Skrevet av Emne: Kamp: vs Crystal Palace @Elland Road 8.2. kl.21.00. Tv 2 Sport Premium  (Lest 17430 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Zaha og Eze som Bielsa er mest imponert av fra 1.kamp.  Zaha er no 11....og han er nå bekreftet ute mot oss.
Da gjenstår det å nøytralisere no 25 .....Eze  ;)
 

baste

Satser på at vi luker ut noen feilpasninger, og scorer noen mål mer enn sist.

Bare å glede seg.. ser ingen grunn til at vi ikke kan ta 3 poeng her.


MOT

Hallgeir *

Satser på at vi luker ut noen feilpasninger, og scorer noen mål mer enn sist.

Bare å glede seg.. ser ingen grunn til at vi ikke kan ta 3 poeng her.


MOT

I alle fall viktig at vi scorer flere enn motstanderen.

Ifølge Howard Wilkinson vinner vi da. (for dem som husker hans geniale utsagn).
Super Leeds since 1968

RoarG

Møter et kynisk bortelag, som mangler sin beste spiller. Lukter 0-2 lang vei.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

2-0 her. Bamford og Raphinha fortsetter. Kan jo fort bli årets kjøp sistnevnte. Vedder sjela mi på at toppklubber har han på blokka allerede.
Bør være muligheter for CS uten Zaha på banen. Dems klart Klart beste spiller. Zaha og Eze på venstre er vrient å stoppe. Eze alene bør være mulig. Har ihverfall klart d før.
Eze og Benteke har scoret de og. 3 mål hver... Zaha 9
Alt gikk mot oss sist. Nekter å tro det skjer igjen.
« Siste redigering: Februar 06, 2021, 19:13:47 av leedslife »

HåvardK

2-0 her. Bamford og Raphinha fortsetter. Kan jo fort bli årets kjøp sistnevnte. Vedder sjela mi på at toppklubber har han på blokka allerede.
Bør være muligheter for CS uten Zaha på banen. Dems klart Klart beste spiller. Zaha og Eze på venstre er vrient å stoppe. Eze alene bør være mulig. Har ihverfall klart d før.
Eze og Benteke har scoret de og. 3 mål hver...
Alt gikk mot oss sist. Nekter å tro det skjer igjen.
Er vel en fare for at det blir åpen korridor for disse to hvis vi ikke gjør noen grep defensivt.

SupALeedS

En kamp vi bør vinne skal vi holde oss i denne divisjonen. Tøffe kamper fremover. Trua på 3 poeng i denne!
Alex

auren

En kamp vi bør vinne skal vi holde oss i denne divisjonen. Tøffe kamper fremover. Trua på 3 poeng i denne!
Vi holder oss i divisjonen uansett! Vi bør vinne for å klatre videre på tabellen. Top half next!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Nå er det vel forferdelig vær i Leeds denne helga, så det er vel ikke noen grunn til å tro at dekket blir bedre i morgen.

Russel_Doig

En kamp vi bør vinne skal vi holde oss i denne divisjonen. Tøffe kamper fremover. Trua på 3 poeng i denne!
Vi holder oss i divisjonen uansett! Vi bør vinne for å klatre videre på tabellen. Top half next!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, nå skal det klatres. Skjønner ikkje helt at folk er så fornøyd med tabellplasseringen. Det var aldri noen tvil om at Bielsaball skulle holde oss oppe i 1.sesongen i PL, det hadde vi klart fint uten et eneste kjøp. Vi har hatt litt marginer mot både på stang ut og skader. Det er lett å finne poeng man fort kunne hatt hjemme mot Wolves, West Ham, Brighton og Arsenal. Sjøl om det bare ble 1 poeng på dei 4 tenker eg at det lett kunne vært 11 flere poeng på dei kampene. I tillegg kunne vi lett slått Leicester hjemme om Bamford hadde scoret på verdens enkleste målsjanse etter 1 minutt, vi veit jo alt om hvor bra statistikken er når vi scorer første målet. Everton hjemme er også 3 poeng man fort kunne hatt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Ja, nå skal det klatres. Skjønner ikkje helt at folk er så fornøyd med tabellplasseringen. Det var aldri noen tvil om at Bielsaball skulle holde oss oppe i 1.sesongen i PL, det hadde vi klart fint uten et eneste kjøp. Vi har hatt litt marginer mot både på stang ut og skader. Det er lett å finne poeng man fort kunne hatt hjemme mot Wolves, West Ham, Brighton og Arsenal. Sjøl om det bare ble 1 poeng på dei 4 tenker eg at det lett kunne vært 11 flere poeng på dei kampene. I tillegg kunne vi lett slått Leicester hjemme om Bamford hadde scoret på verdens enkleste målsjanse etter 1 minutt, vi veit jo alt om hvor bra statistikken er når vi scorer første målet. Everton hjemme er også 3 poeng man fort kunne hatt.

Hehe, jada, marginer imot har vi hatt i noen kamper. Men vi har også vunnet jevne oppgjør, så i sum er det vel en grunn til at vi ligger der vi ligger.

Og usikkerheten på forhånd gikk jo på at svæært få hadde spilt på PL-nivå før, ikke hadde vi noen målscorer på laget (Bamford scoret jo ikke på sjansene sine i Championship en gang), Ayling var selv usikker på om han hadde nivået inne osv...

Og så er det opphopningen av skader i samme lagdel, ikke spesielt gunstig...

Man kan håpe på et oppsving på tabellen, bare fire lag har like mange kamper spilt som oss, ellers har vi en eller to kamper til goda (as of søndag formiddag, that is).

Men å snakke/skrive om dette er lett, å gjøre det i praksis kan være noe annet. :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Har våga med til kapteinsbind på Bamford i rundens FPL. Håpar det gjev uttelling!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dagens U23-tropp.
LUFC 23s XI: Caprile, Drameh, McCarron, Jenkins, Casey, Kenneh, Summerville, Greenwood, Gelhardt, McKinstry, Dean.
Subs: Van den Heuvel, Allen, Moore, Gibbon, Haugland

Jenkins og Gelhardt tatt av etter en omgang.

Huggins, Davis og Cresswell ikke i troppen i det hele.

Da er i alle fall de tre siste i morgendagens tropp, mens Jenkins/Gelhardt er reserver...

Meslier, Ayling, Struijk, Cooper, Alioski, Phillips, Raphinha, Klich, Dallas, Harrison, Bamford
Benk: Casilla, Davis, Cresswell, Jenkins, Costa, Roberts, Huggins

Har jeg glemt noen? Det er vel 7 på benken for tiden...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Pablo?
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pablo?
Heheh, du har et poeng der :D
Jenkins ut av troppen og Pablo inn

Noen vil ha ham helt inn i elleveren, det tør jeg ikke...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pablo?
Heheh, du har et poeng der :D
Jenkins ut av troppen og Pablo inn

Noen vil ha ham helt inn i elleveren, det tør jeg ikke...

Jasjajaj, glemte Shakleton også.

Men så er det NI man kan ha på benken nå.

DEet er bare å overføre hele U23-laget :D :D :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Når det gjelder førsteelleveren mot Palace så er det nok kun tierposisjonen det er usikkerhet rundt. Vi tre alternativer i den posisjonen: Klich, Roberts og Hernandez. Problemet er bare at pr dags dato fremstår ingen av dem som gode alternativer. Ikke godt å vite hvem som starter i morgen, kanskje Bielsa baserer valget på det de har vist på trening de siste dagene...

Forøvrig ville eg byttet ut den lettlurte sinken Pascal Struijk med det betydelig større stoppertalentet Charlie Cresswell.

Og Joe Gelhardt skal sjølsagt være på benken - minst. Gelhardt er en av våre få spillere som kan skape farligheter ut av ingenting. Finnes det ikke rom, så skaper han rom. Og med sin fabelaktige venstrefot setter han stort sett ballen der han vil. Det er et brilliant fotballhode på den gutten - og han vil blomstre enda fortere hvis han får spille sammen med bedre spillere enn han gjør nå. Og det er jo nettopp en spiller med sånne egenskaper vi bør sette innpå når vi står og stamper mot slutten av kampene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Og Joe Gelhardt skal sjølsagt være på benken - minst. Gelhardt er en av våre få spillere som kan skape farligheter ut av ingenting. Finnes det ikke rom, så skaper han rom. Og med sin fabelaktige venstrefot setter han stort sett ballen der han vil. Det er et brilliant fotballhode på den gutten - og han vil blomstre enda fortere hvis han får spille sammen med bedre spillere enn han gjør nå. Og det er jo nettopp en spiller med sånne egenskaper vi bør sette innpå når vi står og stamper mot slutten av kampene.
Jeg nærmest lengter etter å få Gelhardt i alle fall på benken (han har ennå ikke vært der i seriekamper), en spiller som har spilt Championshipfotball (og scoret) for Wigan.

Han er neppe fornøyd med 'bare' U23 hittil for Leeds...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55



Og Joe Gelhardt skal sjølsagt være på benken - minst. Gelhardt er en av våre få spillere som kan skape farligheter ut av ingenting. Finnes det ikke rom, så skaper han rom. Og med sin fabelaktige venstrefot setter han stort sett ballen der han vil. Det er et brilliant fotballhode på den gutten - og han vil blomstre enda fortere hvis han får spille sammen med bedre spillere enn han gjør nå. Og det er jo nettopp en spiller med sånne egenskaper vi bør sette innpå når vi står og stamper mot slutten av kampene.
Jeg nærmest lengter etter å få Gelhardt i alle fall på benken (han har ennå ikke vært der i seriekamper), en spiller som har spilt Championshipfotball (og scoret) for Wigan.

Han er neppe fornøyd med 'bare' U23 hittil for Leeds...

Det samme gjelder nok Summerville. Han gikk ikke fra toppligaen i Nederland for å spille juniorfotball på nivå 2..

Nå som Poveda er ute og Costa er som han er, så kan ikke han være langt unna. Herjet sammen med Gelhardt i dag.

Når jeg ser Poveda, Costa vs Summerville på u23, samt Gelhardt vs Robertsog Shack. Så kan jeg ikke skjønne at de gutta er noe dårligere. Tvert om tror jeg dem er bedre, men at det må skader og forfall til for at dem skal få sjansen da dem ikke blant de Bielsa vurderte før sesongen som "aktuelle".


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
'

Når jeg ser Poveda, Costa vs Summerville på u23, samt Gelhardt vs Robertsog Shack. Så kan jeg ikke skjønne at de gutta er noe dårligere. Tvert om tror jeg dem er bedre, men at det må skader og forfall til for at dem skal få sjansen da dem ikke blant de Bielsa vurderte før sesongen som "aktuelle".

Det der handler nok om Bielsas lojalitet til 'sine spillere' - det er på godt og vondt det...

Enig mht Summerville, han er kvitt skadene nå og får endelig vist sitt potensiale. Er jo en lettvekter though...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

'

Når jeg ser Poveda, Costa vs Summerville på u23, samt Gelhardt vs Robertsog Shack. Så kan jeg ikke skjønne at de gutta er noe dårligere. Tvert om tror jeg dem er bedre, men at det må skader og forfall til for at dem skal få sjansen da dem ikke blant de Bielsa vurderte før sesongen som "aktuelle".

Det der handler nok om Bielsas lojalitet til 'sine spillere' - det er på godt og vondt det...

Enig mht Summerville, han er kvitt skadene nå og får endelig vist sitt potensiale. Er jo en lettvekter though...

Det er han, men ikke noe argument så lenge Poveda får spilletid. Varierte dataene som ligger ute, men alle viser at Summerville er både høyere og tyngre...Hva som stemmer aner jeg ikke :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Det er han, men ikke noe argument så lenge Poveda får spilletid. Varierte dataene som ligger ute, men alle viser at Summerville er både høyere og tyngre...Hva som stemmer aner jeg ikke :)

Nei, si det...
Lett eller ikke, det finnes mange lette spillere som er så god på enkelte områder at det ikke spiller noen rolle om de er lettvektere fysisk.

Og som Leeds-Live skriver i spillerbedømmingen, han virker enormt flink til å verne om ballen. Skal de ta fra ham den må de felle ham (jaja, jeg vet, PL er et helt annet nivå men anyways...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55



Det er han, men ikke noe argument så lenge Poveda får spilletid. Varierte dataene som ligger ute, men alle viser at Summerville er både høyere og tyngre...Hva som stemmer aner jeg ikke :)

Nei, si det...
Lett eller ikke, det finnes mange lette spillere som er så god på enkelte områder at det ikke spiller noen rolle om de er lettvektere fysisk.

Og som Leeds-Live skriver i spillerbedømmingen, han virker enormt flink til å verne om ballen. Skal de ta fra ham den må de felle ham (jaja, jeg vet, PL er et helt annet nivå men anyways...)

Det er sant. Poveda er langt unna den kategorien  :)

Blir spennende å se nå som Poveda er skadet og Costa er utsvak. Fortsetter Summerville som i dag, så blir han nok vanskelig å  unngå.

« Siste redigering: Februar 07, 2021, 19:46:07 av Eriksen55 »

GeirO

4-0 eller 0-1
MOT

NT

Er det i kveld det skjer ? Dette bildet er fra Palacekampen ( 4-1) hvor Raphina kom inn ved pause og spilte sin første heleomgang. Dette frisparket fra 25 meter var knallbra, og jeg tenkte at her skal det bli mye moro med frispark fremover. Men neida, siden da har vi spilt 13 kamper, Raphinha har startet alle, men vi har ikke fått ett eneste tilsv.frispark i farlig sone. Tro meg, jeg har sittet og ventet 13 kamper uten ett eneste frispark rett foran mål, fra 16-22 m.  Kommer den ikveld ??

Cherry

'

Når jeg ser Poveda, Costa vs Summerville på u23, samt Gelhardt vs Robertsog Shack. Så kan jeg ikke skjønne at de gutta er noe dårligere. Tvert om tror jeg dem er bedre, men at det må skader og forfall til for at dem skal få sjansen da dem ikke blant de Bielsa vurderte før sesongen som "aktuelle".

Det der handler nok om Bielsas lojalitet til 'sine spillere' - det er på godt og vondt det...

Enig mht Summerville, han er kvitt skadene nå og får endelig vist sitt potensiale. Er jo en lettvekter though...

Satt og så på Shitty i går, og tenkte : Her er det lite "høyde" fremover på banen!
Så ift hva DE presterer - de pygmeene der vs vår nye Summerville.........få ham på banen :-)
 

auren

Forøvrig ville eg byttet ut den lettlurte sinken Pascal Struijk med det betydelig større stoppertalentet Charlie Cresswell.

Og Joe Gelhardt skal sjølsagt være på benken - minst. Gelhardt er en av våre få spillere som kan skape farligheter ut av ingenting. Finnes det ikke rom, så skaper han rom. Og med sin fabelaktige venstrefot setter han stort sett ballen der han vil. Det er et brilliant fotballhode på den gutten - og han vil blomstre enda fortere hvis han får spille sammen med bedre spillere enn han gjør nå. Og det er jo nettopp en spiller med sånne egenskaper vi bør sette innpå når vi står og stamper mot slutten av kampene.

Jeg tror du lar deg blende av det lave nivået på U-23 ligaen. At Struijk skal erstattes av en unggutt uten et eneste minutt seniorfotball er nokså kontroversielt. Spesielt med tanke på at han nå sannsynligvis kalles inn i troppen til verdens best rangerte landslag. Er dog enig i dine betraktninger om at han er treig, spesielt på de viktige første meterne. Men det ble mer avslørt da han spilte defansiv midtbanespiller. Som stopper har han levert habilt denne sesongen.

Jeg vet du er veldig begeistret for Gelhardt og jeg håper han får noen innhopp på tampen av sesongen. Foreløpig er han neppe god nok til å danke ut verken Klich, Pablo, Roberts eller Rodrigo. Men at han kan få noen minutter som innbytter er ikke umulig.

Jeg tenker heller at en spiller som Summerville vil være enda mer aktuell å ha på benken i disse dager, nå som Poveda er ute og Costa ikke er helt seg selv. Drameh er også en spennende spiller på U-laget som kanskje vil få noen minutter i løpet av sesongen.

Vedrørende kveldens kamp har jeg tro på seier. Vi vinner 3-1 etter scoringer av Ayling, Bamford og Harrison.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Forøvrig ville eg byttet ut den lettlurte sinken Pascal Struijk med det betydelig større stoppertalentet Charlie Cresswell.

Og Joe Gelhardt skal sjølsagt være på benken - minst. Gelhardt er en av våre få spillere som kan skape farligheter ut av ingenting. Finnes det ikke rom, så skaper han rom. Og med sin fabelaktige venstrefot setter han stort sett ballen der han vil. Det er et brilliant fotballhode på den gutten - og han vil blomstre enda fortere hvis han får spille sammen med bedre spillere enn han gjør nå. Og det er jo nettopp en spiller med sånne egenskaper vi bør sette innpå når vi står og stamper mot slutten av kampene.

Jeg tror du lar deg blende av det lave nivået på U-23 ligaen. At Struijk skal erstattes av en unggutt uten et eneste minutt seniorfotball er nokså kontroversielt. Spesielt med tanke på at han nå sannsynligvis kalles inn i troppen til verdens best rangerte landslag. Er dog enig i dine betraktninger om at han er treig, spesielt på de viktige første meterne. Men det ble mer avslørt da han spilte defansiv midtbanespiller. Som stopper har han levert habilt denne sesongen.

Jeg vet du er veldig begeistret for Gelhardt og jeg håper han får noen innhopp på tampen av sesongen. Foreløpig er han neppe god nok til å danke ut verken Klich, Pablo, Roberts eller Rodrigo. Men at han kan få noen minutter som innbytter er ikke umulig.

Jeg tenker heller at en spiller som Summerville vil være enda mer aktuell å ha på benken i disse dager, nå som Poveda er ute og Costa ikke er helt seg selv. Drameh er også en spennende spiller på U-laget som kanskje vil få noen minutter i løpet av sesongen.

Vedrørende kveldens kamp har jeg tro på seier. Vi vinner 3-1 etter scoringer av Ayling, Bamford og Harrison.

auren
Jeg kaster vel egentlig stein i glasshus nå, men er ikke Gelhardt litt rund om dagen? Han og Greenwood minner meg litt om Helan & Halvan.
Kanskje det er derfor Greenwood fikk sjansen før Gelhardt? Kanskje en sommer med Bielsas Boot Camp gjør susen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

lowfields

Sitat
Jeg kaster vel egentlig stein i glasshus nå, men er ikke Gelhardt litt rund om dagen? Han og Greenwood minner meg litt om Helan & Halvan.
Kanskje det er derfor Greenwood fikk sjansen før Gelhardt? Kanskje en sommer med Bielsas Boot Camp gjør susen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Litt rund eller bare noe naturlig bred...? Jaggu godt det er herrefotball vi diskuterer her - ellers hadde det blitt rabalder  8)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"