Skrevet av Emne: KAMP: Leeds vs Aston Villa@ Elland Road lørdag 27.2.21 kl 1830 TV2 Sport Premium  (Lest 15281 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TK20


Nå beskriver du vel Roberts, Shackleton og Poveda?

Det kan du godt si, men en del av disse har blitt prøvd UTEN å ta 'det neste steget' - det er vel det en håper skal skje med spillere i vannskorpa, at de tar nye steg. :)

Kjøper det ikke helt altså. Roberts har jo to assists på fire kamper, og var blant våre beste i første omgang i går. Hva mer forventer vi av en «billig» U23 som ikke skal spille fast?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Kjøper det ikke helt altså. Roberts har jo to assists på fire kamper, og var blant våre beste i første omgang i går. Hva mer forventer vi av en «billig» U23 som ikke skal spille fast?

Isolert sett er eg enig i at Roberts har vært mer 'til stede' i de tre-fire siste innhoppene sine, og de fleste er enige i at han begynte kampen i går relativt bra.

Men mht neste sesong håper vi vel at 18-mannstroppen vår skal opp flere hakk, og da står Roberts laglig til for hogg...

Men det kan godt hende at Bielsa deler ditt synspunkt mer enn de fleste andre her inne altså...
Han har vært utrolig tålmodig med ham (bortsett fra at det har blitt få sjanser fra start...)

Og nå bør scenen være klar for at Greenwood/Geldhardt får Roberts sine muligheter de kommende to sesongene...
Noe sier meg at de vil ta bedre vare på sjansene.
« Siste redigering: Februar 28, 2021, 11:15:07 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland


Nå beskriver du vel Roberts, Shackleton og Poveda?

Det kan du godt si, men en del av disse har blitt prøvd UTEN å ta 'det neste steget' - det er vel det en håper skal skje med spillere i vannskorpa, at de tar nye steg. :)

Kjøper det ikke helt altså. Roberts har jo to assists på fire kamper, og var blant våre beste i første omgang i går. Hva mer forventer vi av en «billig» U23 som ikke skal spille fast?

Uansett hvordan du vrir og vender på det så har ikke Roberts tatt steget. Han viser ikke kontinuitet på et høyere nivå og nå har han fått flere sjanser til å vise seg frem. Det Hay kommuniserer er at de vil ha en sterkere stall for å ta nye skritt i PL og det fungerer ikke slik det er i dag. Jeg tipper Costa, Roberts, Pablo og Ali forsvinner ut dørene i sommer. Personlig mener jeg Poveda kunne slått følge da han minst må legge på seg 10 kilo(i muskler) for å ha noe som helst i PL å gjøre, men kan jo virke som Bielsa ønsker å gi han en sjanse(utifra hva vi har sett tidligere).

kjella

  • Gjest
Bare en kommentar Ayling / Drameh. Ayling på sitt beste er et kjempepluss - drivende og positiv - og sterk deffensivt. Men synes at hans bunnivå - som dukker opp litt for ofte - er skremmende svakt. Selvfølgelig ikke sett Drameh på dette nivået, men har sett alle kampene på U23 - og som kommentatoren sa sist - tror ikke jeg har sett noen kommet "forbi" Drameh enda i år. I noen kamp. Men Bielsa ser jo alt og har konkludert med at han ikke er god nok for troppen enda - og han har nok helt sikkert rett ;D. Men jeg er Drameh fan 8)

LEO

Dette var skuffende og skremmende

Vi er Leeds på godt og vondt

jeg har sagt det før, tror ikke vi tar mange poeng i april og skulle det bli lite med poeng denne måned også.
ja da har vi siste match mot WBA   :-[ :'(

MOT
 

Joe Jordan

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

HåvardK

Dette var skuffende og skremmende

Vi er Leeds på godt og vondt

jeg har sagt det før, tror ikke vi tar mange poeng i april og skulle det bli lite med poeng denne måned også.
ja da har vi siste match mot WBA   :-[ :'(

MOT
Skal ikke skryte på meg å være ukuelig optimist, men jeg kan ikke skjønne hvorfor vi skal forberede oss på nedrykk nå.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dette var skuffende og skremmende

Vi er Leeds på godt og vondt

jeg har sagt det før, tror ikke vi tar mange poeng i april og skulle det bli lite med poeng denne måned også.
ja da har vi siste match mot WBA   :-[ :'(

MOT
Skal ikke skryte på meg å være ukuelig optimist, men jeg kan ikke skjønne hvorfor vi skal forberede oss på nedrykk nå.
Det var en på twitter i dag som kjørte en sånn predict results-tabell der Leeds bare tok ETT poeng i sine 12 siste kamper. Kom riktignok på 16-plass, men hadde fortsatt 6 poengs klaring til nedrykk.

https://twitter.com/NiftyNordfeldt/status/1366323634688700417?s=20

« Siste redigering: Mars 01, 2021, 21:30:29 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Dette var skuffende og skremmende

Vi er Leeds på godt og vondt

jeg har sagt det før, tror ikke vi tar mange poeng i april og skulle det bli lite med poeng denne måned også.
ja da har vi siste match mot WBA   :-[ :'(

MOT
Skal ikke skryte på meg å være ukuelig optimist, men jeg kan ikke skjønne hvorfor vi skal forberede oss på nedrykk nå.
Det var en på twitter i dag som kjørte en sånn predict results-tabell der Leeds bare tok ETT poeng i sine 12 siste kamper. Kom riktignok på 16-plass, men hadde fortsatt 6 poengs klaring til nedrykk.

https://twitter.com/NiftyNordfeldt/status/1366323634688700417?s=20


Selv om vi stiller med samme lag som mot Villa ut sesongen tar vi mer enn 1 poeng.

Regner med ups and downs de resterende 12 kampene. Ikke bare downs


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

Dette var skuffende og skremmende

Vi er Leeds på godt og vondt

jeg har sagt det før, tror ikke vi tar mange poeng i april og skulle det bli lite med poeng denne måned også.
ja da har vi siste match mot WBA   :-[ :'(

MOT
Skal ikke skryte på meg å være ukuelig optimist, men jeg kan ikke skjønne hvorfor vi skal forberede oss på nedrykk nå.
Det var en på twitter i dag som kjørte en sånn predict results-tabell der Leeds bare tok ETT poeng i sine 12 siste kamper. Kom riktignok på 16-plass, men hadde fortsatt 6 poengs klaring til nedrykk.

https://twitter.com/NiftyNordfeldt/status/1366323634688700417?s=20


Selv om vi stiller med samme lag som mot Villa ut sesongen tar vi mer enn 1 poeng.

Regner med ups and downs de resterende 12 kampene. Ikke bare downs


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det er vel sannsynlig at også lagene mellom oss taper noen poeng inn mot serieslutt.

Kontakinte

Å gå i kjelleren på grunn av att en selvutnevnt "snåsamann", har tasta inn det han tror av resultater. Det er spenstig  ;D
Vi er jo drit gode i halvparten av kampene vi spiller, tippet 10 plass før sesongen! Tipper fortsatt det  ;)   
« Siste redigering: Mars 02, 2021, 10:32:27 av Kontakinte »

ingve1960

Helt enig. Hvorfor skal vi gå fra snitt1.34 pr kamp til nesten 0..
Med halvparten i snitt neste 12 får  vi 8 poeng.

Reaney

Leeds er og blir et lag som det er totalt umulig å begripe seg på. Selv om mye har vært bra denne sesongen, så har overraskelsene kommet på bortebane i form av 6 seire mot Sheffield Utd, Aston Villa, Everton, WBA, Newcastle og Leicester. Det overraskende mot WBA var kanskje ikke selve seireren, men at den ble så stor (5-0). Samtidig har vi 7 tap på bortebane, 6 av dem med klare sifre, og et hårfint og ufortjent tap mot Wolves. Hva har så overrasket hjemme? Jo, de 2 uavgjort resultatene mot Arsenal (0-0) og "Shity" (1-1). De få seirene (5 av 13 kamper) har alle kommet mot lag fra plass 13 og nedover. Altså forventede seire. Den store skuffelsen er de 6 tapene mot lag som jeg før sesongen hadde forventet å ta poeng fra på hjemmebane (Wolves, Leicester, West Ham, Brighton, Everton, Aston Villa). Vi har med andre ord ikke tatt noen "skalper" på Elland Road enda. Så hva da med resten av sesongen? Fortsetter denne trenden kan vi fortsatt både overraske og vinne halvparten av de resterende bortekampene. Når det gjelder hjemmeformen er jeg mer skeptisk. frykter tap både mot Chelski; Scum, Looserpool, og Spurs, nettopp fordi vi ikke strekker til mot de beste. Så tror jeg Sheffield Utd. vil krige som løver for å redde sesongen med en seier over "The Yorkshire rivals". Da får vi håpe at WBA allerede har rykket ned i mai. Samtidig blir de resterende bortekampene vanskeligere i innspurten, da vi møter 4 lag som kjemper for å unngå nedrykk. Da står vi igjen med bortekamp mot Shity, som vi vinner selvsagt.

gekon17

Tror det er to grunner til dårlig hjemme form. Uten tilskuere er hjemme fordelen mer eller mindre borte. På den potet åkeren av ei matte vi har, passer det vår spille stil meget dårlig, mens når vi spiller på normale gress matter borte passer de oss bedre.

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Josch

Jeg er nokså enig med begge over her. Hjemmfordelen er praktisk fraværende for alle lag med null tilskuere.  Det blir som nøytrale baner. Skalpene vår denne sesong har vært Everton og Leicester, hvor vi spilte bra. Skuffelsen har vært mot Brighton, som er klart bak oss.
Ellers har vi som midtenlag vunnet og tapt mot de som vi "skal" vinne og tape mot (topplag og bunnlag). Og blanda drops mot andre midtenlag.
Det er oppsiktsvekkende med såpass lite uavgjort.  Noen knepne  tap og seire kunne dog fort endt uavgjort.
Jeg tror trenden fortsetter. Vi slår de på nedre halvdel og taper mot de beste. Tipper vi slår EN god motstander til før sesongslutt.  Vi slår Man City borte og tar fire poeng mot serievinneren! Det blir skalpen i år.

Gufrias

Å gå i kjelleren på grunn av att en selvutnevnt "snåsamann", har tasta inn det han tror av resultater. Det er spenstig  ;D
Vi er jo drit gode i halvparten av kampene vi spiller, tippet 10 plass før sesongen! Tipper fortsatt det  ;)
Jeg tolket den predictoren helt annerledes, jeg: Det er omtrent umulig å rote det til så galt at vi rykker ned denne sesongen. 6 p klaring selv om vi skulle ta bare ett poeng, det er jo hyggelig.

Regner med at vi tar mer, og blir liggende på midten sesongen ut.
Hekta på Leeds siden 1974