Skrevet av Emne: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022  (Lest 30612 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #120 på: September 13, 2021, 07:13:06 »
Er redd vi tar en Sheffield United. Etter en glimrende debut-sesong med 9. plass, ligger laget nå helt sist med 14 poeng. En skandale, egentlig. Så, mine ambisjoner for sesongen 21/22 er de samme som for denne: beholde plassen. Topp 15 er mer enn godt nok. Hvem som blir med videre får Orta, Rad og Bielsa bestemme. Håper at Bielsa fortsetter.
Siterer meg selv igjen. 2 poeng på 5 kamper er elendig. Vi har møtt 2 av topplagene, og fått så hatten passer med 1-8 (!) i målforskjell. Nivåforskjellen er påtagelig, og skremmende stor. Verre er det at vi ikke har klart å slå (med-)dumpekandidat Burnley. Slike lag slås, hjemme som borte, skal vi ha en realistisk sjanse til fortsatt PL-spill.
Vi har mistet hele 3 kontinuitetsbærere i Alioski, Berardi og Hernandez. Alle i løpet av et enkelt sommervindu. At sistnevnte la opp, grunnet høy alder får være. Han har ikke blitt erstattet med en spiller av tilsvarende kvalitet. Alioski og Berardi burde ha vært beholdt i 1 år til, for å sikre kontinuitet.
En spiller vi hadde høye forventninger til, Costa, har floppet. Dyr var han også. Nyanskaffelsene er ikke bedre enn de tre ovennevnte. Forhåpentligvis er James bedre enn Costa? (Et lite pluss i all elendigheten).
Skal laget berge plassen må spillerne heve seg fra det man presterte i fjor. Klarer de det? Bare en liten kvalitets-senkning vil være nok til å sende laget langt nedover på tabellen.
Det ser stygt ut. 15.plassen jeg tippet over, kan fort vise seg å være for optimistisk. Tror vi rykker ned. Muligens Leeds må belage seg på en rolle a la Norwich i noen år: være et heislag mellom Championship og PL? Målsettingen for denne sesongen (og neste?) er overlevelse i PL. Alt snakk om spill i Europa kan skrotes. Til det er laget for tynt besatt (se benken fra L'pool-kampen). Blir nok lite å se i kamptådene heretter, da jeg ikke har lyst til å spre negativisme på jevnlig basis. Det får holde med dette innlegget.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Buddy

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League
« Svar #121 på: September 13, 2021, 10:05:40 »
Siterer meg selv igjen. 2 poeng på 5 kamper er elendig.
Jeg kan glede deg med at vi har fått 2 poeng på 4 kamper! Altså fortsatt mulig med 5 på 5.
Litt gladere nå?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #122 på: September 13, 2021, 10:25:37 »
Mange slår stort på alarmklokka allerede.

Det har vært magert poengutbytte så langt. Spillet har ikke vært bra. Ryktene om ekstra hard pre-season synes bekreftet i at en del spillere virker slitne...

Så jeg forstår at man er urolig. Jeg er det selv. Men fortsatt har jeg troen på at Bielsa vil få skikk på dette. Vi skal jo bare redde plassen igjen... (Jojo, mitt håp var at vi klatret litt fra 9.plassen men inntil videre lar jeg det ligge).

Nå skal vi klare brasene mot lagene under Top 6. Får vi maskineriet i gang så vi jo i fjor at vi i enkeltkamper også kan utfordre Top 6. Men pri 1 akkurat nå er å klare lagene under Top 6.

Kunsten nå er å la Newcastle i neste kamp IKKE være be or be not. Uansett resultat der blir det snakk om "we go again" i kampen deretter igjen. Sesongen er ennå lang. Men de nærmeste kampene bestemmer hvilken FØLELSE vi tar med oss inn i sesongens første halvdel...

Vi er allerede tynn i noen lagdeler. Det blir nok Ayling inn imidten bak i neste, om ikke Struijks kort blir omgjort. Men jeg savner litt den Bielsa som hev innpå Aapo Halme når det trengtes i Championship, det er ikke sikkert Cresswell vil synke om han får prøve seg. Og så håper jeg Klich har kommet til krefter igjen, for midtbanen var ikke spesielt bra i går. Men bevares, kanskje Rodrigo vil være 'tingen' mot et Newcastle - i motsetning til mot Liverpool.

Jeg er enig med Eriksen i at jeg er enig med Bielsa, han har på mange måter selv tapt kampene mot ManU og Liverpool i måten han organiserte laget i de kampene. Everton og Burnley derimot var marginer, og slik er det i mange kamper.

Men jeg vil altså slett ikke trykke på noen kriseknapp just yet!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #123 på: September 13, 2021, 11:51:30 »
Mange slår stort på alarmklokka allerede.

Det har vært magert poengutbytte så langt. Spillet har ikke vært bra. Ryktene om ekstra hard pre-season synes bekreftet i at en del spillere virker slitne...

Så jeg forstår at man er urolig. Jeg er det selv. Men fortsatt har jeg troen på at Bielsa vil få skikk på dette. Vi skal jo bare redde plassen igjen... (Jojo, mitt håp var at vi klatret litt fra 9.plassen men inntil videre lar jeg det ligge).

Nå skal vi klare brasene mot lagene under Top 6. Får vi maskineriet i gang så vi jo i fjor at vi i enkeltkamper også kan utfordre Top 6. Men pri 1 akkurat nå er å klare lagene under Top 6.

Kunsten nå er å la Newcastle i neste kamp IKKE være be or be not. Uansett resultat der blir det snakk om "we go again" i kampen deretter igjen. Sesongen er ennå lang. Men de nærmeste kampene bestemmer hvilken FØLELSE vi tar med oss inn i sesongens første halvdel...

Vi er allerede tynn i noen lagdeler. Det blir nok Ayling inn imidten bak i neste, om ikke Struijks kort blir omgjort. Men jeg savner litt den Bielsa som hev innpå Aapo Halme når det trengtes i Championship, det er ikke sikkert Cresswell vil synke om han får prøve seg. Og så håper jeg Klich har kommet til krefter igjen, for midtbanen var ikke spesielt bra i går. Men bevares, kanskje Rodrigo vil være 'tingen' mot et Newcastle - i motsetning til mot Liverpool.

Jeg er enig med Eriksen i at jeg er enig med Bielsa, han har på mange måter selv tapt kampene mot ManU og Liverpool i måten han organiserte laget i de kampene. Everton og Burnley derimot var marginer, og slik er det i mange kamper.

Men jeg vil altså slett ikke trykke på noen kriseknapp just yet!

Enig med siste taler, det er alt for tidlig å trykke på kriseknappen ennå. Vi har møtt knalltøff motstand, Bielsa ha nok bommet litt og samtidig er det flere sentrale spillere som ikke er i form. Og det merkes fortere hos oss med så tynn stall enn hos en del andre lag. Jeg velger foreløpig å tenke at ting kommer til å "normalisere" seg litt etter litt - tror ikke det er noen panikkstemning i klubben ennå. Men det lå vel litt i korta at vi kom til å få oss en reality check i starten av denne sesongen.. Nå er det opp til Bielsa å få fram igjen gnisten vi så så ofte forrige sesong - jeg velger å tru at han klarer det snart!!
 

leedslife

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #124 på: September 13, 2021, 13:12:35 »
Newcastle Borte
West Ham Hjemme
Watford Hjemme
Soton Borte
Wolves Hjemme
Norwich Borte

6 kamper før vi møter Leicester.
Er der vi skal gjøre det. Vi har spillerne til det og systemet fungerer bedre mot flere av disse.

Tom S

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #125 på: September 28, 2021, 16:58:13 »
Our half time scores to now:
Man Utd 1-0 Leeds
Leeds 1-1 Everton
Burnley 0-0 Leeds
Leeds 0-1 Liverpool
Newcastle 1-1 Leeds
Leeds 1-0 West Ham

That’s 6 points, 3 goals scored and 4 conceded

Our full time scores so far:
Man Utd 5-1 Leeds
Leeds 2-2 Everton
Burnley 1-1 Leeds
Leeds 0-3 Liverpool
Newcastle 1-1 Leeds
Leeds 1-2 West Ham

That’s a total of 3 points, 6 goals scored and 14 conceded.

And, this is the biggest worry for me! We hardly show up at all in second halves, which is totally out of tune with a Bielsa side known for the incredible fitness level and ability to wear teams down and hit them with late goals.

A very deep analysis into why our second halves are so poor so far this season is paramount. I don’t want to point at our intense training regimes, as this is exactly what got us out of the championship after 16 years, but I wonder whether a number of our players have reached a point where they are past their peak and their bodies have started to feel it. I’ll always love Ayling, Cooper, Dallas and Klich, but they are in their 30s or almost now, and 3 of them 4 spent their whole careers at a lower level until only last season. So it’s bound for them to reach a point where they cannot only go this far, and I do fear whether we have actually got to this time now.
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #126 på: September 28, 2021, 18:55:13 »
Our half time scores to now:
Man Utd 1-0 Leeds
Leeds 1-1 Everton
Burnley 0-0 Leeds
Leeds 0-1 Liverpool
Newcastle 1-1 Leeds
Leeds 1-0 West Ham

That’s 6 points, 3 goals scored and 4 conceded

Our full time scores so far:
Man Utd 5-1 Leeds
Leeds 2-2 Everton
Burnley 1-1 Leeds
Leeds 0-3 Liverpool
Newcastle 1-1 Leeds
Leeds 1-2 West Ham

That’s a total of 3 points, 6 goals scored and 14 conceded.

And, this is the biggest worry for me! We hardly show up at all in second halves, which is totally out of tune with a Bielsa side known for the incredible fitness level and ability to wear teams down and hit them with late goals.

A very deep analysis into why our second halves are so poor so far this season is paramount. I don’t want to point at our intense training regimes, as this is exactly what got us out of the championship after 16 years, but I wonder whether a number of our players have reached a point where they are past their peak and their bodies have started to feel it. I’ll always love Ayling, Cooper, Dallas and Klich, but they are in their 30s or almost now, and 3 of them 4 spent their whole careers at a lower level until only last season. So it’s bound for them to reach a point where they cannot only go this far, and I do fear whether we have actually got to this time now.

Første del av siste avsnitt er jo velkjente argumenter pr nå. Siste del er noe som ble trekt frem som en frykt for fremtiden av enkelte skribenter (tenker ikke på her inne) for en tid tilbake. Og det er naturlig, tre år med hardtrening tar på for en eldre kropp, spesielt om det er mange skadeopphold innimellom hardkjøret.
Og Bielsa vet nok altfor godt om dette, det er ikke uten grunn han foretrekker unge spillere. De tåler hardkjøret bedre.

I fjor var det Klich som bukket under etter to sesonger der han spilte alt. Det ser ut som det er Dallas' tur i år.

Så ja, jeg tror det er noe i det.

Heldigvis har vi Shackleton som omsider virker klar til å steppe inn. Jeg TROR spillere som Drameh og Gelhardt også er klare, men det vet vi ikke før de får sjansen. Roberts har jeg vel avskrevet selv om han nok tok noen skritt mot slutten av forrige sesong.

Nå skal vi ikke svartmale for mye heller. God poengfangst de neste fire kampene og vi er rundt midten på tabellen igjen. Da tåler vi greit noen ups'n downs mens de unge spiller seg inn i Bielsas første-ellever-system.

I hope...



(Godt å ha deg tilbake som skribent, Tommern) :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #127 på: September 29, 2021, 10:13:47 »
Our half time scores to now:
Man Utd 1-0 Leeds
Leeds 1-1 Everton
Burnley 0-0 Leeds
Leeds 0-1 Liverpool
Newcastle 1-1 Leeds
Leeds 1-0 West Ham

That’s 6 points, 3 goals scored and 4 conceded

Our full time scores so far:
Man Utd 5-1 Leeds
Leeds 2-2 Everton
Burnley 1-1 Leeds
Leeds 0-3 Liverpool
Newcastle 1-1 Leeds
Leeds 1-2 West Ham

That’s a total of 3 points, 6 goals scored and 14 conceded.

And, this is the biggest worry for me! We hardly show up at all in second halves, which is totally out of tune with a Bielsa side known for the incredible fitness level and ability to wear teams down and hit them with late goals.

A very deep analysis into why our second halves are so poor so far this season is paramount. I don’t want to point at our intense training regimes, as this is exactly what got us out of the championship after 16 years, but I wonder whether a number of our players have reached a point where they are past their peak and their bodies have started to feel it. I’ll always love Ayling, Cooper, Dallas and Klich, but they are in their 30s or almost now, and 3 of them 4 spent their whole careers at a lower level until only last season. So it’s bound for them to reach a point where they cannot only go this far, and I do fear whether we have actually got to this time now.

Første del av siste avsnitt er jo velkjente argumenter pr nå. Siste del er noe som ble trekt frem som en frykt for fremtiden av enkelte skribenter (tenker ikke på her inne) for en tid tilbake. Og det er naturlig, tre år med hardtrening tar på for en eldre kropp, spesielt om det er mange skadeopphold innimellom hardkjøret.
Og Bielsa vet nok altfor godt om dette, det er ikke uten grunn han foretrekker unge spillere. De tåler hardkjøret bedre.

I fjor var det Klich som bukket under etter to sesonger der han spilte alt. Det ser ut som det er Dallas' tur i år.

Så ja, jeg tror det er noe i det.

Heldigvis har vi Shackleton som omsider virker klar til å steppe inn. Jeg TROR spillere som Drameh og Gelhardt også er klare, men det vet vi ikke før de får sjansen. Roberts har jeg vel avskrevet selv om han nok tok noen skritt mot slutten av forrige sesong.

Nå skal vi ikke svartmale for mye heller. God poengfangst de neste fire kampene og vi er rundt midten på tabellen igjen. Da tåler vi greit noen ups'n downs mens de unge spiller seg inn i Bielsas første-ellever-system.

I hope...



(Godt å ha deg tilbake som skribent, Tommern) :)

Skribent? Det heter tyv når man stjeler noe uten å kreditere opphavet ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #128 på: September 30, 2021, 21:11:10 »
Prøver litt optimisme :)

Marcelo Bielsa's Leeds United have already shown they know their way out of current blip
Leeds United's quest for a first win of the Premier League season will continue this weekend when they host Watford at Elland Road

By Danny Bloomer  20:00, 30 SEP 2021


Marcelo Bielsa's side are looking for their first win of the season on Saturday

Leeds United are currently enduring arguably their toughest period of results since Marcelo Bielsa arrived in 2018.

The Whites are still awaiting their first league victory of the season, having drawn three and lost three of their opening six matches of the new campaign.

But while Bielsa’s almost three-and-a-half-year reign at Elland Road has been nothing but a success, this stretch of poor results is not an anomaly for the Whites.

During each of the 66-year-old’s seasons in charge of the club, Leeds have experienced indifferent runs of form that have threatened to derail their campaigns.

However, threaten is all it has done. What has been special about Bielsa’s team since he came to West Yorkshire is their ability to bounce back from a mini-slump in results.

Leeds have always come out of the other side a stronger outfit and completely transformed their form in style to get their season back on track.

Perhaps the best example of this was in the club’s promotion season, when after the turn of the new year it looked as if the Whites were running out of gas.

Leeds lost four of their opening six league matches in 2020, including consecutive morale crushing defeats to Wigan Athletic and Nottingham Forest.

In fact, following that defeat at the City Ground, vice-captain Luke Ayling gave one of the club’s most iconic interviews in recent years, where he looked almost resigned to the fact Leeds’ promotion push appeared to be falling apart.


But it was from that moment onwards that it all turned around. Leeds put in a gutsy performance just three days after the Forest debacle to earn an impressive 1-1 draw with Brentford at Griffin Park, who themselves had strong promotion aspirations of their own.

Leeds then went onto win 12 of their final 14 matches of the Championship season to emphatically secure the title and return to the Premier League after a 16-year wait.

And it was not only in the promotion-winning campaign were they forced to arrest a poor run of form.


Last season between February and early March, Leeds lost five of seven matches that saw them edging closer to being sucked into a relegation battle.

It wasn’t just that flurry of defeats that had Whites fans worried, though, as in their next eight fixtures after an indifferent run of form they were tasked with facing Chelsea, Manchester City, Liverpool, Manchester United and Tottenham Hotspur.

But that did not affect Leeds, as they went on to lose just one of their final 11 league matches, a run which included outstanding victories over the Citizens and Spurs.

This saw Bielsa’s men secure a ninth-placed finish in their first year back in the Premier League, as well as amassing the highest points total of any newly promoted club since Ipswich Town in 2001.

While the going now appears tough for Leeds, if they can delve into that deep rooted character that they have displayed on countless occasions under Bielsa, then it won’t be too long until they’re climbing the table again.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-leeds-united-blip-21722915
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #129 på: Oktober 01, 2021, 18:15:07 »
The winless five...

Er flere i samme båt som oss!

The Athletic-journalisten nærmest disse klubbene legger ut om situasjonen.

Burnley- og Leedsfansen er ikke i fistel, hylende mot manageren ennå.
Det er mer enn en kan si om Newcastle- og Southampton-fansen. Også Norwich fikk seg en vekker etter Watford-tapet...
For meg var det nyttig å lese om disse klubbene med 'lokaljournalistens øyne'.

https://theathletic.co.uk/2858907/2021/10/01/the-winless-five/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #130 på: Oktober 05, 2021, 13:24:50 »
Sju kamper inn i sesongen og ifølge denne karen på waccoe som i årevis har regnet på hvordan vi ligger an å ende til slutt.
Pr nå har vi fire poeng mindre enn forrige sesong - etter sju kamper. Men som han påpeker, man må også ha et blikk på hvordan andre lag gjør det (Southampton så langt 9 poeng færre enn i fjor, Newcastle 8 poeng færre, Leicester 7 poeng færre).
Det kan ligge an til å bli et solid bunnsjikt på en 4-5 lag... (oss ikke inkludert).

Så på kort sikt vil det være veldig avgjørende hvordan vi gjør det i kommende bolk, før neste International Break.
I serien betyr det møter mot:
* Southampton (b) Nå nr 17
* Wolves (h)          Nå nr 12
* Norwich (b)         Nå nr 20
* Leicester (h)        Nå nr 13




https://www.waccoe.com/topic/310346-premier-league-milestones-projections-and-stats-202122/?page=5

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #131 på: Oktober 10, 2021, 11:32:57 »
YEPs player ratings forteller jo litt om hvordan sesongåpningen har vært for den enkelte spiller...
7 seriekamper og 2 cupkamper er beholdningen så langt,og noen få har spilt alt.

Keeper & forsvar
Illan Meslier       Total appearances: 9 Average rating: 7.3

Charlie Cresswell   Total appearances: 2 Average rating: 8
Diego Llorente      Total appearances: 4 Average rating: 7.3
Jamie Shackleton  Total appearances: 7 Average rating: 7
Liam Cooper         Total appearances: 7 Average rating: 6.1
Pascal Struijk        Total appearances: 6 Average rating: 6
Luke Ayling           Total appearances: 6 Average rating: 5.8
Junior Firpo           Total appearances: 8 Average rating: 5.8
Robin Koch            Total appearances: 1 Average rating: 3
Cresswell/Llorente/Shackleton flere hestehoder foran resten her.
Ja, og Illan med solid score!

Det var overraskende mange med 6-9 opptredener.
Det ligger nok an til en duell mellom Shackleton og Ayling om høyrebackplassen fremover - noen av Shacks poeng har vel kommet fra midtbanen men han leder solid på poeng for tiden!
Kochs ene opptreden kom på sentral midtbane, plasserer ham her likevel...

Midten
Kalvin Phillips   Total appearances: 8 Average rating: 7.7
Adam Forshaw  Total appearances: 2 Average rating: 6.5
Mateusz Klich    Total appearances: 7 Average rating: 6.4
Stuart Dallas     Total appearances: 8 Average rating: 5.9
Her er jo 'taperen' Dallas, at han innledningsvis har slitt med formen har jo alle fått med seg. Lurer på hvordan han vil fremstå etter international break nå...
Det er kanskje talende for sentralmidtbanens prestasjoner hittil at en Forshaw ute i to år scorer høyere enn våre mest betrodde menn på midten!

Vinger
Raphinha                        Total appearances: 7 Average rating: 6.7
Dan James                      Total appearances: 5 Average rating: 6.4
Jack Harrison                  Total appearances: 6 Average rating: 6.3
Crysencio Summerville    Total appearances: 3 Average rating: 6
Stuart McKinstry             Total appearances: 1 Average rating: 6
Vi har virkelig fått konkurranse på vingplassene nå!!!



Spiss og 10'er-rollen
Patrick Bamford      Total appearances: 6 Average rating: 6.8
Joe Gelhardt           Total appearances: 1 Average rating: 6
Rodrigo                  Total appearances: 8 Average rating: 5.8
Tyler Roberts          Total appearances: 9 Average rating: 5.7

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/how-leeds-uniteds-players-have-rated-so-far-this-season-amid-october-international-break-3412749?page=5
« Siste redigering: Oktober 10, 2021, 11:35:53 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #132 på: Oktober 10, 2021, 11:58:30 »
Leeds-Live med fakta rundt de fire kommende seriekampene.
Av disse virker Southampton mest 'farlig'. Deres høye press kan gjøre at vi mister ballen tidlig med alt det medfører. Og Southampton uten seier så langt men har altså tatt poeng mot begge lagene fra Manchester...
Og vi blir nok uten Raphael den kampen :(

Mht Leicesterkampen, ja, de er ikke i form nå men det er ennå lenge til den kampen spilles...

Southampton (A) - Saturday October 16
First up after the international break, the Whites travel to St Mary's to face Southampton.

Bielsa's side managed to beat the south coast team on both occasions last season, scoring five times in the process and conceding none. However, both games were fairly even up until the moment where Leeds took the lead, before they accelerated away.

This season, Southampton come into the game with no league wins on the board and having lost their last two. They did put on two strong performances to take a point against both Manchester sides but they have struggled to score goals, scoring only five so far.

With that in mind, Leeds will hope to be able to win this one and begin to put a run together but they will need to watch out for Southampton's high-press, which could cause the problems in passing out from the back. In the game at Elland Road last season, Leeds negated this by going more direct in the second half and looking for Raphinha at every opportunity.

They may not have the option to play Raphinha in this game, due to the final Brazil game of the international break taking place in the early hours of the morning of the day before. Should the Brazilian be unavailable, Leeds will likely look to use Daniel James and Jack Harrison to exploit the high-line of Southampton.


Wolves (H) - Saturday October 23
Following the Southampton game, the Whites host Wolves at Elland Road the week after.

Wolves were a very tough opponent for Leeds last season as they won home and away against Bielsa's side. Both games ended 1-0 as Leeds struggled to break down a tough defence and were punished by two deflected long-range strikes.

This season, Wolves are managed by Bruno Lage who has adopted a more attacking style. According to football stats website fbref, the underlying numbers have been strong as their expected goal difference at this stage is the eighth best in the division. However, results haven't matched that as they find themselves 12th. This suggests that although the attacking might be better, the side just aren't clinical enough at the moment.

They picked up consecutive victories in the last two games, beating Newcastle and Southampton and finally appear to have discovered their goalscoring touch, as they added three goals to the two they managed in the five games previous.

Despite their improved attacking numbers this season, Leeds might feel that a changed Wolves side suits them better and will hope to right the wrongs of last season's performances against the midlands side. A draw here wouldn't be too disappointing but they will certainly see this as a chance to pick up another win.


Norwich (A) - Sunday October 31
This game is one that Leeds will definitely see as one they should be winning.

Norwich have picked up where they left off last time they were relegated from the Premier League by picking up only one point from their opening seven games.

Within this run, they have only scored two goals and conceded 16 as Daniel Farke's side have badly struggled.

Should Leeds fail to win this one they would certainly see it as a big opportunity missed.


Leicester (A) - Sunday November 7
In recent seasons, Leicester have been the biggest challengers to the top four and have only narrowly missed out on the Champions League in the last two seasons.

The games between Leeds and Leicester last season saw the away side win on each occasion, as Brendan Rodgers' side won 4-1 at Elland Road before Leeds hit back to win 3-1 at the King Power Stadium in one of their best performances of the season.

This season, Leicester look a shell of their former selves and sit in 13th place in the Premier League, having won two, drawn two and lost three. Their underlying numbers reflect this, as the expected goal difference puts them in 13th as well.

This shows that they haven't simply been missing chances or losing to freak goals. The position they are in is reflective of the way they've been playing. As such, Leeds should see this as an opportunity to take points from the King Power once again.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-next-fixtures-opportunities-21776092
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ibster

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #133 på: Oktober 20, 2021, 17:45:08 »
Fjorårssesongen ble for det meste spilt for tomme tribuner. Leeds (Bielsa) har et stort apparat av trenere som skriker instrukser på vegne av sjefen under kampene (og treningsøktene).

Mulig det hjalp oss litt i fjor. Én av maaaange årsaker til at det var enklere for oss i fjor...?

Josch

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #134 på: Oktober 20, 2021, 18:22:18 »
Fjorårssesongen ble for det meste spilt for tomme tribuner. Leeds (Bielsa) har et stort apparat av trenere som skriker instrukser på vegne av sjefen under kampene (og treningsøktene).

Mulig det hjalp oss litt i fjor. Én av maaaange årsaker til at det var enklere for oss i fjor...?

Jeg har tenkt på det samme. Innspurten i ch.ship gikk for tomme tribuner. Da gikk det meget bra. Men Leeds har prestert godt med fulle tribuner før, så det har nok ikke med det å gjøre. Kan ikke skjønne at det er verre å spille foran publikum fra Premier League. Det er forståelig å være svakere i bortekamper med publikum. Men de fleste lag har også hjemmefordel med publikum. Det bør gavne alle likt.
Tradisjonelt har Leeds ofte vært på talefot med topplag hjemme (sterk støtte fra hjemmepublikum). Og Leeds har et markant bortepublikum. Burde vært en fordel med publikum tilbake. Presset øker kanskje med publikum til stede? Eller at andre lag ikke fikset kamper uten publikum i fjor?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #135 på: Oktober 27, 2021, 17:57:02 »
Cody Drameh avsluttet kampen i går med tre andre U23-kjenninger sammen med ham på banen. Greenwood og Gelhardt sentralt foran ham, og Summerville rett foran.

Mulig denne sesongen blir litt på hæla, at vi vil slite i sjiktet rett foran nedrykksplassene (I hope not, jeg håper vi etablerer oss midtskips iallefall når skadesituasjonen bedrer seg). Forresten, i de par siste kampene har vi begynt å ligne litt mer på oss selv (under Bielsa), litt mer på hugget, litt bedre i presset, skape mer osv...

Men anyways, ta disse fire U23-spillerne, add Cresswell som også har gjort en bra opptreden på førstelaget. Sesongen kan vise seg viktig for oss om vi bruker den til å etablere disse i første-elleverens sfære. Da vil vi være godt igang  med å gjennomføre et etter hvert nødvendig generasjonsskifte i troppen.

Da kan vi trygt utbryte: Bring on next season!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #136 på: Oktober 27, 2021, 19:02:39 »
Cody Drameh avsluttet kampen i går med tre andre U23-kjenninger sammen med ham på banen. Greenwood og Gelhardt sentralt foran ham, og Summerville rett foran.

Mulig denne sesongen blir litt på hæla, at vi vil slite i sjiktet rett foran nedrykksplassene (I hope not, jeg håper vi etablerer oss midtskips iallefall når skadesituasjonen bedrer seg). Forresten, i de par siste kampene har vi begynt å ligne litt mer på oss selv (under Bielsa), litt mer på hugget, litt bedre i presset, skape mer osv...

Men anyways, ta disse fire U23-spillerne, add Cresswell som også har gjort en bra opptreden på førstelaget. Sesongen kan vise seg viktig for oss om vi bruker den til å etablere disse i første-elleverens sfære. Da vil vi være godt igang  med å gjennomføre et etter hvert nødvendig generasjonsskifte i troppen.

Da kan vi trygt utbryte: Bring on next season!
Enig. Det blir gøy å følge Cresswell, Summerville, Gelhardt, Greenwood, Drameh og Bate i Championship  ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #137 på: Oktober 28, 2021, 16:42:43 »
Dallas og Harrison...

BennyBlue heartYellow heart
@BennyTaylsLUFC

This explains why arguably 2 of our best players last season aren’t quite at their levels so far. Dallas losing his best friend & having Covid. Harrison having Covid & playing with a rib injury, players are humans not robots,remember form is temporary,they’ll come good againThumbs up
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #138 på: Oktober 31, 2021, 21:17:12 »
Med dagens ultra-viktige seier, har vi et ørlite forsprang til de tre tabelljumboene. Tre poeng er ikke mye, men med et annet utfall i dag, hadde det sett mye verre ut.

Nå ligger vi kun to poeng bak 12-plassen. Flere av lagene i gruppen rett foran, er ikke i sin beste form (de heller). Villa har en del svake resultater i det siste. Og Brentford, som begynte så bra, har rast nedover på tabellen. Ja, de hadde en god kamp og uavgjort mot Liverpool, men har ellers en del tap. Watford og Southampton er også i samme gruppe av lag med jevn poengtotal, og resultatene svinger for dem også.

Med Bamford snart tilbake, ser det litt lysere ut fremover. Ayling og Koch har vi bedre dekning for, men man vil jo ha flest mulig å velge mellom.

Akkurat nå er det offensivt vi sliter mest, føler jeg. Det er der vi har størst forbedrings-potensiale. Verken James eller Harrison har satt fyr på angrepsspillet (understatement), og vi er veldig avhengige av at Raphinha fortsetter å "trylle". Med Rodrigo i stigende form, ser det etter hvert litt bedre ut.

Jeg er fortsatt optimist med hensyn til prosjektet til Bielsa, men det hadde jo gjort seg med en ny McAllister i januar.

Super Leeds since 1968

Bromancer

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #139 på: November 01, 2021, 08:38:22 »
Harrison virker helt lost uten en overlapping back å spille på. Han blir usikker og stopper bare opp. Hadde vært fantastisk med en Alioski i stallen nå. Han var ALLTID på plass fossende nedover på overlap. Håper Firpo holder seg skadefri framover og får dette inn i blodet.

Av samme grunn er Ayling sårt savnet. Blir ikke det samme med midtbanespillere på back. Offensiv samhandling er nærmest fraværende langs kantene.

Overlappingsbevegelser på kant var vårt sterkeste våpen 3 tre siste sesongene. Nå ser vi det nesten aldri. Ikke rart vi sliter offensivt.

ingve1960

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #140 på: November 01, 2021, 09:12:40 »
Kunne ikke vert mer enig med deg bromanc,det er der skoen trykker mest i tillegg til bamford både for mål press og oppspillspunkt.
Litt usikker om vi bevist spiller en kjedelig flat firer i år. MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #141 på: November 03, 2021, 17:31:50 »
En ettertenksom Phil Hay i dagens stykke:

Leeds are now at the in-between stage of their squad evolution


Først tweetet han denne:
This started out as a piece about how Liam Cooper seems to be perennially under-appreciated but it turned into thoughts about the way in which this season is making Leeds United look like a club between phases:

Senere kom:
People look at Liam Cooper and see issues with him but I kind of look at guys like him and Stuart Dallas as the best things to come out of that period circa 2014 when Elland Road was carnage.

Life moves on and it will move on. But not yet:


https://theathletic.com/2926609/2021/11/03/leeds-are-now-at-the-in-between-stage-of-their-squad-evolution/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #142 på: November 09, 2021, 10:39:12 »
Statistikken begynner å se bedre ut...


Statistic outlines how Marcelo Bielsa is fixing Leeds United's early-season issues
The Whites are currently unbeaten in their last three matches


By Danny Bloomer  08:00, 9 NOV 2021


Leeds United have shown signs of improvement in recent weeks as they extended their unbeaten run to three against Leicester City on Sunday.

The Whites have endured a difficult start to the season so far with just 11 points from their opening 11 matches as they sit 15th in the Premier League table.

However, with two good performances in both of the 1-1 home draws with Wolverhampton Wanderers and Leicester City respectively, as well as a gutsy 2-1 win at Norwich City sandwiched in between, their fortunes appear to be slowly but surely heading in the right direction.

And a statistic that has emerged on social media, perhaps, backs up the improvement that Marcelo Bielsa’s side have been shown in the last few weeks.



In the last five Premier League matches, Leeds have faced the fourth fewest number of shots from open play across the whole of the division with 36.

Only Chelsea, Crystal Palace and Manchester City have faced fewer in that timeframe, with the Eagles one of the most in form teams in the division at present, and the other two currently occupying the top two places in the table.

That means Leeds are ahead off the likes of Liverpool, Manchester United and Arsenal despite their disappointing league position.

Another statistic that also proves their defensive progression recently is their open play expected goals against (xGA) in that same time period.

Only Crystal Palace (1.55) have a better record in that department than the Whites, whose total amasses 2.93, better than all of the current highflyers in the division.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/statistic-marcelo-bielsa-leeds-united-22108459
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #143 på: November 21, 2021, 20:59:41 »
Denne sesongen er litt stang ut og i vranglås. Vinner man ikke kamper så kjemper man mot nedrykk. Sånn er det bare. Leeds vinner ikke kamper selv om de glimtvis spiller bra. Men begynner man å vinne så klatrer man mye pga en jevn tabell, som i fjor. Nå er det spilt 1/3 av sesongen.

For å være mørkemann: Hvem kommer vi foran på tabellen?
Jeg tror vi kommer foran Burnley og Norwich. Trolig noen flere.
Newcastle kan sige forbi Leeds med nye spillere i januar og god coach. Villa med Gerrard viser forbedring. Brentford tror jeg kjemper mot nedrykk når februar kommer. Watford var svært gode mot ManU. De berger plassen med Ranieri.

Det er ingen garanti for at Bamford øser in mål når han blir skadefri. Det er fremover det skorter for Leeds. Vi må score mer. James er blitt bedre og skaper mer. Leeds må kjøpe en spiss hvis dette fortsetter. Nå er vel Raphina toppscorer med fem? Kato fikk rett: "hva gjør vi hvis Bamford blir skadet?"
« Siste redigering: November 21, 2021, 22:34:37 av Josch »

TK20

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #144 på: Desember 06, 2021, 22:36:34 »
Noe nytt om skadene til Cooper og Phillips?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #145 på: Desember 12, 2021, 09:07:13 »
16 kamper in, og vi har 3 seire (og SJU uavgjorte - forrige sesong stoppet vi på fem uavgjorte...).
Anyways, 16 kamper 16 poeng.
Snittet på 38 poeng til slutt vil nesten alle sesonger bety at vi berger plassen. Men faren er at dette snittet vil være langt lavere etter de neste tre kampene...

Anyways, Cash is King på waccoe har beregnet at vi trenger 21 poeng til (dvs 37 totalt) og sett på hvilke kamper vi 'MÅ' vinne. Jeg syns uansett det er interessant å følge med, om vi blingser på en av disse gjelder det å hente det inn igjen i en av de andre kampene. Chelseakampen var et nytt bevis på at vi når spillet sitter kan ta poeng fra hvem som helst med nesten hvem som helst fra stallen på laget...

Vel, over til Cashekongen:

22 games to go:
We need 7 wins.

Games we HAVE TO win:
Aston Villa (H) December 28th WIN
Burnley (H) Jan 2nd WIN
Newcastle (H) Jan 22nd DRAW
Norwich (H) March 12th WIN
Southampton (H) April 2nd LOSS
Watford (A) April 9th LOSS
Brighton (H) May 15th DRAW
= 11 points

 Games we might take points in and can be seen as bonus points:
Arsenal (H) December 18th WIN
Aston Villa (A) February 8th LOSS
Everton (A) February 12th DRAW
Wolves (A) March 19th LOSS
Crystal Palace (A) April 23rd WIN
Brentford (A) May 22nd LOSS
= 7 points

 Games we most likely will lose but shouldn’t be seen as catastrophic:
Man C (A) December 14th LOSS
Liverpool (A) December 26th LOSS
West Ham (A) January 16th LOSS
Scum (H) February 19th LOSS
Spurs (H) February 26th WIN
Leicester (A) March 5th LOSS
Chelsea scum (H) April 16th LOSS
Man C (H) April 30th LOSS
Arsenal (A) May 7th LOSS
= 3 points

I’m not expecting many points from column three. Let’s say 3 points from those 9 games. Every point we take more from this column puts less pressure of having to win every game in column one.

From column two I still have hope for upsets against Arsenal, Everton and Crystal Palace. From those games in column two I would be happy with 7 points in 6 games. Every extra point we take from this column puts less pressure of winning the necessary games in column one.

10 points from 15 of our toughest fixtures puts us in a position of having to win at least 4/7 of our easiest fixtures.

I have a lot of hope still. The key is to grind points against the top 7-8 clubs.

 We can do this!

 MOT
(I’m sure we can do better than this if we can strengthen the squad in January and get our injuries sorted out as well)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #146 på: Desember 12, 2021, 16:34:47 »
Det ser ut som vi kan ta poeng mot hvem som helst på gode dager ja. Men problemet for Leeds denne sesongen er at vi sjelden spiller to gode kamper på rad. Og mot svakere motstand faller vi ned på deres nivå. Leeds spilte bra mot gode Spurs, Leicester og Chelsea. Men dette følges ikke opp mot lag som Brighton, Burnley og Brentford. Det bør bli en god kamp spillemessig mot gode Man City da.

GeirO

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #147 på: Desember 12, 2021, 23:27:12 »
Det ser ut som vi kan ta poeng mot hvem som helst på gode dager ja. Men problemet for Leeds denne sesongen er at vi sjelden spiller to gode kamper på rad. Og mot svakere motstand faller vi ned på deres nivå. Leeds spilte bra mot gode Spurs, Leicester og Chelsea. Men dette følges ikke opp mot lag som Brighton, Burnley og Brentford. Det bør bli en god kamp spillemessig mot gode Man City da.
Interessant teori. Fint du har glemt kampen mot ManU...
MOT

Josch

Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #148 på: Desember 13, 2021, 12:09:08 »
Det ser ut som vi kan ta poeng mot hvem som helst på gode dager ja. Men problemet for Leeds denne sesongen er at vi sjelden spiller to gode kamper på rad. Og mot svakere motstand faller vi ned på deres nivå. Leeds spilte bra mot gode Spurs, Leicester og Chelsea. Men dette følges ikke opp mot lag som Brighton, Burnley og Brentford. Det bør bli en god kamp spillemessig mot gode Man City da.
Interessant teori. Fint du har glemt kampen mot ManU...

Teorien halter litt mot ManU og Liverpool. Da var vi dårlig mot de gode. Ellers har vi vært gode mot de gode og dårlig mot de dårlige.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Neste sesong i Premier League. 2021/2022
« Svar #149 på: Januar 06, 2022, 08:20:30 »
Halvveis i sesongen, og vi har gjort det greit mot lagene plassert 8 og lavere...

We’re at the halfway point in #LUFC season.
Despite the injury issues and odd heavy beating against the big boys, we’ve more than competed against sides 8th or lower.
Our record in these games.

Played 12
Won 4
Drawn 7
Lost 1
Goals for 15
Goals against 11


https://twitter.com/marshyleeds/status/1478831213221666819?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan