Skrevet av Emne: Kamp vs Tottenham @Tottenham Hotspur Stadium 02.01.21 kl 13:30 på TV2 Premium  (Lest 17532 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Det lå virkelig i kortene at det kom et tap i dag. Prøver meg derfor på en "kato":

1. Hviletid. Tottenham spilte sin siste kamp på søndag og fikk dermed fem hviledager mot våre to.
2. Statistikk. Statistikken sier at om du vinner med 5 eller flere mål, så er det stor sannsynlighet for at du ikke vinner neste (ref. Drillo). Samtidig har vi en helt merkverdig og elendig statistikk i London (aldri vunnet med Bielsa på rundt 20 forsøk?).
3. Spillestil. Tottenham er et av de beste kontringslagene i divisjonen, og all historikk med Bielsa bak spakene tilsier at vi sliter big time mot slike lag.
4. Kvalitet. Spurs er et av topplagene i divisjonen og har fotballeuropas giftigste spisspar i Son og Kane. Igjen var de delaktig i mål (4 målpoeng totalt), og 2-0 målet var av ypperste kvalitet. Slik tabellen er akkurat NÅ, har vi tapt 5 av 6 kamper mot lagene som er topp 6.

auren

5. De fremsto også svært gode defensivt. Oppofrende, alltid i sikring, slapp til svært få store sjanser.

Sant nok. I mine øyne går dette inn under kvalitet, men kanskje litt greit å ha enda flere punkter på lista  ;) Kunne også splittet opp statistikkdelen i to.

auren

Som nyopprykket er det vel naturlig at vi har gjort det dårlig mot topp 6.  Er vel ikke der vi skal hente poeng for å overleve?  Synes vi har gjort det bra hittil denne sesongen jeg i forhold til hvor vi har vært de siste årene.  Det vil ta tid å bygge opp et topp 5 lag i PL.  Mange har aldri klart det.
Bielsa taktikken fungerer ikke perfekt når man møter lag som innehar mye bedre kvalitet spiller for spiller i forhold til det vi har i stallen.  Laget i dag var vel svekket i forhold til det vi stilte på vårt sterkeste i forrige sesong?
Personlig håper jeg Bielsa blir et par sesonger til og får brukt taktikken sin med et lag som innehar enda bedre kvaliteter spiller for spiller men som samtidig fungerer som et lag også.  Og det må være spillere som ofrer seg 110% for taktikken og laget Leeds og som samtidig må tåle å ta seg en runde rundt stadion og plukke boss også hvis det er behov for det.  :)

Har troen på dette opplegget jeg og koser meg stort sett over hver kamp.  Selv det "ydmykende" tapet mot Scum gikk forholdsvis raskt over.  Hadde vært litt mer nedfor hadde vi prestert slik som WBA har gjort hittil.

MOT  ;)
Helt enig i det du skriver her. Det er ikke mot topplagene vi skal hente trepoengerne denne sesongen. Heldigvis har vi slått alle bunnlagene, og det er svært viktig. Tror vi kan klare rundt 10. plass denne sesongen, og det må jo være særdeles bra.

Klarer vi å beholde Bielsa noen sesonger til ville det vært helt fantastisk!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sølvreven

Straffen imot VAR lattelig. Men vi tapte kampen på alle feilpasningene. Det var helt horribelt hvor lett vi mistet ballen i dag. Allioski blir bestandig slaktet når han gjør en feil, men han er en av våres beste å komme opp på overlapp og gå i angrep. Utrolig motor på den mannen. Harrison er god på sitt beste men roter seg bort ofte i dribling og dårlige valg. Personlig ville jeg sett Harrison på midtbanen og Alli på venstre ving. I mangel av bedre valg.... Raphina er god, men jeg har lagt merke til at han aldri tør å utfordre backen på kant. Han slår ofte støtte og trekker inn i midten. Mulig han er best i tierrollen? Rodrigo vokser i rollen og vil nok bli en bauta etterhvert.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

PetterH

Får prøve a være posetiv først.
I første omg var vivirkelig med! , men vi Har så dårlige/svakne  alslutniger og dumme feilpasninger.
Er vanskelig å skylde på noen som helst ...
 
Men personlig mener jeg Klich er ræva , han skal være sentral , men holder ikke mål!
 

ingve1960

Hadde litt samme opfatning som deg ang klich men har sett kampen på ny, men han har faktisk en veldig god førsteomg..jobber over stort område gjør lite feil flink til å holde på ball serverer medspillere i gode posisjon osv.men dabber veldig av etter 3 mål ser ut som han gir litt opp og gjør mye feil mot slutten

PetterH

Hadde litt samme opfatning som deg ang klich men har sett kampen på ny, men han har faktisk en veldig god førsteomg..jobber over stort område gjør lite feil flink til å holde på ball serverer medspillere i gode posisjon osv.men dabber veldig av etter 3 mål ser ut som han gir litt opp og gjør mye feil mot slutten

Jeg har også sett kampen på ny nå og skal moderere meg litt ang Klich.
Igår var han faktisk ikke den svakeste Leeds spilleren.
Men fortsatt frustrende at en normalt så sentral spiller for laget , ikke har fungert på lang tid :(
Det er uten tvil sentralt på midtbanen vi har størst mangler. Da vi likevel må bruke spiller/e ute av form.

Rodrigo er en annen frustrerende spiller. Gjør mye bra , men har flust av balltap/ dårlige valg også ,
Som ofte fører til store sjanser/ mål imot.
Visste at han ikke var stor scorer , men litt mere måtte en forvente vel , til den prisen..

Men vi får bare glemme denne kampen nå.
Kommer snart nye seiere :)
« Siste redigering: Januar 03, 2021, 13:55:09 av PetterH »
 

ingve1960

Helt enig. Rodrigo taper lett duell like før mål 2.får håpe klich kommer tilbake etter litt roligere periode nå
Brighton er blant de laga vi skal ta poeng fra
MOT

leedsleads

På sånne dager som det her ønsker jeg meg tilbake til Championship. Bare tanken på at rundt 50.000 supportere i Norge av møkkalagene Scum og Spurs pisser på oss, er så pinlig og flaut at jeg finner ikke ord.
Joda, du klarte det, du.

baste

Greit tap, litt frustrert over alt for mange balltap. Tversoverpasninger som blir snappet opp mm. Spurs er ett bra lag, og vi bli straffet hardt. I tillegg så forsvarte de seg bra.

Grei kamp å bare glemme, og tenke framover mot neste kamp.

Elsker Bielsa fotball, vil ikke at han eller Leeds skal endre så mye på spillestilen. Med bedre spillere inn, så vil dette fungere enda bedre.

MOT
 

Cherry

Greit tap, litt frustrert over alt for mange balltap. Tversoverpasninger som blir snappet opp mm. Spurs er ett bra lag, og vi bli straffet hardt. I tillegg så forsvarte de seg bra.

Grei kamp å bare glemme, og tenke framover mot neste kamp.

Elsker Bielsa fotball, vil ikke at han eller Leeds skal endre så mye på spillestilen. Med bedre spillere inn, så vil dette fungere enda bedre.

MOT

Det er jo her det ligger. Nok å se på hva Spurs satt inn fra benk, vi har 4 heeelt ferske juniorer der....
Spillestilen vår er overlegen, helt fantastisk når den fungerer - og det gjør den mot lag stort sett opp til topp 6 -men vi trenger jo
mer KVALITET i visse posisjoner og generelt i troppen.  Det vil vi få inn om vi holder oss etter ett par sesonger...da renner det inn tv penger etter hver eneste sesongs utbetalinger.

Tror nok Bielsa " tar plass"...og som Ayling sier : "vi vet hva han forventer av oss, og hva han vil ha" .men det er slike spillere vi da må ha inn - som tenker fellesskap/lag (side before self)
til den fotballen vi spiller.  Er stolt om dagen, syns PL er gøy.... ;)
« Siste redigering: Januar 06, 2021, 12:54:28 av Cherry »
 

Torpe-do

Greit tap, litt frustrert over alt for mange balltap. Tversoverpasninger som blir snappet opp mm. Spurs er ett bra lag, og vi bli straffet hardt. I tillegg så forsvarte de seg bra.

Grei kamp å bare glemme, og tenke framover mot neste kamp.

Elsker Bielsa fotball, vil ikke at han eller Leeds skal endre så mye på spillestilen. Med bedre spillere inn, så vil dette fungere enda bedre.

MOT

Det er jo her det ligger. Nok å se på hva Spurs satt inn fra benk, vi har 4 heeelt ferske juniorer der....
Spillestilen vår er overlegen, helt fantastisk når den fungerer - og det gjør den mot lag stort sett opp til topp 6 -men vi trenger jo
mer KVALITET i visse posisjoner og generelt i troppen.  Det vil vi få inn om vi holder oss etter ett par sesonger...da renner det inn tv penger etter hver eneste sesongs utbetalinger.

Tror nok Bielsa " tar plass"...og som Ayling sier : "vi vet hva han forventer av oss, og hva han vil ha" .men det er slike spillere vi da må ha inn - som tenker fellesskap/lag (side before self)
til den fotballen vi spiller.  Er stolt om dagen, syns PL er gøy.... ;)
Jepp. Sånn det er no, vil det aldri fungere å signere «superstjerner». Det trur eg ville gjort meir vondt enn godt. Få inn «moneyball»-signeringer, altså undervurderte, men gode spelarar som er i stand til å utføre Bielsa-ball betre enn dagens stall er i.

Dette står og i stil med Radrizzanis uttalelse, som nevnar Leicester som ein rollemodell.


Sent from my iPhone using Tapatalk