Skrevet av Emne: KAMP: Leeds vs West Ham @London Stadium mandag 8.3.21 kl 2100 TV2 Sport Premium  (Lest 23319 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

leedslife


Nå som Rodrigo er klar igjen så forventer jeg at han starter neste kamp samnen med Dallas på midten. Raphinha til høyre og Harrison venstre.

Don't hold your breath..

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-19991949

What have your thoughts been on Tyler and Mateusz in recent weeks? Any concerns in that department?

I woulnd’t say that there’s a problem specifically because of Klich or Tyler. FOr example Klich in the last game against Aston Villa, I thought he played well in the first half as a number eight and did well as a DM in the second half.

He also played well against Southampton and that’s to say that I don’t think it’s Klich or Tyler’s fault that we do or don’t play well in central midfield.

I think its natural that when you have an option like Dallas in midfield that they alternative and the same goes for Tyler and Rodrigo.

It’s also important the form that each player is in because it’s not possible to be in the same form the whole season.

Det er ellers mange direkte spørsmål - og direkte svar fra Bielsa her :o
Leste resten av det Bielsa sa via linken din og han skryter veldig av spillerne sine.
Han hadde fortjent noe bedre materiell å jobbe med.
Utrolig hvor mye han har fått tynet ut av dem.
La oss håpe Orta & co fanger noen gullfuglen i som som flyr inn vinduet på ER i sommer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Satt og tenkte på det samme i går kveld. Spillestilen er uovertruffen. Bielsa har fått enormt ut av det gjenget han har. De har gitt livet i 3 år nå. For noen av dem ser dette ut til å være toppen av fjellet, mens andre kan ta steg videre. Tenk om Bielsa hadde fått løftet den individuelle kvaliteten litt. Det skal ikke mye til, men det neste steget tror jeg ikke alle i troppen vår har kapasitet til.

Meslier - God sesong, men masse å gå på i forhold til rutine og feltarbeid. Har et enormt potensiale, og er helt klart av de som kan ta steget helt til topps.

Ayling - Mener han har fått maks ut under Bielsa. Er litt ute av form, men er en spiller som ikke har individuelle ferdigheter til å bli med ut i Europa. Spesielt defensivt sliter han mot gode enkeltspillere. Høyrebacken må på sikt forsterkes.

Cooper - Gir oss noe vi mangler på fysikk, men behandlinga av ballen, tempoet og alder gjør at Cooper nå ser ut til å være på maks av kapasiteten.

Alioski - Tipper han forsvinner til sommeren. Uansett viser det seg at da vi skrek etter å forsterke venstrebacken var vi inne på noe. Ja Dallas kan spille der, men han trengs lengre frem. Alioski er egentlig ikke noen back, og er for svak en mot en begge veier. Tror ikke han vil spille på noe høyere nivå i fremtiden enn han gjør akkurat nå.

Struijk - Har alderen på sin side. Rå fysikk begge veier, og han har et potensiale. Ser ikke bort fra at Struijk med tid, utvikling og selvtillit kan bli en kanonstopper.

Llorente - Har definitivt noe over seg, spesielt med ball. Tror han først og fremst trenger kamper. Tror han har nivået inne til å spille i Europa.

Koch - Juryen har enda ikke landet her. Trenger tid. Ikke alle spillere som takler overgangen fra Bundesliga til Premier League. Potensiale, men usikker.

Klich - Svært imponerende arbeidsradius over lang tid. Ser plutselig helt tom ut. Er det nivået som har tatt han, eller er det formen? Ferdighetsmessig har han ikke mer å gå på enn der han er i dag.

Dallas - Er vel avskrevet mer enn en gang. Av de spillerne som bare tar nivået etterhvert som laget blir bedre. Kanskje vært vår beste spiller siste månedene. Da tar han kanskje også steget til Europa.

Phillips - Krumtapp vi er helt avhengig av om vi skal ta neste steg. Han er i ferd med å bli topp, topp klasse.

Raphinha - Supert potensiale, og er vel allerede i dag på et høyere nivået enn resten av laget

Costa - Noe uforløst her, men til syvende og sist ser han for veik ut til å ta et større steg. Tror ikke han er noe mer enn sjiktet mellom championship og PL.

Harrison - Medtak i verdensklasse. Mangler det siste lille på fart, og er for tiden helt ute av form. Men har helt klart potensiale for å spille på et bedre lag.

Rodrigo - Var bekymra over at vi brukte 300 mill på en 29-åring. Ikke noe videresalgspotensiale. Men har kapasiteten, og er en spiller med høyt maksnivå.

Bamford - Umulig å vite. Ser ut til alt fra topp premierleague-spiss til helt hjelpeløs foran kassa. Ser ikke for meg han som et førstevalg om vi skal være topp 4. Men kan ta feil, hva hvis han får enda bedre medspillere.


Så er det vel en og annen unggutt som kan ta steget, men ingen som skiller seg ut.

Så fem stk i rødt. Skiftes disse ut med noen bedre, ikke nødvendigvis bare i ett vindu, så tror jeg vi sloss om champions league-plass.

Og da vil Bielsa kanskje begynne å få den troppen han og spillestilen fortjener.

Her er jeg helt enig. Legg gjerne til Poveda, Roberts og Shackleton i rødt.

Cooper, Ayling og Klich er viktige å ha med videre. Viktig spillere i gruppa, spesielt Cooper og Ayling. Toppnivået dems er bra. Syntes Ayling har hatt en godkjent sesong. Men har lavt bunnivå. Klich og Cooper er bra squad spillere og vil styrke benken kontra det å ha Shack, Davis eller en annen junior der.

Viktig at det ikke blir for mange utskiftninger også.

Kiko, Berardi og Pablo er nok ferdige. Kanskje Forshaw og Alioski. Mye kamper og erfaring ut  I tilegg mener/håper jeg at Costa selges og at Roberts, Shack og Poveda bør ut. Lån eller salg et fett for meg. Tror lett at de 4 sistnevnte kan erstattes av Summerville, Gelhardt, Bogusz og Greenwood.

Skal vi ta det neste steget må det kvalitet inn. Helt kritisk med en 8'er og venstreback. Der må det handles kvalitet. I tilegg må vi ha inn en ving som er stabilt på Harrison sitt topp nivå.

Tviler på at det blir handlet en ny høyreback. Ayling, Dallas og Drameh holder nok.

Sårbart med kun Bamford. Er Greenwood og evt Gelhardt alternativer som backup? Jeg håper dem får sjansen og tar steget, sammen med Bogusz. Da er 9'er og 10' bra dekket. Jeg er veldig pro akademi spillere. Ønsker ihvertfall at dem får en fair sjanse.

Siste jeg ønsker da er en Forshaw type som kan spille 4, 8 og til nød 10. Gjerne en skadefri Forshaw selv.

Ellers verdt å nevne hvilken gave Dallas har blitt for Leeds. Vannvittig god og stabil. Kanskje beste hb, vb og 8er i klubben. Legende materiale!

Da blir det ca slik:

Meslier - Caprile

Dallas - Ayling - Drameh
Llorente - Strujik - Cresswell
Koch - Cooper
NY - Dallas

Phillips - Forshaw isj

Raphinha- Summerville
Rodrigo- Gelhardt- Bogusz - Dallas
NY- Dallas - Forshaw - Klich
NY - Harrison

Bamford - Greenwood

Stor tro på fremtiden. Alltid litt ekstra gøy med egne unggutter. Men liten tvil om at vi MÅ treffe blink på to helt essensielle signeringer i sommer - 8'er og venstreback.

Eneste med alle de ungguttene er jo at de ikke er i nærheten pr nå med tanke hvor lette vi er i posisjoner som back, ving og midten.
Skal Roberts, Costa, Poveda f.eks ut. Hva er det som tilsier at Drameh, Bogusz, Summerville, Gelhardt, Cresswell,Greenwood, Caprile skal være gode nok til å bidra?
Eneste som har fått minutter her er vel Greenwood i cupen?
Bogusz klarte ikke spille seg inn da vi var nede på nivå 2. Neste sesong regner jeg med målet er å ende på øvre halvdel.

I forhold til alderssnitt i stallen er det ingen tvil om at vi trenger en bedre balanse med unge spillere som faktisk er gode nok til å bidra, men er noen av de gode nok?

Det vet vi ikke før dem har prøvd. Men de som har fått sjansen et par år nå er ikke det. Da må andre få slippe til. 11'er må forsterkes med nye gode signeringer, da blir noen skjøvet ut på benk. Da blir bredden bedre. Tar noen av unggutta bedre vare på muligheten så har Leeds også en hel benk med 7/9 gode spillere.

Bogusz er 2 år yngre enn Shackleton. Det kan være en faktor for at han ikke spilte seg inn.

Om dem er bedre? Vet ikke, men dem er yngre og er dem mer talentfulle så er det muligheter. Alle slår neppe til, men et par av dem klarer det nok. Dem som ikke slår til, blir nok erstattet av nye unggutter senere. Akkurat det som bør skje med Shack, Roberts og Poveda nå.
Vi vet ikke før dem har prøvd, men klubben må jo ha kontroll på dette? Regner med de hadde fått minutter eller i det minste vært på benken hadde de vært gode nok. Hvis det er åpenlyst at Roberts, Poveda, Shack har mindre potensial enn de du nevner burde jo klubben allerede nå siktet de inn mot kamptroppen og benken.
Håper personlig Drameh, greenwood, Gelhart, summerville kan lånes ut til feks CC til høsten og få regelmessig med kamper. Trening og noen minutter her og det for Shackleton, Roberts og gjengen har neppe gitt de noe fordel. Det vil jo være det samme hvis Bielsa er her neste sesong. Han har en rimelig kompakt gruppe med spillere han stoler på.

Spiller noen seg inn fordi de er gode nok eller kommer tilbake fra et veldig bra utlån er jo sjansene større. Matchgrunnlaget til de du nevner mot vår progresjon i nivå ( forhåpentligvis) er det jo et vanvittig stort sprik mellom.

Liker tanken din og optimismen. Er bare redd vi blir lurt litt mtp nivå.

Viser det seg at 3-4 av de er gode nok til å bidra bra og vi signerer 2-3 av skikkelig klasse ligger vi jo veldig godt ann. Både på å ta steget og evt tjene store penger ved evt salg.

ar9

Veldig mange bra poenger over her.
Generelt veldig vanskelig å si hvordan de yngre utvikler seg. Men nå som vi har rykket opp bør nåløyet være enda trangere fra fotballskole til A-lag.
I tillegg til at vi forsterker 1.11’ren og A stallen ønsker jeg at vi hadde litt flere «unge voksne» som får sjansen på utlån. Jeg vil ikke vi skal bli som Chelsea men det å sende ut unge talenter på låneopphold i treskolandet er ikke dumt. Der er fotballen teknisk og positiv samtidig som det vel er litt mindre press på spillerne enn i England. Fikser dem det bra og tar steg er de klare for før skolen i Championship.
Fikser spilleren det og kan tiden være inne til å ta en Espresso med Bielsa.
Kan dette være en bedre vei enn å sende spillerne rett til mannefotball i L1 og L2??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Ser foreløpig ingen bak de 15 beste i stallen som har i seg å ta det neste steget.

Mest spilletid av disse nestbeste har Shackleton og Roberts. Kan ikke på noen måte se de spille på et høyere nivå enn vi er i dag. Om noen av de to havner på stabilt høyt championship-nivå blir jeg overrasket.

Bak dem tror jeg det er lysår opp til godt  Premier-League nivå.
 

Eriksen55

Ser foreløpig ingen bak de 15 beste i stallen som har i seg å ta det neste steget.

Mest spilletid av disse nestbeste har Shackleton og Roberts. Kan ikke på noen måte se de spille på et høyere nivå enn vi er i dag. Om noen av de to havner på stabilt høyt championship-nivå blir jeg overrasket.

Bak dem tror jeg det er lysår opp til godt  Premier-League nivå.

Enig. Derfor jeg håper dem byttes ut og andre unggutter testes ut. Ikke som spiller nr 14 og 15 i troppen, men 17-20. Får vi bedre bredde i stallen er jeg helt sikker på at Bielsa vil variere mer med start 11er og bytter også. Føler meg trygg på at han ikke "stoler" på spiller nummer 13-14 i troppen og kjører hardt så lenge dem er tilgjengelige. Hvis vi neste år henter 3 som forsterker 11'er og 2 av unggutta virkelig griper sjansen. Da har jeg mine tvil om en benk med feks Ayling, Cooper, Klich, Bamford, Harrison hadde fått like lite spilletid som Costa, Shack Poveda, Davis, etc og kun sluppet til ved skader.

Helt umulig å si at ingen av de unge har PL nivå inne. Stor sjanse for at du har rett da nåløyet er trangt. Men ingen tvil om at vi har flere med potensiale. Poveda, Shack og Roberts har gått fra å være unge talenter til kun å være unge. Hvor hadde Mount og Abraham vært i dag uten Lampard og transfernekt? Neppe ledende i Chelsea. Det er mye tilfeldigheter som innvirker.

Håvard poengterte at Creswell var dårlig når han fikk sjansen i cupkampen. Det har han rett i. Men syntes det er urettferdig å bedømme nivået til en juniorspiller som spiller på et forsterket juniorlag som møter et seniorlag. Skal en akademispiller kunne bedømmes så fortjener han å få prøve seg med de beste. Hvis jeg ikke husker feil var det vel 3 juniorer + Alioski i 4ern  bak og Struik, Shack og Roberts foran. Det er tynt, spesielt når de etablerte svikter så voldsomt. Da er det tøft å være 18 år og debutere.

Må ta med i regnestykket at de jeg nevner er 2-3 år yngre og har blitt hentet inn fordi dem er skreddersydd systemet vi har og har trent og spilt Bielsaball i både ett og to år nå. Får vi ikke frem spillere nå så blir det lenge til neste gang tror jeg.

Uansett hva som skjer med akademigutta, det er kun en bonus om dem lykkes. Det viktigste i sommer blir å forsterke 3 vitale plasser samt få bedre kvalitet i bredden. I følge Phil Hay er også det fokuset i sommer.

« Siste redigering: Mars 09, 2021, 13:39:20 av Eriksen55 »

HåvardK

Ser foreløpig ingen bak de 15 beste i stallen som har i seg å ta det neste steget.

Mest spilletid av disse nestbeste har Shackleton og Roberts. Kan ikke på noen måte se de spille på et høyere nivå enn vi er i dag. Om noen av de to havner på stabilt høyt championship-nivå blir jeg overrasket.

Bak dem tror jeg det er lysår opp til godt  Premier-League nivå.


Håvard poengterte at Creswell var dårlig når han fikk sjansen i cupkampen. Det har han rett i. Men syntes det er urettferdig å bedømme nivået til en juniorspiller som spiller på et forsterket juniorlag som møter et seniorlag. Skal en akademispiller kunne bedømmes så fortjener han å få prøve seg med de beste. Hvis jeg ikke husker feil var det vel 3 juniorer + Alioski i 4ern  bak og Struik, Shack og Roberts foran. Det er tynt, spesielt når de etablerte svikter så voldsomt. Da er det tøft å være 18 år og debutere.


Dette er et godt poeng. Men du bør kunne løpe på maks fart samt ha like god ballkontroll som vanlig, selv om medspillerne dine ikke er på topp. Når det er sagt, vil jeg ikke avskrive Cresswell ennå, siden han i så mange kanaler trekkes frem som et stortalent. Uansett er veien frem lang for ham hvis de vi har handlet inn blir skadefrie.

kjella

  • Gjest
Jeg tror ikke det er "lysår" - men om 2 år har vi en helt annen kvalitet på de som betegnes som unge og lovende - og som virkelig banker hardt for å komme inn i 11 eren. Er faktisk helt sikker på at vi da har A-lagsstall spillere i Gelhardt, Greenwood, Drameh, Cresswell, Kenneh, Allen, Dean. Ser forøvrig at noen allerede har avskrevet Summerville - det har ikke jeg. Han har gått mye skadet i sitt første år i Leeds, men i de 5-6 kampene jeg har sett han har han visst nok for meg til at jeg tror han blir en interessant mann. Meget god fart - og faktisk kvalitet på innlegg. Sjelden kombinasjon....Litt liten og lett - men det var Sterling engang også (smil).

Men det som må løses til sommeren er 5-6 kvalitetsspillere for å heve laget til NÅ neste nivå : høyre og venstreback, defensiv og offensiv sentral midtbanespiller, ny kant og en spiss som reelt utfordrer Bamford. Og om Casilla går en god keeper som er en reell utfordrer til Meslier.

For meg forsvinner disse i sommer : Casilla, Hernandez, Roberts, Costa, Alioski, Berardi...Ayling beholdes som en ny Berardi...
« Siste redigering: Mars 09, 2021, 19:31:36 av kjella »

TK20

Jeg tror ikke det er "lysår" - men om 2 år har vi en helt annen kvalitet på de som betegnes som unge og lovende - og som virkelig banker hardt for å komme inn i 11 eren. Er faktisk helt sikker på at vi da har A-lagsstasll spillere i Gelhardt, Greenwood, Drameh, Cresswell, Kenneh, Allen, Dean. Ser forøvrig at noen allerede har avskrevet Summerville - det har ikke jeg. Han har gått mye skadet i sitt første år i Leeds, men i de 5-6 kampene har han visst nok for meg til at jeg tror han blir en interessant mann. Meget god fart - og faktisk kvalitet på innlegg. Litt liten og lett - men det var Sterling engang også (smil).

Men det som må løses til sommeren er 5-6 kvalitetsspillere for å heve laget til NÅ neste nivå : høyre og venstreback, defensiv og offensiv sentral midtbanespiller, ny kant og en spiss som reelt utfordrer Bamford. Og om Casilla går en god keeper som er en reell utfordrer til Meslier.

For meg forsvinner disse i sommer : Casilla, Hernandez, Roberts, Costa, Alioski, Berardi...Ayling beholdes som en ny Berardi...

Dersom du håper at syv ungdommer etterhvert vil ta nivået på A-laget og at vi skal signere 5-6 kvalitetsspillere til sommeren tror jeg du blir skuffet. Fokuser på to spillere av skikkelig kvalitet. En box-to-box og en venstreback. Vil skal ikke nå topp fire til neste sesong. Det må vente.

asbfjell

Er svært så optimistisk med tanke på de nærmeste årene. Og denne optimismen er ikke basert på ønsketenkning, men en realistisk vurdering av de faktorene som må være på plass for å kunne oppnå fremgang og suksess.

 
I Andrea Radrizzani og Marcelo Bielsa har vi både en eier og en trener av aller ypperste klasse. Og begge disse jobber utfra et langsiktig perspektiv. Alle rapporter forteller at Bielsa stortrives i Leeds - han skal visstnok også være på jakt etter en ny og større bolig. Bielsa har et nært og godt forhold til Radrizzani, basert på gjensidig tillitt og respekt. Dette er ikke det miste rart, da de begge to er redelige mennesker med høy grad av integritet. Bielsa går også godt sammen med daglig leder Kinnear og ikke minst med sportsjef Victor Orta. Og med Bielsa er det egentlig enkelt: blir han behandlet på en ærlig og respektfull måte, gjengjelder han det med en hinsidig arbeidsinnsats og hundre prosent lojalitet. Alt dette, kombinert med at Bielsa nok vet at dette blir hans siste store trenerprosjekt, gjør at eg føler meg trygg på at vi får beholde Bielsa de neste tre sesongene. Det eneste eg ser for meg som kan dra han vekk fra trenerjobben i Leeds i overskuelig fremtid må være at han eventuelt pådrar seg alvorlige helseproblemer.

Nå det gjelder våre unge talenter så må jo dette være den beste tiden å være Leeds-spiller på nærmere 25 år. De får de nærmeste årene mulighet til å trene under Bielsa, en mann som må kunne sies å være en spillerutvikler fra aller ypperste nivå. For gutter som Drameh, Huggins, Cresswell, Summerville, Gelhardt, Greenwood, Dean og Allen er det egentlig så enkelt/vanskelig som dette: Er talentet stort nok og holdningene gode, så vil alt ligge til rette for et gjennombrudd i Leeds.

I tillegg vil laget bli styrket med 2-4 kvalitetsspillere allerede denne sommeren, så eg for min del gleder meg allerede nå stort til neste sesong.

Vi kan gjerne være oppgitt og forbannet over ting i kampens hete, men vi må aldri glemme å også se ting i et større perspektiv enn den siste fotballkampen vi spilte. Og i mitt langtidsperspektiv ser altså Leeds-fremtiden veldig lys ut.

Blank_File

Er svært så optimistisk med tanke på de nærmeste årene. Og denne optimismen er ikke basert på ønsketenkning, men en realistisk vurdering av de faktorene som må være på plass for å kunne oppnå fremgang og suksess.

 
I Andrea Radrizzani og Marcelo Bielsa har vi både en eier og en trener av aller ypperste klasse. Og begge disse jobber utfra et langsiktig perspektiv. Alle rapporter forteller at Bielsa stortrives i Leeds - han skal visstnok også være på jakt etter en ny og større bolig. Bielsa har et nært og godt forhold til Radrizzani, basert på gjensidig tillitt og respekt. Dette er ikke det miste rart, da de begge to er redelige mennesker med høy grad av integritet. Bielsa går også godt sammen med daglig leder Kinnear og ikke minst med sportsjef Victor Orta. Og med Bielsa er det egentlig enkelt: blir han behandlet på en ærlig og respektfull måte, gjengjelder han det med en hinsidig arbeidsinnsats og hundre prosent lojalitet. Alt dette, kombinert med at Bielsa nok vet at dette blir hans siste store trenerprosjekt, gjør at eg føler meg trygg på at vi får beholde Bielsa de neste tre sesongene. Det eneste eg ser for meg som kan dra han vekk fra trenerjobben i Leeds i overskuelig fremtid må være at han eventuelt pådrar seg alvorlige helseproblemer.

Nå det gjelder våre unge talenter så må jo dette være den beste tiden å være Leeds-spiller på nærmere 25 år. De får de nærmeste årene mulighet til å trene under Bielsa, en mann som må kunne sies å være en spillerutvikler fra aller ypperste nivå. For gutter som Drameh, Huggins, Cresswell, Summerville, Gelhardt, Greenwood, Dean og Allen er det egentlig så enkelt/vanskelig som dette: Er talentet stort nok og holdningene gode, så vil alt ligge til rette for et gjennombrudd i Leeds.

I tillegg vil laget bli styrket med 2-4 kvalitetsspillere allerede denne sommeren, så eg for min del gleder meg allerede nå stort til neste sesong.

Vi kan gjerne være oppgitt og forbannet over ting i kampens hete, men vi må aldri glemme å også se ting i et større perspektiv enn den siste fotballkampen vi spilte. Og i mitt langtidsperspektiv ser altså Leeds-fremtiden veldig lys ut.
Solid Asb! Virkelig solid. Så fort å gå seg fast i nuet når man taper mot tankslagene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Innleggene om 'fremtiden' for Leeds gleder meg.
Det er en rød tråd i de selv om man naturlig nok ikke er enig i alt.

Og man tar ballen, ikke mannen :) 

Når debatten omsider stilner har eg en tanke om å føre de inn i en annen tråd, sesongtråden kanskje, slik at den blir lettere å finne igjen enn i en tilfeldig kamptråd.

Det virker om vi skal ta farvel med 5-6 stk der en del har vært sentral for oss i ferden mot opprykket.
Det kan føles trist men det er nok nødvendig skal vi ta nye steg. Vi må frigjøre plass til 'noen nye'.

Flere har nevnt denne 'første-elleveren vår' som er et godt Premier League-lag, øvre halvdel på grensen mot Europa  kanskje...

Men slik skadesituasjonen har vært har spillerne fra nr 12-18 i troppen ikke klart å erstatte de beste.

Det er først og fremst denne gruppen som må heves, samt at en 3-5 plasser i første-elleveren skal erstattes.

Det er disse to jobbene som nå skal gjøres.


En av avveiningene blir altså om McCalmont/Gotts-generasjonen må vike for at Drameh-generasjonen skal slippe frem.
Sannsynligvis får vi en blanding, de fleste fra den eldste generasjonen forlenger lånene evt løses fra kontrakten, noen få (Shackleton*/Struijk) får fortsette, Summerville/Drameh/Greenwood/Gelhardt/ må enten være i den utvidede kamptroppen eller lånes ut. Jeg tenker at selv PL1-reservenivået ikke blir godt nok for dem. Men det blir gull for Kenneh/Dean/ og den gjengen.

* Jeg tror Bielsa er langt svakere for Shackleton/Roberts enn de fleste på forumet. Og det er hans vurdering som teller...


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Jeg tror ikke det er "lysår" - men om 2 år har vi en helt annen kvalitet på de som betegnes som unge og lovende - og som virkelig banker hardt for å komme inn i 11 eren. Er faktisk helt sikker på at vi da har A-lagsstasll spillere i Gelhardt, Greenwood, Drameh, Cresswell, Kenneh, Allen, Dean. Ser forøvrig at noen allerede har avskrevet Summerville - det har ikke jeg. Han har gått mye skadet i sitt første år i Leeds, men i de 5-6 kampene har han visst nok for meg til at jeg tror han blir en interessant mann. Meget god fart - og faktisk kvalitet på innlegg. Litt liten og lett - men det var Sterling engang også (smil).

Men det som må løses til sommeren er 5-6 kvalitetsspillere for å heve laget til NÅ neste nivå : høyre og venstreback, defensiv og offensiv sentral midtbanespiller, ny kant og en spiss som reelt utfordrer Bamford. Og om Casilla går en god keeper som er en reell utfordrer til Meslier.

For meg forsvinner disse i sommer : Casilla, Hernandez, Roberts, Costa, Alioski, Berardi...Ayling beholdes som en ny Berardi...

Dersom du håper at syv ungdommer etterhvert vil ta nivået på A-laget og at vi skal signere 5-6 kvalitetsspillere til sommeren tror jeg du blir skuffet. Fokuser på to spillere av skikkelig kvalitet. En box-to-box og en venstreback. Vil skal ikke nå topp fire til neste sesong. Det må vente.
Hjertens enig i det. Og det virker som det er nokså unison enighet om at det er venstreback og 8er vi trenger mest av alt. Så blir det uhyre spennende og se om de kan trylle frem noen feite transfers i sommer også.

Forøvrig syns jeg lista med røde og svarte navn til Kato litt lenger oppe også var gangbar. Jeg tror ikke Dallas klarer å heve seg ytterligere, men det nivået han er på nå er godt nok til å bli med videre. Ayling har jeg også god tro på at blir hos oss noen år til. Men i løpet av et par år så trenger vi en høyreback.

Også på dette med unggutta må jeg støtte meg på Kato. Selv om det av og til kan virke som at Bielsa praktiserer klippekort, så tror jeg det er mest fordi han ser hvem som ikke holder nivået. En del av disse er vel mest sannsynlig med på murderball og den bør jo gi en tydelig signal på hvem som er klar og ikke. Har også veldig lyst å se "snakkisen" Gelhardt, men jeg antar bare at Bielsa ikke tenker han er god nok. Og jeg tror også vi skal være glade hvis en av de som nå er på U23 tar nivået til PL.

Selv om jeg var så rasende som jeg kunne i går, så gjør det susen å glede seg over progresjonen vår når man får tilbake hudfargen i fjeset. Det er virkelig positive tider i Leeds, tross et dårlig 2021!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Apprikos de unge, Kinnear har gjerne et øre inn til Bielsas tanker?
Han har snakket med BBC Radio Leeds https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0992224
som rapportert av Leeds-Live (link under)

leedsutdacademy twitrer:
Angus Kinnear on recruitment:

“We want to sign players who’ve got a great future and I think you can see that with the U23’s.
Gelhardt, Greenwood and Drameh are all players who I think have the potential to impact the first team next season”

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/angus-kinnear-leeds-united-transfer-19999448
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Jeg har ingen tro på at vi skifter så mange som 5-7 stk allerede til sommeren. Vi har jo for få spillere nå og vi har ikke penger til 5-7 nye spillere med kvalitet til å forsterke troppen.

lowfields

Mange unge talenter, ja.
Men se litt statistisk på saken: Foruten 97/98-generasjonen er det svært få ganger det produseres spillere som blir sentrale i første11'eren på løpende bånd. I Premier League må vel en rate på 1 spiller hvert tredje/fjerde år sees på som suksess.
Pr idag har vi kun KP som et produkt av de siste 4-5 årene. Kan forsåvidt inkludere Vieira (og BPF?) her siden de er i klubber på øverste nivå i Europa.
Hvor mange har vi i tillegg fått gjennom de siste 10 årene? Cook, Taylor, Clarke, Byram og Mowatt? Dette tilsier < 1 pr sesong - og dette var i CC.
Tror vi skal være veldig fornøyd hvis 2-3 av alle talentene som nevnes blir sentrale brikker på laget i fremtiden. Resten må nok søke lykken hakket under.
 
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg har ingen tro på at vi skifter så mange som 5-7 stk allerede til sommeren. Vi har jo for få spillere nå og vi har ikke penger til 5-7 nye spillere med kvalitet til å forsterke troppen.

Hvis det var meg du tenkte på mht 5-7 så tror i alle fall ikke jeg vi får 5-7 'storsigneringer', snarere 2-4, men forsvinner Casilla, Berardi, Forshaw, Alioski og evt Costa/Roberts så vil disse erstattes. Men på meg virker det ikke som Gelhardt/Greenwood vil regnes blant de 18 til høsten, de er jo knapt i kamptroppene ennå... De vil vel fortsatt være slike som hentes inn når ca 4 stk til enhver tid er skadde (og det har vi jo).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjella

  • Gjest
Sikkert meg det ble siktet til ;D. Jeg hører Bielsa hele tiden snakker om at klubben skal ha 18 starters i troppen - om sterke motstandere bruker han samme uttrykk. Om jeg har rett har på avganger har vi 11-12 starters igjen etter min vurdering - regner ikke med Forshaw hverken som i stall/eller avgang - blir vel en forsikringssak for han føler jeg .... Tror alle de 7 unge jeg nevnte ikke kommer i "starters" kategorien 21/22 - men vi får se...Jeg er helt sikker på mer enn 2 nye inn forøvrig. Men kanskje ikke 6....

Buddy

Tilbake til kampen.
Skikkelig deppa etter første, skulle bare se 15 min av andre om Leeds ikke skåra. Men umulig å slippe. Både fordi Leeds spilte seg opp, mye bedre flyt i spillet, og ja, det var en morsom og hendelsesrik fotballkamp. Sånn det er når Leeds spiller.
Der vinner vi.

Blank_File

Nei jeg sikta ikke til noe annet enn at jeg ser at mange har en rekke navn de tror forsvinner i sommer. De aller fleste jeg har sett har 5+ navn på avgangsblokka. Jeg sier derfor at jeg tror ikke vi lar 5+ gå fordi, som dere nevner, Bielsa vil ha 18 stk i troppen. Det har vi jo kanpt i dag. Hvis da Asbjørn har rett i at den nevnte unggutt kvartetten ikke regnes blant de 18, så må vi nesten ha noen igjen i stallen. Fordi min spådom er at vi ikke kommer til å kjøpe inn 7+.
« Siste redigering: Mars 09, 2021, 20:14:49 av Blank_File »

Reaney

Alle innleggene leses som om Leeds er et Premier League neste år. Ja, jeg vet at sannsynligheten er stor ffor at vi holder plassen, men som alle vet så er ikke Leeds som alle andre lag. 5 tap på de siste 7 kampene  mot ikke all verdens motstand, kan fort bli like ille når vi skal opp mot de store kanonene og ikke minst to lag som kjemper som løver på å berge plassen. Men kanskje 6 poeng er nok for alt jeg vet.

kjella

  • Gjest
Som du sier - ingen vet !!. Om du trenger en "valium" kan det kanskje hjelpe at snittet for å holde seg etter omleggingen til 38 kamper er 36,5 poeng. Basert på dette og hvordan tabellen ser ut tipper jeg at 3 p til holder. Klarer vi ikke det mot feks Sheffield Utd, Fulham, Brighton, WBA, Southampton eller Burnley fortjener vi ikke å holde oss - morsom fotball eller ei...Jeg tror det går greit ---- men skulle veldig gjerne hatt de 3 poengene allerede til lørdag.
« Siste redigering: Mars 09, 2021, 20:54:23 av kjella »