Skrevet av Emne: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022  (Lest 30575 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #30 på: April 27, 2021, 11:58:25 »
Er vel ikke noe vits i å forandre på måten vi spiller på. Bielsa kommer vel til å ha noen ønsker om spillere. Og regner med at han skriver under på en ny kontrakt , ryktes om en 2 års kontrakt ?

auren

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #31 på: April 27, 2021, 12:30:08 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (fyren fra Georgia som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren
« Siste redigering: April 27, 2021, 13:03:11 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Russel_Doig

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #32 på: April 27, 2021, 12:48:28 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (russeren som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

1. Ja, takk. Men Roberts må jo se ut som en stjerne på trening siden Bielsa tror på han.
2. Ja, takk. Men nå begynner jammen Alioski å bli varm i PL-v.back trøya.
3. Ja, takk. Men er det nødvendig? Dallas, Klich, Forshaw, Koch
4. Ja, takk. Hvilken russer? Han fra Georgia ser vilt god ut.

Så:
5. Spiss. Bamford mangler ett eller annet. Rodrigo kanskje svaret. Med Kane vinner vi ligaen ;D

Så har vi jo Llorente, Koch, Rodrigo og Raphinha i en hel sesong. Og Phillips blir ennå bedre. Vilt.

Topp 4 2021

Bielsa blir!!

auren

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #33 på: April 27, 2021, 13:02:39 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (russeren som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

1. Ja, takk. Men Roberts må jo se ut som en stjerne på trening siden Bielsa tror på han.
2. Ja, takk. Men nå begynner jammen Alioski å bli varm i PL-v.back trøya.
3. Ja, takk. Men er det nødvendig? Dallas, Klich, Forshaw, Koch
4. Ja, takk. Hvilken russer? Han fra Georgia ser vilt god ut.

Så:
5. Spiss. Bamford mangler ett eller annet. Rodrigo kanskje svaret. Med Kane vinner vi ligaen ;D

Så har vi jo Llorente, Koch, Rodrigo og Raphinha i en hel sesong. Og Phillips blir ennå bedre. Vilt.

Topp 4 2021

Bielsa blir!!

Ante meg at han ikke var russer, men spiller vel i en russisk klubb. Var han "Sheila" jeg tenkte på ja. En på Waccoe skrev det bra:

Kvaratskhelia, you're breaking my heart, you're testing my spelling skills daily.

Oh Kvaratskhelia, I'm down on my knees, I'm hoping you please have a nickname.

 ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #34 på: April 27, 2021, 13:22:18 »
Denne tråden har vi vel allerede, startet for ca. en måned siden......

https://forum.leedsunited.no/index.php?topic=23523.msg652083#msg652083
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #35 på: April 27, 2021, 13:34:32 »
Da skulle trådene være slått sammen. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #36 på: April 27, 2021, 13:54:59 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (russeren som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

1. Ja, takk. Men Roberts må jo se ut som en stjerne på trening siden Bielsa tror på han.
2. Ja, takk. Men nå begynner jammen Alioski å bli varm i PL-v.back trøya.
3. Ja, takk. Men er det nødvendig? Dallas, Klich, Forshaw, Koch
4. Ja, takk. Hvilken russer? Han fra Georgia ser vilt god ut.

Så:
5. Spiss. Bamford mangler ett eller annet. Rodrigo kanskje svaret. Med Kane vinner vi ligaen ;D

Så har vi jo Llorente, Koch, Rodrigo og Raphinha i en hel sesong. Og Phillips blir ennå bedre. Vilt.

Topp 4 2021

Bielsa blir!!

1. Problemet er at vi ikke har andre alternativ. På tide å adresere dette nå. Roberts er stallfyll at best neste sesong.
2. At Alioski har EN god kamp endrer ingenting. Vi må ha en spiller på et høyere nivå i den posisjonen. Herlig type, men nå sier vi takk for jobben og lykke til videre.
3. Klich helt ute av det i en lang periode nå og Forshaw.....han har ikke spilt en skikkelig kamp på 2 år. Vi skal ta nye steg, ikke sitte fast i gjørma. Det siste vi ønsker er å ta en Blades..
4. Enig. Virker som det er det beste de har produsert siden legenden Kingkladze.
5. Bamford har levert fantastisk, men vi har absolutt ingen garanti for at han følger opp i den vanskelige 2 sesongen. Jeg tror mye av grunnen til at han har vært så god er at ingen forventet det. Jeg skulle veldig gjerne sett at vi hentet en direkte konkurrent som er tilpasset spillestilen vår. Tror også det hadde gjort Bamford enda mer skjerpet at han hele tiden har en i ryggen. I min bok ville Toney fra Brentford vært ypperlig, uten at jeg egentlig tror det skjer. Jeg hoppet forøvrig helt bevisst litt bukk over Rodrigo her da jeg ikke syntes det virker som han passer i den rollen i det hele tatt.
« Siste redigering: April 27, 2021, 14:41:57 av Fantasyland »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #37 på: April 27, 2021, 18:33:50 »
En del har uttrykt at de ikke ønsker at Leeds skal nå Europacup-plass denne sesongen. Det blir for tidlig, vi har ikke stor nok tropp ennå, er argumentene. Det vil gå ut over ligaplasseringen kommende sesong.

Det er ikke dårlige argument.

Jeg klarer ikke helt å takke nei til noen kamper i Europa, jeg da :o

Men anyways, Radrizzani har etter hvert uttalt Leicesters måte å bygge lag på som noe han har lyst å etterligne.

Leeds-Live har sett litt på hva det innebærer....

Leicester City show Leeds United the transfer tightrope Andrea Radrizzani needs to walk
Leeds United chairman Andrea Radrizzani has previously described Leicester City as a model club in the Premier League


By Joe Donnohue Leeds United Reporter 12:00, 27 APR 2021

Leeds United's first season back in the top flight has surpassed expectations, an unqualified success if ever there was one.

The team have soared into the safety of mid-table, rubbing shoulders with Arsenal, Everton and Aston Villa, not dissimilar to the days of old.

Marcelo Bielsa's side have come through a difficult April schedule unscathed, unbeaten in their last six games, placing third in the form table.

Not only is this a tremendous feat for a side tipped to burnout in the latter stages of the competition, it reflects the professionalism with which the team approach each game.

The Whites have fended off attacks from each of the 'Big Six' clubs, except Tottenham, at Elland Road with each one failing to leave with all three points.

One such club who did leave Elland Road having seen off Leeds were Leicester City - 4-1 winners back in November 2020.

That evening, Leicester showed Leeds supporters what it would take to break into the top six, with a well-stocked, well-drilled squad, brimming with multiple first-team options.

It demonstrated that Andrea Radrizzani's comments were rather on the nose, that Leicester would be a club Leeds should look to emulate in time.

Given that Leeds have likely surpassed even Radrizzani's most optimistic of pre-season expectations this year, his aspirations of mimicking Leicester's bid to break the 'Big Six' cabal could be achieved sooner rather than later.

However, there remains an obstacle in the way, and it is the one task which cannot be completed in a single summer or a single transfer window.

Leicester City's squad building is some of the best in the country. They are a club who sell their best players when their value is highest, with replacements ready to step in having already been acquired.

Harry Maguire, Riyad Mahrez, Danny Drinkwater and N'golo Kante left in four consecutive years for considerable fees, allowing the Foxes to rebuild year-on-year.


Youri Tielemans, Caglar Soyuncu, Wesley Fofana, James Maddison and co were all brought in for lesser fees.

£30 million of that was reinvested into back-up striker Kelechi Iheanacho who is finally proving his worth in a Leicester shirt.

Jamie Vardy has been near enough ever-present throughout Leicester's Premier League adventure, and despite the differing styles, bears an abstract resemblance to Patrick Bamford.

Bamford has done more than enough to earn his place in Bielsa's starting XI next season, but Leeds lack a back-up centre-forward of Premier League quality.


It is a transfer tightrope Victor Orta and Radrizzani will need to walk.

Do the club pursue a striker at the risk of unsettling Bamford, knowing that their investment, likely to be sizeable given the market for centre-forwards, could appear to be wasted?

It is a pursuit which will test the resolve of Leeds' financial backers, but one which is necessary if Leeds' ultimate ambition is to return to European competition.

Next season would be too soon for the squad Leeds currently have to compete on multiple fronts. Only at centre-back do Leeds have enough depth to play twice weekly, often in far-flung destinations.

Iheanacho's recent scoring form is a good example of the patience Leeds may well need to have in order to build a squad ready for the next step in Radrizzani's plan for the future.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-leicester-transfer-radrizzani-20473442
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #38 på: April 27, 2021, 18:41:08 »
Så nøkkelen til å ikke gå samme vei som Sheff U (1 ses i PL) eller B’mouth/Watford (ett pr ses) er da rett og slett spillerkjøpene? Men det er kanskje så enkelt?
Blir vel da i såfall en balansegang mhp økonomi/lønnsnivå. Lønner vi for høyt ender vi opp med å måtte selge spillere vi ønsker å beholde.
Lønner vi for lavt kan griske agenter og  ‘player power’ slå inn og spillerne selv krever klubbskifte.
Ikke lett dette. I tillegg vil spillerkjøp alltid være ett sjansespill.

Jeg tenker også at kontinuiteten stabilitet  i alle ledd i klubben vil være viktig. Det kommer en dag da Bielsa pensjonerer seg. Da er det viktig at nestemann ikke tar en Clough.

De verdiene som Bielsa, Raddrizani, Cooper med flere har stått for må bæres videre.

Samtidig viktig at man forsetter å se langt fram og kontinuerlig være på utkikk etter tilganger i alle ledd.

Har trua jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cherry

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #39 på: April 28, 2021, 14:03:24 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (fyren fra Georgia som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

Spot on her auren :-)
Skal vi opp og videre , så MÅ det forsterkes - men mest av alt ...Bielsa må forlenge som 1.pri.
 

Bjorn

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #40 på: April 28, 2021, 14:57:26 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (fyren fra Georgia som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

Spot on her auren :-)
Skal vi opp og videre , så MÅ det forsterkes - men mest av alt ...Bielsa må forlenge som 1.pri.

Pri 1 er Bielsa..

Resten er bare kanskje om Bielsa får bestemme, og det er det viktigste.


Marching On! 4276

asbfjell

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #41 på: April 28, 2021, 17:21:20 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (russeren som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

1. Ja, takk. Men Roberts må jo se ut som en stjerne på trening siden Bielsa tror på han.
2. Ja, takk. Men nå begynner jammen Alioski å bli varm i PL-v.back trøya.
3. Ja, takk. Men er det nødvendig? Dallas, Klich, Forshaw, Koch
4. Ja, takk. Hvilken russer? Han fra Georgia ser vilt god ut.

Så:
5. Spiss. Bamford mangler ett eller annet. Rodrigo kanskje svaret. Med Kane vinner vi ligaen ;D

Så har vi jo Llorente, Koch, Rodrigo og Raphinha i en hel sesong. Og Phillips blir ennå bedre. Vilt.

Topp 4 2021

Bielsa blir!!

Gutten fra Georgia med det lettuttalte navnet, minner meg mye om hans landsmann Georgi Kinklatze. Noen av dere husker kanskje han fra tiden i Manchester City på siste halvdel av nittitallet..?

Tror ikke det blir så mange kjøp til sommeren. Ny venstreback er bankers. Det samme er en ny midtbanemann - antagelig en som kan brukes både som åtter og tier. Men deretter må nok eventuelle kjøp finansieres av salg.

Disse spillerne vil sannsynligvis forlate klubben i sommer:
Berardi, Alioski, Douglas og Hernandez. Disse vil frigjøre en del lønnsmidler, men noe særlig med pund inn blir det ikke. Skal vi bli kvitt Kiko Casilla så må vi vel betale deler av den lønna han har tilgode i forhold til kontrakten som varer til sommeren 2023. Drar Casilla hjem til Spania for godt, blir det muligens hentet inn en erfaren keeper som skal være backup for Meslier.   

Helder Costa kan også bli solgt hvis noen legger inn et noenlunde akseptabelt bud. Vi betalte £16 mill for Costa. Eg tror han blir solgt hvis noen er villig til å betale halvparten av det vi la ut. Men så spørs det igjen om andre klubber villige til å matche de lønnsbetingelsene han har hos oss. Løsningen på et sånt problem blir antagelig at noe av overgangssummen går inn i spillerens nye lønnsavtale. Forsvinner Costa, så er det godt mulig at en ny kantspiller blir hentet, forutsatt at Bielsa mener at det blir for tynt med Poveda og Summerville som backup for Raphinha og Harrison.

Skulle gjerne sett at det ble hentet inn en spiss, men det skjer neppe. Men eg trøster meg med forhåpningen om at en Rodrigo med en full pre season under Bielsa vil oppleves som at vi har fått inn en ny klasseangriper når sesongen starter i august. Samtidig skal vi heller ikke utelukke at Gelhardt og Greenwood kan ta nye skritt i retning førstelaget.

Aurens ønskeliste er både spennende og interessant, men skal de ønskene innfris så må nok Raphinha selges i sommer. Og det ønsker vi vel ikke..? 

Min konklusjon er altså at det blir hentet 2-4 nye spillere denne sommeren.
To nye kommer garantert (venstreback og midtbane), mens to til (keeper og kant) kan dukke opp hvis Casilla og Costa forsvinner ut i sommer.

Ps: Legger for sikkerhet skyld til at eg regner med at klubben vil benytte seg av kjøpsopsjonen på Harrison (£10 mill).
« Siste redigering: April 28, 2021, 17:27:32 av asbfjell »

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #42 på: April 28, 2021, 21:21:28 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (fyren fra Georgia som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

Nå er vel De Paul en typisk 8'er, med flere kamper på def midt  enn 10'er rollen. Har også kamper på venstreving. Altså, skreddersydd for Bielsaball.

2 x Rodrigo i midten hadde blitt suksess..gjerne med Raphinha og Georgianern på vingene med Harrison som back up!

Ønsker først og fremst Rodrigo De Paul og ny vensteback, samt en god venstreving + at Harrison signerer permanent.

Ut tror jeg Kiko, Berardi, Alioski, Pablo går. Håper Costa, Poveda og Shack også. Shack fordi han knapt får spilletid. Hadde han vært bedre hadde han nok det...Forshaw om han ikke holder seg skadefri fremover.

Kiko - Caprile
Berardi - Drameh
Alioski - Ny back
Pablo - Gelhardt
Poveda - Summerville
Costa- Ny ving
Shackleton- Bogusz
Forshaw - Mccalmont
+ Greenwood og Cresswell

Blir spennende å se hva som skjer!

HåvardK

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #43 på: April 29, 2021, 08:47:27 »
Skulle gjerne sett at vi kunne skaffe en venstreback i verdensklasse. Samtidig har vel Alioski hevet seg såpass at jeg ikke anser det som usannsynlig at Bielsa vil satse på ham permanent på den plassen. Vet at han da i tilfelle må signere ny kontrakt.

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #44 på: April 29, 2021, 09:11:42 »
Skulle gjerne sett at vi kunne skaffe en venstreback i verdensklasse. Samtidig har vel Alioski hevet seg såpass at jeg ikke anser det som usannsynlig at Bielsa vil satse på ham permanent på den plassen. Vet at han da i tilfelle må signere ny kontrakt.

Alioski har levert en bra sesong. Alltid likt han. Men føler at om vi skal ta neste steget, så må det forsterkes på venstrebacken. Mulig Alioski kan være backup på back og begge vinger. Ikke noe dårligere alternativ enn Costa og Poveda det sikkert. Spørs om han vil det selv.

RB Leipzig er litt i "oppløsning" - Likevel lite trolig - Uansett, han her er rå - Håper listen ligger på dette nivået :)

https://www.transfermarkt.com/angelino/profil/spieler/277179


Fantasyland

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #45 på: April 29, 2021, 11:05:32 »
Skulle gjerne sett at vi kunne skaffe en venstreback i verdensklasse. Samtidig har vel Alioski hevet seg såpass at jeg ikke anser det som usannsynlig at Bielsa vil satse på ham permanent på den plassen. Vet at han da i tilfelle må signere ny kontrakt.

Det er helt usannsynlig. Selv om han signerer den kontrakta henter de ny venstreback, er jo nettopp derfor han ikke signerer. Han vil ikke avslutte karrieren i Leeds på benken.

Fantasyland

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #46 på: April 29, 2021, 11:07:42 »
Prioritert rekkefølge:

1. 10-er (de Paul?)
2. Venstreback (Argentineren fra Ajax? Perraud?)
3. 4/8-er (Nandez?)
4. Ving (russeren som linkes? Kent?)

Men den aller, aller viktigste signeringen er Bielsa. Uten ham, så tror jeg fort vi kan ta en Sheff Utd neste sesong.

auren

1. Ja, takk. Men Roberts må jo se ut som en stjerne på trening siden Bielsa tror på han.
2. Ja, takk. Men nå begynner jammen Alioski å bli varm i PL-v.back trøya.
3. Ja, takk. Men er det nødvendig? Dallas, Klich, Forshaw, Koch
4. Ja, takk. Hvilken russer? Han fra Georgia ser vilt god ut.

Så:
5. Spiss. Bamford mangler ett eller annet. Rodrigo kanskje svaret. Med Kane vinner vi ligaen ;D

Så har vi jo Llorente, Koch, Rodrigo og Raphinha i en hel sesong. Og Phillips blir ennå bedre. Vilt.

Topp 4 2021

Bielsa blir!!

Gutten fra Georgia med det lettuttalte navnet, minner meg mye om hans landsmann Georgi Kinklatze. Noen av dere husker kanskje han fra tiden i Manchester City på siste halvdel av nittitallet..?

Tror ikke det blir så mange kjøp til sommeren. Ny venstreback er bankers. Det samme er en ny midtbanemann - antagelig en som kan brukes både som åtter og tier. Men deretter må nok eventuelle kjøp finansieres av salg.

Disse spillerne vil sannsynligvis forlate klubben i sommer:
Berardi, Alioski, Douglas og Hernandez. Disse vil frigjøre en del lønnsmidler, men noe særlig med pund inn blir det ikke. Skal vi bli kvitt Kiko Casilla så må vi vel betale deler av den lønna han har tilgode i forhold til kontrakten som varer til sommeren 2023. Drar Casilla hjem til Spania for godt, blir det muligens hentet inn en erfaren keeper som skal være backup for Meslier.   

Helder Costa kan også bli solgt hvis noen legger inn et noenlunde akseptabelt bud. Vi betalte £16 mill for Costa. Eg tror han blir solgt hvis noen er villig til å betale halvparten av det vi la ut. Men så spørs det igjen om andre klubber villige til å matche de lønnsbetingelsene han har hos oss. Løsningen på et sånt problem blir antagelig at noe av overgangssummen går inn i spillerens nye lønnsavtale. Forsvinner Costa, så er det godt mulig at en ny kantspiller blir hentet, forutsatt at Bielsa mener at det blir for tynt med Poveda og Summerville som backup for Raphinha og Harrison.

Skulle gjerne sett at det ble hentet inn en spiss, men det skjer neppe. Men eg trøster meg med forhåpningen om at en Rodrigo med en full pre season under Bielsa vil oppleves som at vi har fått inn en ny klasseangriper når sesongen starter i august. Samtidig skal vi heller ikke utelukke at Gelhardt og Greenwood kan ta nye skritt i retning førstelaget.

Aurens ønskeliste er både spennende og interessant, men skal de ønskene innfris så må nok Raphinha selges i sommer. Og det ønsker vi vel ikke..? 

Min konklusjon er altså at det blir hentet 2-4 nye spillere denne sommeren.
To nye kommer garantert (venstreback og midtbane), mens to til (keeper og kant) kan dukke opp hvis Casilla og Costa forsvinner ut i sommer.

Ps: Legger for sikkerhet skyld til at eg regner med at klubben vil benytte seg av kjøpsopsjonen på Harrison (£10 mill).

Bare for nok en gang presisere henting av nye spillere, inntil 5 er kommunisert fra klubben, dette har Hay også nevnt ved flere anledninger. 2 stykk er for tynt, altfor tynt.

asbfjell

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #47 på: April 29, 2021, 12:25:52 »

Gutten fra Georgia med det lettuttalte navnet, minner meg mye om hans landsmann Georgi Kinklatze. Noen av dere husker kanskje han fra tiden i Manchester City på siste halvdel av nittitallet..?

Tror ikke det blir så mange kjøp til sommeren. Ny venstreback er bankers. Det samme er en ny midtbanemann - antagelig en som kan brukes både som åtter og tier. Men deretter må nok eventuelle kjøp finansieres av salg.

Disse spillerne vil sannsynligvis forlate klubben i sommer:
Berardi, Alioski, Douglas og Hernandez. Disse vil frigjøre en del lønnsmidler, men noe særlig med pund inn blir det ikke. Skal vi bli kvitt Kiko Casilla så må vi vel betale deler av den lønna han har tilgode i forhold til kontrakten som varer til sommeren 2023. Drar Casilla hjem til Spania for godt, blir det muligens hentet inn en erfaren keeper som skal være backup for Meslier.   

Helder Costa kan også bli solgt hvis noen legger inn et noenlunde akseptabelt bud. Vi betalte £16 mill for Costa. Eg tror han blir solgt hvis noen er villig til å betale halvparten av det vi la ut. Men så spørs det igjen om andre klubber villige til å matche de lønnsbetingelsene han har hos oss. Løsningen på et sånt problem blir antagelig at noe av overgangssummen går inn i spillerens nye lønnsavtale. Forsvinner Costa, så er det godt mulig at en ny kantspiller blir hentet, forutsatt at Bielsa mener at det blir for tynt med Poveda og Summerville som backup for Raphinha og Harrison.

Skulle gjerne sett at det ble hentet inn en spiss, men det skjer neppe. Men eg trøster meg med forhåpningen om at en Rodrigo med en full pre season under Bielsa vil oppleves som at vi har fått inn en ny klasseangriper når sesongen starter i august. Samtidig skal vi heller ikke utelukke at Gelhardt og Greenwood kan ta nye skritt i retning førstelaget.

Aurens ønskeliste er både spennende og interessant, men skal de ønskene innfris så må nok Raphinha selges i sommer. Og det ønsker vi vel ikke..? 

Min konklusjon er altså at det blir hentet 2-4 nye spillere denne sommeren.
To nye kommer garantert (venstreback og midtbane), mens to til (keeper og kant) kan dukke opp hvis Casilla og Costa forsvinner ut i sommer.

Ps: Legger for sikkerhet skyld til at eg regner med at klubben vil benytte seg av kjøpsopsjonen på Harrison (£10 mill).

Bare for nok en gang presisere henting av nye spillere, inntil 5 er kommunisert fra klubben, dette har Hay også nevnt ved flere anledninger. 2 stykk er for tynt, altfor tynt.

Ikke meg i mot hvis det blir hentet fire-fem kvalitetsspillere i løpet sommeren, men da skal det også finnes nok penger å bruke.

Mener å huske at Radrizzani tidligere har uttalt at det skal brukes mindre penger denne sommeren enn i fjor. Eg vet ikke nøyaktig hvor mye penger det blir snakk om, men tipper at nettobeløpet vil ligge på ca £50 mill.

Jack Harrison vil koste £10 mill. En ny venstreback 10 - 15 mill. En kvalitetsspiller på midtbanen 25 -30 mill . Og da ligger vi rundt disse 50 mill.
At det kan bli hentet et par man til, er eg absolutt åpen for. Men hvis vi da snakker om kvalitetsspillere som skal rett inn og styrke førsteelleveren, så må vi nok også selge noen som vi får litt penger for.


HåvardK

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #48 på: April 29, 2021, 15:48:19 »
Skulle gjerne sett at vi kunne skaffe en venstreback i verdensklasse. Samtidig har vel Alioski hevet seg såpass at jeg ikke anser det som usannsynlig at Bielsa vil satse på ham permanent på den plassen. Vet at han da i tilfelle må signere ny kontrakt.

Det er helt usannsynlig. Selv om han signerer den kontrakta henter de ny venstreback, er jo nettopp derfor han ikke signerer. Han vil ikke avslutte karrieren i Leeds på benken.
Er på en måte litt misunnelig på at du kan være så kategorisk. Vi får snakkes når vinduet er lukket.

Fantasyland

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #49 på: April 29, 2021, 16:04:03 »
Skulle gjerne sett at vi kunne skaffe en venstreback i verdensklasse. Samtidig har vel Alioski hevet seg såpass at jeg ikke anser det som usannsynlig at Bielsa vil satse på ham permanent på den plassen. Vet at han da i tilfelle må signere ny kontrakt.

Det er helt usannsynlig. Selv om han signerer den kontrakta henter de ny venstreback, er jo nettopp derfor han ikke signerer. Han vil ikke avslutte karrieren i Leeds på benken.
Er på en måte litt misunnelig på at du kan være så kategorisk. Vi får snakkes når vinduet er lukket.

Dette er ikke mine antagelser, men hva som faktisk er kommunisert fra klubben. Jeg abonnerer på The Athletic og det har jo vært et tema som Hay har snakket en del om. Klubben har ny venstreback øverst på sin liste, det betyr at den plassen er øremerket en ny kvalitetsspiller. De har tilbudt Ali ny kontrakt, han har ikke takket ja og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det. Blant annet fordi han er i slutten av 20-årene og må tenke seg nøye om hvordan han vil at karrieren skal fortsette nå på tampen. Det er jo helt forståelig.

HåvardK

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #50 på: April 29, 2021, 17:05:55 »
Nå jobber vel ikke Hay i klubben, da. Og selv om en ønsker en ny venstreback, er det ikke sikkert tilgjengelighet, kvalitet og pris matcher klubbens ønsker.

SupALeedS

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #51 på: Mai 03, 2021, 23:26:34 »
For en sesong dette Leeds laget har hatt. Målet er nådd vi skal spille i PL også neste år!

Foran neste sesong tviler jeg på dem helst store forandringene, på typisk Bielsa vis , så vil det neppe skje. Her er mine vurderinger foran neste sesong på hva jeg tror skjer.

Keepere :
Meslier ble satset på i år, og han vil vokte buret neste år også. Stort talent som blir bare bedre å bedre med spilletid og erfaring.

Casilla: forsvinner før neste sesong , stor lønningspose og greit å bli kvitt.

Caprile: blir kanskje å finne på benken neste år? Eller hentes en med litt rutine for å pushe Meslier?


Forsvar:

Liam Cooper: vår kaptein, en mann som går foran og er godt likt av Bielsa. Vil si han har vært bra i år, men Cooper har sine kjente blemmer som typ City matchen borte i år. Total hodemist. Blir å se i laget neste sesong.

Pascal Struijk: Talent, ung spiller, som har tatt steget denne sesongen, bare blitt bedre å bedre syntes jeg. Fortsetter også neste år.

Diego Lloriente: Første kampene lurte jeg faktisk på hva vi skulle med denne spanjolen, men syntes på slutten av sesongen , når han ble litt mer varm i trøya at han har bevisst at han kler Bielsa fotballen. Bringer rutine inn i Forsvaret som også har blitt bedre etter at han kom inn. Blir å finne i laget neste år, og er kanskje vår beste midtstopper i mine øyne.

Alioski: Flørter med overgang til Tyrkia sies det, og det tenker jeg er greit. Skal ja honnør for innsats og trøkk, men det stopper der syntes jeg. Har likevel hatt noen gode sesonger i Leeds. Venstre back plass blir vi å forsterke tror jeg. Vi har også mistet Douglas her i denne posisjonen.


Berardi: Det er tid for alt, bør få lov til å forsvinne fra dette laget. Bra med innsats , blør for drakta også stopper det litt der. Litt som Cooper, kan lett miste hodet.


Ayling: ja hvem skulle trodd at Ayling skulle få til noe i PL. Men det har han gjort. Likevel syntes jeg vi bør sikte høyere enn Luke om vi skal hevde oss på øvre sjiktet. Men virker som en flott fyr som jeg tror det er viktig å ha i garderoben.

Drameh: Stort talent som har veldig gode offensive kvaliteter. Men for tidlig til å ta steget i PL allerede neste år.

Dallas: Sesongens spiller syntes jeg , kall han gjerne vår James Milner. Potet. Kan bekle mange posisjoner, og er bra å ha i laget. Rutinert blitt også Stuart.

Harrisson: Litt ustabil til tider, men på sitt beste meget god. Gir en del målpoeng, men mangler kanskje litt på siste fase i spillet. Vi har vel en klausul her, som jeg tror Leeds benytter seg av i sommer.


Costa: en grei back up på kanten, føler likevel vi bør ha bedre alternativer. Tidvis viser han hva han kan, men blir litt som den andre kant spilleren vår nevnt over.

Raphinha: For et kupp, for en spiller. Vi er heldig om han spiller for oss etter sommeren. Prislapp på 170 millioner etter hva jeg har hørt, den summen er nok doblet nå? Målfarlig, teknisk god, og bringer alle forsvar i PL i ubalanse.

Poveda: spennende spiller syntes jeg, kvikk, teknisk god, fysikken kan nok bli bedre, og sluttproduktet. Men viktig å videreutvikle i dette Leeds laget. Bør bli med videre.

Shackelton: tja, alle vil vel at denne gutten skal lykkes. Men er han egentlig god nok? Burde leies ut etter mitt syn , kanskje i ligaen under å se hva som skjer. Styrker ikke dette Leeds laget slik jeg set det.

Phillips: For en spiller , for en sesong. Leeds uten Phillips er som natt og dag desverre. Blitt en landslagspiller som vi skal være stolte av. En av våre store spillere.

Forshaw: Denne mannen må ut av laget. Skader på skader.

Tyler Roberts: vært litt tvilende til om han tilføyer noe, men har noe i seg syntes jeg. Men må jobbe med å utrette mer mål poeng til å være en offensiv spiller som han faktisk er. Men er ung, og bør få mer tid. Vil ikke si vi bør kvitte oss med han, men syntes ikke han bør starte kamper. Men kan være fin å sette innpå.

Klich: startet meget bra, så syntes jeg egentlig Klich har vært svak store deler av slutten på årets sesong. Formsvikt? Usikker, men en god spiller i form. En grei squad player. Men sikker på at det finnes bedre spillere på markedet som kan bekle Klich sin rolle.

Pablo: En viktig spiller for Leeds siste sesongene, men Pl spiller neste år for Leeds er han nok ikke. Forsvinner nok denne sommeren.

Bamford: hvem hadde trodd denne mannen skulle sette 14-15 mål denne sesongen ? Ikke jeg. Uansett mener jeg vi bør finne en ny spiss som kan pushe han mer, og når Bamford er sliten, skadet, så bør vi ha en å sette inn. Det har vi ikke pr dags dato.

Rodrigo: skuffende sesong, mye skadet, men ser at det er mye fotball i han. Blir kanskje en bedre sesong neste sesong? Men så langt vært skuffende syntes jeg.


Konklusjon:

En keeper med rutine, som kan steppe inn og eventuelt utfordre Meslier?
Ny venstre back må inn for Alioski
En midtbane spiller som kan avlaste Phillips, Forshaw bør slippes.
En midtbane spiller som kan ta 10’ rollen etter Pablo.
En ny spiss som kan pushe Bamford.

Totalt: 5 spillere. Får vi inn 3-4 med kvalitet , så tror jeg vi fort kan blande oss i øvre halvdel neste sesong.
Unggutter som «banker på døra»:

Greenwood
Jenkins
Drameh
Summerville
Caprile
Gelhardt
Davis
Huggins


Viktigste av alt: Bielsa må få ræva i gir å signere ny kontakt!
Alex

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #52 på: Mai 06, 2021, 22:08:39 »
Min konklusjon og ønsker for sommern og neste sesong!


- Ut: Kiko, Berardi, Alioski, Davis, Forshaw, Shackleton (Lån), Pablo, Costa, Poveda (Lån) Roberts (Lån)

- Inn: VB, Rodrigo De Paul, Harry Wilson, Venstreving(Diaz/Lang/Kent) Drameh, Huggins, Jenkins, Mccalmont, Bogusz, Gelhardt, Summerville,Greenwood

Da blir det sånn :)

Meslier - CAPRILE

Ayling- DRAMEH
Llorente - Koch
Strujik- Cooper
NY - HUGGINS

Phillips - MCCALMONT - JENKINS

Raphinha- SUMMERVILLE
WILSON- Rodrigo - BOGUSZ
RODRIGO DE PAUL- Dallas - Klich
NOA LANG/ LUIS DIAZ/RYAN KENT - Harrison

Bamford - GELHARDT - GREENWOOD



Kraftig forsterket 11'er og benk!


                      Meslier

  Dallas    Llorente   Koch    New

                      Phillips

Raphinha   Wilson   DePaul  Lang

                    Bamford

Sub: Caprile, Strujik, Cooper, Ayling,  Klich, Harrison, Rodrigo, Summerville og Gelhardt

Res: Drameh, Huggins, Mccalmont, Jenkins, Bogusz og Greenwood


« Siste redigering: Mai 06, 2021, 22:19:03 av Eriksen55 »

TK20

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #53 på: Mai 07, 2021, 10:50:00 »
Min konklusjon og ønsker for sommern og neste sesong!


- Ut: Kiko, Berardi, Alioski, Davis, Forshaw, Shackleton (Lån), Pablo, Costa, Poveda (Lån) Roberts (Lån)

- Inn: VB, Rodrigo De Paul, Harry Wilson, Venstreving(Diaz/Lang/Kent) Drameh, Huggins, Jenkins, Mccalmont, Bogusz, Gelhardt, Summerville,Greenwood

Da blir det sånn :)

Meslier - CAPRILE

Ayling- DRAMEH
Llorente - Koch
Strujik- Cooper
NY - HUGGINS

Phillips - MCCALMONT - JENKINS

Raphinha- SUMMERVILLE
WILSON- Rodrigo - BOGUSZ
RODRIGO DE PAUL- Dallas - Klich
NOA LANG/ LUIS DIAZ/RYAN KENT - Harrison

Bamford - GELHARDT - GREENWOOD



Kraftig forsterket 11'er og benk!


                      Meslier

  Dallas    Llorente   Koch    New

                      Phillips

Raphinha   Wilson   DePaul  Lang

                    Bamford

Sub: Caprile, Strujik, Cooper, Ayling,  Klich, Harrison, Rodrigo, Summerville og Gelhardt

Res: Drameh, Huggins, Mccalmont, Jenkins, Bogusz og Greenwood

Her tror jeg du overvurderer U23-gutta litt altså. Hvis én av de på lista der er gode nok til å spille en rolle i førstelaget skal vi være heldige. Noen som husker McMaster og Cansdell-Sheriff?

RoarG

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #54 på: Mai 07, 2021, 12:26:29 »
Min konklusjon og ønsker for sommern og neste sesong!


- Ut: Kiko, Berardi, Alioski, Davis, Forshaw, Shackleton (Lån), Pablo, Costa, Poveda (Lån) Roberts (Lån)

- Inn: VB, Rodrigo De Paul, Harry Wilson, Venstreving(Diaz/Lang/Kent) Drameh, Huggins, Jenkins, Mccalmont, Bogusz, Gelhardt, Summerville,Greenwood

Da blir det sånn :)

Meslier - CAPRILE

Ayling- DRAMEH
Llorente - Koch
Strujik- Cooper
NY - HUGGINS

Phillips - MCCALMONT - JENKINS

Raphinha- SUMMERVILLE
WILSON- Rodrigo - BOGUSZ
RODRIGO DE PAUL- Dallas - Klich
NOA LANG/ LUIS DIAZ/RYAN KENT - Harrison

Bamford - GELHARDT - GREENWOOD



Kraftig forsterket 11'er og benk!


                      Meslier

  Dallas    Llorente   Koch    New

                      Phillips

Raphinha   Wilson   DePaul  Lang

                    Bamford

Sub: Caprile, Strujik, Cooper, Ayling,  Klich, Harrison, Rodrigo, Summerville og Gelhardt

Res: Drameh, Huggins, Mccalmont, Jenkins, Bogusz og Greenwood

Her tror jeg du overvurderer U23-gutta litt altså. Hvis én av de på lista der er gode nok til å spille en rolle i førstelaget skal vi være heldige. Noen som husker McMaster og Cansdell-Sheriff?
Jepp. Talenter skrytt opp i skyene. Floppet. Hvor er de nå? Noen som vet?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #55 på: Mai 07, 2021, 14:22:28 »
Min konklusjon og ønsker for sommern og neste sesong!


- Ut: Kiko, Berardi, Alioski, Davis, Forshaw, Shackleton (Lån), Pablo, Costa, Poveda (Lån) Roberts (Lån)

- Inn: VB, Rodrigo De Paul, Harry Wilson, Venstreving(Diaz/Lang/Kent) Drameh, Huggins, Jenkins, Mccalmont, Bogusz, Gelhardt, Summerville,Greenwood

Da blir det sånn :)

Meslier - CAPRILE

Ayling- DRAMEH
Llorente - Koch
Strujik- Cooper
NY - HUGGINS

Phillips - MCCALMONT - JENKINS

Raphinha- SUMMERVILLE
WILSON- Rodrigo - BOGUSZ
RODRIGO DE PAUL- Dallas - Klich
NOA LANG/ LUIS DIAZ/RYAN KENT - Harrison

Bamford - GELHARDT - GREENWOOD



Kraftig forsterket 11'er og benk!


                      Meslier

  Dallas    Llorente   Koch    New

                      Phillips

Raphinha   Wilson   DePaul  Lang

                    Bamford

Sub: Caprile, Strujik, Cooper, Ayling,  Klich, Harrison, Rodrigo, Summerville og Gelhardt

Res: Drameh, Huggins, Mccalmont, Jenkins, Bogusz og Greenwood

Her tror jeg du overvurderer U23-gutta litt altså. Hvis én av de på lista der er gode nok til å spille en rolle i førstelaget skal vi være heldige. Noen som husker McMaster og Cansdell-Sheriff?

Det er meget mulig :)

Bare to unggutter i 20 mannstroppen da - Og de "nye" unggutta erstatter de nye Mcmaster og Cansdell-Sheriff'ene (Poveda,Roberts,Shack, Davis,etc)

Hvis det blir 9 mann på benken neste sesong så håper jeg det blir plass til to unggutter. Tviler på at Gelhardt og Summerville spiller i Leeds om dem ikke får noen lovnader om at dem skal få sjansen.

Som du sier så slår ikke alle til. Heldig hvis en av dem klarer det. For at dem skal få bevise det kan ikke de ovennevnte som har bevist at dem ikke er gode nok stå i veien.




TK20

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #56 på: Mai 07, 2021, 16:14:13 »
Ambisjonen neste sesong må være å ta steg mot å bli et bedre lag. Det betyr ikke nødvendigvis at vi ender høyere på tabellen. 10ende-plass 2. sesong i PL er veldig sterkt.

Personlig er jeg godt fornøyd dersom vi signerer en dritgod venstreback og en dritgod 8er. Det er her vi må fokusere pengene, i tillegg til £10M for Harrison. Jeg blir svett av alt pratet om fem forsterkninger og ser ikke at vi trenger det.

Rodrigo får et år til på seg til å bevise at han er 10ern vi trenger. Roberts er helt klart ikke god nok som førstevalg i den posisjonen og da trenger vi at Rodrigo leverer bedre enn han har gjort.

Andersen

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #57 på: Mai 07, 2021, 23:22:39 »
Spennende tider utover sommeren om hvem som kommer inn dørene på Elland Road . Hadde De Paul kommet hadde det vært julaften ganger 10 !

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #58 på: Juni 20, 2021, 15:47:08 »
Smyth om Pre Season 2021.

Pre-season
Leeds players not involved in the Euros are expected back for testing, the precursor to summer training, on July 1. Friendlies won't kick off until Tuesday July 27 when Leeds face Guiseley at Nethermoor Park. A day later they go to Blackburn Rovers and on Friday July 30 the Whites send a team to face Fleetwood.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan