Skrevet av Emne: Kamp v Brighton & Hove Albion @ AmEx Stadium 1.5.2021 kl 1600 TV2 Sport 1  (Lest 19511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fantasyland

Må innrømme at det stikker litt at Brighton dobler oss. Trøster meg med at det er tydelige signaler som sendes oppover til styret og de som sitter på pengene at det må investeres godt i sommer...
Tror ikke det endrer på noe som helst. Det virker å være en klar plan i ledelsen og den blir fulgt etter hva økonomien tillater. Alle ser at den eneste plassen vi kan bytte spillere uten at det blir et problem, er i midtforsvaret. Jeg syns ikke Koch har vært så dårlig i dag, men han bidrar jo ikke i nærheten av Phillips i den offensive delen av spillet.

Det er helt riktig, det endrer ikke så mye, men det bare forsterker planene de har.

leedslife

Brighton har vært spillemessig på høyde hele sesongen de stort sett. Over to kamper synes jeg de har et bedre teknisk ferdighetsnivå laget gjennom enn oss.
Er vel flere grunner til at vi ikke kommer bedre ut av det. 3-4 kamper på rad mot topplag som vi har kommet godt gjennom. I tillegg mangler vi våre to beste spillere. Til slutt slipper vi inn på 2 enkle personlige feil. Tar du vekk de beste lagene så er det rimelig jevnt mellom de andre rent kvalitetsmessig. Dunk oppsummerte dems og vår dag bra med tilbakespillet med brystet. En annen bruker her oppsummerte det bra ifht Brighton og expected goals og tabellplassering.
Er en knall sesong uansett og treffer vi på ny vback, dm, 8er og noe kreativt så kan vi fort ligge på øvre halvdel neste sesong og med Bielsa🙏🙏 kanskje til og med ta oss til en kvartfinale i en cup.. hadde vært gøy å oppleve å komme seg forbi første og andre runde.

Blank_File

Meslier 6
Ayling 6
Llorente 6
Struijk 6
Dallas 6
Koch 6
Alioski 4
Roberts 4
Klich 3
Bamford 5
Harrison 5
Poveda 6
Rodrigo 5
Bielsa 1(Feil laguttak, feile bytter, feil alt)

Uten Kalvin Phillips hadde vi rykket ned. Det viser vel all statistikk.

Enig, bortsett fra
Alioski 3
Bamford 3
Harrison 4
Poveda 2

Mulig du har rett. Tenkte bare det ikke er mulig å være dårligere enn det Klich var.
Skjønner ikke helt at Poveda skal slaktes jeg da men... Ble jo mye ball og lite ut av det, men det er da bedre å prøve å tråkle seg gjennom enn å gjøre som Harrison i dag, bare spille dårlige baller hver eneste gang. Dallas var også helt borte før han ble satt på venstrebacken.

Det ender jo med ingenting? Hva er poenget med å drible bare for å drible. Kommer aldri til innlegg eller en sjanse. I dag mister han ballen alle gangene han prøver på noe. Defensivt er han krise. Rett og slett for veik. Lagde 2 sjanser til Brighton fordi han "jukser" defensivt. Legger man til alle bruddene han lager i mot, er det fullstendig stryk.

Harrison også svak. Men han har levert en ok sesong. Men han er vel kun god når Leeds er gode. Hadde forventetat han tok litt tak når Raphinha er ute. Men blir mye nesten for han. Slurv, feilpassninger og grusomme innlegg.

Lukter litt medgangsspiller av Harrison. Litt usikker på om jeg ønsker at Leeds skal bruke 10 mill pund i sommer på han. Bør maks være andrevalg på begge vinger om 11er og bredde skal styrkes.
Poveda er jeg usikker på om jeg ville sett i HamKam  ;)
Poenget mitt er vel egentlig bare at med de kantene vi har så vet i alle fall at Costa og Harrison ikke har noe å bidra med når de ikke får plass. Sjansen er større med de som er gode på lite plass. Mener ikke at Poveda gjorde den god kamp, men tror likevel han er større uromoment enn de andre på kanten når det bare er en vegg å møte.

PetterH

Meslier 6
Ayling 6
Llorente 6
Struijk 6
Dallas 6
Koch 6
Alioski 4
Roberts 4
Klich 3
Bamford 5
Harrison 5
Poveda 6
Rodrigo 5
Bielsa 1(Feil laguttak, feile bytter, feil alt)

Uten Kalvin Phillips hadde vi rykket ned. Det viser vel all statistikk.

Enig, bortsett fra
Alioski 3
Bamford 3
Harrison 4
Poveda 2

Mulig du har rett. Tenkte bare det ikke er mulig å være dårligere enn det Klich var.
Skjønner ikke helt at Poveda skal slaktes jeg da men... Ble jo mye ball og lite ut av det, men det er da bedre å prøve å tråkle seg gjennom enn å gjøre som Harrison i dag, bare spille dårlige baller hver eneste gang. Dallas var også helt borte før han ble satt på venstrebacken.

Enig. Poveda er langt fra den første som bør  ‘slaktes’ etter denne kampen.
Men bare å glemme denne og se frem imot neste .

raggen

så ikke 2 omgang men sliter med og forstå at vi ikke kan spille med 2 spisser når vi må jage mål. hvorfor ikke rodrigo og bamford sammen eller i verste fall rodrigo som CAM. men i dag(det jeg så) så var alle under pari og ikke påskrudd i det hele tatt.
Bare og glemme denne men som flere påpeker,vi må handle inn kvalitet til neste sesong skal vi hevde oss i toppen.
Og helt utrolig hvor avhengig vi er av Phillips
Forever Leeds United!!!!!!!!

HåvardK

Skrev før kampen at vi i dag fikk svar på hvor avhengig vi er av Kalvin. Dessverre ble ikke svaret det jeg hadde håpet på.
I tillegg er jo dette en kamp hvor fringe players som Tyler og Poveda bør ta grep og vise at de er verdt å satse på. Da må de produsere sjanser og innlegg, samt bidra i avslutningsfasen. Begge kan sikkert drible fem spillere i en telefonboks, men det lukter ikke mål av noen av dem, dessverre.
Det mest positive i dag var at den forventede nedsablingen av Rodrigo uteble. Håpløse arbeidsforhold for spissen vår i dag.

Gufrias

Dette var jo en begredelig kamp, da. Laget hang ikke sammen i det hele tatt.
Litt fordi Koch ikke er noen Phillips. Han klarte seg bra defensivt, men var ikke flink nok til å gjøre seg spillbar og lede laget ut av pressede situasjoner.
Litt fordi Klich ikke er ute av den langvarige formsvikten. Det er fristende å være etterpåklok og si at vi skulle hatt Dallas i den posisjonen, og en ving på vingen.
Litt fordi Roberts for ofte prøver å spille i luker som ikke er der. Han skal ha for at han prøver, men han ser ut til å mangle litt overblikk.
Litt fordi Brighton tar oss på fysikken. Det var vanskelige arbeidsforhold for Bamford og vingene (Poveda klarte seg faktisk best, men bruk medspillerne da, mann!).
Og til slutt litt fordi Alioski gjorde personlig årsverste. Dårlig med ball, slet defensivt og prøvde et tjuvtriks som det ble straffe av.

Heldigvis har vi hatt mange ups denne sesongen. Det gjør en down lettere å bære.
« Siste redigering: Mai 01, 2021, 19:46:23 av Gufrias »
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Skrev før kampen at vi i dag fikk svar på hvor avhengig vi er av Kalvin. Dessverre ble ikke svaret det jeg hadde håpet på.
I tillegg er jo dette en kamp hvor fringe players som Tyler og Poveda bør ta grep og vise at de er verdt å satse på. Da må de produsere sjanser og innlegg, samt bidra i avslutningsfasen. Begge kan sikkert drible fem spillere i en telefonboks, men det lukter ikke mål av noen av dem, dessverre.
Det mest positive i dag var at den forventede nedsablingen av Rodrigo uteble. Håpløse arbeidsforhold for spissen vår i dag.

Synes det er mer håpløst av Harrison, som verken får til innlegg (for lange) eller cornere (for korte).

På en sånn dag blir det uansett feil å henge ut enkeltspillere. Her er det en kollektiv svikt som gjør at vi stort sett ikke er i nærheten av poeng, dessverre.
Super Leeds since 1968

Kato

Tapt 7 av 9 uten Phillips. Sier det meste.
 

HåvardK

Tapt 7 av 9 uten Phillips. Sier det meste.
Ja. Og etter min mening er det galematias å satse på at Forshaw skal være backup der neste sesong.

Kickthemdown

Tap.

2-0 Brighton
Ikke spesielt overraskende for undertegnede m.a.o. Alt for mange som tror altfor godt om et lag som til de grader har overprestert denne sesongen. Uten Phillips og Raphinha så er vi neppe bedre enn F.eks Watford. Det må utskiftninger til i sommer og 2-3 nye mann inn er for lite.

Klich, Alioski, Roberts, Hernandez, Berardi, Forshaw og Jack Harrison bør vi avslutte samarbeidet med.

Kickthemdown

Tapt 7 av 9 uten Phillips. Sier det meste.
Ja. Og etter min mening er det galematias å satse på at Forshaw skal være backup der neste sesong.
Noen andre enn meg som husker Forshaw borte mot Forest i den rollen. Jeg har fremdeles mareritt om den kampen.

Reaney

Status siste 9 kamper:
3-3-3
5 av kampene uten mål
Kun 7 mål hvorav ett selvmål og ett på corner (dødball)
Toppscorer Bamford med kun ett mål.

Mye å ordne opp i med andre ord.

Eriksen55

Tapt 7 av 9 uten Phillips. Sier det meste.
Ja. Og etter min mening er det galematias å satse på at Forshaw skal være backup der neste sesong.

Syntes Koch kom ok ut av det i dag da. Første gangen han spiller der. Han hadde ikke akkurat gode arbeidsforhold med Roberts og Klich foran seg.

asbfjell

Status siste 9 kamper:
3-3-3
5 av kampene uten mål
Kun 7 mål hvorav ett selvmål og ett på corner (dødball)
Toppscorer Bamford med kun ett mål.

Mye å ordne opp i med andre ord.


Og i løpet av disse 9 kampene møtte vi Chelsea, Manchester C, Liverpool og Manchester U.
Vi tapte ingen av disse storkampene - og slapp kun inn to mål.

Stort potensiale med andre ord, synes vi som koser oss med vårt halvfulle glass.  ;)

HåvardK

Tapt 7 av 9 uten Phillips. Sier det meste.
Ja. Og etter min mening er det galematias å satse på at Forshaw skal være backup der neste sesong.

Syntes Koch kom ok ut av det i dag da. Første gangen han spiller der. Han hadde ikke akkurat gode arbeidsforhold med Roberts og Klich foran seg.
Koch er jo landslagsspiller for ett av verdens beste landslag. Men til og med han sliter med å fylle Kalvins sko. Skal han komme opp på nivå, må han matches jevnlig i den rollen. Men når det er sagt, har jeg mer tro på ham enn Pascal - som 4-er.

HåvardK

Status siste 9 kamper:
3-3-3
5 av kampene uten mål
Kun 7 mål hvorav ett selvmål og ett på corner (dødball)
Toppscorer Bamford med kun ett mål.

Mye å ordne opp i med andre ord.


Og i løpet av disse 9 kampene møtte vi Chelsea, Manchester C, Liverpool og Manchester U.
Vi tapte ingen av disse storkampene - og slapp kun inn to mål.

Stort potensiale med andre ord, synes vi som koser oss med vårt halvfulle glass.  ;)
Poengfangsten er det vel ingen som klager på. Men av en eller annen grunn mener jeg å ha hatt en bedre følelse etter første halvdel av sesongen enn etter de siste kampene. Tror det henger sammen med antallet skapte sjanser. For tiden fremstår vi som et gjerrig lag, faktisk.

Reaney

Bekymringen siste 9 ligger i hvem vi taper for: Aston Villa (hjemme), West Ham og Brighton. Ingen av seirene er overbevisende. Tre tette 2-1 oppgjør. Kampene mot topplagene kunne like gjerne endt med tap. Tror ikke vi klarer top 10 og at vi blir passert av både Arsenal og Villa.

Eriksen55

Bekymringen siste 9 ligger i hvem vi taper for: Aston Villa (hjemme), West Ham og Brighton. Ingen av seirene er overbevisende. Tre tette 2-1 oppgjør. Kampene mot topplagene kunne like gjerne endt med tap. Tror ikke vi klarer top 10 og at vi blir passert av både Arsenal og Villa.

Sånn jeg så kampene så kunne toppkampene like gjerne endt med seier også.

Må vi vinne overbevisende? 3 p er vel 3 poeng?

Overbevisende fotball og null poeng, er det bedre? Vi har noen av dem også.




Hallgeir *

Det som er helt forferdelig, er at Klich og Roberts spiller 90 min. Han kan jo ikke ha sett noe gjennom brilleglassene på benken. Hernandez inn i 77, elendig vurdering. Burde vært inne i 55.

Ja, her må flere dele på hvorfor det gikk ad undas i denne kampen.

Ikke bare de som spilte kampen. Også Bielsa hadde en dårlig dag. Sånt skjer av og til.
Super Leeds since 1968

Cherry

Det som er helt forferdelig, er at Klich og Roberts spiller 90 min. Han kan jo ikke ha sett noe gjennom brilleglassene på benken. Hernandez inn i 77, elendig vurdering. Burde vært inne i 55.

Ja, her må flere dele på hvorfor det gikk ad undas i denne kampen.

Ikke bare de som spilte kampen. Også Bielsa hadde en dårlig dag. Sånt skjer av og til.

Vi har jo FOR svak tropp ift å matche de beste. I dag taper vi for ett kjempende Brighton, som er i desperat jakt for poeng for å klare ny kontrakt verdt millioner ...
Philips er dessverre altfor viktig for oss ift hvordan vi presterer , og enhver endring uten han i vår oppstilling blir en svakhet.
Når vi i tillegg som i dag har spillere som Roberts og Alioski så spiller vi omtrent med 9 mann..ettersom de er svært svake.
Greit å vite hva vi konkret MÅ forsterke ift tropp og plasser ;)
 

peacock

Så blei det bare Poveda...

Og han er fortsatt lilleputt. Sjanseløst!

Kato

Det som er helt forferdelig, er at Klich og Roberts spiller 90 min. Han kan jo ikke ha sett noe gjennom brilleglassene på benken. Hernandez inn i 77, elendig vurdering. Burde vært inne i 55.

Ja, her må flere dele på hvorfor det gikk ad undas i denne kampen.

Ikke bare de som spilte kampen. Også Bielsa hadde en dårlig dag. Sånt skjer av og til.

Vi har jo FOR svak tropp ift å matche de beste. I dag taper vi for ett kjempende Brighton, som er i desperat jakt for poeng for å klare ny kontrakt verdt millioner ...
Philips er dessverre altfor viktig for oss ift hvordan vi presterer , og enhver endring uten han i vår oppstilling blir en svakhet.
Når vi i tillegg som i dag har spillere som Roberts og Alioski så spiller vi omtrent med 9 mann..ettersom de er svært svake.
Greit å vite hva vi konkret MÅ forsterke ift tropp og plasser ;)

Meslier
Ayling - Llorente- Koch (, Struijk, Cooper) - Ny venstreback
Phillips
Raphinha - Dallas - Ny playmaker - Harrison
Ny striker (Bamford)

Sånn bør det se ut fra høsten. 3 klassespillere inn. God nok venstreback har vi manglet lenge. Ny nr 10 er påkrevd. Rodrigo spilte der i starten, og kan være løsning. Men han er egentlig 9er.  Roberts med 23 kamper totalt, og vel 1 assist er jo totalt sjanseløst. Playmaker-rollen vår er jo bunnskrapt. Første posisjonen vi må forsterke. Og etter mitt syn en forbedret nr 9.

Da kan Bamford, Cooper, Klich, Roberts, Struijk, Costa, Forshaw, Pablo?, Shackleton, Poveda og et par unggutter sloss om å sitte på benken.

Da begynner det å ligne skikkelig.

Ta med publikum på Elland Road og forbedrede dødballer alle veier så kan det lukte Europa.

Det gjenget som spilte i går offensivt lukter ikke akkurat dynamitt sammen (Poveda,Harrison, Klich, Roberts, Bamford).

4 mål på Bamford i 2021....
« Siste redigering: Mai 02, 2021, 09:18:18 av Kato »
 

HåvardK

Det som er helt forferdelig, er at Klich og Roberts spiller 90 min. Han kan jo ikke ha sett noe gjennom brilleglassene på benken. Hernandez inn i 77, elendig vurdering. Burde vært inne i 55.

Ja, her må flere dele på hvorfor det gikk ad undas i denne kampen.

Ikke bare de som spilte kampen. Også Bielsa hadde en dårlig dag. Sånt skjer av og til.

Vi har jo FOR svak tropp ift å matche de beste. I dag taper vi for ett kjempende Brighton, som er i desperat jakt for poeng for å klare ny kontrakt verdt millioner ...
Philips er dessverre altfor viktig for oss ift hvordan vi presterer , og enhver endring uten han i vår oppstilling blir en svakhet.
Når vi i tillegg som i dag har spillere som Roberts og Alioski så spiller vi omtrent med 9 mann..ettersom de er svært svake.
Greit å vite hva vi konkret MÅ forsterke ift tropp og plasser ;)

Meslier
Ayling - Llorente- Koch (, Struijk, Cooper) - Ny venstreback
Phillips
Raphinha - Dallas - Ny playmaker - Harrison
Ny striker (Bamford)

Sånn bør det se ut fra høsten. 3 klassespillere inn. God nok venstreback har vi manglet lenge. Ny nr 10 er påkrevd. Rodrigo spilte der i starten, og kan være løsning. Men han er egentlig 9er.  Roberts med 23 kamper totalt, og vel 1 assist er jo totalt sjanseløst. Playmaker-rollen vår er jo bunnskrapt. Første posisjonen vi må forsterke. Og etter mitt syn en forbedret nr 9.

Da kan Bamford, Cooper, Klich, Roberts, Struijk, Costa, Forshaw, Pablo?, Shackleton, Poveda og et par unggutter sloss om å sitte på benken.

Da begynner det å ligne skikkelig.

Ta med publikum på Elland Road og forbedrede dødballer alle veier så kan det lukte Europa.

Det gjenget som spilte i går offensivt lukter ikke akkurat dynamitt sammen (Poveda,Harrison, Klich, Roberts, Bamford).

4 mål på Bamford i 2021....
Når vi taper sju av ni kamper med Kalvin ute, blir jeg mer og mer overbevist om viktigheten av å ha en som kan fylle hans posisjon. Kalvin kan også fungere som 8-er hvis erstatteren er så god at han fortjener fast plass. Sannsynligheten for at Kalvin er ute deler av sesongen, er stor, og hvis vi skal ha ambisjoner om å forbedre tabellposisjonen neste år, kan vi ikke tape 80% av kampene han er ute.

ingve1960

Fikk ikke sett kampen før nå,skuffa over resultatet men er ikke bekymret jeg synes gutta prøver men det er dagen det ikke funker litt p.g.a. omrokeringer og litt p.g.a. spille mot lag i poengnød..
Det er ikke unormalt og tape mot dårligere lag i denne liga.
Mu har f.eks tapt hjemme mot palace,sheff u
Lester mot fulham, Chelsea  mot west brom, pool mot både burnley, brighton Fulham
Brigtho slo spurs o.s.v. har disse topplagene også halve laget med ubrukelige spillere??
Det er tydelig at sort/hvit gjengen har fått vann på mølla  det blir litt som media som håper på skandaler og katastrofer for å få noe å skrive om,sort/hvitt gjengen her inne håper på tap for å få en grunn til å finne feil med spillere og lag.
Nå er det spurs og det kan bli tøft men jeg er fremdeles imponert av laget vårt. MOT

Kato

Det som er helt forferdelig, er at Klich og Roberts spiller 90 min. Han kan jo ikke ha sett noe gjennom brilleglassene på benken. Hernandez inn i 77, elendig vurdering. Burde vært inne i 55.

Ja, her må flere dele på hvorfor det gikk ad undas i denne kampen.

Ikke bare de som spilte kampen. Også Bielsa hadde en dårlig dag. Sånt skjer av og til.

Vi har jo FOR svak tropp ift å matche de beste. I dag taper vi for ett kjempende Brighton, som er i desperat jakt for poeng for å klare ny kontrakt verdt millioner ...
Philips er dessverre altfor viktig for oss ift hvordan vi presterer , og enhver endring uten han i vår oppstilling blir en svakhet.
Når vi i tillegg som i dag har spillere som Roberts og Alioski så spiller vi omtrent med 9 mann..ettersom de er svært svake.
Greit å vite hva vi konkret MÅ forsterke ift tropp og plasser ;)

Meslier
Ayling - Llorente- Koch (, Struijk, Cooper) - Ny venstreback
Phillips
Raphinha - Dallas - Ny playmaker - Harrison
Ny striker (Bamford)

Sånn bør det se ut fra høsten. 3 klassespillere inn. God nok venstreback har vi manglet lenge. Ny nr 10 er påkrevd. Rodrigo spilte der i starten, og kan være løsning. Men han er egentlig 9er.  Roberts med 23 kamper totalt, og vel 1 assist er jo totalt sjanseløst. Playmaker-rollen vår er jo bunnskrapt. Første posisjonen vi må forsterke. Og etter mitt syn en forbedret nr 9.

Da kan Bamford, Cooper, Klich, Roberts, Struijk, Costa, Forshaw, Pablo?, Shackleton, Poveda og et par unggutter sloss om å sitte på benken.

Da begynner det å ligne skikkelig.

Ta med publikum på Elland Road og forbedrede dødballer alle veier så kan det lukte Europa.

Det gjenget som spilte i går offensivt lukter ikke akkurat dynamitt sammen (Poveda,Harrison, Klich, Roberts, Bamford).

4 mål på Bamford i 2021....
Når vi taper sju av ni kamper med Kalvin ute, blir jeg mer og mer overbevist om viktigheten av å ha en som kan fylle hans posisjon. Kalvin kan også fungere som 8-er hvis erstatteren er så god at han fortjener fast plass. Sannsynligheten for at Kalvin er ute deler av sesongen, er stor, og hvis vi skal ha ambisjoner om å forbedre tabellposisjonen neste år, kan vi ikke tape 80% av kampene han er ute.

Det er et godt poeng. Men jeg mener vi først må fylle opp der det ikke er godt nok i 11-eren før vi bør fylle opp med erstattere. Men ser virkelig hvor gæærnt det er uten vår engelske landslagsspiller.
 

Forever Whites

Har sett kampen i ettertid og var ikke mye å rope hurra for.  Savnet av Phillips ble dessverre alt for stort.  På corner var vi igjen tilbake der vi like gjerne kunne trillet ballen over sidelinjen. Det ble litt "gutter mot menn" inne foran målet og Brighton hadde stort sett full kontroll.
Spillere som kunne komme inn fra benken å snu kampen hadde vi heller ikke.  Kan Rodrigo bli et av våre største bomkjøp?  Nå har diverse skader og sykdom satt ham tilbake og får gi ham sjanse til å motbevise neste sesong.

Det ble kanskje en liten utladning også blant spillerne etter de 3 siste kampene der vi tok totalt 5 poeng mot 3 "superliga" lag.

Uansett ingen vits å legge for mye i dette ene resultatet.  Både spillere og Bielsa hadde nok bare en dårlig dag på jobb og det må de absolutt få lov til etter hva de har oppnådd hittil i sesongen.

Blir spennende å se hva som skjer i overgangsvinduet i sommer.  Håper det kommer inn 2-3 forsterkninger i stallen som etter hvert går inn i første elleveren. Og at de som det skal satses videre på fortsetter progresjonen de har hatt under Bielsa.
Medlem 94237

leedslife

Fikk ikke sett kampen før nå,skuffa over resultatet men er ikke bekymret jeg synes gutta prøver men det er dagen det ikke funker litt p.g.a. omrokeringer og litt p.g.a. spille mot lag i poengnød..
Det er ikke unormalt og tape mot dårligere lag i denne liga.
Mu har f.eks tapt hjemme mot palace,sheff u
Lester mot fulham, Chelsea  mot west brom, pool mot både burnley, brighton Fulham
Brigtho slo spurs o.s.v. har disse topplagene også halve laget med ubrukelige spillere??
Det er tydelig at sort/hvit gjengen har fått vann på mølla  det blir litt som media som håper på skandaler og katastrofer for å få noe å skrive om,sort/hvitt gjengen her inne håper på tap for å få en grunn til å finne feil med spillere og lag.
Nå er det spurs og det kan bli tøft men jeg er fremdeles imponert av laget vårt. MOT
Bielsa har litt problemer mot Potter. Var her maestroen vår Phillips ble byttet etter 25 min i Bielsas første sesong.
Skuffende i går ja, men enig med deg at det resultatet ikke definerer sesongen vår eller spillerne.
Pr nå med lønninger, budsjett og alt er jo 9 en vanvittig prestasjon. Skal vi stabilisere oss høyere må det på sikt langt bedre kvalitet inn. Fleste i laget vårt kan spille gode kamper mot de aller beste, men de kan også se ut som de enkelte ganger ikke har nivået. For mye personlige feil, svake vurderinger med og uten ball bla.
De fleste over oss på tabellen spiller pl og er med i flere cuper. Vi spiller bare PL. Tar nok tid å dyrke alt dette og være klar til å kunne være et topplag som jevnt over presterer uten de store svingningene.
Men det er jo mange lyspunkt. Vi har ifølge Tor Kristian Karlsen kanskje europas største keeper talent. Kalvin Phillips kan få samme viktige rolle på landslaget neste årene som han har i Leeds. Ayling og Bamford har vært nær ved å bli tatt med i engelske troppen. Ralph har fått interesse av de største og mektigste klubbene i ligaen. Llorente har vært fenomenal og Strujik kan bli en meget habil stopper. I tillegg ser det ut til vi snart kan nyte godt av arbeidet og pengene som er lagt ned i de unge spillerne.

stian

Dette var bare en av de kampene som aldri kom skikkelig i gang for vår del. Presisjonen og relasjonene offensivt var såpass rustent at det aldri blir skikkelig farlig, og de defensive feilene blir avgjørende. Men alle lag har noen sånne i ny og ne, og bunnivået er fortsatt ikke skremmende lavt.

Alle som har fulgt Leeds gjennom denne sesongen kan være enige om to ting. 1) Bielsa har fått maks ut av det spillermaterialet han rår over, og 2) Det er noe stort på gang i Leeds for årene som kommer. Med en gradvis heving av kvaliteten i spillerstallen (og det er ikke vanskelig å se hvilke posisjoner man starter med), så kan dette bli fryktinngytende bra mot enhver motstander. Ingen grunn til panikk, det er bare å kose seg med avslutningen på sesongen og glede seg til transferperioden og neste sesong!

Cherry

Det som er helt forferdelig, er at Klich og Roberts spiller 90 min. Han kan jo ikke ha sett noe gjennom brilleglassene på benken. Hernandez inn i 77, elendig vurdering. Burde vært inne i 55.

Ja, her må flere dele på hvorfor det gikk ad undas i denne kampen.

Ikke bare de som spilte kampen. Også Bielsa hadde en dårlig dag. Sånt skjer av og til.

Vi har jo FOR svak tropp ift å matche de beste. I dag taper vi for ett kjempende Brighton, som er i desperat jakt for poeng for å klare ny kontrakt verdt millioner ...
Philips er dessverre altfor viktig for oss ift hvordan vi presterer , og enhver endring uten han i vår oppstilling blir en svakhet.
Når vi i tillegg som i dag har spillere som Roberts og Alioski så spiller vi omtrent med 9 mann..ettersom de er svært svake.
Greit å vite hva vi konkret MÅ forsterke ift tropp og plasser ;)

Meslier
Ayling - Llorente- Koch (, Struijk, Cooper) - Ny venstreback
Phillips
Raphinha - Dallas - Ny playmaker - Harrison
Ny striker (Bamford)

Sånn bør det se ut fra høsten. 3 klassespillere inn. God nok venstreback har vi manglet lenge. Ny nr 10 er påkrevd. Rodrigo spilte der i starten, og kan være løsning. Men han er egentlig 9er.  Roberts med 23 kamper totalt, og vel 1 assist er jo totalt sjanseløst. Playmaker-rollen vår er jo bunnskrapt. Første posisjonen vi må forsterke. Og etter mitt syn en forbedret nr 9.

Da kan Bamford, Cooper, Klich, Roberts, Struijk, Costa, Forshaw, Pablo?, Shackleton, Poveda og et par unggutter sloss om å sitte på benken.

Da begynner det å ligne skikkelig.

Ta med publikum på Elland Road og forbedrede dødballer alle veier så kan det lukte Europa.

Det gjenget som spilte i går offensivt lukter ikke akkurat dynamitt sammen (Poveda,Harrison, Klich, Roberts, Bamford).

4 mål på Bamford i 2021....

Dødballer....jeez! Vi er virkelig svake , og da tenker jeg særlig på serven`vi slår (cornere, frispark) og markeringer i mot. Her MÅ d forbedres .... at ballen ikke kommer over 1. forsvarer gang på gang er forferdelig frustrerende.