Skrevet av Emne: Kamp v Tottenham @Elland Road 8.5.2021 kl 1330 TV2 Sport Premium  (Lest 12070 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pre game presser i dag.

Høres ikke lovende ut mht Phillips & Raphinha

First of all team news going into this weekend, specifically, how are Kalvin Phillips and Raphinha?
They're being evaluated on a daily basis to see whether they can be available.

Are you hopeful or will it be a case of wait and see until Saturday?
No, we have to wait until Saturday.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-world-marcelo-bielsa-spurs-20534996
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Uten Phillips og Raphinha er mulighetene små for poeng tenker jeg. Spent på om Bielsa har lært av forrige kamp eller om han fortsetter med en midtstopper i midtbanerollen hvis ikke Phillips blir klar. Tror Lllorente ville kledd rollen bedre enn både Koch og Struijk, men det blir nok Koch som får muligheten igjen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
I evalueringene etter Brighton har vel Bielsa vært tydelig på at det var presset - startet av Bamford på topp, som ikke var bra nok. Og det hadde visstnok med at Brighton hadde to spisser og at Leeds også tidligere har hatt problemer med å presse begge spissene i slike tilfeller. Så jeg tror ikke Koch hadde noen hovedrolle i Brightonmisèren, utan at han nok ikke var like bra som Phillips pleier å være rent offensivt.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


First of all team news going into this weekend, specifically, how are Kalvin Phillips and Raphinha?
They're being evaluated on a daily basis to see whether they can be available.

Are you hopeful or will it be a case of wait and see until Saturday?
No, we have to wait until Saturday.

On Kalvin and Raphinha, I know you're going to have to wait until later on, but have they managed to train this week?
Their presence is subject to an evaluation that is carried out on a daily basis.

Dette ikke-svaret kan vel strengt tatt tyde på at Bielsa ikke vil gi noe clue på om de kan spille eller ei
#littmerhåpefull :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Her tror jeg vi går på nok et tap mot Tottenham , med den angrepsrekka de fremviser om dagen , skal vi få kjørt oss på hjemmebane . Kane , Bale og Song . er jo formidable for tiden . Men Leeds laget har jo gjort mine tips til skamme noen ganger. Selv om jeg fikk rett om resultatet i kampen borte mot Brighton . MOT.

Eriksen55

Uten Phillips og Raphinha er mulighetene små for poeng tenker jeg. Spent på om Bielsa har lært av forrige kamp eller om han fortsetter med en midtstopper i midtbanerollen hvis ikke Phillips blir klar. Tror Lllorente ville kledd rollen bedre enn både Koch og Struijk, men det blir nok Koch som får muligheten igjen.

auren

Jeg har til nå kun sett deg klage på Koch sin innsats i den kampen, både her inne og utenfor :)

Hvis han slipper å ha både Klich og Roberts foran seg så vil han få en mye lettere jobb også.

Blank_File

Uten Phillips og Raphinha er mulighetene små for poeng tenker jeg. Spent på om Bielsa har lært av forrige kamp eller om han fortsetter med en midtstopper i midtbanerollen hvis ikke Phillips blir klar. Tror Lllorente ville kledd rollen bedre enn både Koch og Struijk, men det blir nok Koch som får muligheten igjen.

auren

Jeg har til nå kun sett deg klage på Koch sin innsats i den kampen, både her inne og utenfor :)

Hvis han slipper å ha både Klich og Roberts foran seg så vil han få en mye lettere jobb også.
Skjønner ikke heller den klagingen på Koch. Han har mange kamper som DM både for landslag og Bundesliga. At han ikke leverer helt på par enda er nok vel så mye den lange skaden. Tror det er lurt å spille inn han der som reserve i den rolle nå som vi ikke har så mye igjen å spille for uansett.

Blank_File

Her tror jeg vi går på nok et tap mot Tottenham , med den angrepsrekka de fremviser om dagen , skal vi få kjørt oss på hjemmebane . Kane , Bale og Song . er jo formidable for tiden . Men Leeds laget har jo gjort mine tips til skamme noen ganger. Selv om jeg fikk rett om resultatet i kampen borte mot Brighton . MOT.
Er Rigobert på beina igjen?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg tror Bamford har analysen klar her - og håper han har rett i at vi er klar igjen!

Patrick Bamford makes 'spent' Leeds United April admission and reveals Marcelo Bielsa's message for Tottenham
PATRICK Bamford admits Leeds United's efforts in an arduous April ultimately took their toll in last weekend's defeat at Brighton for which the Whites arrived unknowingly "spent".
By Lee Sobot  Thursday, 6th May 2021, 4:30 pm

However, the Whites no 9 has revealed that head coach Marcelo Bielsa wants the disappointment "done and dusted" ahead of this weekend's clash against Tottenham Hotspur for which Bamford is "busting a gut" to return to the field.

Bielsa's side approached last Saturday's Premier League fixture at relegation-battling Brighton having taken five points from three consecutive fixtures against Manchester City, Liverpool and Manchester United on the back of a Yorkshire derby success against Sheffield United.

Leeds arrived at the Amex on a six-game unbeaten run but never got going against the Seagulls and fell to a 2-0 defeat in a game in which the Whites managed just two attempts on target.


Speaking on the Official Leeds United Podcast, Bamford was asked if it was perhaps more difficult facing a side like Brighton on the back of tests against the division's top sides and reasoned: "I don't think it's about getting yourself up for the game specifically against Brighton.

"I think it's more the fact that you have put everything into the last four games.

"Out of the four games one is a Yorkshire derby, then you are playing Liverpool and Man United and Man City.

"You are putting so much into that, you are concentrating so much in the weeks building up to them games and they are all so close together that when you have got through that period there is almost like that taking a deep breath and subconsciously I reckon you are kind of worn out without even realising it.

"When you go into the next game you are probably not even thinking 'I'm used up, I'm spent here.'

"But when the match turns out like that it is kind of apparent.

"It was one of them where I think the last few games kind of took their toll on the team, not just physically but I think mentally drained.

"When I came off and I was watching we didn't look like our usual selves.

"We just looked a yard off it and just looked tired to be honest.

"We flew back afterwards thank God, imagine having a five and a half hour journey back after that.

Asked about Bielsa's thoughts in the aftermath of the defeat, Bamford said: "We analysed it all and he just said he wanted to get it all out of the way and done and dusted so we can concentrate on Spurs.

"There were things that we didn't do right - we didn't move enough, we didn't attack the way we wanted to, we didn't defend the way we wanted to so you can pretty much sum it up by saying nothing went the way we planned.

"Personally, I feel like when you have a game like that, you are kind of busting to get back out there.

"You just want to get back on a good run again and play a match how you are supposed to play it, not like that."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/patrick-bamford-makes-spent-leeds-united-april-admission-and-reveals-marcelo-bielsas-message-for-tottenham-3227262
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

gekon17

I evalueringene etter Brighton har vel Bielsa vært tydelig på at det var presset - startet av Bamford på topp, som ikke var bra nok. Og det hadde visstnok med at Brighton hadde to spisser og at Leeds også tidligere har hatt problemer med å presse begge spissene i slike tilfeller. Så jeg tror ikke Koch hadde noen hovedrolle i Brightonmisèren, utan at han nok ikke var like bra som Phillips pleier å være rent offensivt.
Det ble vel også uttalt at vi slet med å presse høyt mot lag med tre modtstoppere

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


auren

I evalueringene etter Brighton har vel Bielsa vært tydelig på at det var presset - startet av Bamford på topp, som ikke var bra nok. Og det hadde visstnok med at Brighton hadde to spisser og at Leeds også tidligere har hatt problemer med å presse begge spissene i slike tilfeller. Så jeg tror ikke Koch hadde noen hovedrolle i Brightonmisèren, utan at han nok ikke var like bra som Phillips pleier å være rent offensivt.
Det ble vel også uttalt at vi slet med å presse høyt mot lag med tre modtstoppere

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

Sikkert mange faktorer. Den viktigste var at Leedsspillerne ikke var PÅ. Mentalt var de ikke 100 % skjerpet, noe som ofte skjer etter 4 "cupfinaler" mot de beste i divisjonen.

Jeg legger ikke skylden på Koch hvis noen tror det. Jeg mener det var defansiv tankegang av Bielsa å plassere en midtstopper som anker, da vi tidligere ikke har hatt suksess med det (Struijk). Det som Phillips (og forsåvidt midtbanespillere generelt) er flinke til er å skaffe seg rom og hele tiden gjøre seg spillbar. Der syntes jeg ikke Koch lyktes så godt. Husker en situasjon der han gikk fra tomt område til å legge seg mellom tre (!) Brighton-spillere. Han har ikke erfaringen til å spille i den rollen i Leeds, og da ville jeg heller hatt en midtbanespiller der. Selv om det hadde gått på bekostning av defansiv trygghet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Vi har berget plassen. Sesongen er over. Lufta har gått ut av Leeds-ballongen. At Phillips og Raphina ikke spiller, teller heller ikke i vår favør. Stortap. 1-5.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Russel_Doig

Er det kamp? Har kun fokus på august.

Reaney

Utrolig skuffende om vi ikke klarer å ta EN skalp på Elland Road denne sesongen. Fortsatt kun 6 seire. Svak hjenmestatistikk.

auren

Utrolig skuffende om vi ikke klarer å ta EN skalp på Elland Road denne sesongen. Fortsatt kun 6 seire. Svak hjenmestatistikk.

Så lenge kampene går uten tilskuere har dette ingenting å si. Neste sesong derimot. Da er det garantert muligens en skalp eller to som tas!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Lov å håpe :)

Benny💙💛
@BennyTaylsLUFC
I don’t always go off pre match Inside Training Videos on LUTV because I’ve see so many times players absent in them,then they are in the matchday 18 but to see both KP & Rapha training is a positive even if they are just on the bench at the wkd Folded handsCrossed fingersRaising hands #lufc

https://www.youtube.com/watch?v=ntr2KQjuxSw
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dette skriver Beren Cross om line-up'en nå:

Predicted Leeds United line-up for Tottenham Hotspur as Raphinha and Kalvin Phillips return
Raphinha and Kalvin Phillips were late returns to Leeds United's main training group this week leaving Marcelo Bielsa with some last-minute tinkering to do for Saturday



By Beren Cross Leeds United club writer  16:04, 7 MAY 2021



Marcelo Bielsa seems to have been handed some good news at the 11th hour of his preparations for Tottenham Hotspur on Saturday.

On Thursday morning, the Leeds United head coach remained cautious and non-committal on the chances of Kalvin Phillips and Raphinha playing a part.

However, in a video posted by the club on Friday afternoon, Phillips and Raphinha are involved with the main group at Thorp Arch and seem ready to play against the London giants.

Phillips looks almost certain to start given he has only been missing for around a week. His condition will not be a concern for Bielsa.

Raphinha, however, has missed the last three matches and weeks of training in the process, which must pose questions for the head coach.

Little has been said about the Brazilian’s powers of recovery by Bielsa in the past, but based on his build, he would not appear to be someone lacking in endurance or fitness.


There is also his status within the squad to take into account. We are talking about, arguably, the best player in the squad and a match-winner at this level.

Off the back of a dismal defeat at Brighton & Hove Albion, Bielsa may not be able to resist the lift Raphinha would bring, even if it was for no more than an hour.

Raphinha training at Thorp Arch in May 2021
Leeds United handed major double fitness boost for Tottenham Hotspur clashleedslive

Marcelo Bielsa nominated for Premier League award following Leeds United unbeaten streakleedslive
In his pre-match press conference, when asked about Liam Cooper, Bielsa did make it clear players should only play if they are able to do themselves justice and play at the level required.

That seems to chime less with the captain and more with Raphinha, if Bielsa feel he is too rusty.


As for Cooper, he seems likely to return as the captain and leader of the team, especially after a mixed performance from Pascal Struijk in East Sussex.

Raphinha’s inclusion would release Stuart Dallas to return to left-back, where Ezgjan Alioski’s half-time withdrawal at Brighton may mirror what happened after getting hooked at Arsenal in the 53rd minute.

He missed the next four matches.

Mateusz Klich, below-par last weekend, may be fancied to cover for Dallas better than Alioski can at full-back.

Predicted line-up : Meslier; Ayling, Llorente, Cooper, Dallas; Phillips; Raphinha, Klich, Roberts, Harrison; Bamford.



https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/predicted-leeds-united-lineup-spurs-20549879
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Så video snutten der Phillips og Rapinha  trente med resten av laget i dag .Kan vi håpe begge 2 starter kampen mot Tottenham i morgen?

Reaney

Ser Cantonas hat-trick + en assist i 5-0 seieren over Spurs 25. august 1992. 3 måneder etter ble mannen solgt til erkefienden i Lancashire.Blir helt rystet over alle tabbene og feilene som klubben vår har gjort gjennom historien.

jaho

Forventer at vi er tilbake og fyrer på alle sylinderne i dag. Sist kamp er sånn som skjer noen ganger i fotballen i løpet av en sesong. Ingen ting fungerer, man er litt mentalt utladet...men stor tro på ny energi i dag..
Sist var vi hele tiden det lille steget unna. Vi lagde vel kun 6 frispark i kampen,(21 mot Man U) sier litt om at vi ikke helt var tilstede. Sesongen sett under et er vi vel det laget med mest tacklinger, og dermed nødvendigvis en del frispark i mot.
Håper vi er tilbake på sporet, uten at det nødvendigvis betyr seier mot et godt Tottenham-lag. Viktig at Raphinha og Phillips virker å være tilgjengelige igjen.. :D

Gordon McUseless

Bøtter visst ned i Leeds i dag og overvann på banen. Like greit å få den utsatt, så vi får Raphinha og Phillips skikkelig på beina først.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...går vel an å diskutere hvem som har hjemmebane i dag  ;D

David Watkins
@DaveLUFCWatkins

Does it count as a home game for Spurs today since it's their pitch? #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bøtter visst ned i Leeds i dag og overvann på banen. Like greit å få den utsatt, så vi får Raphinha og Phillips skikkelig på beina først.

Om det bøtter ned???  :D

https://twitter.com/alexjl30/status/1390966909521309698?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Handler om å holde nullen første 60, så kanonene inn.
 

Gordon McUseless

Ser jeg syner, eller starter vi med samme oppstilling som årsverste kamp forrige runde? :o
« Siste redigering: Mai 08, 2021, 12:45:59 av Gordon McUseless »

HåvardK

Regner med at det er en grunn til at Rapha og Kalvin starter på benk. Men jeg stusser veldig over at spillere som Summerville, Drameh, Gelhardt og Greenwood nok en gang må se at Shack, Davis og Poveda står foran i køen. Boost sist, må oppleves som et slag i trynet nå.

kilgallon

Ser jeg syner, eller starter vi med samme oppstilling som årsverste kamp forrige runde? :o
Typisk Bielsa det. Når det gjelder laguttak er han bortimot stokk konservativ. Men han får som regel rett til slutt og vi elsker han for det.

Gordon McUseless

Det som sjokker mest er at ikke Dallas er flyttet på backen og Klich er erstattet med noen av de nevnte. Det er på tide å gi aspirantene en sjanse.
Den lineupen der var jo katastrofe sist.

Hallgeir *

Cooper må jo være skadet siden han ikke en gang er på benken.
Super Leeds since 1968

NT

Come`on lads, we`re gonna go again !! Dette blir kjempebra. Revansjelystne, alle vet, Alioski også, at de var langt under pari sist, etter 4-5 flotte kamper. I dag slår vi tilbake og har superkvalitet på benken. Vi scorer 2 fremover, så får vi se om det er fasong bakover. Er vi heldige i dag, så kan vi få med oss ett nedrykk til L-One for Derby i tillegg.