Skrevet av Emne: Kamp vs Liverpool mandag 19.04.21 kl 21:00 @ Elland Road-TV2 Sport Premium  (Lest 12601 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Utrolig deilig at vi får poeng. Fullt fortjent!

Mye nesten i dag, men vi var gode i 2.omgang!

Dessverre har Roberts 0 selvtillit foran mål.
Og hva har skjedd med silketouchet til Bamford?

Og hva med silketouchet til Pablo?? Det var ikke mange minuttene ham fikk på å spille seg inn i kampen, men han virker fryktelig langt unna toppformen
Litt forbauset over at fokuset er på å rakke ned på en spiller som fikk fem minutter på banen.
Alltid fokus på å rakke ned på spillere her inne. Roberts i år. Bamford i fjor. Wood og Phillips fikk ofte det glatte lag også.

Synes Leeds gjorde en veldig god kamp. Synes vi dominerte mer i andre enn Liverpool i første.

IMPONERT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det handler ikke om å rakke ned på noen, det er snakk om observasjoner fra kampen. Både Bamford og Pablo, som vi har sett levere strøkne mottak og pasninger tidligere, virker å være et stykke unna sitt vanlige nivå. Det må vel være innafor å kommentere?


Furu

Alt i alt et veldig bra resultat, men det er mye å rette på.
Vi er f. eks. totalt ubrukelige på corner imot. Stiller opp ute på 16-meteren og klamrer seg til hver sin spiller, for deretter å prøve å holde rundt dem og løpe etter innover mot 5-meteren. Utrolig egentlig at det ikke blir straffespark på hvert eneste corner imot.
Har lagt merke til i de to siste kampene at både MC og Liverpool har en helt annen strategi. De lar motstanderne flokke seg ute i feltet, mens de stiller rundt 5-metern og tar imot når de kommer. (Riktig nok greidde Leeds likevel en scoring...all ære til laget for det!)

Jeg savner også en midtstopper som driver fremover med ballen inn på motstanderens banehalvdel. Dette er totalt fraværende hos Leeds. Det er til tider ille å se at de ikke vet hvor de skal gjøre av ballen. Og det ender med bakoverspill og ofte helt inn til en presset Meslier.
Det var flere eksempler i denne kampen der LLorente prøvde seg ti meter fremover på egen banehalvdel, for så å snu og spille bakover.
Hver mener dere?
« Siste redigering: April 20, 2021, 11:39:47 av Furu »

Stut og Fjærkre

Alt i alt et veldig bra resultat, men det er mye å rette på.
Vi er f. eks. totalt ubrukelige på corner imot. Stiller opp ute på 16-meteren og klamrer seg til hver sin spiller, for deretter å prøve å holde rundt dem og løpe etter innover mot 5-meteren. Utrolig egentlig at det ikke blir straffespark på hvert eneste corner imot.
Har lagt merke til i de to siste kampene at både MC og Liverpool har en helt annen strategi. De tar motstanderne flokke seg ute i feltet, mens de stiller rundt 5-metern og tar imot når de kommer. (Riktig nok greidde Leeds likevel en scoring...al ære til laget for det!)

Jeg savner også en midtstopper som driver fremover med ballen inn på motstanderens banehalvdel. Dette er totalt fraværende hos Leeds. Det er til tider ille å se at de ikke vet hvor de skal gjøre av ballen. Og det ender med bakoverspill og ofte helt inn til en presset Meslier.
Det var flere eksempler i denne kampen der LLorente prøvde seg ti meter fremover på egen banehalvdel, for så å snu og spille bakover.
Hver mener dere?

Interessant hvor forskjellig man ser kamper.
Jeg mener grunnet til at vi puttet på corner var at vi klarte å lure soneforsvaret til Liverpool og skape overtall der hvor den perfekt slåtte ballen havnet. Liverpool var ikke spesielt farlige mot vår mannsoppdekning på corner. (bortsett fra den ene gangen Meslier var litt vell offensiv)

Å føre ballen løkka-style ut av egen banehalvdel, kan umulig ende med noe annet en balltap. Nøkkelen til en enda bedre sesong neste år ligger i å rekruttere spillere som kan videreutvikle det spillende laget United tidvis lykkes med å være i går.

RoarG

Alt i alt et veldig bra resultat, men det er mye å rette på.
Vi er f. eks. totalt ubrukelige på corner imot. Stiller opp ute på 16-meteren og klamrer seg til hver sin spiller, for deretter å prøve å holde rundt dem og løpe etter innover mot 5-meteren. Utrolig egentlig at det ikke blir straffespark på hvert eneste corner imot.
Har lagt merke til i de to siste kampene at både MC og Liverpool har en helt annen strategi. De tar motstanderne flokke seg ute i feltet, mens de stiller rundt 5-metern og tar imot når de kommer. (Riktig nok greidde Leeds likevel en scoring...al ære til laget for det!)

Jeg savner også en midtstopper som driver fremover med ballen inn på motstanderens banehalvdel. Dette er totalt fraværende hos Leeds. Det er til tider ille å se at de ikke vet hvor de skal gjøre av ballen. Og det ender med bakoverspill og ofte helt inn til en presset Meslier.
Det var flere eksempler i denne kampen der LLorente prøvde seg ti meter fremover på egen banehalvdel, for så å snu og spille bakover.
Hver mener dere?

Interessant hvor forskjellig man ser kamper.
Jeg mener grunnet til at vi puttet på corner var at vi klarte å lure soneforsvaret til Liverpool og skape overtall der hvor den perfekt slåtte ballen havnet. Liverpool var ikke spesielt farlige mot vår mannsoppdekning på corner. (bortsett fra den ene gangen Meslier var litt vell offensiv)

Å føre ballen løkka-style ut av egen banehalvdel, kan umulig ende med noe annet en balltap. Nøkkelen til en enda bedre sesong neste år ligger i å rekruttere spillere som kan videreutvikle det spillende laget United tidvis lykkes med å være i går.
Ballfrakt av enkeltspillere tar tid. Den tida bruker motstanderne på å organisere seg. Vil ikke ha en ballførende midtstopper, men en pasningssikker en. Det var jo der White var god. Så, enig med ovennevnte taler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Alt i alt et veldig bra resultat, men det er mye å rette på.
Vi er f. eks. totalt ubrukelige på corner imot. Stiller opp ute på 16-meteren og klamrer seg til hver sin spiller, for deretter å prøve å holde rundt dem og løpe etter innover mot 5-meteren. Utrolig egentlig at det ikke blir straffespark på hvert eneste corner imot.
Har lagt merke til i de to siste kampene at både MC og Liverpool har en helt annen strategi. De lar motstanderne flokke seg ute i feltet, mens de stiller rundt 5-metern og tar imot når de kommer. (Riktig nok greidde Leeds likevel en scoring...all ære til laget for det!)

Jeg savner også en midtstopper som driver fremover med ballen inn på motstanderens banehalvdel. Dette er totalt fraværende hos Leeds. Det er til tider ille å se at de ikke vet hvor de skal gjøre av ballen. Og det ender med bakoverspill og ofte helt inn til en presset Meslier.
Det var flere eksempler i denne kampen der LLorente prøvde seg ti meter fremover på egen banehalvdel, for så å snu og spille bakover.
Hver mener dere?
Det var en drøy påstand. Llorente har flere ganger vist at han behersker dette, men som andre skriver over her, er en pasning gjennom ledd bakfra mer effektivt enn å føre ballen over avstander. At det er ille å se på Llorente, klinger rart i mine ører. Veldig mange, meg selv inkludert, har ham som MOM i går.

Hallgeir *

Fortjent utligning av banens beste, Llorente. Phillips solid, Bamford brukbar og hadde fortjent scoring på det nydelige arbeidet hans som endte i tverra. Harrison langt bedre i andre, Alioski god fremover, shaky bakover. Resten ok minus Roberts (to glimt i kampen inkl en aksjon i Messiklasse sånn plutselig holder ikke, STORT minus å ikke sette kampens største sjanse) og Costa, som var de to svakeste. Veldig fortjent poeng, og når vi aldri kom mer enn ett bak, hadde vi nesten fortjent seier. Ikke nesten, det hadde vært fortjent.

Enig!

Litt sjokkert over det Poveda gjør også.. riktignok traff han på en passning! Hvis Summerville ikke er bedre, så bør man revurdere hele akademi satsingen. Da er det mye tynn suppe der og voldsom lavt nivå!

Håper på en liten rensk i sommer!
Synes Poveda var god i går faktisk,

Han gjorde seg slett ikke bort, nei.
Super Leeds since 1968

Reaney

Bare å takke James Milner for corneren som gav oss utligningen. Grinete og selvsentrert etter kampen og ikke tegn til et eneste honnørord til sin fosterklubb. Måtte dette bli det siste han gjorde på Elland Road.

Kontakinte

Etter å ha lest litt fra ulike britiske medier idag + tweets m.m. så synes jeg Liverpool nok en gang fremstår som sutrete. Omkring SuperLeauge så mener jeg det er helt innafor at Leeds flagger sin motstand på alle vis. Klopp sier at han og spillerne ikke har noe med dette å gjøre så ikke angrip oss, vi er mennesker....  Det er vel det som er hele poenget, pushe spillere og leder til å vise tydelig ryggrad og stå opp mot dritten. At dette er ett forstyrrende element nå for de involverte klubber, gir jo deres stjerner og ledere en super anledning til å heve røsten og vise at de er stjerner. Eller forbli passive. Spent på hva bl.a. Solskjær sier nå.

Omkring kampen. Jeg hadde faktisk venta å høre litt mer skryt av Leeds fra Millner etter kampen, men han sutra han også. Han burde sagt at han var stolt over hvordan byen han kommer fra har reist seg og hva de har fått til. For det er vel slik stolthet vi alle føler det i dag, en ny bekreftelse på at vi er på en solid og utviklende vei. OK, så er det miss her og der, men alt i alt så er dette helt suverent.  Hull, Bristol City og Middlesborough virker plutselig som en evighet siden, nå plukker vi poeng fra Man City, Liverpool og på søndag skal vi klå Man United også !!!

Problemet for Klopp er jo først og fremst at han egentlig vil kritisere de som betaler lønna hans. Prøvde alt han kunne å kommes seg unna det. Ingen enkel situasjon å stå i.
Synes Klopp fremstod som en pingle! Han er en av fotballverdens mest fremtredende managere, lomma full av kroner i tillegg. Hva har/hadde han å tape på å lufte akkurat hva han syntes om dette. Patetisk rett og slett.

Perik

Etter å ha lest litt fra ulike britiske medier idag + tweets m.m. så synes jeg Liverpool nok en gang fremstår som sutrete. Omkring SuperLeauge så mener jeg det er helt innafor at Leeds flagger sin motstand på alle vis. Klopp sier at han og spillerne ikke har noe med dette å gjøre så ikke angrip oss, vi er mennesker....  Det er vel det som er hele poenget, pushe spillere og leder til å vise tydelig ryggrad og stå opp mot dritten. At dette er ett forstyrrende element nå for de involverte klubber, gir jo deres stjerner og ledere en super anledning til å heve røsten og vise at de er stjerner. Eller forbli passive. Spent på hva bl.a. Solskjær sier nå.

Omkring kampen. Jeg hadde faktisk venta å høre litt mer skryt av Leeds fra Millner etter kampen, men han sutra han også. Han burde sagt at han var stolt over hvordan byen han kommer fra har reist seg og hva de har fått til. For det er vel slik stolthet vi alle føler det i dag, en ny bekreftelse på at vi er på en solid og utviklende vei. OK, så er det miss her og der, men alt i alt så er dette helt suverent.  Hull, Bristol City og Middlesborough virker plutselig som en evighet siden, nå plukker vi poeng fra Man City, Liverpool og på søndag skal vi klå Man United også !!!

Problemet for Klopp er jo først og fremst at han egentlig vil kritisere de som betaler lønna hans. Prøvde alt han kunne å kommes seg unna det. Ingen enkel situasjon å stå i.
Synes Klopp fremstod som en pingle! Han er en av fotballverdens mest fremtredende managere, lomma full av kroner i tillegg. Hva har/hadde han å tape på å lufte akkurat hva han syntes om dette. Patetisk rett og slett.

At Klopp blir fremstilt noen steder som en helgen som stod opp mot dette er flaut. Han har tidligere uttalt seg ytterst negativt om dette, nå virker det mer som han ikke torde si hva han mente i frykt for hva eier ville gjøre, beskrive eierne som gode mennesker. Gikk vel også ut dagen etter og sa at han ville trene Lpool i en eventuell ny liga.

Nei kred til Milner som i det minste gav en tydelig mening om hva han mente, og Pep som også før alt gikk til helvete sa tydelig sin mening om en sånn liga. Altfor mange som dukker opp etter alt faller sammen med sine "klare" meninger. Pinlig.