Skrevet av Emne: Kamp vs Manchester City lørdag 10.04.21 kl 13:30 @Ethiad Stadium - TV2 Sport Pre  (Lest 29871 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Merker eg er klar til å fokusere på neste kamp allerede.

Vi møter sikkert et annet City-lag enn det som kommer til å spille Champions League i midtuken - men det er flust av gode (og uthvilte) spillere der likevel!

Hva lærte Bielsa av forrige møte?
Da trengte vi en halvtime på å justere oss inn. Deretter klarte vi oss fint, og berget ett poeng fra kampen. Jeg tror nok City er et bedre lag nå enn slik de fremstod den gang, men samtidig har vi fått mye bedre skikk på det defensive...

Bring them on. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Her forventer jeg ikke poeng i det hele tatt. Med seieren over Sheffield U  i går er vi 100% sikret en ny sesong i premier league. Man C , Liverpool , Man U er lag jeg tror vi ikke tar poeng i . Derfor var seieren i går gledelig med tanke på nok en sesong i PL. 8 kamper igjen , regner med at vi tar noen poeng i kampene etter vi har møtt de 3 store fremover. gledes bare at vi er sikre etter første sesong i PL.  MOT.

Sølvreven

Kjenner at jeg gleder meg til tre kamper uten de store forventningene. Da er det å senke skuldrene og ta alle poeng som kommer med et smil  ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Her overrasker vi, og spiller 2-2 :D
Senkede skuldre, frustrerer med høyt press og skubber vekk mange av lettvekterne til Shitty.
De Bruyne da...
 

RoarG

Her overrasker vi, og spiller 2-2 :D
Senkede skuldre, frustrerer med høyt press og skubber vekk mange av lettvekterne til Shitty.
De Bruyne da...
Enig med ovennevnte. Ny kontrakt sikret. Ingen forventer noe av Leeds. Kan nok bli mange mål? Vi må sette våre sjanser. 3-3?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Stemmer at vi ikke forventer poeng her. Men greier ikke å senke skuldrene fordi en utklassing a la 0-9 er forferdelig flaut.
Både for klubben og dens fans.

Derfor greier jeg ikke å senke skuldrene....

(og så vil mange si at det finnes ikke muligheter for en slik utklassing og det håper jeg stemmer)
MOT

RoarG

Stemmer at vi ikke forventer poeng her. Men greier ikke å senke skuldrene fordi en utklassing a la 0-9 er forferdelig flaut.
Både for klubben og dens fans.

Derfor greier jeg ikke å senke skuldrene....

(og så vil mange si at det finnes ikke muligheter for en slik utklassing og det håper jeg stemmer)
City har CL å tenke på. Ligagullet er i boks. Tror ikke på noe stortap. Kanskje 3-6 er et mer forventet resultat?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Johnnyj

Stemmer at vi ikke forventer poeng her. Men greier ikke å senke skuldrene fordi en utklassing a la 0-9 er forferdelig flaut.
Både for klubben og dens fans.

Derfor greier jeg ikke å senke skuldrene....

(og så vil mange si at det finnes ikke muligheter for en slik utklassing og det håper jeg stemmer)
City har CL å tenke på. Ligagullet er i boks. Tror ikke på noe stortap. Kanskje 3-6 er et mer forventet resultat?
De har også avansert i FA-cupen.

Med et såpass tøft kampprogram, så tviler jeg ikke på at City-spillerne er slitne. Tror fort vi kan overraske i denne kampen.

NT

Stemmer at vi ikke forventer poeng her. Men greier ikke å senke skuldrene fordi en utklassing a la 0-9 er forferdelig flaut.
Både for klubben og dens fans.

Derfor greier jeg ikke å senke skuldrene....

(og så vil mange si at det finnes ikke muligheter for en slik utklassing og det håper jeg stemmer)
City har CL å tenke på. Ligagullet er i boks. Tror ikke på noe stortap. Kanskje 3-6 er et mer forventet resultat?
De har også avansert i FA-cupen.

Med et såpass tøft kampprogram, så tviler jeg ikke på at City-spillerne er slitne. Tror fort vi kan overraske i denne kampen.
Kanskje Pep prøver seg med en sms til Bielsa i forkant og spør om vi skal ta det litt piano.... :)  Om Pep velger å kjøre inn reservebenken fra Leicesterkampen, så var det disse gutta her:
John Stones, Phil Foden, Raheem Sterling, Ferran Torres, Ilkay Gundogan, Bernardo Silva og Nathan Ake.  Ikke noe B lag akkurat


Cherry

De har en vanvittig stall.
Håper på litt surmuling fra benk, og frustrerte hoder - og noen skikkelige sugende taklinger fra gutta våre tidlig.....DA! ;)
 

Reaney

Bare det at møkkaklubben Manchester Shity har blitt en sånn gigant i fotballen grunnet en tvilsom eier som bruker klubben for å hvitvaske seg fra brudd på menneskerettigheter er til å bli kvalm av.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sssååå, basert på kveldens ManC-kamnp, hvem spiller på lørdag?

Well Sterling, Jesus, Aguero, Torres, Zinchenko and Mendy were all on the bench Grimacing faceGrimacing face

På banen:
31   Ederson            
2   Kyle Walker            
5   John Stones            
3   Rúben Dias            
27   João Cancelo            
17   Kevin De Bruyne (k)            
16   Rodrigo            
8   Ilkay Gündogan            
26   Riyad Mahrez            
20   Bernardo         Ut: 59   
47   Phil Foden
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sssååå, basert på kveldens ManC-kamnp, hvem spiller på lørdag?

Well Sterling, Jesus, Aguero, Torres, Zinchenko and Mendy were all on the bench Grimacing faceGrimacing face

På banen:
31   Ederson            
2   Kyle Walker            
5   John Stones            
3   Rúben Dias            
27   João Cancelo            
17   Kevin De Bruyne (k)            
16   Rodrigo            
8   Ilkay Gündogan            
26   Riyad Mahrez            
20   Bernardo         Ut: 59   
47   Phil Foden

Hvem er Well?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Hvem er Well?

 ;D
Spørsmålet var "Hvem starter for City på lørdag?" og da er det vel naturlig å starte svaret med "Vel, x og y og z var på benken i kveld"...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sssååå, basert på kveldens ManC-kamnp, hvem spiller på lørdag?

Well Sterling, Jesus, Aguero, Torres, Zinchenko and Mendy were all on the bench Grimacing faceGrimacing face

På banen:
31   Ederson            
2   Kyle Walker            
5   John Stones            
3   Rúben Dias            
27   João Cancelo            
17   Kevin De Bruyne (k)            
16   Rodrigo            
8   Ilkay Gündogan            
26   Riyad Mahrez            
20   Bernardo         Ut: 59   
47   Phil Foden

Hvem er Well?

Tvillingbroren til Raheem, er det ikke?  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

morten1966

Er vel ingen Harrison til denne kampen...Costa fra start da?

Killa

Er vel ingen Harrison til denne kampen...Costa fra start da?

Klar svekkelse i så fall.... :-\

RoarG

Er vel ingen Harrison til denne kampen...Costa fra start da?
Utrolig at denne spilleren går som City-spiller enda. Han blir vel kjøpt inn på permanent basis etter sesongen, eller?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Er vel ingen Harrison til denne kampen...Costa fra start da?
Utrolig at denne spilleren går som City-spiller enda. Han blir vel kjøpt inn på permanent basis etter sesongen, eller?

Ja, mener vi har opsjon på 12 millioner pund. Var vel opprinnelig 10 millioner pund, men så valgte vi å utsette kjøpet i sommer for å bruke pengene på andre targets. Godt kjøp!

Er vel naturlig at Costa spiller fra start, evt Rodrigo i en kantrolle.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Er vel ingen Harrison til denne kampen...Costa fra start da?
Utrolig at denne spilleren går som City-spiller enda. Han blir vel kjøpt inn på permanent basis etter sesongen, eller?

Ja, mener vi har opsjon på 12 millioner pund. Var vel opprinnelig 10 millioner pund, men så valgte vi å utsette kjøpet i sommer for å bruke pengene på andre targets. Godt kjøp!

Er vel naturlig at Costa spiller fra start, evt Rodrigo i en kantrolle.

auren

Bekreftet her:
https://motleedsnews.com/comment/view-harrison-out-summerville-could-make-first-team-squad-v-man-city/

Gjerne teste denne Summerville....men Costa kommer først i køen.  Han er enten PÅ eller AV - så gjenstår å se , men blir ofte for "lett" i disse kampene.
Moro å få sett flere av ungguta fremover nå- Gelhardt og Greenwood også.men kanskje ikke de 3 neste kampene er riktig timing for det.
 

gekon17

Er vel ingen Harrison til denne kampen...Costa fra start da?
Utrolig at denne spilleren går som City-spiller enda. Han blir vel kjøpt inn på permanent basis etter sesongen, eller?

Ja, mener vi har opsjon på 12 millioner pund. Var vel opprinnelig 10 millioner pund, men så valgte vi å utsette kjøpet i sommer for å bruke pengene på andre targets. Godt kjøp!

Er vel naturlig at Costa spiller fra start, evt Rodrigo i en kantrolle.

auren
Mener å huske at en av grunnene til at han ikke ble kjøpt i fjor sommer var at opsjonen gikk ut før sesongen var over?

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern

Masse prat men lite 'nytt'...
Ingen nye skader er meldt.

...og han lar være å nevne Poveda som Harrison-replacement. :o

In the first game against Manchester City, you chose Alioski as your left-winger in place of Jack Harrison. Why was that? What sort of qualities did Gjanni have in that wide position that you wanted to use against Manchester City in that first game?
The wingers that make up our squad apart from Harrison - Helder Costa and Alioski, they will play this position in a different manner and they have different strengths to show what they can do. But we're always looking for the same thing, that they attack, get in behind and they defend the necessary amount.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-marcelo-bielsa-city-20341206
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Kan noen fortelle meg om hvordan vi skal bli kvitt dette maktmonopolet som de utvalgte eliteklubbene har? Her låner andre deres spillere fordi man ikke har penger til spillerkjøp, skrudd opp på et gigant nivå av eliten, og som gjør at disse lånesoldatene utvikler seg til bedre spillere. Men kom ikke her og bruk disse fremadstormende spillerene som vi eier mot oss. Da stenger vi all tilgang, svekker motstanderen og holder vår plass på toppen av tronen, blant de privelegierte. Dette er jo ren skjær galskap.

Eriksen55

Kan noen fortelle meg om hvordan vi skal bli kvitt dette maktmonopolet som de utvalgte eliteklubbene har? Her låner andre deres spillere fordi man ikke har penger til spillerkjøp, skrudd opp på et gigant nivå av eliten, og som gjør at disse lånesoldatene utvikler seg til bedre spillere. Men kom ikke her og bruk disse fremadstormende spillerene som vi eier mot oss. Da stenger vi all tilgang, svekker motstanderen og holder vår plass på toppen av tronen, blant de privelegierte. Dette er jo ren skjær galskap.

Sikker på at det er sånn?

Dette er jo helt vanlig. Hadde Leeds lånt ut Roberts til Fulham hadde nok ikke han spilt mot oss heller.

I og med at avtalen er signert av både Man C og Leeds så er det nok mer enighet enn maktmonopol.

Hvis Leeds, som du sier ikke hadde penger så er jo uansett dette en kanondeal da vi kan bruke han i 36 kamper + at vi i stedet brukte de pengene vi hadde på Raphinha. Kun vinn/vinn den dealen, eller?
 Hadde vært verre om vi hadde brukt de kronene på Harrison og endt opp med Costa/Poveda som alternativ ute til høyre....

Josch

Kan noen fortelle meg om hvordan vi skal bli kvitt dette maktmonopolet som de utvalgte eliteklubbene har? Her låner andre deres spillere fordi man ikke har penger til spillerkjøp, skrudd opp på et gigant nivå av eliten, og som gjør at disse lånesoldatene utvikler seg til bedre spillere. Men kom ikke her og bruk disse fremadstormende spillerene som vi eier mot oss. Da stenger vi all tilgang, svekker motstanderen og holder vår plass på toppen av tronen, blant de privelegierte. Dette er jo ren skjær galskap.

Sikker på at det er sånn?

Dette er jo helt vanlig. Hadde Leeds lånt ut Roberts til Fulham hadde nok ikke han spilt mot oss heller.

I og med at avtalen er signert av både Man C og Leeds så er det nok mer enighet enn maktmonopol.

Hvis Leeds, som du sier ikke hadde penger så er jo uansett dette en kanondeal da vi kan bruke han i 36 kamper + at vi i stedet brukte de pengene vi hadde på Raphinha. Kun vinn/vinn den dealen, eller?
 Hadde vært verre om vi hadde brukt de kronene på Harrison og endt opp med Costa/Poveda som alternativ ute til høyre....

Det har hverken med "enighet" eller "maktmonopol" å gjøre. Jeg trodde som Eriksen at det var avtalt.
Det er gjeldede regelverk:

"In the Premier League, players on loan are not permitted to play against the team which holds their registration (section 7.2 of rule M.6). Loanees are, however, allowed to play against their 'owning' clubs in cup competitions, unless they are cup-tied (i.e. have played for their owning club in that cup during that season)."

Torpe-do

Kan noen fortelle meg om hvordan vi skal bli kvitt dette maktmonopolet som de utvalgte eliteklubbene har? Her låner andre deres spillere fordi man ikke har penger til spillerkjøp, skrudd opp på et gigant nivå av eliten, og som gjør at disse lånesoldatene utvikler seg til bedre spillere. Men kom ikke her og bruk disse fremadstormende spillerene som vi eier mot oss. Da stenger vi all tilgang, svekker motstanderen og holder vår plass på toppen av tronen, blant de privelegierte. Dette er jo ren skjær galskap.

Sikker på at det er sånn?

Dette er jo helt vanlig. Hadde Leeds lånt ut Roberts til Fulham hadde nok ikke han spilt mot oss heller.

I og med at avtalen er signert av både Man C og Leeds så er det nok mer enighet enn maktmonopol.

Hvis Leeds, som du sier ikke hadde penger så er jo uansett dette en kanondeal da vi kan bruke han i 36 kamper + at vi i stedet brukte de pengene vi hadde på Raphinha. Kun vinn/vinn den dealen, eller?
 Hadde vært verre om vi hadde brukt de kronene på Harrison og endt opp med Costa/Poveda som alternativ ute til høyre....

Det har hverken med "enighet" eller "maktmonopol" å gjøre. Jeg trodde som Eriksen at det var avtalt.
Det er gjeldede regelverk:

"In the Premier League, players on loan are not permitted to play against the team which holds their registration (section 7.2 of rule M.6). Loanees are, however, allowed to play against their 'owning' clubs in cup competitions, unless they are cup-tied (i.e. have played for their owning club in that cup during that season)."
Skal seiast at Reaney er inne på noko her då. Ikkje at det er noko nytt - klubbar med musklar og breie, gode stallar har vel i ein mannsalder lånt ut spelarar. Nokon gongar fordi dei er i tvil på kvalitetane, nokon gongar for at spelaren skal få spelartid til å utvikle potensialet moderklubben trur han har inne, andre (dei fleste?) gongar ein miks av dei to.
Det er uansett ganske klare avtalar, trur eg. Eg meinar derimot at Man City eigentleg har vore ganske reale med Leeds herz Dei har latt ein spelar, som har utvikla seg såpass som han har gjort, vore i Leeds så lenge som han har. Og det med tilsynelatande klare avtalar om endelege kjøpsummar, både forrige sesong, denne og neste.

Derimot - kortid LÅNTE ein klubb som City, eller ManU, Liverpool eller Chelsea for den sags skuld ein spelar sist? Utan djupare kunnskap så innbillar eg meg at det sjeldan førekjem. Lån er og blir, på generelt grunnlag, ei ugunstig løysing for ein klubb. Det er dyrt å vere fattig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: April 09, 2021, 00:58:32 av Torpe-do »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Guardiolas presser

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/hell-always-be-in-my-heart-pep-guardiola-lauds-marcelo-bielsa-and-leeds-united-after-overwhelming-praise-3194907

'He'll always be in my heart' - Pep Guardiola lauds Marcelo Bielsa and Leeds United after 'overwhelming' praise

"His teams are one team before his arrival and they are always better after. You see his influence. He doesn't need much time to make his own team, it belongs absolutely to him and for world football it is a joy.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
De ukentlige videoene fra Thorpe Arch forteller sine historier, hvem ser vi, hvem er borte...

https://www.youtube.com/watch?v=pYokwiNQX4w

Leeds-Live tolker sitt. Joe Gelhardt er den eneste U23'ern som er å se denne gang (det er jo knapt noen borte i det hele tatt, selv Forshaw sees...).
Vel, både Leif Davis & Shackleton er der jo også da...
Ellers nyttig å se hvem som holder sammen, ser for meg at Gelhardt ikke har bondet særlig med noen av disse ennå, ses prate med Dallas though...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

De ukentlige videoene fra Thorpe Arch forteller sine historier, hvem ser vi, hvem er borte...

https://www.youtube.com/watch?v=pYokwiNQX4w

Leeds-Live tolker sitt. Joe Gelhardt er den eneste U23'ern som er å se denne gang (det er jo knapt noen borte i det hele tatt, selv Forshaw sees...).
Vel, både Leif Davis & Shackleton er der jo også da...
Ellers nyttig å se hvem som holder sammen, ser for meg at Gelhardt ikke har bondet særlig med noen av disse ennå, ses prate med Dallas though...

Det er jo slik Dallas er, tar seg av de unge. Sier mye om personen Dallas.

Slik var Gary Speed også.

Super Leeds since 1968