Skrevet av Emne: Kamp vs Manchester United #Old Trafford søndag 20.12 kl 1730 TV2 Sport Premium  (Lest 23761 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

asbfjell

Jeg tenker at en del av nøkkelen for oss i denne kampen er å følge med på Bruno Fernandes, begrense hans offensive delaktighet og helst være raske i ballpress spesielt mot ham. Han vil være en del av nøkkelen til Man U suksess, ved siden av Rashford. I vår spillestil så tror jeg det er viktig at vi tenker på sikring der hvor Rashford kommer rettvendt mann/mann for å begrense rom for avslutninger.  Disse to kan skape oss trøbbel, ved siden av defensive dødballer såklart.
Dersom vi fortsetter i samme spor som mot Newcastle og er tilnærmet like effektive foran mål (eller bedre) så kan vi klare å kapre 3 poeng på Old Trafford. Det er ikke umulig !  Laget vårt har fortsatt utviklingspotensiale, vi er ikke noe ferdig produkt.  Vi spiller fortsatt med mesteparten av CS gjengen. Hvilket er utrolig.  Man U sliter med stopperne sine, som ikke alltid er i sync. Håper vi kan utnytte dette.  Jeg innbiller meg at vi faktisk kan score 2 eller 3 mål idag, og da er det bare spørsmål om hvor gode vi er defensivt ??    Jeg tipper en 3-2 seier til oss faktisk, Bamford, Klich og Raphinha.

Helt enig. Mener også Fernandes har vært nøkkelen for ManUs forholdsvis gode høst så langt; han må nøytraliseres. Det er faktisk en del gråstein i dette laget, og jeg mener at det langt fra er umulig å slå dem på en god dag.

Det er 25 år og 4 dager siden vi banka dem julaften 1995. La oss gjøre noe lignende!

Og på OT har vi ikke tatt tre poeng siden 1982.


Palle bommet med åtte dager.
Hallgeir bommet med ett år.

Jaja, er liksom ikke Leeds-folkets dag i dag...  ;)


Jeg skulle egentlig skrive 81/82 - sesongen.

Husker godt at Brian Flynn skåret kampens eneste mål, og at Gordon McQueen på ManU uttalte at Leeds spilte så defensivt at han undret seg over at ikke spillerne gikk baklengs inn i lag-bussen etter kampen.

Beklager sleiven.

Kampen ble spilt i februar 1981, Hallgeir. Altså 80/81.

Begge sleivene er tilgitt.  ;)
Blir liksom småtterier sammenlignet med alle sleivene på Old Trafford

Hallgeir *

Jeg tenker at en del av nøkkelen for oss i denne kampen er å følge med på Bruno Fernandes, begrense hans offensive delaktighet og helst være raske i ballpress spesielt mot ham. Han vil være en del av nøkkelen til Man U suksess, ved siden av Rashford. I vår spillestil så tror jeg det er viktig at vi tenker på sikring der hvor Rashford kommer rettvendt mann/mann for å begrense rom for avslutninger.  Disse to kan skape oss trøbbel, ved siden av defensive dødballer såklart.
Dersom vi fortsetter i samme spor som mot Newcastle og er tilnærmet like effektive foran mål (eller bedre) så kan vi klare å kapre 3 poeng på Old Trafford. Det er ikke umulig !  Laget vårt har fortsatt utviklingspotensiale, vi er ikke noe ferdig produkt.  Vi spiller fortsatt med mesteparten av CS gjengen. Hvilket er utrolig.  Man U sliter med stopperne sine, som ikke alltid er i sync. Håper vi kan utnytte dette.  Jeg innbiller meg at vi faktisk kan score 2 eller 3 mål idag, og da er det bare spørsmål om hvor gode vi er defensivt ??    Jeg tipper en 3-2 seier til oss faktisk, Bamford, Klich og Raphinha.

Helt enig. Mener også Fernandes har vært nøkkelen for ManUs forholdsvis gode høst så langt; han må nøytraliseres. Det er faktisk en del gråstein i dette laget, og jeg mener at det langt fra er umulig å slå dem på en god dag.

Det er 25 år og 4 dager siden vi banka dem julaften 1995. La oss gjøre noe lignende!

Og på OT har vi ikke tatt tre poeng siden 1982.


Palle bommet med åtte dager.
Hallgeir bommet med ett år.

Jaja, er liksom ikke Leeds-folkets dag i dag...  ;)


Jeg skulle egentlig skrive 81/82 - sesongen.

Husker godt at Brian Flynn skåret kampens eneste mål, og at Gordon McQueen på ManU uttalte at Leeds spilte så defensivt at han undret seg over at ikke spillerne gikk baklengs inn i lag-bussen etter kampen.

Beklager sleiven.

Kampen ble spilt i februar 1981, Hallgeir. Altså 80/81.

Begge sleivene er tilgitt.  ;)
Blir liksom småtterier sammenlignet med alle sleivene på Old Trafford

Uff, sånn kan det gå.

Her blir man (heldigvis) raskt arrestert når fakta ikke sjekkes ordentlig.  :-\
Super Leeds since 1968

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

At du dukker opp etter et tap er vel egentlig ingen overraskelse. At Bielsa sender laget ut for å angripe burde heller ikke være noen overraskelse. Som man kanskje har fått med seg etter hvert har Bielsa en plan - plan A. Plan B er å gjøre plan A bedre. Det er naturlig å være skuffet etter en slik kamp og resultat, men når du skriver det du skriver... Hvor har du vært de siste sesongene? Bielsa har jo allerede overlevd i over 2 år i en storklubb. Og i mine øyne har Bielsas fotballfilosofi fungert utmerket både underholdnings-og resultatmessig om man ser det litt større bildet enn akkurat kampen i dag.

Hvis du mener at Bielsas filosofi fungerer utmerket ved at Leeds i særklasse har sluppet inn flest mål denne sesongen så får du mene det. Jeg er egentlig ikke skuffet da jeg regner med at slike kalastap fort forekommer i Leeds- kamper. Det funket til slutt i championship der det er mere tut og kjør. Men tror du Bielsa hadde overlevd i Barcelona med denn planen. Og det virker som om du er mer opptatt av at jeg er her på forumet eller ikke. Hvor lenge har du vært Ledds-supporter? Jeg har vært det siden 1964.
?

Jeg mener ikke at det er utmerket å ha sluppet inn flest i PL. Det ville vært en rar mening å ha. Men at vi har spilt offensiv og kjempeunderholdende fotball, (også med gode defensive resultater i fjor) og rykket opp med Bielsa bak spakene er fakta. Dette er til og med gjort med en god del spillere mange karakteriserer som mye rart, f.eks middelmådige championsship-spillere. Etter mye rart ila. de siste 16 årene syns jeg det er helt fabelaktig, og med det som bakgrunn mener jeg at Bielsas fotballfilosofi har fungert utmerket. Denne sesongen har vi hatt litt innkjøringstrøbbel med forsvaret i starten, og deretter mange skader. Vi har vel knapt stilt med samme forsvarsfirer 2 kamper på rad. Det gjør det litt vanskeligere.

Om du vil diskutere om Bielsa hadde funket i Barcelona eller ikke? Aner ikke. Og har ikke tenkt å diskutere det her. Du får eventuelt starte en egen tråd om det om du vil. Jeg er muligens inhbail, men jeg regner Leeds som en storklubb og påstår derfor at Bielsa alt har overlevd over 2 år i en.

Hva den infoen skal hjelpe for vet jeg ikke, men jeg har vært Leeds supporter litt kortere enn deg siden jeg ble født på 90-tallet.

asbfjell

Klich uttalte etter kampen mot Wolves at var glad for midtukekamper, for da ble det færre treninger. Etter dagens opptreden ligger det vel heller an til mer trening og færre kamper den nærmeste tiden for den karen.

Klich's dalende formkurve, kombinert med manglende alternativer, fører forhåpentligvis til at jakten på en drivende midtbanemann nå blir intensivert.

Det skal du bare glemme. Han er førstemann på lagoppstillinga. Hver kamp.

Han er nok det. Men etter de 3-4 siste så er nok mangel på alternativ en faktor til det.

Tipper litt Polsk julemat og litt brigg sørger for at vi får se Klich i toppform i romjula. Usedvanlig viktig spiller.

TIMING
er nøkkelordet når man skal beskrive Klich.

Suveren timing på både bevegelser og pasninger kjennetegner en Klich i form.
I dag fikk vi se en Klich som var helt utenfor allfarvei - dårlig timing førte til svake pasninger og løp, åndsfraværende markeringer osv... Og når Klich ikke er PÅ, ser han ut som en daffende og veldig dårlig fotballspiller.

Klich starter mest sannsynlig mot Burnley, hvis han da ikke er like dårlig på trening i dagene før kampen.
Alternativet er - som i dag - Dallas opp på midten og Shackleton inn på høyreback.

HåvardK

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Det har du sldri opplevd med Bielsa heller  ;)

Velkommen tilbake. Perfekt anledning det her!  Forventer et par "gjesteskribenter" til i kveld...
Synd du ikke ser de kampene vi vinner. Sist 5-2 mot Newcastle. Da spilte vi 4-1-4-1 formasjon. Noe vi faktisk har gjort mer eller mindre 2 1/2 år nå.

Hvis vi overleverer i PL med fotballen vi spiller under Bielsa så er jeg happy. Jeg vil heller ga Bielsaball og 17 plass enn Hodgson, Bruce, Big Sam, Heckingbottom og alskens kjedelige managere og 11 plass.
Vi har et marginalt forsterket mannskap fra i fjor. 1. pri er å holde plassen. Fikser Bielsa det, er jeg strålende fornøyd. Vi bygger forhåpentligvis stein på stein, og etterhvert blir forhåpentligvis Ayling, Cooper, Alioski, Dallas erstattet med noe bedre slik at vi kan gjøre nok et steg. Pr i dag har vi en CC-stall

Veldig enig med det Sterland skriver her.  I sommer fikk vi vel 4 nye forsterkninger i forhold til fjorårets stall.  I tillegg mistet vi den beste stopperen vi har hatt på mange år.  Og han ble egentlig skapt av Bielsa.  Ingen hadde nærmest hørt om fyren tidligere.
Det er veldig ydmykende å tape 6-2 mot vår historisk største rival i spillet.  Men Bielsa er den som har gjort det slik at vi igjen får møte dem i topp kamper.
Denne kamelen får vi svelge.  Målet i år er å berge plassen i PL.  Foreløpig ligger vi brukbart an til å klare det.  Vi må sørge for å ta de poengene vi trenger etter hvert.  Spillestilen vår tilsier at vi vil gå på flere smeller samtidig som vi vil ta poeng slik som not Newcastle.
Vi trenger 3-4 sesonger til for å bygge opp laget videre og forsterke i de leddene der vi sliter i dag.  3-4 nye neste sesong, 2-3 etter det og finpussing sesongene etter der igjen vil gjøre susen.  Pri en denne sesongen er å overleve.  Noe Bielsa viste klart med de byttene han gjorde etter 1. omgang.

MOT
Vi trenger nok 3-4 sesonger til for å bygge opp et slagkraftig PL-lag. Bielsa vil nok forlate oss før den tid, og da er jeg spent på hva slags type manager som tar over. Jeg er imidlertid temmelig overbevist om at neste manager vil kjøre noe annet enn mann-mann defensivt. Og det finnes gode grunner til det.

Torpe-do

Off. Dette vart flaut..!
Håpar karane lærer av i dag, og legg det bak seg.

Ekstra ille at det er akkurat ManU, men f heller.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bmoen

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

At du dukker opp etter et tap er vel egentlig ingen overraskelse. At Bielsa sender laget ut for å angripe burde heller ikke være noen overraskelse. Som man kanskje har fått med seg etter hvert har Bielsa en plan - plan A. Plan B er å gjøre plan A bedre. Det er naturlig å være skuffet etter en slik kamp og resultat, men når du skriver det du skriver... Hvor har du vært de siste sesongene? Bielsa har jo allerede overlevd i over 2 år i en storklubb. Og i mine øyne har Bielsas fotballfilosofi fungert utmerket både underholdnings-og resultatmessig om man ser det litt større bildet enn akkurat kampen i dag.

Hvis du mener at Bielsas filosofi fungerer utmerket ved at Leeds i særklasse har sluppet inn flest mål denne sesongen så får du mene det. Jeg er egentlig ikke skuffet da jeg regner med at slike kalastap fort forekommer i Leeds- kamper. Det funket til slutt i championship der det er mere tut og kjør. Men tror du Bielsa hadde overlevd i Barcelona med denn planen. Og det virker som om du er mer opptatt av at jeg er her på forumet eller ikke. Hvor lenge har du vært Ledds-supporter? Jeg har vært det siden 1964.
?

Jeg mener ikke at det er utmerket å ha sluppet inn flest i PL. Det ville vært en rar mening å ha. Men at vi har spilt offensiv og kjempeunderholdende fotball, (også med gode defensive resultater i fjor) og rykket opp med Bielsa bak spakene er fakta. Dette er til og med gjort med en god del spillere mange karakteriserer som mye rart, f.eks middelmådige championsship-spillere. Etter mye rart ila. de siste 16 årene syns jeg det er helt fabelaktig, og med det som bakgrunn mener jeg at Bielsas fotballfilosofi har fungert utmerket. Denne sesongen har vi hatt litt innkjøringstrøbbel med forsvaret i starten, og deretter mange skader. Vi har vel knapt stilt med samme forsvarsfirer 2 kamper på rad. Det gjør det litt vanskeligere.

Om du vil diskutere om Bielsa hadde funket i Barcelona eller ikke? Aner ikke. Og har ikke tenkt å diskutere det her. Du får eventuelt starte en egen tråd om det om du vil. Jeg er muligens inhbail, men jeg regner Leeds som en storklubb og påstår derfor at Bielsa alt har overlevd over 2 år i en.

Hva den infoen skal hjelpe for vet jeg ikke, men jeg har vært Leeds supporter litt kortere enn deg siden jeg ble født på 90-tallet.

Poenget mitt er at selv om det førte til opprykk i fjor, så holder det ikke forsvarsmessig i premier League. Det er stort sett de fleste enige om inkl. TV-kommentatorer og andre forståsegpåere. Og når Leeds i tillegg må ha en hel haug med sjanser før de scorer, blir det vanskelig.
BMo - Leeds-fan siden 1964

Eriksen55

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Det har du sldri opplevd med Bielsa heller  ;)

Velkommen tilbake. Perfekt anledning det her!  Forventer et par "gjesteskribenter" til i kveld...
Synd du ikke ser de kampene vi vinner. Sist 5-2 mot Newcastle. Da spilte vi 4-1-4-1 formasjon. Noe vi faktisk har gjort mer eller mindre 2 1/2 år nå.

Hvis vi overleverer i PL med fotballen vi spiller under Bielsa så er jeg happy. Jeg vil heller ga Bielsaball og 17 plass enn Hodgson, Bruce, Big Sam, Heckingbottom og alskens kjedelige managere og 11 plass.
Vi har et marginalt forsterket mannskap fra i fjor. 1. pri er å holde plassen. Fikser Bielsa det, er jeg strålende fornøyd. Vi bygger forhåpentligvis stein på stein, og etterhvert blir forhåpentligvis Ayling, Cooper, Alioski, Dallas erstattet med noe bedre slik at vi kan gjøre nok et steg. Pr i dag har vi en CC-stall

Veldig enig med det Sterland skriver her.  I sommer fikk vi vel 4 nye forsterkninger i forhold til fjorårets stall.  I tillegg mistet vi den beste stopperen vi har hatt på mange år.  Og han ble egentlig skapt av Bielsa.  Ingen hadde nærmest hørt om fyren tidligere.
Det er veldig ydmykende å tape 6-2 mot vår historisk største rival i spillet.  Men Bielsa er den som har gjort det slik at vi igjen får møte dem i topp kamper.
Denne kamelen får vi svelge.  Målet i år er å berge plassen i PL.  Foreløpig ligger vi brukbart an til å klare det.  Vi må sørge for å ta de poengene vi trenger etter hvert.  Spillestilen vår tilsier at vi vil gå på flere smeller samtidig som vi vil ta poeng slik som not Newcastle.
Vi trenger 3-4 sesonger til for å bygge opp laget videre og forsterke i de leddene der vi sliter i dag.  3-4 nye neste sesong, 2-3 etter det og finpussing sesongene etter der igjen vil gjøre susen.  Pri en denne sesongen er å overleve.  Noe Bielsa viste klart med de byttene han gjorde etter 1. omgang.

MOT

Det spiller egentlig ingen rolle hvilken formasjon Leeds spiller i så lenge  hele hurven sendes framover på banen og dermed blottlegger seg fullstendig. Det er jo fritt fram for motstanderen ved hver kontring, pip åpent. Det er det som er problemet.

Ikke vinner vi ligaen og ikke rykker vi ned. Da er jeg takknemlig for at vi hver kamp tråkker gasspedalen i bånn! Kjipt når det går dårlig, fantastisk gøy mår det går bra!

Å forsvare seg til en 14 plass med lange baller og kriging i feltet er kjedelig!

Tom S

Bielsa på spørsmål om han vurderer å endre approach:

NO NO.

Hadde du forventet et annet svar?
COME ON LEEDS !!

leedslife

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Jeg skal faktisk stå litt opp for deg her. Synes det er helt greie spørsmål å stille.
Personlig er jeg litt tom. Er ikke fly forbanna, men kanskje mest veldig overrasket. Overrasket over at det er mulig å være så naiv, uredd og ekstremt selvsikker på sin egen fotballfilosofi.

Det er jo direkte galskap å gå opp slik mot et av de beste kontringslagene i ligaen. I tillegg mot spillere som spiller på absolutt høyeste nivå i form av kamper ute i Europa siste årene, selv om de har mistet litt veien etter Ferguson. Historien på vår side er jo for mange år mot Histon og pisten nedover i divisjonene. Klubbhistorien vår siste 16 årene er jo ikke akkurat tuftet på vinnermentalitet og vi er jo langt fra klar til å ta opp den kampen enda.

Andre managere hadde jo blitt slaktet for kampplanen idag. Noen kanskje også sparket? men at vi tør og måten vi gjennomfører det på så tror jeg de fleste nøytrale supportere elsker det og har mer sympati med oss og sitter litt igjen med at fotballen vinner på dette. Akkurat idag holder denne filosofien til at man får en ny sesong i PL, men spørsmålet er om det holder helt inn når sesongen gjøres opp.

Når du snakker om storklubb tolker jeg det dit enn at du snakker om klubber som kjemper om førsteplasser og de største trofeene og akkurat som deg tviler jeg sterkt på at et slik tankesett og måte å spille fotball på ville vart lenge i klubber der man skal være best. Det viser vel trofeetskapet til Bielsa også selv om han går alle sine kollegaer en høy gang når det kommer til kunnskap, engasjement osv osv.
Det er vel mer en berikelse for fotballsupporteren enn i premieskapet til de grådige eierene rundt omkring.
« Siste redigering: Desember 20, 2020, 21:50:30 av leedslife »

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

At du dukker opp etter et tap er vel egentlig ingen overraskelse. At Bielsa sender laget ut for å angripe burde heller ikke være noen overraskelse. Som man kanskje har fått med seg etter hvert har Bielsa en plan - plan A. Plan B er å gjøre plan A bedre. Det er naturlig å være skuffet etter en slik kamp og resultat, men når du skriver det du skriver... Hvor har du vært de siste sesongene? Bielsa har jo allerede overlevd i over 2 år i en storklubb. Og i mine øyne har Bielsas fotballfilosofi fungert utmerket både underholdnings-og resultatmessig om man ser det litt større bildet enn akkurat kampen i dag.

Hvis du mener at Bielsas filosofi fungerer utmerket ved at Leeds i særklasse har sluppet inn flest mål denne sesongen så får du mene det. Jeg er egentlig ikke skuffet da jeg regner med at slike kalastap fort forekommer i Leeds- kamper. Det funket til slutt i championship der det er mere tut og kjør. Men tror du Bielsa hadde overlevd i Barcelona med denn planen. Og det virker som om du er mer opptatt av at jeg er her på forumet eller ikke. Hvor lenge har du vært Ledds-supporter? Jeg har vært det siden 1964.
?

Jeg mener ikke at det er utmerket å ha sluppet inn flest i PL. Det ville vært en rar mening å ha. Men at vi har spilt offensiv og kjempeunderholdende fotball, (også med gode defensive resultater i fjor) og rykket opp med Bielsa bak spakene er fakta. Dette er til og med gjort med en god del spillere mange karakteriserer som mye rart, f.eks middelmådige championsship-spillere. Etter mye rart ila. de siste 16 årene syns jeg det er helt fabelaktig, og med det som bakgrunn mener jeg at Bielsas fotballfilosofi har fungert utmerket. Denne sesongen har vi hatt litt innkjøringstrøbbel med forsvaret i starten, og deretter mange skader. Vi har vel knapt stilt med samme forsvarsfirer 2 kamper på rad. Det gjør det litt vanskeligere.

Om du vil diskutere om Bielsa hadde funket i Barcelona eller ikke? Aner ikke. Og har ikke tenkt å diskutere det her. Du får eventuelt starte en egen tråd om det om du vil. Jeg er muligens inhbail, men jeg regner Leeds som en storklubb og påstår derfor at Bielsa alt har overlevd over 2 år i en.

Hva den infoen skal hjelpe for vet jeg ikke, men jeg har vært Leeds supporter litt kortere enn deg siden jeg ble født på 90-tallet.

Poenget mitt er at selv om det førte til opprykk i fjor, så holder det ikke forsvarsmessig i premier League. Det er stort sett de fleste enige om inkl. TV-kommentatorer og andre forståsegpåere. Og når Leeds i tillegg må ha en hel haug med sjanser før de scorer, blir det vanskelig.

Med dagens kamp friskt i minne kan jeg være enig i at en del av det vi har vist defensivt ikke holde mål. Men så var det dette med kvaliteten på de som spiller der bak og det å få samkjørt en forsvarsfirer da. Og at vi trenger en haug med sjanser før vi scorer velger jeg å skylde på enkeltspillere på fremfor filosofien.

ar9

Sier vel alt om hvordan Bielsa synes det fungerte når han byttet de to spillerne med størst klippekort til pause.

Vi får bare tåle noen sånne denne sesongen så lenge vi plukker nok 3.poengere til å berge plassen.

Så er det nok mer enn stadion vi må oppgradere for å spise kirsebær med de store gutta i klassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

baste

Så WBA mot Villa... omg...snakker om rævafotball...WBA hadde 1.. en ! avslutning på mål, og ett rødt kort.
BHA vs S.U var og ett stort gjesp...

Trur vi skal heve oss over dette stygge tapet, og ha tiltro til at Bielsa klarer å sørge for at vi klarer oss i PL. Førr det var målet ( eller topp 10 ).

Penger kommer snart inn, ER skal snart bygges ut til å ta 60 k tilskuere.

Ingen grunn til å tvile på AR og Bielsa.

Husk at 2 av storkjøpene våre er ute med skade, begge midtstoppere.. vi vil variere mye. Men jaggu mæ snakka alle om Leeds og innsatsen deres, hvor sykt godt trent de er... morro å væree Leeds fan, bortsett fra når vi får disse sure sure tapene...


Come on Leeds, GOD JUL folks

TK20

Burde hatt fem mål på Old Trafford. Det er da i det minste noe.

TK20

Var det bare meg eller var Raphina helt elendig i dag?

HåvardK


Trur vi skal heve oss over dette stygge tapet, og ha tiltro til at Bielsa klarer å sørge for at vi klarer oss i PL. Førr det var målet ( eller topp 10 ).

Ja, jeg gleder meg over mange gode og underholdende kamper. Men det er grenser for hva jeg greier å heve meg over uten videre. Vi kommer ikke unna at vi ble totalslaktet av et lag som faktisk ikke spilte spesielt bra. Og det kan dessverre skje oftere og oftere fremover, siden vi er så grenseløst lette å overspille når vi opplever enkle ballmist på vei over midtbanen.

Eriksen55

Har aldri opplevd en manager i premier League, eller noen andre  steder for den saks skyld, som sender laget sitt på banen med en 0-5-5 formasjon! Greit at det skal scores mål og spille offensiv fotball, men et sted går grensa. Dette holder i beste fall til å redde plassen. Enten må han endre system eller finne en annen klubb å praktisere sin fotballfilosofi i. Han kan umulig overleve som manager i noen storklubber.

Jeg skal faktisk stå litt opp for deg her. Synes det er helt greie spørsmål å stille.
Personlig er jeg litt tom. Er ikke fly forbanna, men kanskje mest veldig overrasket. Overrasket over at det er mulig å være så naiv, uredd og ekstremt selvsikker på sin egen fotballfilosofi.

Det er jo direkte galskap å gå opp slik mot et av de beste kontringslagene i ligaen. I tillegg mot spillere som spiller på absolutt høyeste nivå i form av kamper ute i Europa siste årene, selv om de har mistet litt veien etter Ferguson. Historien på vår side er jo for mange år mot Histon og pisten nedover i divisjonene. Klubbhistorien vår siste 16 årene er jo ikke akkurat tuftet på vinnermentalitet og vi er jo langt fra klar til å ta opp den kampen enda.

Andre managere hadde jo blitt slaktet for kampplanen idag. Noen kanskje også sparket? men at vi tør og måten vi gjennomfører det på så tror jeg de fleste nøytrale supportere elsker det og har mer sympati med oss og sitter litt igjen med at fotballen vinner på dette. Akkurat idag holder denne filosofien til at man får en ny sesong i PL, men spørsmålet er om det holder helt inn når sesongen gjøres opp.

Når du snakker om storklubb tolker jeg det dit enn at du snakker om klubber som kjemper om førsteplasser og de største trofeene og akkurat som deg tviler jeg sterkt på at et slik tankesett og måte å spille fotball på ville vart lenge i klubber der man skal være best. Det viser vel trofeetskapet til Bielsa også selv om han går alle sine kollegaer en høy gang når det kommer til kunnskap, engasjement osv osv.
Det er vel mer en berikelse for fotballsupporteren enn i premieskapet til de grådige eierene rundt omkring.

Jojo. Men igjen. Mål preger kamper. 2 personlige feil gjør at vi ligger under 2-0 etter tre minutter. Det er ikke naiviteten, taktikken eller galskap som gjorde at vi fikk den smellen. Håpløse personlige feil. Vi ble rystet med 1-0, så sjokkskadet ut på 2-0.

At det blir litt galskap og litt vel offensivt etter det er egentlig naturlig når vi må jage mål. Starten sitter i og vi så veldig usikre ut. Naturlig nok. Likevel klarte vi å heve spillet. Vi var best og kom til sjanser. Når det da blir 2 nye personlige feil på 3-0 og 4-0  ser vi bare dumme ut.

At United kontrer mye i andte omgang og komner til store sjanser er naturlig når vi trøkker til fremover. På 2-2 hadde aldri det samme skjedd! Bielsa hadde fortsatt gått for 3 poeng, men hadde ikke vært såå åpent bakover som på 4-1 i dag!

Alle er nok enige i at Bielsa er litt naiv. Men alle vet også at når alt sitter, så spiller vi fantastisk, ingen spiller dårlig og vi kan slå absolutt hvem som helst. Vi ser jævlagode ut, både defensivt og offensivt.
Men når ting kladder, som vi har sett ved noen tilfeller så ser vi ikke like bra ut. Enkeltspillere fremstår lettere som syndebukker i systemet til Bielsa når det "svikter". Flere ganger stopperne ser totalt hjelpesløse ut. Men hvor lett er det å være stopper når Phillips og/eller Klich har gått seg bort eller Rodrigo lager brudd i mot. 1 mot 1 er sårbart. Det er et kollektiv. Sånn er stilen!  Men I dag rakk vi ikke være naive før 2 av våre beste feilet.

I dag "sviktet" Raphinia, Klich, Rodrigo  og Phillips. Våre 4 beste spillere! Feilen dem gjorde resulterte i baklengsmål. Den feilen handler ikke om system, men sløvhet, konsentrasjon eller evt sjokk. Ingen system i verden kan gardere seg mot sånne feil.

Vi slår grusomt tilbake. Like sikkert som at vi går på både 1 eller 3 smeller til. Hyller man Bielsa når det går bra, så må man tåle at det gjør litt vondt innimellom også!

« Siste redigering: Desember 20, 2020, 22:44:23 av Eriksen55 »

HåvardK

Burde hatt fem mål på Old Trafford. Det er da i det minste noe.
Dessverre trenger vi så ekstremt mange sjanser for å greie å sette fem mål.

Eriksen55

Var det bare meg eller var Raphina helt elendig i dag?

Helt elendig var han ikke. Viste litt kvaliteter. Kunne fort scoret 2-3 mål. Har sett han langt bedre i tidligere kamper. Fortsatt beste Leeds vingen på banen.

Kato

Var det bare meg eller var Raphina helt elendig i dag?

Jeg er helt enig. Syns han var helt grusom.
 

Kato

Forsvarsspillet vårt så langt denne sesongen er svakest i Premier League, det er bare å ta en titt på tabellen så ser man det. Defensiv dødball ganske sikkert dårligst av alle lag i alle toppdivisjoner i hele Europa.

At vi fortsatt skal rendyrke en fantastisk spillestil under Bielsa er jeg helt enig i. MEN, det må da være mulig å ha en plan B. Galskap det vi driver med i dag. Vær takknemlig for at vi ikke fikk 10 i hatten.

For de som snakker om personlige feil. Disse feilene kommer av en grunn, motstandere som er så raske og gode gjør at det blir feil på feil hos oss. Vi presses til feil.

Det er en mager trøst å si vi kunne scoret fem. For vi kunne jaggu fått både 10 og 12 i hatten.

Å skulle spille den samme fotballen, uavhengig av hvilket spillemateriell du har tilgjengelig, mener jeg er en klar svakhet. Vi blir forutsigbare, og vi får ikke utnyttet spillernes egenskaper på en best mulig måte. I dag hadde Cooper og Ayling vært best om de kunne stå bak under trykk og rense unna. Ikke bli sendt ut på lange løpeturer mot James, Martial og Rashford. I tillegg er vi et godt kontringslag, som Manchester United. Hva i all verden hadde vært gæærnt med å legge seg lengre ned, stenge rom, og kjøre overganger. Neida, vi spilte 45 minutter uten sentral midtbane, tømt og rømt.
« Siste redigering: Desember 20, 2020, 23:04:13 av Kato »
 

leedslife

Tror også det vil ta mange år (sesonger)før man faktisk får se et forsvar igjen som ikke kan forsvare.
Mangler tempo, duellstyrke i lufta og egenskaper 1 mot 1. de er jo god på fleste andre ting enn å forsvare seg. Veldig spesielt. Men nå spiller vi jo med to egentlige vinger som backer og en back som stopper.
Heldigvis skal vi ikke opp så mye mot så gode ballspillere. Grenset til komitimen baki der gjennom hele kampen. At man kan bli dratt av på den måten på et slikt nivå er jo sjeldent man ser så ofte gjennom en kamp.
Er jo også fryktelig uflaks at Llorente, Koch, Berardi og kanskje Cooper er ute?
Tror vi skal score 3-4 mål fremover. For slippe inn vil vi gjøre.

Er det noe håp om å kunne se Llorente snart eller er det Forshaw syndromet som har tatt han?

Hadde manu ville hadde de scoret 10-11 mål ikveld. Det var en vanvittig opplevelse som vil sitte igjen i lang tid.
« Siste redigering: Desember 20, 2020, 23:08:58 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Er det noe håp om å kunne se Llorente snart eller er det Forshaw syndromet som har tatt han?
Skal trene (med laget) igjen fra i morgen, sa Bielsa på pressern. Mest sannsynlig kommer vel neste kamp for tidlig for ham da...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife



Er det noe håp om å kunne se Llorente snart eller er det Forshaw syndromet som har tatt han?
Skal trene (med laget) igjen fra i morgen, sa Bielsa på pressern. Mest sannsynlig kommer vel neste kamp for tidlig for ham da...

Og det er Burnley og dødballer neste?

asbfjell

Patrick Bamford uttaler seg om Bielsa's måte å spille på etter dagens kamp.

Og Bamford er spot on!

He said: "We're fully behind the manager, we know what he demands and the high levels that he demands. Ultimately if we play exactly the way he wants to we'd win the game - we'd win every match.

"But we're human and we make errors and sometimes we're not quite at it. It's fine margins. If we win the ball, outside their 18 yard box and it's a great chance to score, but if we're a little bit late on the press we're caught out."


Vi skal slettes ikke endre spillestil!

Vi skal terpe og terpe, og samtidig gradvis bytte ut spillere med nye og bedre spillere.

leedslife

Selv om det er helt irrelevant, men hvordan er det mulig for en ung gutt med ok syn og gange å blåse den sjansen til Harrison? 6 meter.
Er det fordi han må tenke? Rett og slett får for god tid?
Gå fra å blåse inn en kule mot Newcastle på kunstnerisk vis til å ikke treffe mål på den idag. Jeg bare forstår det ikke

auren

Selv om det er helt irrelevant, men hvordan er det mulig for en ung gutt med ok syn og gange å blåse den sjansen til Harrison? 6 meter.
Er det fordi han må tenke? Rett og slett får for god tid?
Gå fra å blåse inn en kule mot Newcastle på kunstnerisk vis til å ikke treffe mål på den idag. Jeg bare forstår det ikke

Kan det ha med at det bor lite fotball i gutten?  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Selv om det er helt irrelevant, men hvordan er det mulig for en ung gutt med ok syn og gange å blåse den sjansen til Harrison? 6 meter.
Er det fordi han må tenke? Rett og slett får for god tid?
Gå fra å blåse inn en kule mot Newcastle på kunstnerisk vis til å ikke treffe mål på den idag. Jeg bare forstår det ikke

Kan det ha med at det bor lite fotball i gutten?  ;)

auren

 ;D
Kan umulig være det. Har sett de med litt for stor mage og litt for liten drakt sette sånne i pauseunderholdninga når det står en liten gutt i mål.
Helt uforklarlig. Må jo være dybdesynet

auren

Selv om det er helt irrelevant, men hvordan er det mulig for en ung gutt med ok syn og gange å blåse den sjansen til Harrison? 6 meter.
Er det fordi han må tenke? Rett og slett får for god tid?
Gå fra å blåse inn en kule mot Newcastle på kunstnerisk vis til å ikke treffe mål på den idag. Jeg bare forstår det ikke

Kan det ha med at det bor lite fotball i gutten?  ;)

auren

 ;D
Kan umulig være det. Har sett de med litt for stor mage og litt for liten drakt sette sånne i pauseunderholdninga når det står en liten gutt i mål.
Helt uforklarlig. Må jo være dybdesynet
Og det var liksom ikke snakk om å sneie stolpen heller. Var vel en god meter til siden? Godt det kom på 2-6 og ikke i et mer avgjørende øyeblikk.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Enkelt og godt oppsummert av Bielsa:

"When you lose, everyone criticises the style. When you win, you are praised for it. You just have to take it on board."

Men fryktelig frustrerende at det skal svinge slik fra kamp til kamp...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.