Skrevet av Emne: KAMP: Leeds v Southampton @ Elland Road tirsdag 23.2.21 kl 1900 TV2 Sport 1  (Lest 14746 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

Kun 2 dager til kamp igjen, hjemme mot formsvake Soton som kun har ett poeng på siste 5 kamper.
Her bør vi vel vinne, men Leeds er jo ekspert på å la motstandere med dårlige rekker få en opptur...
Hvor optimistisk jeg skal tørre å være her henger mye på om Kalvin Phillips er tilbake eller ikke.
Hvis han og Rodrigo fortsatt er ute blir det vel samme lag som sist og nok en jevn batalje....
Satser på 2-1, mål av Struijk og Raphinha.
« Siste redigering: Februar 21, 2021, 16:40:44 av Killa »

Bjorn

Vi har vel ikke såååå god statistikk i det siste til å si at vi må eller bør vinne denne. Men har vel samme følelse som mot Wolves, at jeg tror vi kan klare det. Det er bare det å gjøre det da..
Marching On! 4276

gulle

Kampene viser at Vi kan slå alle. Men statistikken med og uten Phillips sier mye.
Savnet han og Rodrigo mest av de skadde. Midtstopperene våre har klart seg bra.
Vi har tatt færre poeng en fortjent siste uka. Det jevner seg ut så da vinner vi denne
Bambi tilbake på måltavla!
Nå rykker vi opp! Jasederja

auren

Har pt en god følelse på at vi vinner denne. En del positivt å ta med seg fra Wolves-kampen, selv om det ble tap. Spår en tett og jevn kamp der vi vinner 1-0 etter et kanonskudd av Harrison. Har også troen på at Phillips blir klar og at kanskje Rodrigo sitter på benk. Kan Llorente bli klar til å innta Phillips-rollen hvis Kalvin ikke blir klar?

Vinner vi så er vi tilbake på 10. plass og er 1 poeng bak Villa og Tottenham på plassene foran!

Eller som andre gjerne tenker - taper vi er vi kun 10 poeng unna nedrykk...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Har pt en god følelse på at vi vinner denne. En del positivt å ta med seg fra Wolves-kampen, selv om det ble tap. Spår en tett og jevn kamp der vi vinner 1-0 etter et kanonskudd av Harrison. Har også troen på at Phillips blir klar og at kanskje Rodrigo sitter på benk. Kan Llorente bli klar til å innta Phillips-rollen hvis Kalvin ikke blir klar?

Vinner vi så er vi tilbake på 10. plass og er 1 poeng bak Villa og Tottenham på plassene foran!

Eller som andre gjerne tenker - taper vi er vi kun 10 poeng unna nedrykk...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, eller de som bruker mer tid på tabellen enn 10 sekund kan jo også lese at  lagene fra nr 10 og nedover har tapt flere kamper enn de har vunnet. De har også sluppet inn flere mål enn hva de har scoret. (Bortsett fra Arsenal. Er vel også størst sjanse for at de kan se oppover og forvente å lande blant de 8 til slutt)

Fra oss (12) og ned til siste så er det også klart minst forskjell i kvalitet fra toppen av CC.
Mange heislag som Fulham og WBA. Lag som har balansert over nedrykksstreken tidligere i Newcastle, Palace, Brighton. Samme kan vel og sies om Burnley og Soton.
Har du spilt 24/25 kamper av ligaen så er det vel ikke unaturlig at du vil være nede i det selskapet sesongen ut.
Nå har vi noen kamper vi bør kunne ta poeng i nå, men i April får vi vel en rekke med City, Liverpool, ManU og Spurs. Ble vel 1 poeng fra disse sist. Så tror vi først og fremst skal fokusere på å ta mest mulig poeng i neste 2 nå som bør være overkommelig.

Skal vi derimot avslutte sesongen med flere seire enn tap så kan vi fort bykse oppover, men har mine tvil. Mye tap og dårlig målforskjell lyver sjeldent.


samadhi

Er vel tredje kamp på rad vi møter laget som ligger under oss på tabellen. Tapte mot Arsenal og Wolves så på tide med ein seier her.
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Bør vel klare å slå Soton, men sikker er jeg ikke. Mye rart fra Leeds for tida.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern.

Kalvin fortsatt ute.

Men Bielsa blir i Leeds (til prosjektet hans er fullført, Han vil ikke engang vurdere andre tilbud), han har det som plommen i egget sier han, på Bielsas vis.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19886625
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

No Phillips no bueno  :(

HåvardK

Ikke bra med Kalvin ute, nei. Vi må finne en god løsning på midtbanen snart.

LEO

ja, men hold Ayling unna midtstopper jobben
Nå håper jeg Llorente kommer inn og hvorfor ikke starte med Pablo ?  8) :o


Fulham har begynt å ta poeng og nærmer seg.  Vi må fortsatt ta poeng for å greie oss.
 

Blank_File

Pressern.

Kalvin fortsatt ute.

Men Bielsa blir i Leeds (til prosjektet hans er fullført, Han vil ikke engang vurdere andre tilbud), han har det som plommen i egget sier han, på Bielsas vis.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19886625
Utrolig fin pressekonferanse og han sier jo her det vi også ser om våre egne talenter. Både Strujik, Roberts og Shackleton er ganske spot-on i forhold til hvordan jeg også tenker om de.

auren

Soton spiller ofte med to spisser, så da blir nok fort laget slik som en på Waccoe predikerer:

Will be 343/3313 against their 442
 
Meslier
Ayling Cooper Stuijk
Dallas Shack Klich Alioski
Raphina Bamford Harrison


Tør eventuelt Bielsa å kaste inn Llorente fra start? Den bakre fireren fungerte ganske bra mot Wolves, spesielt i andre omgang. Blir neppe de store endringene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Soton spiller ofte med to spisser, så da blir nok fort laget slik som en på Waccoe predikerer:

Will be 343/3313 against their 442
 
Meslier
Ayling Cooper Stuijk
Dallas Shack Klich Alioski
Raphina Bamford Harrison


Tør eventuelt Bielsa å kaste inn Llorente fra start? Den bakre fireren fungerte ganske bra mot Wolves, spesielt i andre omgang. Blir neppe de store endringene.

auren
Det tror jeg i grunnen bare er greit nå som vi ikke har med Phillips. Det blir en spennende kamp dette. Sjeldent jeg har gledet meg så mye og vært så spent.

Cherry

Denne føler jeg er viktig.
Her definerer vi om vi kan se oppover , eller med tap nedover på tabellen etter kamp.,
Syns det var såpass mye positivt i Wolves kampen, at jeg tror vi vinner denne.......bare pass på Ings!

3-1 seier!

NT

Noen av oss var sent i gang med reiser til Leeds, min første var i anledning min 50 års dag, mot Southampton 3 mars 2012.   Satt bak målet hvor RickieLambert dundret inn kampens eneste mål, og hvor Leeds presset vanvittig i 2 omgang.  Om du liker mimring og tilbakeblikk, ta en titt på denne  https://www.youtube.com/watch?v=3VOzJ76saiI   Håper ikke McCarthy ikveld får en slik Kalvin Davies deja vu
Veldig spent idag, og enig med Cherry - en viktig kamp, denne + Villa til helgen, vi har forutsetninger for å kunne ta 6 poeng. Blir det null fangst, blir nok stemningen her på forum som på ER den lørdagen i mars 2012-frustrerende !

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds vs Southampton har etter hvert blitt dette klippet for meg.
39 pasninger internt i laget med hælspark og finter en ikke var vant til å se i 1972.

https://www.youtube.com/watch?v=8Q-SF7FbYXc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det med at Southampton stiller med to spisser gjør jo at vi har tre mann bak. Syns denne karen har rett i at vi ikke gjør det like bra i 3313/343 som i 4141, men med Phillips ute blir det kanskje hipp som happ.

Kanskje bruker en Llorente bak?


Will be interesting to see how we set up.
Expect same starting 11
Expect 3313 or343 tonight.
We do not play this formation as well as 4141.


Southampton vs Chelsea had Bednarek at right back but he stayed deep and all play came through Betrand on left with Minamono moving inside.
Leaving a back three.
With our man to man system I can see that movement being key and expect Dallas to be right wing back to cover these runs .
Big space on left means we need a.big game from Jackie H tonight.
He has been off pace in recently.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Leeds vs Southampton har etter hvert blitt dette klippet for meg.
39 pasninger internt i laget med hælspark og finter en ikke var vant til å se i 1972.

https://www.youtube.com/watch?v=8Q-SF7FbYXc

Ikke akkurat "murderball-tempo" her, men la oss håpe på reprise fra denne i kveld ! 

LEO

kampen kommer for tidlig for Llorente iflg SKY  :(

MOT

vi må ta poeng i de neste matchene, for jeg forventer ikke mange poeng i april
 

Ankerjon15

  Cooper, Bamford og Raphinho scorer og det blir seier. :)

auren

Llorente erstatter Shackleton, ellers samme lag som sist.

Da blir det vel:

Meslier - Llorente, Cooper, Struijk - Ayling, Klich, Dallas - Raphinha, Roberts, Harrison - Bamford

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Shackleton ikke engang på benken, så da er han nok skadet.

Benk: Casilla, Cresswell, Casey, Alioski, Costa, Pablo, Huggins, Jenkins og Gelhardt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Llorente erstatter Shackleton, ellers samme lag som sist.

Da blir det vel:

Meslier - Llorente, Cooper, Struijk - Ayling, Klich, Dallas - Raphinha, Roberts, Harrison - Bamford

auren
Tipper Cooper til venstre av de tre bak. Ellers enig
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Shackleton ikke engang på benken, så da er han nok skadet.

Benk: Casilla, Cresswell, Casey, Alioski, Costa, Pablo, Huggins, Jenkins og Gelhardt.

auren
Det har gått rykter om det gjennom hele dagen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Gleda mæ som en unge til kampstart, satser på 3 poeng i kveld


MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Nå tippes det over hele twitter om hvor lange Llorente holder.

La oss virkelig håpe at han kommer i gang nå!!!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Kampen går vel ikke på TV2 Sport 1, gjør den? Der skal de vise La Liga (Osasuna-Sevilla).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Kampen står oppført på TV2 Sport Premium 2:

https://www.tv2.no/a/8200028/


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Nå tippes det over hele twitter om hvor lange Llorente holder.

La oss virkelig håpe at han kommer i gang nå!!!

"Den enes død den andres brød..."

Don’t want to be pessimistic but if you haven’t put money on Llorente first sub & Cresswell league debut you’re leaving money on the table. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan