Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Sheffield Utd lørdag 03.04.21 kl 16:00 @ Elland Road-TV2 Sport 1  (Lest 13187 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Lørdagskamp til normal tid til en forandring.

Her møter vi siste-plasserte The Blades fra stålbyen Sheffield. Det kan være lett å se seg blind på rekken 1-1-12 som SU har på bortebane. På disse 14 kampene har laget kun scoret seks mål og sluppet inn 28, altså to mål i snitt per kamp.

Jeg ser for meg et kampbilde hvor vi stanger og stanger mot mange spillere i forsvar. Får vi et tidlig mål, kan mye være gjort, for ellers kan dette bli en resultatmessig tettere kamp enn vi kanskje liker. Blir ikke overrasket om vi vinner med kun ett mål og skuffet dersom det avgis poeng.

« Siste redigering: Mars 29, 2021, 23:10:23 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

auren

Neppe noen enkel seier dette nei, selv om det bør være "grei skuring" på papiret. Tror det kan bli en del mål, og satser på at vi får en tidlig ledelse.

Laget blir vel noe slik?

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Alioski - Phillips - Raphinha, Dallas, Roberts, Harrison - Bamford

En av få plasser det sås tvil om er midtstopperparet. Llorente og Struijk har gjort det brukbart de siste kampene og får nok fornyet tillit, men nå er vel Cooper også fit for fight. Tipper han dog havner på benken sammen med Koch.

Tips: 4-2. Bamford, Raphinha, Roberts og Ayling.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Perik


Hvilken TV2-kanal kampen sendes på, har jeg så langt ikke klart for meg.

Ifølge altibox-appen min går den på tv2 sport 1 😊

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Antar det er en presser i morgen. :)

Stakkars Koch når Alioski ankommer Thorp Arch utpå dagen i morgen evt først fredag...  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
The Athletic med Yorkshirederby-skriverier.

https://theathletic.co.uk/2488838/2021/04/01/sheffield-united-and-leeds-yorkshires-top-dogs-travelling-in-different-directions-but-for-how-long/

Og da gjøres det grundig!

Sheffield United and Leeds: Yorkshire’s top dogs travelling in different directions – but for how long?
Ownership
Managers
Recruitment
The analysts’ view
The future

Det er to rutinerte ringrever i Yorkshirefotball-pressen som står bak, Richard Sutciffe & Phil Hay.



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern

Rodrigo & Hernandez ok, Cooper også. Landslagsspillerne ikke tilbake ennå så for tidlig å si sikkert. Mht Klich skal en protokoll følges og den er ikke 'fullført' ennå så Bielsa vet ikke ennå hvor han står. Det virker som Robertssaken ikke angår Leeds.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-20300691

Heckingbottom har også hatt pressekonferanse

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/paul-heckingbottom-sheffield-united-leeds-20300542
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Neppe noen enkel seier dette nei, selv om det bør være "grei skuring" på papiret. Tror det kan bli en del mål, og satser på at vi får en tidlig ledelse.

Laget blir vel noe slik?

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk, Alioski - Phillips - Raphinha, Dallas, Roberts, Harrison - Bamford

En av få plasser det sås tvil om er midtstopperparet. Llorente og Struijk har gjort det brukbart de siste kampene og får nok fornyet tillit, men nå er vel Cooper også fit for fight. Tipper han dog havner på benken sammen med Koch.

Tips: 4-2. Bamford, Raphinha, Roberts og Ayling.

MOT!

auren

Kan det bli endringer pga mange minutter i landskampene?

Kalvin spilte alle tre kampene minus noen minutter der han ble byttet ut, men han starter nok garantert. Det samme gjelder vel Dallas.

Hva med Alioski? Jeg regner med at han som vanlig spilte alle kampene. Totalt antall minutter har jeg ikke sjekket, men kan det være at han blir spart fra start?

Llorente startet ikke siste kamp, men nå som Koch og spesielt lagkaptein Cooper er tilgjengelig, kan det jo tenkes at en av dem kommer inn på bekostning av spanjolen.

Det blir mer spennende enn normalt å se hva Bielsa har kommet fram til.

Super Leeds since 1968

Kato

Jeg drister meg ut på et lag-tips:

Ayling - Struijk - Cooper - Alioski
Phillips
Raphinha - Dallas - Rodrigo - Harrison
Bamford

Llorente hviler etter landskamp, Koch nærmer seg spilletid. Klich neppe klar.

Tror Cooper foretrekkes med tanke på fysikk i boksen mot et fysisk Sheff Utd.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg drister meg ut på et lag-tips:

Ayling - Struijk - Cooper - Alioski
Phillips
Raphinha - Dallas - Rodrigo - Harrison
Bamford

Llorente hviler etter landskamp, Koch nærmer seg spilletid. Klich neppe klar.

Tror Cooper foretrekkes med tanke på fysikk i boksen mot et fysisk Sheff Utd.
Som regel spiller ShU med to spisser - noe som vil bety en trebackslinje for oss.

Så da kommer vel Llorente inn likevel da, og Rodrigo ikke starter...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-transfer-vision-sheffield-20308668
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Føles ut som det var år og dager siden siste seriekamp. Hvilke drakter stiller blades med idag?
De kan da ikke stille i de stripete røde og hvite??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forever Whites

Føles ut som det var år og dager siden siste seriekamp. Hvilke drakter stiller blades med idag?
De kan da ikke stille i de stripete røde og hvite??


Sent from my iPhone using Tapatalk

I dag stiller de vel med treningstøy?  ;)

I morgen får vi kanskje se dem i den grønne 3. drakten?

Blir spennende å se om gressmatten har hatt godt av 3 ukers hvile eller om den fortsatt er like håpløs å spille på.
Medlem 94237

ar9

Føles ut som det var år og dager siden siste seriekamp. Hvilke drakter stiller blades med idag?
De kan da ikke stille i de stripete røde og hvite??


Sent from my iPhone using Tapatalk

I dag stiller de vel med treningstøy?  ;)

I morgen får vi kanskje se dem i den grønne 3. drakten?

Blir spennende å se om gressmatten har hatt godt av 3 ukers hvile eller om den fortsatt er like håpløs å spille på.
Åhh..tenkte det var idag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Blank_File



Blir spennende å se om gressmatten har hatt godt av 3 ukers hvile eller om den fortsatt er like håpløs å spille på.

Syns jo den var en del bedre sist vi spilte. Fremdeles ikke så god som vi skulle ønske, men når vi sammenligner med de kampene før der igjen så gikk jo alle på ræva hele tida. Det var ikke på langt nær så ille mot Chelsea. Men Radrizzani har vel sagt noe om at det blir total rework på alt i sommer. Så det spørs om den blir mye å skryte av resten sesongen.


TK20

Føles ut som det var år og dager siden siste seriekamp. Hvilke drakter stiller blades med idag?
De kan da ikke stille i de stripete røde og hvite??


Sent from my iPhone using Tapatalk

I dag stiller de vel med treningstøy?  ;)

I morgen får vi kanskje se dem i den grønne 3. drakten?

Blir spennende å se om gressmatten har hatt godt av 3 ukers hvile eller om den fortsatt er like håpløs å spille på.
Åhh..tenkte det var idag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme her. Typisk påskeferien.

samadhi

Jeg drister meg ut på et lag-tips:

Ayling - Struijk - Cooper - Alioski
Phillips
Raphinha - Dallas - Rodrigo - Harrison
Bamford

Llorente hviler etter landskamp, Koch nærmer seg spilletid. Klich neppe klar.

Tror Cooper foretrekkes med tanke på fysikk i boksen mot et fysisk Sheff Utd.

Når var siste gang Cooper måtte sitte på benken for at han ikke var god nok?? Begynner å bli noen år, men med Koch og Llorente tilbake begynner det kanskje å nærme seg.
marching on together,
derudaf forever...

lowfields

Denne sesongen tror jeg ikke Cooper sitter på benken hvis han er spilleklar. Kaptein, høy stjerne hos Bielsa både på og utenfor banen - han er nok førstevalget på stopperplass - iallefall ut denne sesongen.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Denne sesongen tror jeg ikke Cooper sitter på benken hvis han er spilleklar. Kaptein, høy stjerne hos Bielsa både på og utenfor banen - han er nok førstevalget på stopperplass - iallefall ut denne sesongen.
Det er vel slik at til venstre er det Cooper eller Struijk, til høyre Koch eller Llorente (sånn i utgangspunktet).
Men i morgen ligger det altså an til tre stk der bak...

Det er vel Struijk det går ut over??? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

geirsilke

Håper Struijk spiller, med sine 1.90 er han lagets beste kort på dødballsituasjoner. Føler meg litegrann tryggere når han er på banen...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Håper Struijk spiller, med sine 1.90 er han lagets beste kort på dødballsituasjoner. Føler meg litegrann tryggere når han er på banen...

Ifølge transfermarkt.co.uk:
Robin Koch 191 cm
Pascal Struijk 190 cm
Diego Llorente 186 cm
Liam Cooper 186 cm

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asLeeds

3-2  MOT
DALHEIM WHITES

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
OK, gikta sier at det er tids for Raphael (Dias Belloli) å skinne igjen. Bamford får seg et mål, og Ayling endelig et godkjent et også, i 4-1 seieren  vår.

Matta begynner omsider å bli bra også, stått ubrukt en stund, samt at våren til tider har kommet til Yorkshire (det om matta er bare håp jeg har altså...).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Håper Struijk spiller, med sine 1.90 er han lagets beste kort på dødballsituasjoner. Føler meg litegrann tryggere når han er på banen...

Ifølge transfermarkt.co.uk:
Robin Koch 191 cm
Pascal Struijk 190 cm
Diego Llorente 186 cm
Liam Cooper 186 cm
Cooper vinner jo flest dueller i luftrommet og etterfulgt av Koch. Ifg whoscore
De cm cooper mangler tar han igjen i posisjonering, innstilling og rutine

leedslife

Tipper 2-1 ralph og Bamford

Forever Whites

Satser på at vi briljerer i dag og vinner 4-1 til slutt.  Bamford, Raphinha, Ayling og Harrison på skåringslisten.  :)

(Dette innlegget skrev jeg før jeg scrollet opp og så Asbjørn sitt innlegg.  Vi må ha hatt den samme drømmen i natt!  8) )
« Siste redigering: April 03, 2021, 10:58:15 av Forever Whites »
Medlem 94237

RoarG

Jevnt og hardt oppgjør. Blades vil like å stoppe Leeds. Og så trenger de poengene mye mer enn oss. Tar gjerne i mot en seier på min 61-årsdag. Husker godt 3. april i 2003. Var på kollegatur til Roma, og feiret dagen med 6-1 seier over Charlton. At situasjonen var en helt annen året etter, er en annen sak. Har tro på seier her. Skal vi si 2-0? Bamford og Harrison scorer Leeds' mål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Russel_Doig

Jevnt og hardt oppgjør. Blades vil like å stoppe Leeds. Og så trenger de poengene mye mer enn oss. Tar gjerne i mot en seier på min 61-årsdag. Husker godt 3. april i 2003. Var på kollegatur til Roma, og feiret dagen med 6-1 seier over Charlton. At situasjonen var en helt annen året etter, er en annen sak. Har tro på seier her. Skal vi si 2-0? Bamford og Harrison scorer Leeds' mål.

Det finnes vel ikkje nok poeng til at Sheffield United trenger noen i det hele tatt. Komplett umulig å holde seg fra denne posisjonen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
I øyeblikket er det joint ledelse mellom Dallas/Cooper mht flest kamper for Leeds i dagens squad!

stats © Trophy
@lufcstats
Should both  @LiamCooper__  and  @dallas_stuart
 start today, they will both move level with Luciano Becchio on 221 appearances for the club.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Satser på at vi briljerer i dag og vinner 4-1 til slutt.  Bamford, Raphinha, Ayling og Harrison på skåringslisten.  :)

(Dette innlegget skrev jeg før jeg scrollet opp og så Asbjørn sitt innlegg.  Vi må ha hatt den samme drømmen i natt!  8) )

Hehe...

I så fall blir det altså en scoring mindre enn i begge Amazon Prime-kampene denne sesongen. :o

stats © Trophy
@lufcstats
So back on Amazon Prime, where we have won both games previously, scoring 10 goals in the process and conceding just two.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Dagens startere:

Leeds United: Illan Meslier, Luke Ayling, Diego Llorente, Liam Cooper (C), Gjanni Alioski, Kalvin Phillips, Stuart Dallas, Tyler Roberts, Jack Harrison, Raphinha, Patrick Bamford.
Super Leeds since 1968