Skrevet av Emne: Kamp: vs Newcastle United @St. James' Park 26.01. kl.19.00. Tv 2 Sport Premium  (Lest 21054 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Deilige 3 poeng, men ufortjent - så i dag hadde vi virkelig flaks.
Vi er drit dårlige i forvar, makan til gjeng !

Vi trenger virkelig forsterkninger, håpet jo på Llorente nå - men nå ryker det nok 4 uker til... og i mens??? :o
Synes jo Struijk klarer seg fint på stopperplass.

Enig! Pascal kom inn og var vår beste i forsvar , men de 3 andre er mildt sagt...skjøre😩
 

Kato

Rodrigo etter mitt syn kampens gigant. Glitrende mellomromsspiller. Raphinha også veldig god. Og skryt til Struijk, den med færrest feilpasninger der bak.

Andersen

Forundrer meg litt over mange kommentarer her inne , når Leeds KUN vinner 2 - 1 borte mot Newcastle ! Laget spilte mye bedre i kveld , en da laget tapte hjemme mot Brighton for da var vi virkelig dårlige ! Vi så mer til Bielsa fotballen i dag , en hjemme mot Brigton  . Llorente ut med skade allerede etter 10 . min lovet ikke godt , men Strujck som erstatter i midt forsvaret kom godt fra det. Fire seire til på resterende kamper av sesongen holder jo til sikker plass også neste sesong. Og når nå 49ers har kjøpt seg ytterligere opp i klubben , 37% nå , og spytter inn 50 millioner pund? nye spillere ? og utbygging av Elland Road blir det spennende tider fremover. MOT

Gordon McUseless

Et av problemene med at vi aldri klarer å stable Llorente og delvis Koch, er at med måten vi spiller på, så er vi avhengig av gode ballspillere på stopperplass. Så får håpe han snart kan bidra med mer enn 5 min i slengen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dette spilte kanskje også inn mht å spare Klich fra start? :o

The amnesty has now passed for 5 yellow cards. Next suspension is 10.

Så da slipper han å sone, om han ikke når 10 før neste deadline (32.serierunde)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Tror jammen meg plassen er berget. Fulham er "beste" lag på nedrykksplass med 12 poeng på 18 kamper. Tror ikke at de tar 14 poeng på sine siste 20 kamper.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Barba

Tror jammen meg plassen er berget. Fulham er "beste" lag på nedrykksplass med 12 poeng på 18 kamper. Tror ikke at de tar 14 poeng på sine siste 20 kamper.

Det kan de fort gjøre, men vi går vel heller ikke 19 kamper uten noen poeng?
Barba - MOT

RoarG

Tror jammen meg plassen er berget. Fulham er "beste" lag på nedrykksplass med 12 poeng på 18 kamper. Tror ikke at de tar 14 poeng på sine siste 20 kamper.

Det kan de fort gjøre, men vi går vel heller ikke 19 kamper uten noen poeng?
Nei. 26 poeng på de første 19 kampene. Får vi litt under det (17 - 20) blir det i overkant av 40 poeng.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Gledelig med 3 poeng og to fine mål selv om det satt langt inne til slutt. Forsvarsspillet og rommet vi gir bort på midten er til tider ikke til å tro.

Plusser i boka:
- Raphina - må være en av årets beste signeringer til 17 millioner pund.
- Meslier - godt covid'en er ute av kroppen og vår beste keeper er tilbake i buret
- Rodrigo - viser ved flere anledninger klassen han har inne
- Harrisson - jobber og jobber og...jobber. Fint mål. Unner han den
- Pascal - syntes han er solid som CB. Gjorde en god jobb når han kom inn

Forbedringspotensiale:
- Klich - jeg syntes det er litt vondt å se på han for tiden - vil ha tilbake spilleren vi alle elsker
- Phillips - jeg skulle ønske han stod frem mer i kamper som denne. Anonym
- Bamford - kroppsspråket tilsier at det lugger litt for tiden. Jobber bra, men det blir lite ut av det.
- Cooper - tja, hva skal man si. Han er veldig heldig ved et par anledninger og har noen forferdelig pasninger
- Alioski - herlig type, men neste sesong bør han bli marginalisert til et morsomt innhopp fra benken
« Siste redigering: Januar 27, 2021, 11:01:11 av Fantasyland »

Perik

Tror jammen meg plassen er berget. Fulham er "beste" lag på nedrykksplass med 12 poeng på 18 kamper. Tror ikke at de tar 14 poeng på sine siste 20 kamper.

Aldri har tredje siste plass kommet under 30 poeng (Burnley i 09-10 sesongen), den høyeste tredje siste plass er 49 poeng (Crystal Palace, var dog 22 lag i divisjonen.
Blir med andre ord veldig overrasket om ikke en av de Fulham eller West Brom begynner plukke mer poeng enn de har gjort til nå. Og sånn som de spiller de to lagene ser det vel helst ut som Fulham er det ene laget under streken som kan være kandidat til å beholde plassen.

Men la det være sagt, jeg og tror vi holder plassen, kan ikke se for meg at vi trenger mer enn 10 poeng. Da må i så fall Fulham nesten doble antall poeng per kamp ihvertfall.

Cherry

I går etter kamp var det bare kaos i mitt fotballhode!
Vi vinner, og jeg er selvfølgelig fornøyd /glad for det - men kampen under ett inneholdt såpass mange svake prestasjoner
at jeg var ganske frustrert allikevel.
Vi vet jo alle hvor bra vi kan spille, når ting fungerer - og flere er i form.
Dette gjør jo sitt til at forventninger er høye, og fallhøyden rent emosjonelt blir ganske enorm! :o

At vi vinner en kamp som i går med den backrekka`(Pascal unntatt) er utrolig!  Cooper med en drøss av feilpasninger og i tillegg mye holding i feltet,
Ayling med 4-kantede fotballstøvler, og Alioski da - som jeg rett og slett syntes synd på etterhvert...han manglet jo ALT i går! :D
Midtbanen vår vant vel knapt en duell siste 25 minuttene, Meslier sparket ut - og så var ballen Newcastles`...her må vi finne på noe annet!

Når det er skrevet, VI VINNER - og i etterkant er jeg jo bare stolt - selv om selve kampen er noe av det svakeste jeg har sett av oss i PL.

Bring on Leicester...og kick ass!

kilgallon

I går etter kamp var det bare kaos i mitt fotballhode!
Vi vinner, og jeg er selvfølgelig fornøyd /glad for det - men kampen under ett inneholdt såpass mange svake prestasjoner
at jeg var ganske frustrert allikevel.
Vi vet jo alle hvor bra vi kan spille, når ting fungerer - og flere er i form.
Dette gjør jo sitt til at forventninger er høye, og fallhøyden rent emosjonelt blir ganske enorm! :o

At vi vinner en kamp som i går med den backrekka`(Pascal unntatt) er utrolig!  Cooper med en drøss av feilpasninger og i tillegg mye holding i feltet,
Ayling med 4-kantede fotballstøvler, og Alioski da - som jeg rett og slett syntes synd på etterhvert...han manglet jo ALT i går! :D
Midtbanen vår vant vel knapt en duell siste 25 minuttene, Meslier sparket ut - og så var ballen Newcastles`...her må vi finne på noe annet!

Når det er skrevet, VI VINNER - og i etterkant er jeg jo bare stolt - selv om selve kampen er noe av det svakeste jeg har sett av oss i PL.

Bring on Leicester...og kick ass!
Enig i at Alioski har hatt bedre kamper enn i går, men han skal ha kred for å vinne ballen og starte den omstilling som fører til 1-0  ;)

Kato

Vurdering:

Meslier 7 - God kamp, en blings i feltet. Redder stort sett det han må. Står kanskje litt langt inn på baklengsmålet.
Ayling 5 - Grei førsteomgang, men synes han sliter kolossalt etter pause. Fæl pasningskvalitet, og ikke i nærheten av å takle St. Maximin.
Cooper 6 - Også her pasningstrøbbel, og etter hvert synkende selvtillit med ball. Likevel en av få som renser litt unna.
Struijk 7 - Minst feil i den bakre fireren. Stødig. Men ikke selvtilit til å ta ansvar med ball når vi slet som verst i andre omgang.
Alioski 5 - Svak kamp, viser sine svakheter defensivt. Pluss for bruddet som ga første scoring.
Phillips 5 - Syns han spilte en av sine svakeste kamper. Slet med posisjonering, slet med ballen. Spilt for mye murderball på trening? Så tung ut.
Dallas 7,5 - I ferd med å spille seg virkelig opp i dette laget. Var savnet sentralt da han måtte bak. Tåler alle smeller, blir viktigere og viktigere for laget.
Raphinha 8 - Veldig god, en spiller hvor alle plusser vises veldig godt. Også noe rufs defensivt, men er en meget god spiller.
Rodrigo 8,5 - MOM Etter mitt syn kampens gigant. Enormt god i mellomrommet, ballsikker i trange situasjoner. Spiller andre god, flott målgivende.
Bamford 4 - Tredje sist på førstemålet, utover det kan jeg ikke huske ett rent touch. Er helt ute av det.
Harrison 7 - Strålende scoring, ellers litt opp og ned. Glimrende nærteknikk.
Roberts 7 - Godt innhopp, ser friskere ut. Bommet på en stor sjanse.
Klich 6 - Greit innhopp, endret ikke så mye kampbilde da han kom inn.

Killa

Vurdering:

Meslier 7 - God kamp, en blings i feltet. Redder stort sett det han må. Står kanskje litt langt inn på baklengsmålet.
Ayling 5 - Grei førsteomgang, men synes han sliter kolossalt etter pause. Fæl pasningskvalitet, og ikke i nærheten av å takle St. Maximin.
Cooper 6 - Også her pasningstrøbbel, og etter hvert synkende selvtillit med ball. Likevel en av få som renser litt unna.
Struijk 7 - Minst feil i den bakre fireren. Stødig. Men ikke selvtilit til å ta ansvar med ball når vi slet som verst i andre omgang.
Alioski 5 - Svak kamp, viser sine svakheter defensivt. Pluss for bruddet som ga første scoring.
Phillips 5 - Syns han spilte en av sine svakeste kamper. Slet med posisjonering, slet med ballen. Spilt for mye murderball på trening? Så tung ut.
Dallas 7,5 - I ferd med å spille seg virkelig opp i dette laget. Var savnet sentralt da han måtte bak. Tåler alle smeller, blir viktigere og viktigere for laget.
Raphinha 8 - Veldig god, en spiller hvor alle plusser vises veldig godt. Også noe rufs defensivt, men er en meget god spiller.
Rodrigo 8,5 - MOM Etter mitt syn kampens gigant. Enormt god i mellomrommet, ballsikker i trange situasjoner. Spiller andre god, flott målgivende.
Bamford 4 - Tredje sist på førstemålet, utover det kan jeg ikke huske ett rent touch. Er helt ute av det.
Harrison 7 - Strålende scoring, ellers litt opp og ned. Glimrende nærteknikk.
Roberts 7 - Godt innhopp, ser friskere ut. Bommet på en stor sjanse.
Klich 6 - Greit innhopp, endret ikke så mye kampbilde da han kom inn.

Du treffer bra her synes jeg Kato - enig med deg i alt sammen!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Her syns jeg Daniel Chapman er på sitt beste igjen.

Kamprapport Newcastle

In most sane conversation, saying something like, this week’s win at Newcastle was only Leeds United’s thirteenth since their first in January 1933, would be adding irrelevant nonsense. But in the bizarre discourse of football, linking the team of Liam Cooper and Stuart Dallas to that of Ernie Hart and Willis Edwards is a completely normal thing to do.

Jeg syns det er en fin sammenligning, de to pre-war klubblegendene som rundet i overkant av 400 seriekamper for oss, mens Cooper og Dallas nå har begynt jakten på seriekamp nr 300. :)

Tidligere 2-1 bortetriumfer i Newcastle:
We define ourselves and our club by linking last night to the two other times when the Peacocks won 2-1 at the home of the Magpies: April 1995, when Gary McAllister, Robbie Elliott then Tony Yeboah did all the scoring in six first-half minutes, and April 1958, when George O’Brien and Hugh Baird cancelled out George Mitchell’s goal for the home team.

Brentford var i fjor et slags vendepunkt, kan Newcastle i Newcastle bli årets???
If fortunes have changed, that is. Drawing at Brentford last year was the prelude to five wins without conceding a goal. Now, Leeds play Leicester next, then Everton, Crystal Palace, Arsenal and Wolves. Winning all five 9-0 on aggregate would mean witch trials across Beeston. But a decent return of points and a big jump to Premier League safety would justify the equivalence.



https://www.thesquareball.net/leeds-united/newcastle-united-1-2-leeds-united-pattern-making/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan