Skrevet av Emne: KAMP: Leeds vs Fulham @Craven Cottage fredag 19.3.21 kl 2100 TV2 Sport Premium  (Lest 18286 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Next up, London igjen. :o

Fulham har vel spillemessig vært bra en stund nå, men resultatene har ikke alltid stått i stil.
2-1-2 siste fem
3-4-3 siste ti

Leeds
1-1-3 siste fem
3-1-5 siste ti

Altså, Leeds tre poeng dårligere enn Fulham i begge tilfeller, men ikke nok til at Fulham henter oss om trenden fortsetter.

I dag fikk vi vel bekreftelsen om at Cooper har covid da Skottlands landslagssjef bekreftet at han etter samtale med Cooper konkluderte med at han i beste fall ville nå den siste av Skottlands tre kamper i international break.
Men akkurat nå er vi godt forsmidd på midtstopperplass så vi står vel av denne.

Det er vel på tide å sanke poeng i London igjen!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ikke skadefritt hos Fulham heller...

That’s according to a report from Leeds Live, who say that Scott Parker may be unable to call upon Tom Cairney, Bobby Decordova-Reid and Marek Rodak for the game.

https://www.leedsallover.com/report-triple-player-concern-emerges-at-fulham-ahead-of-leeds-united-clash/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Bra at vi slipper Cairney. Han er alltid god mot oss føles det som.

Hallgeir *

Bamford blir vel klar til denne, forhåpentligvis.

Leste et sted at han hadde nettet i de tre siste mot Fulham, så da tar jeg det for gitt at den trenden fortsetter.

Og da brytes samtidig trolldommen som er kastet?  :)
Super Leeds since 1968

Reaney

Dette blir krig i London og kommer til å minne om en cupkamp. Det passer Leeds dårlig. Uavgjort vil være gull verdt. Da holder vi avstanden til Fulham. Derfor typisk Leeds å overraske eller mest sannsynlig tape. Typisk Leeds å gå den "tunge veien" helt inn.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dette blir krig i London og kommer til å minne om en cupkamp. Det passer Leeds dårlig.
Det fine med å møte Fulham i Championship var jo nettopp at det gikk an å spille FOTBALL mot de, i motsetning til mot de fleste Championshiplag.
What has changed??? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Jevnt. Åpent. Tror på knapp seier mot et London-lag til en forandring. Fulham har mer press på seg enn oss. Vinner vi denne kampen har vi tatt et stort steg mot fornyet kontrakt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kontakinte

Dette blir krig i London og kommer til å minne om en cupkamp. Det passer Leeds dårlig. Uavgjort vil være gull verdt. Da holder vi avstanden til Fulham. Derfor typisk Leeds å overraske eller mest sannsynlig tape. Typisk Leeds å gå den "tunge veien" helt inn.
Vi har spilt 3 fredagskamper mot Fulham på Craven Cottage opp igjennom, inklusiv 1 cupkamp! Aldri tapt! 0-1, 1-3, 1-2 ;) Vi har en fredagskamp på Elland Road også, tapte ikke den heller ;D 2-0 Her er glasset fortsatt halvfullt :)

Reaney

Glemmer aldri tidenes lengste og mest smertefulle langfredag i 2019 sesongen: Tap 1-2 mot10 manns Wigan, inkludert straffebom på Elland Road.

leedslife

Vi vinner denne. Spiller Fulham med like stor risiko som mot City så spiser vi de levende. De har ikke spillere til det.
Vi kommer i tillegg fra en meget sterk U mot et av formlagene.
0-2 Bamford og Strujik.

Cherry

Glemmer aldri tidenes lengste og mest smertefulle langfredag i 2019 sesongen: Tap 1-2 mot10 manns Wigan, inkludert straffebom på Elland Road.

1. Det er ikke langfredag.
2. Det er ikke mot Wigan
3. Vi stiller med 11 mann

...og i tillegg vinner vi 4-2. ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern.
Bamford er nok klar, det virker det ikke som Rodrigo blir...
Cooper fortsatt 'syk' (covid tror man) og Davis kanskje også uaktuell.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-bamford-ayling-live-20193462
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Pressern.
Bamford er nok klar, det virker det ikke som Rodrigo blir...
Cooper fortsatt 'syk' (covid tror man) og Davis kanskje også uaktuell.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-bamford-ayling-live-20193462
Er Rodrigo såpass skadet altså? Trist.

Cherry

Man kan jo si hva man vil ift Koch og Llorente - jeg synes de har levert den korte tiden jeg har sett de i action.

Når det gjelder Rodrigo så er jeg mer usikker...han varierer voldsomt i kvalitet - og er nesten usynlig i kamper.
Nå har han visstnok hatt covid , og det virker og ha svekket han mye - jeg husker ham som veldig frisk og med sting
i skuddfoten FØR han ble smittet...nå etterpå syns jeg han har vært skuffende.

Håper virkelig vi får MER ut av ham fremover, kvaliteten er jo der!
 

Stut og Fjærkre

Man kan jo si hva man vil ift Koch og Llorente - jeg synes de har levert den korte tiden jeg har sett de i action.

Når det gjelder Rodrigo så er jeg mer usikker...han varierer voldsomt i kvalitet - og er nesten usynlig i kamper.
Nå har han visstnok hatt covid , og det virker og ha svekket han mye - jeg husker ham som veldig frisk og med sting
i skuddfoten FØR han ble smittet...nå etterpå syns jeg han har vært skuffende.

Håper virkelig vi får MER ut av ham fremover, kvaliteten er jo der!

Jeg mener å ha sett det på tvers av mange av klubbene i PL. At flere av de som har vært ute med Covid har prestert betydelig dårligere lenge etter at de har kommet tilbake. kanskje ikke så rart siden det dreier seg om en alvorlig lungesykdom.

Frykter at det samme kan skje med Cooper, nå når han har pådradd seg dette.

Kato

Man kan jo si hva man vil ift Koch og Llorente - jeg synes de har levert den korte tiden jeg har sett de i action.

Når det gjelder Rodrigo så er jeg mer usikker...han varierer voldsomt i kvalitet - og er nesten usynlig i kamper.
Nå har han visstnok hatt covid , og det virker og ha svekket han mye - jeg husker ham som veldig frisk og med sting
i skuddfoten FØR han ble smittet...nå etterpå syns jeg han har vært skuffende.

Håper virkelig vi får MER ut av ham fremover, kvaliteten er jo der!

Vi brukte 300 mill på en spiller som nå er 30 år. Litt usikker på value for money, og hva vi kan få igjen i andre enden.
 

Sterland

Ser det skrives at både Bamford og Rodrigo er tvilsomme til kampen i kveld. Stoler ikke helt på Roberts som fullverdig erstatter. Han gjør mye bra om dagen, men mot Chelsea kostet trolig 2 elendige medtak oss seieren. Han er en ok offensiv midtbanespiller, men ingen PL spiss. På spissplassen er det glissent..

Fantasyland

Ser det skrives at både Bamford og Rodrigo er tvilsomme til kampen i kveld. Stoler ikke helt på Roberts som fullverdig erstatter. Han gjør mye bra om dagen, men mot Chelsea kostet trolig 2 elendige medtak oss seieren. Han er en ok offensiv midtbanespiller, men ingen PL spiss. På spissplassen er det glissent..

Bamford er klar. Det er nå denne London-forbannelsen skal brytes. 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds-Live oppsummerer hvem de mener er i troppen - basert på pressekonferansen og andre uttalelser:
(dette er jo ikke bekreftet tropp though)
Full Leeds United squad: Illan Meslier, Luke Ayling, Robin Koch, Ian Poveda, Patrick Bamford, Ezgjan Alioski, Tyler Roberts, Kiko Casilla, Diego Llorente, Stuart Dallas, Helder Costa, Raphinha, Rodrigo, Pascal Struijk, Jack Harrison, Kalvin Phillips, Gaetano Berardi, Joe Gelhardt, Mateusz Klich, Jamie Shackleton, Jack Jenkins, Niall Huggins

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-squad-revealed-fulham-20207899

Patrick Bamford is likely to play despite being forced off against Chelsea with a hip issue, while Rodrigo is a doubt after he suffered a set-back in training this week, although Bielsa did not rule him out when he spoke in Wednesday's pre-match press conference.

Robin Koch returned to the first-team bench last weekend and got 45 minutes of under-23s football under his belt on Monday, so is also expected to travel to London. Leif Davis has a 'small articulation problem' and missed out, while Joe Gelhardt will be eyeing a return to the bench in light of Bamford and Rodrigo's recent issues.
« Siste redigering: Mars 19, 2021, 09:11:27 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

spennende kamp hvor hvor fulham har d største presset på seg. vi spiller borte og de må vinne. godt utgangspunkt for en fin kamp. unngå og tape så er jeg fornøyd men har troa på 3 poeng
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sleivind

Dette er kanskje den viktigste kampen hittil i sesongen? Tre poeng her og det er svært lite sannsynlig at vi havner nede i sumpen. Tap og Fulham er plutselig nærmere oss enn det som er behagelig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28893
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kan det være et hint?
Llorente begynte med lignende oppdateringer på instagram før han gjorde sin gjeninntreden på laget...

Luca
@LufcLuca_

EyesEyesEyes Dallas back to LB , Phillips in cm and Koch CDM? wouldn’t mind that. he never posted this when he was in the bench last time #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Nærmer seg det ultimate laget med Ayling, Llorente, Koch og Dallas i forsvar.
Bare vi kunne fått Klich, Harrison og Rodrigo tilbake i storform så dunker vi et hvilken som helst lag  ;)
MOT

Reaney

Jeg er overrasket både her på Forumet og på LUTV at vi nærmest har slutta å score mål. Til orientering har vi ikke scoret mål i fire av de fem siste kampene. Det er min største bekymring foran kveldens kamp. Uflaks og marginer i mot vil sikkert mange si, da vi jo skaper sjanser, eller får VAR i mot. Eller er vi rett og slett ikke gode og kliniske nok i mangel på målgarantister?
Fortsetter dette er 0-0 det optimale av hva vi kan greie i kveld. Absolutt et resultat å være fornøyd med, da avtstanden til Fulham vil være den samme. Tap vil derimot være katastrofe. Da er vi innvolvert i en nedrykksstrid, som ingen fram til nå har villet snakke om.

Reaney

Første setning i innlegget over skulle vært som følger:

Jeg er overrasket både her på Forumet og på LUTV at man nærmest ikke poengterer at vi har slutta å score mål.

Sølvreven

Hva skjer med Cooper når Llorente og Koch er skadefri og matchfit? Synes han holder mye når motstander har dødball. De andre går mer i duell og er bedre hodespillere. Struijk også. Eller ser jeg feil? Vet at Llorente har gjort noen feilvalg. Men tror han blir bedre med kamptrening. Skulle likt å se Pascal Lorente Koch Ayling i noen kampet. Vil helst ha Dallas på midt.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

auren

Jeg er overrasket både her på Forumet og på LUTV at vi nærmest har slutta å score mål. Til orientering har vi ikke scoret mål i fire av de fem siste kampene. Det er min største bekymring foran kveldens kamp. Uflaks og marginer i mot vil sikkert mange si, da vi jo skaper sjanser, eller får VAR i mot. Eller er vi rett og slett ikke gode og kliniske nok i mangel på målgarantister?
Fortsetter dette er 0-0 det optimale av hva vi kan greie i kveld. Absolutt et resultat å være fornøyd med, da avtstanden til Fulham vil være den samme. Tap vil derimot være katastrofe. Da er vi innvolvert i en nedrykksstrid, som ingen fram til nå har villet snakke om.

Viktig poeng dette. I starten scoret vi mengder mer mål, og slapp inn fryktelig mye. Etter nyttår har det blir færre begge veier. Det jevner seg nok ut over en lang sesong, men Bambi har mistet det litt foran mål etter en meget god start i høst.

Jeg tror vi i praksis ikke rykker ned hvis det blir poeng i kveld. Med tap tror jeg fortsatt det skal MYE til. Jeg tror vi fint klarer 10 poeng på kampene etter denne. Seier mot Sheffield United og WBA samt Tottenham samt en uavgjort.

I kveld ryker vi nok igjen på Londonsyndromet. 2-1 til Fulham. Phillips (!) med målet vårt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Jeg er overrasket både her på Forumet og på LUTV at vi nærmest har slutta å score mål. Til orientering har vi ikke scoret mål i fire av de fem siste kampene. Det er min største bekymring foran kveldens kamp. Uflaks og marginer i mot vil sikkert mange si, da vi jo skaper sjanser, eller får VAR i mot. Eller er vi rett og slett ikke gode og kliniske nok i mangel på målgarantister?
Fortsetter dette er 0-0 det optimale av hva vi kan greie i kveld. Absolutt et resultat å være fornøyd med, da avtstanden til Fulham vil være den samme. Tap vil derimot være katastrofe. Da er vi innvolvert i en nedrykksstrid, som ingen fram til nå har villet snakke om.

VAR er jo like for de fleste. Marginer i mot... vi ligger der vi ligger og det er ganske fair i forhold til hvordan jeg har sett kampene så langt ihverfall.

Kan vel ha noe med at vi har møtt endel lag som er  bedre enn oss på veldig mange ting.
Er jo stort sett de lagene bak oss vi har scoret mye mål mot med unntak av Leicester borte og Villa borte.
Bør jo være duket for at vi kan score endel igjen ikveld tror nå jeg. Samme mot Sheffield Utd.

Også blir det ulidelig spennende å se hvordan vi møter Liverpool, City, Tottenham, ManU.
Håper på en gjennomføring vi gjorde mot Chelsea. Klarer vi det så ser det lysere ut til neste sesong. Er jo avhengig av å være langt mere stabile og kyniske skal vi klatre opp på blandt de bedre på øvre halvdel.
« Siste redigering: Mars 19, 2021, 16:55:48 av leedslife »

Forever Whites

Har troen på at Bielsa får sin første(?) London seier i kveld.  Dallas og Raphinha skårer og vi vinner 2-0.

MOT
Medlem 94237

Ankerjon15

   Håper Bamford spiller og scorer, og så tror jeg Raphinha får en fin kveld. MOT.