Skrevet av Emne: Kamp vs Tottenham @Tottenham Hotspur Stadium 02.01.21 kl 13:30 på TV2 Premium  (Lest 17528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

3 dager til ny kamp. Denne gangen mot et av de beste kontringslagene i divisjonen. Klarer vi å hamle opp med Kane og Son? Ikke umulig. Spurs har vært på en nedadgående kurve i det siste og står med 2 tap og 2 uavgjort siste 4 kamper. Samtidig så er vi truende til å tape med 5-6 mål mot dette laget om vi fortsetter i samme tralt som mot Man U. Jeg håper vi inderlig har lært av den kampen.

Laget blir nok det samme som sist.

Tips: 3-0.

auren
« Siste redigering: Desember 31, 2020, 21:22:21 av Hallgeir * »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Laget blir nok det samme som sist.


Det er vel Klich som er mest usikker mht at han kjente noe (var det ribbeina?) da han måtte ut vs WBA.
Cooper er kanskje klar, om Llorente skulle være det så starter han nok neppe uansett, Ayling/Struijk har ikke spilt seg ut av laget siste uken :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

Cooper burde holdes på benken selv om han er/blir frisk.

Bjosse77

Cooper og Struijk er våre klart beste duellspillere defensivt i år. En av de MÅ spille mot Tottenham. Pascal er vel raskere, kan bli viktig mot Spurs. Men håper vi snart får Koch, Llorente og Cooper tilbake. Phillips må ha dagen, da kan det være mulig å hente noe her.

Kato

Cooper og Struijk er våre klart beste duellspillere defensivt i år. En av de MÅ spille mot Tottenham. Pascal er vel raskere, kan bli viktig mot Spurs. Men håper vi snart får Koch, Llorente og Cooper tilbake. Phillips må ha dagen, da kan det være mulig å hente noe her.

Jeg er blitt svak for Luke Aylings fine egenskaper i å føre ballen forbi ledd fra midten bak.

Bjosse77

Cooper og Struijk er våre klart beste duellspillere defensivt i år. En av de MÅ spille mot Tottenham. Pascal er vel raskere, kan bli viktig mot Spurs. Men håper vi snart får Koch, Llorente og Cooper tilbake. Phillips må ha dagen, da kan det være mulig å hente noe her.

Jeg er blitt svak for Luke Aylings fine egenskaper i å føre ballen forbi ledd fra midten bak.

Han var veldig god på dette i fjor. Å bryte ut av eget forsvar for å sette fart i et angrep. Ayling klarer seg bra, men er merkelig svak på hodet selv om han er høy.

auren

Cooper og Struijk er våre klart beste duellspillere defensivt i år. En av de MÅ spille mot Tottenham. Pascal er vel raskere, kan bli viktig mot Spurs. Men håper vi snart får Koch, Llorente og Cooper tilbake. Phillips må ha dagen, da kan det være mulig å hente noe her.
Hva mener du med duellspillere? Tenker du hodedueller eller langs bakken eller begge deler? Kan være enig mtp hode, men langs bakken tror jeg ingen av dem er de beste.

Ayling er jo blitt White #2 i det siste. Når Koch er tilbake ser jeg gjerne tyskeren i tospann med Billy. Det kan være et spennende midtstopperpar.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ingve1960

Takk for det gamla folkens, å for en vanvittig første halvdel.

Tror vi er i en lærefase enda, tenk så gode vi er til slutt
Tippa oss på 13plass i pltips før sesongen. Tror på 8 nå.
Helt konge MOT

auren

OBS! Det er klokken 13:30 kampen går. Kan noen moderatorer fikse klokkeslettet i emnet? Får ikke helt tilgang nå.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

OBS! Det er klokken 13:30 kampen går. Kan noen moderatorer fikse klokkeslettet i emnet? Får ikke helt tilgang nå.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, jeg syntes jo det var noe merkelig siden jeg hadde registrert kampstart 13:30 selv.

Skal være fikset nå.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Dette blir en tøff test mot "the special one" og hans utvalgte.

Gjøres det feil, kommer vi til å få svi, og Tottenham har mange kjappe spillere som kommer til å straffe oss hardt.

Men kampen skal nå spilles før det deles ut poeng, så enn så lenge er jeg optimistisk og tenker at vi kan få noe ut av denne.

Uansett blir det en ny "reality check" på hvordan vi takler en av toppklubbene, og poeng er en bonus.

Gru-gleder meg til kampen.  :)
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Cooper og Struijk er våre klart beste duellspillere defensivt i år. En av de MÅ spille mot Tottenham. Pascal er vel raskere, kan bli viktig mot Spurs. Men håper vi snart får Koch, Llorente og Cooper tilbake. Phillips må ha dagen, da kan det være mulig å hente noe her.

Jeg er blitt svak for Luke Aylings fine egenskaper i å føre ballen forbi ledd fra midten bak.
Enig. Spesielt viktig når Phillips er markert.
Koch har samme egenskapen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Forever Whites

Godt nytt år til alle sammen.  :)

Blir en spennende start på nyåret.  Viktig at vi får en bedre start på kampen enn hva vi gjorde mot ManU.  Tottenham har som oss skåret mange mål men er mye mer gjerrig bakover.  De kan fort kontre oss i senk hvis vi ikke har dagen i bakre rekke.  Håper det vi har sett i de to siste kampene tyder på at vi har tatt litt bedre grep og ikke lar oss overrumple så lett.
Samtidig er det et mye bedre lag vi møter i morgen enn hva vi har gjort i de to siste kampene og må si jeg blir veldig fornøyd her hvis vi klarer å få et poeng ut av kampen.

Tipper optimistisk 1-1 i kampen og Pablo som vår målskårer.

Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Endelig kamp i London igjen - herlig! Eller kanskje ikke...

Statistikk for de 25 siste kampene i hovedstaden: 1-6-18.

Bielsas Londonstatistikk: 0-2-10.

Aldeles grusomme tall!

Og så har vi den der Drillo-regelen som sier at lag som vinner med fem eller flere mål, taper neste kamp.

Så da vet vi at alt annet enn tap vil gi oss en meget uventet opptur.


Så hva må til for at vi skal ta poeng mot Spurs?

Meslier og Phillips må begge gjøre en kanonkamp.

Ayling må fortsette å imponere som stopper - og Struijk må bestå sin hittil største test.

Har registrert at Struijk er blitt bortimot geniforklart av enkelte etter kampene mot Burnley og WBA. Sannheten er at den eneste testen Struijk ble utsatt for i de to kampene var andre omgang mot Burnley. Og det var en test på betingelser som passet Struijk aldeles utmerket: Vi lå mer eller mindre beleiret i og rundt egen sekstenmeter, dermed ble det lite rom for lengre løpeturer for både Struijk og hans motspillere. Så der fikk han bruk for fysikken sin i dueller og til klareringer. Og den oppgaven løste han bra.

Mot Tottenham blir det helt andre boller.
Her vil det være overhengende fare for at Struijk & co må ut på lengre løpeturer når folk som Harry Kane og Song Heung-min kommer susende. Da er eg redd for at Struijk - som i første omgang mot Burnley - igjen blir helt avhengig av at Kalvin Phillips kommer og rydder opp når Struijk til stadighet befinner seg to meter fra der han burde befunnet seg. Kan gjerne legge til at den defensive forestillingen Kalvin Phillips leverte mot Burnley er det råeste eg har sett av den karen. Han var helt enorm i den kampen!

Tror ikke vi kommer til å score mer enn maks ett mål i denne kampen. Setter der min lit til individuelle ferdigheter hos Raphinha og Rodrigo.

Nå kan sikkert dette innlegget virke negativt og nærmest litt fatalistisk. Men det fine med fotballen er jo at man VET ALDRI utfallet før kampen er spilt. Plutselig klinker vi til når man minst skulle forvente det. Og skjer det i morgen så blir eg både overrasket og usedvanlig glad.  :)



« Siste redigering: Januar 01, 2021, 20:47:37 av asbfjell »

Torpe-do

Føler meg nok rimeleg sikker på tap her. Håpar me unngår stortap. Poeng vllle vore kanon!


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Føler meg nok rimeleg sikker på tap her. Håpar me unngår stortap. Poeng vllle vore kanon!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, nesten som at man er fornøyd med et hederlig tap her. Frykter stortap igjen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Ayling må fortsette å imponere som stopper - og Struijk må bestå sin første virkelige test.

Vel. I mine øyne har han alt fått sin første virkelig store test, og det var mot Liverpool i åpningskampen!

Ellers enig i at Pascal kan få kjørt seg skikkelig mot fotrappe Spursspillere. Vi får håpe at Ayling og Phillips kan demme opp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell

Ayling må fortsette å imponere som stopper - og Struijk må bestå sin første virkelige test.

Vel. I mine øyne har han alt fått sin første virkelig store test, og det var mot Liverpool i åpningskampen!

Ellers enig i at Pascal kan få kjørt seg skikkelig mot fotrappe Spursspillere. Vi får håpe at Ayling og Phillips kan demme opp.

auren

Sant nok.
Så da sier vi at dette er hans andre store test - og denne gang bør han bestå testen for at vi skal ha sjanse på poeng.

ingve1960

Noen som vet om spurs får ha publikum

gulle

Endelig kamp i London igjen - herlig! Eller kanskje ikke...


Statistikk for de 25 siste kampene i hovedstaden: 1-6-18.

Bielsas Londonstatistikk: 0-2-10.

Aldeles grusomme tall!

Og så har vi den der Drillo-regelen som sier at lag som vinner med fem eller flere mål, taper neste kamp.

Så da vet vi at alt annet enn tap vil gi oss en meget uventet opptur.


Så hva må til for at vi skal ta poeng mot Spurs?

Meslier og Phillips må begge gjøre en kanonkamp.

Ayling må fortsette å imponere som stopper - og Struijk må bestå sin første virkelige test.

Har registrert at Struijk er blitt bortimot geniforklart av enkelte etter kampene mot Burnley og WBA. Sannheten er at den eneste testen Struijk er blitt utsatt for er andre omgang mot Burnley. Og det var en test på betingelser som passet Struijk aldeles utmerket: Vi lå mer eller mindre beleiret i og rundt egen sekstenmeter, dermed ble det lite rom for lengre løpeturer for både Struijk og hans motspillere. Så der fikk han bruk for fysikken sin i dueller og til klareringer. Og den oppgaven løste han bra.

Mot Tottenham blir det helt andre boller.
Her vil det være overhengende fare for at Struijk & co må ut på lengre løpeturer når folk som Harry Kane og Song Heung-min kommer susende. Da er eg redd for at Struijk - som i første omgang mot Burnley - igjen blir helt avhengig av at Kalvin Phillips kommer og rydder opp når Struijk til stadighet befinner seg to meter fra der han burde befunnet seg. Kan gjerne legge til at den defensive forestillingen Kalvin Phillips leverte mot Burnley er det råeste eg har sett av den karen. Han var helt enorm i den kampen!

Tror ikke vi kommer til å score mer enn maks ett mål i den kampen. Setter der min lit til individuelle ferdigheter hos Raphinha og Rodrigo.

Nå kan sikkert dette innlegget virke negativt og nærmest litt fatalistisk. Men det fine med fotballen er jo at man VET ALDRI utfallet før kampen er spilt. Plutselig klinker vi til når man minst skulle forvente det. Og skjer det i morgen så blir eg både overrasket og usedvanlig glad.  :)
Ser det du skriver om Struijk:må bare spørre om du ikke synes Struijk fikk testet seg mot Liverpool i sin PL debut
Nå rykker vi opp! Jasederja

GeirO

Dette må vel være den mest typiske 4-4-kampen som finnes.....ser ikke noe annet sannsynlig resultat.
MOT

asbfjell


Ser det du skriver om Struijk:må bare spørre om du ikke synes Struijk fikk testet seg mot Liverpool i sin PL debut

Hadde du orket å lese at par innlegg til, så hadde du sluppet å skrive ditt eget.

Godt nytt år!  :)

ar9

Plenty, vi har alt å vinne, ingenting å tape
Alt å vinne, ingenting å tape
Alt å vinne.... og ingenting å tape
(Jokke & Valentinerne)


Sent from my iPhone using Tapatalk

geirsilke

Jeg er rimelig opptatt av odds, og ser at den er synkende men fortsatt oppimot 1,80 for Tottenham-seier. Dette skulle tilsi ca 45 % sjanse for Leeds-poeng, men som supporter klarer jeg jo ikke å forholde meg nøytralt og mener sjansen for poeng er mye lavere. Satser selvsagt aldri penger på kamper med Leeds involvert...

auren

To timer til kampstart og en time til laget offentliggjøres. Vil absolutt tro at det blir det samme laget som nedsablet WBA. Men blir Klich klar?
I dag er jeg tilfreds hvis vi gjennomfører en bra kamp. Livredd for nok et stortap, så skal ikke surmule om vi spiller bra og taper med ett mål. Vi scorer i stort sett hver kamp, men klarer vi å holde nullen for tredje kamp på rad?

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Laget:




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asbfjell

Tre kamper gjenstår før serien er halvspilt.
Skulle vi slå Tottenham i dag, og også ta seks poeng hjemme mot Brighton og Southampton, så vil vi ikke bare være i nærheten av topp-seks, vi vil antagelig ha los på topp-fire.

Så vill i nikkkersen er altså denne sesongs Premier League!
« Siste redigering: Januar 02, 2021, 12:52:08 av asbfjell »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Laget:


Roberts og Leif ut - Cresswell & Huggins inn.

Vissnok var Joffy med til London denne gang...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tre kamper gjenstår før serien er halvspilt.
Skulle vi slo Tottenham i dag, og også ta seks poeng hjemme mot Brighton og Southampton, så vil vi ikke bare være i nærheten av topp-seks, vi vil antagelig ha los på topp-fire.

Så vill i nikkkersen er altså denne sesongs Premier League!

Etter forrige kamp var det bare 4 poeng opp til CL (med en del utsatte kamper her og der, I know)

Jeg tør ikke engang tenke tanken... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan