Skrevet av Emne: Super League  (Lest 8138 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgi

Super League
« på: April 19, 2021, 19:37:25 »
For ein tragedie!
Kva vil skje med klubbfotballen framover?

Vi er nok mange som blei heilt satt ut av nyheten om desse usmakelig griske eigarane som vil øydelegga ligasystema. Og typisk nok akkurat no når Leeds er tilbake.

Å selga fotball-VM til Qatar viser at pengane styrer alt i FIFA, men når klubbane og river vekk alt av lokal tilhørighet og rettferdighet kor prestasjonane avgjer så kan ein lura på kva framtida blir for sporten.

Kveldens kamp mot Liverpool har kanskje ingenting å sei for dei lengre, håper dei blir kasta ut av både Premier League og evt Champions League.
Sanne supportere, spelarar og managere bør boikotta det og forlata klubbane, men om pengane er i Super League så blir vel "topp"klubbane der blant pengesterke folk som eigentleg bryr seg katten.
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Hallgeir *

Sv: Super League
« Svar #1 på: April 19, 2021, 20:07:23 »
Mitt ønske er at de seks engelske klubbene ekskluderes fra PL og begge cupene.

Så kan de KUN konsentrere seg om sin egen lille lekegrind.

Ser at Gary Neville ønsker at de skal trekkes poeng, og det er jo vel og bra, men det blir alt for puslete. Her må man sette foten ned skikkelig med en gang.

Og UEFA må sparke alle 12 ut av europeiske cuper og gjerne nekte spillerne å delta på landslag.
« Siste redigering: April 19, 2021, 20:16:36 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Sv: Super League
« Svar #2 på: April 19, 2021, 20:23:44 »
Ønsker dem mye vondt som jeg ikke skal si høyt her.  Er uansett redd for at de ikke kan ekskluderes fra de andre ligaene og turneringene.  Har nok vært mye advokatmat i forkant her og er det noe de har felles er det at de har råd til å holde på slik.

Har medfølelse med mannen i gaten som opplever at ledelsen i favorittlagene deres holder på slik de gjør.  Tror at de fleste supporterne av disse "storklubbene" er like fortvilet som de fleste andre er.
Medlem 94237

stian

Sv: Super League
« Svar #3 på: April 19, 2021, 20:34:40 »
Mitt ønske er at de seks engelske klubbene ekskluderes fra PL og begge cupene.

Så kan de KUN konsentrere seg om sin egen lille lekegrind.

Ser at Gary Neville ønsker at de skal trekkes poeng, og det er jo vel og bra, men det blir alt for puslete. Her må man sette foten ned skikkelig med en gang.

Og UEFA må sparke alle 12 ut av europeiske cuper og gjerne nekte spillerne å delta på landslag.


100% enig! Hvis de skal delta i en egen liga er det innlysende at de ikke kan fortsette i sin hjemlige liga. Hvis de ikke har vunnet sin hjemlige liga er de følgelig ikke kvalifisert for noen av europacupene heller. Her er det så sinnsykt viktig at de nasjonale forbundene, ligaene og UEFA setter hardt mot hardt med en gang og holder denne kursen hele veien.

Det er nesten så jeg håper at de starter opp disse greiene og at de blir møtt med supporterboikott og en total mangel på interesse. Dette er en liga som er skreddersydd den nøytrale tilskuer som setter pris på god fotball, men egentlig ikke bryr seg om hvem som vinner. Hvem i all verden gidder å se laget sitt spille kamper mot akkurat de samme lagene år etter år?? Det kommer til å bli en kommersiell flopp designet av markedsførere som ikke forstår hva verdien i produktet er basert på.

GeirO

Sv: Super League
« Svar #4 på: April 19, 2021, 20:39:07 »
Bør kanskje være en straff som rammer klubbeierne. Ingen av klubbene eller supporterne vil jo dette.
Hadde det vært mulig kunne jo de fått en milliard i bot, men det går jo ikke og samtidig vil det gått utover klubbene likevel...
MOT

Killa

Sv: Super League
« Svar #5 på: April 19, 2021, 20:43:14 »
The Greedy Six må nå kastes ut av PL og CL. Det betyr at de engelske lagene i CL kommende sesong blir da sånn det ser ut Leicester,  West Ham, Everton og LEEDS UNITED!!

ibster

Sv: Super League
« Svar #6 på: April 19, 2021, 21:03:13 »
Ønsker dem mye vondt som jeg ikke skal si høyt her.  Er uansett redd for at de ikke kan ekskluderes fra de andre ligaene og turneringene.  Har nok vært mye advokatmat i forkant her og er det noe de har felles er det at de har råd til å holde på slik.

Har medfølelse med mannen i gaten som opplever at ledelsen i favorittlagene deres holder på slik de gjør.  Tror at de fleste supporterne av disse "storklubbene" er like fortvilet som de fleste andre er.

Klubbene er avhengige av PLs godkjennelse for å delta i andre konkurranser. Men de har mye makt. PL blir langt mindre verdt for kringkasterne om "topp" 6 forsvinner. Håper hele prosjektet kræsjer og brenner.

Ove

Sv: Super League
« Svar #7 på: April 19, 2021, 21:14:04 »
Denne superleague er helt forkastelig. Klubber langt ned på tabellen i seriespillet som ikke engang kan rykke ned fra denne ligaen. Steng de ute om mulig. Forsøk å stopp dette.
 

Kato

Sv: Super League
« Svar #8 på: April 19, 2021, 21:52:58 »
5 av 12 av disse såkalte superlagene kvalifiserte seg ikke for sluttspillet i Champions League denne sesongen.
 

RoarG

Sv: Super League
« Svar #9 på: April 19, 2021, 23:55:56 »
Tullet startet med introduksjonen av Champions League. Burde døpes om til Almost Champions League. Ender man som nr. 4 har man ikke vunnet noe som helst. At Spurs er med blant denne gjengen sier sitt. Har ikke vunnet serien på 60 år! Burde hete Wallet League.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Super League
« Svar #10 på: April 20, 2021, 16:26:41 »
Man kan vel si det slik at klubbene er nedsyltet i gjeld...

SN Digital News
@SNDigitalNews
Current debt of all 12 #SuperLeague clubs.

Atletico - £804m
Barcelona - £1.030bn
Real Madrid - £651m
Arsenal - £405m
Chelsea - £224m
Liverpool - £386m
Man City - £202m
Man Utd - £771m
Tottenham - £1.177bn
Inter - £757m
Juventus - £752m
Milan - £247m

Total debt £7.406 billion.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Super League
« Svar #11 på: April 20, 2021, 16:30:45 »
Marcus Rashford fortjener respekt på så mange områder!

Marcus Rashford MBE
@MarcusRashford

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Super League
« Svar #12 på: April 20, 2021, 16:36:11 »
Premier League godkjente at Leeds stilte i dette antrekket under oppvarmingen.
Smart av Leeds å konferere med de først, tenker eg.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Super League
« Svar #13 på: April 20, 2021, 18:19:01 »
Og Klopp mente Leeds-spillerne kunne ha spart seg den påkledningen.  :o
Super Leeds since 1968

lowfields

Sv: Super League
« Svar #14 på: April 20, 2021, 18:22:52 »
Fra waccoe:
Perez, Real Madrid Bellend.............

"Young people say the game is too long," he said. "If young people don't watch an entire game it is because it is not interesting enough, or we will have to shorten the games."

Det er vel sånn det går når ditt eneste mål er å globalisere og ekspandere slik at mest mulig penger strømmer inn.

Denne eliten har vel tross alt lenge ment at de har en gude-rett til å være med hvert år.
Fungerte bra en del år når der var en etablert topp 4 til de 4 CL-plassene.
Så kom City, så kom TopSpurs, så vant Leicester ligaen, nå er til og med West Ham vært så frekke å melde seg på stol-leken som har altfor mange deltakere fra før. Det er jo armageddon fra fansen verden over hver gang lagene havner på 5,6,7,8 plass. Da må hundrevis av millioner brukes for at plassen i det gode selskap skal sikres igjen slik at Instagram-følgerne verden over ikke bytter fra Pogba til Neymar. Og med slik pengebruk må jo UEFA skjønne at de må ha mer av kaka - regnestykket går jo ikke opp.
Dere andre derimot kan ikke bruke mer enn ukepengene dere har fått utdelt...

Lemp de ut - er nok av klubber i England til å fylle opp plassene i øverste liga.
Idag er bl.a Sunderland, Ipswich, Forest, Derby, Wedensday og Stoke utenfor.

Ser for meg om et 2-3 år - når slangene har etablert seg i bolet - trynet til Tottenham når de innser at de 3-4 STØRSTE klubbene i SL tar 60% av kaka og sementerer Levy til permanent jumboplass i Pepsi Super Toyota #Duper @Netflix League.


waccoe:
"Amazon distanced themselves from it"

"Was pretty far fetched to imagine games being played in the rainforest anyway"

 8)
« Siste redigering: April 20, 2021, 18:35:16 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Hallgeir *

Sv: Super League
« Svar #15 på: April 20, 2021, 18:42:27 »
Flere klubbledere skylder på covid for at de MÅ ha SL. Kanskje det heller skyldes fantasilønningene som er gitt spillerne. Ikke mange tanker går til klubber i lavere divisjoner som knapt holder hodet over vannet akkurat nå.

Noe av det verste her er at ingen(?) eiere står fram i media for å ta støyten for den unisone kritikken. Nei, i stedet lar de managere og spillere få huden full fra presse og fans. Utrolig feigt og skammelig!
Super Leeds since 1968

lowfields

Sv: Super League
« Svar #16 på: April 20, 2021, 20:24:14 »
48 timer ser det ut til at det varte.... 8)

"Banning them all from the Champions League for a couple of seasons is the obvious punishment."

"Yeah that will teach Arsenal and Spurs!"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Super League
« Svar #17 på: April 20, 2021, 20:31:30 »
48 timer ser det ut til at det varte.... 8)

"Banning them all from the Champions League for a couple of seasons is the obvious punishment."

"Yeah that will teach Arsenal and Spurs!"
Yep, fire klubber ute pr nå, sikkert alle i løpet av noen timer

Men som Carl-Erik Torp twitrer:
Føler det blir mer og mer sannsynlig at Super Ligaen bare er et skalkeskjul og oppbygning til at UEFA/FIFA skal lansere sin egen mektige og eksklusive ligaThinking face Som en slags mellomløsning der alle parter blir "fornøyde".
#konspirasjonsteori
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Super League
« Svar #18 på: April 20, 2021, 20:55:03 »
BREAKING: Ed Woodward has resigned as chairman of Manchester United.

Woodward’s decision comes after the backlash over the European Super League.


Ska sei!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lowfields

Sv: Super League
« Svar #19 på: April 20, 2021, 21:11:05 »
Dette blir 2008 all-over. Toppene har blitt for grådige og dritt på draget - men - det kommer nok en "redningspakke". Tro om igjen hvis noen tenker dette får store økonomiske/sportslige konsekvenser for Greed-6.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Hallgi

Sv: Super League
« Svar #20 på: April 20, 2021, 22:28:53 »
Så herlig å sjå protester frå fans, og me får berre håpe at det vil vinna gjennom så denne griske ligaen berre blir ein enormt mislykka flause for desse 12 klubbeigarane
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Super League
« Svar #21 på: April 20, 2021, 23:29:27 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lowfields

Sv: Super League
« Svar #22 på: April 21, 2021, 12:20:59 »
Fin denne nye CL-saken fra UEFA som skal tre i kraft fra 2024:
En koeffisient-faktor basert på de siste års prestasjoner i Europa skal avgjøre hvilke klubber som skal bli tildelt ekstraplassene.
Det betyr at vi kan ende opp med f.eks at West Ham ender på 5.plass og Liverpool på 6.plass i PL -> West Ham i EL mens Liverpool til CL.....
Earn it????
Halleluja-stemning og messing om ingen straff - slemme eiere - dette var jo ikke fansens eller spillernes skyld. Prøv å si det til Bury, Bolton, Wigan, Portsmouth, Wedensday etc...
De som skrek om at egne klubber burde bli hardt straffet har nå snudd 180 grader.

....og Klopp: spar meg....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Perik

Sv: Super League
« Svar #23 på: April 21, 2021, 13:55:30 »
Hvem er det egentlig som skal bestemme en eventuell straff? UEFA/FIFA kan gi straff?
FA? PL?
Eller kan de 14 andre klubbene bestemme noe?

TK20

Sv: Super League
« Svar #24 på: April 21, 2021, 17:57:19 »
Hvem er det egentlig som skal bestemme en eventuell straff? UEFA/FIFA kan gi straff?
FA? PL?
Eller kan de 14 andre klubbene bestemme noe?

Trengs en straff, egentlig? Kan ikke alle bare være enige om at dette var totalt latterlig og patetisk og gå videre med livene våre?

Perik

Sv: Super League
« Svar #25 på: April 21, 2021, 19:26:37 »
Hvem er det egentlig som skal bestemme en eventuell straff? UEFA/FIFA kan gi straff?
FA? PL?
Eller kan de 14 andre klubbene bestemme noe?

Trengs en straff, egentlig? Kan ikke alle bare være enige om at dette var totalt latterlig og patetisk og gå videre med livene våre?

Høres jo hyggelig ut det da.

For min del syns jeg straff er helt på sin plass, selv om det er eierne som har holdt på. I mine øyne prøvde de kuppe en hel idrett. Vi fikk 200 000 pund i bot for å stå på en gangvei å stirre på Derby trene, da fant de en regel og tok oss på det.
Det bør være helt innafor å bruke samme regel mot de, bare at de har forsøkt å overkjøre alt som heter toppfotball i Europa

lowfields

Sv: Super League
« Svar #26 på: April 21, 2021, 19:32:48 »
Når jeg tenker meg litt om - ikke straff de. Orker ikke høre all sutringen for at de må behandles som resten.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Ove

Sv: Super League
« Svar #27 på: April 21, 2021, 21:49:29 »
Jeg synes de bør straffes på en eller annen måte.  Men aner ikke hvordan.  Bøter betyr vel ikke noe for denne gjengen med mindre de er store nok.
Jeg frykter det kommer andre initiativ framover i en eller annen variant.
 

RoarG

Sv: Super League
« Svar #28 på: April 22, 2021, 12:54:44 »
Jeg synes de bør straffes på en eller annen måte.  Men aner ikke hvordan.  Bøter betyr vel ikke noe for denne gjengen med mindre de er store nok.
Jeg frykter det kommer andre initiativ framover i en eller annen variant.
Utestengelse det eneste rette. Hvorfor? Vel, de ville jo selv låse seg inne i en liga som ekskluderte alle andre! Samme lov som gjelder for Bury må også gjelde for "De Store".
Bøter har jeg null tro på. Får de 1 M euro i bot, sutrer de seg ned til et "akseptabelt" beløp, og alle er glade. Denne saken må ikke gå i glemselen. Disse klubbene regisserte et veritabelt bakholdsangrep på fotballen. Real Madrids president mener fortsatt at dette er en god ide. Han syter over av de 14 nederste klubbene i La Liga får for mye. Det hele var et åpenbart forsøk på kupp, med den hensikten å gjøre de rike enda rikere. Godsnakking hjelper ikke her. Kun handling.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lowfields

Sv: Super League
« Svar #29 på: April 22, 2021, 14:06:22 »
Herlige fyrer dette her  ;D
Juventus-Agnelli:
“I have great respect for everything that Atalanta are doing, but without international history and thanks to just one great season, they had direct access into the primary European club competition. Is that right or not?”

Real Madrid-Perez:
"Real Madrid kan ikke hente spillere som Mbappé eller Haaland uten en Superliga."

"It cannot be that in England, the 6 lose money, and 14 make money. In Spain the top 3 lose money, and the others make money. It cannot continue - at the moment the rich are those who are losing money.”

Likte forøvrig et forslag jeg hørte i går; i stedet for European Conference burde de kanskje lage en turnering for lagene som ender sist i ligaene i europa? Rene utslagsrunder - vinner du er du ute! Laget som tilslutt taper finalen blir mestere.  8)
« Siste redigering: April 22, 2021, 14:14:40 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"