kampen mot Wolves at var glad for midtukekamper, for da ble det færre treninger. Etter dagens opptreden ligger det vel heller an til mer trening og færre kamper den nærmeste tiden for den karen.

Klich's dalende formkurve, kombinert med manglende alternativer, fører forhåpentligvis til at jakten på en drivende midtbanemann nå blir intensivert.

Hallgeir *

Jeg tenker at en del av nøkkelen for oss i denne kampen er å følge med på Bruno Fernandes, begrense hans offensive delaktighet og helst være raske i ballpress spesielt mot ham. Han vil være en del av nøkkelen til Man U suksess, ved siden av Rashford. I vår spillestil så tror jeg det er viktig at vi tenker på sikring der hvor Rashford kommer rettvendt mann/mann for å begrense rom for avslutninger.  Disse to kan skape oss trøbbel, ved siden av defensive dødballer såklart.
Dersom vi fortsetter i samme spor som mot Newcastle og er tilnærmet like effektive foran mål (eller bedre) så kan vi klare å kapre 3 poeng på Old Trafford. Det er ikke umulig !  Laget vårt har fortsatt utviklingspotensiale, vi er ikke noe ferdig produkt.  Vi spiller fortsatt med mesteparten av CS gjengen. Hvilket er utrolig.  Man U sliter med stopperne sine, som ikke alltid er i sync. Håper vi kan utnytte dette.  Jeg innbiller meg at vi faktisk kan score 2 eller 3 mål idag, og da er det bare spørsmål om hvor gode vi er defensivt ??    Jeg tipper en 3-2 seier til oss faktisk, Bamford, Klich og Raphinha.

Helt enig. Mener også Fernandes har vært nøkkelen for ManUs forholdsvis gode høst så langt; han må nøytraliseres. Det er faktisk en del gråstein i dette laget, og jeg mener at det langt fra er umulig å slå dem på en god dag.

Det er 25 år og 4 dager siden vi banka dem julaften 1995. La oss gjøre noe lignende!

Og på OT har vi ikke tatt tre poeng siden 1982.


Palle bommet med åtte dager.
Hallgeir bommet med ett år.

Jaja, er liksom ikke Leeds-folkets dag i dag...  ;)


Jeg skulle egentlig skrive 81/82 - sesongen.

Husker godt at Brian Flynn skåret kampens eneste mål, og at Gordon McQueen på ManU uttalte at Leeds spilte så defensivt at han undret seg over at ikke spillerne gikk baklengs inn i lag-bussen etter kampen.

Beklager sleiven.
« Siste redigering: Desember 20, 2020, 21:08:21 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Det har du sldri opplevd med Bielsa heller  ;)

Velkommen tilbake. Perfekt anledning det her!  Forventer et par "gjesteskribenter" til i kveld...
Synd du ikke ser de kampene vi vinner. Sist 5-2 mot Newcastle. Da spilte vi 4-1-4-1 formasjon. Noe vi faktisk har gjort mer eller mindre 2 1/2 år nå.

Hvis vi overleverer i PL med fotballen vi spiller under Bielsa så er jeg happy. Jeg vil heller ga Bielsaball og 17 plass enn Hodgson, Bruce, Big Sam, Heckingbottom og alskens kjedelige managere og 11 plass.
Vi har et marginalt forsterket mannskap fra i fjor. 1. pri er å holde plassen. Fikser Bielsa det, er jeg strålende fornøyd. Vi bygger forhåpentligvis stein på stein, og etterhvert blir forhåpentligvis Ayling, Cooper, Alioski, Dallas erstattet med noe bedre slik at vi kan gjøre nok et steg. Pr i dag har vi en CC-stall

Veldig enig med det Sterland skriver her.  I sommer fikk vi vel 4 nye forsterkninger i forhold til fjorårets stall.  I tillegg mistet vi den beste stopperen vi har hatt på mange år.  Og han ble egentlig skapt av Bielsa.  Ingen hadde nærmest hørt om fyren tidligere.
Det er veldig ydmykende å tape 6-2 mot vår historisk største rival i spillet.  Men Bielsa er den som har gjort det slik at vi igjen får møte dem i topp kamper.
Denne kamelen får vi svelge.  Målet i år er å berge plassen i PL.  Foreløpig ligger vi brukbart an til å klare det.  Vi må sørge for å ta de poengene vi trenger etter hvert.  Spillestilen vår tilsier at vi vil gå på flere smeller samtidig som vi vil ta poeng slik som not Newcastle.
Vi trenger 3-4 sesonger til for å bygge opp laget videre og forsterke i de leddene der vi sliter i dag.  3-4 nye neste sesong, 2-3 etter det og finpussing sesongene etter der igjen vil gjøre susen.  Pri en denne sesongen er å overleve.  Noe Bielsa viste klart med de byttene han gjorde etter 1. omgang.

MOT
Medlem 94237

Kato

Klich uttalte etter kampen mot Wolves at var glad for midtukekamper, for da ble det færre treninger. Etter dagens opptreden ligger det vel heller an til mer trening og færre kamper den nærmeste tiden for den karen.

Klich's dalende formkurve, kombinert med manglende alternativer, fører forhåpentligvis til at jakten på en drivende midtbanemann nå blir intensivert.

Det skal du bare glemme. Han er førstemann på lagoppstillinga. Hver kamp.
 

Eriksen55

Klich uttalte etter kampen mot Wolves at var glad for midtukekamper, for da ble det færre treninger. Etter dagens opptreden ligger det vel heller an til mer trening og færre kamper den nærmeste tiden for den karen.

Klich's dalende formkurve, kombinert med manglende alternativer, fører forhåpentligvis til at jakten på en drivende midtbanemann nå blir intensivert.

Det skal du bare glemme. Han er førstemann på lagoppstillinga. Hver kamp.

Han er nok det. Men etter de 3-4 siste så er nok mangel på alternativ en faktor til det.

Tipper litt Polsk julemat og litt brigg sørger for at vi får se Klich i toppform i romjula. Usedvanlig viktig spiller.

Kontakinte

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.
Gratulerer, tror dette er det dummeste innlegget jeg har lest siden opprykket  :o

bmoen

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Det har du sldri opplevd med Bielsa heller  ;)

Velkommen tilbake. Perfekt anledning det her!  Forventer et par "gjesteskribenter" til i kveld...
Synd du ikke ser de kampene vi vinner. Sist 5-2 mot Newcastle. Da spilte vi 4-1-4-1 formasjon. Noe vi faktisk har gjort mer eller mindre 2 1/2 år nå.

Hvis vi overleverer i PL med fotballen vi spiller under Bielsa så er jeg happy. Jeg vil heller ga Bielsaball og 17 plass enn Hodgson, Bruce, Big Sam, Heckingbottom og alskens kjedelige managere og 11 plass.
Vi har et marginalt forsterket mannskap fra i fjor. 1. pri er å holde plassen. Fikser Bielsa det, er jeg strålende fornøyd. Vi bygger forhåpentligvis stein på stein, og etterhvert blir forhåpentligvis Ayling, Cooper, Alioski, Dallas erstattet med noe bedre slik at vi kan gjøre nok et steg. Pr i dag har vi en CC-stall

Veldig enig med det Sterland skriver her.  I sommer fikk vi vel 4 nye forsterkninger i forhold til fjorårets stall.  I tillegg mistet vi den beste stopperen vi har hatt på mange år.  Og han ble egentlig skapt av Bielsa.  Ingen hadde nærmest hørt om fyren tidligere.
Det er veldig ydmykende å tape 6-2 mot vår historisk største rival i spillet.  Men Bielsa er den som har gjort det slik at vi igjen får møte dem i topp kamper.
Denne kamelen får vi svelge.  Målet i år er å berge plassen i PL.  Foreløpig ligger vi brukbart an til å klare det.  Vi må sørge for å ta de poengene vi trenger etter hvert.  Spillestilen vår tilsier at vi vil gå på flere smeller samtidig som vi vil ta poeng slik som not Newcastle.
Vi trenger 3-4 sesonger til for å bygge opp laget videre og forsterke i de leddene der vi sliter i dag.  3-4 nye neste sesong, 2-3 etter det og finpussing sesongene etter der igjen vil gjøre susen.  Pri en denne sesongen er å overleve.  Noe Bielsa viste klart med de byttene han gjorde etter 1. omgang.

MOT

Det spiller egentlig ingen rolle hvilken formasjon Leeds spiller i så lenge  hele hurven sendes framover på banen og dermed blottlegger seg fullstendig. Det er jo fritt fram for motstanderen ved hver kontring, pip åpent. Det er det som er problemet.
BMo - Leeds-fan siden 1964