Skrevet av Emne: Kamp vs Manchester United #Old Trafford søndag 20.12 kl 1730 TV2 Sport Premium  (Lest 24027 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Blank_File

Anbefaler virkelig TSB sin matchball pod etter denne kampen, hjalp iallefall meg å litt lysere på det

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Takk for tips. Jeg er også et hakk roligere etter den. Det hjalp. Etter ei natt med mye dømming og elendig søvn.

palle

Palle bommet med åtte dager.
Hallgeir bommet med ett år.

Jaja, er liksom ikke Leeds-folkets dag i dag...  ;)

Matteologi var ikke mitt fag nei..
...ooo, vi vandrar saman...

asbfjell


Fælt å gå på et forsmedelig tap for Man U på den siste søndagen før jul. 
Men vi har - tro det eller ei - i tidligere tider gått på en enda verre smell på den siste advent-søndagen.

Søndag 21/12-1986 - altså nøyaktig 34 år siden i dag - møtte vi Stoke City borte.
Et drøyt år tidligere gikk vi på en kjempesmell i tilsvarende oppgjør - vi tapte hele 6-2!  Dette skulle vise seg å være begynnelsen på slutten av Eddie Gray's tid som manager i Leeds. Hans etterfølger, selveste Billy Bremner, hadde nå hatt sine første 14 måneder i sjefsstolen, og det var fremgang å spore etter en mildt sagt meget ujevn (og skuffende) 1985/86-sesong. Vi slet fremdeles litt med stabiliteten, men hang godt med, og vi hadde derfor store forhåpninger om at vi nå skulle være med å kjempe om opprykk til the bitter end. Skulle forresten også bare mangle, vi hadde jo det som på den tiden antagelig var den mest lovende midtbaneduoen i engelsk fotball: Ian Snodin og John Sheridan.

Det var dårlig med radio-overføring den søndagen, så unge lovende undertegnede valgte derfor å ringe direkte til gamle, sagnomsuste Victoria Ground i Stoke like etter kampslutt. 

Her kommer en ordrett gjengivelse av den samtalen: 

AF: "- Good afternoon. My name is Asbjørn Fjell and I'm a Leeds United fan calling you from Bergen in Norway. Could you please give me the final score from today's match between Stoke City and Leeds United? 

VIC: "- Yes indeed, Sir! Stoke won 7-2!"

AF: "... (stilhet).. I beg your pardon..?!?"

VIC: "- Stoke beat Leeds 7-2." (Servert med delvis undertrykt latter). 

AF: "- OK. Thank you very much."
Klikk.

 :)

leedslife


Fælt å gå på et forsmedelig tap for Man U på den siste søndagen før jul.
Men vi har - tro det eller ei - i tidligere tider gått på en enda verre smell på den siste advent-søndagen.

Søndag 21/12-1986 - altså nøyaktig 34 år siden i dag - møtte vi Stoke City borte.
Et drøyt år tidligere gikk vi på en kjempesmell i tilsvarende oppgjør - vi tapte hele 6-2!  Dette skulle vise seg å være begynnelsen på slutten av Eddie Gray's tid som manager i Leeds. Hans etterfølger, selveste Billy Bremner, hadde nå hatt sine første 14 måneder i sjefsstolen, og det var fremgang å spore etter en mildt sagt meget ujevn (og skuffende) 1985/86-sesong. Vi slet fremdeles litt med stabiliteten, men hang godt med, og vi hadde derfor store forhåpninger om at vi nå skulle være med å kjempe om opprykk til the bitter end. Skulle forresten også bare mangle, vi hadde jo det som på den tiden antagelig var den mest lovende midtbaneduoen i engelsk fotball: Ian Snodin og John Sheridan.

Det var dårlig med radio-overføring den søndagen, så unge lovende undertegnede valgte derfor å ringe direkte til gamle, sagnomsuste Victoria Ground i Stoke like etter kampslutt.

Her kommer en ordrett gjengivelse av den samtalen:

AF: "- Good afternoon. My name is Asbjørn Fjell and I'm a Leeds United fan calling you from Bergen in Norway. Could you please give me the final score from today's match between Stoke City and Leeds United?

VIC: "- Yes indeed, Sir! Stoke won 7-2!"

AF: "... (stilhet).. I beg your pardon..?!?"

VIC: "- Stoke beat Leeds 7-2." (Servert med delvis undertrykt latter).

AF: "- OK. Thank you very much."
Klikk.

 :)

Fantastisk ;D ;D

TK20


Fælt å gå på et forsmedelig tap for Man U på den siste søndagen før jul.
Men vi har - tro det eller ei - i tidligere tider gått på en enda verre smell på den siste advent-søndagen.

Søndag 21/12-1986 - altså nøyaktig 34 år siden i dag - møtte vi Stoke City borte.
Et drøyt år tidligere gikk vi på en kjempesmell i tilsvarende oppgjør - vi tapte hele 6-2!  Dette skulle vise seg å være begynnelsen på slutten av Eddie Gray's tid som manager i Leeds. Hans etterfølger, selveste Billy Bremner, hadde nå hatt sine første 14 måneder i sjefsstolen, og det var fremgang å spore etter en mildt sagt meget ujevn (og skuffende) 1985/86-sesong. Vi slet fremdeles litt med stabiliteten, men hang godt med, og vi hadde derfor store forhåpninger om at vi nå skulle være med å kjempe om opprykk til the bitter end. Skulle forresten også bare mangle, vi hadde jo det som på den tiden antagelig var den mest lovende midtbaneduoen i engelsk fotball: Ian Snodin og John Sheridan.

Det var dårlig med radio-overføring den søndagen, så unge lovende undertegnede valgte derfor å ringe direkte til gamle, sagnomsuste Victoria Ground i Stoke like etter kampslutt.

Her kommer en ordrett gjengivelse av den samtalen:

AF: "- Good afternoon. My name is Asbjørn Fjell and I'm a Leeds United fan calling you from Bergen in Norway. Could you please give me the final score from today's match between Stoke City and Leeds United?

VIC: "- Yes indeed, Sir! Stoke won 7-2!"

AF: "... (stilhet).. I beg your pardon..?!?"

VIC: "- Stoke beat Leeds 7-2." (Servert med delvis undertrykt latter).

AF: "- OK. Thank you very much."
Klikk.

 :)

Fantastisk ;D ;D

Haha! Imponerende hvordan dere greide å holde følge med et engelsk lag på den tiden.

Cannavaro

Herlig med digresjonen der fra Asbjørn.  Sikkert flere med meg som på 70-tallet ringte til NTB`s info telefon, sånn ca kl 18 15 hver lørdagskveld for å få resultatene opplest fra 1.divisjon i England....neglebiting for å få Leeds resultatet alltid !!

Vel, 2-6 mot Scum er fordøyd, måtte ta en laaaaang gåtur i pissregn igår for å fordøye dritten.....

Nå, idag, litt lettere til sinns...har lest litt og hørt litt ; Roy Keane, Gary Neville, Jonathan Liew i The Guardian ; alle gir ros til Leeds fordi vi er et lag full av angripere og forsvarere (selv om vår defensive struktur er den store svakheten) og vi har skapt vår egen IDENTITET !!  Jeg syns det varmer, at vi får ros og skryt tross et 2-6 tap, det sier så mye hvor langt vi er kommet !  Ja, vi spiller Bielsa ball - no matter what !! Selv etter 0-4 og 1-5 så angriper vi, ønsker å score mål, flytter folk opp høyt i banen.  Det er klart vi blir straffet mot de beste lagene, men vi er jo et Championship lag som spiller i Premier League, det er bare å stadfeste først som sist.  Men, vi har vårt eget spill, vi spiller på egne premisser.  Sjekk ut hvor mange lag som spiller på motstanderens premisser i premier League ?  det er alltid en taktikk i hver enkelt kamp.  Bielsa bryr seg ikke så mye egentlig (selv om drøssevis med timer av studier av motstanderen er konsumert).  Jeg har hatt vanskelig for å svelge 3 baklengs, 4 baklengs og 6 baklengs, alltid tenkt at en trygghet i laget skapes defensivt, ved å være gjerrig. Men, ønsker vi å forsvare oss i 90 minutter i hver kamp ??  Ligge dypt og parkere bussen ??  Nei, fotball handler om å angripe og score mål, helst flere enn motstanderen.  Virker Bielsa fotballen naiv ? Skulle vi respektert motstandere i PL noe mer ?  Eller har vi "råd" til å spille slik fortsatt - vil vi allikevel overleve sesong 1 i PL ??  Jeg tenker på hvor ydmyke og lojale våre spillere er overfor Bielsa og hans spillestil, det er egentlig fantastisk !! De har jo vunnet noe sammen (CS) og våre spillere har utrolig selvtillit uansett selv om vi taper stort.  Går til neste kamp med stor vinnervilje.  Jeg har gravd i meg sjæl og innser at jeg må gi meg over ; jeg MÅ fortsatt elske Bielsa fotballen, det er underholdning, og når det funker for oss så er vår fotball så forbanna vakker !!   Synd at Cooper`s fine corner mål og Dallas` nydelige skudd ikke fikk tellende resultat igår, men det betyr ikke noe. Vårt lag skal igjen angripe i neste kamp, og gi alt for å angripe, skape sjanser og kanskje score mål.  Det er Leeds 2020/2021. Vi Leeds fans har ventet lenge for å spille mot de beste, og nå spiller vi mot dem på VÅR måte, the Bielsa way !  Det er bare å holde i hatten, vi får flere beundrere verden over, og vi har ennå ikke spilt vår beste kamp i denne ligaen.  Jeg driter i gårsdagen, ser fremover med våre spillere og trenere, og vi vil komme til å se noen virkelige kanon matcher fremover. Det er jeg sikker på !!  ALAW - MOT
MFLU - Miracles For Leeds United

Duncan Pub

Nå er det sure tapet mot scum og titten tei noenlunde fortært.Ser fremover til en forykende jule og nyttårs helg med god Bielsa fotball  MOT

bmoen

Det er overraskende og hyggelig å registrere at så mange støtter meg i mitt utspill om Bielsas fotballfilosofi. Jeg er også enig i at angrepsfotball er å foretrekke fremfor å bare ligge bakpå å forsvare seg til poeng. Det blir det kjedelig å se på. Men det må da kunne være en mellomting. Det er ingen linje i dagens Leeds-forsvar. Hvis de i det hele tatt er til stede så ligner det ofte på en uryddig bringebærhekk! Når hele midtbanen og backer i tillegg er på tur oppe hos motstanderens sekstenmeter blir det en uoverkommelig oppgave for de få som er igjen bak der å skulle rydde opp i kontringsskyttset som ofte kommer.

Det savnes en struktur i forsvarsspillet til Bielsa. Den er jo helt fraværende. Noen sier at det er bedre å spille offensivt og trykke på hele tida og heller godta noe braktap i ny og ne. Men målet er vel at laget skal bli bedre og bedre etter hvert og kjempe på øvre halvdel av tabellen. Helt i toppen er lite sannsynlig. Men for å komme dit mål det tas et skikkelig grep i forsvaret. Man MÅ ta mer hensyn til motstanderen, ikke bare rase på uansett hvem man møter. Og en bedre struktur trengs i hele laget, ikke bare i forsvaret. Måtte humre litt nå en her på forumet karakteriserte Leeds-spillerne som forskremte høns der de løper over hele banen på kryss og tvers i hytt og pine uten plan og mening. Inne på noe der. Hvis kampene ikke skal være rene tombolaen resultatmessig må det komme på plass en viss struktur.

Håper at Bielsa snart innser at han må gjøre noe hvis han på sikt skal ta laget høyere opp på tabellen. Er blitt vant til at det kan gå dit høna sparker når Leeds spiller kamp og forsvarer meg ofte med at det er i alle fall underholdende når Leeds spiller. Men foretrekker et litt mer snev av kynisme i spillet.
BMo - Leeds-fan siden 1964

Kato

Det er overraskende og hyggelig å registrere at så mange støtter meg i mitt utspill om Bielsas fotballfilosofi. Jeg er også enig i at angrepsfotball er å foretrekke fremfor å bare ligge bakpå å forsvare seg til poeng. Det blir det kjedelig å se på. Men det må da kunne være en mellomting. Det er ingen linje i dagens Leeds-forsvar. Hvis de i det hele tatt er til stede så ligner det ofte på en uryddig bringebærhekk! Når hele midtbanen og backer i tillegg er på tur oppe hos motstanderens sekstenmeter blir det en uoverkommelig oppgave for de få som er igjen bak der å skulle rydde opp i kontringsskyttset som ofte kommer.

Det savnes en struktur i forsvarsspillet til Bielsa. Den er jo helt fraværende. Noen sier at det er bedre å spille offensivt og trykke på hele tida og heller godta noe braktap i ny og ne. Men målet er vel at laget skal bli bedre og bedre etter hvert og kjempe på øvre halvdel av tabellen. Helt i toppen er lite sannsynlig. Men for å komme dit mål det tas et skikkelig grep i forsvaret. Man MÅ ta mer hensyn til motstanderen, ikke bare rase på uansett hvem man møter. Og en bedre struktur trengs i hele laget, ikke bare i forsvaret. Måtte humre litt nå en her på forumet karakteriserte Leeds-spillerne som forskremte høns der de løper over hele banen på kryss og tvers i hytt og pine uten plan og mening. Inne på noe der. Hvis kampene ikke skal være rene tombolaen resultatmessig må det komme på plass en viss struktur.

Håper at Bielsa snart innser at han må gjøre noe hvis han på sikt skal ta laget høyere opp på tabellen. Er blitt vant til at det kan gå dit høna sparker når Leeds spiller kamp og forsvarer meg ofte med at det er i alle fall underholdende når Leeds spiller. Men foretrekker et litt mer snev av kynisme i spillet.

Personlig tror jeg vi kommer et stykke på veg ved at Kalvin Phillips forholder seg til den defensive midtbanerollen, og ikke som jeger over hele banen.